Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:56
Naboo schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:41:
Wat betreft de Kuga proefrit zelf het volgende; ik rijd momenteel een mild-hybrid Fiesta en als ik die op z'n staart trap, dan krijg je extra vermogen vanuit de accu en beschik je dus direct over dat stukje extra power.

Bij de Kuga als ik hem op z'n staart trapte, voelde het als een ouderwetse automaat met slome kick down, ook in Sport mode.

Is dit altijd? Want als ik wil inhalen bijvoorbeeld en je hebt elke keer zo'n vertraging voordat hij gaat, dan wordt dat wel even wennen :D Of is dit kwestie van bepaalde instellingen veranderen?
Inhalen is toch niet op zijn staart trappen?
Vol intrappen geeft inderdaad een wat overdreven geluid, maar de (tussen-)acceleratie is volgens mij gewoon prima hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
prekz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:01:
Sinds een week in het bezit van de nieuwe Ford Kuga (2024 model). Foto zal ik binnenkort nog posten.

Ik heb een vraagje rondom de adaptive cruise control. Is hierbij de verkeersborden herkenning uit te schakelen? Als ik straks een keer met de caravan ga rijden lijkt mij dit heel lomp dat hij ineens automatisch overschakeld naar 130km/h. Of is hij dan slim genoeg om daar rekening mee te houden?
Ik heb de auto een maandje, en geen instellingen veranderd, maar mijn acc past (gelukkig) niet zelf de cruise control snelheid aan. Wel zie je in het display de borden meebewegen.
Volgens mij houdt hij wel rekening met de tijden 100/130? Ik moet bekennen dat ik het display niet helemaal scherp zie ;)..

De functie zelf is per definitie foutgevoelig, want als er onder 'bij regen' staat past de auto gewoon de max snelheid aan. Ook als bij einde wegwerkzaamheden het grijze bord voorbij komt gaat hij gewoon naar 130, ook al rij je op een 80 weg..

ACC zelf is een perfecte functie, denk dat ik 90% van de kilometers op acc rijd.

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 13-08-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28
WaterFire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:31:
[...]
De functie zelf is per definitie foutgevoelig, want als er onder 'bij regen' staat past de auto gewoon de max snelheid aan.
Dit is mijn exacte euvel. Ik rij dagelijks op een stuk waar een aantal "bij regen" bordjes staan, en hij houdt dan gewoon de snelheid in naar 80 of 90km/h terwijl ik hem eerder had ingesteld op 105/110.

Dat automatisch aanpassen van de snelheid aan de hand van de verkeersborden wil ik dus uitschakelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20

Wat betreft de Kuga proefrit zelf het volgende; ik rijd momenteel een mild-hybrid Fiesta en als ik die op z'n staart trap, dan krijg je extra vermogen vanuit de accu en beschik je dus direct over dat stukje extra power.

Bij de Kuga als ik hem op z'n staart trapte, voelde het als een ouderwetse automaat met slome kick down, ook in Sport mode.

Is dit altijd? Want als ik wil inhalen bijvoorbeeld en je hebt elke keer zo'n vertraging voordat hij gaat, dan wordt dat wel even wennen :D Of is dit kwestie van bepaalde instellingen veranderen?
Gaat hij daadwerkelijk niet vlot vooruit of voelt het alsof hij niet vooruit komt. Het type automaat (CVT) zorgt voor een gebrek aan snelheidsbeleving omdat alles heel soepel en gelijkmatig gaat. Maar als je dan vervolgens op je snelheidsmeter kijkt gaat hij er toch echt wel behoorlijk vlot vandoor.

Sterker nog, je moet met een serieus vlotte auto aankomen wil je zo'n PHEV op de tussensprint bij kunnen houden. Weet niet welk blok er in je Fiesta ligt maar waarschijnlijk is de sprint van de Kuga op enkel de elektromotor al zo goed als even vlot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01

EiT

Ik begrijp niet dat jullie zoveel issues met verkeersborden herkennen hebben. In mijn Edge werkt het prima, zelfs in Duitsland geeft die netjes een grijs bord aan die later vervalt als er geen snelheidsbord meer na een oprit staat. Natuurlijk kan je er niet 100% op vertrouwen maar gaat vrijwel altijd goed.

De vraag is dan of Ford dit zelf ontwikkeld heeft of verschillende systemen gebruikt.
Adaptief cruisecontrol op verkeersborden is natuurlijk waardeloos. Als er een bord 80 staat bij regen ga je in de ankers. Dat zou ik lekker “manueel” houden.

Hopelijk komt onze Kuga volgende week binnen, alleen geen tijd om hem op te halen. Kan wel mijn vrouw sturen, naar die ziet niets. Als er dan mogelijk beschadigingen zijn kost het mij meer tijd.

Omdat we een blauwe kleur hebben gekozen wel besloten de auto te laten coaten. Hopelijk blijft het wel lang er op zitten. Prijs viel wat tegen (richting de 2k).

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

nooberke schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Gaat hij daadwerkelijk niet vlot vooruit of voelt het alsof hij niet vooruit komt. Het type automaat (CVT) zorgt voor een gebrek aan snelheidsbeleving omdat alles heel soepel en gelijkmatig gaat. Maar als je dan vervolgens op je snelheidsmeter kijkt gaat hij er toch echt wel behoorlijk vlot vandoor.

Sterker nog, je moet met een serieus vlotte auto aankomen wil je zo'n PHEV op de tussensprint bij kunnen houden. Weet niet welk blok er in je Fiesta ligt maar waarschijnlijk is de sprint van de Kuga op enkel de elektromotor al zo goed als even vlot :+
Persoonlijk vond ik die motor in de Mondeo waardeloos. Hoop herrie, weinig power. Ben benieuwd hoe dat zal zijn met de Kuga. Ik ga er vanuit door PHEV dit veel beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03 07:18
sorted.bits schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:49:
Is de geheugen stand van die stoel ook gekoppeld aan een sleutel eigenlijk?
Bij het nieuwe model kun je dit per sleutel koppelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
prekz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:38:
[...]

Dit is mijn exacte euvel. Ik rij dagelijks op een stuk waar een aantal "bij regen" bordjes staan, en hij houdt dan gewoon de snelheid in naar 80 of 90km/h terwijl ik hem eerder had ingesteld op 105/110.

Dat automatisch aanpassen van de snelheid aan de hand van de verkeersborden wil ik dus uitschakelen O-)
Handleiding: Het zal deze waarschijnlijk zijn.

VOORSPELLENDE
SNELHEIDSASSISTENTIE IN- EN
UITSCHAKELEN
1. Druk op Functies op het
aanraakscherm.
2. Druk op Bestuurdersassistentie.
3. Druk op Cruise Control.
4. Druk op Adaptieve Cruise Control.
5. Schakel Voorspellende
snelheidsassistentie in of uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:32
Ginger Tosser schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:12:
[...]

Qua geluid, ik denk dat de achterbanden aan vervanging toe zijn... Beetje scheef afgesleten zag ik net. (Buitenzijde versleten, middenin nog genoeg profiel).
Kan ook zijn dat je gecupte banden hebt.
Dit kan door te lage bandenspanning of verkeerd uitgelijnde wielen.
Dit veroorzaakt ook een beetje zingend / zoemend geluid alsof er een wiellager stuk is.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28
WaterFire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Handleiding: Het zal deze waarschijnlijk zijn.

VOORSPELLENDE
SNELHEIDSASSISTENTIE IN- EN
UITSCHAKELEN
1. Druk op Functies op het
aanraakscherm.
2. Druk op Bestuurdersassistentie.
3. Druk op Cruise Control.
4. Druk op Adaptieve Cruise Control.
5. Schakel Voorspellende
snelheidsassistentie in of uit.
Dat was hem _/-\o_
Handleiding is door vertalingen soms lastig zoeken, ik had het 123 niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:31
Goed, zoals gezegd, gister proefrit gemaakt in de nieuwe Kuga. Nu is het een plug-in hybrid, maar dat is voor mij geen aanschafreden geweest. Er is simpelweg geen andere motorisering.
Het groen bezig zijn is voor mij persoonlijk ook iets waar ik niet mee bezig ben.

Nu is het voor mijn woon-werk verkeer toevallig een handige bijkomstigheid. Mijn woon-werk verkeer is 10km heen, 10km terug. 2 keer op en neer met alleen de accu zou dus haalbaar moeten zijn.

Een eigen laadpaal is niet van toepassing, dus ben aangewezen op de laadpaal in de straat. En aangezien opladen dus compleet nieuw is voor mij, waar moet ik op letten? Tips en trucs? Er is volgens mij een topic over laadpassen, dus daar zal ik voor laadpassen informatie gaan snuffelen.

Dat op zn staart trappen moet ik ook nog even aan wennen. Als ik voor de lol een keertje als eerste weg wil zijn geef ik iets gas terwijl ik met mijn linker voet de rem in trap. Je merkt dan dat de auto naar voren wil en zet de motor aan. Dan rij je met de motor aan weg ipv dat die pas start als je begint met weg rijden.

Qua mijn ervaringen van het laden van afgelopen twee maanden:

Ik heb twee druppels. Eentje van ANWB en eentje van shell recharge. Shell recharge is vrijwel altijd 53 cent per kWh, ongeacht of die goedkoper of duurder is met een andere laad druppel. De recharge druppel gebruik ik alleen voor palen waar de kWh prijs meer dan 53 cent is met een andere druppel of waar ik een uurtarief moet betalen. Die betaal je namelijk (vaak) niet met de recharge druppel. voor overige sessies bij bijvoorbeeld palen waar je voor 33 cent per kWh kan laden gebruik ik de ANWB druppel met daarbij een abonnement om geen transactiekosten te betalen. Die kosten heb ik er met een week al uit. In de ANWN laden app kan je mooi zien wat een paal kost. Soms moet je even een stap verder klikken dan normaal en dan zie je vaak dat je soms toch wat meer moet betalen zoals een uurtarief. Maar vaak als ik via ANWB laad dan laad ik het goedkoopste.

Het helpt ook een hoop om voor na het laden een vertrektijd in te stellen. Stel je laad de kuga snachts op en gaat om 7:30 weg naar werk, dan stel je dat in en is je auto cabine mooi op temperatuur en je accu voorverwarmd. Dat merk je echt qua range als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
x0z8_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:13:
[...]

Het helpt ook een hoop om voor na het laden een vertrektijd in te stellen. Stel je laad de kuga snachts op en gaat om 7:30 weg naar werk, dan stel je dat in en is je auto cabine mooi op temperatuur en je accu voorverwarmd.
Dit werkt dan vooral met een eigen paal denk ik? Want anders ben je aan het openbare paalplakken en zit je weer met dat uurtarief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
WaterFire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

Dit werkt dan vooral met een eigen paal denk ik? Want anders ben je aan het openbare paalplakken en zit je weer met dat uurtarief..
Ik ben zeker aan het paalplakken ja, maar puur omdat mijn auto klaar is met laden om 4:00 en ik dan niet mijn bed uit ga om de auto te verplaatsen. De enige paal hier in de buurt is zelfs shell de goedkoopste omdat ANWB met alleen het kWh tarief al veel duurder is en dan komt er nog 25c per uur bij.

[ Voor 11% gewijzigd door x0z8_ op 13-08-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33
...

Komt omdat het anders werkt. De mild hybride is een verbrandingsmotor waar een elektromotor (starter/generator) bijspringt. Bij de plug-in hybride is er standaard een elektromotor actief (zolang er lading is) en slaat de verbrandingsmotor pas aan als je meer power vraagt dan de elektromotor alleen kan leveren of als de batterijlading opraakt.
Dat aanslaan duurt dus een kort moment.

Je zou naast de sport modus de EV-later stand kunnen gebruiken (houdt de huidige lading op niveau tot 80%) zodat de motor al aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 20:35
michael86 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:21:
[...]

Ik heb ook dezelfde kleur besteld, hopelijk ergens volgende maand ophalen.
Ik mag de mijne op 30 augustus ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
Wouda schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:08:
Het herkennen van borden en dan ook de snelheid daarop aanpassen stond bij mijn Kuga uit toen hij afgeleverd was. Ik heb het wel een tijdje aan gehad om te kijken of het een beetje werkte, maar hij pikt iets te snel ook borden op ventwegen mee (dan ga je ineens van 130 naar 30). Geen pretje. Hij snapt ook niet dat je overdag maar 100 mag, dus je moet hem erg vaak corrigeren.

Lang verhaal kort, bij de Mk3 kun je het instellen. Zal vast bij de nieuwe ook wel zo zijn.
Kun je aan of uit zetten volgens handleiding MK 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Propheticus schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:49:
[...]

Komt omdat het anders werkt. De mild hybride is een verbrandingsmotor waar een elektromotor (starter/generator) bijspringt. Bij de plug-in hybride is er standaard een elektromotor actief (zolang er lading is) en slaat de verbrandingsmotor pas aan als je meer power vraagt dan de elektromotor alleen kan leveren of als de batterijlading opraakt.
Dat aanslaan duurt dus een kort moment.

Je zou naast de sport modus de EV-later stand kunnen gebruiken (houdt de huidige lading op niveau tot 80%) zodat de motor al aan moet.
Klopt. Misschien had ik duidelijker moeten vermelden dat het juist ook was toen de motor ook liep.
Dat er vertraging is als de motor nog aan moet slaan, is inderdaad een gegeven.

Nu zal het ook niet veel voorkomen natuurlijk, maar was gewoon iets dat mij opviel.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

michael86 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:21:
[...]

Ik heb ook dezelfde kleur besteld, hopelijk ergens volgende maand ophalen.
Ik zat te twijfelen tussen Solar Silver en Magnetic Grey, maar met de vele Solar Silvers hier, ga ik maar voor de Magnetic Grey :+

Had stiekem al voor Magnetic Grey gekozen voordat ik alle Solar Silver hier zag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
prekz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:01:
Sinds een week in het bezit van de nieuwe Ford Kuga (2024 model). Foto zal ik binnenkort nog posten.

Ik heb een vraagje rondom de adaptive cruise control. Is hierbij de verkeersborden herkenning uit te schakelen? Als ik straks een keer met de caravan ga rijden lijkt mij dit heel lomp dat hij ineens automatisch overschakeld naar 130km/h. Of is hij dan slim genoeg om daar rekening mee te houden?
Ja, is uit te schakelen via settings volgens handboek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Kogel is door de kerk. Kuga Active X full options doorgegeven aan de verkoper. Die gaat order in orde maken en dan gaat de auto besteld worden.

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Gefeliciteerd!

Wij kunnen volgende week de auto op halen en heb nog niets van Ford gehoord.

Geen factuur, geen kenteken etc. In Ford account staat ook nog steeds geen bestelling.

Alleen een keer een mailtje dat er een bestelling was geplaatst.

Maar goed, mail over afspraak kwam ook 5 weken later met de datum van een maand eerder.

Dan snap je direct waarom ze bij Ford de FordPass app ook maar hebben opgegeven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
EiT schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:06:
Gefeliciteerd!

Wij kunnen volgende week de auto op halen en heb nog niets van Ford gehoord.

Geen factuur, geen kenteken etc. In Ford account staat ook nog steeds geen bestelling.

Alleen een keer een mailtje dat er een bestelling was geplaatst.

Maar goed, mail over afspraak kwam ook 5 weken later met de datum van een maand eerder.

Dan snap je direct waarom ze bij Ford de FordPass app ook maar hebben opgegeven…
Enige nuance, Fordpass is alleen te gebruiken als de auto “connected” is en akkoord vanuit dashbord wordt gegeven🤗 noodzakelijk om de auto in Fordpass te activeren👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
https://www.ford.com/myaccount/vehicle-order-tracking#/

Via deze link kun je de bestelde auto volgen, ik heb wel het vin nummer gekregen maar niet het juiste opdrachtnummer van de dealer. Ik kom niet veel verder hiermee dus.

[ Voor 9% gewijzigd door BertKlkmn op 17-08-2024 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toch een pluim voor onze Kuga.

Gisterochtend vertrokken vanuit NL met een volle tank fossiel sap en volgeladen accu.

12h totale rijtijd, de nodige files, opstoppingen, omleidingen (de ellende rond Arlbergpass aardverschuivingen), een super drukke Fernpass (lekker filerijden) en de nodige Baustellen in Duitsland. :-(

Wel bijzonder was onze eerste uitgebreide ervaring met de ACC van de Kuga. Die werkte echt voortreffelijk!
Ik heb letterlijk de hele Fernpass (vanuit D --> A) op de ACC gereden. Ik hoefde zelf alleen nog maar te sturen en af en toe de maximum snelheid van een specifiek traject in te stellen.
De beste keuze qua afstandhouder was 2 blokjes. Dat zorgde voor soepel rijden en niet al te schielijk iedere keer remmen/optrekken.
Verbazingwekkend hoe goed dit functioneerde. Wat dat betreft lof voor de s/w + h/w makers.
Van stilstand tot keurig weer optrekken en volgen van m'n voorganger, bergop, bergaf, enzovoorts, enzovoorts.
Alleen als je wat langere tijd stilstond, krijg je in het display de melding dat je zelf weer ff op 'RES' moet drukken. En voila, de Kuga begint weer netjes te volgen vanuit stilstand.

Even rij- en verbruiksstatistiek:
12:06h totale rijtijd.
15,8km/l verbruik.
1023 km totaal
310 km elektrisch afgelegd.

Vooral het brandstof verbruik vind ik keurig! Want zo'n zware auto en regelmatig met snelheden van ruim 180km/h over de Autobahn. Dan valt me dat reuze mee. d:)b
Buitentemperaturen van ruim 30 graden (hardwerkende airco) en wat regen-/plensbuien.

Ook de regeneratie werkt dus blijkbaar prima.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:17
Reed je op de normal stand of eco? Ik vind de ACC ook inderdaad super werken alleen op de normal stand en je gaat inhalen dan geeft de auto wel ineens volgas. Op de eco stand gaat dit allemaal wat rustiger en gelijkmatiger.

Verder prima verbruik als je de 180km/h hebt aangetikt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nedora op 17-08-2024 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ECO stand idd.
Want dat rijdt veel geleidelijker.

BTW: zelfs in ECO stand, als je vol gas geeft, bij 130km/h, dan accelereert 'ie vervolgens gewoon lekker door richting de 200... Dus zo 'ECO' is dat nou ook weer niet. :+

En idd, vooral het gedeelte A7, tussen Ulm en Füssen, gewoon laaggevlogen. Ik wilde zo goed mogelijk de drukte bij de Fernpass voor zijn.
Niet dat dat nou helemaal lukte, maar toch. ;)
We reden namelijk in twee etappes. Vrijdag van NL --> Ulm, en zaterdag van Ulm --> Süd-Tirol.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Vraag: in juli bij het bestellen van de auto verlengde garantie bij gekocht, dit was 2+3 jaar 200.000km voor €2780,-
Auto wordt deze week geleverd. Nu staat op de factuur 2+3 jaar 160.000KM voor €2860,-
Is de offerte bindend of zijn er ergens kleine lettertjes die zeggen dikke vette pech.

Als de nieuwe tarieven gelden dan neem ik liever de upgrade naar 2+6 jaar 160.000km voor €450 meer (€3310).

Vraag is dan ook of ik gevecht aan moet gaan voor 200k km of de 8 jaar pakken.

Mijn vrouw zal +/- 20.000 per jaar rijden, dan is 8 jaar garantie een betere optie. Ook als ik die auto meer ga rijden dan is het de risico voor €450 niet waard. Dus ik verwacht dat upgraden naar 8 jaar een betere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchacho
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:59
Bij het bestellen van de kuga, eind deze week als het goed is binnen bij de dealer 😍, de “fout” gemaakt geen trekhaak te bestellen. Doordat die toch niet direct nodig is maar nu vooral gezien wordt als nice to have de volgende vraag: worden bij ford de trekhaken direct in de fabriek geïnstalleerd? Of worden trekhaken bij de dealer aangebracht zoals je bij andere merken ook vaak ziet. De volledig elektrisch wegklapbare zie ik namelijk niet bij ford-accessoires op de site staan voor de kuga 2024, kan dit type dan echt niet achteraf worden geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-ih
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 23:42
Goedemorgen,

Wat betalen jullie aan wegen belasting? Wat ik gevonden heb is dat het nu rond de 170€ per kwartaal is en vanaf 2026 ong. 350€ gaat worden.
We denken aan private lease, maar dan houd ik rekening dat de maandlasten met +-60€ gaan stijgen in 2026.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Muchacho schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:17:
Bij het bestellen van de kuga, eind deze week als het goed is binnen bij de dealer 😍, de “fout” gemaakt geen trekhaak te bestellen. Doordat die toch niet direct nodig is maar nu vooral gezien wordt als nice to have de volgende vraag: worden bij ford de trekhaken direct in de fabriek geïnstalleerd? Of worden trekhaken bij de dealer aangebracht zoals je bij andere merken ook vaak ziet. De volledig elektrisch wegklapbare zie ik namelijk niet bij ford-accessoires op de site staan voor de kuga 2024, kan dit type dan echt niet achteraf worden geplaatst?
Achteraf kan alleen een een losse trekhaak, geen automatische klapbare.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mas-ih schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:04:
Goedemorgen,

Wat betalen jullie aan wegen belasting? Wat ik gevonden heb is dat het nu rond de 170€ per kwartaal is en vanaf 2026 ong. 350€ gaat worden.
We denken aan private lease, maar dan houd ik rekening dat de maandlasten met +-60€ gaan stijgen in 2026.
Nu 40, wordt 80 (per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-ih
Oh dat valt gelukkig wel mee. Dankje!

Btw het wordt de groene ST-X line :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
Mas-ih schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:04:
Goedemorgen,

Los van de precieze bedragen per provincie, in 2024 krijg je 50% korting op de MRB, in 2025 nog maar 25% en vanaf 2026 geen korting meer.
Dus 170 euro nu wordt via 255 inderdaad 340 euro, maar ieder jaar wordt alles sowieso verhoogd natuurlijk. Met 2x 5% zit je al op 375 euro..

Private lease zal die stijgingen natuurlijk gewoon doorbelasten. Ik ga er wel vanuit dat de jaarlijkse verhogingen vanaf dag 1 al in het maandbedrag van de lease zitten. Als de inflatie de afgelopen jaren niet zo uitzonderlijk hoog was geweest zou je maandbedrag de hele looptijd niet veranderen (nu zelf wel een keer gekregen, met uitleg dat de MRB uitzonderlijk gestegen was).
Wie weet wordt die korting naar 25 en 0 bij nieuwe contracten nu ook al doorgerekend in de maandprijs, aangezien het al bekend is..misschien het navragen waard.

