Nou, daar gaan we dan. Wat opties langslopen van de FordPass app die ik regelmatig gebruik. Of beter gezegd, die ik graag zou willen gebruiken, zonder 'gedoe'.
De app starten en dan zou 'ie moeten komen met info als:
Laden voltooid, percentage tank, percentage accu.
Maar bij de eerste keer opstarten v.d. app zie ik dan altijd de oude waardes, van de vorige keer zeg maar.
Pas nadat andere handelingen zijn gedaan, wordt die info blijkbaar aangepast.
Voorheen kon je dan naar beneden swipen om een update te forceren. Maar die optie werkt ook al enige tijd niet meer.
Dan tap ik op '
energie'
Ook hier weer info van de vorige keer (!).
Bij '
planning', '
voorkeursoplaadtijden' en als ik daar wat instel/aanpas, dan ... lange tijd een zenuwachtig balkje wat heen & weer zwiept, ... enige minuten later ... "er is iets misgegaan".
Of het scherm komt terug, maar is er ondertussen niks aangepast!?
M.a.w. het werkt nauwelijks...
Bij '
planning', '
vertrektijden' iets soortgelijks. Bij een aanpassing komt er een draaiend wieltje in beeld, en dat draait, en draait ... en na enige tijd komt het scherm weer terug, gewoon met de oorspronkelijke instellingen. Alsof je niks hebt gedaan.
En bij al dit soort dingen geldt; je moet het meestal een aantal malen proberen en dan af en toe lukt het wel een keertje. Maar dat is toch van de zotte?
En dan de logs.
'
Laadgeschiedenis'
Daar staat de locatie, de datum, en alleen maar +0kWh en als je daar op tikt, dan beweert 'ie dat er
0 kWh Toegevoegde energie geregistreerd zou zijn.
Het kan nog gekker, heel soms geeft 'ie aan dat er +17kWh zou zijn geladen! Maar dat is technisch gewoon onmogelijk!
Gelukkig registreert mijn eigen laadpaal met een Shelly Pro 1PM die waardes wel correct.
Dit soort ergernissen zie je dus veelvuldig in divere fora beschreven worden. En niet pas recent, maar al gedurende langere tijd.
Net alsof de crommunicatie tussen de FordPass App <--> vage Ford Cloud <--> Kuga <--> FordPass App niet goed functioneert.
Maar bij jullie werken dit soort dingen allemaal prima?
En ja, uiteraard al meerdere malen geprobeerd de FordPass App te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Maar dat maakt allemaal geen verschil.
Draaiend op een standaard Google Pixel 8a telefoon met alle meest recente updates.
De FordPass Pro app doet/deed het ietsje beter. En in ieder geval vond ik die duidelijker.