Thuis omvormer bekeken en doet niks meer.
Spanningsloos gemaakt, opnieuw aangezet en de tekst connect in 60 seconden verschijnt op het scherm.
Voor de rest gebeurt er niks. Als ik door info scherm van omvormer ga dan geeft die aan grid 0volt, pv1 0 volt, pv2 0 volt. Dit klopt niet en dit is ook al heel raar want normaal gaf die hier altijd de spanningen weer, ook als die niet terug levert.
De dataloger heeft wel verbindingen, blauwe knipperende led. Toch heb ik besloten om dataloger te resetten en opnieuw te instaleren. Dit lukt ook gewoon maar geeft geen verandering.
Vervolgens factory reset uitgevoerd via advance menu, code 123, en land code ingesteld op VDE0126. Maar dit geeft ook geen verandering. Ik zal omvormer voor een uur spanningsloos maken en morgen nog even een nieuwe kans geven alvorens ik contact opneem met de installateur.
Edit,
Ik weet niet terecht is om de firmware de schuld te geven. Eigenlijk heeft mijn omvormer altijd goed gegaan tot dat laaste dagen toch wat rare grafieken vertoonde. Toen heb ik om een firmware update gevraagd, maar dat wilt niet zeggen dat dit gedaan is. Het zou ook een voortekenen geweest kunnen zijn van een falende inverter.
Ik hoop dat die morgen nog gaat doen en anders dat die onder garantie kan worden vervangen. Omvormer is nog geen 2 jaar oud.
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 10-05-2023 22:23
]