Pussolini schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:47:
Vanuit de slaapkamer hebben we mooi uitzicht op de Ginkgo, die op dit moment staat te shinen
[Afbeelding]
In het kader van publieksparticipatie hadden we overigens een idee. De badkamer moet dus ontworpen worden en we hebben besloten dat we zelf materiaal gaan inkopen en dat door de aannemer laten plaatsen. Met de keuken heb ik gemerkt hoeveel je kunt besparen door slim in te kopen, dus dat gaan we nu weer doen.
Lang verhaal kort: we schrijven een wedstrijd "Ontwerp een droombadkamer" uit

. Prijzen moeten we nog even bedenken, maar een goodiebag met een pondje asbest zullen we sowieso regelen.
[Afbeelding]
Hierbij een plattegrond. De twee inbouwkasten in de gang gaan er uit en die ruimte wordt bij de badkamer getrokken. De deur in de badkamer gaat naar een stukje platdak, die wordt vervangen door een raam.
Eisen:
- Een bad en inloopdouche apart
- luxe wellness
vibe, zoals Jetten dat zou zeggen
-Badkamermeubel met 1 grote spoelbak
-Budget is flexibel
Ik ben zelf ook aan het ontwerpen hoor, dus het is niet zozeer werk uit handen geven, maar het lijkt me superleuk om te zien waar men mee op de proppen zou komen. Hoe specifieker, hoe leuker!
Leuk idee, deze ontwerpwedstrijd! Dat kunnen mensen beter dan ik. Onze badkamer is in 2018 verplaatst, ik noem een paar leerpunten: brede inloopdouche is heerlijk, maar 1 lichtpunt zit precies boven de kop van de regendouche… qua beglazing: dubbel glas met daarin luxaflex is ideaal, makkelijk schoonmaken. Vloerverwarming is heel prettig, handdoekradiator had toch wel fijn geweest. Aparte toiletruimte is bij jullie geen optie? In de spitstijden is dat heel handig en niemand klaagt over geurtjes. En goede geluidsisolatie, onze koters houden van muziek onder de douche…