Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste
Acties:

• CreativeBuild69
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-07 06:54
Maar bij het 2024 model kan je zeker winterpack kiezen, ACC zit er al standaard op
En standaard extra geluidwerend glas als voorruit.

Idd techpack kan niet dat vond ik ook wel jammer.

Heb de driver assistance er opgezet omdat ik veel kilometers maak. Dit rijd heeerlijk
EiT schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

Probleem is wel dat die bepaalde zaken mist zoals fatsoenlijk verstelbare stoelen, ACC en geluidswerend glas. Daarnaast kan je geen winter of tech pack kiezen.

Wel bied het enorm veel auto voor dat geld. Jammer dat het de nieuwe Trend is geworden i.p.v. een verchroomde versie naast de ST line.

Heeft iemand een Lucid Red versie gekocht? Daar zal je er waarschijnlijk niet veel van zien rijden (kleur keuze was tijdelijk).

• CreativeBuild69
Preciest dit
WaterFire schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

Ik kan het nu niet opzoeken,maar van titanium naar st-line is wel héél veel optisch verschil en weinig functioneel. Daarvoor moet je naar de st-line-x en die is toch wel flink duurder.
Winter pack is wel te kiezen, heb ik er op samen met driver assistance pack (acc). Daarmee heb ik de opties die ik wilde binnen mijn budget.
Stoelen verstellen is misschien een ding als meer personen de auto gebruiken, ik rijd 99% dus alleen naar voren en achter is echt voldoende na een keer goed instellen.

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-11 13:32
Wij zijn gisteren bij de dealer geweest . En zouden kiezen voor een st line x en 1 van de reden is de electriche achterklep mijn vrouw is niet al te groot en van de titanium gaat nog al moeilijk dicht ( tenminste dit was onze ervaring bij de dealer)
Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

mcp1990 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:27:
Wij zijn gisteren bij de dealer geweest . En zouden kiezen voor een st line x en 1 van de reden is de electriche achterklep mijn vrouw is niet al te groot en van de titanium gaat nog al moeilijk dicht ( tenminste dit was onze ervaring bij de dealer)
Zou ik altijd nemen.
Vind wel dat ie traag opent en sluit tov de Focus, misschien dat ze dat met de facelift hebben verbeterd.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:20
CreativeBuild69 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:18:
Maar bij het 2024 model kan je zeker winterpack kiezen, ACC zit er al standaard op
En standaard extra geluidwerend glas als voorruit.
[...]
Op de Titanium versie zit niet standaard ACC.
Wat er wil op zit is:
Cruise Control incl. Intelligent Speed Assistance
Als je het driver pack als optie hebt dan heb je wel volwaardige ACC

Op de ST line X zit pas standaard ACC.
En vwbt extra geluidwerend glas dat gaat over de voorportieren. Bij de ST line X zit er in de voorportieren dubbel glas.
(Weet niet of er een optiepakket is die dat heeft)

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 21:38
mcp1990 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:27:
Ik ben 1.90m en moet altijd (flink) naar beneden trekken, en laatste stukje nog duwen aan de buitenkant. Open gaat wel makkelijk. Die knop 'mis' je wel als je die een keer gehad hebt (of de schop variant).

• CreativeBuild69
Overigens net deze prestatie neergezet met de Kuga facelift (via Flitsmeister)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRE4OytXwtX4nLlWFQXEiNRSLdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kp972iQn3dgIylYKpuWlC5DI.jpg?f=user_large

• CreativeBuild69
Ah ok tnx, ja op mijn voorruit staat iets van spoundprotection glass dus dacht dat je dit bedoelde
rmr1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Op de Titanium versie zit niet standaard ACC.
Wat er wil op zit is:
Cruise Control incl. Intelligent Speed Assistance
Als je het driver pack als optie hebt dan heb je wel volwaardige ACC

Op de ST line X zit pas standaard ACC.
En vwbt extra geluidwerend glas dat gaat over de voorportieren. Bij de ST line X zit er in de voorportieren dubbel glas.
(Weet niet of er een optiepakket is die dat heeft)

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-11 13:32
Sport_Life schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:32:
[...]

Zou ik altijd nemen.
Vind wel dat ie traag opent en sluit tov de Focus, misschien dat ze dat met de facelift hebben verbeterd.
wij rijden nu in een face lift focus uit 2022 en zouden deze inruilen en hebben nu ook een elektrische achterklep en dat vinden wij fijn werken

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wij kozen vorig jaar een voorraadmodel (was binnen 6 weken leverbaar) en dat was een ST-X met alles d'rop en d'ran.
Op zich een hele mooie en complete auto.

Één ding heb ik me toen niet goed gerealiseerd:
De ST-X is blijkbaar nogal stugger geveerd dan de andere uitvoeringen. En idd, ik vind 'm best wel (te) stevig geveerd. Juist bij zo'n comfortabele auto past eigenlijk die stugge vering niet.

Maar ja... we kregen toen best wel veel terug voor onze 13 jaar oude auto en zowat 8K€ korting op de nieuwprijs. :)

Mooie Plaatjes   

• BertKlkmn
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03 07:18
EiT schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:07:
Ik heb wel een VIN gekregen van de dealer met de opmerking dat het nog kan wijzigen. Dan weet ik dus nog niets.

Ik neem aan dat je nergens de locatie van de auto kan vinden en ik ga er ook vanuit dat die auto’s per batch naar NL komen.

Zoals eerder aangegeven hebben wij een configuratie besteld die binnen 4-6 weken leverbaar was i.v.m. problemen huidige auto.

Zou wel balen zijn als het langer duurt en een normale bestelling minder dan 28 weken duurt, bijvoorbeeld maar 15 weken.

Dan hadden we liever een groene variant besteld, ik vind die kleur veel mooier dan blauw.
Met deze link heb je alleen het vin nummer nodig, geen ordernummer

https://www.fordzona.sk/?...09ZkN8vcltwLstMDbiv2Q4CGN

• BertKlkmn

Status bestelling met alleen VIN nummer, ik heb de productiedatum nu zichtbaar, maand eerder dan dealer aangaf. Als het nu maar klopt🙃

[ Voor 3% gewijzigd door BertKlkmn op 04-08-2024 21:47 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ehtweak schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:22:
Wij kozen vorig jaar een voorraadmodel (was binnen 6 weken leverbaar) en dat was een ST-X met alles d'rop en d'ran.
Op zich een hele mooie en complete auto.

