Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 20 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 19:04
michael86 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:55:
[...]

Dit is de code: 23S27

Heb een aantal maanden ook al een scheur gehad in mijn radiateur. Weet niet of dit de oorzaak was... gelukkig was de rekening onder coulance.
Ik heb die terugroepactie ondertussen gehad (bij 2022).
Heb nog steeds EV charge.
Die terugroepactie is alleen software van de motormanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:54
Binnenkort krijg ik dus de Kuga, en zal er door de leasemaatschappij ook een laadpaal geinstalleerd gaan worden waarbij ik het verbruik vergoed krijg van de werkgever.

Nu vraag ik mij af in het kader van de verliezen rondom laden waar dit geregistreerd wordt. Registreert de laadpaal de daadwerkelijk verbruikte Kwh? Of is het slim om een Kwh meter te plaatsen in de groepenkast op de laadpaal groep?

Mede door: https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

Wat eerder in dit topic is genoemd kom ik er niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 19:04
prekz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 03:45:
Binnenkort krijg ik dus de Kuga, en zal er door de leasemaatschappij ook een laadpaal geinstalleerd gaan worden waarbij ik het verbruik vergoed krijg van de werkgever.

Nu vraag ik mij af in het kader van de verliezen rondom laden waar dit geregistreerd wordt. Registreert de laadpaal de daadwerkelijk verbruikte Kwh? Of is het slim om een Kwh meter te plaatsen in de groepenkast op de laadpaal groep?

Mede door: https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

Wat eerder in dit topic is genoemd kom ik er niet helemaal uit.
Dit artikel is zeker waar. Maar hoe zwaar je rechtervoet is en hoe je rijdt, en niet te vergeten de weersomstandigheden zijn (m.i.) zeker net zoveel van invloed op het verbruik.
Ik rij woon-werk, 37km enkele reis. In de zomer kom ik makkelijk uit met een volle lading. En kan de volgende dag zonder bijladen (ik laad alleen op m'n werk) weer een heel eind komen. Ik haal nooit heen en terug op 1 lading.
Maar er zijn dagen bij, in de winter of met harde wind, dan springt de benzinemotor bij voordat ik thuis ben.
Dus laden met verlies is 1. En inderdaad,hoe sneller je laadt hoe minder het verlies. Maar weet niet of dit het verschil maakt over het hele plaatje......
Dus je vraag of je geleverde kwh's die je meterkast levert ook in je accu komen.... Dan is ook de vraag of de geladen kwh's ook je overige verliezen dekken.
Wat is (voor jou) je belangrijkste rendement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat zijn jullie ervaringen met de maximale hoeveelheid kWh's waarmee je de Kuga kunt laden?

Gisteren een flinke rit gemaakt, waarbij de HV-accu al lang leeg was gereden. M.a.w. de nodige kilometers op benzine gereden.

Vannacht is onze Kuga weer opgeladen.
En er ging in z'n totaliteit 12,3 kWh in. Dit is inclusief de laadverliezen, gemeten wat mijn laadpaalaansluiting in z'n totaliteit verbruikt heeft.

Nachttarief was ca. 0,28€/kWh x 12,3 = 3,44€ en daarvoor heb ik ruim 60km elektrisch gereden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Ginger Tosser schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 06:27:
[...]

Dit artikel is zeker waar. Maar hoe zwaar je rechtervoet is en hoe je rijdt, en niet te vergeten de weersomstandigheden zijn (m.i.) zeker net zoveel van invloed op het verbruik.
Ik rij woon-werk, 37km enkele reis. In de zomer kom ik makkelijk uit met een volle lading. En kan de volgende dag zonder bijladen (ik laad alleen op m'n werk) weer een heel eind komen. Ik haal nooit heen en terug op 1 lading.
Maar er zijn dagen bij, in de winter of met harde wind, dan springt de benzinemotor bij voordat ik thuis ben.
Dus laden met verlies is 1. En inderdaad,hoe sneller je laadt hoe minder het verlies. Maar weet niet of dit het verschil maakt over het hele plaatje......
Dus je vraag of je geleverde kwh's die je meterkast levert ook in je accu komen.... Dan is ook de vraag of de geladen kwh's ook je overige verliezen dekken.
Wat is (voor jou) je belangrijkste rendement?
De verbruiks verliezen (zware voet) doen er voor mij niet toe.
Ik wil gewoon dat elke Kwh die mijn meterkast verlaat dat ik die kan factureren.

Dus ik wil eigelijk weten of de waarde die mijn laadpaal laat zien ook de daadwerkelijk verbruikte waarde.

Dus waar wordt het laadverlies geregistreerd?
Meterkast -------> Laadpaal ------> Auto

Mijn vermoeden is in de auto, omdat dat de laatste halte is (en het dus daadwerkelijk de accu in gaat). En dat is prima. Dan weet ik dat de waarde tussen meterkast en laadpaal 1 op 1 gelijk zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door prekz op 26-07-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07:49
prekz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:03:
[...]

De verbruiks verliezen (zware voet) doen er voor mij niet toe.
Ik wil gewoon dat elke Kwh die mijn meterkast verlaat dat ik die kan factureren.

Dus ik wil eigelijk weten of de waarde die mijn laadpaal laat zien ook de daadwerkelijk verbruikte waarde.

