Oh ja en de beveiligingsupdates waren maar 1 jaar langer dan de OS updates geloof ik
Dus het zal dan einde support zijn in zomer 2027?
Ik wou dat Samsung hier wat explicieter over was trouwens. Ze hebben wel een pagina met wat er momenteel in support is:
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb Maar niet iets met exacte details over hoe lang alles nog in support is en waarvoor (tot welke android versie upgrades, tot welk jaar/maand security updates)
Meestal is het laatste jaar ook niet meer maandelijks maar per kwartaal (de S22 is hier al in vervallen).
Ik heb al een S25 klaar liggen maar ik wou eigenlijk mijn S23 nog wel jaren gebruiken als tweede telefoon (uitgaan enzo). De hardware is nog helemaal als nieuws omdat ik er netjes mee omga. Geen krasje op het scherm of behuizing. Zelfs de accu heeft nog 98% health (700 cycles). Ook is hij nog lang niet te traag om door te kunnen.
LineageOS
ondersteunt hem wel maar unlocken van de bootloader is niet meer mogelijk begrijp ik.
Ik vind dat niet zo'n mooie zet van Samsung. Ik heb ook een Honor Magic V2 (foldable) die in hetzelfde jaar uitkwam. Hij heeft ook dezelfde SoC. Die begon uit support te lopen maar Honor heeft met terugwerkende kracht bepaald dat hun flagships 7 jaar support krijgen inclusief deze

. Zou Samsung ook sieren in deze tijd van milieuoverwegingen, en steeds duurdere componenten door de AI hype.
[
Voor 25% gewijzigd door
Llopigat op 19-05-2026 21:13
]