Één ding heb ik me toen niet goed gerealiseerd:
De ST-X is blijkbaar nogal stugger geveerd dan de andere uitvoeringen. En idd, ik vind 'm best wel (te) stevig geveerd. Juist bij zo'n comfortabele auto past eigenlijk die stugge vering niet.

Maar ja... we kregen toen best wel veel terug voor onze 13 jaar oude auto en zowat 8K€ korting op de nieuwprijs. :)
Dit kwam ook in heel veel reviews naar voren, de Titanium en Vignale zouden minder stug zijn. Ik moet eerlijk zeggen tijdens de proefrit van de St line heb ik het niet echt gemerkt, maar toch voor de zekerheid voor een minder stugge gegaan, de meerprijs was niet mega veel.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BertKlkmn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:46:
ik heb de productiedatum nu zichtbaar, maand eerder dan dealer aangaf. Als het nu maar klopt🙃
Wil de pret niet bederven, maar de productiedatum zegt ook niet alles. ;)

Hoe lang is 'ie onderweg van Valencia, via Antwerpen naar jouw dealer?
En heeft de dealer dan wel snel tijd om 'm afleverklaar te maken?

Vorig jaar juli onze Kuga besteld (voorraadmodel). En uiteindelijk kon 'ie pas 8 september opgehaald worden...
Overal is het druk, personeelstekorten bij de transportbedrijven, planningsproblemen bij de garages, etc.

Mooie Plaatjes   

• BertKlkmn
ehtweak schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Wil de pret niet bederven, maar de productiedatum zegt ook niet alles. ;)

Hoe lang is 'ie onderweg van Valencia, via Antwerpen naar jouw dealer?
En heeft de dealer dan wel snel tijd om 'm afleverklaar te maken?

Vorig jaar juli onze Kuga besteld (voorraadmodel). En uiteindelijk kon 'ie pas 8 september opgehaald worden...
Overal is het druk, personeelstekorten bij de transportbedrijven, planningsproblemen bij de garages, etc.
Klopt, maar wel fijn als de wagen al gebouwd is, verwachting was oorspronkelijk november👍🏼

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-11 00:07
Romundoo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:46:
Voor mijn nieuwe Kuga met panoramadak ben ik op zoek naar dakdragers. Via de Ford dealer kan ik de volgende set kopen:

https://www.ford-accessoi...ansport/dakdrager/2420722

In deze set zit een soort stop/begrenzer voor het panoramadak.

Ik had zelf ook een van deze sets op het oog, maar beiden hebben die stop niet. Kan ik deze los aanschaffen?

https://www.thule.com/nl-...AFntegreerde%2520dakrails

Er zijn hier vast wel vakantiegangers die bovenstaande vraag kunnen beantwoorden of hier ook tegenaan zijn gelopen. _/-\o_

• WaterFire
Romundoo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Er zijn hier vast wel vakantiegangers die bovenstaande vraag kunnen beantwoorden of hier ook tegenaan zijn gelopen. _/-\o_
De 'stop' zijn slechts de twee pootjes die het dak net niet raken. Je pano zal een sensor hebben die de tegendruk voelt en niet opengaan net zoals je hand tussen een raam (is mijn eigen inschatting, misschien te testen door je hand op het dak te drukken en dan open te doen?).
Volgens mij gewoon een kwestie van je dak niet opendoen, of het voor stevigheid of tegen krassen is kan ik niet inschatten.

[ Voor 6% gewijzigd door WaterFire op 06-08-2024 11:05 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

BertKlkmn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:46:

Status bestelling met alleen VIN nummer, ik heb de productiedatum nu zichtbaar, maand eerder dan dealer aangaf. Als het nu maar klopt🙃
Mijn VIN wordt niet gevonden, ondanks dat die gekopieerd is uit het order systeem van Ford :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BertKlkmn
Arno schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:16:
[...]

Mijn VIN wordt niet gevonden, ondanks dat die gekopieerd is uit het order systeem van Ford :)
Alle 17 posities, order systeem bevat niet de eerste 6 volgens mijn dealer

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

BertKlkmn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Alle 17 posities, order systeem bevat niet de eerste 6 volgens mijn dealer
Mijn VIN is 17 tekens lang en begint ook netjes met WF0F :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BertKlkmn
Arno schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Mijn VIN is 17 tekens lang en begint ook netjes met WF0F :)
Kan je je vin wel opvoeren in Fordpass app?

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

BertKlkmn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:45:
[...]

Kan je je vin wel opvoeren in Fordpass app?
Dan krijg ik de melding "service niet beschikbaar", ook op ford.nl een vergelijkbare melding. Klinkt als een backend issue, vandaar dat ik deze site probeerde :)

Jeremy Clarkson

• BertKlkmn
Arno schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

Dan krijg ik de melding "service niet beschikbaar", ook op ford.nl een vergelijkbare melding. Klinkt als een backend issue, vandaar dat ik deze site probeerde :)

• BertKlkmn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgJNvgosjNuDE84Fz0DhaoJVoqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juwxvuslHpHIeOgDjcNos8q2.jpg?f=fotoalbum_large

• BertKlkmn
Ik krijd de wagen wel, check eerste posities, zie eerdere bercht

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

BertKlkmn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:49:
Ik krijd de wagen wel, check eerste posities, zie eerdere bercht
I know, maar ik heb ook echt 17 tekens dus ik weet niet wat er eventueel anders moet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0P6FELHya6TYKksZSnaOvcvMBLE=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/sBxVVImd0SL4WOFb3lHeUWev.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 38% gewijzigd door Arno op 06-08-2024 11:51 . Reden: Plaatje ]

Jeremy Clarkson

• BertKlkmn
WF0FXXWPMHRK*****.
Verander slechts je unieke nummer, laatste 5 posities, ben benieuwd

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

BertKlkmn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:51:
WF0FXXWPMHRK*****.
Verander slechts je unieke nummer, laatste 5 posities, ben benieuwd
Dan komt er het identieke nummer uit, dus het lijkt echt te kloppen :)

Jeremy Clarkson

• BertKlkmn
Arno schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:52:
[...]

Dan komt er het identieke nummer uit, dus het lijkt echt te kloppen :)
Dan waarschijnlijk nog niet ver genoeg in systeem en is de wagen nog niet ingepland?

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

BertKlkmn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:54:
[...]

Dan waarschijnlijk nog niet ver genoeg in systeem en is de wagen nog niet ingepland?
Voor 29 augustus, dat wist de dealer laatst aan te geven :)

Jeremy Clarkson

• BertKlkmn
Arno schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:54:
[...]

Voor 29 augustus, dat wist de dealer laatst aan te geven :)
Succes dan maar, mijn dealer gaf productie datum 27 augustus aan, link geeft build 31 juli aan. Blijft onzeker, we wachten maar af.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
Hebben jullie misschien ervaring met een stoterrende motor. Treed eigenlijk alleen op als ik in de 4 tot 6 versnelling rap wil optrekken (gaspedaal meer dan half ingetrapt).

Ben maandag vertrokken op vakantie naar Denemarken met de auto en dit begon ineens zaterdag. Garage heeft bougies vervangen en een reiniger bijgemengd en daardoor kon ik veilig weg.
Mogelijk zou dit het probleem verhelpen maar dat is helaas niet zo. Nu ben ik zonder problemen aangekomen maar ben benieuwd of iemand dit eerder meegemaakt heeft? Betreft Kuga uit 2019 (2020 model)

Auto heeft ook geen meldingen of lampjes ook bij uitlezen door garage geen meldingen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:19
mrfatmen schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:46:
Hebben jullie misschien ervaring met een stoterrende motor. Treed eigenlijk alleen op als ik in de 4 tot 6 versnelling rap wil optrekken (gaspedaal meer dan half ingetrapt).

Ben maandag vertrokken op vakantie naar Denemarken met de auto en dit begon ineens zaterdag. Garage heeft bougies vervangen en een reiniger bijgemengd en daardoor kon ik veilig weg.
Mogelijk zou dit het probleem verhelpen maar dat is helaas niet zo. Nu ben ik zonder problemen aangekomen maar ben benieuwd of iemand dit eerder meegemaakt heeft? Betreft Kuga uit 2019 (2020 model)

Auto heeft ook geen meldingen of lampjes ook bij uitlezen door garage geen meldingen.
Ik denk niet dat veel mensen in een topic over de plug-in hybride (PHEV) ervaring zullen hebben met een probleem in 4 tot 6e versnelling. De PHEV heeft een eCVT welke dus continue variabel is zonder versnellingen.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24
Propheticus schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:00:
[...]

Ik denk niet dat veel mensen in een topic over de plug-in hybride (PHEV) ervaring zullen hebben met een probleem in 4 tot 6e versnelling. De PHEV heeft een eCVT welke dus continue variabel is zonder versnellingen.
Je hebt helemaal gelijk. Was vergeten dat dit het phev topic is. Ga hem in het ford topic plaatsen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-11 06:17
Romundoo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:41:
[...]

Zoek even in dit topic 'dakdragers'. Vindt je mijn posts ook. Panorama dak of niet, maakt geen verschil.

Vlak voor wintersport tijd is de vraag ook altijd actueel 😊

• Romundoo
Nedora schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:24:
[...]

Zoek even in dit topic 'dakdragers'. Vindt je mijn posts ook. Panorama dak of niet, maakt geen verschil.

Vlak voor wintersport tijd is de vraag ook altijd actueel 😊
Ik heb dat even gedaan, maar ik vond daar geen informatie over de dakdragers bij een panoramadak en de nieuwe Kuga. Dus vandaar mijn vraag :)

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-11 20:10
Romundoo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Ik heb dat even gedaan, maar ik vond daar geen informatie over de dakdragers bij een panoramadak en de nieuwe Kuga. Dus vandaar mijn vraag :)
Ik heb universele dakdragers van Hapro. Zitten geen stops op maar geen probleem hoor. Wat hiervoor ook al geschreven is, gewoon je dak niet open doen.

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-11 06:17
rekel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

Ik heb universele dakdragers van Hapro. Zitten geen stops op maar geen probleem hoor. Wat hiervoor ook al geschreven is, gewoon je dak niet open doen.
Die heb ik dus ook. Dak (de zonnewering binnen) doe ik sowieso niet open met de koffer erop. Wordt helemaal zenuwachtig van 🫣 'beweegt' meer dan je denkt.

• Romundoo
rekel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

Ik neem aan dat je deze bedoelt:
https://hitdakkoffers.nl/...s-hapro-aero-3-aluminium/

Heb je deze puur omwille van de prijs gekozen, of waren er nog andere redenen om deze boven de door mij voorgestelde Thule te verkiezen?"

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik snap prijs wel, 400 euro voor 2 stukjes aluminium is aardig aan de prijs.

Jeremy Clarkson

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Arno schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:19:
Ik snap prijs wel, 400 euro voor 2 stukjes aluminium is aardig aan de prijs.
Mijn kinderen (3/5/7) vinden het panorama dak prachtig en weten precies waar dat knopje zit.
Voor mij dus een Thule.

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Oh ik snap de overweging, maar 400 euro heb ik er niet voor over :)

Jeremy Clarkson

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Arno schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:25:
Oh ik snap de overweging, maar 400 euro heb ik er niet voor over :)
Willekeurige webshop vergelijken met officiële Thule winkel gaat natuurlijk wat mank ;) Daarbij heeft Thule edge.

https://www.travelproshop...den-geslot-116682797.html
Deze Thule kosten 280 euro. Geen Edge en geen idee ook of deze past met Pano dak . (Stops). Maar zo'n stop zal geen 120 euro kosten denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 07-08-2024 13:39 ]

• Romundoo
Sport_Life schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Mijn kinderen (3/5/7) vinden het panorama dak prachtig en weten precies waar dat knopje zit.
Voor mij dus een Thule.
Bedoel je nu wel of geen thule?

[ Voor 3% gewijzigd door Romundoo op 07-08-2024 13:41 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Iig een stop voor dat panorama dak. Heb me er nog niet in verdiept, misschien volgend jaar voor de vakantie .

• Romundoo
Sport_Life schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Iig een stop voor dat panorama dak. Heb me er nog niet in verdiept, misschien volgend jaar voor de vakantie .
Oké, ja die kan ik tot op heden dus niet los vinden.

• rekel
Romundoo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

Ik neem aan dat je deze bedoelt:
https://hitdakkoffers.nl/...s-hapro-aero-3-aluminium/

Heb je deze puur omwille van de prijs gekozen, of waren er nog andere redenen om deze boven de door mij voorgestelde Thule te verkiezen?"

Ja, deze heb ik idd. Mede naar aanleiding van de aanbeveling van een mede forumlid hier gekocht. En vanwege de prijs gedaan. Vind wel dat de Hapro’s kwalitatief minder zijn dan de eerdere originele dragers op vorige auto’s. Om een voorbeeld te geven, je pakt een drager om over het dak te leggen, valt er een rubber af. En niet één keer maar vaker. Die dus maar allemaal vast gelijmd.
Het dak kan trouwens wel in de ventilatie-stand open. En het zou me niet verbazen wanneer het dak ook helemaal open kan, maar dat heb ik maar niet geprobeerd.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Aangezien de omzwervingen langs Ford garages geen reservewiel/thuiskomer opleverde:
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"

Uiteindelijk maar eentje online besteld.
Vandaag afgeleverd, compleet met krik, wielmoersleutel, opbergtas en handschoentjes.

En ja, die past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCFSUP6GCz5FURF-qZf_FYp24SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgzEQeZ1pxzMr4sBqUY25X3Y.jpg?f=fotoalbum_large

De afdekplaat van de kofferbak kan, zelfs in de laagste stand, er gewoon klem overheen geschoven worden. d:)b

De krik (in een tasje) kan prima in de grote holle ruimtes liggen.

De maat/steek is idd passend voor onze auto.
Ondertussen met een momentsleutel (@ 135Nm) gelijk alle bouten van de wielen nagetrokken. Sommige kon ik nog iets natrekken.

Uiteindelijk heb ik 243€ betaald, inclusief verzendkosten, voor deze hele set.
En volgens de DOT code is de reserveband 0324 geproduceerd. M.a.w. lekker 'vers'.

Van de week nog maar eens alle bandenspanningen voor/achter/reserve weer eens een keer checken/eventueel vullen.
Op de thuiskomer staat een maximum van 4,6 bar. Volgens het Kuga handboek zou 'ie 4,2 bar moeten zijn.

Mooie Plaatjes   

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ehtweak schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:49:
Aangezien de omzwervingen langs Ford garages geen reservewiel/thuiskomer opleverde:

Vandaag afgeleverd, compleet met krik, wielmoersleutel, opbergtas en handschoentjes.

En ja, die past:
[Afbeelding]

De afdekplaat van de kofferbak kan, zelfs in de laagste stand, er gewoon klem overheen geschoven worden. d:)b

Ondertussen met een momentsleutel (@ 135Nm) gelijk alle bouten van de wielen nagetrokken. Sommige kon ik nog iets natrekken.

En volgens de DOT code is de reserveband 0324 geproduceerd. M.a.w. lekker 'vers'.

Van de week nog maar eens alle bandenspanningen voor/achter/reserve weer eens een keer checken/eventueel vullen.
Op de thuiskomer staat een maximum van 4,6 bar. Volgens het Kuga handboek zou 'ie 4,2 bar moeten zijn.
Mooi dat het eindelijk gelukt is. Nu maar hopen dat het voor niks is geweest :+

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sport_Life schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:56:
Nu maar hopen dat het voor niks is geweest :+
Ik hoop 'm nooit nodig te hebben... :+

Mooie Plaatjes   

• WaterFire
Sport_Life schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Voor mij dus een Thule.
Een grote pleister kan hier geld opleveren.. ;)

But seriously. Die stop zijn twee rubber doppen die tot vlak boven het dak komen. Dat moet toch 'handig' op te lossen zijn om het prijsverschil op te vangen?

But seriously 2: ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er geen kinderslot voor bestaat?

[ Voor 30% gewijzigd door WaterFire op 07-08-2024 17:35 ]

• rmr1
Ik ben bezig met de verzekering voor de Kuga.
Vooralsnog heeft ABN de beste papieren mede namens de ruit dekking die óók het panoramadak dekt. De meeste sluiten dat uit namelijk.

ABN stelt wel een SCM klasse 3 alarm als eis om zonder eigen risico gebruik te maken van de nieuw waarde regeling. (Anders 2,5% over de catalogus waarde)

Weet iemand wat voor soort alarm de Kuga heeft? Ik heb een ST-line-X besteld met Technology pack erop.

Bij Ford wisten ze me te vertellen dat de Kuga géén alarm heeft. 8)7 Maar wél een wielslot…
Wat dat dan ook mag zijn…

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:03

EiT

Op de duitse site staat meer info, https://www.ford.de/conte...e_des_neuen_Ford_Kuga.pdf pagina 11, alleen zal dit geen klasse 3 zijn. Kost +/- €800 om te laten installeren, krijg je wel een extra zender.

Juist onze reden om geen panorama dak te nemen, beperkte verzekering keuze + sowieso goed de voorwaarden lezen. Toen ik dit in 2021 uitzocht waren er ook verzekeringen die niet uitbetalen als je rechts geen voorrang gaf of door rood reed (niet express natuurlijk). Wat natuurlijk altijd oorzaken zijn waardoor je ongelukken krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door EiT op 08-08-2024 18:26 . Reden: Link toch maar toegevoegd ;) ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

rmr1 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:11:
Vooralsnog heeft ABN de beste papieren mede namens de ruit dekking die óók het panoramadak dekt. De meeste sluiten dat uit namelijk.
Anwb verzekering heeft ook panorama dak inclusief. Kwam bij mij vrij goedkoop eruit en afgelopen 5 jaar met de Focus goede ervaringen mee gehad. Oa een schade van een Zwitser zonder rijbewijs vergoed gekregen , eerst een voorschot minus eigen risico en daarna hebben ze die Zwitser gevonden en kreeg ik alles vergoed.
En nog korting als je netjes rijdt ;)

Maar zelfs al zou een panorama dak duurder zijn in de verzekering, dan had ik het er ook voor over 8) Ik vind dat echt een toegevoegde waarde hebben.

Diefstal ben ik niet zo bang voor, staat op eigen terrein met een camera erop (al zegt dat tegenwoordig ook niet zoveel meer). Bovendien is het gelukkig geen Toyota :P

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 08-08-2024 18:59 ]

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:19
rmr1 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:11:

ABN stelt wel een SCM klasse 3 alarm als eis om zonder eigen risico gebruik te maken van de nieuw waarde regeling. (Anders 2,5% over de catalogus waarde)

Weet iemand wat voor soort alarm de Kuga heeft? Ik heb een ST-line-X besteld met Technology pack erop.

Bij Ford wisten ze me te vertellen dat de Kuga géén alarm heeft. 8)7 Maar wél een wielslot…
Wat dat dan ook mag zijn…
De Kuga heeft standaard klasse 1 (startonderbreking).

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:17
Nog 1 nachtje slapen hier, morgen om een uur of 2 mag ik mijn nieuwe Kuga ophalen. Ik heb er ondertussen wel zin in!

Zaterdag gaan we echter op vakantie, waar ik een personen busje voor gehuurd heb, dus de Kuga staat hier twee weken alleen op de oprit. 😭

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-11 21:27
sorted.bits schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:48:
Nog 1 nachtje slapen hier, morgen om een uur of 2 mag ik mijn nieuwe Kuga ophalen. Ik heb er ondertussen wel zin in!

Zaterdag gaan we echter op vakantie, waar ik een personen busje voor gehuurd heb, dus de Kuga staat hier twee weken alleen op de oprit. 😭
Gefeliciteerd! Afgelopen keren toen ik een auto heb gekocht was ik vaak al een klein uur te vroeg. Toch een beetje voor genieten om hem al te zien staan

• rmr1
EiT schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:23:
Op de duitse site staat meer info, https://www.ford.de/conte...e_des_neuen_Ford_Kuga.pdf pagina 11, alleen zal dit geen klasse 3 zijn. Kost +/- €800 om te laten installeren, krijg je wel een extra zender.

Juist onze reden om geen panorama dak te nemen, beperkte verzekering keuze + sowieso goed de voorwaarden lezen. Toen ik dit in 2021 uitzocht waren er ook verzekeringen die niet uitbetalen als je rechts geen voorrang gaf of door rood reed (niet express natuurlijk). Wat natuurlijk altijd oorzaken zijn waardoor je ongelukken krijgt.
De kosten om zo’n alarm te installeren wegen m.i. niet op tegen tegen de kans op diefstal en dus (bij ABN) 2,5% eigen risico.

Had gezien dat ASR idd een clausule voor rood licht en voorrang erin heeft staan. Dat is dus een nogo
Sport_Life schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:54:
[...]

Anwb verzekering heeft ook panorama dak inclusief. Kwam bij mij vrij goedkoop eruit en afgelopen 5 jaar met de Focus goede ervaringen mee gehad.
ANWB heeft een vergelijkbare verzekering in vergelijk met ABN, all-risk, 3 jaar nieuwwaarde-regeling en panoramadak mee verzekerd.
Bij mij is ANWB alleen € 20,- p/m duurder.
Maar goede afwikkeling van eventuele schade is ook wel wat waard…

• sorted.bits
Nou, net de auto opgehaald. Het grote scherm is wel een grote verbetering moet ik zeggen.

Hij rijd lekker soepel en het voelt als een grotere stap dan van 2021 model naar 2033.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp4qVVUgnZ6uJafUichJlXXXqrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/II4iiOPV1D9NSq2lPpFU9Czx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDPGDR8Zd0B1cLGLln3BG4YNpD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVqvq1pTNuo2ghPnf5S1TJFX.jpg?f=fotoalbum_large

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

sorted.bits schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:29:
Hij rijd lekker soepel en het voelt als een grotere stap dan van 2021 model naar 2033.
Wat vind je er zoveel beter aan? Ik hoor juist eigenlijk dat het verschil ietwat tegenvalt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Lekker kenteken, GHB-**-* :P

Jeremy Clarkson

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hij rijd lekker soepel en het voelt als een grotere stap dan van 2021 model naar 2023.
Dat lijkt me logisch toch met een facelift . Of ging van je een 1.5 EcoBoost naar Phev?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Stiekeme crosspost: Timmert in "Het grote Ford topic"

Wie weet er een prettige Ford dealer in de Randstad te vinden?

• sorted.bits
Sport_Life schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Dat lijkt me logisch toch met een facelift . Of ging van je een 1.5 EcoBoost naar Phev?
Ik kwam van een 2023 PHEV.
Glashelder schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:53:
[...]

Wat vind je er zoveel beter aan? Ik hoor juist eigenlijk dat het verschil ietwat tegenvalt.
Ik kwam nu ook van een STX, maar die had geen lane centering, acc, etc.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ah ja zo. Dat heeft mijn 2022 ST Line X wel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Getverderrie... is die FordPass ineens overhoop gegooid.

Oké, dat de layout wijzigt, andere kleurtjes e.d. prima.

Maar niet dat ineens het, via de app, programmeren van de oplaadtijden niet (meer) werkt.
Nu zegt 'ie dat ik dat in de auto moet doen. 8)7

WTF; daarvoor had ik nou juist die app, zodat ik NIET in de auto hoef te gaan zitten, wachten totdat de hele boel eens een keertje opgestart is, en dan op het Sync3 schermpie moeizaam icoontjes moet gaan zitten smeren & vegen.

Zucht... :-(

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's wel een hele grote stap in de toekomst! Maar liefst 9 jaar vooruit! :+

BTW: een spiksplinternieuwe auto is toch altijd soepel. De rammels beginnen pas later. ;)

Mooie Plaatjes   

• x0z8_
ehtweak schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:22:
Getverderrie... is die FordPass ineens overhoop gegooid.

Oké, dat de layout wijzigt, andere kleurtjes e.d. prima.

Maar niet dat ineens het, via de app, programmeren van de oplaadtijden niet (meer) werkt.
Nu zegt 'ie dat ik dat in de auto moet doen. 8)7

WTF; daarvoor had ik nou juist die app, zodat ik NIET in de auto hoef te gaan zitten, wachten totdat de hele boel eens een keertje opgestart is, en dan op het Sync3 schermpie moeizaam icoontjes moet gaan zitten smeren & vegen.

Zucht... :-(
Qua UI is het er theoretisch beter op geworden alleen is de app is ruk. Vrijwel geen een knop werkt Alleen auto open, dicht en aan/uit zetten. Als je op een knop drukt zie je kort een nieuw wit scherm en dan ga je weer terug. Er is een magische combinatie van knoppen die er soms voor zorgt dat je een werkend scherm ziet maar dat werkt daarna direct niet meer. Fordpass pro werkt ook minder. Vertrektijd instellen blijft twee minuten laden en zegt daarna dat het niet gelukt is. Als je de app dan opnieuw opent blijkt de vertrektijd vaak toch aangepast te zijn.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@x0z8_ Witte schermen?
Ik zie, sinds de recente update (afgelopen week) alleen nog maar donker/blauwe schermen.

M.a.w. praten we wel over dezelfde versie?
FordPass v5.3.2 zie ik hier staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbZgf3XJOQgH8B3FJz3FaKGDOV0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kMtW0jskCgx8YWtfpVZqXvES.png?f=fotoalbum_large

Dit bedoel ik dus.
Lekker zinnige teksten zie je daar staan. :? 8)7
Want oplaadlocaties IN het voertuig staan aan. En dat deed het het afgelopen jaar (!) ook prima.
Nu ineens is 'ie van lotje getikt. ;w

[ Voor 61% gewijzigd door ehtweak op 09-08-2024 21:52 ]

Mooie Plaatjes   

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

sorted.bits schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:37:
[...]

Ik kwam van een 2023 PHEV.

[...]

Ik kwam nu ook van een STX, maar die had geen lane centering, acc, etc.
Maar dat heeft mijn 2023 Phev ook allemaal :P.
Sync4 is wel een grote plus lijkt mij. Ik vond het scherm bij de Focus 2019 iets stabieler dan de Kuga. Beide Sync 3

• x0z8_
ehtweak schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:39:
@x0z8_ Witte schermen?
Ik zie, sinds de recente update (afgelopen week) alleen nog maar donker/blauwe schermen.

M.a.w. praten we wel over dezelfde versie?
FordPass v5.3.2 zie ik hier staan.

[Afbeelding]

Dit bedoel ik dus.
Lekker zinnige teksten zie je daar staan. :? 8)7
Want oplaadlocaties IN het voertuig staan aan. En dat deed het het afgelopen jaar (!) ook prima.
Nu ineens is 'ie van lotje getikt. ;w
https://share.icloud.com/photos/0e0kMii08pW-uNEaJIFlAIabw

Ik hier op 5.3.1. Laatste versie voor iOS

• EiT

EiT

Je link laat je voornaam + achternaam zien.

• x0z8_
EiT schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Je link laat je voornaam + achternaam zien.
Handig. Dankjewel voor het melden

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-10 18:08
Nog onderweg terug naar huis na dik 3 weken Noorwegen...... Prachtige vakantie weer maar man, wat ik en mn lief een houten komt gekregen van de Kuga....
Na een uur moet je al een paar keer gaan verzitten maar na 2 uur moet je er echt even uit om te gaan wandelen.
Verder..... Fijne aandrijflijn! En lekker zuinig. Makkelijk 1:18 en vanaf de hooglanden naar Telemarken ruim 1:30 (zonder te stekkeren), 75% electrisch gereden.
Iets wat rumoerig maar de stoelen, dat is echt niet reisauto waardig.
Maar goed, we moeten er nog een paar jaar mee doen.
Voor de vakantie nog even (vanwege terugroepactie) bij de dealer in de facelift gezeten maar ik weet niet (ondanks de extra beenlengte aanpassing te kunnen maken) of die stoelen nu echt beter zitten. Kon iig niet gelijk een perfecte zit vinden.
Ik, 192cm, mijn vrouw 175cm.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Ginger Tosser Bijzonder verhaal wat betreft die stoelen... :?

Wij hebben de AGR stoelen er in zitten. En die zijn juist ideaal. Tig-voudig instelbaar, voor groot en klein. En lange/korte benen, holle/platte rug, etc. Vrijwel alles kun je instellen.
Heb nog nooit zulke goede en comfortabele stoelen gehad in een auto.

En ik rijd toch al >40 jaar auto... ;)

https://www.agr-ev.de/de/gepruefte-produkte/autositze

En rumoerig? Ik vind de Kuga juist bijzonder stil.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 11-08-2024 12:58 ]

Mooie Plaatjes   

• Ginger Tosser
ehtweak schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:58:
@Ginger Tosser Bijzonder verhaal wat betreft die stoelen... :?

Wij hebben de AGR stoelen er in zitten. En die zijn juist ideaal. Tig-voudig instelbaar, voor groot en klein. En lange/korte benen, holle/platte rug, etc. Vrijwel alles kun je instellen.
Heb nog nooit zulke goede en comfortabele stoelen gehad in een auto.

En ik rijd toch al >40 jaar auto... ;)

https://www.agr-ev.de/de/gepruefte-produkte/autositze

En rumoerig? Ik vind de Kuga juist bijzonder stil.
Fijn, ervaringsdeskundige.. gelukkig is er in 40 jaar autorijden wel e.e.a. veranderd.

Je kan wel vanalles verstellen maar het voelt alsof je op een plank zit.

Qua geluid, ik denk dat de achterbanden aan vervanging toe zijn... Beetje scheef afgesleten zag ik net. (Buitenzijde versleten, middenin nog genoeg profiel).

[ Voor 20% gewijzigd door Ginger Tosser op 11-08-2024 13:15 ]

• EiT

EiT

Ginger Tosser schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:12:
[...]

Fijn, ervaringsdeskundige.. gelukkig is er in 40 jaar autorijden wel e.e.a. veranderd.