[ Voor 7% gewijzigd door WaterFire op 20-08-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

Mas-ih schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:27:

Bewust de groene? Ik heb groen gekozen omdat ik voor het geld van een andere lakkleur het panodak belangrijker vond :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mas-ih schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:27:

Volgens mij is de nieuwe wel iets zwaarder en valt daardoor 10 euro hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Arno schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:33:
[...]
Bewust de groene? Ik heb groen gekozen omdat ik voor het geld van een andere lakkleur het panodak belangrijker vond :)
Er zal wel een marketing reden achter de gratis groene zitten, maar 'vroeger' moest je meer betalen omdat het metallic of pearl lak was en dergelijke. Waarbij je als leek er maar vanuit ging dat die ook echt duurder was om te produceren.
Ik heb ook de groene en vind het een prima kleur. Maar gisteren stond ik bij de dealer naast een witte, en die ziet er toch ook wel dik uit hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-ih
Arno schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:33:
[...]
Semi bewust, we twijfelden tussen die en de blauwe wat ook echt heel mooi is. Uiteindelijk heeft de prijs de keuze bepaald hehe. Geen panodak dit keer, had het op mn Tiguan en reed bijna nooit met het dak open. Enige voordeel was het gevoel van ruimte als je achterin zat.

Van de dealer begreep ik dat het gratis is omdat het een nieuwe kleur is en ze willen dat die wat vaker op de weg te zien is. Volgens hem zou het na een keertje ook 1200 gaan kosten.

Ik zal inderdaad goed navragen wat de afschaffing van de korting op MRB gaat betekenen in de maandprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Normaal is een uni lak gratis en elke metallic betaald, dus ik denk dat je wel gelijk hebt :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:41
Muchacho schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:17:
Ik heb op het 2023 model een semi automatische (Westfalia) laten installeren, je moet het laatste stuk met de hand doen, maar hij klapt wel weg onder de bumper. Was niet via ford, die kon niet leveren, dus lokaal er op laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

* Naboo heeft voor de kleur magnetic grey gekozen.

De groene, op zich niet verkeerd qua kleur, maar er stonden er een stuk of 20 van bij de dealer. :D

Wit; te vaak wassen
Zwart; ook wel vaak wassen
Blauw; erg mooi, maar ga ik op uitgekeken raken
Solar silver; was het demo model waar ik in had gereden en was ook samen met magnetic grey de keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik heb de groene pas 1x live op de snelweg gezien, dus denk dat het sowieso geen veel voorkomende kleur is :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Arno schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:31:
Ik heb de groene pas 1x live op de snelweg gezien, dus denk dat het sowieso geen veel voorkomende kleur is :)
Logisch toch, Nederlanders houden helemaal niet van kleur :+

Zwart of wit, dat zijn de kleuren. Zie je ook in het gemiddelde huishouden tegenwoordig :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Glashelder schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:43:
[...]

Zwart of wit, dat zijn de kleuren. Zie je ook in het gemiddelde huishouden tegenwoordig :X
Ik ben daarom dus principieel tegen witte, grijze of zwarte lak. Ik vind het zo enorm saai op de snelweg of een gemiddelde parkeerplaats. Mijn vorige auto was rood, daarvoor blauw en nu groen omdat die gratis is 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
[...]

Bij zakelijke lease mag je vaak alleen kiezen -of bestaat de voorraad in de pool- uit grijstinten (/silver), donkerblauw of zwart. Zo is een auto minder smaakgevoelig en makkelijker op te nemen in de pool of te verkopen als je voor het einde van de termijn vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Propheticus schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:13:
[...]

Bij zakelijke lease mag je vaak alleen kiezen -of bestaat de voorraad in de pool- uit grijstinten (/silver), donkerblauw of zwart. Zo is een auto minder smaakgevoelig en makkelijker op te nemen in de pool of te verkopen als je voor het einde van de termijn vertrekt.
De oorzaak van dat beleid is dat Nederlanders geen smaak hebben als het om kleuren gaat. Het gevolg is inderdaad wat jij beschrijft :p

Maar er is hoop aan de horizon. Je ziet eigenlijk de laatste jaren stiekem fabrikanten wat meer kleur toevoegen aan het assortiment.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kleur is bij mij ondergeschikt, ik wilde Panodak, trekhaak, Vignale, blis (zat op bijna geen enkele occasion) en mooie velgen en toen was zwart de enige beschikbare kleur :+. Vind het trouwens in de Vignale versie ook erg mooi staan :) (2023 model, helaas is de nieuwe Kuga niet beschikbaar in Vignale.)
Over 4-5 jaar dan ruil ik m weer in voor (waarschijnlijk) een electrische auto , ik denk dat een neutrale kleur dan iets makkelijker inruilt.

[ Voor 108% gewijzigd door Sport_Life op 21-08-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

[...]

Veel merken hebben tegenwoordig een beperkt kleuren pallet. Dat speelt ook wel mee.

Had liever voor kleur gegaan, maar de groen en blauw beschikbaar voor de Kuga zijn niet mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Naboo schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Veel merken hebben tegenwoordig een beperkt kleuren pallet. Dat speelt ook wel mee.

Had liever voor kleur gegaan, maar de groen en blauw beschikbaar voor de Kuga zijn niet mijn favoriet.
Je hebt geluk, er is nog een rooie beschikbaar.
https://aanbiedingen.ford...-kuga-5-deurs?channel=b2c

Wel snel zijn, zal een van de laatste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

EiT schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:51:
[...]

Je hebt geluk, er is nog een rooie beschikbaar.
https://aanbiedingen.ford...-kuga-5-deurs?channel=b2c

Wel snel zijn, zal een van de laatste zijn
Geen trekhaak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
De verbazing blijft toch weer aanwezig: vandaag op een rit van 98.5KM, 88,4KM elektrisch gereden. Ben benieuwd naar wat het resultaat zou zijn als ik de accu had voorverwarmd. Op werk lukt dat helaas niet want de paal daar (of beter gezegd die van de buren) stopt de laad sessie als de auto vol is (krijg dan zo’n melding dat er een fout is met laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
x0z8_ schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:22:
Op werk lukt dat helaas niet want de paal daar (of beter gezegd die van de buren) stopt de laad sessie als de auto vol is (krijg dan zo’n melding dat er een fout is met laden)
Eergisteren stond de Kuga een dag bij de dealer omdat hij (voor kantoor) ook altijd precies 4 minuten na de 'vol' melding een storing doorgeeft.
Uiteraard niets gevonden, aan de paal daar geen probleem.
Hij is gewoon vol, moet alleen ok drukken bij het starten om de melding weg te halen. Maar het hoort niet natuurlijk..
Ik heb toegang tot de software van die paal, geen afwijkende meldingen vanuit de paal. Nog geen idee..

[ Voor 7% gewijzigd door WaterFire op 21-08-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
WaterFire schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:38:
[...]

Eergisteren stond de Kuga een dag bij de dealer omdat hij (voor kantoor) ook altijd precies 4 minuten na de 'vol' melding een storing doorgeeft.
Uiteraard niets gevonden, aan de paal daar geen probleem.
Hij is gewoon vol, moet alleen ok drukken bij het starten om de melding weg te halen. Maar het hoort niet natuurlijk..
Ik heb toegang tot de software van die paal, geen afwijkende meldingen vanuit de paal. Nog geen idee..
Gek. Eigenlijk is dit precies wat ik ook ervaar. Voor mij komt het over alsof de paal - vanuit de context van de auto - de laad sessie onverwacht stopzet. Dan inderdaad een rode ring om de poort en een melding in de auto. Wat voor een type paal is het?

• WaterFire
x0z8_ schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:55:
[...]

Gek. Eigenlijk is dit precies wat ik ook ervaar. Voor mij komt het over alsof de paal - vanuit de context van de auto - de laad sessie onverwacht stopzet. Dan inderdaad een rode ring om de poort en een melding in de auto.

Wat voor een type paal is het?
Een Alfen NG920-61021.

• x0z8_
Ohja, das exact de enige paal waar ik die problemen ook heb.

• WaterFire
x0z8_ schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:22:
[...]

Ohja, das exact de enige paal waar ik die problemen ook heb.
In dat geval verplaats ik het probleem van mijzelf naar de afdeling Operations ;), eens kijken of we Alfen daarover kunnen inlichten. Interessant!
Blijft het nog de vraag of het aan onze nieuwe Kuga's ligt of aan de palen natuurlijk..

[ Voor 32% gewijzigd door WaterFire op 22-08-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Wat mij opviel bij het ophalen van onze Kuga was dat er nog 2 ongepoetste exemplaren stonden. De remschijven zaten al vol met roest.

Voor wie het interesseert: banden onder gewone velgen zijn Continental EcoContact 6, onder de 19” zitten PremiumContact 6.

Wel vreemd dat de Duitsers wel kunnen kiezen om er all season fabrieks af onder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

EiT schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:31:
Wat mij opviel bij het ophalen van onze Kuga was dat er nog 2 ongepoetste exemplaren stonden. De remschijven zaten al vol met roest.
Die roest, da's toch niet zo gek. Als mijn auto een dagje staat, en zeker als het geregend heeft, dan zitten er ook roestsporen op de remschijven.
Ik weet niet beter, maar dit heb ik al jaren gehad, met allerlei auto's.
Wel vreemd dat de Duitsers wel kunnen kiezen om er all season fabrieks af onder te krijgen.
Af-fabriek of vanaf de Ford garage?

Want ik had, vorig jaar, ook bedongen dat 'ie op Michelin CC2 werd afgeleverd...
Die zijn gewoon door de garage hier in Nederland omgewisseld.

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 23-08-2024 18:57 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
EiT schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:31:

Voor wie het interesseert: banden onder gewone velgen zijn Continental EcoContact 6, onder de 19” zitten PremiumContact 6.

Ik heb de mijne nieuw uit Duitsland gehaald en daar zaten af fabriek Michelin Cross Climate+ SUV onder. Handig dacht ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Over banden gesproken, mijn Kuga uit 22 met 17k om ataat nog op zijn originele 18inch sloffen maar merk dat ze aardig rap slijten. Wat zijn jullie aanraders voor goede zomerbanden met een balans tussen verbruik en rolgeluid?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik raak steeds meer onder de indruk van de Kuga PHEV.
Zeker de motorcombinatie met de e-CVT werkt uitstekend in de bergen!

Vooral die 'L' stand van de automaat, waarbij er veel sterker wordt afgeremd is een uitkomst.
Vandaag reden we een niet geasfalteerde weg, amper een paar meter breed, vol met gaten, kuilen en keien.
's-Ochtends omhoog en 's-middags weer terug. Ik hoefde nauwelijks zelf te remmen; ideaal.
Vanaf 960m naar 1620m. 9km lange 'Schotterstrasse' zoals ze dat hier noemen in Oostenrijk.

Volgens Google reden we de eerste paar kilometer op een 'onbekende weg'. Om daarna alle verbinding te verliezen.
Dat hele dal geen GSM signaal. Zelfs op 2200m (waar ik uiteindelijk zelf naar toe geklommen ben) geen bereik.
Pas toen we 's-middags terugreden en bijna weer beneden waren, weer ontvangst.

Nadeel van dit soort weggetjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHbuHmpVcr1R1Crnx0T5yjvFKfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wBS0kcEeS8ZKw28pkARCyA3.jpg?f=fotoalbum_large

het wordt een beetje stoffig aan de achterkant. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
ehtweak schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:42:
Ik raak steeds meer onder de indruk van de Kuga PHEV.
Zeker de motorcombinatie met de e-CVT werkt uitstekend in de bergen!

Vooral die 'L' stand van de automaat, waarbij er veel sterker wordt afgeremd is een uitkomst.
Vandaag reden we een niet geasfalteerde weg, amper een paar meter breed, vol met gaten, kuilen en keien.
's-Ochtends omhoog en 's-middags weer terug. Ik hoefde nauwelijks zelf te remmen; ideaal.
Vanaf 960m naar 1620m. 9km lange 'Schotterstrasse' zoals ze dat hier noemen in Oostenrijk.

Volgens Google reden we de eerste paar kilometer op een 'onbekende weg'. Om daarna alle verbinding te verliezen.
Dat hele dal geen GSM signaal. Zelfs op 2200m (waar ik uiteindelijk zelf naar toe geklommen ben) geen bereik.
Pas toen we 's-middags terugreden en bijna weer beneden waren, weer ontvangst.

Nadeel van dit soort weggetjes:
[Afbeelding]

het wordt een beetje stoffig aan de achterkant. :+
Heb je Grade assist (hellingassistentie) al uitgeprobeerd? (Instructieboekje pag. 249/250)
Beetje stoffig…….past wel bij je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Voorheen bleef de Kuga altijd op de rem staan als ik volledig stopte, maar sinds vandaag niet meer. Als ik de rem loslaat begint ie te rijden, voorheen niet. Hoe is dat bij jullie?

Ah gevonden https://www.fordserviceco...abled=False&buildtype=web

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 24-08-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:54:
[...]

Heb je Grade assist (hellingassistentie) al uitgeprobeerd? (Instructieboekje pag. 249/250)
Nee, niet expliciet. Dat werkt toch gewoon?

BTW, dat gaat toch automatisch?
[volgens de handleiding:]
Auto's met automatische transmissie
Het systeem wordt automatisch
ingeschakeld wanneer u het contact
aanzet. U kunt het systeem niet aan of uit
zetten.

En dat werkte gewoon prima. Eigenlijk zonder problemen gestopt op die steile weg, de automatische [P] rem werd geactiveerd, ik heb 'm in [R] gezet, en zonder weg te glijden of door te slippen reed ik achteruit omhoog
Beetje stoffig…….past wel bij je? :+
Ik snap 'm niet.
(?)

Denk dat ik één van de weinigen ben die een SUV, in dit geval, daar gebruik, waar maar weinigen durven te gaan... Dit was echt zo weggetje waarbij je af en toe over de motorkap alleen maar lucht zag, niet meer het wegdek voor je.
M'n vrouw zei al: "als je nog eens wat weet..." O-)
We kwamen ook nog een omhoog rijdende boer tegen met zo'n 4x4 hooikar. Die wilde er dus langs. En ik achteruit met de Kuga, de helling op, over het losse puin, een bocht omhoog.
Om een plek te vinden dat 'ie kon passeren. Links van me een boerenkar en een metershoge rotswand, rechts van me, een afgrond van tig meter.
Diegene in de stoel naast me, keek niet vrolijk meer. :+

Ook geruststellend was dat ondertussen de naderingssensoren aan beide zijkanten en de hoekpunten van de auto begonnen te piepen en rood te worden op het display. Terwijl er toch echt nog ruimte was... :)

En als ik tegen de 200km/h over de Autobahn ga, is het ook niet goed. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door ehtweak op 25-08-2024 07:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sport_Life schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:16:
Voorheen bleef de Kuga altijd op de rem staan als ik volledig stopte, maar sinds vandaag niet meer. Als ik de rem loslaat begint ie te rijden, voorheen niet. Hoe is dat bij jullie?

Ah gevonden https://www.fordserviceco...abled=False&buildtype=web
Want? Wat was je vergeten en/of per ongeluk uit/aan gezet?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online
@ehtweak
Uitleg Grade Assist (hellingassistentie)

WAT IS HELLINGASSISTENTIE

Biedt extra remkracht op hellingen door middel van een combinatie van de motorfunctie en het opladen van de hoogspanningsaccu. Dit helpt om de rijsnelheid constant te houden wanneer u een helling afrijdt.

HELLINGASSISTENTIE IN- EN UITSCHAKELEN
1. Druk op Instellingen op het aanraakscherm
2. Selecteer Bestuurdersassistentie-instellingen.
3. Selecteer Grade Assist.

Het bergremlampje verschijnt in het instrumentenpaneel.

De auto bepaalt hoeveel motorfunctie nodig is en hoeveel de hoogspanningsaccu moet worden opgeladen. U merkt mogelijk dat het motortoerental toeneemt en afneemt. Dit helpt om uw rijsnelheid constant te houden wanneer u een helling afrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Nou de Kuga is binnen! *O*
Nu nog op kenteken zetten en volgende week ophalen.
Twijfel alleen of ik er nog extra garantie bij zal kopen….

Iemand die dat wel of juist niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Het is een verzekering. Dus zoals altijd: als je de (onvoorziene) kosten die het dekt zelf kunt dragen / het risico zo laag/aanvaardbaar is ... niet doen. In dit geval is het risico geen (auto)vervoer hebben veroorzaakt door fabricagefouten (dus geen slijtage). Ook al zul je het misschien moeten doen met een (mindere) tweedehands als het echt heel gek loopt, zullen er nog wel opties zijn voor nieuw/alternatief vervoer.
Voor ongelukken ben jij of de tegenpartij al verzekerd.
De hoogvoltage batterij is al voorzien van 8 jaar garantie. Ernstige gebreken in onderdelen/fabricage lijken me in de eerste 2 jaar al wel aan het licht te komen. Kortom: Ik heb het niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

rmr1 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:36:

Tja, voor 3.3k op 50k ga ik geen risico lopen. Dan is het voor de Kuga ook nog eens een van de duurste garantie verlenging, dan is de vraag waarom. Verzekeraars zijn niet gek.

Ik heb zat rare dingen kapot gehad in mijn eigen auto en nu 8 jaar of 160.000km geen stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-06 12:29

Als je de verlengde garantie bedoelde: https://www.ford.nl/eigen...nties/verlengde-garantie#

Ik zelf heb het dus nog ff uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijkbaar is die verlengde garantie sinds een jaar geleden een stuk duurder geworden.
Wij moesten vorig jaar, daarvoor 700 euro extra betalen.
Dat vonden we toen wel de moeite waard.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
ehtweak schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:00:
[...]

Blijkbaar is die verlengde garantie sinds een jaar geleden een stuk duurder geworden.
Wij moesten vorig jaar, daarvoor 700 euro extra betalen.
Dat vonden we toen wel de moeite waard.
Volgens mij is dat nog via Allianz en dat was veel goedkoper en had meer opties dan nu Ford het zelf doet. Ford werkt inmiddels niet meer met dealers, maar met agenten en factureert ook zelf de auto's.

Ik denk dat die Allianz verzekering niet meer af te sluiten is nu. Ik heb hem zelf geimporteerd, dus dan gaat dat al helemaal niet op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb het niet gedaan, voor dat geld kan er best iets kapot gaan de komende jaren. Bovendien zitten er behoorlijk wat voorwaarden aan verbonden (uitsluitingen op bijna alles wat beweegt :+) en bij een (fabricage)fout heb je recht op coulance.

Ik heb bij een 1.2 Puretech motor de befaamde problemen met de distributie riem gehad bij 110k km en de riem werd na wat rondbellen onder coulance vervangen. Veel dealers zijn ook elkaars concurrenten ;) O-)

Je kunt beter zorgen voor een goede rechtsbijstandverzekering.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 26-08-2024 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jerh schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:53:
[...]

Volgens mij is dat nog via Allianz en dat was veel goedkoper en had meer opties dan nu Ford het zelf doet. Ford werkt inmiddels niet meer met dealers, maar met agenten en factureert ook zelf de auto's.
Ehhhh, wij moesten vorig jaar de auto ook direct betalen aan Ford Nederland.
Alleen die verlengde garantie en de wissel naar Michelin CC2's werd door de Ford garage gefactureerd en heb ik daar ter plekke gepind.

Dacht dat Ford juist weer afgestapt was van het agentuur idee.
https://www.automotive-on...gentuurmodel/?gdpr=accept
tenminste in een weer iets andere vorm. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sport_Life schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:01:

Je kunt beter zorgen voor een goede rechtsbijstandverzekering.
Dat is helaas tegenwoordig wel bijna een noodzaak. :|

En vergeet dan niet dat er voor bepaalde juridische conflicten uitsluitingen zijn, tenzij je die expliciet hebt meeverzekerd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-06 20:09
N.a.v mijn bericht over trillingen tijdens het rijden, dit betrof een kapotte bougie. In Frankrijk dacht men na uitlezen aan de bobine. Deze is vervangen maar probleem was niet helemaal weg. In Nl bleek het dus een gescheurde bougie te zijn. Geen garantie, al heb ik de 3 jaar extra er destijds bij gekocht.
Lang verhaal kort, auto is van de camping weggesleept via Ford Assistance. Ik vroeg om advies, bijvoorbeeld diagnose, maar er kwam een oprijwagen. Auto werd neer gezet bij een garage waar ze op vakantie waren. Er is 10 dagen lang niets gedaan en het is dat ik via de app kon zien waar onze auto stond, want Ford wist het niet. Elke dag bericht, we kunnen de garage niet bereiken, hè hè, wat gek joh, heb ik al tig keer gezegd, ze zijn op vakantie. Ford belde daarna dat ze niets meer voor ons konden doen omdat onze caravan (op papier) te zwaar is voor de auto met 1700 kg. Dat is hij niet daadwerkelijk omdat ik m op 1500 kg houdt, maar dat maakte niet uit. ANWB gebeld maar na 3 dagen zelfde verhaal. Zehadden van Ford het dossier ontvangen en konden niets meer voor ons doen.
Ford belde nog, haal de auto maar op en rij er mee naar huis, dat kan veilig. Hoezo veilig, er is niets onderzocht. En de sleutel hebben we meegegeven aan de berger.
Uiteindelijk via locals een persoon bij de garage gekregen waar onze Kuga stond, sleutel ontvangen en auto meegenomen. Meteen uit laten lezen, 80 km naar een Ford garage gereden en daar is een bobine besteld. 2 dagen later erin gezet en eindelijk naar huis met de caravan. Veel minder trillingen maar nog niet over en vanmorgen dus een gescheurde bougie vervangen.
Caravan heb ik bij de RDW meteen terug gezet naar 1500 kg.

Voor mij nooit meer Ford bellen, wat een slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
vanderv schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:27:
[...]

Hoe is het met jouw 12V accu, ik denk dat dat de boosdoener is. Anders eens even goed volladen met een druppelaar en weer even testen? De motor hoort nu gewoon niet aan te gaan bij volle ev accu....
Niet waar, als je meer prestatie vraag dan wat de accu kan geven, kan zijn met een zwaar voet optrekken zal die altijd bijspringen. Ga je boven de 105 km rijden zal die ook bij springen bij inhalen. Doet nagenoeg elk merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Ik snap echt het hele patroon van het bijspringen van de motor niet. Soms kan ik plank gas elektrisch rijden tot hij niet meer vermogen kan geven en soms springt hij ineens op een koude motor vol in de toeren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
x0z8_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:15:
Ik snap echt het hele patroon van het bijspringen van de motor niet. Soms kan ik plank gas elektrisch rijden tot hij niet meer vermogen kan geven en soms springt hij ineens op een koude motor vol in de toeren bij.
Die koude motor (/accu) is denk ik precies de reden. Als ik net wegrij en even flink accelereer om iets in te halen springt inderdaad de motor direct bij. Doe ik het wat later, dan krijg ik ook wel eens de vraag "druk OK voor meer motorvermogen" (de precieze zin is iets anders). Als ik die negeer blijf ik gewoon op stroom rijden.

Wat ik jammer vind is dat als je door die inhaalactie even ICE vermogen erbij krijgt, dat het dan een tijdje duurt voor hij weer teruggaat naar elektrisch zoals ingesteld. Dat zou na 10 seconden normaal rijden toch ook moeten kunnen lijkt me, zonde van de benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
WaterFire schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Die koude motor (/accu) is denk ik precies de reden. Als ik net wegrij en even flink accelereer om iets in te halen springt inderdaad de motor direct bij. Doe ik het wat later, dan krijg ik ook wel eens de vraag "druk OK voor meer motorvermogen" (de precieze zin is iets anders). Als ik die negeer blijf ik gewoon op stroom rijden.