Dus waar wordt het laadverlies geregistreerd?
Meterkast -------> Laadpaal ------> Auto

Mijn vermoeden is in de auto, omdat dat de laatste halte is (en het dus daadwerkelijk de accu in gaat). En dat is prima. Dan weet ik dat de waarde tussen meterkast en laadpaal 1 op 1 gelijk zijn.
Dit is heel erg per laadpaal afhankelijk. De meeste laadpalen hebben echter een KWh meter direct achter de beveiliging (alamat of automaat) zitten waardoor je alleen het verlies tussen de meterkast en de laadpaal niet hebt. Echter zal die verwaarloosbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prekz
@x0z8_ ja ik las dat dat verlies ergens tussen de 1-3% zit. En dat vind ik inderdaad verwaarloosbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als rechtgeaard techneut zijnde ;) willen we het natuurlijk wel weten; wat verbruikt zo'n Kuga PHEV nou tijdens het laden? En als de laadkabel er nog inzit en je b.v. de Ford App gebruikt om de status van de auto te checken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/go8HmQSrso-6oIHe9g10T6p2SlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6QfMB7IgVDhvkWmxXI3X2Xu.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is van afgelopen nacht.
2 x een piek van tegen de 150W op het moment dat ik de Ford App gebruik om de laadstatus te checken. M.a.w. de auto wordt 'wakker' en vreet best wel veel energie voor een kortstondige dataverbinding.
Het sluipverbruik, zolang de kabel er inzit, is ca. 1,3W.

Om 02:00h start het laden en om 05:21h is de HV-accu weer vol.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
Afgelopen 21 mei mijn Kuga ST X besteld en ik kreeg net het telefoontje dat hij binnen is gekomen en ik kan hem 9 augustus ophalen.

Dat is wel erg snel, maar lekker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00

Arno

PF5A

Als dat voor andere ST-line X bestellingen ook zo snel gaat, zou de mijne ook eerder binnen zijn, ben benieuwd :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
@ehtweak wat voor type laadpaal heb je?

Ik krijg volgens mij een Alfen Eve S-Line Pro, en daarmee kan ik volgens mij niet het laden uitstellen (dus midden in de nacht starten). Stekker erin = laden.

[ Voor 66% gewijzigd door prekz op 26-07-2024 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:19
prekz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:02:

Ik krijg volgens mij een Alfen Eve S-Line Pro, en daarmee kan ik volgens mij niet het laden uitstellen (dus midden in de nacht starten). Stekker erin = laden.
Dit kan je instellen in de Kuga zelf, zie handleiding mark3 of handleiding facelift.

[ Voor 17% gewijzigd door Propheticus op 26-07-2024 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Sport_Life

Solvitur ambulando

prekz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:02:

Kunt je beter even eerst verdiepen in laadpalen, daar is een mooi topic voor.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
Sport_Life schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Kunt je beter even eerst verdiepen in laadpalen, daar is een mooi topic voor.
Je hebt gelijk, de aanname dat je laden niet kunt uitstellen klopt al niet.
Gewoon te lezen op de website van Alfen.
"Met de app Eve Connect start en stop je laadsessies met jouw Eve Single laadstation thuis op een slimme manier. Bespaar kosten door te laden tijdens daluren of op zonne-energie. Daarnaast ben je altijd op de hoogte van de laadstatus voor een soepele rit vanuit huis."
Zelfs te integreren met slimme meters en opslagsystemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:43
Arno schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:41:
Als dat voor andere ST-line X bestellingen ook zo snel gaat, zou de mijne ook eerder binnen zijn, ben benieuwd :)
Ik heb er eentje begin juli besteld en die is “onderweg”
Hopelijk duurt dat niet al te lang :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Wl4SoRqKN7rJYNdsq4iss8puZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i1zHXQ2xVVByjbwdXtwur2Vg.png?f=fotoalbum_large

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
rmr1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:32:
[...]

[Afbeelding]
Mijne op 25 april besteld, net even gebeld en de kuga is ook op transport onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

[...]

[Afbeelding]
Hoe kun je dat opvragen?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
Arno schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:08:
[...]

Hoe kun je dat opvragen?
Op ford.nl een account aanmaken en dan met het bestelnummer kan je de auto toevoegen.
Dan zie je bestelgegevens, vin nummer en levering details.

Totale levertijd bij mij bijvoorbeeld staat op 6 - 7 weken. 8 juli besteld. (ST X-line alle opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29

EiT

rmr1 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 06:44:
[...]

Op ford.nl een account aanmaken en dan met het bestelnummer kan je de auto toevoegen.

Totale levertijd bij mij bijvoorbeeld staat op 6 - 7 weken. 8 juli besteld. (ST X-line alle opties)
Waar zit die optie ergens? Heb al een Ford account met voertuigen. Ordernummer kreeg ik op dezelfde email als mijn Ford account, alleen zie ik hem niet in order overzicht.

Had Ford gebeld, maar daar heb je helemaal niets aan.

Ik zie alleen een optie om VIN in te voeren.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Is je bestelling ook al bevestigd?
Dan pas komt ie in je ford account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

rmr1 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:25:
Is je bestelling ook al bevestigd?
Dan pas komt ie in je ford account.
We hebben goed nieuws voor je. Jouw bestelling van de Kuga® is bevestigd. Je ordernummer is xxxxxxxx

Afspraak email confirmatie voor inruil voorstel kwam overigens ook een maand na de afspraak zelf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

rmr1 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 06:44:
[...]

Thnx, maandag even mijn bestelnummer navragen.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

EiT schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Waar zit die optie ergens? Heb al een Ford account met voertuigen. Ordernummer kreeg ik op dezelfde email als mijn Ford account, alleen zie ik hem niet in order overzicht.

Ik ook, bij de Ford dealer is mijn Kuga ook al bekend in het systeem.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
De laatste dagen een irritant ‘probleem’.
Ik ben naar Frankrijk gereden op de ford navigatie. Bij een twijfelgeval heb ik de navigatie op de iPhone (Sygic) een keer gestart ter vergelijk. Sindsdien komt als ik de auto start meteen Sygic als navigatie in beeld en kom ik niet meer terug naar de autonavigatie.
Af en toe start de interne navigatie weer, maar de volgende dag weer de CarPlay versie.
Telefoon zit gewoon in mijn zak en Sygic als app is niet actief.
Iemand enig idee hoe dat te onderdrukken?

[ Voor 6% gewijzigd door WaterFire op 28-07-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik heb mijn VIN gekregen van de dealer, maar helaas krijg ik deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8x_OS_eNFWWe782JbIDill4aHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IcyuyVXJftXogoBcgWqmtXi7.png?f=user_large

Komt dit omdat de wagen nog niet ver genoeg is in het besteproces?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:35
Is er iemand die weet of er in de '23 versie, een mogelijkheid is om de 12v outlet in de achterbak continue aan te laten or voor een gezette tijd?

Zover ik kon vinden in de instellingen van de app of auto zag ik geen mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03 07:18
[...]

[Afbeelding]
Kleur? Solar Silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Ja klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-09 19:03
Hiliick schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:07:
Is er iemand die weet of er in de '23 versie, een mogelijkheid is om de 12v outlet in de achterbak continue aan te laten or voor een gezette tijd?

Zover ik kon vinden in de instellingen van de app of auto zag ik geen mogelijkheden.
Net even geprobeerd. Auto gestart, 12 V koelbox aangesloten, die koelt dan (uiteraard), auto uitgezet en koelbox blijft aan. Weet niet voor hoe lang, ik denk dat er kans is dat de auto die aansluiting na verloop van tijd afschakelt.
Toen koelbox eruit en auto op slot. 5 minuten gewacht, alleen de kofferklep geopend en koelbox aangesloten. Die werkte toen ook.
Voor zover ik mij herinner had ik 2 jaar geleden een koelbox achterin mee en die zette ik uit voorzorg tijdens een stop uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hiliick schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:07:
Zo te lezen, staat er continu spanning op.
Want er wordt juist voor gewaarschuwd om niet (te) lang iets ingeplugd te laten.

Blz 169:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Std5EaCGj-DKgSEr6D8LtdASfcU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NX8tPw97ovEzrdzzGlcEjgys.png?f=fotoalbum_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
Zelfde versie/kleur besteld rond 4 juli met alle opties (geen thuiskomertje) dealer weet nog niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
BertKlkmn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Zelfde versie/kleur besteld rond 4 juli met alle opties (geen thuiskomertje) dealer weet nog niks!
Ik heb ook dezelfde kleur besteld, hopelijk ergens volgende maand ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:35
ehtweak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Zo te lezen, staat er continu spanning op.
Want er wordt juist voor gewaarschuwd om niet (te) lang iets ingeplugd te laten.

Blz 169:

[Afbeelding]
Thanks voor het opzoeken!

Vreemd, we waren onderweg naar onze vakantiebestemming even gestopt om de benen te strekken z'n 30-45min, maar na het weer openen van de achterbak was de koelbox uit. Bij onze eerder fords (focus en fiesta) was ik dit niet gewend. Zal nog is kijken in de vakantie wat die doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
BertKlkmn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Net contact gehad met de dealer.
Auto (besteld 8 juli) komt volgende week binnen, kan hem paar dagen daarna halen.

Ook nog gevraagd voor een reservewiel, maar daar kunnen ze niks voor me betekenen.
D.w.z. eventueel via aftersale alles los bestellen maar dat komt neer op € 900,- 8)7

Al met al snel geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

rmr1 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Ook nog gevraagd voor een reservewiel, maar daar kunnen ze niks voor me betekenen.
D.w.z. eventueel via aftersale alles los bestellen maar dat komt neer op € 900,- 8)7
Merkwaardig verhaal rond die reservewielen bij de Ford Kuga. 8)7
ik ben er ook al een poosje mee bezig. en antwoord krijgen van diverse Ford garages zit er ook niet in. :N
geen idee waarom dat zo'n geheimzinnig verhaal moet zijn. "nee" is ook een antwoord, maar zelfs dat krijg ik niet. 8)7

Ook van deze toko:
https://www.thuiskomer24....-krik-opbergzak-voor-krik
krijg ik geen antwoord op de vraag wat de binnenmaat dan zou zijn. Gewoonweg om te checken of het past in de kofferbak.
Iemand enig idee?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

rmr1 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Net contact gehad met de dealer.
Auto (besteld 8 juli) komt volgende week binnen, kan hem paar dagen daarna halen.

Al met al snel geleverd
900 euro voor een thuiskomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
ehtweak schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Merkwaardig verhaal rond die reservewielen bij de Ford Kuga. 8)7
ik ben er ook al een poosje mee bezig. en antwoord krijgen van diverse Ford garages zit er ook niet in. :N
geen idee waarom dat zo'n geheimzinnig verhaal moet zijn. "nee" is ook een antwoord, maar zelfs dat krijg ik niet. 8)7

Ook van deze toko:
https://www.thuiskomer24....-krik-opbergzak-voor-krik
krijg ik geen antwoord op de vraag wat de binnenmaat dan zou zijn. Gewoonweg om te checken of het past in de kofferbak.
Iemand enig idee?
Kopen bij 1 van de thuiskomer / reservewiel tokos online, passen, retourneren onder wet koop op afstand als hij niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Propheticus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:42:
[...]

Kopen bij 1 van de thuiskomer / reservewiel tokos online, passen, retourneren onder wet koop op afstand als hij niet past.
Dat idee snap ik.
Maar het is nou niet bepaald een object wat in een bubbeltjesenvelop past... ;)

Ik heb wel eens eerder iets geretourneerd, wat nogal zwaar/volumineus was, nou, dat is wel een issue als particulier...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
ehtweak schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Dat idee snap ik.
Maar het is nou niet bepaald een object wat in een bubbeltjesenvelop past... ;)

Ik heb wel eens eerder iets geretourneerd, wat nogal zwaar/volumineus was, nou, dat is wel een issue als particulier...
Gewoon in de verpakking waar het in aankomt.

Volgens mij maak je het moeilijker dan zou hoeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
Sport_Life schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:36:
[...]

900 euro voor een thuiskomer?
Ja bizar hè.
Als het vanaf fabriek direct als optie selecteert is het €175,-
Het lijkt wel onmogelijk om via de dealer achteraf aan een normaal reservewiel te komen…

Hoe moeilijk kan het zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb bij die thuiskomer24 toko een set besteld.

Zou binnen een week geleverd moeten gaan worden... ben benieuwd.
Daarna zal ik 'm voor de zekerheid ook ff monteren om te zien of het goed past.

Heb alvast in de handleiding opgezocht dat het aandraaimoment 135 Nm is. Kan ik dat gelijk checken bij alle andere wielen (momentsleutel heb ik al).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:19
ehtweak schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:48:
Heb bij die thuiskomer24 toko een set besteld.

Zou binnen een week geleverd moeten gaan worden... ben benieuwd.
Daarna zal ik 'm voor de zekerheid ook ff monteren om te zien of het goed past.

Heb alvast in de handleiding opgezocht dat het aandraaimoment 135 Nm is. Kan ik dat gelijk checken bij alle andere wielen (momentsleutel heb ik al).
Dat is altijd wel slim ja zodat je in geval van nood weet hoe je snel kunt wisselen.
Even opletten dat de velg geschikt is voor de Ford conische wielmoeren (dat zijn de standaard Ford wielmoeren).
Tip: wees voorzichtig met die wiel moeren: de constructie zorgen ervoor dat bij een slecht passende dop(steutel) je de moer weg kunt gooien omdat het blikken/chromen omhulsel stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
EiT schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Van de dealer het vin nummer gekregen, echter de posities 7 tot 17. Weet iemand wat de eerste 6 posities moeten zijn?

Betreft WMI code ( fabrikant) pos 1-3
Body type pos 4
XX INTERNE Ford CODE pos 5-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
[quote]EiT schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Van de dealer het vin nummer gekregen, echter de posities 7 tot 17. Weet iemand wat de eerste 6 posities moeten zijn?

Body type pos 4

Betreft een Kuga st-line x

[ Voor 30% gewijzigd door BertKlkmn op 01-08-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 14:24

Hpm

Morgen de nieuwe Kuga ST-X ophalen :)
Begin april besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Hpm op 01-08-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
michael86 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:21:
[...]
De mijne wordt 27 augustus geproduceerd, levering ergen in September

Ik heb ook dezelfde kleur besteld, hopelijk ergens volgende maand ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47
BertKlkmn schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:47:
[quote]EiT schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Body type pos 4

Betreft een Kuga st-line x
Als ik naar een recente kuga kijkt van vorige week is het chassisnr WF0FXXWPMHRK*****.
Volgens mij is er maar 1 fabriek en zou je deze moeten kunnen combineren.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muchacho
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-09 15:52
mrfatmen schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

Als ik naar een recente kuga kijkt van vorige week is het chassisnr WF0FXXWPMHRK*****.
Held! Met een combinatie van deze reeks, en de gegevens die ik heb gekregen van de dealer, het VIN nummer compleet kunnen maken en de auto in mijn ford account kunnen toevoegen :*)

Helaas tracking van het voertuig niet te regelen. Geen enkel nummer op de overeenkomst met de dealer blijkt een bekend “customer order number” voor de tracking site te zijn. Achja, het zal niet lang meer duren :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sorted.bits
Het lijkt alsof er allemaal auto's opgehaald mogen worden, maar er worden maar weinig foto's geplaatst moet ik zeggen 😉 .

Hier nog een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
Ook mijn Kuga wordt op 27 augustus geproduceerd 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
mrfatmen schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

Dank je, werkt!🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Ik heb wel een VIN gekregen van de dealer met de opmerking dat het nog kan wijzigen. Dan weet ik dus nog niets.

Ik neem aan dat je nergens de locatie van de auto kan vinden en ik ga er ook vanuit dat die auto’s per batch naar NL komen.

Zoals eerder aangegeven hebben wij een configuratie besteld die binnen 4-6 weken leverbaar was i.v.m. problemen huidige auto.

Zou wel balen zijn als het langer duurt en een normale bestelling minder dan 28 weken duurt, bijvoorbeeld maar 15 weken.

Dan hadden we liever een groene variant besteld, ik vind die kleur veel mooier dan blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Mij valt op dat recente Kuga's die op kenteken gezet worden een 0 naar 100 snelheid kennen van 9.2 seconden, terwijl Ford zelf zegt dat dit 7.3 Seconden moet zijn.

Is maar een klein detail, maar deze viel mij ergens op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

prekz schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:16:
Mij valt op dat recente Kuga's die op kenteken gezet worden een 0 naar 100 snelheid kennen van 9.2 seconden, terwijl Ford zelf zegt dat dit 7.3 Seconden moet zijn.

Waar check je dit dan? Want AFAIK wordt dat helemaal niet geregistreerd bij de RDW.

Vermoed dat je gewoon een random site gebruikt en die kent gewoon de nieuwe Kuga nog niet.

Maar dat gezegd hebbende schijnt de acceleratie niet zo spectacular verbetert te zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
prekz schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:16:

Het systeemvermogen is van van 225PK naar 245PK gegaan (voor het 2024 model)
Volgens de specs zou de 0-100 tijden:
2023 model 9.2 seconden
2024 model 7.3 seconden

Ik denk dat dat 0-100 tijd van het nieuwe model (7,3 seconden) een fout is. Want met 20Pk meer en wat meer gewicht kan het verschil nooit zo groot zijn.

Bron is https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/108304-99022/

[ Voor 17% gewijzigd door SniperGuy op 02-08-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
@Glashelder Ik gebruik zelf altijd kentekencheck.nl, geen idee of het rechtstreeks bij het RDW wel/niet wordt geregistreerd.

@SniperGuy Je draait hem precies om?
2024 model = 7.3 seconden
2019 - begin 2024 model = 9.2 seconden

[ Voor 3% gewijzigd door prekz op 02-08-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
prekz schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:34:
@Glashelder Ik gebruik zelf altijd kentekencheck.nl, geen idee of het rechtstreeks bij het RDW wel/niet wordt geregistreerd.

@SniperGuy Je draait hem precies om?
2024 model = 7.3 seconden
2019 - begin 2024 model = 9.2 seconden
Idd, fixed that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Overigens je opmerking over de de 20pk + eventuele extra gewicht.
Wat ik eerder begreep (volgens mij ook hier gelezen) zit er een nieuw type automaat in tegenover het vorige model. Dat zou ook het hogere trekgewicht (2100 vs 1500kg) moeten verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

WLTP zou ook zijn toegenomen van 56 naar 69.
Nu haal ik met het 2023 model ook al 69km met hele gunstige omstandigheden.
Dus wellicht haalt de nieuwe nu ruim 80km.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 02-08-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
prekz schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:38:
Overigens je opmerking over de de 20pk + eventuele extra gewicht.
Wat ik eerder begreep (volgens mij ook hier gelezen) zit er een nieuw type automaat in tegenover het vorige model. Dat zou ook het hogere trekgewicht (2100 vs 1500kg) moeten verklaren.
Overbrenging heeft inderdaad een grote invloed op 0-100 tijden. Als er eens twee personen zijn met het oude en nieuwe model kan dat (in een afgesloten en gecontroleerde omgeving) head-to-head getest worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
SniperGuy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:29:
[...]

2023 model 9.2 seconden
2024 model 7.3 seconden

Ik denk dat dat 0-100 tijd van het nieuwe model (7,3 seconden) een fout is. Want met 20Pk meer en wat meer gewicht kan het verschil nooit zo groot zijn.

Ik denk het niet. Dit is ook wat op de website van Ford wordt opgegeven als 0-100 tijd.

De elektromotor is van 110PK naar 131PK gegaan en wellicht is er ook een andere overbrengverhouding in de eCVT bak gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
SniperGuy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:29:
[...]

2023 model 9.2 seconden
2024 model 7.3 seconden

Gaat niet alleen om de pk’s, aandrijflijn is ook veranderd, daardoor meer power op de as.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeBuild69
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-07 06:54
Die 7.3 klopt denk ik wel bij het nieuwe model.
Stopwatch was 6.85 0-100 maarja daar zit nog redelijk marge in.
SniperGuy schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 13:44:
[...]

Overbrenging heeft inderdaad een grote invloed op 0-100 tijden. Als er eens twee personen zijn met het oude en nieuwe model kan dat (in een afgesloten en gecontroleerde omgeving) head-to-head getest worden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

Dat is wel iets om bij stil te staan, auto van mijn vrouw zal sneller optrekken dan de mijne. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
EiT schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:34:
Dat is wel iets om bij stil te staan, auto van mijn vrouw zal sneller optrekken dan de mijne. :'(
Waarschijnlijk heeft ze zoveel wheelspin dat je evengoed lachend afstand neemt ;)
Dat is wat mij in ieder geval opvalt; een beetje vlot optrekken en het is alsof ik Gran Turismo 7 aan het spelen ben, direct piepende banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:49
x0z8_ schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Beter laat dan nooit: heb zelf snel een omslag punt calculator ding in elkaar geknutseld https://phev-costs-calculator.pages.dev/
Top! Precies wat ik zocht, dank. Het omslagpunt ligt rond 0.45 euro per kWh. Daarboven kan je beter niet meer inpluggen. Als het enkel om de portemonnee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

WaterFire schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:02:
[...]

Waarschijnlijk heeft ze zoveel wheelspin dat je evengoed lachend afstand neemt ;)
Dat is wat mij in ieder geval opvalt; een beetje vlot optrekken en het is alsof ik Gran Turismo 7 aan het spelen ben, direct piepende banden.
Dat ligt waarschijnlijk meer aan die waardeloze Continentals die er standaard onder liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
Wat is er zo waardeloos aan deze continentals dan?
In de testen die ik kan vinden worden prima
Bevonden.

https://www.adac.de/rund-...premiumcontact-6-id-4691/

https://www.tyrereviews.c...tal/Premium-Contact-6.htm

https://www.anwb.nl/auto/...inental-premiumcontact-6#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekel
Propheticus schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

Ik denk het niet. Dit is ook wat op de website van Ford wordt opgegeven als 0-100 tijd.

De elektromotor is van 110PK naar 131PK gegaan en wellicht is er ook een andere overbrengverhouding in de eCVT bak gekozen.
Ik heb een ‘22 Kuga en de elektromotor in mijn model heeft al 130 pk. Dat is volgens mij dus niet veranderd.
Heb in het nieuwe model proef gereden en in de sportstand Max opgetrokken. De nieuwe is echt sneller hoor, maar ik heb het niet gemeten dus puur op gevoel.
Wat ik opvallend vond, was dat ik in de nieuwe vrijwel geen aandrijfkrachten voelde in het stuurwiel, terwijl ik dat in mijn eigen Kuga wel voel met vol optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Liggen er wel PremiumContacts onder dan? Ik weet dat er ook flink wat zijn geleverd op EcoContacts. Die zijn wel knap waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Wielspin is echt minimaal veel grip.
Je wordt goed in je stoel gedrukt. (Sport modus)
Wel is het voor mij echt wennen dat je dus een klein tikje gas moet geven om al snel op de 50 te komen soms pak ik m half en dan schiet je voorruit😂

Als je hem op eco hebt staan is het allemaal wel echt veel rustiger zo’n 80% qua gevoel.
WaterFire schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Ligt waarschijnlijk ook aan rij gedrag.

2x Mondeo gehad met continentals. Slipte vaak. Als je dan vol gas bij een stoplicht weg wilt rijden was niet echt een prettige ervaring. Bij de laatste vrij snel laten vervangen door Michelins en nooit meer problemen gehad. Ik heb mij echt kapot geërgerd aan die banden.

Hoef zelf niet met de Kuga te rijden, mogelijk pak ik hem wel voor de ritjes die elektrisch gedaan kunnen worden. Maar als ik mij erger aan de banden laat ik ze direct vervangen. Voor het geld dat we uitgeven aan die auto kan een set nieuwe banden ook wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
rekel schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:45:
[...]

Ik heb een ‘22 Kuga en de elektromotor in mijn model heeft al 130 pk. Dat is volgens mij dus niet veranderd.
Heb in het nieuwe model proef gereden en in de sportstand Max opgetrokken. De nieuwe is echt sneller hoor, maar ik heb het niet gemeten dus puur op gevoel.
Wat ik opvallend vond, was dat ik in de nieuwe vrijwel geen aandrijfkrachten voelde in het stuurwiel, terwijl ik dat in mijn eigen Kuga wel voel met vol optrekken.
Dat staat wel op allerlei specifactiesites ja. Maar volgens de RDW registratie zit er een 80.6kW elektromotor (110pk) in. Wat geeft ovi.rdw.nl voor jouw auto weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Dit zijn de (RDW) motor gegevens, van mijn oude (2023) en nieuwe Kuga.
2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxVmVcAXFf1pe3QGvgK3iceXItU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WQvmCqJ07PwpInxHkRUu8Der.png?f=fotoalbum_large
2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcL26VLCgZ5ilb5kkjduLZJLgG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zl0zo6BCtlF30AUFrbLgipOK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Timmert schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:10:
[...]

Liggen er wel PremiumContacts onder dan? Ik weet dat er ook flink wat zijn geleverd op EcoContacts. Die zijn wel knap waardeloos.
Tijdens de testrit met een proefmodel lagen er
Continental Premium Contact 6 225/55/19 V XL onder.
EiT schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:47:
[...]

Ligt waarschijnlijk ook aan rij gedrag.

2x Mondeo gehad met continentals. Slipte vaak. Als je dan vol gas bij een stoplicht weg wilt rijden was niet echt een prettige ervaring. Bij de laatste vrij snel laten vervangen door Michelins en nooit meer problemen gehad. Ik heb mij echt kapot geërgerd aan die banden.

Hoef zelf niet met de Kuga te rijden, mogelijk pak ik hem wel voor de ritjes die elektrisch gedaan kunnen worden. Maar als ik mij erger aan de banden laat ik ze direct vervangen. Voor het geld dat we uitgeven aan die auto kan een set nieuwe banden ook wel vanaf.
Ik ben benieuwd maar idd niks zo erg als waardeloze banden.
Tijdens de proefrit is het me niet opgevallen dat ze doorslippen oid. Maar goed toen ook niet echt “vlot” gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Het vermogen van de (first gen) PHEV komt er erg beheerst in... Dan heb je niet zo snel spinnende bandjes. Is sowieso niet echt het type auto om mee te scheuren.

Verschrikkelijk als een auto op matige banden staat, heeft enorm veel impact op rijgedrag, geluid en comfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
sorted.bits schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 06:56:
Dit zijn de (RDW) motor gegevens, van mijn oude (2023) en nieuwe Kuga.
2023
[Afbeelding]
2024
[Afbeelding]
Dankje, interessant. Van 110PK naar 150PK volgens deze gegevens dus. Geen 130PK te vinden. Ford zelf meldt het zover ik heb kunnen vinden nergens. Vraag me af waar al die spec sites het getal vandaanhalen...misschien kopiëren ze vooral elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nooberke schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:13:
Het vermogen van de (first gen) PHEV komt er erg beheerst in...
En dat bevalt me zo goed aan de Kuga PHEV! d:)b
Heerlijke auto om rustig en beschaafd mee te rijden in alle rust.

Er is gewoon vermogen in overvloed. Zelfs bij onze Oosterburen heb ik 'm al een paar keer op 200km/h op het display gehad.
Maar dan nog. Dat is eventjes leuk, maar meer ook niet. Kost een enorme slok fossiel sap. :-(
Is sowieso niet echt het type auto om mee te scheuren.
Daarvoor zijn er genoeg andere auto's-waarbij-je-verplicht-een-petje-op-moet verkrijgbaar. :+

En dan nog, al dat gescheur; waarom?
Ook op langere afstanden maken die veel hogere topsnelheden op de uiteindelijke reistijd toch bar weinig uit.

>25 jaar geleden, met een <100pk autootje, reden we van NL --> Noord-Italië in minder dan 11 uur totale reistijd.
Tegenwoordig, met al die drukte en die onrust op de weg? En zoveel power meer...Je doet er vaak nog langer over... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ford is (nog) niet echt scheutig met detailinfo over de motorspecificaties.

Wat ik hier zie aan verschil tussen het facelift model en de 'gewone' MK III:

pre-facelift:
https://media.ford.com/co...13%20Kuga_TechnDaten2.pdf

facelift:
https://media.ford.com/co...%20Technische%20Daten.pdf

Er zit idd wat vermogensverschil tussen zowel de elektromotor alsmede de Atkinson motor.

Wat me ook opvalt is dat het allernieuwste model een 5x gelagerde nokkenas heeft met 8 contragewichten.
Schmiedestahl, 8 Gegengewichte, 5 Hauptlager
terwijl de pre-facelift een 4x gelagerde nokkenas heeft met 6 contragewichten.
Stahlgeschmiedet, vierfach gelagert mit 6 Gegengewichten

M.a.w. er zijn best wel wat technische verschillen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
ehtweak schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:17:
Ford is (nog) niet echt scheutig met detailinfo over de motorspecificaties.

Wat ik hier zie aan verschil tussen het facelift model en de 'gewone' MK III:

pre-facelift:
https://media.ford.com/co...13%20Kuga_TechnDaten2.pdf

facelift:
https://media.ford.com/co...%20Technische%20Daten.pdf

Er zit idd wat vermogensverschil tussen zowel de elektromotor alsmede de Atkinson motor.

Wat me ook opvalt is dat het allernieuwste model een 5x gelagerde nokkenas heeft met 8 contragewichten.
Schmiedestahl, 8 Gegengewichte, 5 Hauptlager
terwijl de pre-facelift een 4x gelagerde nokkenas heeft met 6 contragewichten.
Stahlgeschmiedet, vierfach gelagert mit 6 Gegengewichten

M.a.w. er zijn best wel wat technische verschillen.
Dat is het eerste Ford document waar ik een getal zie van de Mk3 elektromotor (110PK dus). Had datzelfde document gevonden in het Engels, maar daarin staat het niet. Toch weer de Duitse details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is de nieuwe Kuga nog steeds begrenst op 200 km/h eigenlijk?

Over dat extra vermogen.. ik jas de Premium Continentals er nu al in 20k km doorheen. Maar goed dat ik nog een 2022 model heb :+

Vind die banden overigens prima. Voor een SUV echt wel een hele goed wegligging.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glashelder schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:31:
ik jas de Premium Continentals er nu al in 20k km doorheen.
Maar dat ligt niet aan de auto of de banden... dat ligt aan die control unit tussen hoofdsteun en stuur! ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehtweak schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:09:
[...]

Maar dat ligt niet aan de auto of de banden... dat ligt aan die control unit tussen hoofdsteun en stuur! ;)
En een leasemij die al bij 3mm vervangt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Timmert schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:10:
[...]

Ik heb Bridgestone Turanza banden gekregen. Wellicht verschil in uitvoering titanium of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
Propheticus schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:56:
[...]

Dat staat wel op allerlei specifactiesites ja. Maar volgens de RDW registratie zit er een 80.6kW elektromotor (110pk) in. Wat geeft ovi.rdw.nl voor jouw auto weer?
Bij de rdw staat inderdaad 80,6 kW. Ford zelf geeft 96 kW (130) pk op. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
Ik kan bijna geen sites vinden waar 80,6 kW vermeld wordt.
Hier eentje:
https://auto.hwupgrade.it...cata-di-sempre_89200.html

Hier wordt ook vermeld dat de topsnelheid full electric 130 kmh is.
Weet iemand of die specs hetzelfde zijn bij het 2024 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertKlkmn
prekz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:31:
Iemand de nieuwe Kuga al besteld?

Ik toevallig gisteren, de Titanium edition met Drivers assistance en winter pack.
Helaas was de Drivers assistance niet beschikbaar op de ST-Line want dat vind ik persoonlijk wel de mooiere auto.
Zit er standaard op toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glashelder schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:26:
[...]

En een leasemij die al bij 3mm vervangt :p
Hoho, niet oorzaak & gevolg omdraaien hoor! :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Zou goed kunnen dat de specs nog niet helemaal goed stonden toen.
Zo las ik hier kort geleden dat je beide kabels type 2 en granny er bij krijgt, wat nu ook zo op de site staat, terwijl ik de type 2 als accessoire van 195 euro moest kiezen en op de factuur heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
WaterFire schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Zou goed kunnen dat de specs nog niet helemaal goed stonden toen.
Zo las ik hier kort geleden dat je beide kabels type 2 en granny er bij krijgt, wat nu ook zo op de site staat, terwijl ik de type 2 als accessoire van 195 euro moest kiezen en op de factuur heb staan.
Nou, die vraag stelde ik een paar weken terug, maar is er ook daadwerkelijk iemand die de auto al binnen heeft en netjes 2 kabels heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Zeker, beide kabels zitten erbij
sorted.bits schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Nou, die vraag stelde ik een paar weken terug, maar is er ook daadwerkelijk iemand die de auto al binnen heeft en netjes 2 kabels heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's dan in ieder geval een verbetering t.o.v. een jaar geleden.
Toen werd onze Kuga met alleen de granny kabel geleverd.

Type2 kabel heb ik zelf maar gekocht. Want de prijzen die Ford daarvoor vroeg... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

rmr1 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:01:
Ik kan bijna geen sites vinden waar 80,6 kW vermeld wordt.
Hier eentje:
https://auto.hwupgrade.it...cata-di-sempre_89200.html

Hier wordt ook vermeld dat de topsnelheid full electric 130 kmh is.
Weet iemand of die specs hetzelfde zijn bij het 2024 model?
2024:
Benzine motor: 112kW / 152PK
Electric motor: 114kW / 155PK

Pagina 3 onderaan:
https://www.ford.de/conte...e_des_neuen_Ford_Kuga.pdf

2023:
Electric motor: 97kW / 131PK

Pagina 8 onderaan:
https://www.ford.de/conte...isliste_des_Ford_Kuga.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-09 14:25
Voor mijn nieuwe Kuga met panoramadak ben ik op zoek naar dakdragers. Via de Ford dealer kan ik de volgende set kopen:

https://www.ford-accessoi...ansport/dakdrager/2420722

In deze set zit een soort stop/begrenzer voor het panoramadak.

Ik had zelf ook een van deze sets op het oog, maar beiden hebben die stop niet. Kan ik deze los aanschaffen?

https://www.thule.com/nl-...AFntegreerde%2520dakrails

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xD4ycMpQsvriC5m7XnhqsqRUsQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HaI7YwRtQDCzhxB0ZlTOe1q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
EiT schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

2024:
Electric motor: 114kW / 155PK

Pagina 3 onderaan:
https://www.ford.de/conte...e_des_neuen_Ford_Kuga.pdf

2023:
Electric motor: 97kW / 131PK

Pagina 8 onderaan:
https://www.ford.de/conte...isliste_des_Ford_Kuga.pdf
Ik denk dat er misschien iets is veranderd mid-generatie 3. Documenten van 2020, eerste jaar net bij release, spreken ook van een gecombineerde elektrisch WLTP bereik van 56KM. Latere documenten van na 2022 en verschillende promotiesites spreken over 65KM.
Documenten die ehtweak eerder deelde uit 2020 (en het RDW) spreken van een 110PS (81kW) elektromotor. Deze documenten die jij deelt van mei dit jaar spreken over 131PS (97kW).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Wowwww wij hebben exact de zelfde auto 😍😍😍 op het panoramadak na dan
Romundoo schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:46:
Voor mijn nieuwe Kuga met panoramadak ben ik op zoek naar dakdragers. Via de Ford dealer kan ik de volgende set kopen:

https://www.ford-accessoi...ansport/dakdrager/2420722

In deze set zit een soort stop/begrenzer voor het panoramadak.

Ik had zelf ook een van deze sets op het oog, maar beiden hebben die stop niet. Kan ik deze los aanschaffen?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Puur smaak per persoon natuurlijk, maar ik vind de titanium mooier dan de St-Line, die mist lampen zijn Nice en ziet er een stuk avontuurlijker uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

CreativeBuild69 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:58:
Puur smaak per persoon natuurlijk, maar ik vind de titanium mooier dan de St-Line, die mist lampen zijn Nice en ziet er een stuk avontuurlijker uit.
Probleem is wel dat die bepaalde zaken mist zoals fatsoenlijk verstelbare stoelen, ACC en geluidswerend glas. Daarnaast kan je geen winter of tech pack kiezen.

Wel bied het enorm veel auto voor dat geld. Jammer dat het de nieuwe Trend is geworden i.p.v. een verchroomde versie naast de ST line.

Heeft iemand een Lucid Red versie gekocht? Daar zal je er waarschijnlijk niet veel van zien rijden (kleur keuze was tijdelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
EiT schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

Probleem is wel dat die bepaalde zaken mist zoals fatsoenlijk verstelbare stoelen, ACC en geluidswerend glas. Daarnaast kan je geen winter of tech pack kiezen.

Wel bied het enorm veel auto voor dat geld. Jammer dat het de nieuwe Trend is geworden i.p.v. een verchroomde versie naast de ST line.

Heeft iemand een Lucid Red versie gekocht? Daar zal je er waarschijnlijk niet veel van zien rijden (kleur keuze was tijdelijk).
Ik kan het nu niet opzoeken,maar van titanium naar st-line is wel héél veel optisch verschil en weinig functioneel. Daarvoor moet je naar de st-line-x en die is toch wel flink duurder.
Winter pack is wel te kiezen, heb ik er op samen met driver assistance pack (acc). Daarmee heb ik de opties die ik wilde binnen mijn budget.
Stoelen verstellen is misschien een ding als meer personen de auto gebruiken, ik rijd 99% dus alleen naar voren en achter is echt voldoende na een keer goed instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
WaterFire schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

Ik kan het nu niet opzoeken,maar van titanium naar st-line is wel héél veel optisch verschil en weinig functioneel. Daarvoor moet je naar de st-line-x en die is toch wel flink duurder.
Winter pack is wel te kiezen, heb ik er op samen met driver assistance pack (acc). Daarmee heb ik de opties die ik wilde binnen mijn budget.
Stoelen verstellen is misschien een ding als meer personen de auto gebruiken, ik rijd 99% dus alleen naar voren en achter is echt voldoende na een keer goed instellen.
Yup, maar het grote voordeel is tegenwoordig dat een ST-Line tegenwoordig niet 'minder' is dan een Titanium. Bij mijn Mondeo moest ik nog kiezen tussen een digitaal instrumenten cluster of ST styling (uiteindelijk voor de styling gegaan, want daar word ik blij van). Daarnaast vind ik bij Ford de ST styling wel heel mooi en eigenijk onmisbaar 😉 (gelukkig heeft iedereen een eigen mening).

Uiteindelijk heb ik dus ook voor de ST Line X gekozen.
Pagina: 1 ... 20 ... 48 Laatste