[ Voor 37% gewijzigd door Cambionn op 08-06-2025 10:09 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Ik heb nu: v3.0.0.4273_2412051087
Maar online kan ik v3.0.0_4662_2503122270 downloaden. Deze is toch nieuwer ?!
Iemand deze 4662 al geflashed?
hw nummer komt overeen:
DB_566128M5MP_W
DB_566128M5MP_W
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ah fijn. Zal mijn geklooi toch geholpen hebben en hij bij het eraf halen net het laatste tikje hebben gehad dat nodig was. Ik hou hem nog ff goed in de gaten dat het probleem niet terug komt. Maar hopelijk blijft hij nu goed.
Heb nog niet van Reolink terug gehoord overigens, maar ik zal sowieso ff wachten en kijken hoe dit nu draait voor ik hun zeg dat hij niet meer retour hoeft.
Anyways, hij staat nu mooi in mijn Home Assistant. In kleur deze keer.
:strip_exif()/f/image/jsBCPpNb2ewRV3CcGOxu2uuF.jpg?f=fotoalbum_large)
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
:strip_exif()/f/image/gZZph4XKkEuQ8HJjwLE4bSCz.jpg?f=fotoalbum_large)
De Reolink Chimes zijn draadloos.
Wat bedrading betreft gaat het dus alleen om de voeding. Je moet de bruine (fase) en blauwe (nul) draad gebruiken om de bel op aan te sluiten. De geelwitte (aarde) heeft geen functie.
Dus:
- op de plek van de foto een stopcontact maken en dan de meegeleverde netadapter gebruiken
- of van een 12-24V beltrafo in de meterkast de kabels naar buiten laten komen op de plek waar je je bel aansluit.
- batterij versie van de bel kan op batterij, dus geen voeding nodig
- POE versie van de bel heeft alleen een powered ethernet aansluiting nodig, dus verder geen voeding nodig indien je router / switch POE ondersteunt
Succes.
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 15-06-2025 16:55 ]
Bedankt voor de gedetailleerde post. Maar ik heb mijn probleem niet goed uitgelegd denk ik.Cap schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:51:
Je moet nu niets bypassen. Bypassen slaat op het inactief maken van de bestaande Chime. Als je die niet meer hebt dan valt er niets meer te bypassen.![]()
De Reolink Chimes zijn draadloos.
Wat bedrading betreft gaat het dus alleen om de voeding. Je moet de bruine (fase) en blauwe (nul) draad gebruiken om de bel op aan te sluiten. De geelwitte (aarde) heeft geen functie.
Dus:
- op de plek van de foto een stopcontact maken en dan de meegeleverde netadapter gebruiken
- of van een 12-24V beltrafo in de meterkast de kabels naar buiten laten komen op de plek waar je je bel aansluit.
- batterij versie van de bel kan op batterij, dus geen voeding nodig
- POE versie van de bel heeft alleen een powered ethernet aansluiting nodig, dus verder geen voeding nodig indien je router / switch POE ondersteunt
Succes.
Het probleem is (denk ik) dat de zekering van de deurbel die geconnecteerd is met de mechanische chime doorgeconnecteerd is naar de beltransformator.
Dus die zekering moet aanblijven of de bedrading die vanaf de beltransformator loopt naar de deurbel heeft geen stroom. Dus eigenlijk moet ik gewoon de bedrading van de mechanische chime afsluiten met wagos (?) en die begraven in een kastje in de muur en er over plamuren om het mooi te maken? Of is dat niet correct?
:strip_exif()/f/image/5BJPT3ODsS1brGnLFyz07La3.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemamd anders hier nog last van? Kan de zon van invloed zijn op de achteruitgang van de sensor? Las ook dat sommigen last hadden van vocht.
Een vergelijking van 2023, 2024 en 2025
:strip_exif()/f/image/gBTyxmLrMsnp6QzkhwYdjaWI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Asd0KHTrESOFkZZFII9Hi9HQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/web2VnPXDEKJFkLCii7DCs4n.jpg?f=fotoalbum_large)
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
De muur is scherp, en de auto's zijn wazig.
Zuluman schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:00:
De kwaliteit van mijn Reolink wordt met de dag slechter. Een aardappel geeft nog beter beeld. De camera staat op t zuiden.
Iemamd anders hoer nog last van? Kan de zon van invloed zijn op de achteruitgang van de sensor? Las ook dat sommigen last hadden van vocht.
Als je de kavels wil gaan afdoppen met lasklemmen (dat denk ik uit je post te begrijpen), waarom ontkoppel je de kavels dan niet en trek je ze uit de muur?ardana123 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:19:
[...]
Bedankt voor de gedetailleerde post. Maar ik heb mijn probleem niet goed uitgelegd denk ik.
Het probleem is (denk ik) dat de zekering van de deurbel die geconnecteerd is met de mechanische chime doorgeconnecteerd is naar de beltransformator.
Dus die zekering moet aanblijven of de bedrading die vanaf de beltransformator loopt naar de deurbel heeft geen stroom. Dus eigenlijk moet ik gewoon de bedrading van de mechanische chime afsluiten met wagos (?) en die begraven in een kastje in de muur en er over plamuren om het mooi te maken? Of is dat niet correct?
[Afbeelding]
Moeite doen om ze vervolgens in de muur weg te werken zonder een doel ermee te hebben lijkt me een beetje onzinnig
Wanneer heb je de lens voor het laatst schoongemaakt? Doe ik hier af en toe, daarna is de focus weer beter.Zuluman schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:00:
De kwaliteit van mijn Reolink wordt met de dag slechter. Een aardappel geeft nog beter beeld. De camera staat op t zuiden.
Iemamd anders hoer nog last van? Kan de zon van invloed zijn op de achteruitgang van de sensor? Las ook dat sommigen last hadden van vocht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar zat ik eerst naar te kijken. maar daar kan je niks instellen. zal m eens schuiner zetten en kijken of ie t beter doet, misschien komt t door een update dat de focus anders werkt.Tweaker626 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:08:
Het lijkt alsof de Reolink in 2025 de focus (te) dichtbij legt.
De muur is scherp, en de auto's zijn wazig.
[...]
Dat was eigenlijk t eerste wat ik heb geprobeerd. ook verleden jaar. en alle instellingen gecontroleerd. herstart, gerest. buiten hem demonteren en controleren op vocht weet ik niet wat ik nog kan doen.crunchytail schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:17:
[...]
Wanneer heb je de lens voor het laatst schoongemaakt? Doe ik hier af en toe, daarna is de focus weer beter.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Dat kan, maar ik laat ze liever hangen, misschien komt dat ooit nog van pas later en dan moeten er geen nieuwe kabels getrokken worden.-Casper schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:08:
[...]
Als je de kavels wil gaan afdoppen met lasklemmen (dat denk ik uit je post te begrijpen), waarom ontkoppel je de kavels dan niet en trek je ze uit de muur?
Moeite doen om ze vervolgens in de muur weg te werken zonder een doel ermee te hebben lijkt me een beetje onzinnig
Er moet ook opnieuw geverfd worden dus ik zie het niet echt als veel moeite.
Je vraagt een beetje naar de bekende weg denk ik. Er moeten 2 draden (fase en nul) vanaf de beltrafo naar de bel lopen. Als die er nu al lopen dan hoef je daar niets aan te doen. Als die nu onderbroken zijn omdat je de bedrade gong verwijderd hebt, moet je die weer doorverbinden.ardana123 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:19:
[...]
Bedankt voor de gedetailleerde post. Maar ik heb mijn probleem niet goed uitgelegd denk ik.
[Afbeelding]
Als je (naast werkende bedrading van de beltrafo naar de bel) óók nog draden van de beltrafo naar de gong hebt, dan moet je die verwijderen (dus van de beltrafo loskoppelen en uit de groepenkast halen). Dan kan je vervolgens je muur glad stucen.
Als je die draden NIET wilt loskoppelen van de beltrafo, dan kan je op de plek van die losse draden van de gong een stopcontact maken, of er een zichtbare einddoos van maken waarbij je dan de einde van de draden voorziet van lasklemmen. Het moet namelijk duidelijk zijn dat er stroomvoerende draden aanwezig zijn.
Draden op spanning wegstucen in de muur is not done.
Ik denk toch dat het het eerste scenario is dat je beschrijft. Ik heb momenteel een Eufy deurbel hangen, en daarvan kan je zien of hij aan het opladen is in de app. Als ik de zekering nu terug aan doe, laadt hij niet op dus...Cap schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:17:
[...]
Je vraagt een beetje naar de bekende weg denk ik. Er moeten 2 draden (fase en nul) vanaf de beltrafo naar de bel lopen. Als die er nu al lopen dan hoef je daar niets aan te doen. Als die nu onderbroken zijn omdat je de bedrade gong verwijderd hebt, moet je die weer doorverbinden.
Als je (naast werkende bedrading van de beltrafo naar de bel) óók nog draden van de beltrafo naar de gong hebt, dan moet je die verwijderen (dus van de beltrafo loskoppelen en uit de groepenkast halen). Dan kan je vervolgens je muur glad stucen.
Als je die draden NIET wilt loskoppelen van de beltrafo, dan kan je op de plek van die losse draden van de gong een stopcontact maken, of er een zichtbare einddoos van maken waarbij je dan de einde van de draden voorziet van lasklemmen. Het moet namelijk duidelijk zijn dat er stroomvoerende draden aanwezig zijn.
Draden op spanning wegstucen in de muur is not done.
Dus ik denk dat ik idd die draden weer moet doorverbinden. Hoe doe ik dat 😅