Wat ik jammer vind is dat als je door die inhaalactie even ICE vermogen erbij krijgt, dat het dan een tijdje duurt voor hij weer teruggaat naar elektrisch zoals ingesteld. Dat zou na 10 seconden normaal rijden toch ook moeten kunnen lijkt me, zonde van de benzine.
De motor blijft dan aan tot deze op werktemperatuur is. Wat ik nog wel eens doe wanneer dat ongewild gebeurt, is wanneer ik voor een verkeerslicht stil sta even de auto uit en weer aan zetten. Dan rij je weer elektrisch verder en moet je niet vergeten om ev nu in te schakelen anders kan het weer gebeuren bij te hard optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
rekel schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

De motor blijft dan aan tot deze op werktemperatuur is. Wat ik nog wel eens doe wanneer dat ongewild gebeurt, is wanneer ik voor een verkeerslicht stil sta even de auto uit en weer aan zetten. Dan rij je weer elektrisch verder en moet je niet vergeten om ev nu in te schakelen anders kan het weer gebeuren bij te hard optrekken.
Oh oh oh wat herken ik dit 🙈. Soms even snel bij een stoplicht of voor een kruispunt als ik even stil kan staan de motor uit en aan zetten. Maar misschien ben ik iets te krenterig en wil ik zo weinig mogelijk niet-elektrische kilometers op de auto (zit nu op de 9000km waarvan 7900 elektrisch)

Ik had juist verwacht dat de motor bij springt wanneer deze warm is omdat vol vermogen leveren op een koude motor en ‘motor aan vanwege systeemprestaties’ niet lekker klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Zijn er hier overigens mensen die ook wat getuned hebben aan hun Kuga? Ik vind het jammer dat hier weinig over te vinden is, maar misschien ook omdat de gemiddelde leeftijd van de eigenaar vaak geen interesse heeft in het tunen van hun auto en ik wel omdat ik 22 ben.

Ik heb momenteel alleen de chromen letters achter vervangen met zwarte exemplaren en wil eigenlijk proberen heel Black Pack na te maken, dus ook de ramen iets verder tinten dan nu (nu is het weinig tot niet getint) en de sierdelen rond de mistlampen zwart maken. Ik overweeg ook een maxxton splitter set en ik heb mijn uitlaat eind stukken al zwart gemaakt. Dus, inspiratie vanuit jullie altijd welkom :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtyoO9B83DeL4I9cERQoYF75EyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GX7awVZquZjgvRcjQYuViuq1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZn_LY-ALd8oNmdXclRArVxpm0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bF07QaFFa901ap9uJMrH7LYc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

x0z8_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:20:
Zijn er hier overigens mensen die ook wat getuned hebben aan hun Kuga? Ik vind het jammer dat hier weinig over te vinden is, maar misschien ook omdat de gemiddelde leeftijd van de eigenaar vaak geen interesse heeft in het tunen van hun auto en ik wel omdat ik 22 ben.
Goh, nooit geweten dat je daarvoor 22 moet zijn... O-)
Ik heb momenteel alleen de chromen letters achter vervangen met zwarte exemplaren en wil eigenlijk proberen heel Black Pack na te maken
[+ nog meer zwart]
Op zich een leuk idee. Toen wij onze Kuga bestelden, vorig jaar juli, juist gekozen voor zoveel mogelijk zwart, zonder al die chromen tierlantijntjes. Alleen jammer dat de letters achterop idd nog chroom zijn.
Heb je daarvoor nieuwe zwarte letters gemonteerd, of heb je ze gewrapped o.i.d?
Ik zou ze het liefst verwijderen; de 'kont' van de Kuga zo clean en glad mogelijk. Is ook makkelijker met schoonmaken. Maar dan nog dat blauwige Ford logo; liefst zou ik die ook weg hebben.

En waarmee heb je die uitlaten dan zwart gemaakt?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:16:
@ehtweak
Uitleg Grade Assist (hellingassistentie)

WAT IS HELLINGASSISTENTIE

Biedt extra remkracht op hellingen door middel van een combinatie van de motorfunctie en het opladen van de hoogspanningsaccu. Dit helpt om de rijsnelheid constant te houden wanneer u een helling afrijdt.
Ik had die optie, in Nederland juist uitgeschakeld staan, omdat 'ie vaak ongewild, tijdens een bepaalde gradiënt naar beneden, in onze overigens platte polder, toch nog af en toe de fossiele sap motor inschakelde, terwijl de accu helemaal vol was.

Maar vandaag een hele andere ervaring op een flinke bergpas! :Y

Bovenaan de Umbrailpass de optie ingeschakeld, met lege HV-accu en de hele weg naar beneden heeft de Kuga een keurig stabiel tempo gereden. Slechts bij een paar haarspeldbochten moest ik zelf nog een beetje bijremmen. Of tijdens een paar keer stoppen en uitwijken, omdat de weg te smal was, tijdens het passeren van een tegenligger.
Werkte uitermate relaxed en gaaf! 8)

En als bonus:
Bovenaan vertrokken met 0km rijbereik EV, onderaan de pas gaf de Kuga 35km EV rijbereik aan! d:)b
M.a.w. in nog geen 40 minuten laadt de Kuga zelf sneller dan dat 'ie dat doet aan de laadpaal.
Amazing! *O*

Tja... alleen in ons vlakke landje kennen we dit soort hoogteverschillen niet.
Wikipedia: Umbrailpas
Van 2501m, 14% daling naar Santa Maria @ 1375m.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
De nieuwe St-line X heeft al zwarte letters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UnIIXFoEsKGWVbQYPBgzPFEfyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvzK7HfX3j6XJsdATfnle55l.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wat betreft de logo’s zou je van die vinyl stickers kunnen proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uG9hOfmG_9MRY5KdEjQFrztm5M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KONyT0A9fQynATwdxQWyWagP.webp?f=user_large

Je zou het logo en de letters met plastidip een kleur kunnen geven.
Alleen niet door de wasstraat gaan dan :P

YouTube: How to Plasti Dip Car Emblems/Badges - Easy DIY Guide

[ Voor 14% gewijzigd door rmr1 op 27-08-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

rmr1 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:10:
En bij modellen van vorig jaar?
Want de auto had wel keurig zwarte raamlijsten en verder bar weinig chroom zichtbaar. Heb nog wel die ST-X badges er af laten halen bij aflevering. Maar die 'KUGA' tekst wilden ze niet doen.
Waarom? Deed men een beetje vaag over...

En/of zijn de letters makkelijk te verwijderen?
Weet iemand of ze gelijmd zitten, zodat je ze met een föhn en een visdraadje er af krijgt?
Of zitten ze anderszins vast?

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 27-08-2024 22:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
x0z8_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:20:

Ik heb momenteel alleen de chromen letters achter vervangen met zwarte exemplaren en wil eigenlijk proberen heel Black Pack na te maken, dus ook de ramen iets verder tinten dan nu (nu is het weinig tot niet getint) en de sierdelen rond de mistlampen zwart maken. Ik overweeg ook een maxxton splitter set en ik heb mijn uitlaat eind stukken al zwart gemaakt. Dus, inspiratie vanuit jullie altijd welkom :) [Afbeelding]

[Afbeelding]
De motor blijft zoveel seconden draaien niet om op temperatuur te komen maar om vocht wat ontstaat tijdens de eerste seconden na starten af te voeren, verder heeft het met het mengsel te maken, etc, uitzetten telkens weer lijkt me niet goed voor de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BertKlkmn schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:19:
[...]

uitzetten telkens weer lijkt me niet goed voor de motor
Als ik gewoon een langer stuk rij, en de HV-accu is al leeg, dan schakelt 'ie toch ook telkens de ICE motor weer aan en uit?
Moet je maar eens in de gaten houden hoe vaak dat wel niet gebeurt! Soms merk je het nauwelijks, maar zie je het toch aan de symbolen in het dashboard. Rijdt weer elektrisch, plof-motor uit, plof motor aan, beide motoren aan, weer uit, enzovoorts, enzovoorts.
Blijkbaar is het geheel daar wel op ontworpen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
ehtweak schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:36:
[...]

Goh, nooit geweten dat je daarvoor 22 moet zijn... O-)

[...]

Op zich een leuk idee. Toen wij onze Kuga bestelden, vorig jaar juli, juist gekozen voor zoveel mogelijk zwart, zonder al die chromen tierlantijntjes. Alleen jammer dat de letters achterop idd nog chroom zijn.
Heb je daarvoor nieuwe zwarte letters gemonteerd, of heb je ze gewrapped o.i.d?
Ik zou ze het liefst verwijderen; de 'kont' van de Kuga zo clean en glad mogelijk. Is ook makkelijker met schoonmaken. Maar dan nog dat blauwige Ford logo; liefst zou ik die ook weg hebben.

En waarmee heb je die uitlaten dan zwart gemaakt?
Ik heb de zwarte letters hier besteld voor 6 euro:
https://a.aliexpress.com/_EwnPM3j ik twijfelde nog even of ik voor de gein Escape letters ging monteren in plaats van Kuga maar die kon ik niet vinden. Ik heb de eindstukken gespoten met zwarte radiator verf van de action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
ehtweak schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:07:
[...]

Als ik gewoon een langer stuk rij, en de HV-accu is al leeg, dan schakelt 'ie toch ook telkens de ICE motor weer aan en uit?
Moet je maar eens in de gaten houden hoe vaak dat wel niet gebeurt! Soms merk je het nauwelijks, maar zie je het toch aan de symbolen in het dashboard. Rijdt weer elektrisch, plof-motor uit, plof motor aan, beide motoren aan, weer uit, enzovoorts, enzovoorts.
Blijkbaar is het geheel daar wel op ontworpen...
Klopt, maar dan ook zal de motor een minimale tijd draaien om dezelfde reden, motor een paar seconden draaien is waarschijnlijk niet goed, Volvo werkt opdezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

[Afbeelding]
Nice, vind dat op een luxere uitvoering net wat netter staan dan chrome :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
[Afbeelding]

Voor wat betreft de logo’s zou je van die vinyl stickers kunnen proberen.
[Afbeelding]

Je zou het logo en de letters met plastidip een kleur kunnen geven.
Alleen niet door de wasstraat gaan dan :P

YouTube: How to Plasti Dip Car Emblems/Badges - Easy DIY Guide
Is dit niet toevallig een Kuga met de black pack? Aan de achterlichten te zien lijkt het van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
x0z8_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:14:
[...]

Is dit niet toevallig een Kuga met de black pack? Aan de achterlichten te zien lijkt het van wel
Je kan geen black pack kiezen voor de nieuwe Kuga.
Dit is een ST-line X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Kuga van mijn ouders ging vandaag voor een beurtje...Vorige beurt (bij aankoop ~60000dkm) zijn er vier nieuwe banden onder gelegd, achterbanden zijn nu al versleten in minder dan 25000 kilometer.

Ik lees hier vooral over voorbanden die snel slijten wat mij een stuk logischer lijkt gezien het vermogen op de vooras en het regeneren op de vooras.

Lees wel her en der dat de Vredestein ULTRAC die er op liggen ook bij testen relatief slecht scoren op levensduur. Toch voelt het niet logisch dat achter als eerste versleten is.

Zit wel een kilometer of 7000 aan caravan kilometers bij
@rekel hoe gaat het met jou banden? Slijten die ook relatief hard aan de achterzijde door het rijden met de caravan?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Arno schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Nice, vind dat op een luxere uitvoering net wat netter staan dan chrome :)
Vind het sjonnie ogen. Net als die zwarte VW logo's op Golfjes 8)7 :X Gruwel ervan.
nooberke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:13:
Kuga van mijn ouders ging vandaag voor een beurtje...Vorige beurt (bij aankoop ~60000dkm) zijn er vier nieuwe banden onder gelegd, achterbanden zijn nu al versleten in minder dan 25000 kilometer.

Ik lees hier vooral over voorbanden die snel slijten wat mij een stuk logischer lijkt gezien het vermogen op de vooras en het regeneren op de vooras.

Lees wel her en der dat de Vredestein ULTRAC die er op liggen ook bij testen relatief slecht scoren op levensduur. Toch voelt het niet logisch dat achter als eerste versleten is.

@rekel hoe gaat het met jou banden? Slijten die ook relatief hard aan de achterzijde door het rijden met de caravan?
Vast niet een import die toevallig 4WD heeft :p

[ Voor 61% gewijzigd door Glashelder op 29-08-2024 09:08 ]

• Arno

Arno

PF5A

Glashelder schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:07:
[...]

Vind het sjonnie ogen. Net als die zwarte VW logo's op Golfjes 8)7 :X Gruwel ervan.
Ja maar dan praat je ook over een Golfje 😂😂

Jeremy Clarkson

• nooberke
Glashelder schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:07:
[...]

[...]

Vast niet een import die toevallig 4WD heeft :p
Helaas niet, origineel Nederlands...4WD zou best prettig zijn met de caravan ;)

Mag niks zeggen over "sjonnie" ogen als zijnde VW GTI rijder...Maar ik hou ook niet van zwarte logo's...De zwarte tekst achterop heb ik minder moeite mee

Zwart met zwart met zwart is wel een no-go wat mij betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekel
nooberke schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:13:

Mijn banden zijn ook best hard gesleten, voorbanden iets sneller dan de achterbanden. Hou met de caravan achter op 3,2 bar.
Heb nu ruim 61.000 km gereden waarvan 2 winters op winterbanden en ik heb nu nog maar 3 tot 4 mm op de zomerbanden.
Gevoelsmatig slijten ze minder snel sinds ik vrijwel alleen nog in de eco-stand rij.

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-06 16:07
Hebben jullie je Kuga ook opgeladen tijdens de vakantie in het buitenland? Of kiezen jullie dan volledig voor fossiele brandstof? In Nederland heb ik een laad-/tankpas van de zaak, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Onderweg laden richting de bestemming lijkt me niet zo handig vanwege de laadtijd, maar opladen op de bestemming (Italië), of tijdens de tussenstop in Frankrijk, kan wellicht voor mij een optie zijn

Afhankelijk van de keuze. Welke apps en laadpassen raden jullie in dat geval aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb dat gedaan en dat werkte prima, maar ik ben ermee gestopt toen ik een keer bij een hotel in de bergen van Oostenrijk erachter kwam dat er ook kosten gerekend worden als je niet laadt in de nacht. Dan staat je auto een hele nacht aan de lader a xx cent per minuut 8)7

Vind de kosten allemaal niet transparant genoeg, al helemaal niet in het buitenland. Ik vind het echt een enorm gemiste kans dat er niet vanaf dat 1 een verplichting is ingevoerd in Europa om gewoon de kosten verplicht op de laadpaal te tonen.

Moet je toch eens voorstellen dat je ergens benzine kan taken zonder dat de prijs getoond wordt :o De wereld zou veel te klein zijn. Met laadpalen is dat heel normaal. En ja, soms kan je tarieven ergens opzoeken in een app, maar je hebt 0 garantie dat die tarieven kloppen (zijn wellicht niet up-to-date).

Mijn advies is dus in het buitenland lekker op benzine rijden!

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 29-08-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Als het risico te groot is, dan toch kiezen voor benzine? Ik krijg blijkbaar een NL tankpas en een EU laadpas, dus ben benieuwd :)

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste