Het is even geleden, maar 4 september heb ik mijn auto in ontvangst mogen nemen.
Het is een ST-Line X met Technology en winter pakket en wegklapbare trekhaak.
Na ruim 2,5 week rijden, ongeveer 1500km en komend van een Skoda Karoq (en tijdelijk een Superb) mijn bevindingen.
Comfort en interieur
Hoewel de stoelen op vele manieren verstelbaar zijn, kunnen ze niet tippen aan het zitcomfort van de Skoda’s. De voering is erg stug, iets wat je bij langere ritten zeker begint te voelen.
Ik mis mijn opbergvakjes! Ik heb een vak onder de middenarmsteun, maar niet eens een vakje voor mijn zonnebril in de dakconsole…
Verder is het interieur clean en ruim, vooral voor de passagiers achterin.
Ook de kofferbak is ruim en strak afgewerkt.
Bediening en rijgedrag:
Het was even wennen, maar de Ford reageert veel directer dan de Skoda’s op gas en rem, en stuurt veel strakker, iets wat ik zelf wel plezierig vind, ook de stuggere vering vind ik prettiger, hij ligt echt strakker op de weg.
Het is ook wel wennen niet meer te hoeven(kunnen) schakelen.
De bediening valt wel wat tegen.
Veel knoppen op het stuur, waaronder ook de bediening van de cruise control (zat bij de Skoda op een apart hendeltje onder de richting aanwijzer)
Ook onthoud de Ford niet of de CC wel of niet aan stond bij uitschakelen van het contact, ik moet hem elke rit opnieuw inschakelen voordat ik de snelheid in kan stellen.
Ook reageert de ACC enorm schokkerig en abrupt op de situatie om je heen, laat en hard remmen en hard optrekken.
Het Sync 4 is een rommeltje, echt alles is in een menu verstopt en gaat via het scherm, hier heeft Ford echt wel wat steken laten vallen in mijn ogen, maar misschien is het nog even wennen en kan er nog e.e.a. met forscan worden opgelost/ ingesteld.