Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07 17:35
Het is mij opgevallen dat de standaard spraakberichten niet beschikbaar meer zijn/staan er niet. Na de laatste update. (Zwarte wifi versie)

Iemand hier daar ook ervaring mee en hoe deze terug te krijgen?
charleychui schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:49:
Voorlopig doe ik geen FW updates meer, zeker niet na het laatste halloween debacle, waarbij al de standaard spraakberichten ineens niet meer beschikbaar waren. (Zwarte wifi versie).
Voor zover de berichten op reddit, zijn er ook hier weer verschillende ervaringen mee, zowel positief als negatief.

Zie:
https://www.reddit.com/r/...ell_v300_4662_2503122270/

[ Voor 4% gewijzigd door silentwaves_ op 25-03-2025 19:55 ]

_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-07 10:28
crunchytail schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 00:25:
[...]

Ik heb ook een D340W, aldus de app. In mijn geval in 2023 aangeschaft als de originele Reolink Video Doorbell WiFi (V1).

Hier heb ik altijd de Reolink Video Doorbell firmware op draaien.
[Afbeelding]

Reolink hanteert dus hetzelfde versienummer voor twee apparaten met een verschillende updatebeleid. :F
Dit geeft de app aan (ongeveer een jaar oud):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtlCfCR2ULqZhYRXg0ppRt7x4u4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhVraS22mjoKtTVdJJmhpJbO.jpg?f=fotoalbum_large
Artikelnummer staat er bij mij niet onder.

Het heeft ook te maken welke webshop je hem koopt. Sommige webshops hebben de een, anderen de ander. Eerder stonden er ook twee modellen in de pricewatch.

Hoe Reolink omgaat met updates is echt onnavolgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rigave
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:52
Paterman schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:17:
Reolink deurbel nu up and running. Ook de nieuwe users kunnen hem gebruiken.

Ik loop nu tegen een ander probleem. Ik kreeg in het begin veel bewegings meldingen. Heb dat een beetje proberen aan te passen door de gevoeligheid aan te passen. Maar sinds vandaag krijg ik helemaal geen notificaties op mijn mobiel meer. Detecteert de deurbel zowiezo minder als het schemerig word?
Ik had dat ook, maar bij was het toen ik de "objectgrote" functie ging gebruiken. Op een of andere manier lukt dat mij niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 11:56
silentwaves_ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 19:39:
Het is mij opgevallen dat de standaard spraakberichten niet beschikbaar meer zijn/staan er niet. Na de laatste update. (Zwarte wifi versie)

Iemand hier daar ook ervaring mee en hoe deze terug te krijgen?

[...]
Ik heb legio mogelijkheden geprobeerd, updates FW helaas pindakaas.
Het enige wat de originele spraakberichten bij mijn Zwarte WiFi deurbel herstelde was terug gaan naar de FW versie van 26-01-2024.
Het vreemde is, dat niet iedereen hier last van heeft, hoe dit komt is mij tot de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk.
For the record, je kan proberen of de nieuwste FW versie hier evt een oplossing voor kan bieden, maar ik ben bang dat dit niet zo is.
Als je de originele spraakberichten wilt gebruiken, dan gewoon de FW versie v3.0.0.3215_2401262240 downloaden en vervolgens installeren via de reolink windows app.
In principe kan je altijd FW updates/downgrades uitvoeren.
FW link:
https://github.com/gtalusan/reolink-fw-archive

Scroll naar beneden op de pagina - onder firmwares naar beneden scrollen totdat je Reolink Video Doorbell WiFi ziet staan, daarop klikken en dan zie je de oudere FW versies staan - hierbij staat versie v3.0.0.3215_2401262240, die je vervolgens kan downloaden.
Zip bestand uitpakken en het .pak bestand via de reaolink windows app installeren.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
@rigave

Heb je het toen wel goed gekregen en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
@crunchytail
Op je afbeelding staat het WiFi model. Ook die heeft een nieuwe firmware. :)

Versienummers 23 maart 2025 release:
WiFi doorbell: v3.0.0_4662_2503122270
WiFi-W doorbell (witte variant): v3.0.0_4662_2503122283
PoE doorbell: v3.0.0_4662_2503122271
PoE-W doorbell (witte variant): v3.0.0_4662_2503122284
Hoe krijg je die dan op de Reolink deurbel? Via de app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Het blijft een deurbel he. Nu willen wij niks meer missen van onze (voor) deur.
Zo begon het ook met de mobiele telefoon. Bij mij geen enkel fw zolang die het doet.
Heb zelf de telefoon oproep uitgezet. De melding van bezoeker tot eventueel antwoorden is max 5 sec.
dat is meer als genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigave
Paterman schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:58:
@rigave

Heb je het toen wel goed gekregen en hoe?
ik gebruik m niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:41
Paterman schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:44:
@crunchytail

[...]

Hoe krijg je die dan op de Reolink deurbel? Via de app zelf?
kan via de (windows) desktop app van reolink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-07 15:50
Heb een versie PoE besteld ben aan het zoeken voor een netgear switch met PoE en reloop.

Heb nu de standarart versie met reloop.in de meterkast geen PoE, de standaart gaat naar de zolder in de meterkast met PoE switch.

Zag deze type staan Netgear GS305EP is deze geschikt voor de Reolink deurbel, heb bewust geen wifi versie genomen aangezien er haast geen wifi buiten de voordeur mogelijk is..

De PoE swicht gebruik ik ook voor later om een utp kabel naar buiten te trekken voor wifi in de tuin en de voeding via de switch PoE en reloop en evt een camera. voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 15:39
@J.E. Weinor De WiFi variant heeft ook een vaste ethernetaansluiting maar dat wist je vermoedelijk al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Ruimzicht schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:02:
@J.E. Weinor De WiFi variant heeft ook een vaste ethernetaansluiting maar dat wist je vermoedelijk al
Ja dat wist ik moest toch een switch hebben met PoE en reloop vandaar de video deurbel met PoE heb niets haast op wifi, dat is een ramp in mijn woning, laat staan buiten en alles bekabelt naar elke verdieping achter de switch en veel stabieler. zelfs in mijn tv kast zit een switch voor de randaparatuur, en alles met 1 kabel vanaf de moden, alles doorgelust van switch naar switch totaal 3 switch daar komt bij nog op zolder de kabel ligt er al die zit achter de omformer PV in de meterkast komt de PoE versie vandaar uit kan ik naar buiten de tuin in, de bel zit vlak bij de meterkast voordeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-07 01:05
Ik heb voorlopig een oude 8va maar zie dat ik minimaal 12va nodig heb voor de wifi versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-_P_jcZ02zoERA9fvqfUTBM7OA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4gizP5sREqkl9auqWFcIdJP.jpg?f=fotoalbum_large

Welke nieuwe bel transformator raden jullie aan te kopen om te vervangen? Budget maakt niet uit, zolang het maar betrouwbaar is.

Alsook, kan ik de wifi deurbel laten werken op de oude Chime?

[ Voor 11% gewijzigd door ZiggyLippens op 30-03-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

greg-a schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:41:
[...]

kan via de (windows) desktop app van reolink
En via de MacOS desktop client, en via een webbrowser. Maar via de telefoon apps dus niet.

Het is sowieso een rommeltje bij Reolink wat betreft software ontwikkeling.

1. Afhankelijk van de gebruikte applicatie (telefoon, desktop, browser) is een functie wel / niet aanwezig.
Voorbeeld: in de app kan je "brightness" instellen, maar niet contrast, saturation, sharpness. Best een gemis, want de standaard scherpte (128) zorgt voor een hoop artifacts (halo's etc) waardoor je juist detail mist. Die moet dus echt naar 25 of lager. Ook is de kleurweergave standaard onderverzadigd, daar moet je meer richting 150 ipv de standaard 128.

2. De volgorde van functies en settings verschilt per applicatie aanzienlijk of zitten op hele andere plekken. Zowel de basis menu items als de items erin zelf. Een voorbeeldje is het Device menu van Settings (maar het zit echt overal):
Op de telefoon app: Deurbelnaam, Wifi, Display, Sounds, Light, Chime, Detection Alarm.
Op de desktop client: Display, Stream, Motion Detection, Light, Sounds, Chime, Info.
Op de browser client: Display, Stream, Alarm Settings, Light, Audio, Chime, Info.

3. De naam van functies en settings verschilt per applicatie aanzienlijk. Zoals hierboven in het voorbeeld: op de telefoon Deurbelnaam, op de andere clients Info. Op telefoon/desktop Sounds, in browser Audio. Op de telefoon Detection Alarm, op desktop Motion Detection, in browser Alarm settings. En zo kan je wel doorgaan.

4. De locatie van bepaalde functies / settings zit vaak heel ergens anders. Voorbeeld hierboven: onder "Alarm Settings" vind je op te telefoon Detection Alarm én Camera Recording. In de browser zit onder Alarm Settings alleen de detectie functies, Recording vind je elders onder Surveillance, net als in de Desktop client.

5. De vertaling in het Nederlands is echt om te huilen, echt overal. Weer het voorbeeldje van hierboven is al genoeg: Display heet "Tonen". Daaronder staat dan het menu item Audio, dat dus niet vertaald is in geluid. Dus je ziet Tonen en Audio. Lekker inzichtelijk. :+

Kortom als je regelmatig van client wisselt om iets in te stellen is het elke keer weer zoeken. Ik wil echt niet weten hoe de code van de verschillende apps / clients eruit ziet. Het blijft wat dat betreft toch een Chinees product. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:58
ZiggyLippens schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:46:
Ik heb voorlopig een oude 8va maar zie dat ik minimaal 12va nodig heb voor de wifi versie.
[Afbeelding]

Welke nieuwe bel transformator raden jullie aan te kopen om te vervangen? Budget maakt niet uit, zolang het maar betrouwbaar is.

De deurbel werkt niet samen met je oude chime.

Ik zou geen nieuwe beltrafo kopen. Gewoon de meegeleverde adapter aansluiten op je deurbelbedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

ZiggyLippens schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:46:
[Afbeelding]

Ik zie 8V 0.5A dus dat lijkt me een 4VA trafo. Ik gebruik zelf een 8VA trafo op de 12V stand (maar de output is in praktijk 16V) en dat werkt uitstekend, wordt niet warm, dus geloof het wel. Maar eigenlijk moet ik een zwaardere trafo gebruiken natuurlijk.

Ik heb de bel overigens getest en het was in praktijk meer 3 tot 6 Watt dat ie trok, afhankelijk van de mate van activiteit.

Het beste is eigenlijk nog om gewoon meegeleverde netadapter te gebruiken en daar even de bestaande bel bedrading op aan te sluiten, maar daar heb ik nog geen zin in gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
Dus u bedoelt dus de kabels loshalen van de beltransfo en de kabels uit de elektrische kast halen zodat ik daarna de uiteindes kan aansluiten op de adaptor en in het gewoon stopcontact in de garage te steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
ZiggyLippens schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:01:
Dus u bedoelt dus de kabels loshalen van de beltransfo en de kabels uit de elektrische kast halen zodat ik daarna de uiteindes kan aansluiten op de adaptor en in het gewoon stopcontact in de garage te steken?
Klopt. Deurbeldraadjes die nu in de beltrafo gaan losmaken. Met 2 wago lasklemmetjes de beide kabels verbinden met de verlengkabel van de adapter. Deze kun je dus doorknippen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/671BjuoVSoTs7s1b0WkoOD3D5Ek=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4gqfPeCqeXUS1q4dJmKXKhz0.png?f=user_large

Vervolgens kun je de adapter in een stopcontact steken.

[ Voor 28% gewijzigd door crunchytail op 30-03-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
dankjewel, waarom is dit eigenlijk beter dan te koppelen aan de beltransformator?
Omdat mijn vader dit op die manier wil doen, dus wil hem overhalen om het op uw manier te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
ZiggyLippens schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:37:
dankjewel, waarom is dit eigenlijk beter dan te koppelen aan de beltransformator?
Omdat mijn vader dit op die manier wil doen, dus wil hem overhalen om het op uw manier te doen.
Het is niet per se beter; het scheelt vooral geld. De adapter wordt meegeleverd, dus waarom zou je hem niet gebruiken. ;)

Ik had een beltrafo die irritant begon te zoemen. Daar met de adapter geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:12
Reden voor trafo gebruiken kan zijn; niet beschikbaar hebben stopcontact voor de adapter. Of kabel meteen weggewerkt in bestaande leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinamar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzH0Ghs_pEvZ-nB2iLjgOg2u2kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEPsTnFULLjBRZvG8BmA30yB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb op de plaats van de oude bel met ingebouwde trafo 2 opbouw stopkontaken geplaatst

🇧🇪3000Wp 155°/ 1 Venus E (Gen2) V151, CT003 (v116) , Lilygo+HA, DM XS212,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-07 11:40
Weet iemand of de Chime meer dan 2x kan overgaan? Kan ik dat ergens instellen? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Ik zoek een manier om een 2 chime te koppelen aan de Reolink deurbel. Het is een type 1, en werkt naar ik heb gelezen niet met een chime v2.

Ik heb Home Assistant draaien en zou de deurbel daarmee kunnen integreren. Dan blijft nog de vraag wat voor chime ik zou kunnen kopen als extra chime?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Piet400 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:47:
Ik zoek een manier om een 2 chime te koppelen aan de Reolink deurbel. Het is een type 1, en werkt naar ik heb gelezen niet met een chime v2.

Ik heb Home Assistant draaien en zou de deurbel daarmee kunnen integreren. Dan blijft nog de vraag wat voor chime ik zou kunnen kopen als extra chime?
Dan zal jje de zelfde chime v1 moeten hebben om te koppelen als die nog verkrijgbaar is, mischien op marktplaats, de Reolink chime V2 zijn wel volop verkrijgbaar.
Heb sindskort 3 Reolinks chime V2 gekoppeld op mijn nieuwe video bel poe, ging perfect max is 5 gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
J.E. Weinor schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:12:
[...]

Dan zal jje de zelfde chime v1 moeten hebben om te koppelen als die nog verkrijgbaar is, mischien op marktplaats, de Reolink chime V2 zijn wel volop verkrijgbaar.
Heb sindskort 3 Reolinks chime V2 gekoppeld op mijn nieuwe video bel poe, ging perfect max is 5 gelezen te hebben.
Ik heb gelezen dat de v1 deurbel geen ondersteuning biedt voor een extra chime. Ik ben dus op zoek naar een alternatieve manier om een 2e chime te koppelen. Volgens mij zou er een mogelijkheid moeten zijn als je e.e.a. koppelt via home assistant. moet dan wel een extra chime hebben die ook aan home assistant kan worden gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 09:54
Ik heb deze als 2 chime.
Coolcam Zigbee 3.0 Smart Sirene Alarm van tuya . (Neo NAS-AB02B2)

https://www.zigbee2mqtt.io/devices/NAS-AB02B2.html

Werkt prima.

[ Voor 28% gewijzigd door simonj op 03-04-2025 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Piet400 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:32:
[...]

Ik heb gelezen dat de v1 deurbel geen ondersteuning biedt voor een extra chime. Ik ben dus op zoek naar een alternatieve manier om een 2e chime te koppelen. Volgens mij zou er een mogelijkheid moeten zijn als je e.e.a. koppelt via home assistant. moet dan wel een extra chime hebben die ook aan home assistant kan worden gekoppeld.
De V1 deurbel kan overweg met meerdere chimes, van zowel Reolink als andere merken op 433Mhz (bijv. de chime van de KERUI Corina M521-deurbel).

Ik heb zelf twee Reolink chimes aan mijn V1 deurbel gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
crunchytail schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:49:
[...]

De V1 deurbel kan overweg met meerdere chimes, van zowel Reolink als andere merken op 433Mhz (bijv. de chime van de KERUI Corina M521-deurbel).
Laat dat nou precies diegene zijn die ik eerder heb gekocht. heeft een bereik van een meter of 3, dan houdt het wel op. Las zojuist in een ander forum over iemand die zo'n dergelijke apparaat heeft uitgebreid door er een Wemos D1 mini in te bouwen. Daarna via wifi aan home assistant gekoppeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet400 op 03-04-2025 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
simonj schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:44:
Ik heb deze als 2 chime.
Coolcam Zigbee 3.0 Smart Sirene Alarm van tuya . (Neo NAS-AB02B2)

https://www.zigbee2mqtt.io/devices/NAS-AB02B2.html

Werkt prima.
Interessant. Als ik de afbeelding van het apparaat bekijk, ben ik bang dat de buurt denkt dat de russen onderweg zijn als er iemand op de deurbel drukt. :)
Maar wellicht valt dat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Piet400 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:24:
[...]

Laat dat nou precies diegene zijn die ik eerder heb gekocht. heeft een bereik van een meter of 3, dan houdt het wel op. Las zojuist in een ander forum over iemand die zo'n dergelijke apparaat heeft uitgebreid door er een Wemos D1 mini in te bouwen. Daarna via wifi aan home assistant gekoppeld.
Bereik varieert sterk per gebruiker, zie onderstaande ervaring. Wellicht heb je een maandagochtend model.
Tijsbeer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:44:
Drie; ik heb een setje van twee met een overbodige drukknop gekocht. Eentje hangt in de garage, op een meter of 12 afstand met een muur en een koelkast ertussen. Bereik valt ook niet tegen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Wallie

Herr

crunchytail schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:43:
[...]

Bereik varieert sterk per gebruiker, zie onderstaande ervaring. Wellicht heb je een maandagochtend model.

[...]
Ik had het ook, een beperkt bereik. Direct achter de voordeur, dichtbij de bel deed hij het prima (dat AliExpress geval), maar op de eerste verdieping deed hij het meer niet dan wel. Ook ondersteunde hij net andere deuntjes dan de standaard chime van Reolink :+

Tegenwoordig regelt Home Assistant de bel, die laat een Android tablet dat aan de muur hangt een bel mp3 spelen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ook binnen de eigen Reolink productie zit er nogal verschil in de chimes. Ik heb 2 chimes v2, eentje die bij de deurbel kwam en eentje erbij aangeschaft. Die verschillen met hetzelfde chime geluid gewoon duidelijk in toonhoogte, het scheelt zeker een hele noot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-06 09:16

mhe59

ID.5 Pro Performance

Is sticker plakken bij je deurbel verplicht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mhe59 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:05:
Is sticker plakken bij je deurbel verplicht ?
Geen idee, Maar koop dan wel een goede stikker.. Die van Reolink is hier snel van het raam af gevallen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:28
Een sticker is niet per se verplicht. De verplichting die geldt is dat je duidelijk moet aangeven dat er bewakingscamera's hangen. Hoe je dit doet is niet specifiek opgegeven,. maar een sticker is wel lekker simpel en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:51
Ik heb de zwarte PoE versie. Ik probeer het voor elkaar te krijgen dat ik een push melding krijg bij beweging van persoon en aanbellen en mijn vrouw alleen een pushmelding bij aanbellen maar dit lijkt niet mogelijk.

Zowel met de QR code als wanneer je een aparte user aanmaakt via de web interface kan mijn vrouw in de app alleen maar pushmeldingen aan of uit zetten maar niet kiezen of het voor bellen is of voor bewegingsdetectie.

Er is wel een aparte toggle om "Inkomende oproep" in de app die wij onafhankelijk van elkaar kunnen instellen, zodat als iemand op de bel drukt het op de iPhone eruit ziet alsof iemand je belt maar die setting bedoel ik niet.

Het lijkt erop als de setting "van welke types je pushmeldingen wil" die onder Schema -> Detectietype zit: "Belgeluid, Alle bewegingen, Persoon, Voertuig, Dier" op het apparaat zelf maar 1 settings is en geen user profiles kent en ook geen setting op de client is.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01
crunchytail schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:20:
[...]

Klopt. Deurbeldraadjes die nu in de beltrafo gaan losmaken. Met 2 wago lasklemmetjes de beide kabels verbinden met de verlengkabel van de adapter. Deze kun je dus doorknippen:
[Afbeelding]

Vervolgens kun je de adapter in een stopcontact steken.
Ik volg dit topic pas per vandaag (gelijk toevoegd aan mijn bookmarks). Wat een goed advies! Ik wist niet dat er bij de wifi versie een adapter bij zat. Zo kun je deze inderdaad mooi gebruiken. De beltrafo kun je zo lekker laten zitten (welke dan niks meer doet) en kun je mooi gebruik maken van de reeds aanwezige bekabeling naar de deurbel.

Nu nog een keuze maken tussen de zwarte of witte versie (3:4 of 4:3). Ik denk dat voor ons 4:3 de beste keuze is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinamar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66VYxYlBFEvUriiPjSvs3SkpEE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7WlF70ZbTPgS38NoT0QPRlv.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een laagste resolutie beeld van mijn witte 3:4 camera. De kanten zijn wel erg vervormd maar ik zie wel de volledige personen in beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door tinamar op 20-04-2025 23:31 . Reden: info aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 10:34
Romundoo schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:05:
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar een PoE-videodeurbel. Mijn netwerksetup bestaat uit Ubiquiti-apparatuur, waardoor de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro meteen in beeld komt. Ik hoor en lees echter ook positieve ervaringen over de Reolink D340P. Zelf ben ik nog niet goed bekend met dit merk, maar het is qua prijs wel een stuk aantrekkelijker.

Ik ben benieuwd of er Tweakers zijn met ervaringen met zowel de Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro als de Reolink D340P, of eventueel andere modellen die ik wellicht over het hoofd heb gezien. En ook wat hun beweegredenen waren om uiteindelijk voor de Reolink te kiezen.
Heb je toevallig al meer antwoorden hierover? Want ik twijfel ook hierover, voornamelijk omdat de G4 Doorbell Pro 400 euro is (PoE) en deze Reolink 'maar' 100 is. Ik wil het wel kunnen integreren in mijn Unifi netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
Ik krijg zowaar voor de eerste keer een melding in de Reolink app dat er een nieuwe firmware is voor mijn WiFi deurbel. Inclusief de optie om vanuit de app te upgraden.

Heeft 2 jaar geduurd, maar eindelijk is deze mogelijkheid er. Gelijk even "automatische upgrade" uitgezet, want ik bepaal dit liever zelf. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3e5mxlNcqxrS6uN7iBnpe-FVqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xm6U5OlWTbyysJxgqX2SchUC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQKLS8fcWnEdwtV4nBoRvHQ6gI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPHhMKhMoQQuRuWG9215U5yg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51WCuKy7gues_00H32rLB0aeCxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSRR4F3zCnuImx9WO3PS6lQs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door crunchytail op 22-04-2025 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
Begrijp ik het goed, ga je de update niet installeren?
Of wel installeren maar toekomstige updates niet.

Een vorige update had diverse bugs dacht ik. Dus ik ben voorzichtig.
crunchytail schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 02:10:
Ik krijg zowaar voor de eerste keer een melding in de Reolink app dat er een nieuwe firmware is voor mijn WiFi deurbel. Inclusief de optie om vanuit de app te upgraden.

Heeft 2 jaar geduurd, maar eindelijk is deze mogelijkheid er. Gelijk even "automatische upgrade" uitgezet, want ik bepaal dit liever zelf. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
djiedjee schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:22:
Begrijp ik het goed, ga je de update niet installeren?
Of wel installeren maar toekomstige updates niet.

Een vorige update had diverse bugs dacht ik. Dus ik ben voorzichtig.

[...]
Ik ga de updates wel installeren, maar op een moment dat ik zelf uitkies ipv automatisch. :)

Reolink brengt met enige regelmaat firmwares uit met problemen, die daarna weer worden ingetrokken. Dus ik wacht altijd even voordat ik ze installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:30
Na ruim een jaar tevreden gebruiker te zijn van de Reolink doorbell is helaas die van ons ermee opgehouden. Het is de wifi variant en aangesloten met het adapter op de stroomnet. Device is gewoon zichtbaar in de app en webinterface, maar laat geen beeld zien. Rebooten, resetten en updaten naar nieuwste firmware mocht niet baten. Als iemand op de bel drukt gaat de chime wel af en ik krijg gewoon een notificatie, maar helaas geen beeld. Hopelijk kan Reolink mij een vervanger sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBX-gFO9AO1EMVoOn0CL4PBgxto=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LECgQSobc2rN8ZisTrpjC3z2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slMLGpzCWqrG7EoLrkY_GyVnBcI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eunNeGeW8djYyoafIDOwvYNE.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinamar
Ik heb enkele weken geleden al versie v3.0.0.4662_2503122283 ontvangen. Is met HDR nu dacht ik.
Witte wifi versie
https://newreleases.io/pr...rchive/release/1742790964

[ Voor 50% gewijzigd door tinamar op 26-04-2025 15:52 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
tinamar schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:10:
Ik heb enkele weken geleden al versie v3.0.0.4662_2503122283 ontvangen. Is met HDR nu dacht ik.
Witte wifi versie
https://newreleases.io/pr...rchive/release/1742790964
Klopt, de firmware is al een tijdje uit. Maar het is nieuw dat je de firmware vanuit de Reolink app kunt installeren (voor de zwarte variant in ieder geval). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havezel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-07 08:24
Ook ik wil overstappen naar een Reolink deurbel, helemaal omdat de google doorbell echt ronduit slecht is. notificaties krijg ik pas na 20s, zelfs met alle optimalisaties. Ook is de reolink goed te integreren in HA.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen deze deurbellen:
https://reolink.com/product/reolink-doorbell-battery/
https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell-wifi/
(behalve dat de een batterij heeft en de ander niet, camera is ook iets beter van de niet batterij versie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Havezel schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:51:
Ook ik wil overstappen naar een Reolink deurbel, helemaal omdat de google doorbell echt ronduit slecht is. notificaties krijg ik pas na 20s, zelfs met alle optimalisaties. Ook is de reolink goed te integreren in HA.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen deze deurbellen:
https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell-wifi/
(behalve dat de een batterij heeft en de ander niet, camera is ook iets beter van de niet batterij versie).
Een van de belangrijkste verschillen is de field of view tussen de deurbellen:

WiFi wit 3:4 / WiFi zwart 4:3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgVW4XE-m5gS1Fj7H0JnjmlrjFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDHtM5D3OMmOb5HNzdmWtYLz.jpg?f=fotoalbum_large

Battery 1:1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbgPTR7vlOBte1GZeWzhGU0Lw8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2DAGGT8PFDgrN1HuICzuqfO.jpg?f=fotoalbum_large

Als je stroom in de buurt hebt zou ik altijd voor een variant zonder batterij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havezel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-07 08:24
crunchytail schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:02:
[...]

Een van de belangrijkste verschillen is de field of view tussen de deurbellen:

WiFi wit 3:4 / WiFi zwart 4:3

[Afbeelding]

Battery 1:1

[Afbeelding]

Als je stroom in de buurt hebt zou ik altijd voor een variant zonder batterij gaan.
Ik wist niet dat er een verschil in field of view was tussen de witte en zwarte. Had ook ergens gelezen dat ze binnenkort met iets nieuws komen maar dat was ergens vaag in een YouTube comment geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 14:04

Griffin

Is mythical

Ik zou graag even een mogelijke toekomstige setup willen checken bij jullie.

Ik zou de volgende deurbel willen aanschaffen: https://www.bol.com/nl/nl...JBjA.4_24.25.ProductTitle (volgens mij is dit de normale Reolink Wifi zwarte deurbel, maar dan voor een goede prijs). Deze wil ik met WiFi verbinden met het netwerk en aansluiten via de al bestaande kabels.
De beltrafo is maar 8V, dus ik wil 2 stopcontacten in de meterkast gaan aanleggen zodat ik met de meegeleverde adapter de bel van stroom kan voorzien en ook gelijk een stopcontact heb voor de gong/chime.

Volgens mij moet bovenstaande gewoon gaan werken, als ik het topic en de Reolink site heb gelezen.
(en dan met een SD kaart om een aantal dagen op te nemen)

Verder kan ik volgens mij best gemakkelijk ervoor zorgen dat de voortuin van de buren niet als 'detectie area' (en als privacy area) gezien word.

Side note: Reden van aanschaffen is dat ik op zolder soms werk en dan hier gemakkelijk een bericht krijg dat er iemand voor het huis staat (want hoor de bel niet altijd). Nu kan je zeggen, pak dan een domme bel met dubbele wifi gong, maar mijn zoontje slaapt op zolder en ik wil niet dat in de avond die gong af gaat als ik m vergeet uit te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Griffin op 29-04-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Griffin schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:06:
Volgens mij moet bovenstaande gewoon gaan werken, als ik het topic en de Reolink site heb gelezen.
(en dan met een SD kaart om een aantal dagen op te nemen)
Klinkt helemaal prima. :) Zelf hier ook de adapter aan de bestaande deurbelbedrading gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58
Afgelopen weekend was de SD-kaart (256 GB) van m'n Reolink Wifi vol. In de dagen daar voor werd het steeds lastiger om met de app beelden te bekijken en deurbelmeldingen werden steeds vaker niet verstuurd. In de instellingen kan je aangeven dat de oudste bestanden overschreven moeten worden. Ik weet niet of dit gedaan werd, maar de Reolink had het er in ieder geval moeilijk mee.

Na het legen van de SD-kaart was dit allemaal weer verholpen en reageert de deurbel/app als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:50
Apart, ik heb een 512 GB in mijn POE, 2 jaar nu denk ik.
Die overschrijft iedere paar maanden en performance blijft goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 15:40

Acradavos

Poetsfanaat

Zijn er gebruikers die last hebben van vocht in hun lens? Reolink geeft aan dat ter aller tijde de deurel bedekt moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:30
Acradavos schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:40:
Zijn er gebruikers die last hebben van vocht in hun lens? Reolink geeft aan dat ter aller tijde de deurel bedekt moet zijn.
Ja, ikke, maar toch een rma gekregen voor een half jaar terug, maar dat ging niet moeiteloos.
Zeker een week of 6 aan het berichten geweest met hun, diverse filmpjes en foto's gestuurd, instructies gekregen om m bij de verwarming te leggen en nog meer van dat gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Behoorlijk Leek schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:48:
[...]

Ja, ikke, maar toch een rma gekregen voor een half jaar terug, maar dat ging niet moeiteloos.
Zeker een week of 6 aan het berichten geweest met hun, diverse filmpjes en foto's gestuurd, instructies gekregen om m bij de verwarming te leggen en nog meer van dat gezeik.
Begonnen ze bij jou over het feit dat je bel onder een afdak moet hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:30
Acradavos schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Begonnen ze bij jou over het feit dat je bel onder een afdak moet hangen?
Nee, toen nog niet, wel vragen hoe die hing.

3. Can you confirm if you're using any protective measures for the doorbell, such as a junction box or waterproof cap/tape to protect the tail cable?

4. Is the doorbell installed in a location that might be prone to water accumulation?

Bij mij hangt ie vol in het weer aan de westkant, nog steeds zonder extra bescherming.
Gebeurt het weer en ik krijg geen rma dan maar een ander merk.
Wat me wel opviel is dat hij niet echt goed aansluit op de wedge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Die waterproof tape over de bovenkant van de wedge en deurbel is geen gek idee. Dat zal 99% van de problemen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Tipje: de zwarte WiFi variant is nu bij Amazon in de aanbieding voor €83,99. :)

(Even de coupon van 20 euro korting aanvinken).

[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 06-05-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstrik
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 21:01
Ik heb al zitten zoeken maar kon het zo snel niet vinden.

Is het ook mogelijk om de bel te gebruiken met de bestaande gong? Dus niet met een losse chime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik heb vandaag de battery versie besteld met een chime, en een Hub. Komt na verwachting eind volgende week of de week daarop binnen. De deurbel in mijn nieuwe huis is niet altijd goed te horen in de woonkamer dus we moesten wat. Gezien smarthome spul leuk is, is een smarthome bel ook leuk. Maar ik vind het dan wel belangrijk dat ik alles lokaal kan doen en dat ik hem in Home Assistant kan gooien dus kwam al snel op de Reolink uit.

Idee is hier om hem aan de bedrading van de oude bel te hangen (de battery kan op een 8V, anders dan de WiFi die vanaf 12V gaat) en de batterij enkel als back-up te gebruiken zodat er opgenome wordt als stroom uitvalt. Dan werkt de oude gong in de meterkast en hebben we ook nog de Reolink chime die we in de woonkamer kunnen hangen + telefoonnotificaties. Verder gaat er een SD kaartje in van 256GB en de Hub ernaast met 512GB voor extra back-ups (mocht de camera gejat worden of dat kaartje corrupt raken) en HA integratie.

Ik zie hier weinig mensen de battery versie hebben. Is dat puur omdat hij duurder is en niet nodig, of is daar meer reden voor? Ik vond zelf de 1:1 aspect wel mooier en minder vertekent ogen dan de 4:3/3:4 en de batterij een mooie fallback als de stroom uitvalt. En hij werk idd op mijn 8V aansluiting van de oude bel (wat fijn is want ik heb niet eerder zelf een deurbel hoeven ophangen en nu hoef ik geen kabeltjes te trekken). Nadeel wat ik wel zie is dat de Hub nodig is voor makkelijke HA integratie, maar opzich voor mij niet zo'n probleem omdat ik toch al back-ups binnen wou en niet enkel op de bel zelf.
mstrik schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:01:

Is het ook mogelijk om de bel te gebruiken met de bestaande gong? Dus niet met een losse chime.
Van wat ik begrijp van de battery versie dat wel, maar de rest niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Cambionn op 24-05-2025 18:16 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 19:59
mstrik schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:01:

De batterij versie wel

Er was laatst een artikel op Tweakers over zelf je deurbel slim maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-07 07:11
Cambionn schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:43:
Ik heb vandaag de battery versie besteld met een chime, en een Hub.
Ik heb de hub niet, maar wel een synology NAS. De Reolink bij mij saved zijn videos naar de Synology NAS toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
mark1111 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Ik heb de hub niet, maar wel een synology NAS. De Reolink bij mij saved zijn videos naar de Synology NAS toe.
Ik zat eerst ook te denken aan het opslaan op mijn mini-pc die als thuisservertje werkt voor HA en pi-hole, eventueel met een extra VM daarvoor gedediceerd. Maar zag dat de HA integratie voor de battery versie enkel werkt met de hub en dat is voor mij belangrijk. Opzich niet verkeerd om het buiten mijn HA/pi-hole op te slaan.

Andere optie was toch de WiFi versie, daar die wel zonder hub in HA werkt. Maar die had weer andere nadelen zoals dat hij niet op bestaande 8V bedrading en gong kan. Deze kan dat wel wat toch een mooie compleet bedrade offline fallback geeft en het scheelt dat ik geen draadjes hoef te trekken. Verder zal deze door de batterij blijven werken bij stroomuitval (iig voor opnemen, want voor de rest light internet en de mechanische gong er natuurlijk ook uit dan) en idd vind ik de 1:1 verhouding mooier, maar dat laatste is nitpicken en niet het belangrijkste.

Al met al besloten om gewoon de hub erbij te doen. Dan zou alles out of the box meteen goed moeten zijn.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 22:17
Ik heb sindskort de reolink wifi deurbel hangen.

Thuis op het eigen netwerk werkt het allemaal prima, maar zodra ik op de wifi van bijv mijn werk zit dan krijg ik de deurbel niet meer in de app verbonden. Zet ik mijn wifi uit, dan werkt de app wel gewoon. In de instellingen stond UID al standaard aan.

Heb ik gewoon pech en blokkeren sommige wifi-netwerken de toegang tot toevallig de reolink app? Met mijn vorige ring deurbel had ik hier nooit last van :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
ShininNL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:18:

Thuis op het eigen netwerk werkt het allemaal prima, maar zodra ik op de wifi van bijv mijn werk zit dan krijg ik de deurbel niet meer in de app verbonden. Zet ik mijn wifi uit, dan werkt de app wel gewoon. In de instellingen stond UID al standaard aan.

Heb ik gewoon pech en blokkeren sommige wifi-netwerken de toegang tot toevallig de reolink app? Met mijn vorige ring deurbel had ik hier nooit last van :(.
Is het alleen op je werk of zijn er meer plekken waar je dit probleem hebt?

Op je werk al een VPN geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
ShininNL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:18:

Waarschijnlijk is dat het, zeker een werk netwerk is doorgaans meer dichtgetimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 22:17
crunchytail schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:25:
[...]

Is het alleen op je werk of zijn er meer plekken waar je dit probleem hebt?

Op je werk al een VPN geprobeerd?
Vandaag was ik in een ziekenhuis en daar hetzelfde probleem via hun wifi. Zodra ik op mijn iphone de wifi uitzet kan ik wel gewoon weer connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:51

GVR

ShininNL schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:27:
[...]

Vandaag was ik in een ziekenhuis en daar hetzelfde probleem via hun wifi. Zodra ik op mijn iphone de wifi uitzet kan ik wel gewoon weer connecten.
Werk je in een ziekenhuis?
Sorry, flauw :P

Al vanaf een andere telefoon je bel benaderd om uit te sluiten dat het aan de Reolink configuratie ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Onlangs is mijn WIFI V1 vervangen voor een V3 variant. Ik vind de kwaliteit echt stukken minder, beeld is veel minder levendig en scherp. Garantie i.v.m. vocht in lens. Camera hangt op oude beugel, maar toch kan ik links verder kijken maar rechts juist minder. Ten opzichte van oude situatie.

V1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AW7VWNXn5A5YynkAnzDQzpguUCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnOnMs5vsxFkZRMXH2EkkYBJ.jpg?f=fotoalbum_large

V3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6slH1NErJaHsczIjV1aZFWRAns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ioecx4VWGTS9yzEQb7obdPm3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Acradavos op 26-05-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:08

Sharky

Skamn Dippy!

Ik zie dat de deurbel nog maar bij één aanbieder te krijgen is en ook flink in prijs is gezakt. Komt er wellicht een nieuw model aan?

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Geen idee of er een nieuw model aankomt maar als je doelt op de pricewatch, die is incompleet.

De Reolink bellen zijn in ieder geval net als voorheen gewoon verkrijgbaar bij Bol, Amazon en Reolink zelf, waar volgens mij 90% van de mensen hun Reolink betrekken als er weer een actie is (vrijwel continu), en als ik google kom ik nog wel wat andere partijen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:04
Hoe is de vertraging ondertussen hier bij de gebruikers? Gaat mij dan om de wifi varianten met bedrade voeding. En gebruik van de Reolink Android app.

Ik heb nu een Eufy 2k ofzoiets, met Hub3. In het begin gaat het acceptabel, na enkele sec komt de melding binnen van iemand die op de bel drukt. Wifi enzo is top, alles binnen 1-2 meter, zowel mesh punt and de Hub3 staan inn de meterkast...

Echter na enkele weken, is de postbode al 3 straten verder voor ik een melding krijgt. Zit eraan te denken om over te stappen op iets anders. Opslag kan op mijn Synology evt.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hier is de vertraging hooguit 2 seconden, ik denk eerder 1 seconde. Wat ik wel ingesteld heb in de app is dat de bel op schema elke nacht herstart wordt. Dit voorkomt problemen met software die zich na verloop van tijd gaat misdragen.

Wat ik een keer heb gehad (of vaker? maar dat weet je dan niet :+) is dat de chimes gewoon niet overgaan als iemand aanbelt, terwijl het direct testen van de chimes via de test functie in de app ze wel over deed gaan: ze hadden dus gewoon verbinding. Blijkbaar kon de geplande automatische herstart in de app dit toch niet verhelpen. Van de stroom af en opnieuw opstarten loste dit op. Wat dat betreft erg blij dat ik de batterij bel niet heb, ik moet er niet aan denken dat de bel niet betrouwbaar werkt én om dat te verhelpen ik de bel van de deur af moet trekken, een klepje open moet pielen en batterijen / accu's moet gaat loskoppelen. Dan zou ik er meteen helemaal klaar mee zijn.

Over Ring en Eufy was ik ook niet enthousiast, die hadden ook issues.

Het blijft uiteindelijk allemaal een beetje onbetrouwbare rommel met middelmatige software, als de basisfunctie "iemand drukt op de bel en er klinkt een gong" niet 100% betrouwbaar werkt. Wat dat betreft verslaat niets de simpele transformator drukbel. Of nog beter, de mechanische trekbel. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 02-06-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Cap schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:38:
Hier is de vertraging hooguit 2 seconden, ik denk eerder 1 seconde. Wat ik wel ingesteld heb is dat de bel op schema elke nacht herstart wordt. Dit voorkomt problemen met software die zich na verloop van tijd gaat misdragen.

Wat ik wel een keer heb gehad is dat de chimes gewoon niet overgaan als iemand aanbelt, terwijl direct testen via de test functie in de app ze wel over deed gaan. Blijkbaar kon de geplande automatische herstart in de app dit toch niet verhelpen. Van de stroom af en opnieuw opstarten loste dit op. Wat dat betreft erg blij dat ik de batterij bel niet heb, ik moet er niet aan denken dat de bel niet betrouwbaar werkt én om dat te verhelpen ik de bel van de deur af moet trekken, een klepje open moet pielen en batterijen / accu's moet gaat loskoppelen. Dan zou ik er meteen helemaal klaar mee zijn.

Over Ring en Eufy was ik ook niet enthousiast, die hadden ook issues.

Het blijft uiteindelijk allemaal een beetje onbetrouwbare rommel met middelmatige software, als de basisfunctie "iemand drukt op de bel en er klinkt een gong" niet 100% betrouwbaar werkt. Wat dat betreft verslaat niets de simpele transformator drukbel. Of nog beter, de mechanische trekbel. ;)
Ja bizar he, we bouwen kernreactoren en space shuttles, maar een deurbel met een knop en een app met pushmelding binnen 1 sec is al 10jaar gewoon te lastig :+

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:43
Even een vraagje over de benodigde transformator. In mijn kast zit deze trafo, kan ik het daarmee doen of heb ik een andere nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1c4CF8G5k7SldbSyNr68iOfZtjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxueNuA6AatUlfG1Qv0He6eF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
ardana123 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:04:
Even een vraagje over de benodigde transformator. In mijn kast zit deze trafo, kan ik het daarmee doen of heb ik een andere nodig?

[Afbeelding]
Ik zou "het" er niet mee doen 8)7 .

Grappen daargelaten, ik neem aan dat "het" in dit geval "een Reolink deurbel aansluiten" is? De battery versie kan vanaf 8V en de WiFi versie vanaf 12V. Dit lijkt alsof beide zou kunnen, maar je bij de WiFi versie ff moet opletten dat hij de 12V pakt en niet de 8V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Idem hier.
ik heb af en toe, dat er een behoorlijke vertraging in zit, heb zowel viade app als in home assistant alerts, dan is power off/on een remedie die weer even werkt.
Scheduled reboot, doe ik 1 maal per week en wellicht zet ik een powersocket in om regulier een power off/on scheduled te laten uitvoeren.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

charleychui schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:59:
Scheduled reboot, doe ik 1 maal per week
Waarom niet 1 keer per etmaal? Elke dag een (semi-)verse start.
en wellicht zet ik een powersocket in om regulier een power off/on scheduled te laten uitvoeren.
Dat is idd nog het beste, wel weer jammer van de clutter, kosten, e-waste voor zo'n extra socket. Zou eigenlijk niet nodig moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
1-2sec is denk ik acceptabel. Ik moet eens meten maar nu met mijn Eufy is het 10sec of meer ben ik bang...

Ik zie dat er ook een accu model Reolink is, en evt een Reolink Homebase/Home Hub. Die homebase is dan ipv een betaald cloud abo? Kom er niet helemaal uit.
https://reolink.com/produ...ksXSRVKCz3c726chg2oU5s-3C

Of ik uberhaubt een utp kabel gelegd krijg moet ik nog zien, anders moet het de wifi variant worden. Maar klopt het dat er een wifi variant deurbel is met accu en eentje zonder accu? (de batterij variant kun je dan toch ook weer aansluiten op een vaste voeding...) :+

[ Voor 6% gewijzigd door PCJR op 05-06-2025 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
PCJR schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:27:
Of ik uberhaubt een utp kabel gelegd krijg moet ik nog zien, anders moet het de wifi variant worden. Maar klopt het dat er een wifi variant deurbel is met accu en eentje zonder accu?
Deze kan ik beantwoorden. Ja, dat klopt. De WiFi en de Battery. Zijn nog wat meer specs anders, dus dat is ook ff iets wat je moet checken.

Overigens kan de battery enkel in Home Assistant met wat tussensoftware, dus dan heb je de Hub nodig of moet je zelf wat opzetten. De WIFi kan direct in HA. Als je via de officiele app werkt kan het beide zonder hub.

De hub is verder meer om opslag en spul ergens centraal op te kunnen slaan en als je meer camera's hebt die op 1 plek samen te gooien in 1 geheel. Er zit dacht ik ook wat extra software in. Maar met enkel een deurbel kun je bij elk model ook gewoon SD kaartje in de deurbel doen en klaar.

Of nouja, dat is in theorie want ik wacht nogsteeds op mijn deurbel. SD kaartjes zijn binnen. De Hub die tegelijk gekocht en verstuurd was kwam vorige week al binnen, maar de deurbel zelf ligt nog ergens halverwege bij DPD stil om onbekende redenen. Gister was de uiterlijk bezorgt datum, dus begin me lichtelijk zorgen te maken. Er is wel wat beweging in de T&T geweest, die stond uberhaupt nog op "ontvangen" toen de Hub aankwam en is nu onderweg. Maar de laatste update was de 30e :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Cambionn schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:35:
[...]
Deze kan ik beantwoorden. Ja, dat klopt. De WiFi en de Battery. Zijn nog wat meer specs anders, dus dat is ook ff iets wat je moet checken.

Overigens kan de battery enkel in Home Assistant met wat tussensoftware, dus dan heb je de Hub nodig of moet je zelf wat opzetten. De WIFi kan direct in HA. Als je via de officiele app werkt kan het beide zonder hub.

De hub is verder meer om opslag en spul ergens centraal op te kunnen slaan en als je meer camera's hebt die op 1 plek samen te gooien in 1 geheel. Er zit dacht ik ook wat extra software in. Maar met enkel een deurbel kun je bij elk model ook gewoon SD kaartje in de deurbel doen en klaar.

Of nouja, dat is in theorie want ik wacht nogsteeds op mijn deurbel. SD kaartjes zijn binnen. De Hub die tegelijk gekocht en verstuurd was kwam vorige week al binnen, maar de deurbel zelf ligt nog ergens halverwege bij DPD stil om onbekende redenen. Gister was de uiterlijk bezorgt datum, dus begin me lichtelijk zorgen te maken. Er is wel wat beweging in de T&T geweest, die stond uberhaupt nog op "ontvangen" toen de Hub aankwam en is nu onderweg. Maar de laatste update was de 30e :/ .
Ik kan nergens goed de (technische) verschillen naast elkaar zien van de poe,wifi,accu varianten of zie ik het gewoon ff niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, de Reolink site is ongeveer net zo brak als de software. ;)
Wat ook brak is zijn de productafbeeldingen bovenaan. Daar lijkt het net alsof de deurbel heel mooi plat is, maar dit is dus pure misleiding want dat is niet zo. De deurbel is net zo dik als andere deurbellen, toch zeker een inch.

Je moet dus zelf even de linkjes met specificaties openen en de boel naast elkaar zetten:
https://reolink.com/nl/pr...l-battery/#specifications
https://reolink.com/nl/pr...bell-wifi/#specifications
https://reolink.com/nl/pr...rbell-poe/#specifications

Waar je vervolgens achter komt is dat de specs ontbreken / incorrect zijn of alleen over Chimes gaan ipv deurbellen, terwijl je toch echt op de specs van de deurbel geklinkt hebt. Bij de een ontbreken de afmetingen, bij de ander kloppen ze niet. Etc. Er staan ook PDF's, die zijn beter maar daar ook die zijn niet helemaal consequent / compleet. Dus het blijft behelpen.

Het belangrijkste is dat de Battery deurbel in ieder geval duidelijk groter/dikker is, ik vind het zelf niet fraai. Een bel kan me niet klein en onopvallend genoeg zijn eigenlijk, zolang het drukknopje maar groot genoeg is.

En natuurlijk dat de POE geen Wifi heeft, en via ethernet power kan krijgen mits het bronapparaat dat ondersteunt. De Wifi / Battery ondersteunen geen POE. De Wifi heeft wel een ethernet poort, de Battery niet.

Verder heb je nog de keuze tussen landscape video (zwarte bel) en portrait video (witte bel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
PCJR schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 12:43:
Ik kan nergens goed de (technische) verschillen naast elkaar zien van de poe,wifi,accu varianten of zie ik het gewoon ff niet...
Specs van de Battery: https://reolink.com/produ...l-battery/#specifications
Specs van de Wi-Fi: https://reolink.com/produ...bell-wifi/#specifications
Home Assistant info: https://www.home-assistant.io/integrations/reolink/

Edit: Cap was me net voor. Moet zeggen dat ik er met alle specs aardig uit ben gekomen, maar idd wel alles zelf naast elkaar leggen en goed opletten wat bij wat hoort.

Maar nog ff op deze inhakent:
Cap schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:11:
Verder heb je nog de keuze tussen landscape video (zwarte bel) en portrait video (witte bel).
De Battery is altijd 1:1 ongeacht van de kleur.

[ Voor 32% gewijzigd door Cambionn op 05-06-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ook is de battery 4MP en de wifi/poe variant 5MP he?

De battery hoef ik dan niet. Als ik een utp kan trekken, pak ik de poe. En anders de wifi.
Is er een snelheidsverschil tussen die 2, bij het krijgen van de pushmelding als iemand op de knop drukt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
PCJR schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:19:
Ook is de battery 4MP en de wifi/poe variant 5MP he?
Ja er zijn wel meer verschillen, zo kan de battery bijvoorbeeld als enige op bestaande 8V aansluitingen en op mechanische chimes. Maar ik reageerde puur ff op dat ene punt omdat daar specifiek een optie 3 is naast de 2 genoemde. Voor de rest moet je vooral de specs checken ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 05-06-2025 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Cap schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Waarom niet 1 keer per etmaal? Elke dag een (semi-)verse start.
Tja, eigenlijk niet aan gedacht, dus net maar even reboot schedule aangepast naar elke dag
Thx

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Welke dinrail adapter is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlywilde
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-07 14:38
Weet iemand het verschil tussen de linker en rechter deurbel hier?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/2065992;1854660/

De rechter lijkt de standaard WiFi deurbel van Reolink te zijn, terwijl de linker er een typenummer bij heeft D340W). Nu is het typenummer van de standaard deurbel niet terug te vinden op de site van Reolink, ook niet bij specs. Volgens Tweakers lijkt de D340W later uitgekomen; is dit dan de nieuwste?

Het gaat mij er om dat het apparaat met Home Assistant te verbinden is, dat is volgens een random review bij de D340W wel het geval, maar bij de ander weet ik dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 19:59
grizzlywilde schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:28:
Weet iemand het verschil tussen de linker en rechter deurbel hier?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/2065992;1854660/

De rechter lijkt de standaard WiFi deurbel van Reolink te zijn, terwijl de linker er een typenummer bij heeft D340W). Nu is het typenummer van de standaard deurbel niet terug te vinden op de site van Reolink, ook niet bij specs. Volgens Tweakers lijkt de D340W later uitgekomen; is dit dan de nieuwste?

Het gaat mij er om dat het apparaat met Home Assistant te verbinden is, dat is volgens een random review bij de D340W wel het geval, maar bij de ander weet ik dat niet.
Als je de EAN nr's vergelijkt dan is volgens de Reolink site die versie zonder typenr de voorganger van de D340W.
Overigens de versie zonder typenr wordt alleen door Robbshop aangeboden en als je daar naar de EAN (6975253983315) kijkt dan kom je toch weer bij de D340W uit.
PCJR schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:27:
Hoe is de vertraging ondertussen hier bij de gebruikers? Gaat mij dan om de wifi varianten met bedrade voeding. En gebruik van de Reolink Android app.
Hier een Wifi met bedrade voeding, met 2 chimes. Chimes gaan instant af, net als melding op de iPhone. Is ook geïntegreerd in Homey en Surveillance Station van Synology. Werkt zonder problemen.
Router staat in de meterkast op ca. 1 meter.

[ Voor 24% gewijzigd door MalleEppie71 op 06-06-2025 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Wifi versie besteld, met 128gb sd en een 12v voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Na 3 dagen van bol te horen te krijgen "als hij over 1 werkdag er niet is moet je weer contact opnemen" vanmiddag bericht naar Reolink gestuurd. Natuurlijk krijg ik vlak daarna bericht dat de bezorger onderweg is :+ . Hopelijk vanavond dus m'n deurbel oOo .

Maar die DPD levering is wel een beetje een ramp hoor. Helaas weinig keuze in hoe Reolink verzend.

[ Voor 16% gewijzigd door Cambionn op 06-06-2025 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Daarom heb ik bij megekko besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cambionn schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:02:

Maar die DPD levering is wel een beetje een ramp hoor. Helaas weinig keuze in hoe Reolink verzend.
Opvallend. Bij mij is DPD juist bij uitstek betrouwbaar en punctueel. Correcte track en trace (DHL eat your heart out), bezorger met aantal stops op kaart te volgen vanaf een paar uur voor levering, nette vriendelijke bezorgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MalleEppie71 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:24:
[...]

Hier een Wifi met bedrade voeding, met 2 chimes. Chimes gaan instant af, net als melding op de iPhone. Is ook geïntegreerd in Homey en Surveillance Station van Synology. Werkt zonder problemen.
Router staat in de meterkast op ca. 1 meter.
Soortgelijke situatie hier, helemaal 100% instant zoals bij een elektrische of mechanische drukbel is het net niet volgens mij, maar wel heel snel. Mogellijk is de vertraging gelijk aan de vertraging van de live video? Die is ook net niet instant, als je het live camerabeeld direct vergelijkt met het echte directe live beeld van je ogen zelf. Ik ga het dit weekend nog wel eens timen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
PCJR schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:58:
Daarom heb ik bij megekko besteld
Tja ik had een bol.com kaart gekregen omdat ik spreker was bij de NLUUG. Daarbij is Megekko volgens sommige ook niet meer wat het geweest is. Er is altijd wel wat risicos dat het niet lekker loopt. Daarbij was hij wel mooi snel verstuurd, enkel DPD was traag. Dus ja, hoeveel koeriersdiensten zijn fijlloos?
Cap schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 07:46:
Opvallend. Bij mij is DPD juist bij uitstek betrouwbaar en punctueel. Correcte track en trace (DHL eat your heart out), bezorger met aantal stops op kaart te volgen vanaf een paar uur voor levering, nette vriendelijke bezorgers.
Tja, mijn ervaring is dat de betrouwbaarheid van een couriersdienst verschilt per adres. Enkel DHL Express is hier continue goed geweest onafhankelijk van waar ik woon. DHL Parcel daar in tegen vaker problematisch dan goed.

Maar het hielp niet dat Reolink blijkbaar niet al mijn gegevens in de T&T had gestopt. Wel alle bezorggegevens, maar ik kon geen optie krijgen leveringen aan te passen want dan was een SMS code nodig die iig niet naar mij ging, of een ander soort volgnummer dan dat ik had.

Ah well. Het is gisteravond aangekomen. Gelukkig was er dit keer iemand thuis. Dus ik ga er dit weekend ff mee spelen.

De software heeft wat ik zag niet veel mogelijkheid om gebieden af te schermen van opnames of wel? Ik zag wel privacy zones waarop hij niet moet beginnen met filmen als daar beweging is, maar niet het continue blocken van beeld. Ik wil namelijk zo veel mogelijk netjes enkel mijn eigen terein filmen, dus moet ff gaan puzzelen hoe ik hem mooi ophang.Edit: nevermind, lijkt erop dat die privacy functie dat wel doet. Blijkt alleen niet nodig wat heb hem zo kunnen ophangen dat hij enkel eigen voortuin opneemt O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 07-06-2025 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Nou, hij hangt. Was ff uitzoeken voor de opzet "battery bell + hub + mechanische chime + reolink chime" maar heb het na wat firmwareupdates en zoeken allemaal draaien. De hub functioneerd ook meteen als chime, wat mooi is gezien hij in de werkkamer staat. Hele huis gedekt dus.

Heb dat ding zo weten te hangen dat hij enkel mijn eigen voortuin opneemt (vooruit, en een héél klein hoekje van de buren. Wellicht in de toekomst een plant of hekje ervoor plaatsen) en stukje looppad er tegenaan (wat me wel stoort maar dat is onvoorkombaar. Privacy filter daar werkt ook niet omdat die dan ook over mensen op mijn terein heen gaat). Vooruit, de bel staat wel in een wat rare hoek weg van de voordeur gedraait zodat hij van de buren hun voortuin wegkijkt maar prima, bel staat zo AVG veilig als mogelijk. Dus ook dat mooi.

Home Assistant werk ga ik later dit weekend doen.

Enige waar ik wel tegenaan loop is dat het beeld roze is. Na een paar resets krijg ik het niet beter, eerder erger. Op zwart-wit is alles prima. Ik weet niet of dit komt doordat hij tegen de aanwijzingen richting een stuk muur staat (hoewel hij binnen ook paars was) of door een defect, maar ik vrees het laatste.

Microfoon enzo lijkt wel prima, had het ff gauw getest. Wat opvallend is want daar hoorde ik juist vaker problemen over.

[ Voor 25% gewijzigd door Cambionn op 08-06-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Cambionn post als het morgen weer licht is eens een screenshot van dat roze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Cap schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:31:
@Cambionn post als het morgen weer licht is eens een screenshot van dat roze?
Ik heb screenshots. Dit was vanmidag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObSkyuZUlW7l4CLz8fpqzdOPVjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnBb5gmcRauVkOvHuaNH0QX1.jpg?f=fotoalbum_large
Dus toen op zwart-wit gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWaQij83M7rNJ6aRDtgMBwlOTHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLlwU5JbZlLe4matNlHCh5j3.jpg?f=fotoalbum_large
Ik was net met home assistant aan het spelen en hij was wat te donker zo 's nachts, dus ik weer ff spelen met de settings. Heb hem nu 's avonds weer aangezet en nu lijken de kleuren weer normaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a88JkAOgVbnA6Zu--STxIG316C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkAceyRUCfMZH2ez7H0w3S8y.jpg?f=fotoalbum_large
Hopelijk morgen ook nog, dan is het opgelost (al weet ik niet hoe).

Verder gaat de notificatie mooi via home assistant. Dit was ff gauw de basic notificatie. Later ff meer spelen met de integratie maar ben ook druk met spelletje tussendoor :P.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JU04MmA9At2bZwJqY6598_J1HuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lA4Cs2kovvoH57Nhn61TQkc6.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste