Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gruijter
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 19:04
Ik geef een soft-restart van de dongels. Dus geen harde reset door de spanning er volledig af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
gruijter schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Ik los het nu op doordat ik op mijn Homey een 'reboot Sessy's' knop heb gemaakt. Die gebruik ik als ik merk dat 1 of meer Sessy's weer aan het storen zijn. Dan houden ze op met storen...

@Twan_V dit is best wel problematisch wifi gedrag. Kan hier een firmware oplossing voor komen?
Dit is de eerste keer dat dit als goede probleem omschrijving naar voren komt "als WiFi connected" , "als Sessy verbinding verliest" , "gaat de AP weer aan".

Voor @Twan_V Dit zou toc wel op gelost kunnen worden door een if statement op nemen in de ESP programering van het Wifi gedeelte. Dat als Wifi is ingesteld met SSID en password, dat dan de Dongle niet het AP gedeelte aan zet.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twan_V
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:36
Hi! Dat zit wat ver in de firmware dus daar weet ik zo 123 niet alles van. Ik meen dat we het AP opstarten als er gedurende een periode van X geen betrouwbaar signaal is.

Er is geen automatische reset functie die het AP weer weghaalt anders dan een reboot. At boot wordt er gekeken of er een verbinding is, als die er is starten we het AP niet op. Die check zouden we wellicht vaker kunnen uitvoeren.

Dus, dank voor de input! In de happy flow zou dat goed moeten gaan, nu nog bedenken of er situaties zijn waarbij er dan iets stuk gaat.

To be continued...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Wel vreemd dat de AP aan blijft bij mij ondanks een goed WIFI signaal na reboot.
@PimDoos in de HA integratie zit de dongle restart optie. Deze van het weekend gebruikt, waarna de WIFI van beide dongels volledig uit waren. Iets wat aan mijn kan verkeerd gegaan kan zijn? Om het AP probleem op te lossen, scheelt het mij om dit via HA te kunnen doen ipv stroom eraf/erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjsmits
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-07 12:47
Hier blijft de AP van de, bedraad aangesloten, P1 dongel altijd aan. Ik heb daar al eens eerder wat over gepost hier, maar toen geen antwoord gekregen. Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die vergelijkbare issues hebben. Hoop dat het een keer wordt opgelost.
De batterij dongel, die ook bedraad is aangesloten, doet dit trouwens niet.

PV 15x295 Wp/Omnik 4TL-2; Kia Niro EV; Daikin 4kW monobloc hybride; Sessy 5.5 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
sjimmie schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:16:
Wij hebben op het dak PV liggen voor zo'n 3100kWh per jaar, op een "domme" Growatt 2500W omvormer (die op zolder hangt).
Verder liggen er op een schuur nog wat panelen voor zo'n 400kWh per jaar achter een nog dommere omvormer.
Heel oud bericht maar komt het tijdens het zoeken tegen. Ik heb ook een domme omvormer die er al ruim 10 jaar hangt. Nou zei men destijds dat die dingen een levensduur van een jaar of 10 hebben, maar het ding werkt nog.
Om hem slimmer te maken heb ik een kWh-meter in de meterkast die mijn zonnepanelenproductie meet.

Volstaat in mijn situatie ook door simpelweg een Sessy tussen de omvormer en meterkast te zetten? Ik denk dan gewoon dan bij de omvormer in het washok.

Of is toch een nieuwe omvormer aan te bevelen gezien de ouderdom?
Alles hier overigens ook op 1fase.

Wellicht vragen die vast al tig keer zijn beantwoord maar het is hier soms zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de spreekwoordelijke hooiberg. En zit ook een beetje te kijken naar die HomeWizard-accu die prijstechnisch niet gek is.

[ Voor 11% gewijzigd door DikkieDick op 07-10-2024 16:49 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjsmits
DikkieDick schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Heel oud bericht maar komt het tijdens het zoeken tegen. Ik heb ook een domme omvormer die er al ruim 10 jaar hangt. Nou zei men destijds dat die dingen een levensduur van een jaar of 10 hebben, maar het ding werkt nog.
Om hem slimmer te maken heb ik een kWh-meter in de meterkast die mijn zonnepanelenproductie meet.

Volstaat in mijn situatie ook door simpelweg een Sessy tussen de omvormer en meterkast te zetten? Ik denk dan gewoon dan bij de omvormer in het washok.

Of is toch een nieuwe omvormer aan te bevelen gezien de ouderdom?
Alles hier overigens ook op 1fase.

Wellicht vragen die vast al tig keer zijn beantwoord maar het is hier soms zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de spreekwoordelijke hooiberg. En zit ook een beetje te kijken naar die HomeWizard-accu die prijstechnisch niet gek is.
Hier hangt de Sessy gewoon achter een domme Omnik omvormer van 8 jaar oud. Ook 1 fase, en vandaar naar de meterkast. Werkt probleemloos. De omvormer blijft gewoon z'n werk doen en hoeft niet slim te zijn.

PV 15x295 Wp/Omnik 4TL-2; Kia Niro EV; Daikin 4kW monobloc hybride; Sessy 5.5 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
pjsmits schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:47:
Hier blijft de AP van de, bedraad aangesloten, P1 dongel altijd aan. Ik heb daar al eens eerder wat over gepost hier, maar toen geen antwoord gekregen. Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die vergelijkbare issues hebben. Hoop dat het een keer wordt opgelost.
De batterij dongel, die ook bedraad is aangesloten, doet dit trouwens niet.
Heb je de WIFI gewist van de P1 dongel? Als ik het hiet lees, is dat de oplossing voor een bedrade Sessy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:12

worker

2x Sessy thuisbatterij

DikkieDick schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

De Sessy meet het PV vermogen, maar niet de totaal geleverde energie. Dus laat die kWh meter lekker hangen.
En een oude PV inverter die het nog doet zou ik ook niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
worker schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:24:
[...]

De Sessy meet het PV vermogen, maar niet de totaal geleverde energie. Dus laat die kWh meter lekker hangen.
En een oude PV inverter die het nog doet zou ik ook niet vervangen.
Thanx. Die kWh-meter wou ik sowieso laten hangen natuurlijk. :-)
Ben wel benieuwd of je gaat merken of die omvormer het gaat begeven of dat ie van het ene op het andere moment de geest gaat geven.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
pjsmits schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:59:
[...]

Hier hangt de Sessy gewoon achter een domme Omnik omvormer van 8 jaar oud. Ook 1 fase, en vandaar naar de meterkast. Werkt probleemloos. De omvormer blijft gewoon z'n werk doen en hoeft niet slim te zijn.
Thanx. Nee idd. Omvormer hoeft ook niet slim te zijn. Had hem wel slim(mer) gemaakt om in homeassistant de opbrengst ook in het energy dashboard te krijgen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjsmits
herda schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

Heb je de WIFI gewist van de P1 dongel? Als ik het hiet lees, is dat de oplossing voor een bedrade Sessy
Ja, die is leeg. Al van alles geprobeerd, maar maakt niet veel uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visker999
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:36
pjsmits schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:53:
[...]

Ja, die is leeg. Al van alles geprobeerd, maar maakt niet veel uit. 8)7
Ik heb hetzelfde probleem, dongels van de batterijen krijgen geen IP-adres, de dongle van de P1 meter krijgt bedraad wel een IP-adres. Weet even niet meer waar ik het zoeken moet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:12

worker

2x Sessy thuisbatterij

DikkieDick schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:34:
[...]

Thanx. Die kWh-meter wou ik sowieso laten hangen natuurlijk. :-)
Ben wel benieuwd of je gaat merken of die omvormer het gaat begeven of dat ie van het ene op het andere moment de geest gaat geven.
Je mag hem toch weghalen :). Ik werd er net door iemand op gewezen dat óók de PV aansluiting nu een kWh meter heeft gekregen in de Sessy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 17:46
Net mijn tweee sessy besteld ! 5Kwh is net niet genoeg om in de zomer de avond en nacht door te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:40
helm71 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:48:
Net mijn tweee sessy besteld ! 5Kwh is net niet genoeg om in de zomer de avond en nacht door te komen..
Sluit je hem zelf aan? Lange levertijd?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:51
Gaaf, ik zit ook te kijken na een extra Sessy, in de zomer heb ik genoeg aan 1 Sessy, in het voor en najaar kan ik wel met 2 Sessy's de hele dag NOM draaien. In de winter lijkt mij een extra Sessy en dan ECO modus draaien ook wel leuk. Zeker bij een beetje dynamische stroom prijzen kan dat best wat schelen volgens mij.

Hoe ga je de BTW op de tweede Sessy terugvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
DJP! schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:10:
[...]

Gaaf, ik zit ook te kijken na een extra Sessy, in de zomer heb ik genoeg aan 1 Sessy, in het voor en najaar kan ik wel met 2 Sessy's de hele dag NOM draaien. In de winter lijkt mij een extra Sessy en dan ECO modus draaien ook wel leuk. Zeker bij een beetje dynamische stroom prijzen kan dat best wat schelen volgens mij.

Hoe ga je de BTW op de tweede Sessy terugvragen?
Niet…

Heb ik bij de eerste sessy ook niet gedaan, mijn btw teruggave op eigen naam en van mijn vrouw was al verspeeld door mijn zonnepanelen…

Ik verwacht met twee sessys op basis van wat ik met 1 heb gezien in 95% van de gevallen de helft van het jaar op zonnestroom te draaien… daarmee heb ik mijn eigen versie van saldering het halve jaar geregeld…

De andere zes maanden zal er in ieder geval totaal geen teruglevering meer zij .

De andere helft van het jaar inderdaad eventueel eco modus, maar ik wil daar nog wel aan rekenen, mijn voorgevoel zegt dat de winst icm dynamisch vrij beperkt gaat zijn, en dan is het ook iets waard de batterij niet te belasten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:08
helm71 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:29:
[...]

Niet…

Heb ik bij de eerste sessy ook niet gedaan, mijn btw teruggave op eigen naam en van mijn vrouw was al verspeeld door mijn zonnepanelen…
Bij mij hetzelfde. Na een bericht naar de-centale.nl vertelden ze mij dat je het energiecontract op beide namen kunt zetten en dan kun je nog een 3e keer gebruik maken van de KOR regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 21:49
Hier ook net besteld, 2 stuks. Geen BTW-teruggave, ook al verspeeld met panelen 3 jaar geleden.

Ik ben wel benieuwd of ik 20% kan aanbetalen, in de algemene voorwaarden en de bevestiging staat uitdrukkelijk dat het gehele bedrag ineens moet worden betaald, maar ik heb eerder per mail bevestigd gekregen dat een aanbetaling mogelijk is. Ik wacht hun reactie af.

Je hoopt/verwacht het niet, maar met een levertijd van 8 weken loop ik liever geen risico m.b.t. faillissement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:38
jaro431 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:34:
Hier ook net besteld, 2 stuks. Geen BTW-teruggave, ook al verspeeld met panelen 3 jaar geleden.

Ik ben wel benieuwd of ik 20% kan aanbetalen, in de algemene voorwaarden en de bevestiging staat uitdrukkelijk dat het gehele bedrag ineens moet worden betaald, maar ik heb eerder per mail bevestigd gekregen dat een aanbetaling mogelijk is. Ik wacht hun reactie af.

Je hoopt/verwacht het niet, maar met een levertijd van 8 weken loop ik liever geen risico m.b.t. faillissement...
Als je daar bang voor ben kun je beter een andere partner nemen. Of Heb je Sessy ook op papier laten zetten hoe de garantie geregeld is bij faillissement.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helm71
Devke schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Sluit je hem zelf aan? Lange levertijd?
Neu, komt over twee weken en het aansluiten kost eur 250, het is me de hassle biet waard om dat zelf te doen (stel een doa dan heb ik liever dat de installateur dat constateert, mijn eerste sessy was niet goed en is ook keurig vervangen, maar dat lijkt me toch een lastiger proces als ik zelf aan de pruts was gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:38
Ik heb hiervoor de HomeWizard accu besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
rtunru schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:20:
[...]

Ik heb hiervoor de Homewizard accu besteld.
Hoe ga je die twee combineren (je hebt toch ook een Sessy) zodat ze mekaar niet bijten (bij invloeden/laden ontladen tegemekaar in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
psdata schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Hoe ga je die twee combineren (je hebt toch ook een Sessy) zodat ze mekaar niet bijten (bij invloeden/laden ontladen tegemekaar in)
Ze hebben hun eigen P1 meter en sturing die elk laad/ontlaad gedrag afzonderlijk regelt.
Verder zitten ze in afzonderlijke fase en heb ik Sessy begrensd.

Of ze elkaar niet bijten moet ik nog ervaren.

[ Voor 5% gewijzigd door rtunru op 10-10-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
rtunru schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:27:
[...]

Ze hebben hun eigen P1 meter en sturing die elk laad/ontlaad gedrag afzonderlijk regelt.
Verder zitten ze in afzonderlijke fase en heb ik Sessy begrensd.

Of ze elkaar niet bijten moet ik nog ervaren.
Het lijkt mij dat de Sessy ook kijkt of je terugleverd. Dat doet de HW ook. Wie krijgt er dan voorrang? Wordt dat geen heen en weer geflipper?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJP!
Devke schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:26:
[...]

Het lijkt mij dat de Sessy ook kijkt of je terugleverd. Dat doet de HW ook. Wie krijgt er dan voorrang? Wordt dat geen heen en weer geflipper?
Naast een hoop geflipper krijg je denk ik zelfs de situatie dat de ene batterij de andere gaat opladen. Zonder centrale aansturing (HA, Homey etc) gaat dit volgens mij nooit stabiel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
DJP! schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Naast een hoop geflipper krijg je denk ik zelfs de situatie dat de ene batterij de andere gaat opladen. Zonder centrale aansturing (HA, Homey etc) gaat dit volgens mij nooit stabiel werken.
Dat is mijn gevoel dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
[quote]DJP! schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:14:
[...]
[/quote
tevens voor @rtunru
Daarom bracht ik het ook eff onder aandacht, ik dat je beter twee sessy's of twee Homewizzards tezamen kunt aan sturen.
Deze combinatie gaat mekaar geheid bijten, of je bent een kei in het besturen via HA of Homey. Want door hun eigen embedded ECO of XOM gaan ze op elkaar reageren.

Wellicht bijten ze mekaar niet ten tijde van een ROI stand, als je ze maar gelijktijding op laden cq ontlaten hebt staan.

[ Voor 11% gewijzigd door psdata op 10-10-2024 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
psdata schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:19:
[quote]DJP! schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:14:
[...]
[/quote

Daarom bracht ik het ook eff onder aandacht, ik dat je beter twee sessy's of twee Homewizzards tezamen kunt aan sturen.
Dit gaat mekaar geheid bijten, of je bent een kei in het besturen via HA of Homey. Want door hun eigen embedded ECO of XOM gaan ze op elkaar reageren.
Volgens mij kun je best verschillende batterijen naast elkaar gebruiken. Je moet ze dan alleen centraal aangestuurd zien te krijgen. Bij Sessy is dat vrij simpel via de API op te lossen, voor de andere batterijen weet ik niet. Dit soort systemen gaan ook steeds belangrijker worden. Ik denk dat er over enkele jaren ook wel speciale energie management systemen komen waarbij de PV, batterijen, laadpalen en andere verbruikers centraal aangestuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
DJP! schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Volgens mij kun je best verschillende batterijen naast elkaar gebruiken. Je moet ze dan alleen centraal aangestuurd zien te krijgen. Bij Sessy is dat vrij simpel via de API op te lossen, voor de andere batterijen weet ik niet. Dit soort systemen gaan ook steeds belangrijker worden. Ik denk dat er over enkele jaren ook wel speciale energie management systemen komen waarbij de PV, batterijen, laadpalen en andere verbruikers centraal aangestuurd kunnen worden.
Die EMS'en zijn er al.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
[...]

HW heeft zijn API gesloten. Daar valt dan weinig aan te sturen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3WbOSGz1Q2aiCQ-n_tyrQOZBs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Kwc9S1YhsSv7x3xVrehRD2z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Devke op 10-10-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
[...]

In het ergste geval, zet ik ze om de beurt uit bij het opladen en ontladen ;)
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat werken. Gelukkig is Sessy flexibel in te zetten.
Het blijft een leuke hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-09 18:59
Je zou de Sessy's om 23.59 kunnen uitzetten in de portal. HW accu op plug actief na 00.00 en uit om bijvoorbeeld 06.00 en dan de sessy's weer actief.

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
Leoniq schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:12:
Je zou de Sessy's om 23.59 kunnen uitzetten in de portal. HW accu op plug actief na 00.00 en uit om bijvoorbeeld 06.00 en dan de sessy's weer actief.
Dat is een mogelijkheid.
Een andere mogelijkheid is Sessy begrenzen en wel zodanig dat de overschot van mijn zonnepanelen voldoende is om beide op te laden. Ontladen om de beurt, eerst Sessy dan HW. :)
Mijn doel is zoveeel mogelijk zonenergie gebruiken en terugleverboete zo klein mogelijk houden.

Verder ben ik benieuwd wat er mogelijk zal zijn met de HomeWizard integratie in Home Assistant.

[ Voor 17% gewijzigd door rtunru op 10-10-2024 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helm71
rtunru schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:28:
[...]

Dat is een mogelijkheid.
Een andere mogelijkheid is Sessy begrenzen en wel zodanig dat de overschot van mijn zonnepanelen voldoende is om beide op te laden. Ontladen om de beurt, eerst Sessy dan HW. :)
Mijn doel is zoveeel mogelijk zonenergie gebruiken en terugleverboete zo klein mogelijk houden.

Verder ben ik benieuwd wat er mogelijk zal zijn met de HomeWizard integratie in Home Assistant.
Het lijkt me dat je de homewizard batterij kunt aansturen door dat puur te doen op terugleveren op de p1 meter….

Alleen laden als je meer dan X teruglevert en stoppen met terugleveren als je daar onder komt… dan laad hij alleen als er zon over is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier.bertens
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-04 11:05
ApfelScha schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:31:
Ik ben zzp'er, werk thuis en vroeg me af of ik twee Sessys zakelijk kon aanschaffen. Ik las https://doe-duurzaam.nl/a...aanschaffen-met-subsidie/. Dat ziet er wel heel aantrekkelijk uit, vooral met die EIA. Iemand hier ervaring mee? Maakt het hierbij uit of je 1 of 2 Sessys neemt?
heb je nog antwoord gehad van iemand van het Forum, ik zit met de zelfde vraag.
Had deze ook aan Danny van Doe maar duurzaam gesteld, maar die heeft denk ik een te volle mailbox...

gaat bij mij metname om EIA en hoeveel % je het mag zien als een investering en dus hoeveel % je jaarlijks mag aftrekken (ik ben consultant met geen kantoor aan huis).
gr Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb voor 6 Sessy's hier gebruik van gemaakt en is goedgekeurd.
Heb de code van de energielijst gebruikt: 251118
Aftrekpercentage is daarmee 45,5%
Let op ik heb de accu's op mijn kantoor staan (wel een aparte bedrijfsruimte bij het huis).
Maar ik werk dus ook vanuit kantoor.
Dat is wel belangrijk ook zover ik weet in deze. Ook de zonnepanelen zijn voor het bedrijf.'

De code is in 2024 wel wat verscherpt zo te zien. Ik heb deze in 2023 aangevraagd.

[ Voor 10% gewijzigd door Mister I op 11-10-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 20:29
Misschien goed om te noemen dat een thuisbatterij voor enkel opslag van zonne energie een hele lange terugverdientijd heeft. Het gaat richting de 10 jaar onder ideale omstandigheden en 15 jaar of meer voor een realistische scenario wat mogelijk langer is dan de levensduur van de batterij.

De prijs per kW per cycle kan als volgt berekend worden:
Prijs / kW / cycles / round-trip efficiency.

Sessy: €3550 / 5 / 6000 / 85% = €0.14
HomeWizard: €1394 / 2,7 / 4000 / 85% €0,15
Note: de round-trip efficiency is erg optimistisch gekozen.

Met een energiebelasting van €0,12 in 2025 maak je dus verlies per cycle. Dynamische tarieven of handel op de onbalans markt en BTW aftrek zou een paar cent extra kunnen opleveren en daarmee de cycles wel rendabel kunnen maken.

De kleine AC batterij van HomeWizard vult een markt die niet zou moeten bestaan. Ondanks de scherpe prijs per kW lijkt het me erg lastig om het bestaan te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
AJediIAm schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:05:
Misschien goed om te noemen dat een thuisbatterij voor enkel opslag van zonne energie een hele lange terugverdientijd heeft. Het gaat richting de 10 jaar onder ideale omstandigheden en 15 jaar of meer voor een realistische scenario wat mogelijk langer is dan de levensduur van de batterij.

Met een energiebelasting van €0,12 in 2025 maak je dus verlies per cycle. Dynamische tarieven of handel op de onbalans markt en BTW aftrek zou een paar cent extra kunnen opleveren en daarmee de cycles wel rendabel kunnen maken.

De kleine AC batterij van HomeWizard vult een markt die niet zou moeten bestaan. Ondanks de scherpe prijs per kW lijkt het me erg lastig om het bestaan te verantwoorden.
Dank voor deze inbreng.
Mijn geval is net iets anders :)

Zes maanden in het jaar laad ik miijn auto in combinatie van zonnepanelen en door de zon gevulde accu op en wel 2 keren in de week.
Hierdoor bespaar ik per week minimaal 30 Euro; dus in totaal 780 Euro per jaar.
Daar bovenop komt nog de besparing op de terugleverboete van enkele tientjes per maand en besparing op niet ingekochte stroom voor huishoudelijk gebruik.

Daarom had ik het aangedurfd om die HW accu bij te kopen omdat ik verwacht dat ik binnen 6/7 jaren het totale bedrag terugverdiend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
AJediIAm schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:05:

HW is ook 6000 cycli. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN1O_Wax8R5nUyEmNoyLPT1Gmi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFqw9VGJp093tGU57ZkJWZhL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Devke op 12-10-2024 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJediIAm
Voor de consistentie heb ik de garantie periode genomen wat dat is het enige concrete getal waar de leverancier achter staat. Bij HomeWizard is dat 4000 cycles en bij Sessy is dit 6000 cycles.

Daar zit nog wel een flinke kanttekening aan dat je bij HomeWizard een paar honderd euro eigen risico moet betalen en de batterij moet defect zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lulxNf_ilm8a66pLttz4zjNTh30=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MVFPEEldFJaujuWPuehcxWp8.png?f=fotoalbum_large

De meeste leveranciers geven meestal echte garantie op een capaciteit van 70%. Het lijkt alsof HomeWizard er zelf weinig vertrouwen in heeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
Zullen we het hier weer over Sessy hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-07 16:47
Bij p1 errors zie ik constant om de 5 seconden "2024/10/12 E (20:48:36.826) task_checker: "Tmr Svc" task is running low on free stack memory (232 bytes available)"
Is dat een fout bij mij? Of hebben meer mensen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
pvhpsb schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:53:
Bij p1 errors zie ik constant om de 5 seconden "2024/10/12 E (20:48:36.826) task_checker: "Tmr Svc" task is running low on free stack memory (232 bytes available)"
Ik heb deze meldingen niet, maar ik zou er een screen afdruk van maken.
En daarna je P1 dongel een reboot geven (effe de stroom er).
Daarna kijken of je de melding nog houd, bij ja een ticket melden/loggen bij Sessy.
Als het probleem zich nu niet meer voordoet, is het opgelost.
Maar ik zou het screendump zeker bewaren als het zich nog eens voordoet, kun je altijd terug verwijzen.
Je zou nog effe bij de status kunnen kijken, deze zou bij jou nu tegen de bovenkant aan staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRrPJyHmC3UkYjuVEzYWlN9iZKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGIf32nEK6PHJmpkGwUvsj3E.jpg?f=fotoalbum_large
Bij mij staat hij ruimschoots in het midden.

[ Voor 26% gewijzigd door psdata op 12-10-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
En, hoe gaat het met je Error's of zijn ze voorbij na de reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
Ook na een reboot zijn de errors aanwezig. Gemeld bij Sessy dus afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 21:05
Ik heb deze 5s errors ook met precies dezelfde tekst en 232 bytes in mijn P1. Nouja, running low is gelukkig nog geen acuut tekort aan geheugen, het kan waarschijnlijk nog een tijd door. Goed dat je het hebt gemeld bij Charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Draai nu paar dagen in ECO. Laden doet die op goedkope uren. Ontladen zou NOM moeten zijn, echter hij ontlaad continue met laag vermogen. Z'n 50w terwijl 700w verbruikt wordt.

In NOM, XNOM of dynamisch werkt wel goed.

Instelling of iets niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
Het antwoord van Sessy op de 5s errors.

Beste Patrick,

Bedankt voor je bericht.

Met de volgende release is het opgelost.
Het is niet echt een probleem waardoor die het niet meer zou doen.
Sessy houdt van piepen en dat houdt ons scherp.

Gaat dus helemaal goedkomen!

Met vriendelijke groet,
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:30
Er gaat(n) 1 (of 2) nieuwe firmwares aankomen => v1.7.4

Zelf draai ik 1.7.2, dus waarom 1.7.3 nooit is binnengekomen, beats me...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDu3LccIbRw6KtDA6vDZMfR3bXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CrbGHkz53O0UgmwA1UlE5sXz.png?f=fotoalbum_large

Check da Specz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
Als een update voor meer problem zorgt dan dingen oplost, trekken ze een update terug.
Dit is waar men bij Sessy update is batches uit rolt.
Is eigenlijk is deze wereld een van de betere methodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:34

HeroS

SmartHome Nerd

Na deze update 1.7.4 staat de Sessy in storing. Meer gebruikers hier last van?

[ Voor 4% gewijzigd door HeroS op 17-10-2024 10:14 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

HeroS schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:14:
Na deze update 1.7.4 staat de Sessy in storing. Meer gebruikers hier last van?
Even support gemaild is een probleem in de firmware:

Dit is een fout in 1.7.4

We werken momenteel al aan een oplossing.

Excuses voor het ongemak. De nieuwe software is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
@HeroS
En daarom rollen ze het niet breed uit, nu was jij en wellicht nog een paar waar het fout ging.
Op naar release 1.7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
psdata schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:26:
@HeroS
En daarom rollen ze het niet breed uit, nu was jij en wellicht nog een paar waar het fout ging.
Op naar release 1.7.5
Je mag wel verwachten dat ze dit vinden voor de eerste uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
@John245
daar waar gewerkt wordt vallen .......
En wat in je Lab, goed werkt kan in eens in de live wereld zo anders reageren.
Je merkt wel dat Sessy bij uitrol er toch wel boven op zitten.
Maar ok als je kijkt naar update's worden er nog eens eentje geskipt naar vrijgave.
Wellicht de eerste run op eigen Sessy's (medewerkers) thuis doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 07:48
John245 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Je mag wel verwachten dat ze dit vinden voor de eerste uitrol.
Dat zou je bij een aanzienlijk grotere club als Microsoft ook mogen verwachten, maar daar komt het ook regelmatig voor dat een update in het wild voor problemen zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

psdata schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:33:
@John245
daar waar gewerkt wordt vallen .......
En wat in je Lab, goed werkt kan in eens in de live wereld zo anders reageren.
Je merkt wel dat Sessy bij uitrol er toch wel boven op zitten.
Maar ok als je kijkt naar update's worden er nog eens eentje geskipt naar vrijgave.
Wellicht de eerste run op eigen Sessy's (medewerkers) thuis doen.
Ze hebben ook alpha en beta testers. Als het daar niet naar voren is gekomen, dan heb je dit soort gevolgen.
Kan gebeuren, wordt snel opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Echte software ontwikkelaars testen in productie B)

Als het bij Microsoft regelmatig voorkomt moeten niet veel beter verwachten van een klein hardware bedrijfje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
AJediIAm schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:19:

Als het bij Microsoft regelmatig voorkomt moeten niet veel beter verwachten van een klein hardware bedrijfje.
Oh, Ik dacht

alpha testing, beta testing, Sandbox, QA/Staging, Productie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Er is een nieuwe versie 1.7.5 en hier in is het probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJediIAm
John245 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:38:
[...]

Oh, Ik dacht

alpha testing, beta testing, Sandbox, QA/Staging, Productie
Misschien moet je eens bij CloudStrike solliciteren. Ze kunnen veel van je leren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:22

Locke_

Iron within, Iron Without!

Vandaag zijn mijn Sessies geinstalleerd. Helaas niet helemaal hoe ik dat graag wilde omdat de installateur aangaf dat dat niet zou werken, maar verder naar volle tevredenheid.

In de doos ontbrak 1 dongel, dus ik draai momenteel op 1 unit, maar die wordt de komende week nog geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIa0hNjDZmLUpmM2_6--u0Hwxrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3r7XjC5wrAkISnxCtvYiedlB.jpg?f=fotoalbum_large

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
AJediIAm schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:24:
[...]

Misschien moet je eens bij CloudStrike solliciteren. Ze kunnen veel van je leren ;)
Dit is trouwens ook één (1) van de redenen dat de farmaceutische industrie zo traag verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
Locke_ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:56:
Vandaag zijn mijn Sessies geinstalleerd. Helaas niet helemaal hoe ik dat graag wilde omdat de installateur aangaf dat dat niet zou werken, maar verder naar volle tevredenheid.

In de doos ontbrak 1 dongel, dus ik draai momenteel op 1 unit, maar die wordt de komende week nog geïnstalleerd.

[Afbeelding]
Zijn dit die nieuwe Sessy's waarbij de ventilatie openingen rechtsboven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DJP! schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

Dan zijn ze zo niet handig geplaatst wil je zeggen? ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

DJP! schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

Nee, de behuizing is rechtsboven gesloten.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:39

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Los van een paar foto’s van de binnen en buitenkant van de nieuwe Sessy’s in dit topic door een eigenaar. Is er ergens een uitleg/nieuws item te vinden over het hoe en wat van de ‘Sessy v1.5’?

Zou het wel leuk vinden om iets te lezen over de doorontwikkeling van de Sessy en welke keuzes/verbeteringen zijn doorgevoerd.

Of lees ik er overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Dat zou je bij een aanzienlijk grotere club als Microsoft ook mogen verwachten, maar daar komt het ook regelmatig voor dat een update in het wild voor problemen zorgt.
Microsoft heedr het nadeel dat er allerlei verschillende hardware en software is waar hun software mee moet werken, bij Sessie is het alleen Sessie hardware. Dat zou makkelijker te testen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Locke_ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:56:
Dacht dat een thuisbatterij minimaal 30 cm vrije ruimte aan alle kanten nodig had?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
AJediIAm schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:19:
If it builds, ship it... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

hoevenpe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:12:
[...]

Dacht dat een thuisbatterij minimaal 30 cm vrije ruimte aan alle kanten nodig had?
Geen idee, ik ga er toch een beetje vanuit dat de installateur zijn vak verstaat en weet wat ie doet.

Ik kwam er wel achter dat ze nog firmware 1.70 draaien waardoor ik nog metrics in de API mis.

Kan ik updaten terwijl ik nog communicatie met 1 batterij mis of kan ik beter wachten tot de dongel geplaatst is en beide batterijen via het netwerk bereikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:05
je hebt maar 1 P1 dongle nodig, of bedoel je wat anders ?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:30
Locke_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:29:
[...]

Geen idee, ik ga er toch een beetje vanuit dat de installateur zijn vak verstaat en weet wat ie doet.
Als je de kans ziet, zet ze iets verder uit elkaar zodat de warmte beter gedissipeerd kan worden. Nu is het wel een grote warmtebron imho.

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

cacofant schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:33:
je hebt maar 1 P1 dongle nodig, of bedoel je wat anders ?
De wifi/ethernet dongle die in de unit zelf moet worden geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

DaCootMeister schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Als je de kans ziet, zet ze iets verder uit elkaar zodat de warmte beter gedissipeerd kan worden. Nu is het wel een grote warmtebron imho.
De installateur komt volgende week om de dongle te installeren. Zal het gelijk even erbij meenemen. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

DaCootMeister schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Ze zaten niet vast dus ik heb het zelf net even gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AErB_EzWbMJ8WEc40gpE2ccyUEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2tnDIaeXShrVinOGdbmcgmj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Locke_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]
Is dit een afgesloten trapkast? Sessies produceren best wat warmte, dat zou je wel moeten afvoeren op één of andere manier…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

ErnstvV schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:03:
[...]

Is dit een afgesloten trapkast? Sessies produceren best wat warmte, dat zou je wel moeten afvoeren op één of andere manier…
De ruimte loopt nog 3m verder door de andere kant op en sluit met een aantal overlappende panelen. De warmte kan tussen de panelen door en er zit een sensor, als het echt te warm wordt dan krijg ik van HA een melding en kan ik de panelen open zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

vanenkelen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 14:52:
Ik wil toch eens gaan kijken of ik mijn 2 Sessy’s akoestisch ontkoppeld kan plaatsen. Ze hangen nu aan de muur in de garage die naast/tegen ons huis staat en sinds ik er 2 heb lijkt het alsof ze resoneren. 1’tje hoorde ik vrijwel niet, nu met 2 zijn ze echt wel goed te horen in huis. Ook op gekke plekken, wat voor mij bewijst dat het echt trilling/resonantie is.

Het makkelijkste lijkt me om een zware stellingkast te bouwen waarin ik ze boven elkaar kan zetten. Die kast kan ik met trillingsdempers/matten akoestisch vrij van de muur/grond plaatsen. De Sessy’s wil ik dan boven elkaar op pootjes in de kast plaatsen. Het liefste pak ik dan van die trillingsdempers voor buiten units van airco’s (m8 bouten volgens mij).

Wie van jullie heeft Sessy op pootjes staan en wat is de maat van de bout die gebruikt wordt? Zag wel wat foto’s in het topic, maar kan details niet heel precies zien.

Vraag staat overigens ook per mail uit bij Sessy, maar nog geen reactie gehad.
Even een update op mijn geluidsproblemen.

Ik heb 1 van de 2 Sessy’s losgemaakt van de muurbeugel en op pootjes gezet. Die pootjes weer op houten plankjes die vervolgens weer op foam trillingsdempers staan.

Heb de volgende trillingsdempende foam gekocht:

Linkje

Advies van Akoestiekwinkel was om (gezien formaat en gewicht van de Sessy) ieder pootje te ondersteunen met een plaatje van 12,5x12,5 cm D150 Regufoam 2,5 cm dik (de D150).

Heb het nu twee weekjes aangezien (nou ja vooral aangehoord) en het verschil is enorm. Als ze beiden op vol vermogen staan hoor ik ergens in de verte nog wel iets. Maar dan moet ik er echt op letten. Dat gekke zeurende gezoem is volledig weg, gelukkig.

De 2e Sessy ook op dit soort matten zetten wordt iets lastiger omdat ik daarvoor iets van een stelling moet maken die liefst ook niet gekoppeld is met de muur. Maar het effect daarvan zal niet zo groot zijn als 1 Sessy loshalen van de muur. Ik wil dat op termijn nog wel gaan proberen.

Het touwtje heb ik er even als voorzorg omheen gezet omdat de foam matjes wel wat meegeven als je de Sessy een duw geeft en ik wil voorkomen dat hij gaat glijden. Er staan fietsen in de garage en die worden er vlak tegenaan gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJNaLT0ttGkO_EfIjx5SLJlY8MU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2B8lubTmCvdLRveBKh30c34F.jpg?f=fotoalbum_large

In mijn geval gingen twee Sessy’s die vlak bij elkaar aan dezelfde kalkzandstenen muur hingen dus behoorlijk resoneren en moet je dus proberen die akoestisch te ontkoppelen.

Scheelt een berg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Locke_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]
Aangrenzend gelijk je woonkamer? Ik probeer mezelf even een beeld te schetsen. Leuke kachel voor van de winter dan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Devke schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

Aangrenzend gelijk je woonkamer? Ik probeer mezelf even een beeld te schetsen. Leuke kachel voor van de winter dan 😉
Klopt, de woonkamer zit aan de andere kant van de panelen :)

Ben wel benieuwd of het echt zo warm wordt, mooie aanvulling op de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Locke_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:15:
[...]

Dan weet ik wat je bedoeld. Ze staan in een trapkast/kelderkast. Ik ben wel heel benieuwd als ze vol vermogen staan te draaien of je daar geen last van hebt dan. De TV moet harder bijvoorbeeld. Je partner is niet meer te verstaan (als is dat misschien soms een zegen 🤣🙈) Dolletje mag hopelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Devke op 18-10-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Locke_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:15:
[...]

Mijn niet verwarmde, maar wel geïsoleerde garage van 30-35m3 (met een ventilatierooster in de buitenmuur en een ventilatieopening in het dak) ging door 2 Sessy’s van altijd ruim onder de binnentemperatuur in huis naar een graad of 3-4 hoger dan de binnentemperatuur.

Ik denk dat je het zeker gaat merken 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Devke schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Dan weet ik wat je bedoeld. Ze staan in een trapkast/kelderkast. Ik ben wel heel benieuwd als ze vol vermogen staan te draaien of je daar geen last van hebt dan. De TV moet harder bijvoorbeeld. Je partner is niet meer te verstaan (als is dat misschien soms een zegen 🤣🙈) Dolletje mag hopelijk.
Ik hoor meer voordelen van de sessy anders dan de batterij functie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

vanenkelen schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Mijn niet verwarmde, maar wel geïsoleerde garage van 30-35m3 (met een ventilatierooster in de buitenmuur en een ventilatieopening in het dak) ging door 2 Sessy’s van altijd ruim onder de binnentemperatuur in huis naar een graad of 3-4 hoger dan de binnentemperatuur.

Ik denk dat je het zeker gaat merken 😉.
Gezien mijn vrouw het altijd koud heeft is dat enkel gunstig 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-JaapK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 19:49
Hier vandaag 2 Sessy's geïnstalleerd door S&S Thuisbatterijen. Ziet er tot zo ver netjes uit. Zonnepanelen deden niks meer toen ze klaar waren. SoC staat nu op 0%, instelling nul op meter. Is het dan te verwachten dat ze geen stroom van het net binnen trekken?

Andere vraag: zag een paar comments hoger dat er al nieuwe firmware klaar staat. Waar kan jedit zien? Ik zie dat de mijne allebei op 1.7.3 draaien. Instelling staat op automatisch updaten.

Groeten Jan-Jaap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Locke_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:29:
[...]
Ik heb in het afgelopen jaar 3 verschillende partijen over de vloer gehad voor verschillende werkzaamheden, waarbij ik bij alle 3 blij was dat ik zelf vooronderzoek heb gedaan en hun werkzaamheden heb gecontroleerd, waardoor ik ze meerdere keren op fouten kon wijzen die anders verregaande gevolgen voor mijn woning zouden hebben gehad. Vertrouw nooit 100% op een ander en blijf vooral ook zelf nadenken.

Zo heb ik dus nu een nieuwe WTW-unit op zolder draaien waarbij de verkeerde 4 van de 6 buizen zijn aangesloten en men al 5x heen en weer is gereden, puur en alleen omdat ik de handleiding wél heb gelezen en inmiddels meer van het apparaat begrijp dan de verschillende monteurs wiens werk dit is.

En andere beunhazen hebben nog grotere fouten gemaakt. Vakmensen zijn schaars tegenwoordig, helemaal met accu's onder een trap/vluchtroute zou ik zelf ook even een en ander nakijken. Ja, je mag erop vertrouwen, maar of het terecht en slim is...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Jan-JaapK schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:51:
Andere vraag: zag een paar comments hoger dat er al nieuwe firmware klaar staat. Waar kan jedit zien? Ik zie dat de mijne allebei op 1.7.3 draaien. Instelling staat op automatisch updaten.

Groeten Jan-Jaap
Zodra het beschikbaar is (gaat in batches) verschijnt het in Notificaties (web portal). Maar er is ook een storing bij Microsoft dus portal kan down zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gucfnWzL-A_sBYOfeLYex--PPhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxu3BEzz6Te6qP6AT4Evcf5o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_rliur1OzPyg4pHoMuEuZpj9Pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qypI8I33D5snF6rKiIWgZta.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
Taro schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Ik heb in het afgelopen jaar 3 verschillende partijen over de vloer gehad voor verschillende werkzaamheden, waarbij ik bij alle 3 blij was dat ik zelf vooronderzoek heb gedaan en hun werkzaamheden heb gecontroleerd, waardoor ik ze meerdere keren op fouten kon wijzen die anders verregaande gevolgen voor mijn woning zouden hebben gehad. Vertrouw nooit 100% op een ander en blijf vooral ook zelf nadenken.

Zo heb ik dus nu een nieuwe WTW-unit op zolder draaien waarbij de verkeerde 4 van de 6 buizen zijn aangesloten en men al 5x heen en weer is gereden, puur en alleen omdat ik de handleiding wél heb gelezen en inmiddels meer van het apparaat begrijp dan de verschillende monteurs wiens werk dit is.

En andere beunhazen hebben nog grotere fouten gemaakt. Vakmensen zijn schaars tegenwoordig, helemaal met accu's onder een trap/vluchtroute zou ik zelf ook even een en ander nakijken. Ja, je mag erop vertrouwen, maar of het terecht en slim is...
@Locke_
De installateur hangt de batterij natuurlijk nooit in je vluchtroute zodat bij brand de rook je vluchtweg blokkeeert. En de installateur zal ook eerst je ondergrond onbrandbaar maken als deze brandbaar is. Verder geeft je leverancier en/of installateur natuurlijk ook het advies om een rookmelder op te hangen in de ruimte.

@Taro vakmensen zijn al lang schaars. Als je een goede installateur heb brengen ze je in contract met de leverancier. Zelf o.a. goede discussies met Honeywell gehad over hun Hometronic systeem, met Miele over Miele@Home, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
Boeryepes schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 06:48:
[...]

Zodra het beschikbaar is (gaat in batches) verschijnt het in Notificaties (web portal). Maar er is ook een storing bij Microsoft dus portal kan down zijn.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Microsoft host Sessy haar portal? Sessy is vlgs mij niet te besturen per app nog? Zou mooi zijn als dat wel zou kunnen. Zo min mogelijk afhankelijk zijn van andere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_

Locke_

Devke schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

Microsoft host Sessy haar portal? Sessy is vlgs mij niet te besturen per app nog? Zou mooi zijn als dat wel zou kunnen. Zo min mogelijk afhankelijk zijn van andere partijen.
Ik heb een extern portaal gekregen waar ik de sessies vanuit kan uitlezen en configureren.

Als ze hier ook een API bij bieden (nog niet onderzocht) dan is het een kwestie van een app (kunnen) bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devke
Locke_ schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:52:
[...]

Ik heb een extern portaal gekregen waar ik de sessies vanuit kan uitlezen en configureren.

Als ze hier ook een API bij bieden (nog niet onderzocht) dan is het een kwestie van een app (kunnen) bouwen.
Ik heb geen Sessy maar zover ik weet hebben ze een open API. Niet iedere gebruiker zal daarmee overweg kunnen. Zelf bouw etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 19-10-2024 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

[...]

Er is hier al iemand die een App heeft gemaakt om de Sessy via de API mee te kunnen bedienen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Er is hier al iemand die een App heeft gemaakt om de Sessy via de API mee te kunnen bedienen.
En een fijne
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN3DlPDFnX6jxbQuRsfWAwtB7_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfSmUShPcaONXaw9QlEC2rf1.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gruijter
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 19:04

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJP!
Devke schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

Gister morgen heeft de verbinding tussen de Sessy's en het portal er even uit geweest. Dit had iets met Azure te maken. Je kon op dat moment geen data uit de portal halen en ook de Sessy bedienen via het portal ging niet... Het mooie aan de Sessy is dat de API lokaal is en dus niet via de portal gaat. Dus via de HomeBattery app, Home Assistant, Homey etc werkte allens gewoon normaal. Ik denk dat de meeste mensen niet eens gemerkt hebben dat er een storing was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Nu online
[...]

Ja dat is het beheer portaal van Sessy zelf, maar ook deze benaderen de sessy's en P1 zelf.

Op iedere Dongel (zowel Sessy's, als de P1) is de locale API gewoon beschikbaar.
Hier maken de bouwers/makers van de App/intergratie's @Sandburd, @PimDoos en @gruijter gebruik van.

Kijk hier maar eens naar: http://<ip Sessyof p1>/api/v1/power/status of ..../api/v1/dynamic/schedule
Gewoon een voorbeeld.
Zie voor alle info omtrend de open API : https://www.sessy.nl/hoe-werkt-de-open-modus-van-sessy/
en als overzicht van je api en test mogelijkheid (na inlog) naar http://<Ip homey>/api

Met de App en de intergratie's kunnen we bijna alles. en houden we alles binnenshuis, dit asspect staat bij mij behoorlijk hoog

[ Voor 11% gewijzigd door psdata op 19-10-2024 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-JaapK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 19:49
:>
Ben zelf bezig met Domoticz plugin

Die api is wel akelig open. Cyber security matig afgedekt. Zal wat aan moeten gebeuren in de komende paar jaar vermoed ik
Pagina: 1 ... 75 ... 94 Laatste