Qua geluid, ik denk dat de achterbanden aan vervanging toe zijn... Beetje scheef afgesleten zag ik net. (Buitenzijde versleten, middenin nog genoeg profiel).
Stoelen goed afstellen is ook wel iets. Nog geen ervaring met de Kuga, maar met andere Fords nooit last gehad met lange afstanden na het goed afstellen van de stoelen. Ik rij aantal keer per maand ritjes van 600-800km, vaak zonder tussenstop.

Zelf nog even een vraag: waar laten jullie je zonnebril als je geen panoramadak hebt? Ik heb er niet bij stil gestaan dat zonder panoramadak je ook geen zonnebril opberg ruimte hebt. Natuurlijk wel lekker waardeloos dat ze daar niet standaard een vakje voor maken.

Ik zie wel oplossingen zoals het handvat demonteren en daar een zonnebril bak van maken, maar geen idee of dit nu een goede oplossing is.

Vind dat bakje dat met panoramadak in mijn eigen auto zit wel ideaal.

[ Voor 3% gewijzigd door EiT op 11-08-2024 13:53 ]

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Ginger Tosser schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:48:
Nog onderweg terug naar huis na dik 3 weken Noorwegen...... Prachtige vakantie weer maar man, wat ik en mn lief een houten komt gekregen van de Kuga....
Na een uur moet je al een paar keer gaan verzitten maar na 2 uur moet je er echt even uit om te gaan wandelen.
Welk modeljaar en uitvoering? Ik heb (deels) de STline X gekozen vanwege de sportstoelen :)

Jeremy Clarkson

• rekel
ehtweak schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:49:

En ja, die past:
[Afbeelding]

Fijn dat het je eindelijk is gelukt en dat het past!

• rekel
Zijn vrijdag aangekomen met de caravan in Midden Frankrijk. De tweede reisdag had ik af en toe het idee dat we over een wegdek met ribbels reden, zo voelde het een beetje. Gas los en het verdween, dus een motorisch iets leek het.
Gisteren ritje met de enkele auto en niets gemerkt.
Zie ik vanmorgen een melding op mijn telefoon van Ford pass: "controlelamp motorstoring - regelgeving". Vreemde omschrijving voor het feit dat er een overslaande motor is geconstateerd. "Vermijd hard optrekken en afremmen en neem zo snel mogelijk contact met de dealer op".
Morgen maar eens gaan bellen 🤨🤨

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/croXK-eAZ4OmKLCiSyctqtaLyoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p700VAbZXYNEskIZZnJzqVgc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door rekel op 11-08-2024 14:38 ]

• rmr1
rekel schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:33:
De tweede reisdag had ik af en toe het idee dat we over een wegdek met ribbels reden, zo voelde het een beetje. Gas los en het verdween, dus een motorisch iets leek het.
Gisteren ritje met de enkele auto en niets gemerkt.
Zie ik vanmorgen een melding op mijn telefoon van Ford pass: "controlelamp motorstoring - regelgeving". Vreemde omschrijving voor het feit dat er een overslaande motor is geconstateerd. "Vermijd hard optrekken en afremmen en neem zo snel mogelijk contact met de dealer op".
Morgen maar eens gaan bellen 🤨🤨

[Afbeelding]
Klinkt als een injector die het aan het begeven / stuk is..

• Ginger Tosser
Arno schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:09:
[...]

Welk modeljaar en uitvoering? Ik heb (deels) de STline X gekozen vanwege de sportstoelen :)
STline X bij 2022 met alle opties behalve dakraam.
En dus ik heb eigenlijk dezelfde vraag als EiT: waar laat je je zonnebril....?

• WaterFire
EiT schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 13:51:
[...]

Zelf nog even een vraag: waar laten jullie je zonnebril als je geen panoramadak hebt? Ik heb er niet bij stil gestaan dat zonder panoramadak je ook geen zonnebril opberg ruimte hebt. Natuurlijk wel lekker waardeloos dat ze daar niet standaard een vakje voor maken.

Ik zie wel oplossingen zoals het handvat demonteren en daar een zonnebril bak van maken, maar geen idee of dit nu een goede oplossing is.
Zelf heb ik hem gewoon in het vakje voor de middensteun liggen. Het deksel zelf gaat te lastig open om hem daarin te leggen (helemaal naar voren geschoven kom je lastig bij de hendel).
Mijn collega heeft het handvat boven zijn hoofd vervangen voor zo'n bakje (Amazon) en dat werkt en past prima (in een Volvo, maar dat zal of uni zijn of ze hebben er vast wel eentje voor de Kuga).

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Ik snap je reactie niet helemaal... :?

Uiteraard is er het nodige veranderd. Daarom gaf ik ook aan dat dit (die AGR stoelen) de beste zijn waar ik ooit op/in gezeten heb.
Terwijl ik voorheen vaak zogenaamde sportstoelen koos, die zaten vaak ook wel oké.

Maar, welke type stoel heb jij dan in jouw Kuga zitten?

Mooie Plaatjes   

• CreativeBuild69
Vervelend van de stoelen! Ben zelf met de Kuga (2024 model) naar Frankrijk gereden met dakkoffer en met 3 kids. Heb dit zelf niet ervaren meest comfortabele rit ooit. Welk model heb jij?
Ginger Tosser schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:48:
Verder..... Fijne aandrijflijn! En lekker zuinig. Makkelijk 1:18 en vanaf de hooglanden naar Telemarken ruim 1:30 (zonder te stekkeren), 75% electrisch gereden.
Iets wat rumoerig maar de stoelen, dat is echt niet reisauto waardig.
Maar goed, we moeten er nog een paar jaar mee doen.
Voor de vakantie nog even (vanwege terugroepactie) bij de dealer in de facelift gezeten maar ik weet niet (ondanks de extra beenlengte aanpassing te kunnen maken) of die stoelen nu echt beter zitten. Kon iig niet gelijk een perfecte zit vinden.
Ik, 192cm, mijn vrouw 175cm.

• Ginger Tosser
ehtweak schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

Ik snap je reactie niet helemaal... :?
Heb nog een kever van 50 jaar oud, en hoewel ik daar geen ritten van 10+ uur in heb gereden heb ik daarin geen houten komt na 1 uur.
ehtweak schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:08:
[...]
Uiteraard is er het nodige veranderd. Daarom gaf ik ook aan dat dit (die AGR stoelen) de beste zijn waar ik ooit op/in gezeten heb.
Terwijl ik voorheen vaak zogenaamde sportstoelen koos, die zaten vaak ook wel oké.

Maar, welke type stoel heb jij dan in jouw Kuga zitten?
In de ST-line X standaard stoelen, kon destijds niks kiezen.
Dus alcantara leer en bestuurders stoel electrisch verstelbaar (geen geheugen, was alleen voor de vignale).
In mijn voorgaande Ford, (focus mk1, Mondeo mk3 (man wat een goeie auto was dat!), beide met vele, veele km's meer, nooit last gehad.

• rekel
rmr1 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:47:
[...]

Klinkt als een injector die het aan het begeven / stuk is..
Thanks. Kan het ermee te maken hebben dat ik deze vakantie alleen maar 98 heb getankt? Normaal tank ik nl altijd 95. Lijkt me alleen maar beter voor de motor maar de techniek is tegenwoordig zo gevoelig. Het is het enige wat veranderd is. De Kuga heeft nu 61.000 km gelopen.

• sorted.bits
Is de geheugen stand van die stoel ook gekoppeld aan een sleutel eigenlijk?

• BertKlkmn
[...]

Betekent dat je met te lage bandenspanning rijdt! Dit zijn hiervan de kenmerken

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ginger Tosser schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:46:

In de ST-line X standaard stoelen, kon destijds niks kiezen.
Wellicht dat dat een verklaring is.

Wij wilden vorig jaar per se die AGR stoelen er in. Juist omdat ik zelf ook snel last heb van m'n rug.
Gelukkig zat dat toen in al die pakketten die in dat actiemodel meegeleverd werden.

Alleen nog steeds jammer, dat alhoewel alles elektrisch verstelbaar is, er geen enkele mogelijkheid is om dat aan een geheugenfunctie te koppelen. :-(
Schijnbaar destijds voorbehouden aan de 'Vignale' uitvoering. (die had echter geen AGR stoelen).
Maar nu bij het facelift model schijnt het weer wel met geheugenfunctie te zijn...

Mooie Plaatjes   

• Ginger Tosser
BertKlkmn schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 18:50:
[...]

Betekent dat je met te lage bandenspanning rijdt! Dit zijn hiervan de kenmerken
Bandenspanning 2.5 tot 2.6 bar..... 19 inch velgen.
Lijkt me prima toch? 🤔

• Arno
  • Nu online

Arno

PF5A

Het is echt afhankelijk per uitvoering. In mijn voorloper rij ik met een stukje hogere bandenspanning :)

Jeremy Clarkson

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De aanbevolen bandenspanning staat toch op die sticker in de deurpost?
E.e.a. afhankelijk van de bandenmaat en lichte/zware belasting.

Mooie Plaatjes   

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier ook geen last van stoelen, zitten prima (Vignale dus met (kunst?) leder. )

Wij zijn 1.80/1.60m en bmi rond de 20..

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Hier maar even door de posts bladeren. Vandaag proefrit gemaakt en een dezer dagen maar de knoop doorhakken qua aanschaf. Dus maar even door de diverse ervaringen lezen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• BertKlkmn
Ginger Tosser schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:32:
[...]

Bandenspanning 2.5 tot 2.6 bar..... 19 inch velgen.
Lijkt me prima toch? 🤔
Dan kunnen de buitenkanten nooit meer versleten zijn dan het normale loopvlak.🙃

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Goed, zoals gezegd, gister proefrit gemaakt in de nieuwe Kuga. Nu is het een plug-in hybrid, maar dat is voor mij geen aanschafreden geweest. Er is simpelweg geen andere motorisering.
Het groen bezig zijn is voor mij persoonlijk ook iets waar ik niet mee bezig ben.

Nu is het voor mijn woon-werk verkeer toevallig een handige bijkomstigheid. Mijn woon-werk verkeer is 10km heen, 10km terug. 2 keer op en neer met alleen de accu zou dus haalbaar moeten zijn.

Een eigen laadpaal is niet van toepassing, dus ben aangewezen op de laadpaal in de straat. En aangezien opladen dus compleet nieuw is voor mij, waar moet ik op letten? Tips en trucs? Er is volgens mij een topic over laadpassen, dus daar zal ik voor laadpassen informatie gaan snuffelen.

Wat betreft de Kuga proefrit zelf het volgende; ik rijd momenteel een mild-hybrid Fiesta en als ik die op z'n staart trap, dan krijg je extra vermogen vanuit de accu en beschik je dus direct over dat stukje extra power.

Bij de Kuga als ik hem op z'n staart trapte, voelde het als een ouderwetse automaat met slome kick down, ook in Sport mode.

Is dit altijd? Want als ik wil inhalen bijvoorbeeld en je hebt elke keer zo'n vertraging voordat hij gaat, dan wordt dat wel even wennen :D Of is dit kwestie van bepaalde instellingen veranderen?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
Sinds een week in het bezit van de nieuwe Ford Kuga (2024 model). Foto zal ik binnenkort nog posten.

Ik heb een vraagje rondom de adaptive cruise control. Is hierbij de verkeersborden herkenning uit te schakelen? Als ik straks een keer met de caravan ga rijden lijkt mij dit heel lomp dat hij ineens automatisch overschakeld naar 130km/h. Of is hij dan slim genoeg om daar rekening mee te houden?

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-11 14:52

Wouda

^C^C^C^C^C

Het herkennen van borden en dan ook de snelheid daarop aanpassen stond bij mijn Kuga uit toen hij afgeleverd was. Ik heb het wel een tijdje aan gehad om te kijken of het een beetje werkte, maar hij pikt iets te snel ook borden op ventwegen mee (dan ga je ineens van 130 naar 30). Geen pretje. Hij snapt ook niet dat je overdag maar 100 mag, dus je moet hem erg vaak corrigeren.

Lang verhaal kort, bij de Mk3 kun je het instellen. Zal vast bij de nieuwe ook wel zo zijn.

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:11
@Wouda weet jij waar dit in het menu zit? Ik heb het niet kunnen vinden namelijk.
Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste