Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-04 20:40
Kan zijn dat je carplay even aan moet zetten in je instellingen (apps > en dan ergens een carplay icoontje). Sommige mensen willen geen carplay maar wel opladen en zetten het dus uit. Aan zetten is zo gepiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
JoJeTe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:36:
Goedeavond,

Na het switchen van werkgever, ben ik ook gewisseld van auto, sinds 2 dagen nu in het bezit van een Kuga st-line uit 22.
Tot nu toe zijn de bevindingen erg positief.
Ik krijg alleen op geen enkele manier het Apple CarPlay systeem geactiveerd, ook zijn de icoontjes niet aanwezig in het hoofdscherm.
Omdat mijn kuga nog niet klaar stond, heb ik 2 dagen met een andere Kuga gereden waarbij de icoontjes in het hoofdscherm wel aanwezig waren en waarbij de verbinding snel geregeld was.
Betekent dit dat bij mijn Kuga gewoonweg het niet aanwezig is?
Ik ben na een middag zoeken op Google en marktplaats niet wijzer geworden of er überhaupt Kuga’s zijn zonder CarPlay.

Ik heb hiervoor 1,5 jaar met een Enyaq gereden en ben totaal niet thuis in de Ford wereld.
Elke Kuga van dat bouwjaar heeft CarPlay. :)

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou het systeem eens een volledige reset geven. Eens in de zoveel tijd is CarPlay hier ook niet meer aan de gang te krijgen en het enige wat dat fixt is een volledige reset.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 18:08
JoJeTe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 06:08:
Yes, plus andere kabels en poorten geprobeerd.
wellicht toch nog een keer een ander kabeltje...?

Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook een Kuga (van april 2024) en kwam er achter dat je beide USB poorten kan gebruiken voor android auto (in mijn geval).
Dus zowel de usb A als usb C.

Dus wellicht kan je de andere poort eens proberen.

Anders heb je wellicht de kans dat je USB poort(en) stuk zijn (mijn vrouw had eerder een fiesta en daar was de usb poort in de auto ook een beetje brak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclabbers
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22-04 15:19
Had mijn 2020 ford kuga ook. Usb poorten stuk .. werd meteen erkend door de ford dealer .. niet het sterkste stukje van de auto werd me verteld 😇
Onder garantie een nieuwe erin ☺️

[ Voor 8% gewijzigd door mclabbers op 24-03-2025 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJeTe
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05-04 09:59
Ik heb echt alle variabelen geprobeerd, verschillende poorten, usb c plus regulier usb aanwezig. Sync een reset gegeven. USB poorten lijken me niet stuk want ik kan mijn iPhone gewoon koppelen en laden op beide poorten. Tevens is ook sync up to date. Het icoontje Android en Apple car play zijn ook niet aanwezig in het hoofdscherm wat bij de andere Kuga wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:03
JoJeTe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:20:
Ik heb echt alle variabelen geprobeerd, verschillende poorten, usb c plus regulier usb aanwezig. Sync een reset gegeven.
Helemaal na een reset hoort Sync gewoon een popup te geven in beeld voor toestemming zodra je koppelt.
Maar ook als de kabel laadt kan de usb stuk zijn, kwestie van pin a defect maar pin b niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Even iets heel anders dan accu perikelen of USB gedoe.

Gisteravond, pats, boem, en er fladderde iets wits over de motorkap. :'(

Net toen ik in het donker terugreed over de dijk langs het Markermeer (Almere --> Lelystad).
Heeft zo'n k*tmeeuw het in z'n hoofd gehaald om onaangekondigd ineens vanuit de berm op te stijgen en schuin voor de neus van m'n Kuga te duiken. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsI6o9QCCeWlXU_OZsNNl8X3JO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6WSNcfXeLpU4SpkLD2FzzDV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veDaOkRHgun-h52IiBwWS-TI6B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9lxaStYzzE1bvPINIGMyNzC.jpg?f=fotoalbum_large

Het bewijsmateriaal zit nog in de grille. Maar de meeuw heeft wel een stukje grille meegenomen!
Balen.

Iemand enig idee of die grille makkelijk te vervangen is en wat zoiets zou moeten kosten?
Ben nog aan het overwegen om het of via de (all-risk) verzekering te laten lopen of het zelf te betalen. Want bij dat laatste ga ik dan niet achteruit op de bonus/malus ladder.

De grille zelf (dat stuk kunststof) is op zich niet zo duur zag ik bij diverse autoonderdelen shops. Maar of het makkelijk te vervangen is. En/of b.v. de frontcamera en radarmodule achter de grille nog opnieuw ingeregeld moeten worden? Geen idee...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ehtweak schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:45:

Net toen ik in het donker terugreed over de dijk langs het Markermeer (Almere --> Lelystad).
Heeft zo'n k*tmeeuw het in z'n hoofd gehaald om onaangekondigd ineens vanuit de berm op te stijgen en schuin voor de neus van m'n Kuga te duiken. :(

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het bewijsmateriaal zit nog in de grille. Maar de meeuw heeft wel een stukje grille meegenomen!
Balen.

Iemand enig idee of die grille makkelijk te vervangen is en wat zoiets zou moeten kosten?
Ben nog aan het overwegen om het of via de (all-risk) verzekering te laten lopen of het zelf te betalen. Want bij dat laatste ga ik dan niet achteruit op de bonus/malus ladder.

De grille zelf (dat stuk kunststof) is op zich niet zo duur zag ik bij diverse autoonderdelen shops. Maar of het makkelijk te vervangen is. En/of b.v. de frontcamera en radarmodule achter de grille nog opnieuw ingeregeld moeten worden? Geen idee...
Mooi balen.

Bij all risk kan je het eerst via de verzekeraar doen.
Mocht je de schade toch zelf willen betalen aangezien dat voordeliger is, dan kan dat nog na de tijd. (dacht zelfs tot een jaar later).

Voordeel dat je dan weet wat de kosten zijn voor de reparatie en hoeveel de kosten zijn qua terug val.
Daarna kan je zelf een goede keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Grille vervangen is vrij makkelijk. Heb er al best wat vervangen en met wat gevoel, wilskracht en de juiste lepels krijg je hem eruit. Klein ritje maken in calibratie modus en het is gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@x0z8_ Wat noem jij makkelijk? Heb je wellicht ergens een YT filmpje ofzo?

Want zit 'ie van binnenuit vast? M.a.w. moet er eerst allerlei andere carrosseriedelen losgehaald worden? Of kun je er vanaf de buitenkant bij?
En wat bedoel je met een kalibratieritje?

En maakt het nog verschil voor een ST-X model met camera in die grille?
(MK3 model)

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 25-03-2025 07:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:40

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Balen.

Mooi balen! Nu heb ik een keer een eend aangereden met soort gelijke schade. Dit is ongeveer 10 jaar geleden maar destijds kostte het mij niets! Complete voorbumper moest vervangen worden.

Ik was allrisk verzekerd en wild aanrijden was een soort clausule voor. Ze moesten kunnen zien dat je een dier aangereden had. Nu was dit het geval en bij jou is dat ook zeker te zien.

Ik weet niet of dit soort uitzonderingen/regels nog steeds bestaan? Dan zou je er zonder geld perikelen vanaf kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:33

ZieMaar!

Moderator General Chat
@ehtweak je kan eigenlijk altijd beslissen of je t wel of niet door je verzekering wil laten betalen. Gewoon melden, de betere rekenen je exact voor wat zelf betalen versus claimen kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
ehtweak schreef op maandag 24 maart 2025 @ 23:21:
@x0z8_ Wat noem jij makkelijk? Heb je wellicht ergens een YT filmpje ofzo?

Want zit 'ie van binnenuit vast? M.a.w. moet er eerst allerlei andere carrosseriedelen losgehaald worden? Of kun je er vanaf de buitenkant bij?
En wat bedoel je met een kalibratieritje?

En maakt het nog verschil voor een ST-X model met camera in die grille?
(MK3 model)
Ik calibreer altijd gewoon altijd alle camera's na zo'n klus. Die camera klik je gewoon los als je de grill uit de bumper hebt. Een filmpje heb ik niet, maar er zitten clips rond de grille die je los kan klikken. Echt uitleggen kan ik het niet want je moet ze voelen. Rond de plek van zo'n clip forceer je een demontage lepel er tussen en dan wrik je hem los. Dat er een paar clips sneuvelen is niet erg waner zitten er een stuk of 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon evertz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-03 10:13
Na zelf ook de brief te hebben ontvangen enig speurwerk op internet gedaan. Het blijkt inderdaad om samsung batterijen te gaan, die ook bij AUDI Q5 en Q7 zijn gebruikt. Daar hebben ze dus hetzelfde probleem.
Voor nu kun je in ieder geval 120 euro goodwill van Ford ontvangen ter compensatie van extra kosten (benzine). Mocht de update niet aan het begin van het kwartaal beschikbaar zijn dan mogelijk nog een extra compensatie aan het eind van het kwartaal. En de software gaat inderdaad detecteren als de batterij een inwendige kortsluiting maakt, die dan vervangen moet worden.
Voor het aanvragen van de compensatie het nummer van Ford bovenaan de brief bellen.
En wat betreft het aantal terugroepacties voor deze Ford, daar hebben tegenwoordig alle merken last van. Ook japanners en Koreanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Compensatie voor het feit dat je auto nu telkens eerder voor onderhoud terug moet zit er zeker niet in? Niet dat dat voor mij veel uitmaakt want lease.. maar de olie in de Kuga gaat volgens mij maar zo'n 20k benzine kilometers mee. Dat betekend dat genoeg eigenaren hier veel eerder naar de garage moeten dan normaal..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-04 11:14
DerLeonov schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:51:
[...]Ik begrijp en volg je logica, maar de situatie verandert wel door die brief: ze hebben ons nu gewaarschuwd van het bestaande gevaar en expliciet aangegeven dat we niet mogen opladen. Ik ben bang dat dit dan juridisch betekent dat de verantwoordelijkheid voor de gevolgen vanaf dat moment in ieder geval deels bij de gebruiker ligt. Dus als ik zou gaan laden en hij vliegt in de fik, dan kan Ford zeggen dat ze mij gewaarschuwd en dat ik door die waarschuwing te negeren zelf verantwoordelijk ben voor de gevolgen.
Dat Ford op deze manier verantwoordelijkheid afwimpelt is natuurlijk wel duidelijk, maar niet het ergste denk ik. Veel minder grappig wordt het als jouw All-Risk verzekering gaat zeggen: "U heft de brief gehad, U wist ervan, U bent nalatig geweest, dus we keren niet uit.". Je verzekering is degene die uitkeert bij schade, niet Ford.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:26
Glashelder schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:24:
Compensatie voor het feit dat je auto nu telkens eerder voor onderhoud terug moet zit er zeker niet in? Niet dat dat voor mij veel uitmaakt want lease.. maar de olie in de Kuga gaat volgens mij maar zo'n 20k benzine kilometers mee. Dat betekend dat genoeg eigenaren hier veel eerder naar de garage moeten dan normaal..
Je kan ze altijd aansprakelijk stellen of contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering om te kijken hoe dit aan te pakken.

Ik heb zelf in de e-mail naar Ford aangegeven akkoord te gaan met de 120 euro indien het probleem in Q2 opgelost wordt. En duidelijk aangegeven dit als tegemoetkoming in benzinekosten te zien. Maar wanneer het uitgesteld wordt, ik me het recht houd om verdere schadevergoeding te eisen door inderdaad bijvoorbeeld een eerdere onderhoudsbeurt / olie verversing enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 25-03-2025 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
JoJeTe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:36:
Ik krijg alleen op geen enkele manier het Apple CarPlay systeem geactiveerd
Dat was bij mij ook en probleem. oplossing:
- haal alle verbindingen met je telefoon uit de auto (ook bluetooth!)
- haal alle verbindingen met je auto uit de telefoon (ook bluetooth!)
- sluit je telefoon bedraad aan op de USB van je auto
- er wordt dan automatisch óók een nieuwe bluetooth verbinding gecreëerd
- er verschijnen op je telefoon en op je auto-display wat meldingen mbt rechten e.d. keur alles goed.

Als het goed is werkt het nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conhen
Wat mij zo bijzonder irriteert aan die hele "je mag niet meer laden" actie is dat de informatie zichzelf overal tegenspreekt:

- De brief is duidelijk: gevaarlijk, niet meer laden
- FordPass kent deze actie niet eens (wel 2 eerdere terugroep-acties)
- De RDW zegt dat de auto "niet buiten gebruik gesteld hoeft te worden". Met andere woorden: er mag gewoon geladen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxXCZeQ6puO7zCDlv4rFQzUh49E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FEqWsB8gCA7EpRG4wbY1ahEw.png?f=user_large

Drie informatie-bronnen, alle drie andere informatie...

In verband met onderhoud en die twee eerdere terugroepacties heb ik mijn Kuga vanochtend naar een dealer gebracht. Uiteraard hebben we het ook even over deze nieuwe actie gehad. Er kwam een monteur bij staan die zelf ook een Kuga heeft, en die hechtte niet zoveel geloof aan het laad-verbod. Hij blijft gewoon laden zei hij. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

conhen schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:07:
Wat mij zo bijzonder irriteert aan die hele "je mag niet meer laden" actie is dat de informatie zichzelf overal tegenspreekt:
Idd. :X

Bovendien is de info ook nog eens per land verschillend. Zoals hier al eerder aangegeven.
In Oostenrijk doen ze niet moeilijk over dat opladen.
In D, CH en NL wel.
USofA is weer een iets ander verhaal.

Bovendien is het feit dat (te?)veel lading in het HV-accupakket mogelijk gevaarlijk zou zijn en dat je daarom Auto-EV zou moeten rijden ook twijfelachtig.
Want intern laadt de Kuga PHEV met maar liefst 60kW! M.a.w. (zoals ik zelf ook al gemerkt heb), een flink eind naar beneden rijden vanaf een bergpas pompt de accu in korte tijd redelijk vol.
En da's geen probleem?!? 8)7

Gevaar? Tja...wederom... gewoon autorijden is imho een stuk risicovoller.
Dus doe ik net zoals de Ford monteur; ik trek me er weinig van aan.

Ook die stoere de-verzekering-betaalt-niet-uit verhalen neem ik met een flinke korrel zout. WAAR staat dat dan in de verzekeringsvoorwaarden? Of is er überhaupt daadwerkelijk bewijs dat dat ooit gebeurd is?
Ik betwijfel het... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:40
Draakje5 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:44:
[...]

Je kan ze altijd aansprakelijk stellen of contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering om te kijken hoe dit aan te pakken.

Ik heb zelf in de e-mail naar Ford aangegeven akkoord te gaan met de 120 euro indien het probleem in Q2 opgelost wordt. En duidelijk aangegeven dit als tegemoetkoming in benzinekosten te zien. Maar wanneer het uitgesteld wordt, ik me het recht houd om verdere schadevergoeding te eisen door inderdaad bijvoorbeeld een eerdere onderhoudsbeurt / olie verversing enz.
Op welke manier heb je contact gezocht met Ford?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:32
conhen schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:07:
..
- De RDW zegt dat de auto "niet buiten gebruik gesteld hoeft te worden". Met andere woorden: er mag gewoon geladen worden.
Dat je de auto mag blijven gebruiken oftewel ermee mag rijden is toch wat anders dan hem blijven opladen?
ehtweak schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Bovendien is het feit dat (te?)veel lading in het HV-accupakket mogelijk gevaarlijk zou zijn en dat je daarom Auto-EV zou moeten rijden ook twijfelachtig.
Want intern laadt de Kuga PHEV met maar liefst 60kW! M.a.w. (zoals ik zelf ook al gemerkt heb), een flink eind naar beneden rijden vanaf een bergpas pompt de accu in korte tijd redelijk vol.
En da's geen probleem?!? 8)7
Het gaat alleen niet om het laadvermogen maar om de state of charge (en bijbehorende spanning). Ja, na een flinke afdaling zit er vast weer wat in de accu, maar hoe vaak doe je dit en hoever kom je van 0 ook maar anywhere near 100%?
Ze verlagen het risico door mensen te adviseren de accu leeg te laten, blijkbaar acht men dat goed genoeg.

Deze specifieke edge-case staat vast niet in de verzekeringsvoorwaarden/-polis, maar in het algemeen kun je stellen dat verzekeraars er heel goed in zijn om alle mogelijke redenen om niet te hoeven uitbetalen aan te grijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 10:14

EiT

Er komt gewoon een 2e brief op 1 april.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 08:22
Een vraag, zijn hier Belgen die al een brief hebben gekregen? Ik tot nu toe nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@Propheticus dat is al vaker gezegd maar de langsspeelplaat speelt vrolijk door. Op een of andere manier vreet het aan bepaalde leden dat ze het maar niet los kunnen laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glashelder schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:07:
@Propheticus dat is al vaker gezegd maar de langsspeelplaat speelt vrolijk door.
Idd... [REWIND] [REPLAY] [LOOP] :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04 17:16
Is er ook een terugroep actie voor het laatste model Kuga ?
Bouwjaar mid 2024 en later ?

Vooralsnog heb ik nog niets ontvangen
Wazig allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@EdvanAl ff teruglezen in dit topic.
Er staan genoeg urls waarmee je kunt checken of dat wel of niet het geval is...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x0z8_
ehtweak schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:19:
@EdvanAl ff teruglezen in dit topic.
Er staan genoeg urls waarmee je kunt checken of dat wel of niet het geval is...
Niet iedereen heeft zin en tijd om 30 pagina’s terug te lezen. Hem op het juiste antwoord wijzen kost minder moeite en is vriendelijker dan de wijsneus uithangen

@EdvanAl op het facelift model is hij niet van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiMike
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-04 10:30
kan iemand mij vertellen of de gemelde levertijd van 18 weken ook daadwerkelijk de levertijd is? Zit in afwachting van een nieuwe Kuga en hoop eigenlijk dat de auto eerder geleverd gaat worden :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

x0z8_ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:26:
[...]

Ik calibreer altijd gewoon altijd alle camera's na zo'n klus. Die camera klik je gewoon los als je de grill uit de bumper hebt. Een filmpje heb ik niet, maar er zitten clips rond de grille die je los kan klikken. Echt uitleggen kan ik het niet want je moet ze voelen. Rond de plek van zo'n clip forceer je een demontage lepel er tussen en dan wrik je hem los. Dat er een paar clips sneuvelen is niet erg waner zitten er een stuk of 24
Ik kreeg via via de specifieke details van mijn auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcHbET6mZaFTMiE75GoelRtSngc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JDxYcYgxAWMCwtyBuOr0h9m0.png?f=fotoalbum_large

Volgens die persoon zit de grille toch echt vast met schroeven van binnenuit.
En moet er toch heel veel los om er bij te kunnen.

Denk dat ik eerst maar eerst ga navragen bij de verzekering hoe dit nu wel/niet gedekt is qua no-claim terugval.
To be continued...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

x0z8_ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:11:
[...]
Niet iedereen heeft zin en tijd om 30 pagina’s terug te lezen. Hem op het juiste antwoord wijzen kost minder moeite en is vriendelijker dan de wijsneus uithangen
imho is het nog steeds alhier @ tweakers de bedoeling dat je zelf wel enige moeite doet. ;)
Dat heeft niks te maken met 'wijsneus', maar eerder met ietsje meer effort er in steken. Toch? :)

En de meest voor de hand liggende optie: RDW.
Lijkt me toch een algemeen bekende mogelijkheid.
De overige info staat slechts enkele pagina's terug en zeer zeker geen 30... :+

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 25-03-2025 21:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook wel grappig.

Kreeg vandaag een reclame mail binnen van de Ford dealer (Broekhuis)

Graag brengen wij deze maand onze aflopende acties onder de aandacht.
Profiteer nu nog van de Ford Powerpromise actie op de Ford Kuga PHEV.Bestel nog tot 31 maart een nieuwe Ford Kuga PHEV en ontvang gratis een laadpaal inclusief installatie bij u aan huis!

Laadpaal? Opladen?
Foei! Mag niet! O-)
oké, oké, de nieuwste Kuga's zouden geen 'gevaarlijke' PHEV's moeten zijn

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 25-03-2025 21:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
ehtweak schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:32:
Ook wel grappig.

Kreeg vandaag een reclame mail binnen van de Ford dealer (Broekhuis)

Graag brengen wij deze maand onze aflopende acties onder de aandacht.
Profiteer nu nog van de Ford Powerpromise actie op de Ford Kuga PHEV.Bestel nog tot 31 maart een nieuwe Ford Kuga PHEV en ontvang gratis een laadpaal inclusief installatie bij u aan huis!

Laadpaal? Opladen?
Foei! Mag niet! O-)
oké, oké, de nieuwste Kuga's zouden geen 'gevaarlijke' PHEV's moeten zijn
IK kreeg ook een brief een maand geleden van Ford Wensink (arnhem).
Onze Ford Kuga zou meer geld waard zijn dan ooit! Hij was zo populair, we konden hem inruilen voor een nieuwere Kuga.

Eenmaal via de website aangegeven dat ik interesse heb, werd er aangegeven dat ik binnen 24 uur zou worden teruggebeld.

Beld er een of andere lapzwans van een verkoper op van Wensink Arnhem ( 5 dagen later notabene, geen 24 uur), of wij bekend zijn met de actie van de Ford Kuga en interesse hebben. Ja wat denk je waarom ik anders contact opneem via de website?
Ik moet dan maar langskomen, want op afstand kon hij niks aangeven. Af gesproken dat hij later zou terug bellen.

Een paar weken later, wij geen moeite gedaan om langs te komen. Belt hij opnieuw op, ja we zouden elkaar nog spreken zoals afgesproken enz.
Of dat ik nog interesse had in de Ford Puma.

8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En dan sturen ze er vaak ook nog een link bij, met de vraag 'wat vond u van dit bericht?'

Nou, wat denk je zelf? :F ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:09

Etc..
Check even bij je all-risk verzekering of dit niet vergoed wordt zonder dat het je een trede kost.

Onlangs zelf op de snelweg geen voorrang verleend aan een eend die van rechts kwam.
Ook voorbumper kapot, en dit werd vergoed zonder gevolgen voor de bonus malus.

https://www.consumentenbo...e%20dier%20hebt%20geraakt.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

https://www.ad.nl/auto/ac...uiting-en-brand~a2baa2e2/

Nu ook in het nieuws. Verschuilen achter 'ik wist het niet' wordt wel een lastige straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 16:09
Glashelder schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:22:
https://www.ad.nl/auto/ac...uiting-en-brand~a2baa2e2/

Nu ook in het nieuws. Verschuilen achter 'ik wist het niet' wordt wel een lastige straks.
Wat mij opviel aan de artikelen is dat ze overal spreken over dat de garantie op het accupakket nu gaat naar 10 jaar / 240000 kilometer. Dat is wel erg prettig! Moet Ford het alleen wel nog zolang redden in de EU 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nooberke schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Wat mij opviel aan de artikelen is dat ze overal spreken over dat de garantie op het accupakket nu gaat naar 10 jaar / 240000 kilometer. Dat is wel erg prettig! Moet Ford het alleen wel nog zolang redden in de EU 8)7
Dat beweert het AD...
Maar van Ford zelf heb ik dat nog niet gehoord. Net zo min als een vergoeding voor het feit dat je niet elektrisch zou moeten rijden...

Toch blijft het inconsequent, op dit moment is er nog steeds geen melding als je inlogt bij ford.nl m.b.t. de 24S79 actie. Net zo min als via de FordPass App. :|

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 26-03-2025 10:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Laatst online: 18-04 17:45
conhen schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:27:
[...]

Dat Ford op deze manier verantwoordelijkheid afwimpelt is natuurlijk wel duidelijk, maar niet het ergste denk ik. Veel minder grappig wordt het als jouw All-Risk verzekering gaat zeggen: "U heft de brief gehad, U wist ervan, U bent nalatig geweest, dus we keren niet uit.". Je verzekering is degene die uitkeert bij schade, niet Ford.
Precies. Voor de verzekeraar geldt dat zeker. Verzekeraars zijn sowieso meesters in het vinden van loopholes waarmee ze onder betaling hopen uit te komen. Maar Ford zou wellicht aanspraketlijk kunnen zijn en kan dat zo óók vermijden door aan te geven dat ze het probleem hebben onderkend en bij de gebruiker gemeld. Voor beide geldt in ieder geval: je hebt geen poot om op te staan als de auto nú (na de brief) in de fik vliegt als je hem oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glashelder schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:22:
Verschuilen achter 'ik wist het niet' wordt wel een lastige straks.
imho gaat het helemaal niet om "ik wist het niet".

Het gaat erom dat EN de communicatie hierover, vanuit Ford zelf, inconsequent en onvolledig is.
En dat er over het gebruikte argument/tijdelijke remedie ook de nodige technische vraagtekens gesteld kunnen worden.

Nog afgezien van het feit dat de s/w update en de daaruit mogelijk voortvloeiende accu-pakket omwisseling ook niet echt specifiek genoemd worden qua tijdsplanning.

Zelfs al zouden er tig accu pakketten in heel Europa vervangen moeten worden. Hoe waarschijnlijk is het dan dat die überhaupt vlot beschikbaar zijn, laat staan dat garages de tijd/mankracht hebben om dat allemaal uit te voeren?

Het alternatief? De Kuga PHEV helemaal stilleggen en de consument heeft gewoon pech? Of Ford stelt aan iedereen vervangend vervoer beschikbaar? In de praktijk vrijwel onuitvoerbaar. Zowel qua beschikbaarheid alsmede qua financiën. En Ford staat er al zo beroerd voor... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDB007
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-03 11:17
Icor schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:46:
Een vraag, zijn hier Belgen die al een brief hebben gekregen? Ik tot nu toe nog niet.
Ik heb geen brief gekregen en mijn garage (Van Mossel) zegt dat er geen openstaande service acties zijn voor mijn Kuga (build date mei 2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

DerLeonov schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:50:
[...]

Precies. Voor de verzekeraar geldt dat zeker. Verzekeraars zijn sowieso meesters in het vinden van loopholes waarmee ze onder betaling hopen uit te komen. Maar Ford zou wellicht aanspraketlijk kunnen zijn en kan dat zo óók vermijden door aan te geven dat ze het probleem hebben onderkend en bij de gebruiker gemeld. Voor beide geldt in ieder geval: je hebt geen poot om op te staan als de auto nú (na de brief) in de fik vliegt als je hem oplaadt.
Heerlijk. Hoe we als consument elkaar iets aanpraten wat wellicht/misschien/mogelijk als argument gebruikt kan worden om moeilijk te doen bij ellende.
Zonder dat een verzekeringsmij daadwerkelijk iets hoeft te melden, gaan we het zelf gewoon geloven. O-)

Terwijl een simpele match tussen kenteken en eigenaar (zowel bekend bij de RDW alsmede je verzekeraar) al een hit kan opleveren over 24S79.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een update vanuit Amerika:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RMISC-24V954-4969.pdf

M.a.w. er zijn vorig jaar welgeteld 3 (!) gevallen geweest waarbij het fout ging tussen april en augustus.
In december 2024 is er één geval bijgekomen.
Op al die tig duizend PHEV's...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En hoe serieus de Ford garages het zelf nemen:

Zumindest bei meiner Werkstatt scheinen sie die Sache nicht allzu ernst zu nehmen. Ich habe heute die Sommerräder montieren lassen, da standen drei gebrauchte Kuga aus den betroffenen Baujahren auf dem Hof und wurden munter per Kabel geladen...

bron: https://www.kuga-forum.de...3/?postID=72231#post72231

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitrr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 28-04 09:13
ehtweak schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:13:

M.a.w. er zijn vorig jaar welgeteld 3 (!) gevallen geweest waarbij het fout ging tussen april en augustus.
Dat valt mee. Ik heb afspraak gemaakt voor APK en ze zagen bij de garage dat de terugroepactie openstond.
Ze verwachten dat ergens in April een fix is. Althans, dat werd mij verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 19:40

Naar mijn idee staat dat er 3 extra gevallen bekend zijn, naast de drie die er al waren, waarbij er in 1 geval ook daadwerkelijk brand is ontstaan.

De kans dat het gebeurd is inderdaad niet groot. Gezien de reacties hier zijn er vele die gewoon blijven laden omdat de kans zo klein is. Ik ben benieuwd of diezelfde mensen weleens een lot in de loterij kopen >:)

Ik rij wel even op benzine O-)

The one you cant see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ghost-X schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:57:
[...]

Ik rij wel even op benzine O-)
Vind jij het geen probleem dan, dat je nu beduidend meer kosten voor de energiedrager kwijt bent om je Kuga in beweging te brengen?

Ik 'tank' elektronen voor ca. 20 - 30 cent/kWh. Maar fossiel sap is toch een ander verhaal. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 19:40
ehtweak schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:24:
[...]

Vind jij het geen probleem dan, dat je nu beduidend meer kosten voor de energiedrager kwijt bent om je Kuga in beweging te brengen?

Ik 'tank' elektronen voor ca. 20 - 30 cent/kWh. Maar fossiel sap is toch een ander verhaal. :-(
Ik vind het jammer dat ik nu meer kosten kwijt ben, dat wel. Wij rijden veel korte ritjes en kunnen dat in het algemeen allemaal elektrisch rijden.

Maar ik leg me neer bij de situatie zoals die is en wil zelf het risico niet nemen. Mag uiteraard ieder voor zich bepalen.

Uiteindelijk zal alles goed komen ;)

The one you cant see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
JDB007 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:04:
[...]

Ik heb geen brief gekregen en mijn garage (Van Mossel) zegt dat er geen openstaande service acties zijn voor mijn Kuga (build date mei 2024).
Ik ben sinds afgelopen weekend ook bezitter van een Kuga uit april 2024 en deze valt blijkbaar ook niet onder terugroepactie.

Zowel Ford website als RDW geven beide aan dat er niks openstaat.

Dus vanaf een bepaald VIN nummer reeks (lees bouwdatum) val je er buiten.

[ Voor 7% gewijzigd door stimpyrulez op 26-03-2025 14:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:54
ehtweak schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:24:
[...]

Ik ben tijdelijk gestopt met opladen. Vooral vanwege het feit dat de aandrijving weg kan vallen. Ik kan er wel meeleven als de auto kapot gaat etc. Maar stel je voor dat ik iemand anders aanrijd, omdat ik zo nodig goedkoper wil rijden.... het is niet optimaal.... maar ja keuzes maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitrr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 28-04 09:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus

Dit waren dus 3 nieuwe gevallen bovenop de oorspronkelijke 3. Dit maal een keer dus wél met brand tot gevolg. Daarom is de instructie richting de klant aangepast met toevoeging dat men wordt geadviseerd niet meer te laden.

Uit je eigen bijlage:
Ford received three additional European field reports describing high
voltage battery thermal venting of vehicles in the field action population. While previous venting
events were low in severity, one of these new occurrences progressed to a vehicle fire resulting
in property damage. While Ford continues to believe features designed to mitigate the effects of
venting on affected vehicles, including a high voltage battery pack exhaust manifold used to
direct hot gases away from ignition sources and fuel tank heat shielding, are effective at
preventing vehicle fires in most instances of venting, based on the occurrence of a vehicle fire
and resulting damage, an amendment to the field action was approved at Ford’s Field Review
Committee meeting of January 31, 2025. This amendment updated customer guidance to
specify vehicles should not be plugged in to charge
until after they receive the remedy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik dacht, ik log ff in bij ford.nl. Om de status van mijn auto te controleren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Hz8OlE7iRS90N5Jf1-HU0BQDI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EEaMkmn7TlYjd3bhVR1wqhmv.png?f=fotoalbum_large

Dat bedoelde ik dus met tegenstrijdige communicatie... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
ehtweak schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:55:

[Afbeelding]

Maar heb je wel een brief gehad dan?
En bij het terugroepactie stukje stond verder ook niks gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

stimpyrulez schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:31:
[...]

Maar heb je wel een brief gehad dan?
En bij het terugroepactie stukje stond verder ook niks gemeld?
Brief is hier wel binnen en online bij Ford.nl staat er bij mij ook geen terugroepactie.

Tsja, het is een beetje een zooitje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4x9YGy1gFXyUVH_7DaY9WsQRy8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/0epmOc7qYd8jfMff42SvnW6F.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5

[Afbeelding]

Ik zie het niet zo zeer als tegenstrijdige communicatie, meer als een slechte organisatie die zijn terugroepacties niet via de bedoelde kanalen kan managen. Je zou zeggen na zoveel terugroelacties van Ford de laatste jaren dat dit toch wel op orde moet zijn...

Ik heb in ieder geval 3 dagen na email een bevestiging van 120 euro terugbetaling ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Draakje5 op 26-03-2025 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Dat is wel bijzonder ja.
En bij de rdw staat ook wel iets over de terugroepactie?
Of staat daar ook niks?

Bij mij staat er niks bij ford en rdw.
Het is een geïmporteerde auto sinds vorige week.

Hoop niet dat ik een brief krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:04

[Afbeelding]

Dit heeft volgens mij iedereen.

Zelf nog geen brief gehad (staat wel bij RDW), maar ik denk dat dat komt omdat ik hem nog maar drie weken heb. Ben benieuwd of er iets volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiesCls
  • Laatst online: 16-04 21:07
stimpyrulez schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:32:
[...]

Dat is wel bijzonder ja.
En bij de rdw staat ook wel iets over de terugroepactie?
Of staat daar ook niks?

Bij mij staat er niks bij ford en rdw.
Het is een geïmporteerde auto sinds vorige week.

Hoop niet dat ik een brief krijg...
Ik heb sinds vandaag een Ford Kuga PHEV uit 2021, geïmporteerd vanuit Duitsland.

Heb uiteraard nog geen brief gehad, maar de terugroepactie staat wel open op de RDW website.

Het lijkt me dus aannemelijk dat als de terugroepactie niet open staat op RDW, er ook geen brief komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-04 19:26
Persoonlijk denk ik dat het bij vele erg verwarrend is, bij de RDW wel een terugroepactie, en een brief van Ford maar als je het VIN nummer bij Ford invoert staat er: er is geen terugroepactie voor uw auto. Bel je met Ford en je geeft je VIN nummer door zeggen ze weer dat er een terugroepactie is. Lijkt me dat de communicatie binnen Ford een beetje een rommeltje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ReneAP schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:15:
Lijkt me dat de communicatie binnen Ford een beetje een rommeltje is.
Echt? Nee joh, dat begrijpen wij (de consument) gewoon niet... O-) :+
En de schrijvende pers is alleen maar geïnteresseerd in copy/paste click-bait berichtjes. Daar ontbreken ook vrijwel altijd de details.

Schrale troost: in de landen om ons heen is het net zo beroerd. :|

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 27-03-2025 08:43 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal P
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-04 21:32
ReneAP schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:15:
Persoonlijk denk ik dat het bij vele erg verwarrend is, bij de RDW wel een terugroepactie, en een brief van Ford maar als je het VIN nummer bij Ford invoert staat er: er is geen terugroepactie voor uw auto. Bel je met Ford en je geeft je VIN nummer door zeggen ze weer dat er een terugroepactie is. Lijkt me dat de communicatie binnen Ford een beetje een rommeltje is.
Je kunt van alles vinden van de communicatie maar als je een specifiek aan jouw persoonlijk gerichte brief thuis krijgt gestuurd, met daarin het kenteken en het VIN nummer van je eigen auto, afkomstig van de leverancier van je auto, dan lijkt het me volstrekt helder. Je kunt je dan zeker niet meer verschuilen dat je niet bent geïnformeerd of dat de informatie onduidelijk was. De brief zelf is inhoudelijk gewoon duidelijk. Dat wil niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Pascal P schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:41:
[...]

Je kunt van alles vinden van de communicatie maar als je een specifiek aan jouw persoonlijk gerichte brief thuis krijgt gestuurd, met daarin het kenteken en het VIN nummer van je eigen auto, afkomstig van de leverancier van je auto, dan lijkt het me volstrekt helder. Je kunt je dan zeker niet meer verschuilen dat je niet bent geïnformeerd of dat de informatie onduidelijk was. De brief zelf is inhoudelijk gewoon duidelijk. Dat wil niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben, maar dat is een andere discussie.
Ja maar de moderne mens is niet meer in staat om gewoon een simpele opdracht op te volgen maar er moet telkens 'zelf (kritisch) nagedacht worden'.

Dat leidt dan tot het vinden van conflicterende informatie en dan zijn we verward. Wat moeten we nog geloven? Terwijl het in de basis zo simpel kan zijn.. volg gewoon het schrijven wat je gestuurd is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-04 19:26
Het gaat er niet om of ik deze brief niet serieus neem, dat doe heus wel en ik laad dus niet meer. Het gaat erom dat dat bij de RDW wel op de site staat over de terugroepactie en bij Ford op de site niet.

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zeker! Stel je voor dat we zelf gaan nadenken en (be)redeneren of de technische onderbouwing wel correct/volledig is.
Dat kan niet hoor. ;)

Befehl ist Befehl. Gewoon luisteren en doen wat je opgedragen wordt. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
De brief is helder.

Maar je kunt toch ook gewoon zelf een risico inschatting maken? De gevolgen zijn voor eigen rekening, uiteraard, maar de onzin die in dit topic soms ook verzekeringen staat is wel erg ver van de waarheid af :). Daar komt echt zo ontzettend veel meer bij kijken dan 'je hebt een brief gekregen'...

Als je de brief gehad hebt en niet durft te laden: prima toch?

Als je denkt: ik laad al drieënhalf jaar probleemloos, ik denk dat het risico op brand verwaarloosbaar is (er is tenslotte maar 2x een incident geweest, beide keren zonder brand als ik het goed heb), ook prima, toch? Volgens mij breng je geen andere mensen in gevaar en mocht het financiële consequenties hebben, dan zul je die er bij moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
ReneAP schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:02:
Het gaat er niet om of ik deze brief niet serieus neem, dat doe heus wel en ik laad dus niet meer. Het gaat erom dat dat bij de RDW wel op de site staat over de terugroepactie en bij Ford op de site niet.

[/quote]
Waarom maak je je daar druk over? Als de brief voor jouw duidelijk genoeg is ga dan gewoon wat leuks doen met je vrije tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Pascal P op 27-03-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
ehtweak schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:20:
Zeker! Stel je voor dat we zelf gaan nadenken en (be)redeneren of de technische onderbouwing wel correct/volledig is.
Dat kan niet hoor. ;)

Befehl ist Befehl. Gewoon luisteren en doen wat je opgedragen wordt. :+
Het gaat best vaak mis als mensen zelf gaan nadenken.....
Ik spreek uit ervaring overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
ZieMaar! schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:56:
De brief is helder.
...
(er is tenslotte maar 2x een incident geweest, beide keren zonder brand als ik het goed heb)
Er zijn voor zover in de twee US meldingen aan de NHTSA (oorspronkelijke + aanvulling) te lezen valt 6 gevallen bekend van 'battery thermal venting' waarvan er 1 heeft geleid tot brand met schade aan nabijgelegen eigendommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ok, dat wist ik niet. Goede aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayham
  • Laatst online: 22:22
Zou graag mijn achterlichten gelijk met de dagrijverlichting willen laten branden. Is er iemand in de buurt van Ede die dit voor mij kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
kayham schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:02:
Zou graag mijn achterlichten gelijk met de dagrijverlichting willen laten branden. Is er iemand in de buurt van Ede die dit voor mij kan doen?
Zeker, ik werk in Ede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecappuchon
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-04 08:46
Ik heb gisteren maar even gebeld met ford... auto bouwjaar februari 2024, geen terugroepactie gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
De ford dealers laden de phevs gewoon op. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Draakje5 Die hebben die brief van Ford zeker niet gehad... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kayham
  • Laatst online: 22:22
👍

[ Voor 100% gewijzigd door kayham op 29-03-2025 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 14:28

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ondanks de warmere temperaturen blijft mijn elektrisch bereik steken op 39km.
Werkt dit hetzelfde als de inschatting van het restant aantal kilometers bij een volle tank op basis van je rijgedrag? Of is het toch net even anders? Aangezien de motor direct aanslaat zodra de teller op 0 staat.

Heb nu zo'n 2500km gereden met de auto, maar vind het lastig te peilen wanneer en waarom de auto kiest voor EV of ICE. Vanmiddag bijvoorbeeld, nog 25km rijbereik elektrisch, Eco mode... slaat vanuit het niets de motor aan en ook bij het stoplicht bleef deze aan, waar normaal bij stilstand de motor uitgaat.

Opvallend is ook dat in Eco mode het verbruik hoger is dan bij Normaal.

Los van het EV/ICE deel, is het bij anderen ook dat de enkele fysieke knoppen (het rijtje met camera, rijmodus etc) niet altijd reageert als je deze indrukt? Dat je soms meerdere malen moet drukken, ongeacht of je hard of zacht drukt.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
39km is wel heel laag als dat je max is met 10+ graden. Hoe oud is de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 14:28

Naboo

#WINNING!! DUH!

Draakje5 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:58:
39km is wel heel laag als dat je max is met 10+ graden. Hoe oud is de auto?
6 weken.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000

Arno

PF5A

Oh ik ben nog niet boven de 41 geweest ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als vervolg hierop:
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"

't Is toch niet alleen de grille... de bumper is ook ingescheurd.
Dat zag ik pas toen ik dit weekend de boel eens goed schoonmaakte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxSvr0QQSKsXH5ROpD1Y2pNUGyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VIPCpAt4xRTYfnNUAvQXZvs.jpg?f=fotoalbum_large
:-(

Eventje 'simpel' een nieuwe grille erin zetten gaat het niet worden.
Morgen maar eens proberen persoonlijk contact te krijgen (dat is tegenwoordig ook al een heel gedoe) met de verzekeringsmij hoe en wat.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Heeft er iemand ervaring met de ontgrendeling van de auto en de sleutel?

Ik kan (al zeker een maand of 6) de auto niet meer open maken als ik de handgrepen achter of bijrijder vast pak. En als ik op de sleutel druk dan moet ik 2x drukken om ook de deuren achter open te krijgen.. soms zelfs 3x heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Draakje5 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:02:
Heeft er iemand ervaring met de ontgrendeling van de auto en de sleutel?

Ik kan (al zeker een maand of 6) de auto niet meer open maken als ik de handgrepen achter of bijrijder vast pak. En als ik op de sleutel druk dan moet ik 2x drukken om ook de deuren achter open te krijgen.. soms zelfs 3x heb ik het idee.
Hoogstwaarschijnlijk een slechte 12v accu. Dan gaat je auto modules uitschakelen om stroom te besparen zoals keyless op de meeste portieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje23
  • Laatst online: 05:50
Naboo schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:56:
Ondanks de warmere temperaturen blijft mijn elektrisch bereik steken op 39km.
Werkt dit hetzelfde als de inschatting van het restant aantal kilometers bij een volle tank op basis van je rijgedrag? Of is het toch net even anders? Aangezien de motor direct aanslaat zodra de teller op 0 staat.

Heb nu zo'n 2500km gereden met de auto, maar vind het lastig te peilen wanneer en waarom de auto kiest voor EV of ICE. Vanmiddag bijvoorbeeld, nog 25km rijbereik elektrisch, Eco mode... slaat vanuit het niets de motor aan en ook bij het stoplicht bleef deze aan, waar normaal bij stilstand de motor uitgaat.

Opvallend is ook dat in Eco mode het verbruik hoger is dan bij Normaal.

Los van het EV/ICE deel, is het bij anderen ook dat de enkele fysieke knoppen (het rijtje met camera, rijmodus etc) niet altijd reageert als je deze indrukt? Dat je soms meerdere malen moet drukken, ongeacht of je hard of zacht drukt.
Apart. Mijn Kuga (6 weken ook) tikt vaak rond de 60km aan, en dit lijk ik ook daadwerkelijk te halen (vaak zelfs meer). Bij mij zijn de modi logisch en doen deze precies wat ik wil. De ICE springt bij mij nooit zomaar aan als ik elektrisch rijd (normal en in auto EV), behalve als ik het gaspedaal even vol intrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
x0z8_ schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:12:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk een slechte 12v accu. Dan gaat je auto modules uitschakelen om stroom te besparen zoals keyless op de meeste portieren
Is dat aannemelijk bij een auto van 5 jaar oud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nidebo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:06
Draakje5 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:41:
[...]

Ja, dit is zeer aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vanochtend, ik dacht wat nu weer?

Auto niet opgewarmd, helemaal koud van binnen. Getverderrie. :-(
Ben je eindelijk gewend aan dat soort luxe, doet 'ie het niet. :+

Oh, wacht ff, de interne klok van de Kuga staat nog op wintertijd. Dat ding gaat niet eens automagisch op zomertijd. Terwijl de app natuurlijk keurig de Android systeemtijd overneemt.
Tjonge Ford, had dat nou niet gebruikersvriendelijker gekund? :F
Auto is connected, communiceert via de Ford servers met je FordPass App, maar dit is nog niet gesynchroniseerd?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@ehtweak still better then Tesla :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Want? @Glashelder Ik snap 'm niet...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 16:09
Draakje5 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:41:
[...]

Mijn ouders hebben tot twee keer toe met een lege boordaccu gestaan, volgens de dealer was de accu ook niet lekker meer. Accu van hun (2021 / ~100k km) Kuga is vorige week vervangen.

Overigens twijfel ik een beetje of dat echt de oplossing gaat zijn, zou eerder denken dat bij bepaalde omstandigheden hij stroom blijft vreten. Maar neem aan dat ze de accu doorgemeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vanwege die gek aan het roer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

ehtweak schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:28:
Vanochtend, ik dacht wat nu weer?

Auto niet opgewarmd, helemaal koud van binnen. Getverderrie. :-(
Ben je eindelijk gewend aan dat soort luxe, doet 'ie het niet. :+

Oh, wacht ff, de interne klok van de Kuga staat nog op wintertijd. Dat ding gaat niet eens automagisch op zomertijd. Terwijl de app natuurlijk keurig de Android systeemtijd overneemt.
Tjonge Ford, had dat nou niet gebruikersvriendelijker gekund? :F
Auto is connected, communiceert via de Ford servers met je FordPass App, maar dit is nog niet gesynchroniseerd?
De MK3.5 stond gewoon op zomertijd :) Wellicht de button niet aangezet voor automatische zomer/wintertijd modus?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nooberke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:14:
[...]

Overigens twijfel ik een beetje of dat echt de oplossing gaat zijn, zou eerder denken dat bij bepaalde omstandigheden hij stroom blijft vreten. Maar neem aan dat ze de accu doorgemeten hebben.
Heeft 'ie wel alle s/w updates gehad? Er zijn de afgelopen jaren diverse BMS-gerelateerde updates uitgebracht. Juist om dit soort issues te voorkomen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Arno schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:34:
[...]

De MK3.5 stond gewoon op zomertijd :)
Ja, ja, wrijf het er maar in. ;)

Maar de mijne doet tenminste wel 60km elektrisch! :Y
Wellicht de button niet aangezet voor automatische zomer/wintertijd modus?
De optie zie ik niet in het SYNC3 scherm. Wel de optie om de GPS tijd over te nemen. Maar daar staat zelfs de melding bij dat 'ie dan juist geen rekening houdt met de zomer-/wintertijd.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 31-03-2025 10:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Bijzonder dat de MK3 deze functie niet heeft dan? Letterlijk alle auto's die ik de afgelopen 10-15 jaar heb gereden, hadden deze functie wel.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Arno schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:52:
Letterlijk alle auto's die ik de afgelopen 10-15 jaar heb gereden, hadden deze functie wel.
Ik weet 't, zelfs mijn oude Skoda (15 jaar geleden) had al een optie zomer-/wintertijd.

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste