Toon posts:

Alfea Extensa Duo A.I. R32 10Kw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jeep
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:49
Ik heb sinds vorige week een Alfea Extensa Duo A.I. R32 10Kw en ben benieuwd naar o.a. ervaringen, instellingen, verbruiksgegevens etc. van andere gebruikers met dezelfde of vergelijkbare warmtepompen.
Ik ben nieuw en heb al vrij veel doorgelezen maar kan weinig vinden over onderlinge vergelijkingen, instellingen en verbruik. Ik besef dat dit van een aantal factoren afhankelijk is.

Gegevens woning:
Bouwjaar 1998
Vloeroppervlakte beneden +/- 100 m2
Vloeroppervlakte boven +/- 80 m2 waarvan de helft van de ruimte open staat.
Zolder geen verwarming
Inhoud woning 720 m3

De eerste 2 dagen moest de warmtepomp flink aan het werk om het huis/vloer op temperatuur te krijgen en waarbij de elektrische bijverwarming ook ingeschakeld moest worden ( zie bijlage vrijdag 20-jan. en zaterdag 21-jan)
Verbruik vrijdag voor Verwarming 80 Kw en zaterdag 40 Kw.

Zondag draait de WP tussen de 1500-2000 W in de nacht en ging rond de klok van 11.30 uur uit en om 16.00 uur ging deze vervolgens weer aan. Verbruik zondag +/- 35 Kw alleen voor verwarming.
Vandaag (maandag) draait deze rond de 1500 W en kan het huis prima op temperatuur houden, sterker nog de temperatuur stijgt naar 20,8³C en de WP blijft draaien. Waarom dit zo is kan ik niet verklaren. Weet iemand waarom dit zo is ?

Thermostaat ingesteld op 20³C maar schommelt tussen de 20.5³C en 20.9³C. Waarom dit zo is begrijp ik niet, misschien dat iemand daar antwoordt op heeft. Gistermiddag toen de warmtepomp weer aansloeg om 16.00 uur was het 20.5³C en deze staat nu op 20.8³C.

[Voor 39% gewijzigd door Jeep op 23-01-2023 20:06]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee