Dorus12 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:25:
[...]
Kijk zo snel kan iets opgelost zijn.
Wat ik wel raar vind is dat de installateur blijkbaar systemen "achterlaat" die niet voldoen.
Dat Growatt dat dan snel oplost prima maar ik zie dat als taak van de installateur om het goed op te leveren.
Wij als tweakers verdiepen ons in de materie maar hoeveel "klanten" lopen zo jaren en jaren aan opbrengst mis....
In dit geval was ik zelf (met wat vrienden) de installateur

. Het is ook dat ik toevallig dit topic vorige week tegen kwam en het mij kon herinneren, dus ik had al wel een idee dat het hier aan zou liggen. En dat ik de monitoring aan de gang kreeg (daar kan je wel echt zien dat het Chinees is, ik heb echt meerdere pogingen moeten doen om het werkend te krijgen..), anders kom je (in mijn geval dan) niet zo snel achter.
Kwalijker vind ik dat die updates niet direct gepushed worden vanuit Growatt. Nu heb ik een relatief kleine installatie met een omvormer van 3kW, maar je zal maar een grotere installatie hebben (en eventueel meerdere omvormers)..
Ik ga nog wel een mailtje sturen richting de webshop waar ik alles besteld heb (J & M Solar/J en M zonnepanelen), of ze hier hun klanten op kunnen attenderen