[ Voor 37% gewijzigd door Cambionn op 08-06-2025 10:09 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Ik heb nu: v3.0.0.4273_2412051087
Maar online kan ik v3.0.0_4662_2503122270 downloaden. Deze is toch nieuwer ?!
Iemand deze 4662 al geflashed?
hw nummer komt overeen:
DB_566128M5MP_W
DB_566128M5MP_W
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ah fijn. Zal mijn geklooi toch geholpen hebben en hij bij het eraf halen net het laatste tikje hebben gehad dat nodig was. Ik hou hem nog ff goed in de gaten dat het probleem niet terug komt. Maar hopelijk blijft hij nu goed.
Heb nog niet van Reolink terug gehoord overigens, maar ik zal sowieso ff wachten en kijken hoe dit nu draait voor ik hun zeg dat hij niet meer retour hoeft.
Anyways, hij staat nu mooi in mijn Home Assistant. In kleur deze keer.
:strip_exif()/f/image/jsBCPpNb2ewRV3CcGOxu2uuF.jpg?f=fotoalbum_large)
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
:strip_exif()/f/image/gZZph4XKkEuQ8HJjwLE4bSCz.jpg?f=fotoalbum_large)
De Reolink Chimes zijn draadloos.
Wat bedrading betreft gaat het dus alleen om de voeding. Je moet de bruine (fase) en blauwe (nul) draad gebruiken om de bel op aan te sluiten. De geelwitte (aarde) heeft geen functie.
Dus:
- op de plek van de foto een stopcontact maken en dan de meegeleverde netadapter gebruiken
- of van een 12-24V beltrafo in de meterkast de kabels naar buiten laten komen op de plek waar je je bel aansluit.
- batterij versie van de bel kan op batterij, dus geen voeding nodig
- POE versie van de bel heeft alleen een powered ethernet aansluiting nodig, dus verder geen voeding nodig indien je router / switch POE ondersteunt
Succes.
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 15-06-2025 16:55 ]
Bedankt voor de gedetailleerde post. Maar ik heb mijn probleem niet goed uitgelegd denk ik.Cap schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:51:
Je moet nu niets bypassen. Bypassen slaat op het inactief maken van de bestaande Chime. Als je die niet meer hebt dan valt er niets meer te bypassen.![]()
De Reolink Chimes zijn draadloos.
Wat bedrading betreft gaat het dus alleen om de voeding. Je moet de bruine (fase) en blauwe (nul) draad gebruiken om de bel op aan te sluiten. De geelwitte (aarde) heeft geen functie.
Dus:
- op de plek van de foto een stopcontact maken en dan de meegeleverde netadapter gebruiken
- of van een 12-24V beltrafo in de meterkast de kabels naar buiten laten komen op de plek waar je je bel aansluit.
- batterij versie van de bel kan op batterij, dus geen voeding nodig
- POE versie van de bel heeft alleen een powered ethernet aansluiting nodig, dus verder geen voeding nodig indien je router / switch POE ondersteunt
Succes.
Het probleem is (denk ik) dat de zekering van de deurbel die geconnecteerd is met de mechanische chime doorgeconnecteerd is naar de beltransformator.
Dus die zekering moet aanblijven of de bedrading die vanaf de beltransformator loopt naar de deurbel heeft geen stroom. Dus eigenlijk moet ik gewoon de bedrading van de mechanische chime afsluiten met wagos (?) en die begraven in een kastje in de muur en er over plamuren om het mooi te maken? Of is dat niet correct?
:strip_exif()/f/image/5BJPT3ODsS1brGnLFyz07La3.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemamd anders hier nog last van? Kan de zon van invloed zijn op de achteruitgang van de sensor? Las ook dat sommigen last hadden van vocht.
Een vergelijking van 2023, 2024 en 2025
:strip_exif()/f/image/gBTyxmLrMsnp6QzkhwYdjaWI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Asd0KHTrESOFkZZFII9Hi9HQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/web2VnPXDEKJFkLCii7DCs4n.jpg?f=fotoalbum_large)
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
De muur is scherp, en de auto's zijn wazig.
Zuluman schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:00:
De kwaliteit van mijn Reolink wordt met de dag slechter. Een aardappel geeft nog beter beeld. De camera staat op t zuiden.
Iemamd anders hoer nog last van? Kan de zon van invloed zijn op de achteruitgang van de sensor? Las ook dat sommigen last hadden van vocht.
Als je de kavels wil gaan afdoppen met lasklemmen (dat denk ik uit je post te begrijpen), waarom ontkoppel je de kavels dan niet en trek je ze uit de muur?ardana123 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:19:
[...]
Bedankt voor de gedetailleerde post. Maar ik heb mijn probleem niet goed uitgelegd denk ik.
Het probleem is (denk ik) dat de zekering van de deurbel die geconnecteerd is met de mechanische chime doorgeconnecteerd is naar de beltransformator.
Dus die zekering moet aanblijven of de bedrading die vanaf de beltransformator loopt naar de deurbel heeft geen stroom. Dus eigenlijk moet ik gewoon de bedrading van de mechanische chime afsluiten met wagos (?) en die begraven in een kastje in de muur en er over plamuren om het mooi te maken? Of is dat niet correct?
[Afbeelding]
Moeite doen om ze vervolgens in de muur weg te werken zonder een doel ermee te hebben lijkt me een beetje onzinnig
Wanneer heb je de lens voor het laatst schoongemaakt? Doe ik hier af en toe, daarna is de focus weer beter.Zuluman schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:00:
De kwaliteit van mijn Reolink wordt met de dag slechter. Een aardappel geeft nog beter beeld. De camera staat op t zuiden.
Iemamd anders hoer nog last van? Kan de zon van invloed zijn op de achteruitgang van de sensor? Las ook dat sommigen last hadden van vocht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar zat ik eerst naar te kijken. maar daar kan je niks instellen. zal m eens schuiner zetten en kijken of ie t beter doet, misschien komt t door een update dat de focus anders werkt.Tweaker626 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:08:
Het lijkt alsof de Reolink in 2025 de focus (te) dichtbij legt.
De muur is scherp, en de auto's zijn wazig.
[...]
Dat was eigenlijk t eerste wat ik heb geprobeerd. ook verleden jaar. en alle instellingen gecontroleerd. herstart, gerest. buiten hem demonteren en controleren op vocht weet ik niet wat ik nog kan doen.crunchytail schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:17:
[...]
Wanneer heb je de lens voor het laatst schoongemaakt? Doe ik hier af en toe, daarna is de focus weer beter.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Dat kan, maar ik laat ze liever hangen, misschien komt dat ooit nog van pas later en dan moeten er geen nieuwe kabels getrokken worden.-Casper schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:08:
[...]
Als je de kavels wil gaan afdoppen met lasklemmen (dat denk ik uit je post te begrijpen), waarom ontkoppel je de kavels dan niet en trek je ze uit de muur?
Moeite doen om ze vervolgens in de muur weg te werken zonder een doel ermee te hebben lijkt me een beetje onzinnig
Er moet ook opnieuw geverfd worden dus ik zie het niet echt als veel moeite.
Je vraagt een beetje naar de bekende weg denk ik. Er moeten 2 draden (fase en nul) vanaf de beltrafo naar de bel lopen. Als die er nu al lopen dan hoef je daar niets aan te doen. Als die nu onderbroken zijn omdat je de bedrade gong verwijderd hebt, moet je die weer doorverbinden.ardana123 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:19:
[...]
Bedankt voor de gedetailleerde post. Maar ik heb mijn probleem niet goed uitgelegd denk ik.
[Afbeelding]
Als je (naast werkende bedrading van de beltrafo naar de bel) óók nog draden van de beltrafo naar de gong hebt, dan moet je die verwijderen (dus van de beltrafo loskoppelen en uit de groepenkast halen). Dan kan je vervolgens je muur glad stucen.
Als je die draden NIET wilt loskoppelen van de beltrafo, dan kan je op de plek van die losse draden van de gong een stopcontact maken, of er een zichtbare einddoos van maken waarbij je dan de einde van de draden voorziet van lasklemmen. Het moet namelijk duidelijk zijn dat er stroomvoerende draden aanwezig zijn.
Draden op spanning wegstucen in de muur is not done.
Ik denk toch dat het het eerste scenario is dat je beschrijft. Ik heb momenteel een Eufy deurbel hangen, en daarvan kan je zien of hij aan het opladen is in de app. Als ik de zekering nu terug aan doe, laadt hij niet op dus...Cap schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:17:
[...]
Je vraagt een beetje naar de bekende weg denk ik. Er moeten 2 draden (fase en nul) vanaf de beltrafo naar de bel lopen. Als die er nu al lopen dan hoef je daar niets aan te doen. Als die nu onderbroken zijn omdat je de bedrade gong verwijderd hebt, moet je die weer doorverbinden.
Als je (naast werkende bedrading van de beltrafo naar de bel) óók nog draden van de beltrafo naar de gong hebt, dan moet je die verwijderen (dus van de beltrafo loskoppelen en uit de groepenkast halen). Dan kan je vervolgens je muur glad stucen.
Als je die draden NIET wilt loskoppelen van de beltrafo, dan kan je op de plek van die losse draden van de gong een stopcontact maken, of er een zichtbare einddoos van maken waarbij je dan de einde van de draden voorziet van lasklemmen. Het moet namelijk duidelijk zijn dat er stroomvoerende draden aanwezig zijn.
Draden op spanning wegstucen in de muur is not done.
Dus ik denk dat ik idd die draden weer moet doorverbinden. Hoe doe ik dat 😅
Heb wat hulp nodig.
Ik ben mijn woning aan het renoveren.
De vloer en plafond zijn volledig eruit.
Nu wil ik graag kabels trekken ook overal voor camera systeem te voorzien ( momenteel Ring deurbel met abonnement )
Hier wil ik vanaf en meteen voor reolink deurbel en cameras gaan omdat deze kunnen werken op POE.
Is enkel een simpele UTP kabel en een switch met POE genoeg om deze van stroom te voorzien ?
Zijn de kabels UTP voldoende of dienen dit speciale te zijn ?
Alvast bedankt voor de hulp !
Gewoon CAT5e is voldoende. Vermijd CCA (aluminium met een koper laagje)Philtjens schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:39:
Is enkel een simpele UTP kabel en een switch met POE genoeg om deze van stroom te voorzien ?
Zijn de kabels UTP voldoende of dienen dit speciale te zijn ?
Alvast bedankt voor de hulp !
POE switch is prima. Ik gebruik zelf een POE injector.
De chime op 2 verdiepingen hoger was nog wel connected.
Is dit een uitzondering of hebben anderen ook disconnecties van Chime's ?
Best wel vervelend omdat er ook geen melding is (tenminste die ik me herinner).
Liefst zou ik een email krijgen, want eenmalig notificaties vallen nauwelijks op in de lading push berichten per dag.
Mogelijk kan dit ook in Home Assistant, de Reolink is wel gevonden als device.
Maar tot op heden nog niets met scripts gedaan.
Met Home Assistant kan dit idd vrij makkelijk, mits je HA toegang heeft tot een mailaccount om mails mee te sturen. Je zou het zelfs in dezeflde automation kunnen zetten als je notificatie (of daar ipv de notificatie). Als je dat niet via HA hebt, er staat een vrij letterlijk voorbeeld ervan in de pagina van de Reolink integratie.rsbroer schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:31:
Mijn woonkamer chime bleek disconnected te zijn, waardoor we al een paar keer de bel hebben gemist.
Liefst zou ik een email krijgen, want eenmalig notificaties vallen nauwelijks op in de lading push berichten per dag.
Mogelijk kan dit ook in Home Assistant, de Reolink is wel gevonden als device.
Maar tot op heden nog niets met scripts gedaan.
Hoewel ik zelf zou gaan kijken naar het uitzetten van wat push-notificaties. Als je dingen mist omdat het er te veel zijn, gaan ze beetje het punt voorbij. Kun je beter wat dingen uitzetten zodat je alleen de dingen binnekrijgt die je ook echt nodig bent. Gewoon lekker in de settings van je telefoon rechten tot notificaties uitzetten voor alle channels die niet nodig zijn. En dan kan de bel wel weer in je notificaties. Eventueel met ander geluid (en het recht om Do Not Disturb te overschrijven. Waar je in HA weer een los notificatie channel voor zou kunnen maken zodat niet alle HA notificaties dat mogen. Nu ik erover na denk, is dat voor mij ook een goed idee).
Ik heb dit inderdaad ook gehad. Althans, in de app leek er geen probleem te zijn maar de chime ging toch niet over. Nog vervelender is dat de "test" functie van de chime in de app wél bleek te werken, maar via de bel ging hij tóch niet over. Alleen een harde reboot hielp.rsbroer schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:31:
Mijn woonkamer chime bleek disconnected te zijn, waardoor we al een paar keer de bel hebben gemist.
Het is echt kwalijk dat de meest basale functie die een bel heeft, namelijk dat er een signaal klinkt als er op de bel gedrukt wordt, niet 100% betrouwbaar is.
In de hoop dit risico te minimaliseren herstart mijn bel elke dag een keer volgens ingesteld schema. Maar nog beter zou het zijn om daadwerkelijk de stroom te onderbreken en hem helemaal opnieuw op te starten, inclusief de chimes. Maar om daar nu weer 3 power plugs aan te besteden, nee dat gaat niet gebeuren. Extra wifi clutter, afhankelijkheden, kosten, en energieverbruik om een onvolkomenheid in een slecht product op te lossen, het is het niet waard.
hw nummer komt overeen:
DB_566128M5MP_W
DB_566128M5MP_W
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ik weet niet of deze automatisch geïnstalleerd is of dat deze er al op stond toen ik 'm kocht.
De update checks in de Reolink apps werken vaker niet dan wel. Je kunt deze nieuwe versie handmatig flashen.PCJR schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:29:
Ik de Reolink windows app, zegt ie meest recente fw installed.
hw nummer komt overeen:
DB_566128M5MP_W
DB_566128M5MP_W
Ik heb versie 4662 al enige tijd stabiel draaien zonder problemen.
Voor:
:strip_exif()/f/image/WS9Oqmos5zfZsoZALp9UYSbT.jpg?f=fotoalbum_large)
Na:
:strip_exif()/f/image/LC3ExWGDdYcRo4Z9hZ6940Ew.jpg?f=fotoalbum_large)
Even onderszoek gedaan door de deurbel uit elkaar te halen, en ik vond dat de lens deze module is:
/f/image/bUfiwssug8CFZqhHG8Y33nmp.png?f=fotoalbum_large)
Lens was helemaal verweerd, en niet na te bestellen, iig niet in kleine hoeveelheden.
Het lijkt erop dat de lens van kunststof is ofzo, en helemaal dof wordt.
Ik kon niet echt een 1 op 1 vervangende lens vinden, maar wel een die goed genoeg was op aliexpress:
:strip_exif()/f/image/feDRsBz0fkwxwWHCKFnod1OD.jpg?f=fotoalbum_large)
(https://www.aliexpress.co...ist_main.5.198f1802sYw006)
Niet helemaal zoals het was, maar voor 4 euro is deze deurbel weer goed genoeg voor een tweede ronde.
:strip_exif()/f/image/U8NiQ37VUhtCyDrFsCuhZD7q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ulSHbSuN7M3x2H84P4SD7yaW.jpg?f=fotoalbum_large)
Groeten
Goed zeg! Dank voor het delen.topaj schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:01:
Hier werd de lens ook onscherp. Zo heb ik het opgelost.
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Even onderszoek gedaan door de deurbel uit elkaar te halen, en ik vond dat de lens deze module is:
[Afbeelding]
Lens was helemaal verweerd, en niet na te bestellen, iig niet in kleine hoeveelheden.
Het lijkt erop dat de lens van kunststof is ofzo, en helemaal dof wordt.
Ik kon niet echt een 1 op 1 vervangende lens vinden, maar wel een die goed genoeg was op aliexpress:
[Afbeelding]
(https://www.aliexpress.co...ist_main.5.198f1802sYw006)
Niet helemaal zoals het was, maar voor 4 euro is deze deurbel weer goed genoeg voor een tweede ronde.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe lang heb je de Reolink bel gehad voordat ie dof werd? Nu maar hopen dat ie weer een tijd mee kan.
Dankje! De garantie was net 4 maand verlopen, dus 28 maand ongeveer.Cap schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 06:29:
@topaj goed gedaan en goed geregeld zo!![]()
Hoe lang heb je de Reolink bel gehad voordat ie dof werd? Nu maar hopen dat ie weer een tijd mee kan.
Groeten
IK heb de reoling deurbell (Wifi) nu een tijdje maar het viel me laatst op dat ik helemaal geen meldingen krijg op mijn reolink app op mijn samsung S23.
Ik heb ook een HA integratie daar komt wel een triggen op binnen maar daar doe ik even niets mee. die gebukte ik ooit voor mijn tablet
Ik wil gewoon via de reolink app de melding krijgen.
IK heb de bel al een upgrate gegeven naar de laatste SW versie,
Ik kan wel met de reolink app gewoon de camera openen en zie dan ook het beeld.
In de app meldingen voor de de reolink app op de telefoon staat appmeldigen toegestaan met geluid en trilling.
Bij de reloink app staan pushmeldingen aan, inkomende oproep naar deurbeel aan , melding geluid apparaat staat aan, Zoals ook in de reoling docs staat
Ik heb ook al gerobeerd met reboot van de deurbel via de PC software
toch komt de meding op de telefoon niet.
Snap er niets van
[ Voor 6% gewijzigd door mrbert op 02-07-2025 16:46 ]
mrbert
De app al een keer opnieuw geïnstalleerd op de S23?mrbert schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:10:
Hoi allen,
IK heb de reoling deurbell (Wifi) nu een tijdje maar het viel me laatst op dat ik helemaal geen meldingen krijg op mijn reolink app op mijn samsung S23.
Ik heb ook een HA integratie daar komt wel een triggen op binnen maar daar doe ik even niets mee. die gebukte ik ooit voor mijn tablet
Ik wil gewoon via de reolink app de melding krijgen.
IK heb de bel al een upgrate gegeven naar de laatste SW versie,
Ik kan wel met de reolink app gewoon de camera openen en zie dan ook het beeld.
In de app meldingen voor de de reolink app op de telefoon staat appmeldigen toegestaan met geluid en trilling.
Bij de reloink app staan pushmeldingen aan, inkomende oproep naar deurbeel aan , melding geluid apparaat staat aan, Zoals ook in de reoling docs staat
Ik heb ook al gerobeerd met reboot van de deurbel via de PC software
toch komt de meding op de telefoon niet.
Snap er niets van
Misschien was deze relink achteraf niet zo'n goeie keuze.
Melding via HA gaat wel maar is soms wel 30 seconden vetraagd dus ook niet erg bruikbaar als duurbel in de rest van het huis.
[ Voor 30% gewijzigd door mrbert op 03-07-2025 09:36 ]
mrbert
Toch even proberen. Ook het uit/inschakelen van de pushmeldingen in de Reolink app wil nog weleens helpen.mrbert schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:10:
De app is vers geinstalleerd Kan het nog wel een keer proberen natuurlijk maar verwacht daar dus niet heel veel van heb deze s23 pas 2 weken in gebruik.. Maar las op reddit ook al mensen die geen melding meer krijgen.
Melding via HA gaat wel maar is soms wel 30 seconden vetraagd dus ook niet erg bruikbaar als duurbel in de rest van het huis.
Verder ook gezien de responstijd niet echt bruikbaar in mijn opstelling als deur interkom. Zien wie er staat moet wel mogelijk zijn gelijk na het bellen en niet na een 10 tal seconden als ik het via HA laat sturen.
Ik zal deze denk ik dan maar proberen door te verkopen . Komt dan alleen de keuze wat ga ik als alternatief kiezen.
Wat geeft wel een snelle waarschuwing en beeld bij druk op de knop
mrbert
Heb je upnp aanstaan in de router? Ik heb enkel upnp aanstaan voor Reolink aangezien deurbelmeldingen anders niet werkten. Met gewoon port forwarden kom je er niet.mrbert schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:46:
heb ik geprobeerd en er komt helemaal niets binnen. Denk dat ik maar wat anders moet gaan kopen, want de chime in de huiskamer werkt maar hoor ik in de rest van het huis niet. En met een chime in de gang hoor ik niet in de huiskamer.
Verder ook gezien de responstijd niet echt bruikbaar in mijn opstelling als deur interkom. Zien wie er staat moet wel mogelijk zijn gelijk na het bellen en niet na een 10 tal seconden als ik het via HA laat sturen.
Ik zal deze denk ik dan maar proberen door te verkopen . Komt dan alleen de keuze wat ga ik als alternatief kiezen.
Wat geeft wel een snelle waarschuwing en beeld bij druk op de knop
Ik heb een S23 en werkt prima.mrbert schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:10:
De app is vers geinstalleerd Kan het nog wel een keer proberen natuurlijk maar verwacht daar dus niet heel veel van heb deze s23 pas 2 weken in gebruik.. Maar las op reddit ook al mensen die geen melding meer krijgen.
mijne is zo ingesteld:
Teijgetje in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
Teijgetje in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ja staat aan , die tip had ik al eens gekregen.Mokum schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 07:52:
[...]
Heb je upnp aanstaan in de router? Ik heb enkel upnp aanstaan voor Reolink aangezien deurbelmeldingen anders niet werkten. Met gewoon port forwarden kom je er niet.
mrbert
Mijn eufy deurbel heeft het begeven en ik moet uitkijken voor iets anders..
Dit was vroeger een serieuze zoektoch om een goeie deurbel te vinden ('ik wil geen abo).
Ik wil ook absoluut integratie met home assistant, en integratie met google hubs...
Nu zeggen velen dat der integratie met google is, maar eigenlijk is dit maar half, omdat je telkens moet vroegen, hey google , toon me ... en dan zie je beeld.
Wat ik wil is dat dit zoals met de google deurbel is, dat hij automatisch overal omroept en auto beeld toont...
Kan dit met deze reolink?
https://reolink.com/produ...te_pa_version=1-packblack
Zijn jullie content van de bel (ik wil niet weer binnen 4jaar een nieuwe deurbel moeten kopen).. ik las namelijk hier ook al van doffe deurbel zichten...
Wat zeggen jullie na jaren gebruik?
Het grappige is dat ik toen net mijn HA integratie had hertsteld en dat daar wel een melding op binnen kwam.
IK kom er nog op terug.
mrbert
Ik gok een v2 aangezien mijn V2 chime niet wil koppelen.
artikelnummer: D340P
Bouwnr: 2503122271
hw versie: DB-566128M5MP_P
config versie: 3.0.0
detail: DB_566128M5MP_PS1OE1WOTC0
iemand die duidelijkheid kan scheppen?
Als je hem in HA hebt, en je Google spul daar ook in hebt, kun je natuurlijk ook via HA hem exposen en paar automations erin zetten voor extra functionaliteit. Dan kan je alles doen wat je wil.skank schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:49:
Ik wil ook absoluut integratie met home assistant, en integratie met google hubs...
Nu zeggen velen dat der integratie met google is, maar eigenlijk is dit maar half, omdat je telkens moet vroegen, hey google , toon me ... en dan zie je beeld.
Wat ik wil is dat dit zoals met de google deurbel is, dat hij automatisch overal omroept en auto beeld toont...
De HA integratie van Reolink is best goed, er missen een paar kleine dingen (kun je op de integratie pagina zien) en verder heb je alle functionaliteiten. Afhankelijk hoe belangrijk je die laatste functies vind zou je hem dus compleet via HA kunnen laten lopen.
Ik kon iig ook geen andere optie vinden die lokaal + geen abbo + HA deed op dit niveau. Er miste bij de rest altijd een aardig deel van 1 van die voorwaarden.
Lange termijn kan ik weinig van zeggen, maar sinds die IR filter is gefixed werkt hij hier gewoon goed.
Livestream naar een Google hub zit vertraging op (vanuit HA automation opgestart). Dat maakt het volledig onbruikbaar in mijn optiek. Ik gebruik nu een snapshots fluent entiteit die in feite een lage fps zonder audio stream is. Dat is voor mij wel bruikbaar, maar kan me zo voorstellen dat je opzoek bent naar een oplossing met normale stream en geluid.skank schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:49:
Hoi
Mijn eufy deurbel heeft het begeven en ik moet uitkijken voor iets anders..
Dit was vroeger een serieuze zoektoch om een goeie deurbel te vinden ('ik wil geen abo).
Kan dit met deze reolink?
https://reolink.com/produ...te_pa_version=1-packblack
Zijn jullie content van de bel (ik wil niet weer binnen 4jaar een nieuwe deurbel moeten kopen).. ik las namelijk hier ook al van doffe deurbel zichten...
Wat zeggen jullie na jaren gebruik?
Ik had mijn eufy deurbel ook in HA en daar automations aan gekoppeld om toch iets op de hub te hebben ,maar werkte meer niet dan wel.Cambionn schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:11:
[...]
Als je hem in HA hebt, en je Google spul daar ook in hebt, kun je natuurlijk ook via HA hem exposen en paar automations erin zetten voor extra functionaliteit. Dan kan je alles doen wat je wil.
De HA integratie van Reolink is best goed, er missen een paar kleine dingen (kun je op de integratie pagina zien) en verder heb je alle functionaliteiten. Afhankelijk hoe belangrijk je die laatste functies vind zou je hem dus compleet via HA kunnen laten lopen.
Ik kon iig ook geen andere optie vinden die lokaal + geen abbo + HA deed op dit niveau. Er miste bij de rest altijd een aardig deel van 1 van die voorwaarden.
Lange termijn kan ik weinig van zeggen, maar sinds die IR filter is gefixed werkt hij hier gewoon goed.
Nu die eufy home integration is ook maar brak.
Dus die van Reolink werkt wel goed?
Wat is er met die IR filter?
OVerigens, zou ik de bel bekabeld connecten.
Zit daar dan alsnog een batterij in, of compleet niet?
De eufy kon ook bekabeld , maar er zit wel een batterij in die dan continu op voeding staat.. daardoor is ie volgens mij ook stuk...
Arlo is niet beter? OF Unifi?
Oei-Casper schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:55:
[...]
Livestream naar een Google hub zit vertraging op (vanuit HA automation opgestart). Dat maakt het volledig onbruikbaar in mijn optiek. Ik gebruik nu een snapshots fluent entiteit die in feite een lage fps zonder audio stream is. Dat is voor mij wel bruikbaar, maar kan me zo voorstellen dat je opzoek bent naar een oplossing met normale stream en geluid.
Das minder.
Dat zou misschien wel nog een optie zijn, snapshots fluent....
, heen en weer gepraat via de hub hoeft niet, het is gewoon dat je in oogwink kan zien wie er staat (liever video dan foto)
Fluent heeft bij mij gewoon geluid, ook zonder vertraging. FPS valt ook wel mee, zelfde als hogere streams (25 of 30 ofzo), maar lager res beeld. Maarja, nog prima scherp op mobiel. De snapshots komen ook uit de fluent stream, tenzij je dat aanpast. Mijn eerdere screenshots komen dus ook uit die stream, als je beeldkwaliteit wil bekijken.-Casper schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:55:
Ik gebruik nu een snapshots fluent entiteit die in feite een lage fps zonder audio stream is. Dat is voor mij wel bruikbaar, maar kan me zo voorstellen dat je opzoek bent naar een oplossing met normale stream en geluid.
Hogere stream kan je aanzetten in HA, is volgens hun vooral zwaarder voor de deurbel en het internet. Maar heb dat niet getest, ik hou die beelden zelf enkel in de back-up en HA zelf mag op fluent.
[ Voor 8% gewijzigd door Cambionn op 05-07-2025 16:41 ]
Het is even geleden dat ik er voor t laatst mee bezig ben geweest, maar ik vond hier toen deelgenoten die net als ik een vertraging van meerdere seconden had op de Google hub, zonder dat we een oplossing ervoor wisten te vinden.Cambionn schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:40:
[...]
Fluent heeft bij mij gewoon geluid, ook zonder vertraging. FPS valt ook wel mee, zelfde als hogere streams (25 of 30 ofzo), maar lager res beeld. Maarja, nog prima scherp op mobiel. De snapshots komen ook uit de fluent stream, tenzij je dat aanpast. Mijn eerdere screenshots komen dus ook uit die stream, als je beeldkwaliteit wil bekijken.
Hogere stream kan je aanzetten in HA, is volgens hun vooral zwaarder voor de deurbel en het internet. Maar heb dat niet getest, ik hou die beelden zelf enkel in de back-up en HA zelf mag op fluent.
Wellicht is er in de tussentijd iets geoptimaliseerd dat dit probleem heeft verholpen.
De bel direct op de Google Hub weet ik niet (ik gebruik niks Google), maar de fluent stream naar HA werkt soepel hier. Ik ging eigenlijk ook vanuit dat hij de bel in HA wou zetten en z'n Google systeem ook aan HA koppelde, niet de bel aan de Google Hub en dan alles via Google in HA. Dat laatste is wellicht minder efficient. Als dat eerste niet werkt, lijkt het me te liggen aan de Google Hub's integratie ipv due van Reolink, daar Reolink naar HA soepel gaat.-Casper schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:50:
Het is even geleden dat ik er voor t laatst mee bezig ben geweest, maar ik vond hier toen deelgenoten die net als ik een vertraging van meerdere seconden had op de Google hub, zonder dat we een oplossing ervoor wisten te vinden.
Wellicht is er in de tussentijd iets geoptimaliseerd dat dit probleem heeft verholpen.
Stream op HA was in orde maar op google hub vertraging.Cambionn schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:01:
[...]
De bel direct op de Google Hub weet ik niet (ik gebruik niks Google), maar de fluent stream naar HA werkt soepel hier. Ik ging eigenlijk ook vanuit dat hij de bel in HA wou zetten en z'n Google systeem ook aan HA koppelde, niet de bel aan de Google Hub en dan alles via Google in HA. Dat laatste is wellicht minder efficient. Als dat eerste niet werkt, lijkt het me te liggen aan de Google Hub's integratie ipv due van Reolink, daar Reolink naar HA soepel gaat.
Dus ofwel hap ik toe ofwel ga ik voor unifi, of terug eufy
Ik moet zeker zijn dat deze geen batterij heeft, zodat deze niet stuk kan.
Kun je via de app terugkijken als er enkel een microsd inzit ???
Hap ik toe?
Reolink heeft een speciale battery version. Alle andere modellen hebben géén batterij.skank schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:28:
Ik moet het eigenlijk snel weten want de actie op reolink deurbel loopt af binnen 3,5 u
Dus ofwel hap ik toe ofwel ga ik voor unifi, of terug eufy
Ik moet zeker zijn dat deze geen batterij heeft, zodat deze niet stuk kan.
Kun je via de app terugkijken als er enkel een microsd inzit ???
Hap ik toe?
Ja, je kunt via de app terugkijken met een MicroSD kaart.
[ Voor 5% gewijzigd door crunchytail op 06-07-2025 21:03 ]
Dus die reolink wired version heeft geen batterij?crunchytail schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:54:
[...]
Reolink heeft een speciale battery version. Alle andere modellen hebben géén batterij.
Ja, je kunt via de app terugkijken met een MicroSD kaart.
Dat wijkt af van de meeste bellen eigenlijk.
Ik zit nu te kijken naar eufy, en daar kun je ze allemaal bekabeld verbinden, maar er zit wel een batterij in..
En net daar sta ik huiverig tegen, want de huidige heeft een kapotte batterij waardoor de bel dus stuk is..
Of ik ga voor de reolink, of voor de C31 van eufy
https://www.eufy.com/nl/p...2M&variant=54777907118455
Klopt. Zowel de WiFi doorbell als PoE doorbell hebben geen batterij.skank schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:07:
[...]
Dus die reolink wired version heeft geen batterij?
Dat wijkt af van de meeste bellen eigenlijk.
Ik zou voor de Reolink gaan ipv de Eufy. Ik heb met Eufy ook batterijproblemen gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 06-07-2025 21:11 ]
Merci gasten !
- de apparte oproep toon voor bellen
- de snapshot in de message. Dat heeft ooit wel gewerkt, maar zie die niet meer
Ik denk dat het bij mij mis ging in de Wifi comm door een drukknop zendertje dat ik mee liet triggeren op de bel. Ik vermoed dat die zender een zo vies spectrum geeft dat deze de wifi verstoorde en er nu een retry nodig was
mrbert