Laat ik je als eerste (al eerder gedaan dacht ik, loop mee met dit draadje sinds de allereerste post) je bewonderen voor je doorzettingsvermogen.
En verder, goed bedoelde opmerkingen/inzicht van mijn zijde, of het ook meerwaarde voor je is.... is aan jou/jullie.
Als je er eens een dag aan wil spenderen ter oriëntatie, maak een ritje naar het oosten en ga eens dat soort huizen (daar meestal de duurdere varianten die te zien zijn) bekijken of het wat is.
De zoekopdracht is dan "Fertighaus" als eerste zoekopdracht.
Nu doe ik er nog een tip bij (weet niet meer waar je precies woont) ga gewoon even naar Keulen of Wuppertal of zoek er een op die dichterbij is https://www.fertighauswelt.de/hausausstellungen.
Dan heb je gelijk een stel leveranciers te pakken op een park. Kleine entreeprijs die je terugkrijgt als je een (vervolg) afspraak maakt.
En verder, goed bedoelde opmerkingen/inzicht van mijn zijde, of het ook meerwaarde voor je is.... is aan jou/jullie.
Kijk aan zo'n man heb je wat, top dat je die hebt gevonden.Pussolini schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:11:
Tijd voor een nieuwe update. Maak de borstjes maar nat.
Het goede nieuws is dat de plannen door de gemeente zijn goedgekeurd.
..............................
Hij begon met "ik ben opgegroeid in een aannemersbedrijf en doe dit al 30 jaar, maar heb het niet vaak zo ernstig gezien". Hij legde uit dat je normaal, als je begint met slopen, de logica van eerdere verbouwingen kunt zien en het dan niet eens hoeft te zijn met de aanpak, maar in ieder geval kunt zien wat de intentie is geweest. "Hier zie ik geen enkele logica of professionaliteit" zei hij, over de constructieve handelingen uit het verleden.
Voor 2 ton hoef je echt geen tiny house te krijgen, maar hoe groot wil je wonen. Bij onze oosterburen werkt men veel meer met prefab en er zijn bedrijven die gewoon (soms in combinatie met lokale aannemers hier) gewoon in NL iets willen neerzetten.De opties die we nu hebben:
- meer budget vrijmaken is geen optie. Van het geld dat we hebben, kunnen we echt wel eea laten doen, maar zeker niet alles. ............ Nog jarenlang verbouwen zie ik in ieder geval niet zitten.
- platgooien en een prefab huis neerzetten. Aantrekkelijk, want de locatie waar we zitten is perfect en we hebben veel grond. De vraag is of je dat voor 2+ ton voor elkaar krijgt. Ik voel er ook niet heel veel voor om een maximale hypotheek te hebben voor een tiny house.
Als je er eens een dag aan wil spenderen ter oriëntatie, maak een ritje naar het oosten en ga eens dat soort huizen (daar meestal de duurdere varianten die te zien zijn) bekijken of het wat is.
De zoekopdracht is dan "Fertighaus" als eerste zoekopdracht.
Nu doe ik er nog een tip bij (weet niet meer waar je precies woont) ga gewoon even naar Keulen of Wuppertal of zoek er een op die dichterbij is https://www.fertighauswelt.de/hausausstellungen.
Dan heb je gelijk een stel leveranciers te pakken op een park. Kleine entreeprijs die je terugkrijgt als je een (vervolg) afspraak maakt.
Succes met je keuzes/onderzoek/adviezen die hier worden gedaan!!!- met makelaars praten om te kijken wat we er nog voor kunnen krijgen, wetend dat we daar fors verlies op zullen lijden. Stel dat iemand zou betalen wat puur de kale bouwgrond waard is, hebben we de hypotheek er al wel uit, maar zijn we 2 ton aan eigen geld kwijt. Dat is wel een hele bittere pil om te slikken. Anderzijds zouden we dan wel iets anders kunnen kopen en rust kunnen hebben.
We gaan alledrie de opties serieus onderzoeken. Mocht iemand nog een out of the box oplossing bedenken, horen we het graag.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet