Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 40 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:33
JDB007 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:47:

De software-update zelf lost met andere woorden niets op. Ze zorgt er alleen voor dat Ford de vervanging van de accupakketten kan beperken tot auto’s waarbij een probleem zich voordoet. De autobouwer moet dan niet preventief grotere aantallen batterijen vervangen. De software-update kan je dus ook zien als een besparingsmaatregel voor het merk. Wanneer Ford de update klaar heeft, worden eigenaars verzocht zich naar een verdeler te reppen voor de installatie.
Ik vind die laatste alinea persoonlijk wat kinderachtig. Er staat nog net niet 'ordinaire besparingsmaatregel'.
Je zorgt ervoor dat je kan zien welke van de 165K accu's daadwerkelijk een probleem hebben, zodat je er misschien maar 100 hoeft te vervangen die een fysiek probleem hebben. Dat wordt hier afgedaan als een besparingsmaatregel. Wat wil je dan, dat Ford ze allemaal preventief vervangt? En dan kunnen we volgend jaar los omdat Ford de prijzen verhoogt om deze klap op te vangen.

Ja, die software update had op dag 1 al in software versie 1.0.0000 moeten zitten natuurlijk. En evengoed zou een en ander wel in het nieuws komen denk ik als er 100(-ish? nobody knows) auto's de melding geven en een nieuw accupakket moeten krijgen. En dan waren er rond de 164.900 auto's die lekker door konden rijden zonder al die discussie.

[ Voor 6% gewijzigd door WaterFire op 06-05-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

JDB007 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:47:
De software-update kan je dus ook zien als een besparingsmaatregel voor het merk.
Beetje stemmingmakerij.

Ten eerste slaat het milieutechnisch ook nergens op om honderduizenden accu’s wereldwijd weg te gooien terwijl die geen enkel probleem hebben. En ten tweede: het kost enorm veel tijd om zoveel auto’s terug te roepen én de accu’s te vervangen.

De software ‘oplossing’ kan wel eens veel sneller zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Splitrr schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:03:
[...]

Update omtrent deze melding?
Het was precies wat ehtweak vertelde. Ik zit nu bij de ford garage. De auto krijgt een software update en de storing moet opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik kreeg net een notificatie van de FordPass app dat ik een software update heb ontvangen, best apart aangezien die 2 weken geleden bij de dealer is geweest voor een oliewissel.

Ik heb prioritaire (klinkt urgent?) update ECG-24.2.5.6.2 ontvangen. Volgens info op internet is dit een oude update voor de Mach-E en de F150, maar ik vind niet echt wat voor de Kuga MK3.5?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
Arno schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:49:
Ik kreeg net een notificatie van de FordPass app dat ik een software update heb ontvangen, best apart aangezien die 2 weken geleden bij de dealer is geweest voor een oliewissel.

Ik heb prioritaire (klinkt urgent?) update ECG-24.2.5.6.2 ontvangen. Volgens info op internet is dit een oude update voor de Mach-E en de F150, maar ik vind niet echt wat voor de Kuga MK3.5?
Deze update heb ik ook net gekregen bij de ford.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oi1dWwBzk57redD5A2ghV8U2pVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stuvCKHh1nFlJ9UuAqyNwTaH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

michael86 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:17:
[...]

Deze update heb ik ook net gekregen bij de ford.
[Afbeelding]
Ook de MK3.5?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:03
Hoe/waar kan je eigenlijk zien op welke software versie je huidige auto draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

prekz schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:36:
Hoe/waar kan je eigenlijk zien op welke software versie je huidige auto draait?
Ik nu dus ECG-24.2.5.6.2 :+

Maar ik heb nergens in de app of de auto kunnen vinden waar de huidige versie staat.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
Ja klopt, ik kreeg afgelopen zondag storingen. Heb gisteren daarvan foto's geplaatst hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-09 16:45
MrSparkels schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:28:
[...]

Jammer dat het stuk achter een Belgische betaalmuur zit....

Zijn er al mensen die iets van een vergoeding gezien hebben. Ik lees wel een aantal aanvragen, maar geen duidelijke berichten dat er geld gestort is?
Mail aan ford sturen en aangeven dat je meerkosten hebt. Mij hebben ze €120,- compensatie aangeboden. Ik denk dat ze die pas overmaken na de update.

Is er hier al iemand waarbij de software update heeft plaatsgevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Pascal P op 06-05-2025 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:33
Pascal P schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:11:
[...]

Mail aan ford sturen en aangeven dat je meerkosten hebt. Mij hebben ze €120,- compensatie aangeboden. Ik denk dat ze die pas overmaken na de update.

Is er hier al iemand waarbij de software update heeft plaatsgevonden?
Nee hoor, ongeveer 3 a 4 weken na de bevestigingsmail dat alle geleverde documenten akkoord waren, heb ik de 120 euro ontvangen. Dat is nu ruim 3 weken geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zag deze voorbijkomen op reddit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIZ1yCGu0SKc6GCcmVZrxbqxEgg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sdp80RGxiSrEujqt51XSQocG.webp?f=fotoalbum_large

8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:53
Ik laad ook gewoon weer na een week getwijfeld te hebben. Ik neem het risico voor lief en ondertussen is er sinds de recall een kleine 800KWh in de auto gepompt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lukasz1
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 24-07 06:58
x0z8_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:16:
Ik laad ook gewoon weer na een week getwijfeld te hebben. Ik neem het risico voor lief en ondertussen is er sinds de recall een kleine 800KWh in de auto gepompt
Ik zou persoonlijk niet durven. Stel voor dat later in geval van bijv. defect van de elektrische motor of dergelijke storingen gaan ze beroep doen op de garantie. Gegevens van de laadbeurten kunnen ze sowieso ergens achterhalen in the system van de auto en in geval van de problemen gaan ze misschien zeggen: sorry meneer wij hebben duidelijk gezegd dat het niet mag dus garantie komt niet van toepassing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@Lukasz1 garantie? De kans is klein maar stel dat er bij 130km/h een felle brand ontstaat? Dan kan er ook sprake zijn van (ernstig) letsel of nog erger.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heerlijk weer, om te lezen hoe goed we zijn in risico inschattingen en de gevolgen daarvan. :|

De kans dat er iets fout gaat in die accucellen van de PHEV versus al het andere gevaar tijdens het rijden in het verkeer.
En dan bedoel ik niet alleen van buiten komend onheil, maar vooral door de stuurunit die zich tussen stuur en hoofdsteun bevindt... O-)
Talloze handelswijzen die we maar niet achterwege willen laten, terwijl we donders goed weten hoe gevaarlijk die zijn en de mogelijke consequenties daarvan. Zelfs als er wettelijke regels voor zijn en mogelijke boetes, dan nog. ;w
Maar als een fabrikant aangeeft dat er mogelijk iets zou kunnen gebeuren, springen we meteen in het gareel en houden we ons daar braaf aan. Toch? :+ Want stel je voor...

Ja, inderdaad, STEL JE EENS VOOR. :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:28
ehtweak schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:39:
Heerlijk weer, om te lezen hoe goed we zijn in risico inschattingen en de gevolgen daarvan. :|

De kans dat er iets fout gaat in die accucellen van de PHEV versus al het andere gevaar tijdens het rijden in het verkeer.
En dan bedoel ik niet alleen van buiten komend onheil, maar vooral door de stuurunit die zich tussen stuur en hoofdsteun bevindt... O-)
Talloze handelswijzen die we maar niet achterwege willen laten, terwijl we donders goed weten hoe gevaarlijk die zijn en de mogelijke consequenties daarvan. Zelfs als er wettelijke regels voor zijn en mogelijke boetes, dan nog. ;w
Maar als een fabrikant aangeeft dat er mogelijk iets zou kunnen gebeuren, springen we meteen in het gareel en houden we ons daar braaf aan. Toch? :+ Want stel je voor...

Ja, inderdaad, STEL JE EENS VOOR. :X
dat is wel een valide punt. Maar ik kies er voor om niet op te laden. En dat vooral vanwege het feit dat ik nog niet zo'n moeite zo hebben met een kapotte auto (niet leuk...), maar het feit dat ik iemand anders kan verwonden. Ford geeft aan dat het vermogen weg kan vallen en als de auto dan onbestuurbaar raakt en je iemand anders is de klos, omdat ik goedkoper wil rijden.

Ik ben er niet gelukkig mee, maar soms moet je keuzes maken. En idd ik denk dat meestal degene die achter het stuur zit een grotere risico factor is dan deze Ford recall.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehtweak schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:39:
Niemand maakt hier een risico inschatting. Er wordt alleen gesteld dat als het toch fout gaat, dat je best een flink probleem kan hebben wat de aansprakelijkheid betreft. Als het je eigen auto is die affikt ben je als je mazzel hebt alleen je auto (en aanschafwaarde) kwijt. In mijn geval is het een lease en dus niet eens mijn eigendom. Wie zou ik zijn om dan het verzoek van de eigenaar te negeren en gewoon stug door te laden?

Ik vind dat van het niveau rijden op afgekruisde rijstroken, want ik kan zien dat er toch niets aan de hand is. Daarom hebben we tegenwoordig campagnes zoals nietvoornix.. omdat mensen te beroerd zijn gewoon simpele verzoeken op te volgen en altijd maar alles zelf willen bepalen/inschatten/gewoon schijt hebben.

Al het andere gevaar in het verkeer is er overigens hoe dan ook, of je nou oplaadt of niet, en dus irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

x0z8_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:16:
En zeker ook de 120 euro geclaimd? :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Sport_Life schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:33:
[...]

En zeker ook de 120 euro geclaimd? :P
Nope. Buiten het weekje niet laden heb ik niet echt 'schade'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Pascal P schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:33:

Tweede punt is dat de cruisecontrol bergaf, als de snelheid boven de ingestelde sneheid dreigt te komen, de auto nogal schokkerig afremt. Dat is niet dramatisch maar het voelt alsof de benzine bijna op is en de motor dreigt uit te vallen. Niet erg subtiel in ieder geval. Ik denk niet dat er veel aan te doen is maar zijn er meer mensen met deze ervaring?
Wat me ook nog te binnen schoot:
in welke mode stond je auto? Sport of Eco? Want dat maakt ook verschil.

Vooral in 'sport' mode vind ik dat alles veel bruusker/lomper gaat. Resume van de ACC gaat veel abrupter, ook krijg je dan dat nep--schakelgebeuren erbij. Wellicht dat dat ook nog verschil maakt?

Zelf rijd ik eigenlijk altijd in 'Eco' mode. Wel zo soepeltjes. Klein nadeel: het sturen gaat wel heel erg licht.
Wat dat betreft zou ik liever het stuurgedrag van de 'Sport' mode willen hebben, gecombineerd met al de andere instellingen van de 'Eco' mode.
Maar ja, dat schijnt niet te kunnen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
ehtweak schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:18:
[...]

Wat me ook nog te binnen schoot:
in welke mode stond je auto? Sport of Eco? Want dat maakt ook verschil.

Vooral in 'sport' mode vind ik dat alles veel bruusker/lomper gaat. Resume van de ACC gaat veel abrupter, ook krijg je dan dat nep--schakelgebeuren erbij. Wellicht dat dat ook nog verschil maakt?

Zelf rijd ik eigenlijk altijd in 'Eco' mode. Wel zo soepeltjes. Klein nadeel: het sturen gaat wel heel erg licht.
Wat dat betreft zou ik liever het stuurgedrag van de 'Sport' mode willen hebben, gecombineerd met al de andere instellingen van de 'Eco' mode.
Maar ja, dat schijnt niet te kunnen...
Ik reed, zoals vrijwel altijd, en de normal mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
Pascal P schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:50:
[...]

Ik reed, zoals vrijwel altijd, en de normal mode.
De ACC reageert ook in normal mode echt heel abrupt soms. Het beste is toch de eco mode qua ACC, veel vloeiender en relaxter. Tevens meer regeneratief remmen maar je 'mist' wel vermogen bij optrekken. Dat vind ik sommige gevallen dan weer het nadeel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nedora schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:48:
[...]

maar je 'mist' wel vermogen bij optrekken. Dat vind ik sommige gevallen dan weer het nadeel....
Dat dacht ik, helemaal in het begin, ook, maar ook in 'Eco' mode trekt 'ie gewoon door tot 200km/h. Dus ik zie het probleem niet zo... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.bakx9
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 10-07 19:13
Hi,

Is al bekend wanneer er een update komt voor de ford kuga om het geluid zachter zetten voor de navigatie. Het geluid kun je tijdens de stem zachter zetten, maar bij de volgende spraak staat het weer knetterhard. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:15
r.bakx9 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:50:
Hi,

Is al bekend wanneer er een update komt voor de ford kuga om het geluid zachter zetten voor de navigatie. Het geluid kun je tijdens de stem zachter zetten, maar bij de volgende spraak staat het weer knetterhard. Heel vervelend.
Volume terugdraaien als /terwijl de navigatie een aanwijzing geeft! Dan zal de stem ook de volgende keer het ingestelde geluid niveau hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We hebben het nodige te zagen over de Kuga PHEV, maar er zijn uiteraard ook hele goede punten. :+

Ik ben nog steeds positief verbaasd over het EV-rijbereik. Zeker nu de temperaturen weer aangename waardes hebben bereikt, schijnt de Kuga zich ook steeds beter te voelen.

Ik rij er nu bijna twee jaar in, 28kkm, en op dit moment haalt 'ie met gemak de fabrieksopgave qua EV-bereik.

Gisterenochtend, redelijk frisjes, vertrokken met volle accu, stoelverwarming nog aan de eerste paar kilometers. Vervolgens na 47km woon-werk-woon verkeer (alles EV gereden) weer thuis. Waarbij de rit naar huis zelfs de airco weer aanstond om te koelen, zo warm was het.
Nog 20km EV-bereik over bij thuiskomst! d:)b Toch knap... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:15
ehtweak schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:26:
We hebben het nodige te zagen over de Kuga PHEV, maar er zijn uiteraard ook hele goede punten. :+

Ik ben nog steeds positief verbaasd over het EV-rijbereik. Zeker nu de temperaturen weer aangename waardes hebben bereikt, schijnt de Kuga zich ook steeds beter te voelen.

Ik rij er nu bijna twee jaar in, 28kkm, en op dit moment haalt 'ie met gemak de fabrieksopgave qua EV-bereik.

Gisterenochtend, redelijk frisjes, vertrokken met volle accu, stoelverwarming nog aan de eerste paar kilometers. Vervolgens na 47km woon-werk-woon verkeer (alles EV gereden) weer thuis. Waarbij de rit naar huis zelfs de airco weer aanstond om te koelen, zo warm was het.
Nog 20km EV-bereik over bij thuiskomst! d:)b Toch knap... :)
Toen het wat kouder was waren er veel klachten over het EV bereik van de mk3,5
Hoe zijn nu de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:16
De Eik schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:10:
[...]

Toen het wat kouder was waren er veel klachten over het EV bereik van de mk3,5
Hoe zijn nu de ervaringen?
Mijn ervaring is na de software-update veel positiever. En nu de temperaturen zodanig zijn dat ik geen verwarming en geen airco aan hoef te hebben, haal ik eindelijk weer boven de 60 km rijbereik bij vertrek. Van de week wat meer binnendoor dan normaal gereden en toen had ik na 66 km nog 8 km bereik over.
Maar mijn zwager met zijn Mk3 zag vandaag bij vertrek 82 km in het display als ev bereik. Dat gaat mijn Mk3.5 nooit halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog iets om rekening mee te houden voor diegenen die niet meer hun Kuga PHEV opladen (24S79):

De gewone 12V batterij is hierdoor ook eerder leeg. Dus als je auto wat langer stilstaat, zou het kunnen gebeuren dat de spanning teveel inzakt en b.v. de automatische ontgrendeling en dat soort zaken niet meer werken...

De Kuga heeft namelijk geen ordinaire dynamo, die tijdens het rijden de 12V accu oplaadt. Via een DC/DC omzetter wordt de 12V accu geladen vanuit de HV-accu.
Zowel tijdens het rijden alsmede tijdens het opladen aan de laadpaal.
Wanneer het gewone laden van de HV-accu wegvalt, dan blijft er minder tijd over om de 12V accu te laden.
Dat hoeft geen probleem te zijn, mits je auto regelmatig gebruikt wordt...

bron:
https://www.kuga-forum.de...3/?postID=73392#post73392

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharebeliever
  • Laatst online: 31-08 10:55
Even wat anders namelijk het verzekeren van een nieuwe auto. Als ik niet eerste eigenaar ben van een auto kom ik niet in aanmerking voor de nieuwwaarderegeling bij de verzekeraars. Echter de meeste autos bij een Ford argentuur die direct leverbaar zijn staan in zgn"voorraadbeheer" of zijn "showroom model" wat inhoud dat ze op naam staan van de argentuur. Als je een dergelijke auto koopt (met minder dan 50 km op de teller) wordt je dan als eerste eigenaar aangemerkt door de verzekering ??? Volgens Ford argentuur wordt 60 % van de autos zo verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharebeliever
Hoorde gisteren dat "technology pack" niet meer wordt geleverd. Je kunt nu alleeen nog maar matrix led en verlicht strip extra bijbestellen (meen iets van 1200 euro ipv 1700 euro) als je een nieuwe Kuga besteld. Maw het alarm en HUD komt te vervallen. Nadeel hiervan is dat als de prijs van de Kuga boven de 50000 euro ligt je voor de verzekering verplicht bent om een alarm installatie (min. klasse 2) aan te schaffen. Als je geluk hebt kun je nog een exemplaar kopen met technology pack die ze nog aan het afbouwen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door sharebeliever op 11-05-2025 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22

EiT

sharebeliever schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:53:
Hoorde gisteren dat "technology pack" niet meer wordt geleverd. Je kunt nu alleeen nog maar matrix led en verlicht strip extra bijbestellen (meen iets van 1200 euro ipv 1700 euro) als je een nieuwe Kuga besteld. Maw het alarm en HUD komt te vervallen. Nadeel hiervan is dat als de prijs van de Kuga boven de 50000 euro ligt je voor de verzekering verplicht bent om een alarm installatie (min. klasse 2) aan te schaffen. Als je geluk hebt kun je nog een exemplaar kopen met technology pack die ze nog aan het afbouwen zijn.
Catalogus waarde van Kuga van mijn vrouw is €53322 nooit iets gehoord over alarm. Verzekering via Inshared.

Mijn Edge had ook niet overal alarm nodig, maar had het daar wel ingebouwd.

Volgens mij keren de meeste verzekeraars de eerste twee jaar gewoon de nieuwwaarde uit, daar hoef je geen eens de eerste eigenaar voor te zijn.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiMike
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 19:43
sharebeliever schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:53:
Ben benieuwd. Mijn Kuga word op 31 mei gebouwd en heb de Technology Pack erbij genomen icl Hud en alarm. Is het ook bekend waarom dit niet meer met HUD en Alarm geleverd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatD
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-09 19:25
Daar kwam ik achter 3 weken op vakantie geweest,bij terugkomst auto helemaal dood. Via Ford service weer opgestart echter vanmorgen weer helemaal dood. Na de service nu maar aan de acculader gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit2024
  • Laatst online: 16-06 10:33
Vandaag met dit mooie en warme weer mijn Kuga uit november 2024 opgeladen in de hoop dat ik nu met deze ideale condities eindelijk een keer 69 km elektrisch bereik zou halen (stond immers in de folder...). Helaas maar weer tot 55 km gekomen. Ik lees op dit forum dat andere eigenaren die hogere waarde wel halen. Is dit iets om mee naar de dealer te gaan?

In de loop van de tijd met het stijgen van de temperatuur is het bereik wel gestegen van gemiddeld 45 km naar nu 55 km, maar ik ben dus tot nu toe niet erg overtuigd van het elektrisch bereik van deze auto.

Verder wel zeer tevreden over de auto op wat "afdeling klein leed" zaken na, zoals de soms wat eigenzinnige elektronica en de "hoedenplank". Wat een raar en onhandig ding is dat, die hadden ze net zo goed weg kunnen laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan wel naar de dealer gaan maar ik vrees dat die daar echt helemaal niets mee gaat en kan doen. Elektrisch rijbereik is nou eenmaal afhankelijk van nogal wat variabelen.. stand van de airco, je rechtervoet.

Maar 55km is toch best netjes? De Mini (ik geloof Countryman) van vrienden van ons doet maar iets van 30km met ook iets van 10 a 11 kWh.. En dan zuipt ie ook nog eens als de accu leeg is want die heeft geen zuinig Atkinson blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit2024
  • Laatst online: 16-06 10:33
@Glashelder Helemaal eens. Plank gas wegrijden bij een verkeerslicht met de airco op 10 zorgt voor meer stroomverbruik, maar het gaat me om wat de auto zelf aangeeft na het opladen. Ik heb ook geen idee hoe dit bereik door de elektronica wordt berekend. Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiMike
Gerrit2024 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:09:
@Glashelder Helemaal eens. Plank gas wegrijden bij een verkeerslicht met de airco op 10 zorgt voor meer stroomverbruik, maar het gaat me om wat de auto zelf aangeeft na het opladen. Ik heb ook geen idee hoe dit bereik door de elektronica wordt berekend. Iemand wel?
ik neem aan het gemiddelde over de laatste ritten? Als je " zuiniger" gaat rijden, zal het bereik wel iets oplopen bij een volgende keer dat de auto helemaal is volgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:16
Gerrit2024 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:54:
Vandaag met dit mooie en warme weer mijn Kuga uit november 2024 opgeladen in de hoop dat ik nu met deze ideale condities eindelijk een keer 69 km elektrisch bereik zou halen (stond immers in de folder...). Helaas maar weer tot 55 km gekomen. Ik lees op dit forum dat andere eigenaren die hogere waarde wel halen. Is dit iets om mee naar de dealer te gaan?
Vanmorgen stond mijn Kuga op 61 km bereik. En inmiddels weer geladen en nu geeft de app 62 km aan.
Mijn zwager was hier van het weekend met zijn ‘22 Kuga, hij had zaterdagochtend 82 km bereik. Het is zeker verbeterd na de software update maar de waardes van de pre-facelift worden niet meer gehaald.
Naar de dealer gaan hiervoor heeft geen zin, die kan er niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 14:01
Ik haal met dit weer misschien 50-60km, afhankelijk van de soort wegen.

Vandaag een ritje Amsterdam - Rotterdam en weer terug met EV later aan, verbruik was 1 op 18 en 1 op 19, keurig naar mijn mening met de CC op 110.

Het vorige model Kuga is qua battery indd wat zuiniger maar heeft ook weer minder vermogen, dus niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Gerrit2024 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:54:

In de loop van de tijd met het stijgen van de temperatuur is het bereik wel gestegen van gemiddeld 45 km naar nu 55 km, maar ik ben dus tot nu toe niet erg overtuigd van het elektrisch bereik van deze auto.

Verder wel zeer tevreden over de auto op wat "afdeling klein leed" zaken na, zoals de soms wat eigenzinnige elektronica en de "hoedenplank". Wat een raar en onhandig ding is dat, die hadden ze net zo goed weg kunnen laten.
Wat in de folder staat is waarschijnlijk WLTP bereik. Dat is zelden representatief aan de praktijk (tenzij je een Kuga mk3.0 hebt). WLTP is bedoeld om auto’s met elkaar te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gaan we nou een beetje zeurderig doen over het EV-bereik? Foei, niet doen hoor! :+

Maar ff alle gekheid op een stokkie. De Ford Kuga PHEV is eigenlijk zowat de eerste auto die ik rijd (en ik rijd al >40 jaar auto) die de verbruikcijfers qua folder, wel realiseert.

Dat had ik eigenlijk nooit verwacht. 8)
Vandaag ook weer, vanochtend volgeladen, en na 47km woon-werk-woon verkeer, nog 18km EV-bereik over.

En afgelopen weekend enige tientallen km's alleen binnen de bebouwde kom gereden. Afgelopen zondag voor een negatief (dynamisch) tarief opgeladen. En uiteindelijk bleek de Kuga PHEV 15,4kWh/100km te hebben verbruikt! Dat vind ik toch keurige cijfers. d:)b
en dat opladen leverde ook nog een paar euro op

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat heeft Rick Astley hier nou weer mee te maken? 8)7

jouw url verwijst --> YouTube: Rick Astley - Never Gonna Give You Up (Official Music Video)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Ik was gisteren juist voor het eerst verrast door het verbruik op benzine. Waar ik normaal op benzine in normaal stand op de snelweg vrijwel precies 15km op 1 liter rijd, haal ik met volle accu en constant sport stand aan ineens 22km op 1 liter. In sport stand???? Ik heb gisteren een rit van 122KM van het centrum van roermond naar de achterhoek gemaakt. Eerste 66km dus op sport stand, steeds 105KMu op teller (104.5 op GPS) gereden, laatste stuk autobahn cruise op 130. De eerste 66km afgelegd met een gemiddeld verbruik van 20,9 KM de liter. De rest wel op EV afgemaakt en 3KM over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Ken je de term Rickrolled niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nedora schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:19:
[...]
Ken je de term Rickrolled niet? :+
Gelukkig niet. :X

Heb het opgezocht. Maar dan nog snap ik de grap niet...?!?

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 12-05-2025 22:21 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
x0z8_ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:15:
Ik was gisteren juist voor het eerst verrast door het verbruik op benzine. Waar ik normaal op benzine in normaal stand op de snelweg vrijwel precies 15km op 1 liter rijd, haal ik met volle accu en constant sport stand aan ineens 22km op 1 liter. In sport stand???? Ik heb gisteren een rit van 122KM van het centrum van roermond naar de achterhoek gemaakt. Eerste 66km dus op sport stand, steeds 105KMu op teller (104.5 op GPS) gereden, laatste stuk autobahn cruise op 130. De eerste 66km afgelegd met een gemiddeld verbruik van 20,9 KM de liter. De rest wel op EV afgemaakt en 3KM over.
Vindt je dat niet veel te nerveus rijden in de sport stand? Voor even om te spelen, leuk. Maar lange ritten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het enige positieve aan de 'sport' stand vind ik de stuurkarakteristiek.

Ik weet nog dat ik 15 jaar geleden (!) voor het eerst een auto reed met elektrische stuurbekrachtiging. Die vond ik ook veel te lichtjes sturen. Maar dat kon toen nog aangepast worden met VCDS/OBD11.

Maar voor de rest idd veels te abrupt allemaal en overdreven/zenuwachtig gedrag van de ACC (vooral bij resume).

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 12-05-2025 22:29 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:33
Ik wil m nog wel eens in de sportstand zetten bij het stoplicht en dan woesj ( met mijn magere 225 pk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Nedora schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:21:
[...]

Vindt je dat niet veel te nerveus rijden in de sport stand? Voor even om te spelen, leuk. Maar lange ritten...
Nee hoor. Ik ben sowieso altijd vrij gedoseerd met gas geven dus echt nerveus rijd het niet omdat het met beleid is. Verder rijd ik op ACC dus echt veel geremd word er niet, gezien ik al inhaal voordat ACC ingrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
De Eik schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:07:
[...]

Volume terugdraaien als /terwijl de navigatie een aanwijzing geeft! Dan zal de stem ook de volgende keer het ingestelde geluid niveau hebben.
Dat is de theorie ja, maar bij die van mij werkt dat ook niet hoor. Hij gaat standaard op volume 6 meen ik. kan ik zachter draaien terwijl ie wat roept, maar de volgende keer dat ik de auto start staat ie gewoon weer op 6.
sharebeliever schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:43:
Even wat anders namelijk het verzekeren van een nieuwe auto. Als ik niet eerste eigenaar ben van een auto kom ik niet in aanmerking voor de nieuwwaarderegeling bij de verzekeraars. Echter de meeste autos bij een Ford argentuur die direct leverbaar zijn staan in zgn"voorraadbeheer" of zijn "showroom model" wat inhoud dat ze op naam staan van de argentuur. Als je een dergelijke auto koopt (met minder dan 50 km op de teller) wordt je dan als eerste eigenaar aangemerkt door de verzekering ??? Volgens Ford argentuur wordt 60 % van de autos zo verkocht.
Volgens mij wordt er tegenwoordig ook regelmatig gepraat over 'aanschafwaarde' ipv 'nieuwwaarde' in de voorwaarden van verzekeraars. Dus ook voor een 2e of 3e eigenaar van een auto heb je dan die aanschafwaardereling de eerste 2 of 3 soms jaar.

[ Voor 48% gewijzigd door Rupie op 13-05-2025 11:42 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Nedora schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:21:
[...]

Ik vind die wel aardig nerveus, maar vooral handig als je die 2100kg aanhanger modus gaat testen :9

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Is het mijn gevoel of is er na een update of zo meer vermogen voor de electro motor ?

Rij vaak op EV NU en het is nu toch echt best rap.
Voor mijn gevoel toch echt wat minder kort geleden.

Heb het hier of het laatste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Is mij nog niet opgevallen met mijn MK3.5, maar ik rij dan ook meestal op de acc die sowieso wat relaxter optrekt.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Draakje5 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:51:
Ik wil m nog wel eens in de sportstand zetten bij het stoplicht en dan woesj ( met mijn magere 225 pk )
Tip voor een vriend: Wegrijden in EV-charge. Dan rij je al met draaiende motor weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Aha, woesj.
En weg is het rubber, kolkt het fossiele sap door de leidingen en vliegen de elektronen van hot naar her :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

ehtweak schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:57:
Aha, woesj.
En weg is het rubber, kolkt het fossiele sap door de leidingen en vliegen de elektronen van hot naar her :+
Ik zou de persoon in kwestie wel in zijn/haar/x waarde laten en de keuze te respecteren ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
Ik heb vandaag de afspraak gemaakt voor de 90k beurt op 30 juni en erbij aangegeven om 24S79 update dan ook uit te voeren. Dat is nog een paar weken, dus hopelijk kunnen ze het meenemen tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Ik gooi dit even het forum in, misschien dat andere er wat aan hebben. Ik heb een MK 3.5 ST X uit September 2024, een hele fijne auto (ik kwam uit een Lynk en Co) los dat het interieur bij de Lynk wat moderner is doet de rest van de auto niet onder.

Wat mij wel stoorde is dat de ST X erg stug is, opzich prima want een sportief onderstel maar hij klapt toch aardig, met name de achterkant. Dit is niet te verhelpen want het is de setup van de auto MAAR...

Deze week heb ik de nieuwe Pirelli Cinturato C3's laten plaatsen (https://www.tyrereviews.com/Tyre/Pirelli/Cinturato-C3.htm) en jeetje wat een verschil qua comfort. Dus voor mensen die net wat extra comfort willen, ik kan de nieuwe C3's uit persoonlijke ervaring aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Raylan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:10:

Wat mij wel stoorde is dat de ST X erg stug is, opzich prima want een sportief onderstel maar hij klapt toch aardig, met name de achterkant. Dit is niet te verhelpen want het is de setup van de auto MAAR...
Dat viel ons ook erg tegen, de ST-X is behoorlijk stug/stuiterig. :-(
Destijds, bij aanschaf in 2023, ook nadrukkelijk geen grotere wielen dan de standaard 18" gekozen. Want dan zou het nog wel erger worden.
En nee, bij een proefrit (blijkbaar destijds een niet-ST-X) was ons dit niet opgevallen c.q. verteld.
Deze week heb ik de nieuwe Pirelli Cinturato C3's laten plaatsen (https://www.tyrereviews.com/Tyre/Pirelli/Cinturato-C3.htm) en jeetje wat een verschil qua comfort. Dus voor mensen die net wat extra comfort willen, ik kan de nieuwe C3's uit persoonlijke ervaring aanraden.
Maar, wat zat er eerst onder, qua band/type dan? Zelfde maat? Zelfde bandenspanning?
Dat zijn allemaal zaken die nogal verschil maken...

BTW: een auto van september 2024 en nu al nieuwe banden? Rijd je dan zoveel? :?

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 14-05-2025 13:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
ehtweak schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:32:
[...]

Dat viel ons ook erg tegen, de ST-X is behoorlijk stug/stuiterig. :-(
Destijds, bij aanschaf in 2023, ook nadrukkelijk geen grotere wielen dan de standaard 18" gekozen. Want dan zou het nog wel erger worden.
En nee, bij een proefrit (blijkbaar destijds een niet-ST-X) was ons dit niet opgevallen c.q. verteld.

[...]

Maar, wat zat er eerst onder, qua band/type dan? Zelfde maat? Zelfde bandenspanning?
Dat zijn allemaal zaken die nogal verschil maken...

BTW: een auto van september 2024 en nu al nieuwe banden? Rijd je dan zoveel? :?
Hier ook bewust geen grotere velgen genomen, lekker de 18" laten zitten, liever wat extra comfort :)

Ze werden afgeleverd met de conti eco 6, een waardeloze band (dit verschil merk je pas zodra je niet OEM premium banden gaat gebruiken)

Ik gebruik voor de winter een setje all seasons (Pirelli) en in de zomer dus de nieuwe Pirelli C3's. De wissel van Conti naar de All Seasons was al beter maar de nieuwe C3 (touring band) is echt een flink verschil, zelfs mn vriendin viel het gelijk op.

qua spanning geen verschil, met alle banden rij ik 2.8 voor en 2.6 achter.

[ Voor 3% gewijzigd door Raylan op 14-05-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
Een "zachtere" band is comfortabeler, maar vraag mij af of die niet enorm snel zullen slijten vanwege het hoge gewicht van de auto.

Vredesteins Ultracs op de achteras waren bij mijn ouders al na circa 25000 kilometer toe aan vervanging. Gaat daar wel om 17" ballonbanden + caravan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
nooberke schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:20:
Een "zachtere" band is comfortabeler, maar vraag mij af of die niet enorm snel zullen slijten vanwege het hoge gewicht van de auto.

Vredesteins Ultracs op de achteras waren bij mijn ouders al na circa 25000 kilometer toe aan vervanging. Gaat daar wel om 17" ballonbanden + caravan rijden
Volgens de test niet, zie linkje naar tyrereviews.com en we gaan het in de praktijk zien :D grip en comfort is igg optimaal en de rolweerstand is erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
ehtweak schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:57:
Aha, woesj.
Die paar keer dat ik dat doe gaat het verschil niet maken. Als ik me zorgen maak om de slijtage van de banden had ik deze auto niet moeten kopen en niet veelvuldig op Duitse wegen moeten rijden. Keertje moet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@x0z8_ ? Het was toch iemand anders die woesj deed met z'n Kuga? :?

BTW: ik rijd ettelijke duizenden kilometers bij onze Oosterburen/jaar en met soms snelheden van 200km/h (met de Kuga, maar voorheen ook met andere auto's).
Dan nog slijten mijn banden nauwelijks daarvan. 'Gewoon' snel rijden veroorzaakt niet zoveel bandenslijtage. Bruusk optrekken, remmen en de bochten om, wel. :+
Maar dat ff terzijde... >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heel ander bericht m.b.t. 24S79:

https://www.ctvnews.ca/to...-plug-in-hybrid-vehicles/

Blijft apart, die mentaliteit daar in Noord Amerika. Hoppa, gooi d'r maar een rechtszaak tegenaan. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WaterFire
ehtweak schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:35:
@x0z8_ ? Het was toch iemand anders die woesj deed met z'n Kuga? :?
We zitten met zijn allen in het grote Ford Kuga PHEV topic he.. Niet alles is een 1:1 gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kreeg vandaag, eindelijk na ruim drie weken, een reactie van Ford NL m.b.t. de aangeboden compensatie en de verlengde garantie op het accupakket.

Wat me wel opviel in hun tekst, is de volgende formulering:

...
Wij willen graag een gebaar maken om dit te compenseren en bieden u daarom een vergoeding aan tot een maximum van €120.

We hopen dat dit, ondanks dat het misschien niet al uw ongemak wegneemt, laat zien dat we uw ervaring serieus nemen.

Vooral dit:

Dit is het maximale bedrag dat we op dit moment kunnen aanbieden

Met betrekking de compensatie vraag ik u de volgende gegevens toe te laten komen.

•Uw kenteken bewijs voor en achterzijde
•Uw brief van terugroepactie
•Uw Bankgegevens
•Uw Chassis/Vin nummer

...

Ook vreemd dat je de brief, die ze zelf aan mij gestuurd hebben, vervolgens weer (digitaal) moet terugsturen. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardSN
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 17:19
Hier al ruim 4 weken geleden een mail verzonden en de benodigde gegevens aangeleverd naar Ford. Nog steeds geen vergoeding ontvangen. Iemand al een vergoeding daadwerkelijk ontvangen en zo ja, hoeveel tijd zat er bij jullie tussen het opsturen van de benodigde gegevens en de daadwerkelijke uitbetaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HjB
  • Laatst online: 17-09 19:41

HjB

BernardSN schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:55:
Hier al ruim 4 weken geleden een mail verzonden en de benodigde gegevens aangeleverd naar Ford. Nog steeds geen vergoeding ontvangen. Iemand al een vergoeding daadwerkelijk ontvangen en zo ja, hoeveel tijd zat er bij jullie tussen het opsturen van de benodigde gegevens en de daadwerkelijke uitbetaling?
13 april gemaild, 25 april 120 euro gestort gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
BernardSN schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:55:
27 maart de email met documenten verstuurd, 17 april het geld gestort gekregen. Zat dus precies 3 weken tussen. Maar ik gok dat nu veel meer mensen gaan claimen/hebben geclaimd. Dus er zal vast iets meer tijd tussen zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Nedora op 15-05-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharebeliever
DigiMike schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:52:
[...]

Ben benieuwd. Mijn Kuga word op 31 mei gebouwd en heb de Technology Pack erbij genomen icl Hud en alarm. Is het ook bekend waarom dit niet meer met HUD en Alarm geleverd word?
Waarschijnlijk om de prijs te drukken van de full option Kuga onder de 50000 euro (incl. de 4000 euro korting van Ford). Je hoeft dan geen alarm te hebben voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharebeliever
DigiMike schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:52:
[...]

haha hiero hetzelfde, de mijne met tech/winter/pano/trekhaak wordt ook op dit moment gebouwd en wordt 2e week van Juni geleverd. Is een van de laatste in de lijn met hethuidige Technology pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie0181
  • Laatst online: 13-09 20:59
Wij hebben vorige week de actieve x besteld, hoeveel tijd zit er tussen order plaatsen en de productie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnie1967
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-08 15:39
Heb een week terug een Ford Kuga ST-Line PHEV gekocht uit 2022 wetende dat er een terugroepactie is. Hier heb ik uiteraard geen brief over gekregen want toendertijd was de auto nog niet in mijn bezit.

Op de Ford site stond deze terugroepactie ook gemeld onder mijn VIN nummer.
Nu zie ik sinds vanavond dat er geen terugroepactie meer is voor mijn Kuga.

Is er wat gewijzigd bij deze terugroepactie en zien meer Kuga bezitters dit?
Of zou dit een fout zijn op de website van Ford?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqWJeJKFW9f1zqsl4UcDCYnTbO0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/efqV3f5pRb4JFYoP3szaCRPR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal P
Ronnie1967 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:28:
Heb een week terug een Ford Kuga ST-Line PHEV gekocht uit 2022 wetende dat er een terugroepactie is. Hier heb ik uiteraard geen brief over gekregen want toendertijd was de auto nog niet in mijn bezit.

Op de Ford site stond deze terugroepactie ook gemeld onder mijn VIN nummer.
Nu zie ik sinds vanavond dat er geen terugroepactie meer is voor mijn Kuga.

Is er wat gewijzigd bij deze terugroepactie en zien meer Kuga bezitters dit?
Of zou dit een fout zijn op de website van Ford?

[Afbeelding]
Ik heb het bij mij ook even gecheckt (kuga ST line 2020) en inderdaad is er momenteel geen terugroepactie te zien. De laatste keer dat ik keek stond die er wel nog. Ik ga toch maar er vanuit dat dit ergens een foutje is en dat de Kuga niet plotseling geen probleem meer heeft. Of er zou een herbeoordeling van het risico moeten hebben plaatsgevonden maar ik neem aan dat ze dat dat uitgebreid zouden hebben gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Ronnie1967 Heb je ook bij het RDW gecontroleerd? Aan de hand van je kenteken?
https://ovi.rdw.nl/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

net ff gecheckt, en tot mijn verbazing is de melding voor mijn VIN# bij ford.nl ook foetsie?! :?
En eergisteren stond er nog wel degelijk een melding.

Terwijl bij het RDW de 24S79 recall nog wel open staat...

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 17-05-2025 10:01 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Laatst online: 08:28
ehtweak schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:59:
net ff gecheckt, en tot mijn verbazing is de melding voor mijn VIN# bij ford.nl ook foetsie?! :?
En eergisteren stond er nog wel degelijk een melding.

Terwijl bij het RDW de 24S79 recall nog wel open staat...
Hier staat hij nog steeds open bij ovi.rdw.nl

In de ford app en op de fordwebsite staat hij niet meer

[ Voor 7% gewijzigd door jerh op 17-05-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1967
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-08 15:39
ehtweak schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:58:
@Ronnie1967 Heb je ook bij het RDW gecontroleerd? Aan de hand van je kenteken?
https://ovi.rdw.nl/
Bij de RDW staat de melding nog wel steeds open.
Maar weet niet hoe snel dit geupdate wordt en langs welke weg.

Ook even de Ford garage gebeld waar ik de auto vorige week heb opgehaald.
Maar de verkoper wist nog van niks, hij gaat het volgende week navragen.
Denk dat ik nog maar even wacht met opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor wie geïnteresseerd is in de cijfertjes en de verschillen tussen het MK3 en MK3 FL model:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IP4mBidDmlDpuqYJF0Ru_4EfkAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nKHc1BPyQjzzCGZGnA3cAG2L.png?f=fotoalbum_large

Iemand op het Duitse Kuga forum heeft de getallen in een tabel gezet. d:)b

Het Atkinson blok is onveranderd, de hogere totaaloutput komt vooral vanuit het elektrische gedeelte, de veranderde versnellingsbak (HF45 versus HF55) en gewijzigde overbrengingsverhouding.
Snelheid is elektronisch begrensd op 200km/h vanwege het maximum toerental van het elektrische gedeelte.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Even iets anders m.b.t. de 24S79 en de communicatie daarover van Ford.
Menigeen heeft al die 120€ compensatie ontvangen.

Maar heeft iemand al een 'officieel' schrijven gezien/gekregen dat nu daadwerkelijk de garantie op het HV-accupakket uitgebreid is?
Want ik ken die bewering alleen uit de persberichten, niet van Ford --> eigenaar Kuga PHEV zelf...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:06
Ook bij mij staat terug actie 24S79 niet meer open als ik inlog bij ford Nederland en op mijn chassisnummer controleer. Alleen heb ik nu 24s33 voor de auto open staan. Weet iemand of heeft er iemand al contact gehad met ford Nederland om te vragen of we de auto weer electrisch mogen opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nidebo schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:00:
Alleen heb ik nu 24s33 voor de auto open staan.
Da's een recall voor een recall (23S27)... ;)

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RCMN-24V330-2971.pdf

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiMike
Arie0181 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:08:
Wij hebben vorige week de actieve x besteld, hoeveel tijd zit er tussen order plaatsen en de productie.
Ik heb 21 maart de bestelling gedaan en 31 Mei productie. Datum van levering is nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiMike
sharebeliever schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:54:
[...]

haha hiero hetzelfde, de mijne met tech/winter/pano/trekhaak wordt ook op dit moment gebouwd en wordt 2e week van Juni geleverd. Is een van de laatste in de lijn met hethuidige Technology pack.
2e week van juni, dat zou mooi zijn. Ik hoop hem voor eind juni te mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiMike
Ik was even benieuwd wat men van de standaard audio installatie vind van de Mk3.5?

Ik vind het fijn om tijdens het rijden van wat goede muziek te genieten en overweeg een extra ruimtebesparende subwoofer te laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik ben best tevreden over de audio. Echter blijft de sub best actief ook als ik een neutraal profiel selecteer.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiMike
Arno schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:07:
Ik ben best tevreden over de audio. Echter blijft de sub best actief ook als ik een neutraal profiel selecteer.
Bedoel je de sub vanuit de deurspeakers of heb je een dedicated sub in je auto laten installeren?

De Sub, die vanuit de Ford dealer geplaatst kan worden, beschikt over een aparte regelaar om de bass te regulieren. Geen idee of dit dan nog effect heeft op de profielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik heb de sub in mijn Kuga achterin liggen, dus de standaard zoals de STX heeft.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
DigiMike schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:38:
Ik was even benieuwd wat men van de standaard audio installatie vind van de Mk3.5?

Ik vind het fijn om tijdens het rijden van wat goede muziek te genieten en overweeg een extra ruimtebesparende subwoofer te laten plaatsen.
'Goede muziek'.. Zachtjes Chopin of Rammstein op vol vermogen?
Ik heb zelf de standaard audio naar ook veel met de B&O versie gereden. Uiteindelijk kwam ik vaak op standje midden/default terug.
Zelf vind ik de standaard prima maar in eerdere auto's heb ik ook subs geplaatst en het scheelt echt wel veel, ook met lager volume.
Inmiddels veel podcasts aan het luisteren en ik moet het volume redelijk laag houden ivm tinnitus dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiMike
Ik heb een proefrit gemaakt in de STX en daarin zat het B&O systeem. Hartstikke prachtig natuurlijk.

Straks mag ik m’n Ford focus st-line inruilen en die heeft het standaard audiosysteem erin zitten. Dikke prima en altijd tevreden mee geweest, mist alleen net ff die extra kick op sommige momenten. Als ik klassieke muziek luister, dan zeker voldoende. Maar bijvoorbeeld Rammstein, system of a down of een goed techno nummertje mis ik dan net even wat meer kick erin.

Ik heb de Ford gemaild voor de mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenex1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 10:42
Toevallig op een FB forum gezien dat ze zijn begonnen met uitrollen van de update voor 24S79. Wassink Venray maar even gebeld en inderdaad, de update is beschikbaar. Ingepland voor volgende week, uurtje werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb ook maar even gebeld en inderdaad.. hij is beschikbaar. Hopelijk zijn er hier niet teveel klanten van Hedin want daar kan je pas over een maand terecht :')

edit: ben maar even langs de vestiging gereden en heb er een heel weekje af weten te snoepen.. :')

[ Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 20-05-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Laatst online: 12-09 12:18
Van Mossel Breda.... al tijd 11 juli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Misker Emmen weet van niks, kan dus nog niet plannen 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:18
@joenex1
Bij mij ook, had al een afspraak voor maandag ivm olie verversen bij Ford Iriks, Steenbergen. Net gebeld. Ze wisten het pas een half uur maar gaan dit wel meenemen voor mij.
Dus hopelijk na maandag alles in orde.
Direct gevraagd of ze de Scandinavië verlichtings optie aan kunen zetten en automatisch deuren sluiten. Zouden ze meenemen. Ik ben benieuwd.

[ Voor 33% gewijzigd door JackBigBoss op 20-05-2025 15:37 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 48 Laatste