In Frankrijk gebruik van gemaakt, doe ik niet meer.Romundoo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:48:
Hebben jullie je Kuga ook opgeladen tijdens de vakantie in het buitenland? Of kiezen jullie dan volledig voor fossiele brandstof? In Nederland heb ik een laad-/tankpas van de zaak, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Onderweg laden richting de bestemming lijkt me niet zo handig vanwege de laadtijd, maar opladen op de bestemming (Italië), of tijdens de tussenstop in Frankrijk, kan wellicht voor mij een optie zijn
Afhankelijk van de keuze. Welke apps en laadpassen raden jullie in dat geval aan?
Mijn laadpas werkte niet. Dus creditcard gebruikt.
Alle drie de apps op mijn telefoon gaven aan 59 cent per kWh, en pas na drie uur volgeladen stilstaan kwamen er kosten bij.
Na de melding op de telefoon dat hij vol was direct opgehaald. 10kWh geladen, daarna een simpele email van de provider met een enkele regel dat er e.9,56 in rekening was gebracht.. 59 werd dus opeens 95.
Daarbovenop werd de kabel niet vrijgegeven door de paal. Dus een Frans nummer bellen. Dat ze geen Engels (willen) spreken weten we inmiddels, maar leg maar eens uit dat je laadkabel vast zit in het Frans. Iedere letter die je verkeerd uitspreekt zorgt ervoor dat ze je niet begrijpen.
En geef de cijfers en letters van de laadpaal door die ze kunnen verstaan, geen idee wat de juiste uitspraak is van losse letters en bedenk maar eens snel een Frans woord met een K
Een tweede keer in een dorpje iets verderop. Dezelfde provider/paal. De enige reden om het nog eens te doen was dat alle parkeervakken vol waren op één na, met een laadpaal. Vond het wat aso om zonder laden neer te zetten.
Dit keer: er wordt 80 euro gereserveerd op je creditcard. Bij terugkomst bleek de lading helemaal niet gestart te zijn. Vervolgens staat er twee weken lang een reservering op mijn creditcard van 80 euro zonder terugboeking zoals bij de eerste keer. Geen email zoals na de eerste keer, niets.
Gelukkig was die nog voor de maandafrekening alsnog verdwenen.
[ Voor 4% gewijzigd door WaterFire op 29-08-2024 14:29 ]