De inhoud is afhankelijk van land waaruit je kijkt dus vanuit Nederland zou je dezelfde Nederlandse content zien. Zonder vpn is dit de eerste maand niet te gebruiken. En daarna zijn ze tegenwoordig heel streng dus kleine kans dat het blijft werken. Aan jou de vraag of je dit waard is123Ron schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:22:
Hallo,
Een klant/kennis van mij woont in Brazilië en meldde mij dat Netflix daar goedkoper is.
Nu stelt hij voor om een abonnement voor mij af te sluiten, zodat ik dat in Nederland kan gebruiken.
Is dit mogelijk? Krijg ik dan dezelfde content te zien als met een Nederlands abonnement?
Ik lees dat je hiervoor een VPN moet gebruiken en dat ga ik dus niet doen.
Ik denk dat mijn vraag binnen de regels valt. Als dat niet zo is, mag deze verwijderd worden door een van de moderators.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Ron
Bodkin gisteren ook afgerond. Leuke serie inderdaad, met een kop en een staart. Keek ook lekker weg en ik hou zelf ook wel van de Ierse sfeer en landschappenwiemelen schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:47:
Iemand hier Bodkin al gekeken?
Ik zit nu aan aflevering 3 en vind het best wel goed.
Beetje trager zoals de meeste Britse series en bij tijds best wel grappig.
Kreeg zojuist deze e-mail. Is die legit? Kan weinig vinden op internet. Afzender is info@account.netflix.com
:strip_exif()/f/image/c9VtXW48PqkHzpNiS7CtTuxl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 03-06-2024 21:55 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waarom heb je twijfels of deze legit is?Rivanov schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:54:
Kreeg zojuist deze e-mail. Is die legit? Kan weinig vinden op internet. Afzender is info@account.netflix.com
[Afbeelding]
Ze wetend at je Rick bent (klopt toch?). Ze vragen niet echt om een actie die je moet uit voeren. Het mailadres eindigt netjes op @netflix.com.
Ik zie geen red-flag.
Als ze nou met alle nadruk en prioriteit vroegen om naar iets als www.neppe-netflix-site-van-een-haxor.nl te gaan om daar in te loggen. Dan pas was hier een palet aan alarmbellen afgegaan. Maar let altijd op de linkjes die je ziet als je met de muis boven de link hovert.
[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 03-06-2024 22:03 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dit is een scammailtje van Apple om je de nieuwste Apple TV te laten kopen!Rivanov schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:54:
[Afbeelding]
Zoals @AW_Bos al zegt: niks wijst erop dat dit niet legitiem zou zijn, ze informeren je alleen maar.
The devil is in the details.
Maar ik doel op het feit dat ik nergens kan vinden dat Netflix de Apple TV 2nd en 3rd Gen niet meer gaat ondersteunen.
Nu heb ik deze zelf niet meer, maar dat ik geen officiële berichtgeving kan terugvinden vind ik opmerkelijk.
Nu heb ik deze zelf niet meer, maar dat ik geen officiële berichtgeving kan terugvinden vind ik opmerkelijk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je hebt je eigen vraag al beantwoordt, maar het had natuurlijk ook gekund dat jij één van de eersten bent die hiervan een mailtje krijgt, en dat niet alles en iedereen er al over geüpdate is
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Heb de vraag over het basic abonnement hier een paar keer gezien. Mijn korte eerste ervaring.
Vandaag van 1080 naar 720 gegaan als abonnement.
Ik zit op minder dan 2,5 meter van een 65 inch oled TV. Dus ja, het is zeker merkbaar. Met Drive to survive is het echt op de rand van wat ik wil. Maar daarna een aflevering van Orange is the new Black gekeken en daar heb ik er echt geen enkel probleem mee.
Voor mij zijn verhalende series de belangrijkste reden om TV te kijken. Daar gaat het dus goed mee. Maar zeker (natuur) documentaires moet je niet willen doen imho. Het zal verder echt heel persoonlijk zijn en afhankelijk van hoe je TV kijkt. Of je meer voor het verhaal of voor de mooiheid van het beeld gaat. Maar ik denk dat ik het voorlopig wel uithoud met deze tier.
Ik zit op minder dan 2,5 meter van een 65 inch oled TV. Dus ja, het is zeker merkbaar. Met Drive to survive is het echt op de rand van wat ik wil. Maar daarna een aflevering van Orange is the new Black gekeken en daar heb ik er echt geen enkel probleem mee.
Voor mij zijn verhalende series de belangrijkste reden om TV te kijken. Daar gaat het dus goed mee. Maar zeker (natuur) documentaires moet je niet willen doen imho. Het zal verder echt heel persoonlijk zijn en afhankelijk van hoe je TV kijkt. Of je meer voor het verhaal of voor de mooiheid van het beeld gaat. Maar ik denk dat ik het voorlopig wel uithoud met deze tier.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Oh verrek, die was er ook nog!

Binnenkort maar eens een recap van S1 zoeken.
Nomen nescio
Haha ja klopt, ik heb deze serie leren kennen omdat mijn vrouw hem aan het kijken was. Nu gaan we de hele serie samen opnieuw kijken voordat het nieuwste seizoen uitkomtBra-Jo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:14:
[...]
Oh verrek, die was er ook nog!Seizoen 1 gekeken, prima bevallen, maar ik had niet eens in de gaten dat er al een S2 was, laat staan S3.
Binnenkort maar eens een recap van S1 zoeken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Oh, ik heb deze serie nog nooit bekeken, wel van gehoord. Zal ff een trailer van S1 opzoeken en kijken of het wat voor mij is
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ah, mijn volgende afschrijving is de 12e en dan ga ik ook terug naar 720p... ben benieuwd hoe (en of) ik het ga ervaren. Hier een 58" op ongeveer dezelfde afstand... Mocht het toch tegenvallen dan maar weer een stapje omhoog naar standard/1080p.ArthurMorgan schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:51:
Heb de vraag over het basic abonnement hier een paar keer gezien. Mijn korte eerste ervaring.
Maar voor 100 euro per jaar verschil (tov premium) zeker de moeite waard om even te proberen!
Persoonlijk zou ik het in 2 stappen doen. van premium naar basic is echt een heel groot verschil. Ik ben ergens vorig jaar van premium naar standaard gegaan. Dat vond ik echt heel goed te doen. De stap naar basic is nog beter zichtbaar. Heb gisteren Vikings gekeken, en omdat dara toch meer natuur in te zien is viel dat toch wat meer tegen dan het eerder genoemd Orange is the new Black. Ik wen er wel aan, maar het is wel behoorlijk duidelijk verschil.m0ridin schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:25:
[...]
Ah, mijn volgende afschrijving is de 12e en dan ga ik ook terug naar 720p... ben benieuwd hoe (en of) ik het ga ervaren. Hier een 58" op ongeveer dezelfde afstand... Mocht het toch tegenvallen dan maar weer een stapje omhoog naar standard/1080p.
Maar voor 100 euro per jaar verschil (tov premium) zeker de moeite waard om even te proberen!
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
@ArthurMorgan Valt ook wat voor te zeggen, maar ja... als ik nu alsnog richting standard zou gaan is het iig weer een verbetering tov basic
Merken het wel, zo enorm veel netflix kijk ik op het moment ook eigenlijk niet. Ging me er vooral om dat ik het ruk vind om bijna 20 euro per maand te betalen terwijl mijn enige reden die 4k was (waarvan het de vraag was hoeveel dat eigenlijk uberhaupt toevoegde).
Merken het wel, zo enorm veel netflix kijk ik op het moment ook eigenlijk niet. Ging me er vooral om dat ik het ruk vind om bijna 20 euro per maand te betalen terwijl mijn enige reden die 4k was (waarvan het de vraag was hoeveel dat eigenlijk uberhaupt toevoegde).
En we zijn gisteren toch maar direct begonnen aan het eerste seizoen van Sweet Tooth, nu kijk ik ook volledig mee en niet zoals de eerste keer met een schuin oog tot het mijn interesse wist te wekken en ik halverwege opeens volledig mee ging kijken
Sinds gisteren naar 720p ipv 4k, was even vergeten dat het gisteren in zou gaan dus dacht dat de verbinding gewoon even matig was...
Oftewel, an sich wel duidelijk te merken
(nu Bodkin aan het kijken, nou niet een enorm complexe/snelle serie maar was een aflevering met wat rokerig/mistig iets en dan merk je het wel).
Aan de andere kant ook nu, momenten dat het wel evne duidelijk is maar ook grote delen dat het me niet opvalt en ik me er totaal niet bewust van ben.
Dit is op 55" en van ongeveer 2.5m...
Maandje aankijken nog maar even, als het me teveel op blijft vallen of misschien een andere serie/film groter effect heeft probeer ik 1080 wel. Moet zeggen dat ik ALS ik iets download dit vaak ook max 1080p is en dat echt prima is voor me. Bitrate zal dan vast hoger zijn, maar ok.
Hoe dan ook, zeker merkbaar maar tot nu toe valt het nog enigzins mee.
Oftewel, an sich wel duidelijk te merken
Aan de andere kant ook nu, momenten dat het wel evne duidelijk is maar ook grote delen dat het me niet opvalt en ik me er totaal niet bewust van ben.
Dit is op 55" en van ongeveer 2.5m...
Maandje aankijken nog maar even, als het me teveel op blijft vallen of misschien een andere serie/film groter effect heeft probeer ik 1080 wel. Moet zeggen dat ik ALS ik iets download dit vaak ook max 1080p is en dat echt prima is voor me. Bitrate zal dan vast hoger zijn, maar ok.
Hoe dan ook, zeker merkbaar maar tot nu toe valt het nog enigzins mee.
Hier zojuist het abonnement opgezegd, liep sinds 2017. Vind 19 euro per maand teveel geld voor alleen Netflix. Laat het wel een paar maand op hold staan en dan neem ik het eind van de zomer wel weer terug voor een maand of 2. Mocht er de tussentijd toch iets opstaan wat ik erg graag wil zien dan doe ik dat wel weer op de ouderwetse manier.
Heb ik ook gedaan, was al onafgebroken lid sinds 2016.Nopheros schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:09:
Hier zojuist het abonnement opgezegd, liep sinds 2017. Vind 19 euro per maand teveel geld voor alleen Netflix. Laat het wel een paar maand op hold staan en dan neem ik het eind van de zomer wel weer terug voor een maand of 2. Mocht er de tussentijd toch iets opstaan wat ik erg graag wil zien dan doe ik dat wel weer op de ouderwetse manier.
Het is voor mij meer uit principe. Ze blijven de kosten maar omhoog gooien en steeds meer en sneller.
Het kan nu ook echt uit om af en toe lid te zijn. Hoevaak het wel niet voor kwam dat ik maanden niks keek maar toch lid bleef..
Gisteren voor het eerst een abonnement bij Netflix genomen, inclusief 4K. De laatste tijd zijn er enkele series verschenen waar wij wel nieuwsgierig naar zijn. Gisteren begonnen met Ripley en dat was in de roos. Schitterende beelden in zwartwit, zeer sfeervol, goed verhaal, goed acteerwerk en een uitstekende muziekkeus, die ook sfeer verhogend werkt.
Het is de bedoeling het abonnement van tijd tot tijd stop te zetten, het is inderdaad nogal aan de prijs. We zijn geabonneerd op HBO Max voor de spotgoedkope openingsprijs, waarvoor we al veel fraais hebben kunnen bekijken.
Het is de bedoeling het abonnement van tijd tot tijd stop te zetten, het is inderdaad nogal aan de prijs. We zijn geabonneerd op HBO Max voor de spotgoedkope openingsprijs, waarvoor we al veel fraais hebben kunnen bekijken.
Ik ben zojuist getrakteerd op de nieuwe UI op Google TV.
Ze weten echt hoe ze een prima app grafisch om zeep kunnen helpen.
Wat een gedrocht is het geworden. Totaal geen overzicht meer

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Link, schermafdruk of foto voor de mensen onder ons die zich er nog geen voorstelling bij kunnen maken?The-Source schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:27:
Google is tegenwoordig zo goed dat ik een link to the past krijg
Dat zit wel Schnorr.
Lijkt hierop https://www.macrumors.com.../netflix-tv-app-redesign/Stukfruit schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:37:
[...]
Link, schermafdruk of foto voor de mensen onder ons die zich er nog geen voorstelling bij kunnen maken?
Google is tegenwoordig zo goed dat ik een link to the past krijg
Zo slim is de Netflix app toch niet meer want ik krijg ook continu series als aanrader te zien terwijl ik deze al lang en breed volledig heb bekeken..
Op m'n LG tv sinds een paar dagen ook de nieuwe UI. Erg wennen. En ik kan niet meer vinden wat er binnenkort aan zit te komen om een herinnering in te stellen?
Ze hopen natuurlijk dat je ze nog een keer gaat kijken en dan niet zeurt om nieuw content. Zonder dollen viel me ook al op, zelfs al films getipt gekregen waarbij ik na 10minuten pas doorhad dat ik hem had gezien, vroeger stond er netjes kijk opnieuw.Deezers schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:23:
Zo slim is de Netflix app toch niet meer want ik krijg ook continu series als aanrader te zien terwijl ik deze al lang en breed volledig heb bekeken..
Festina lente
Als je nu naar je favoriete lijst wil ga is het totaal niet te zien hoe vaak je naar beneden moet. Een deze Gui is op een grote tv gewoon erg overdrevenStukfruit schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:50:
[...]
[Afbeelding]
Vloeiende animaties zijn goed tot ze misbruikt worden, zullen we maar zeggen.
Netflix overweegt een gratis versie in bepaalde gebieden. Dus zonder advertenties, maar waarschijnlijk met een uitgekleed aanbod of alleen de eerste afleveringen. https://www.bloomberg.com...lenge-it-isn-t-big-enough
Alles om je alsnog te laten betalen. De betalende rek is er simpelweg uit. Prijzen verhogen werkt deels maar op een gegeven moment kan je naast aantrekkelijke content niet veel meer toevoegen om mensen nóg meer te laten betalen. Alleen bijvoorbeeld content verdeeld gaan releasen over de abonnementen, premium krijgt een week eerder toegang etc. dat soort geintjes om alle tiers onaantrekkelijk te maken. Ik zag dat dat Pathe voor een normale film soms al 14 euro per kaartje vraagt, dan valt 19 euro voor Netflix met 4K nog mee om een hele maand te bingen. Maar ondertussen is het aanbod zo versnipperd dat weinig mensen àlle streamers aanhouden tegen de huidige prijzen. Merk het nu in de zomer ook, als het mooi weer is ga je automatisch minder snel binnen tv-kijken.
Alles om je alsnog te laten betalen. De betalende rek is er simpelweg uit. Prijzen verhogen werkt deels maar op een gegeven moment kan je naast aantrekkelijke content niet veel meer toevoegen om mensen nóg meer te laten betalen. Alleen bijvoorbeeld content verdeeld gaan releasen over de abonnementen, premium krijgt een week eerder toegang etc. dat soort geintjes om alle tiers onaantrekkelijk te maken. Ik zag dat dat Pathe voor een normale film soms al 14 euro per kaartje vraagt, dan valt 19 euro voor Netflix met 4K nog mee om een hele maand te bingen. Maar ondertussen is het aanbod zo versnipperd dat weinig mensen àlle streamers aanhouden tegen de huidige prijzen. Merk het nu in de zomer ook, als het mooi weer is ga je automatisch minder snel binnen tv-kijken.
Hier hetzelfde idd, slapend lid van meerdere streaming services terwijl ik vrijwel alleen youtube en sport kijk.Drials schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:27:
[...]
Heb ik ook gedaan, was al onafgebroken lid sinds 2016.
Het is voor mij meer uit principe. Ze blijven de kosten maar omhoog gooien en steeds meer en sneller.
Het kan nu ook echt uit om af en toe lid te zijn. Hoevaak het wel niet voor kwam dat ik maanden niks keek maar toch lid bleef..
Probeer net nu om te draaien, door af en toe een serie te bingen en dan alleen de betreffende service actief te hebben.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Je kan die trucjes proberen, tot een aantal klanten er de buik van vol heeft en beginnen af haken. Als die bal aan het rollen gaat, en het wordt hip om Netflix te bashen of the cutten, dan gaat zoiets in onze digitale wereld enorm snel...Deezers schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:00:
Netflix overweegt een gratis versie in bepaalde gebieden. Dus zonder advertenties, maar waarschijnlijk met een uitgekleed aanbod of alleen de eerste afleveringen. https://www.bloomberg.com...lenge-it-isn-t-big-enough
Met azijn vang je geen vliegen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Mede om deze reden heb ik Netflix ook gepauzeerd. Meer buiten plus de sportzomer wat ik graag volg. Zet 'm voor een maandje op 3 stil, scheelt mij een kleine 60 euro. In september zie ik wel weer.Deezers schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:00:
Merk het nu in de zomer ook, als het mooi weer is ga je automatisch minder snel binnen tv-kijken.
Onafgebroken lid sinds september 2013...
Ik kreeg zondag voor het eerst op mijn tv een scherm dat ik een tweede account aan moest maken (betalen), heb wel aan kunnen geven dat ik op vakantie ben.
)
Het ging in ieder geval wel, ik zag gisteren toevallig nieuw over Youtube (die zijn ook goedkoper in dat soort landen) dat die dergelijke abonnementen af gaan sluiten. Wat Netflix doet, geen idee, waarschijnlijk ga je ook mails krijgen en kun je wel aangeven dat je op vakantie bent buiten Brazilie (maar de vraag is voor hoe lang123Ron schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:22:
Hallo,
Een klant/kennis van mij woont in Brazilië en meldde mij dat Netflix daar goedkoper is.
Nu stelt hij voor om een abonnement voor mij af te sluiten, zodat ik dat in Nederland kan gebruiken.
Is dit mogelijk? Krijg ik dan dezelfde content te zien als met een Nederlands abonnement?
Ik lees dat je hiervoor een VPN moet gebruiken en dat ga ik dus niet doen.
Ik denk dat mijn vraag binnen de regels valt. Als dat niet zo is, mag deze verwijderd worden door een van de moderators.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Ron
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hoi iedereen, afgelopen week was ik in Spanje en tot mijn verbazing was de serie die ik keek in HD. Ik twijfelde even maar nu ben ik weer in Nederland en is inderdaad wat ik al dacht exact dezelfde serie op exact hetzelfde account weer in 4K kwaliteit. Heb ik iets totaal gemist? In een ander land dezelfde serie in HD als in Nederland in 4K? Ik vind het bizar hoe dit werkt/kan, ik betaal bijna 20)!!) euro per maand puur om in 4K te kijken want ik kijk maar op 1 device per keer en vervolgens word ik keihard afgescheept met HD terwijl dezelfde serie wel in 4K is opgenomen door Netflix (serie is Netflix original).
[ Voor 3% gewijzigd door Eagles op 29-06-2024 22:46 ]
Kon de device waar je op keek in Spanje wel 4K aan?Eagles schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:46:
Hoi iedereen, afgelopen week was ik in Spanje en tot mijn verbazing was de serie die ik keek in HD. Ik twijfelde even maar nu ben ik weer in Nederland en is inderdaad wat ik al dacht exact dezelfde serie op exact hetzelfde account weer in 4K kwaliteit. Heb ik iets totaal gemist? In een ander land dezelfde serie in HD als in Nederland in 4K? Ik vind het bizar hoe dit werkt/kan, ik betaal bijna 20)!!) euro per maand puur om in 4K te kijken want ik kijk maar op 1 device per keer en vervolgens word ik keihard afgescheept met HD terwijl dezelfde serie wel in 4K is opgenomen door Netflix (serie is Netflix original).
Een 1 jaar oude TV die op zeker 4K was, dus daar kan het niet aan liggen óf de Google chromecast die in de TV ingang zat was geen 4K ingang maar dat is vrijwel onmogelijk want dat heb ik nog gechecked omdat ik die Google Chrome cast in de ARC ingang wilde hebben, en ik neem aan dat de ARC ook 4K ondersteund want dat is de belangrijkste ingang van de TV.Deezers schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:51:
[...]
Kon de device waar je op keek in Spanje wel 4K aan?
[ Voor 5% gewijzigd door Eagles op 29-06-2024 23:37 ]
Tja, dat zal mogelijk met bepaalde rechten te maken hebben. De enige die hier echt uitsluitsel over kan geven (maar dat hoogstwaarschijnlijk niet zal doen) is Netflix zelf.Eagles schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:46:
Ik zou me er niet zo druk over maken, aangezien het je alleen gebeurde terwijl je op vakantie was...
Toch vind ik het niet netjes, omdat mensen extra zijn gaan betalen vanwege dat gedoe met andere locaties inloggen etc, en ik kijk maar op 1 device met 1 account en betaal het duurste abbonnement puur vanwege de 4K kwaliteit. En als ik dan een keer vanaf een andere locatie/land inlog dan vind ik het vreemd dat ik dezelfde serie opeens niet meer in 4K kan kijken. Zeker omdat ik vaker in Spanje op vakantie ga en juist als ik op vakantie ben heb ik tijd voor een avondje Netflix .Hahn schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:42:
[...]
Tja, dat zal mogelijk met bepaalde rechten te maken hebben. De enige die hier echt uitsluitsel over kan geven (maar dat hoogstwaarschijnlijk niet zal doen) is Netflix zelf.
Ik zou me er niet zo druk over maken, aangezien het je alleen gebeurde terwijl je op vakantie was...
Je mag er van vinden wat je wilt, maar Netflix heeft sowieso nooit gegarandeerd dat alles in 4K zal zijn, want dat is het sowieso niet.Eagles schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:49:
[...]
Toch vind ik het niet netjes, omdat mensen extra zijn gaan betalen vanwege dat gedoe met andere locaties inloggen etc, en ik kijk maar op 1 device met 1 account en betaal het duurste abbonnement puur vanwege de 4K kwaliteit. En als ik dan een keer vanaf een andere locatie/land inlog dan vind ik het vreemd dat ik dezelfde serie opeens niet meer in 4K kan kijken. Zeker omdat ik vaker in Spanje op vakantie ga en juist als ik op vakantie ben heb ik tijd voor een avondje Netflix .
Bevalt het niet, heb je altijd de optie om te downgraden of te cancelen.
Ik kreeg hem vandaag, de UI is zo bizar inefficient dat ik mijn abbo niet meer ga verlengen.The-Source schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:27:
Meer dan genoeg alternatieven.
@netflix

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Heel goed. Dat zal ze leren!raymondw schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:57:
[...]
Ik kreeg hem vandaag, de UI is zo bizar inefficient dat ik mijn abbo niet meer ga verlengen.
Meer dan genoeg alternatieven.
@netflix
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Iemand iets gelezen over Startrek Prodigy S2 ?
Te zien vanaf vandaag bij Netflix, maar donkerbruin vermoeden dat die nog steeds bij SkyShowTime moet komen, iets met distributie rechten ofzo denk ik. Niet te vinden op Netflix hier. Seizoen 1 staat er ook nog steeds op (op SST).
Te zien vanaf vandaag bij Netflix, maar donkerbruin vermoeden dat die nog steeds bij SkyShowTime moet komen, iets met distributie rechten ofzo denk ik. Niet te vinden op Netflix hier. Seizoen 1 staat er ook nog steeds op (op SST).
[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 01-07-2024 18:27 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Heerlijke nostalgiebaco101 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:59:
Beverly Hills cop Axel F kijkt lekker weg, genoeg referenties naar de oude films.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Eindelijk is ie beschikbaar, ik wacht er al maanden op, ik heb laatst Deel 1 en Deel 2 alvast nog een keertje gekeken. Ben benieuwd
Zeker waar, moet die oude films nog kijkenbaco101 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:59:
Beverly Hills cop Axel F kijkt lekker weg, genoeg referenties naar de oude films.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Vond je hem leuk? Ik vond hem wel leuk, maar vooral door de oude referenties. Zonder die referenties was het een film met wat te oude acteurs had ik het idee
/▌
Ja was zeker leuke film.Marzman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:24:
[...]
Vond je hem leuk? Ik vond hem wel leuk, maar vooral door de oude referenties. Zonder die referenties was het een film met wat te oude acteurs had ik het idee
Vond helemaal goed zo
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ze zijn inderdaad wel oud geworden. Verder prima film, de referenties naar de oude films maakte het wel leuker.
Iemand uit mijn huishouden heeft hier een tijdje niet gewoond, en dus hadden we voor deze persoon een zogenaamd "extra lid" aangemaakt en het profiel daarheen verhuisd. Nu woont deze persoon hier echter weer en wil ik eigenlijk dat extra lid opzeggen (want zonde van het geld). Maar: zo te zien is het niet mogelijk om het profiel van een extra lid te verplaatsen. De enige workaround die ik kon bedenken (en die net telefonisch door de Netflix helpdesk aan me werd bevestigd) is om het extra lid een maand lang om te zetten naar een "echt" abonnement en dán het profiel te verhuizen (en direct het nieuwe abonnement op te zeggen). Dat voelt echter omslachtig en ook een beetje zonde van het geld.
Heeft iemand misschien nog andere creatieve ideeën?
Heeft iemand misschien nog andere creatieve ideeën?
Om na al het leed in de wereld en de veel te hoge prijzen eens wat positief nieuws in dit topic te pompen:
https://www.nrc.nl/nieuws...lywood-in-spanje-a4857668
Hollywood begint naar Europa te komen. In dit geval in de vorm van een complete productiestudio van Netflix. Eigenlijk is dit best wel heel stoer. Als je ziet wat er voorbijkomt in de video dan lijken ze er inderdaad alles te hebben staan om prachtig materiaal in elkaar te zetten.
Volgens mij is er geen algemeen Netflix-topic. Vandaar dat ik het hier plaats. De studio is voor zover ik weet van Netflix
(en de logo's op de buitenkant zeggen ook genoeg).
https://www.nrc.nl/nieuws...lywood-in-spanje-a4857668
Hollywood begint naar Europa te komen. In dit geval in de vorm van een complete productiestudio van Netflix. Eigenlijk is dit best wel heel stoer. Als je ziet wat er voorbijkomt in de video dan lijken ze er inderdaad alles te hebben staan om prachtig materiaal in elkaar te zetten.
Volgens mij is er geen algemeen Netflix-topic. Vandaar dat ik het hier plaats. De studio is voor zover ik weet van Netflix
Dat zit wel Schnorr.
Worst Roommate Ever seizoen 2, aflevering 1 gekeken.
Wat een bizarre mensen zijn er zeg
Wat een bizarre mensen zijn er zeg
:strip_exif()/f/image/szlkAYf68kaP6QhNgPuSFk86.jpg?f=fotoalbum_large)
His career transformed the sport. His legacy inspired the world.
— Netflix (@netflix) 18 juli 2024
SENNA, the story of one of the greatest Formula 1 drivers of all time, premieres November 29. pic.twitter.com/d95Mzb9H56
De originele speelfilm de Titanic is op Netflix uit 1997 met Leonardo DiCaprio. Net gezien wat een film en wat een gebeurtenis uit 1912.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Nooit gezien? Echt?Van der Berg schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:45:
De originele speelfilm de Titanic is op Netflix uit 1997 met Leonardo DiCaprio. Net gezien wat een film en wat een gebeurtenis uit 1912.
Onder welke steen heb jij gelegen?Van der Berg schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:45:
Ik kan me goed voorstellen dat iemand die nu 30 jaar of jonger is nog nooit van deze film had gehoord.
Ik ben 52 en ook nooit gezien, niet mijn smaak.
Niet van gehoord is niet hetzelfde als niet gezienmeesje schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:14:
[...]
Ik kan me goed voorstellen dat iemand die nu 30 jaar of jonger is nog nooit van deze film had gehoord.
[ Voor 42% gewijzigd door Arjantje72 op 22-07-2024 17:33 ]
Het is (buiten de ondergang van de Titanic) ook niet zo'n bijzondere film hoor.
Een oude vrouw die jarenlang gelukkig getrouwd was vertelt, in plaats van een mooie herinnering aan haar man, een verhaal hoe ze in haar jonge jaren overspel pleegde op haar verloofde (die zich met zijn familie op hetzelfde schip bevindt omdat ze samen op reis zijn) met een zwerver die ze pas net had leren kennen. Ze was dus gewoon een ordinaire slet. En veel vrouwen vinden dit een mooi liefdesverhaal.... snappen jullie het?
Waar vrouwen tijdens het kijken wenen omdat het allemaal zo 'romantisch' is, zitten de mannelijke kijkers te wachten tot het moment dat de ijsberg zijn opwachting maakt
Een oude vrouw die jarenlang gelukkig getrouwd was vertelt, in plaats van een mooie herinnering aan haar man, een verhaal hoe ze in haar jonge jaren overspel pleegde op haar verloofde (die zich met zijn familie op hetzelfde schip bevindt omdat ze samen op reis zijn) met een zwerver die ze pas net had leren kennen. Ze was dus gewoon een ordinaire slet. En veel vrouwen vinden dit een mooi liefdesverhaal.... snappen jullie het?
Waar vrouwen tijdens het kijken wenen omdat het allemaal zo 'romantisch' is, zitten de mannelijke kijkers te wachten tot het moment dat de ijsberg zijn opwachting maakt
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 22-07-2024 18:25 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nope, wachten op de sexscenes.Superkiwi schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:15:
Ooit verkozen tot slechtste film ooit.Van der Berg schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:45:
Nu ben ik zelf een vijftiger maar deze film heeft wel een heel erg hoog "vroeger was alles beter niveau" (en dat is niet zo). En waanzinnig langdradig vond ik hem. Overbodig deel wat mij betreft. Heb hem zelfs een duim naar beneden gegeven.baco101 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:59:
Hier de samenvatting van TitanicSuperkiwi schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:15:
Geweldig!breew schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:02:
[...]
Hier de samenvatting van Titanic![]()
[YouTube: Titanic in Almost 5 Seconds (Remastered)]

Niet zeggen hoe hij eindigd, ik moet hem nog kijkenVan der Berg schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:45:
/▌
tja, een mirakel hé. Leonardo verzuipt, en toch acteert hij nog, en heeft nog tijd om achter jonge dames aan te zitten.Marzman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:59:
[...]
Niet zeggen hoe hij eindigd, ik moet hem nog kijken
Een zoekactie leert dat het al eerder in dit topic was gemeld maar ik had 'm zelf helemaal gemist: vanaf 8 augustus een nieuw seizoen van The Umbrella Academy. Ik dacht eigenlijk dat vorig seizoen het laatste seizoen was dus mooie verrassing. Ben benieuwd
YouTube: The Umbrella Academy | Final Season | Official Trailer | Netflix
YouTube: The Umbrella Academy | Final Season | Official Trailer | Netflix
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Het verbaasde mij ook toen ik deze bij de aankomende content zag staan. Om dezelfde reden: ik dacht dat het klaar was

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik dacht ook dat het klaar was. En om eerlijk te zeggen was ik er ook al even klaar mee.
Maar toch, maar toch. Ik denk dat ik het toch nog wel ga kijken.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Toffe documentaire en prachtig in beeld gebracht.
Je voelt de hoogte.
Je voelt de hoogte.
Outlast
4 Teams van 4 personen worden gedropt in Alaska en het winnende team wint 1MIO dollar. Allemaal mensen met survival skills.
Wat deze serie anders maakt dan al die andere survival series. Teamleden mogen elkaar niet wegstemmen, maar je mag wel van team veranderen. En.... er zijn verder geen regels.
Qua survival is deze serie mwah, qua wat een mens doet voor geld...
4 Teams van 4 personen worden gedropt in Alaska en het winnende team wint 1MIO dollar. Allemaal mensen met survival skills.
Wat deze serie anders maakt dan al die andere survival series. Teamleden mogen elkaar niet wegstemmen, maar je mag wel van team veranderen. En.... er zijn verder geen regels.
Qua survival is deze serie mwah, qua wat een mens doet voor geld...
[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 25-07-2024 10:10 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Voor de liefhebber, alle seizoenen van Lost komen per 15 augustus naar Netflix:
Lost: alle seizoenen verschijnen in augustus op Netflix
Ik heb enorm genoten van de eerste seizoenen en keek elke week uit naar de volgende aflevering, maar dat einde...TexMex schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:15:
Voor de liefhebber, alle seizoenen van Lost komen per 15 augustus naar Netflix:
Op m'n LG tv heb ik sinds gisteren weer min of meer de oude UI "gekregen". Ik kan tenminste weer zien wat er aan zit te komen en herinneringen instellen.
Hoop dat het hierbij blijft, want kon niet echt wennen aan die nieuwe UI.
De reacties waren wereldwijd ook niet echt positief dus misschien hebben ze het teruggetrokken of gaan ze opnieuw designen. Eenvoud is vaak prima. De nieuwe HBO Max app is ook veel te druk geworden.DutchOwnage schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:26:
Op m'n LG tv heb ik sinds gisteren weer min of meer de oude UI "gekregen". Ik kan tenminste weer zien wat er aan zit te komen en herinneringen instellen.
Daarintegen, en sorry voor offtopic: de nieuwe Amazon Prime UI die ik ook gisteren gekregen heb, is echt een hele grote verbetering vindt ik persoonlijk.
Iemand een idee of je Netflix nog 5.1 audio kan krijgen nu ze de PC app ^%$*%$(#& hebben?
Ik wil best betalen voor legale content maar dan moeten ze niet gaan beginnen mbt afpakken van features zoals dus 5.1 audio. Via de browser werkt dat niet en op de PC kon je dit dus enkel via de APP krijgen.
Anno 2024 ga ik echt geen films en series kijken in stereo... (met betaalde content)
Ik wil best betalen voor legale content maar dan moeten ze niet gaan beginnen mbt afpakken van features zoals dus 5.1 audio. Via de browser werkt dat niet en op de PC kon je dit dus enkel via de APP krijgen.
Anno 2024 ga ik echt geen films en series kijken in stereo... (met betaalde content)
Waarom kijk je niet via de tv?Paulus07 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:11:
Iemand een idee of je Netflix nog 5.1 audio kan krijgen nu ze de PC app ^%$*%$(#& hebben?
Omdat die de optie niet heeft en ik een HTPC gebruik voor alle content verbonden met de home cinema set.
Duidelijk, een andere browser werkt ook niet?Paulus07 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:06:
[...]
Omdat die de optie niet heeft en ik een HTPC gebruik voor alle content verbonden met de home cinema set.
Inderdaad werkt het niet lees ik, dat is toch wel apart.
Dit heb ik wel gevonden.
https://chromewebstore.go...eefhnhcmlbflfljmhdn?pli=1
[ Voor 52% gewijzigd door Arjantje72 op 28-07-2024 21:20 ]
Ik ken meerdere mensen die geen tv hebben, en alles op hun laptop of mobiel kijken.
Beamer is ook een optieHahn schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:43:
[...]
Ik ken meerdere mensen die geen tv hebben, en alles op hun laptop of mobiel kijken.
Dat zit wel Schnorr.
Dat schaar ik onder tv-aangrenzend
Ik snap ook niet helemaal waarom je niet voor een paar honderd euro een leuke tv zou kopen, zeker bij mensen die zeer geregeld films en series aan het kijken zijn. Maar sommige mensen willen echt geen tv (om vervolgens wel elke dag uren naar een kleiner scherm vlak voor hun snufferd te staren
Geen idee of ik hier een techische vraag kan stellen maar doe het toch maar.
Ik heb in t verleden netflix gekeken op een win10 tablet via de app.
Downloads werkte gewoon.
Nu wil ik weer eens wat downloaden niks. Geen knop niet mogelijk.
Zoektocht leerde dat de app store netflix niet meer de functie download heeft.
Alleen android, chromebooks en nog iets.
https://www.nu.nl/tweaker...downloadfunctie-meer.html
Stelletje rukkers moet ik nu verplicht op mn mobiel ofline kijken?
Of weer een hdd met eh content mee nemen zoals vroeger?
Of is er een workaround?
Downloads werkte gewoon.
Of is er een workaround?
[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 29-07-2024 00:29 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Je hebt je antwoord al: de Windows-app biedt het inderdaad niet meer aan. Workarounds zijn er niet, in ieder geval niet legaal (illegale mogen hier niet besproken worden).copykat schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:18:
Geen idee of ik hier een techische vraag kan stellen maar doe het toch maar.
Downloads werkte gewoon.
Of is er een workaround?
Ah, ik hoopte dat ik gewoon onhandig was en niet wist hoe het in te stellen.Hahn schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:46:
[...]
Je hebt je antwoord al: de Windows-app biedt het inderdaad niet meer aan. Workarounds zijn er niet, in ieder geval niet legaal (illegale mogen hier niet besproken worden).
Ik bedoelde workarounds die legaal zijn.
De casting button op mn mobiel zal vast niet werken op t tvtje op lokatie.(dat zijn vaak vrij kale schermen)
En ook niet te koppelen zijn op mn win tablet.
(tijdelijk een paar gig series zetten op mn mobiel zou kunnen.)
Ik keek af en toe in de auto in mn eet pauze een aflevering als ik tijd had. En dat deed ikook liever offline dan streamen in nederland.
In buitenland is streamen alleen mogelijk met een vpn denk ik. Wegens je landcode/abbo restrictie. Dus mobieltje wifi casten met streamen is eh ook al een gedoe.
Los van het met de famile naar één mobieltje kijken s'avond's is een beetje kneuserig.
Maar eens kijken of ik nog wat op mn nass heb rondslingeren van vroegah als nood alternatief.
(bedoeling is natuurlijk geen schermen maar ja als t de heledag regens..........

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Gisteren nog een chat gedaan met de netflix service mbt de pc app en verwijderde features als de 5.1 audio, downloads etc.
Maar als verwacht kwamen daar toch de standaard antwoorden op terug.
- "klopt dat die opties weg zijn, maar we hebben er andere nieuwe features voor terug in gedaan" (welke konden ze niet zeggen).
- We hebben het genoteerd voor het team
- we weten niet of het terugkomt maar als het zo is komt het met een update mee.
Niks nuttigs dus.
Voor nu als tijdelijke oplossing de auto updates in de windows store uitgezet, netflix app verwijderd en de oude versie 6.99.5 geinstalleerd....
- "klopt dat die opties weg zijn, maar we hebben er andere nieuwe features voor terug in gedaan" (welke konden ze niet zeggen).
- we weten niet of het terugkomt maar als het zo is komt het met een update mee.
Niks nuttigs dus.
Voor nu als tijdelijke oplossing de auto updates in de windows store uitgezet, netflix app verwijderd en de oude versie 6.99.5 geinstalleerd....
Eh waar haal je die oude vandaan?Paulus07 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:02:
Gisteren nog een chat gedaan met de netflix service mbt de pc app en verwijderde features als de 5.1 audio, downloads etc.
Niks nuttigs dus.
En waar zet je die auto update van w.s. Uit?
In de windows store kan je bovenin op het profiel icoon klikken en dan settings. Daar kan je dan de "auto update" uitschakelen (dit is dan voor alles en niet specifiek per app).copykat schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:57:
[...]
Eh waar haal je die oude vandaan?
En waar zet je die auto update van w.s. Uit?
Voor de oude versie van netflix kan je gaan naar: https://store.rg-adguard.net/ daar zoek je dan op deze url: https://apps.microsoft.com/detail/9wzdncrfj3tj. In die lijst kan je dan de download vinden voor 'Netflix 6.99.50 appxbundle. Deze kan je dan installeren.
Ik ook, volgens mij was het ook een afgesloten verhaal. Maar misschien komt er dan een nieuw afgesloten verhaalEdgenumber schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:07:
Ik dacht ook dat het klaar was. En om eerlijk te zeggen was ik er ook al even klaar mee.
/▌
Iemand een idee waarom ik via Netflix een film met zwarte balken zie terwijl ik bij Prime, dezelfde film, wel volledig beeld heb? Kan ook nergens de resolutie instellen bij Netflix toch? Via mobiel wel volledig beeld.
Om welke film gaat het?Deezers schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:43:
Iemand een idee waarom ik via Netflix een film met zwarte balken zie terwijl ik bij Prime, dezelfde film, wel volledig beeld heb? Kan ook nergens de resolutie instellen bij Netflix toch? Via mobiel wel volledig beeld.
Je mobiel en je tv hebben hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde beeldverhouding (tv's zijn vrijwel altijd 16:9, je mobiel zal eerder 19:9 of 20:9 zijn), dus dat je op mobiel geen zwarte balken ziet, geeft aan dat het klopt dat je op je tv wel zwarte balken ziet.
Op mobiel kun je inzoomen, waarschijnlijk krijg je daar ook de balken te zien als je weer uitzoomt.Deezers schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:43:
Mogelijk zijn het verschillende versies van dezelfde film? Zo meen ik mij te herinneren dat ooit The Fast and the Furious zowel op Netflix als Prime Video te zien was, maar dan bij de een in 16:9 tv-formaat en de ander in het originele widescreen bioscoop-formaat.Deezers schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:43:
Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.
Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.