• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Netflix Nederland en België Deel 2

Wat is Netflix?

Sinds de lancering van de streamingdienst in 2013 is Netflix in Nederland aardig ingeburgerd. Netflix was voor Nederland een technologische vernieuwing en zorgde er voor dat de markt flink veranderde. Hoewel Netflix haast gemeengoed lijkt te zijn geworden in Nederland komen er nog dagelijks nieuwe abonnees bij en zij zullen zich soms in eerste instantie afvragen wat is Netflix nou eigenlijk? We nemen je mee in een verhaal over het ontstaan van Netflix en de veranderingen die het bedrijf heeft doorgemaakt in de loop der jaren.

Netflix zag in 1997 het daglicht in Californiė. Marc Randolph en Reed Hastings besloten om een Amerikaans on demand filmverhuurder te beginnen. Inmiddels is het bedrijf gevestigd in Los Gatos Californiė.

Series en films:
Netflix-content kan per regio verschillen en kan in de loop der tijd veranderen, je kunt allerlei bekroonde Netflix Originals, series, films, documentaires en nog veel meer kijken.

Kijk op je tv: Kijk op smart-tv's, PlayStation, Xbox, Chromecast, Apple TV, blu-rayspelers en meer.
Download series die je offline wilt kijken: Sla je favorieten eenvoudig op zodat je altijd wat kunt kijken.
Kijk overal: Stream onbeperkt series en films op je telefoon, tablet, laptop en tv, zonder meer te betalen.
Maak profielen voor kids: Laat kids op avontuur gaan met hun favoriete personages in een omgeving die speciaal voor hen is gemaakt. Gratis bij je lidmaatschap.

Abonnementen en prijzen

BasicStandaardPremium
✓ Kijk op 1 ondersteund apparaat✓ Kijk op 2 ondersteunde apparaten✓ Kijk op 4 ondersteunde apparaten
✓ Aantal schermen tegelijk 1✓ Aantal schermen tegelijk 2✓ Aantal schermen tegelijk 4
✓ Onbeperkt series, films en mobiele games✓ Onbeperkt series, films en mobiele games✓ Onbeperkt series, films en mobiele games
✓ Series en films zonder reclame✓ Series en films zonder reclame✓ Series en films zonder reclame
✓ Download op 1 ondersteund apparaat✓ Download op 2 ondersteunde apparaten✓ Download op 4 ondersteunde apparaten
✓ Kijk in HD✓ Kijk in Full HD✓ Kijk in Ultra HD
✓ Geen optie om een extra lid toe te voegen✓ Maximaal 1 extra lid (€3,99 per extra lid)✓ Maximaal 2 extra leden (€3,99 per extra lid)
€7,99 per maand€11,99 per maand€15,99 per maand

Account delen

Netflix delen met iemand die niet bij je woont?
Mensen die geen deel uitmaken van je huishouden, moeten zich registreren voor een eigen account om Netflix te kijken. In veel landen kun je ook een extra-lidplek aanschaffen als je een extra lid wilt toevoegen aan je account.

Een extra lid toevoegen
Accounteigenaren met een Standaard- of Premium-abonnement kunnen in veel landen Netflix delen met iemand die niet bij hen woont door een extra lid aan hun account toe te voegen.
  • Ze moeten dan een extra-lidplek aanschaffen en het extra lid uitnodigen om die plek te gebruiken.
  • Het extra lid moet worden geactiveerd in hetzelfde land waar de accounteigenaar het account heeft geopend.
  • Extra leden kunnen niet worden toegevoegd aan pakketten met Netflix of aan accounts die via een partner worden gefactureerd.
  • Extra leden kunnen niet aan een abonnement met reclame worden toegevoegd.
Extra leden
Een Netflix-account is bedoeld om te worden gedeeld door mensen die samen in één huishouden wonen. Mensen die niet tot jouw huishouden behoren, moeten hun eigen account gebruiken om Netflix te kijken. Lees meer over het delen van Netflix.

Accounteigenaren kunnen een extra-lidplek kopen en mensen buiten hun huishouden uitnodigen om Netflix te gebruiken. Bij het standaard abonnement heb je de optie om maximaal 1 extra lid dat niet bij jou woont, toe te voegen en bij het premium abonnement heb je de optie om maximaal 2 extra leden die niet bij jou wonen, toe te voegen.

Extra leden hebben een eigen profiel, account en wachtwoord, maar hun lidmaatschap wordt betaald door degene die hen heeft uitgenodigd om lid te worden.

Voor meer informatie zie het: Helpcentrum van Netflix

Andere Topic's:
Amazon PrimeVideo:[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Het HBO Max topic:Het HBO Max topic [streamingdienst]
Het Disney+ topic:Het Disney+ topic [streamingdienst]
SkyShowtime Nederland:SkyShowtime Nederland
Videoland Topic:Het Videoland Topic
Viaplay in Nederland:Viaplay in Nederland
Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?:Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?
Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je?:Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je?

''Zoek je informatie over welke serie/film binnenkort verwijderd word of er binnenkort bij komt?
Klik dan op het bovenstaande logo voor nog veel meer''

[Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 26-05-2023 11:33]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Omega Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33

Omega Supreme

The God of Death

Netflix heeft weer eens een serie die ik kijk gecancelled zonder fatsoenlijke einde.

En wederom een goed bekeken serie. Het is mij inmiddels wel duidelijk dat Netflix vooral uit is op eerste en mogelijk tweede seizoenen om nieuwe abonnees te trekken en geen reet geeft om bestaande kijkers.

Ik denk dat ik binnenkort mij abonnement maar eens een jaartje of twee stop zet en dan over twee jaar kort een abo neem om series die wel fatsoenlijk afgerond worden, zoals Locke and Key bijvoorbeeld, te bingen.

Ik betaal ze niet om halve series te kunnen kijken en keer op keer teleurgesteld te worden. Als het nu slecht bekeken series waren kon ik er nog enig begrip voor op brengen, maar ook niet veel.

Als streamer hebben ze juist het voordeel niet aan traditionele seizoenen vast te zitten, dus miniseries of een verlenging van een seizoen met en paar episodes als ze willen stoppen is veel makkelijker als voor TV series die aan zenders verkocht moeten worden.

;w

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Omega Supreme schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:56:
Netflix heeft weer eens een serie die ik kijk gecancelled zonder fatsoenlijke einde.

En wederom een goed bekeken serie. Het is mij inmiddels wel duidelijk dat Netflix vooral uit is op eerste en mogelijk tweede seizoenen om nieuwe abonnees te trekken en geen reet geeft om bestaande kijkers.
Er wordt zoveel gecancelled dat ik geen idee heb over welke serie je het hebt :p

Maar het begint inderdaad een beetje een kerkhof te worden met al die vroeg overleden series. Dat gaat een grote investering nodig hebben om straks te voorkomen dat men massaal opzegt omdat bijna iedere (gepromote) serie die wordt aangeklikt geen einde heeft.

Dat zit wel Schnorr.

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

Stukfruit schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:27:
[...]

Er wordt zoveel gecancelled dat ik geen idee heb over welke serie je het hebt :p

Maar het begint inderdaad een beetje een kerkhof te worden met al die vroeg overleden series. Dat gaat een grote investering nodig hebben om straks te voorkomen dat men massaal opzegt omdat bijna iedere (gepromote) serie die wordt aangeklikt geen einde heeft.
Dit keer Warrior nun, was al even bekend blijkbaar, maar ik hoorde het vandaag. Serie eindigde net als eerder bijvoorbeeld Sense8 min of meer op een cliffhanger. Sense8 fans moesten dan gelukkig zijn met een film die het verhaal in moordend tempo met veel open verhaallijnen afrondt. Schrijver shebben het nog redelijk gedaan met wat ze kregen.

De Marvel series konden ze niet heel veel aan doen, maar van wat ik keek dat zonder fatsoenlijk einde is gecancelled:

The Order, Santa Clarita Diet, Jupiter's Legacy, V Wars, Altered Carbon (in ieder geval een afgesloten arc, maar wel open ended), The OA .

Er zijn er nog veel meer, maar dit is wat ik keek. Pech voor Netflix maar ze hebben op dit moment geen enkele lopende serie meer waar ik interesse in heb. Dus geen enkele reden om ze elke maand geld te sturen...

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is helaas echt huilen met de pet op bij zo goed als alle streamingdiensten.

Ze hebben allemaal last van elkaar en moeten dus bezuiniging op bezuiniging doorvoeren. Maar toch denken in zero sum strategieën. Per se zelf een streaming dienst willen hebben ipv dat ze dingen in licentie geven. Toen netflix nog zo een beetje monopolist was kreeg iedereen uiteindelijk meer geld. En konden er leukere dingen gemaakt worden. Nu is het een gezamenlijke race naar de bodem lijkt het.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Stukfruit
  • Niet online
Dat moet toch wel één van de pijnlijkere annuleringen zijn geweest. Die staat bij mij samen met Westworld hoog bovenaan de lijst :X

Westworld is veel beter, maar het einde van The OA was een leuk idee dat helaas nooit kon worden uitgewerkt ;(

Dat zit wel Schnorr.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:48
The OA vond ik echt zo veel beter dan ik vooraf verwachtte. Helaas.
Nu de pilot van That 90’s Show aan het kijken. Leuk om Eric, Donna Kitty en Red weer te zien. Maar de kinderen, die kan ik echt niet uitstaan..

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:46

Player1S

Formerly known as L1nt

Tommy-D schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:26:
The OA vond ik echt zo veel beter dan ik vooraf verwachtte. Helaas.
Nu de pilot van That 90’s Show aan het kijken. Leuk om Eric, Donna Kitty en Red weer te zien. Maar de kinderen, die kan ik echt niet uitstaan..
The OA ben ik ook nog steeds pissig over. :(

That 90s show. Moet zeggen, kijkt lekker weg en moet geregeld lachen. Ingestapt met weinig verwachtingen en dat het bijna een 1 op 1 rehash van that 70s show zou zijn. Valt mij, persoonlijk, enorm mee.

Je hoeft de serie qua kwaliteit niet te vergelijken met een The Last of Us, Stranger things oid. Maar als comedy vind ik het wel 1 van de betere van de laatste tijd.

Player1s Twitch

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Omega Supreme schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:36:
[...]

Dit keer Warrior nun, was al even bekend blijkbaar, maar ik hoorde het vandaag. Serie eindigde net als eerder bijvoorbeeld Sense8 min of meer op een cliffhanger. Sense8 fans moesten dan gelukkig zijn met een film die het verhaal in moordend tempo met veel open verhaallijnen afrondt. Schrijver shebben het nog redelijk gedaan met wat ze kregen.

De Marvel series konden ze niet heel veel aan doen, maar van wat ik keek dat zonder fatsoenlijk einde is gecancelled:

The Order, Santa Clarita Diet, Jupiter's Legacy, V Wars, Altered Carbon (in ieder geval een afgesloten arc, maar wel open ended), The OA .

Er zijn er nog veel meer, maar dit is wat ik keek. Pech voor Netflix maar ze hebben op dit moment geen enkele lopende serie meer waar ik interesse in heb. Dus geen enkele reden om ze elke maand geld te sturen...
De series die jij opnoemt wordt ik niet warm of koud van. Kan mij wel voostellen dat als je daar fan van bent dat je ze gaat missen. Als bingwatcher kijk ik series die ik waardeer en als ik zie dat er niets meer bij zie wat ik zou moeten zien, dan zeg ik het abbo voor een paar maanden stil. Zie ik dan via Justwatch dat er weer voor mij interessante series komen dan abonneer ik weer en dan is het cirkeltje rond...

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:10
Player1S schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:54:
[...]

The OA ben ik ook nog steeds pissig over. :(
Inderdaad, de serie was domweg niet af. De makers zouden eigenlijk wat meer voet bij stuk moeten houden. Bepaalde series moet je eigenlijk gewoon niet maken als je geen gelegenheid krijgt het netjes af te ronden.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

glatuin schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Inderdaad, de serie was domweg niet af. De makers zouden eigenlijk wat meer voet bij stuk moeten houden. Bepaalde series moet je eigenlijk gewoon niet maken als je geen gelegenheid krijgt het netjes af te ronden.
Probleem is dat de netflixen en zenders van vandaag vanaf aflevering 1 grote successen willen zien. Echter komt een serie soms pas los na een tijdje. Mensen sluiten pas later aan omdat ze anderen er over horen.

Hoeveel geweldige series uit het verleden zouden we gemist hebben als die na 1 of 2 seizoenen gecanceld waren?

Player1s Twitch

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
The OA, heel erg dat dat gecanceld is, net als Dirk Gently's Holistic Detective Agency. Wat vond ik dat een toffe serie.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:37:
[...]

Probleem is dat de netflixen en zenders van vandaag vanaf aflevering 1 grote successen willen zien. Echter komt een serie soms pas los na een tijdje. Mensen sluiten pas later aan omdat ze anderen er over horen.

Hoeveel geweldige series uit het verleden zouden we gemist hebben als die na 1 of 2 seizoenen gecanceld waren?
E.a. is natuurlijk afhankelijk van de productiekosten en aantal kijkers. Een goedkope serie heeft geen enorme aantallen kijkers nodig om verlengd te worden. Een dure serie vereist dat wel en zal kritischer beoordeeld worden voor een verlenging.

En ik vermoed ook dat hit series soms wel eens niet verlengd worden omdat de makers / acteurs met hogere eisen komen en de kosten sterk toenemen.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nieuwe (4e) seizoen van Fauda is wel weer erg goed hoor!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gisteren en vandaag een (mini)serie gekeken die dan tenminste wel netjes af is en een bevredigend einde kent:

https://www.netflix.com/nl/title/81417796

En natuurlijk; je kunt altijd weer het verhaal oppakken en er weer iets nieuws aan vastbreien. Maar in dit geval lijkt me dat overbodig.
't Is gewoon spannend en prettig schermvermaak. Punt. 8)

Mooie Plaatjes   

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
Stond al een tijdje in mijn kijklijst: The Last Dance. De hoge IMDB score is m.i. volledig terecht. Als je iets met sport hebt, vind ik dit een must see.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Netflix onthuld eerste details over accountdelen

Het begin van het einde van Netflix ben ik zelf bang voor, ze hebben niet in de gaten hoeveel mensen zullen weggaan als delen niet meer mag omdat hun content ook niet meer geweldig is.

Ik hoop dat ze er weer een manier op vinden om dit te omzeilen, zoals een keer in die 31 dagen even op de Ipad die met de thuiswifi verbonden is een serie op te starten op het gedeelde account. Vraag me dan alleen af of dat telt voor deze nieuwe regels want je kan niet je tv mee naar dat huis nemen een keer per maand :p.

[Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2023 07:21]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om die reden heb ik van de week opgezegd. Eerst dacht ik dat ik er niet mee te maken zou krijgen omdat ik niet share. Maar hun manier om om te gaan met vakanties is voor mij gewoon een absolute dealbreaker.

Komend jaar ga ik verhuizen. En we hebben geruime tijd gewoon 2 volledige huizen. Dan ben ik een poos in het ene huis, dan in het andere. Dan wil ik gewoon kunnen kijken op TV. Dat gaat blijkbaar of enorm lastig, of zelfs onmogelijk zijn. Ook als je bijvoorbeeld een eigen caravan hebt waar je geregeld naar toe gaat kun je niet gewoon makkelijk en thuis en daar kijken.

Ik had gedacht dat ze iets zouden doen met IP en profielen of zo. Ik bedoel ik gebruik maar 1 IP per keer, dus of thuis of elders. En ik kijk steeds verder op het zelfde profiel, gewoon de afleveringen waar ik gebleven was. Daar moet je volgens mij gewoon algoritmen voor kunnen maken.
En combinatie van gebruikersgemak en sharen aanpakken. Nu lijkt alleen het laatste als factor meegenomen te worden.

/edit: Ik ben praktisch gezien de enige kijker van Netflix op ons account. Mijn vrouw kijkt een enkele keer. Heb het nagezocht de laatste keer dat zij keek was 18 december. Dus nee ik heb niet het idee dat ik iets met dit nieuwe beleid te maken zou moeten hebben op welke manier dan ook.

[Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-02-2023 07:54]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:31:
Om die reden heb ik van de week opgezegd. Eerst dacht ik dat ik er niet mee te maken zou krijgen omdat ik niet share. Maar hun manier om om te gaan met vakanties is voor mij gewoon een absolute dealbreaker.

Komend jaar ga ik verhuizen. En we hebben geruime tijd gewoon 2 volledige huizen. Dan ben ik een poos in het ene huis, dan in het andere. Dan wil ik gewoon kunnen kijken op TV. Dat gaat blijkbaar of enorm lastig, of zelfs onmogelijk zijn. Ook als je bijvoorbeeld een eigen caravan hebt waar je geregeld naar toe gaat kun je niet gewoon makkelijk en thuis en daar kijken.

Ik had gedacht dat ze iets zouden doen met IP en profielen of zo. Ik bedoel ik gebruik maar 1 IP per keer, dus of thuis of elders. En ik kijk steeds verder op het zelfde profiel, gewoon de afleveringen waar ik gebleven was. Daar moet je volgens mij gewoon algoritmen voor kunnen maken.
En combinatie van gebruikersgemak en sharen aanpakken. Nu lijkt alleen het laatste als factor meegenomen te worden.

/edit: Ik ben praktisch gezien de enige kijker van Netflix op ons account. Mijn vrouw kijkt een enkele keer. Heb het nagezocht de laatste keer dat zij keek was 18 december. Dus nee ik heb niet het idee dat ik iets met dit nieuwe beleid te maken zou moeten hebben op welke manier dan ook.
Precies zoals je hierboven uitlegt is ook de reden waarom ik denk dat veel mensen gaan stoppen met Netflix want doordat je elke maand vereist dat het apparaat waarop je kijkt moet inloggen op de wifi binnen je huishouden vraag je het onmogelijke van sommige klanten. Ondanks ik dit wel een creatieve manier van Netflix vind, is het geen werkbare oplossing voor velen met Kinderen / verhuizingen of andere vergelijkbare situaties waarbij soms niet de mogelijkheid is om even het apparaat binnen het primaire huishouden te krijgen.

Misschien komt mijn uitspraak niet uit en gaan er niet veel bij Netflix weg na het invoeren van deze regels, maar mijn gevoel zegt van wel.. :X

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:10
G_Dragon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:06:
[...]

Precies zoals je hierboven uitlegt is ook de reden waarom ik denk dat veel mensen gaan stoppen met Netflix want doordat je elke maand vereist dat het apparaat waarop je kijkt moet inloggen op de wifi binnen je huishouden vraag je het onmogelijke van sommige klanten. Ondanks ik dit wel een creatieve manier van Netflix vind, is het geen werkbare oplossing voor velen met Kinderen / verhuizingen of andere vergelijkbare situaties waarbij soms niet de mogelijkheid is om even het apparaat binnen het primaire huishouden te krijgen.

Misschien komt mijn uitspraak niet uit en gaan er niet veel bij Netflix weg na het invoeren van deze regels, maar mijn gevoel zegt van wel.. :X
Als tweaker heb je zo een VPN naar huis opgezet, maar dat gaat veel te ver voor de meeste mensen. Het hebben van 2 huizen komt minder vaak voor. De meest Netflix account drama's gaan plaatsvinden bij kinderen die in het kader van co-ouderschap steeds vanuit 2 verschillende huizen inloggen. Het wordt ondoenlijk om de kinderen een vader en een moeder netfix account te geven lijkt me.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
glatuin schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:22:
[...]

Als tweaker heb je zo een VPN naar huis opgezet, maar dat gaat veel te ver voor de meeste mensen. Het hebben van 2 huizen komt minder vaak voor. De meest Netflix account drama's gaan plaatsvinden bij kinderen die in het kader van co-ouderschap steeds vanuit 2 verschillende huizen inloggen. Het wordt ondoenlijk om de kinderen een vader en een moeder netfix account te geven lijkt me.
In de informatie die ik nu heb gezien staat dat je elke 31 dagen iets moet doen. Nou volgens mij lukt dat de meeste ouders wel als ze hun kinderen even komen ophalen. We moeten er nu ook weer geen drama van maken en beren op de weg zien die er helemaal niet zijn.

Netflix schiet zichzelf hierdoor wel in de voet ben ik bang. Wij hebben laatst zelfs besloten om het abbo naar een standaard abbo te zetten omdat we het aanbod aan 4k series ( we hebben een 4k tv) te belabberd vonden. We gaan er nog wel gewoon mee door aangezien we er gewoon veel gebruik van maken. Of het account delen nu verboden word of niet.

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

De meest Netflix account drama's gaan plaatsvinden bij kinderen die in het kader van co-ouderschap steeds vanuit 2 verschillende huizen inloggen.
Dat was precies het scenario waar ik aan moest denken. Met mobiele apparaten geen probleem natuurlijk, maar wel met een app op de tv.

• Omega Supreme

Omega Supreme

The God of Death

[...]

Grappig, ik zit met met een vriend die hetzelfde issue heeft met gecancelde series te kijken of we een site2site of vpn server op kunnen zetten zodat we allebei via hetzelfde ip kijken en de kosten delen. We zaten allebij te denken om periodiek nog Netflix af te nemen en zo konden we het permanent houden voor een prijs die past bij het huidige aanbod om het zo maar even te benoemen.

Toen dacht ik al, dat gaan er niet veel doen. Ik heb het al eens gedaan met vrienden in de VS, maar als je er niet bekend mee bent is het best lastig.

• meesje
Netflix ondersteunt bij veel eigen nieuwe content nu ook spatial audio. Geef dit maar eens in als zoekopdracht in je tvOS/iOS app. Leuk als je een geschikte iPad (bv Air), Airpods of HomePods hebt. Bijzonder dat een serie als Drive to Survive niet naar voren komt in de zoekresultaten, maar als je deze serie aanklikt wordt ruimtelijk audio wel getoond.

[Voor 30% gewijzigd door meesje op 02-02-2023 18:34]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
G_Dragon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:14:
Netflix onthuld eerste details over accountdelen

Het begin van het einde van Netflix ben ik zelf bang voor, ze hebben niet in de gaten hoeveel mensen zullen weggaan als delen niet meer mag omdat hun content ook niet meer geweldig is.

[...]
Ik heb sinds Netflix in Nederland was een account, ben de enige op mijn account maar heb zojuist ook hierom opgezegd. Het is niet alleen dit maar was er wel klaar mee. Ik merk dat ik steeds minder passend content zie en de dingen die 'geweldig' zijn worden vroegtijdig gecancelled. Voor mijn gevoel is Netflix altijd bezig met acquisitie maar niet met retentie. iig praktisch alle beslissingen die ze nemen lijken daarop te wijzen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:15
meesje schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:17:
Netflix ondersteunt bij veel eigen nieuwe content nu ook spatial audio. Geef dit maar eens in als zoekopdracht in je tvOS/iOS app. Leuk als je een geschikte iPad (bv Air), Airpods of HomePods hebt. Bijzonder dat een serie als Drive to Survive niet naar voren komt in de zoekresultaten, maar als je deze serie aanklikt wordt ruimtelijk audio wel getoond.
De nieuwe content van Drive to Survive komt ook pas aan het eind van de maand uit natuurlijk, het oude seizoen zullen ze niet veel meer promoten, wellicht komt dat met het nieuwe seizoen wel weer.

• meesje
dutchgio schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:08:
[...]

De nieuwe content van Drive to Survive komt ook pas aan het eind van de maand uit natuurlijk, het oude seizoen zullen ze niet veel meer promoten, wellicht komt dat met het nieuwe seizoen wel weer.
Een zoekopdracht heeft toch weinig te maken met promoten?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:25
*off-topic* zie topic warning.

[Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 08-02-2023 10:46]

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29

Honesty

kattenneus!

King of Stonks (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Je moet er denk ik van houden maar voor mij was het spot on en in een avond afgekeken, haar over een digitaal geld bedrijf en hoe absurt de fintech wereld is.
7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

festina lente

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:48
“To give us more control over your account...”

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dus toch extra huishoudens tegen betaling. Ik denk dat dit het beste compromis is waar Netflix mee kon komen. Dat er iets ging veranderen was onvermijdelijk. Je kan momenteel één €16 Premium abonnement delen door 4. Dat is natuurlijk spotgoedkoop voor de hoeveelheid content die Netflix uitbrengt. Mits de prijzen in Nederland straks gelijk zijn aan die van Spanje, kunnen 3 mensen gebruik maken van één Premium account voor totaal €28. Prima te doen wat mij betreft. Maar eens kijken wat ze in praktijk gaan doen met restricties.

[Voor 8% gewijzigd door Frank op 09-02-2023 10:02]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:12
-

[Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:24]

• Stukfruit
  • Niet online
Tommy-D schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 06:19:
[...]

“To give us more control over your account...”
Volgens de algemene voorwaarden hebben ze zelfs de volledige controle over je account :o ;)

[Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 09-02-2023 13:05]

Dat zit wel Schnorr.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

SgtElPotato schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:05:
[...]

Was te verwachten. Imo geen probleem. Content is duur en als je terug gaat rekenen hoeveel uur per maand je er aan besteed en wat het kost is het mij dat bedrag dubbel en dwars waard.
Ja ook ik deel nu een Netflix account met 6 mensen (ouders / kids maar verschillende woonadressen) maar heb geen enkel probleem om die paar tientjes af te rekenen voor een eigen account.
Toch is Netflix veruit de duurste van de abbo's die ik heb.

Disney+, Amazon Prime en HBO Max zijn stuk voor stuk goedkoper.

Momenteel deel ik Netflix met mijn zus. En mijn zus wil nog wel eens Netflix op (basis)school doen op bv de vrijdagmiddag voor een vakantie.

Van de bevestigde nieuwe seizoenen van series zijn er momenteel 3 tot 4 die ik wil zien op Netflix (Stranger things, Umbrella Acadamy, Manifest en Squid Games) maar ik twijfel of ik het nog wel aan ga houden zo lang.

Player1s Twitch

Anoniem: 736981

Hier toch ook een twijfel of we wel gaan verder doen als die aanpassing er ooit komt voor België.
Ik ben blijkbaar al 6 jaar klant bij Netflix België en die account is altijd gedeeld met 3 andere mensen.

Aan de huidige prijzen heb ik niet zoveel zin om voor mezelf telkens 18 EUR / maand te betalen om gewoon '4K' content te kunnen zien.
Ik hoop toch dat ze wat flexibiliteit introduceren in hun nieuwe abonnementen. Geen idee waarom de kwaliteit van de stream de maatstaf kan zijn voor abonnementen, toch niet anno 2023 in onze regio's.

Ik denk dat ik met 1080p eigenlijk ook al ver kom, voor de prijs die we nu betalen mag die compressie gerust wat minder op die 4K stream.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 12-02-2023 12:34]

• meesje
Een tijdje geleden besloten om mijn lange kijklijst op te schonen obv IMDB. Lage scores (bij series onder de 7,5) heb ik verwijderd. Zodoende eens begonnen met The Crown en Outlander. De eerste begin S2 gestopt en totaal geen gevoel bij om deze weer op te pakken. Met Outlander nu dezelfde situatie. Het genre (geschiedenis) trekt me wel, maar ik vind deze serie een te hoog (vrouwen)drama gehalte te hebben. Je merkt enorm dat het verhaal gebaseerd is op een (vrouwen)roman. Ik ben nu halverwege S2. Wordt de serie ooit wat, hoe moet ik het zeggen, ‘mannelijker’? Komt er meer spanning? Op IMDB heeft deze serie een zeer hoge score.

Nu maar mijn kijklijst gevuld met genres die mij aanspreken (en niet meer alleen obv hoge IMDB scores). Dit weekend de serie The Watcher gekeken. Geen superhoge score, maar vanaf de eerste tune had het mijn interesse. De laatste twee afleveringen vond ik wel wat minder.

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06 20:25
Netflix opgezegd wegens het vertrekken van Star Trek (grotendeels) en de aquisitie van Stargate franchise door Amazon prime
Prime heb ik wel behouden, alsook Appletv maar deze laatste is bedroevend en zal opgezegd worden na de 3 maand gratis waar ze mij mee gelokt hebben.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:30
Een vraagje, gaat Netflix automatisch uit als je op eem android telefoon een film hebt uitgekeken? Of gaat hij met autoplay iets anders afspelen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Seizoen 2 ! Ben heel benieuwd, want het eerste seizoen was verrassend goed.

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Gisteren Enola Holmes gekeken (ja ik weet het, ik ben niet zo’n hele snelle kijker vandaar), erg leuke film! Was aangenaam verrast. Vond het heel leuk in elkaar gezet. Ben benieuwd of deel 2 ook net zo leuk is.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben positief verrast (nee, niet verast). d:)b
Red Rose
Wat voor een horror je slimfeun allemaal kan ontketenen! 8)

https://www.netflix.com/nl/title/81046216

De Clarkson Twins heeft zich weer kunnen uitleven met dit verhaal! :Y
Wikipedia: Red Rose (TV series)

We hebben het in twee dagen afgekeken; we hebben ons niet verveeld...

[Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 19-02-2023 11:36]

Mooie Plaatjes   

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:33
Ik vind het wel een bizarre situatie Luther de serie staat op HBO en de film komt op Netflix hoezo verdeeld

• meesje
Yes! Vanaf vandaan het vijfde seizoen van Drive to survive. Leuk opwarmertje. :)

• Stukfruit
  • Niet online
https://www.whats-on-netf...ries-what-we-know-so-far/

Na het cancellen van 1899 en het aflopen van Dark komt er een nieuwe serie van dezelfde makers.

Dat zit wel Schnorr.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:58
ik zit Outer Banks te kijken. Nu net seizoen 3. in principe is het echt slecht. heel veel dingen die onlogisch zijn. niet de beste acteurs etc.
toch blijf ik kijken haha. vreemde gewaarworden zo. maar ik vermaak me er toch nog wel mee

Edit: seizoen 3 afgekeken. maar dat was op het tandvlees. De laatste afleveringen waren echt heel erg slecht... maar je wilt toch even afkijken. Geen 4e seizoen nodig.
Al met al

5/10

[Voor 29% gewijzigd door gupfishy op 06-03-2023 07:55]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik kon gisteren nergens 'selective outrage' van chris rock vinden. is deze er al met ondertiteling?

Volgens google is hij al te zien in andere landen.

[Voor 21% gewijzigd door Farabi op 08-03-2023 19:47]

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:07:
ik kon gisteren nergens 'selective outrage' van chris rock vinden. is deze er al met ondertiteling?

Volgens google is hij al te zien in andere landen.
Tot nu toe alleen Engels, Spaans, Frans, Portugees (Brazilië), Japans en Koreaanse ondertiteling. Waarschijnlijk is ie bij jou niet zichtbaar omdat je hem in het Nederlands heb staan. Als je Netflix in het Engels zet, komt ie wel tevoorschijn, mocht je dat willen

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb hier thuis een LG 55" OLED (2016) tv staan. En het valt mij op dat het beeld en geluid van de serie Formula 1: Drive to Survive vanaf seizoen 2 en hoger behoorlijk stottert. Het is niet te kijken. Het eerste seizoen werkt prima, maar daarna is het echt niet te bekijken.

Klinkt dit bekend?

Voor de rest werken andere films en series op Netflix prima. En het netwerk is ook helemaal oké.
Wat zou dit kunnen zijn? Op een andere TV werkt het wel, maar dat is een oudje uit 2010 ofzo.
Iemand enig idee?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor de mensen die van 'Alone' houden en denken met 'Outlast' een soortgelijk programma te hebben gevonden op Netflix: bespaar je de moeite!
deze gescripte bende ontaard in een soort gouden kooi/big brother zooitje vanaf aflevering 5 en heeft verder niets te maken met overleven in de wildernis....

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:56:
Ik heb hier thuis een LG 55" OLED (2016) tv staan. En het valt mij op dat het beeld en geluid van de serie Formula 1: Drive to Survive vanaf seizoen 2 en hoger behoorlijk stottert. Het is niet te kijken. Het eerste seizoen werkt prima, maar daarna is het echt niet te bekijken.

Klinkt dit bekend?

Voor de rest werken andere films en series op Netflix prima. En het netwerk is ook helemaal oké.
Wat zou dit kunnen zijn? Op een andere TV werkt het wel, maar dat is een oudje uit 2010 ofzo.
Iemand enig idee?
Iemand een idee?

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:06
baco101 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:55:
Ik vind het wel een bizarre situatie Luther de serie staat op HBO en de film komt op Netflix hoezo verdeeld
en dan te bedenken dat Luther de serie in de USA NIET op HBO te vinden is (maar weer wel op Hulu)
in de UK gewoon te kijken via BBC IPlayer (dus gratis)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:36

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik vind de The Night Agent wel een leuke nieuwe serie. Er komen toch zo af en toe wel leuke dingen langs op Netflix.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

franssie

Save the albatross

Coenen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:31:
Ik vind de The Night Agent wel een leuke nieuwe serie. Er komen toch zo af en toe wel leuke dingen langs op Netflix.
Ik zag een melding op mijn telefoon voorbijkomen vandaag. Wat spreekt je aan?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het is net weer eens wat anders, ondanks een FBI agent, wat geheim agenten, het witte huis en een raar stel dat achter iedereen aan zit.

• Stukfruit
  • Niet online
Het is geen 24 (daar krijgen we vanaf a.s. zondag "Rabbit Hole" voor met Kiefer Sutherland :p), maar wel redelijk vermakelijk.

Lijkt erop dat ze een paar standaard concepten bij elkaar hebben gegooid. Na aflevering 1 kan het nog alle kanten op.

[Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 24-03-2023 23:58]

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Nu bij aflevering 5. Duidelijk wel te bingen, maar niet bijzonder. Qua script (niet qua verhaal) is het een soort Warrior Nun maar dan in een 24-achtige setting. Met veel beslissingen die niet logisch zijn. Leuk voor op de achtergrond.

Het is goed om D.B. Woodside en Robert Patrick weer eens te zien. Niet veel meer dan dat.

Als je over een jaar nog kan vertellen waar deze serie over ging dan vind ik het erg knap.

Then again, ik heb afgelopen weken Luther gekeken en na zo'n serie is alles wat erna komt minder goed :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Rabbit Hole is best vermakelijk. Soms moet ik het 24 gevoel even stoppen.

Bij de F1 in Australie veel reklame voor Rabbit Hole, grappig.

[Voor 31% gewijzigd door Coenen op 02-04-2023 18:23]

• Bloodclot
  • Laatst online: 22:32

Bloodclot

Jawier!

Ik zie hier een paar keer 'The Rabbit Hole' voorbij komen, maar deze staat niet in (mijn .nl) netflix.
Ook als ik google, komt deze (nog) niet uit op netflix? Wel by skyshowtime.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:16
Bloodclot schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:39:
Ik zie hier een paar keer 'The Rabbit Hole' voorbij komen, maar deze staat niet in (mijn .nl) netflix.
Ook als ik google, komt deze (nog) niet uit op netflix? Wel by skyshowtime.
Is geproduceerd voor Paramount+ dus die staat inderdaad op Skyshowtime, niet op Netflix.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

mijn reactie(s) hadden ook eigenlijkj in een ander topic gemoeten zag ik later.
Te veel tabjes open.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Komt natuurlijk ook een beetje door de overlap qua genres en omdat ik erover begon :p

Dat zit wel Schnorr.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb sinds een paar dagen dat autoplay, wat ik uitgeschakeld had, ineens weer aan staat.
Gebruik een AppleTV en zag op Reddit al dat dit meer voorkomt.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 16:12
Genoten van The Night Agent, heerlijk vermaak

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:17
The Night Agent was prima inderdaad en Beef waar ik nu mee bezig ben is ook leuk.

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:56:

Klinkt dit bekend?

Iemand enig idee?
Zijn er nog meer mensen met een LG tv(uit 2016) die dit kunnen proberen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:24
AW_Bos schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:39:
[...]

Zijn er nog meer mensen met een LG tv(uit 2016) die dit kunnen proberen?
Ik heb dit met s3 van the outer banks, niet te kijken. Op een andere (niet 4K) tv kijkt het prima. (LG non oled uit 2017 via Apple TV)

[Voor 5% gewijzigd door gielie op 04-05-2023 21:44]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:15
Wellicht gerelateerd aan spatial (ruimtelijke) audio?

Onder andere DtS en Outer Banks maken daar gebruik van:
https://www.netflix.com/nl-en/browse/genre/81623796

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:15

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedendag! Vraagje voor onze dochter van 11 jaartjes jong! 😉

Ze is helemaal verslaafd aan de serie Teenwolf op Netflix. We zitten pas in seizoen 4 en nu verdwijnt deze serie per 1 juni van Netflix helaas.

Ik kan het zo niet vinden op welk ander platform ik deze kan verder kijken!? MTV heeft de rechten weet ik maar ik kom niet echt verder.

Om tijdelijk een abbo te nemen zodat we de serie kunnen afkijken vind ik geen probleem, alleen dus waar?

Wie kan ons helpen????

Edit. Lees net de topic warning. Ik wil dus NiET illegaal kijken hoor. Dan mag deze vraag wel toch?

[Voor 14% gewijzigd door pdavie2311 op 13-05-2023 12:39]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:43
pdavie2311 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:36:

Ze is helemaal verslaafd aan de serie Teenwolf op Netflix. We zitten pas in seizoen 4 en nu verdwijnt deze serie per 1 juni van Netflix helaas.

Ik kan het zo niet vinden op welk ander platform ik deze kan verder kijken!? MTV heeft de rechten weet ik maar ik kom niet echt verder.

Om tijdelijk een abbo te nemen zodat we de serie kunnen afkijken vind ik geen probleem, alleen dus waar?

Wie kan ons helpen????

Edit. Lees net de topic warning. Ik wil dus NiET illegaal kijken hoor. Dan mag deze vraag wel toch?
Dat weet je waarschijnlijk pas na 1 juni. Mtv is onderdeel van viacom en daarom zou ik denken Skyshowtime maar of en wanneer deze daar verschijnt weet alleen de licentieverkoper ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Zojuist The Diplomat gezien. Met zo’n cliffhanger ben ik erg blij dat er een tweede seizoen komt. Even gegoogled, de verwachting is zomer 2024.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:36:

Wie kan ons helpen????

https://www.justwatch.com in de gaten houden. :)

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:15

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik zie de seizoenen daar wel op staan maar dan moet je een streamingdienst kiezen? Hoe werkt dat precies? En ondertiteling?

Dank in ieder geval. Top!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
pdavie2311 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:42:
[...]

Ik zie de seizoenen daar wel op staan maar dan moet je een streamingdienst kiezen? Hoe werkt dat precies? En ondertiteling?

Dank in ieder geval. Top!!
De naam van deze website is eigenlijk verkeerd. Het had Wheretowatch moeten heten. Het is in ieder geval geen site waar je gratis naar allerlei streamingdiensten kunt kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:52:
Zojuist The Diplomat gezien. Met zo’n cliffhanger ben ik erg blij dat er een tweede seizoen komt. Even gegoogled, de verwachting is zomer 2024.
Kijkt lekker makkelijk weg. Beetje Westwing-achtig. Dat werden 7 seizoenen.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geenbelasting
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-06 00:08
Ik heb net Beef afgekeken en wat vind ik het goed! Het is sowieso heel verfrissend om een Netflix original te zien met voornamelijk Aziatische acteurs. Het is verassend goed geschreven en het acteerwerk is ook top. Veel absurde momenten en interessante personages

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als ik dit zo lees, wordt ik nu niet bepaald blij.

https://www.theverge.com/...ring-us-pricing-streaming

Kijk zelf niet veel maar deel het oa met mijn dochter die bij haar moeder woont.

Is er al sprake van uitrol van die check in Nederland?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-05 17:35
hjs schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:37:
Als ik dit zo lees, wordt ik nu niet bepaald blij.

https://www.theverge.com/...ring-us-pricing-streaming

Kijk zelf niet veel maar deel het oa met mijn dochter die bij haar moeder woont.

Is er al sprake van uitrol van die check in Nederland?
Lijkt vandaag te beginnen:

https://www.bright.nl/nie...nt-buiten-huishouden.html

https://about.netflix.com/en/news/update-on-sharing-may-nl

Ik zie nog niks staan over blokkades dus het lijkt voor nu nog een vriendelijke waarschuwing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-05 16:50
Het begint hier dus ook per direct de waarschuwingen over account sharing in NL.

https://www.ad.nl/show/ne...-over-meerprijs~aaa97418/

[Voor 13% gewijzigd door Otto Jans op 23-05-2023 22:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08
Net de mail binnen gekregen:

Een update over het delen tussen huishoudens
Beste x,
Je Netflix-account is bedoeld voor jou en de mensen waar je mee woont (je huishouden).
Je kunt makkelijk Netflix kijken wanneer je onderweg of op reis bent, op je persoonlijke apparaten of op een tv in een hotel of vakantiehuis.
Je kunt als volgt beheren hoe je Netflix-account wordt gebruikt:

Controleer wie je Netflix-account gebruikt. Bekijk welke apparaten zijn ingelogd op je account. Log uit op apparaten die geen toegang zouden moeten hebben en wijzig eventueel je wachtwoord.
Als je Netflix met iemand buiten je huishouden wilt delen, kun je deze functies gebruiken:

Draag een profiel over. Iedereen binnen je account kan een profiel overdragen naar een nieuw betaald lidmaatschap.

Koop een plek voor een extra lid. Voor € 3,99/maand extra kun je je Netflix-account delen met iemand die op een andere locatie woont.
We begrijpen het als je nog vragen hebt. In ons Helpcentrum vind je gedetailleerde informatie.
Bedankt dat je voor Netflix hebt gekozen. We stellen je lidmaatschap op prijs en kijken ernaar uit om je nog meer geweldige series en films te bieden.
Het Netflix-team

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Met de extra kosten van $7,99 in Amerika valt het me nog alles mee dat het hier 'maar' €3,99 gaat kosten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben wel benieuwd waar ze dat nou op bepalen.

Wij hebben hier diverse devices waarvan ook mobiele apparaten die zelden op ons WiFi zitten en daarmee dus “verdacht” zouden zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:50:
Ben wel benieuwd waar ze dat nou op bepalen.

Wij hebben hier diverse devices waarvan ook mobiele apparaten die zelden op ons WiFi zitten en daarmee dus “verdacht” zouden zijn.
Ik gok dat het van een aantal factoren af zal hangen.

Als jij altijd op hetzelfde profiel Netflix kijkt, maar van verschillende IP's, dan is de kans er dat je soms op reis bent. Als je één (ander) profiel hebt die altijd maar op één IP gebruikt wordt, die nooit overeenkomt met IP's van je andere profielen, dan is de kans groot dat het gebruikt wordt door iemand buiten jouw gezin/huis :P

De vraag is hoe streng ze zullen zijn. Mogelijk dat ze een slag om de arm houden en false positives proberen te vermijden, en dus sommige mensen er toch mee weg zullen komen. Of nemen ze het risico mensen te beschuldigen van het delen van hun account, terwijl dat niet klopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
Tja, bij ons is dat ook wat scheef gegroeid.
We hebben het duurste abo genomen toen onze 4 kinderen nog studeerden en dus regelmatig op hun gehuurde kamer Netflix keken.

Ondertussen zijn ze het huis uit, en maken ze nog altijd gebruik van het "familie"abo met mijn toestemming.
We delen ook een paar krantenabo's en Disney, en iedereen betaalt wel iets.

De mail hierboven heb ik vandaag gekregen... Ik ben eigenlijk niet van plan om veel te doen. Laat Netflix maar eens een eerste zet doen, en dan zal ik wel beslissen of ik zelf mijn abo nog ga houden.
Voor mezelf alleen vind ik 18€/m behoorlijk aan de hoge kant, zo veel kijk ik niet.

• Hahn
Tommie12 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:46:
We hebben het duurste abo genomen toen onze 4 kinderen nog studeerden en dus regelmatig op hun gehuurde kamer Netflix keken.

Ondertussen zijn ze het huis uit, en maken ze nog altijd gebruik van het "familie"abo met mijn toestemming.
De regel is altijd geweest dat je Netflix alleen mag delen met mensen binnen hetzelfde huis, dus of je kinderen het nou op hun gehuurde kamer (buiten jouw huis) of in hun eigen huis (ook buiten jouw huis) gebruikten, maakt geen verschil :+
Voor mezelf alleen vind ik 18€/m behoorlijk aan de hoge kant, zo veel kijk ik niet.
Betaal jij €18 voor het duurste abonnement? Bij mij is het €15,99.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Hier nog geen mail gehad maar gelukkig heeft mijn bonusvader waarmee wij het abbo delen, al gezegd dat hij de extra kosten wel wil gaan betalen dus wij hebben er verder zelf gelukkig eerst geen last van.

[Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 24-05-2023 08:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Hahn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:53:
[...]

De regel is altijd geweest dat je Netflix alleen mag delen met mensen binnen hetzelfde huis, dus of je kinderen het nou op hun gehuurde kamer (buiten jouw huis) of in hun eigen huis (ook buiten jouw huis) gebruikten, maakt geen verschil :+

[...]

Betaal jij €18 voor het duurste abonnement? Bij mij is het €15,99.
Bij ons blijven studenten thuis gedomicilieerd tijdens hun studies (meestal toch).
En ja, het duurste abo is idd 17,99€ in België. (4k en 4 streams)

• Hahn
Tommie12 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:11:
[...]

Bij ons blijven studenten thuis gedomicilieerd tijdens hun studies (meestal toch).
Dat maakt niet uit, Netflix kijkt naar welke internetverbinding je gebruikt. Andere internetverbinding = ander huishouden = niet binnen de regels.

Zie:
A Netflix Household is a collection of the devices connected to the internet at the main place you watch Netflix. A Netflix Household can be set using a TV device. All other devices that use your Netflix account on the same internet connection as this TV will automatically be part of your Netflix Household.
En ja, het duurste abo is idd 17,99€ in België. (4k en 4 streams)
Aha, België verklaart :)

[Voor 28% gewijzigd door Hahn op 24-05-2023 10:02]

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:46:

We delen ook een paar krantenabo's en Disney, en iedereen betaalt wel iets.

De mail hierboven heb ik vandaag gekregen... Ik ben eigenlijk niet van plan om veel te doen. Laat Netflix maar eens een eerste zet doen, en dan zal ik wel beslissen of ik zelf mijn abo nog ga houden.
Aangezien je maximaal twee extra leden per account kan toevoegen zal je sowieso een keuze moeten gaan maken ben ik bang ;) Totaal 3 huishoudens inclusief de eigenaar. Mooie stealth nerf van Netflix waar ik nog weinig discussie over zie.

[Voor 11% gewijzigd door Frank op 24-05-2023 11:01]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
Naja Netflix stuurt wel actief aan op het dure premium account.
(en dan vinden ze het gek dat er zoveel gedeeld word)

Blijkbaar hebben mensen genoeg aan 1 of 2 schermen/streams, anders deel je niet.

Het basic abonnement is 7,99.
1 stream
En dan krijg je 480p -O-
Totaal onbruikbaar.
(is dit een grap ofzo)

edit:
720p
(nog steeds niet echt top op een 55" 4K tv)

Bij Standaard betaal je 11.99
2 streams
En dan krijg je 1080p 8)7
Ik vind 12 euro al behoorlijk geld, en om dan maar 1080p te krijgen is achterhaald.

Dus je word “gedwongen” premium te nemen.
Tenminste als je niet SD kwaliteit wilt kijken op je 4K televisie.

Premium 15,99
4 streams
2160p / 4K

Dus veel mensen delen de premium met familie/vrienden en betalen 4 euro pp.
Nu kan je voor 4 euro (3,99) extra huishoudens/accounts toevoegen.
Dus je gaat 28 euro betalen per maand, ofwel 7 euro pp.

NETFLIX, lees je mee??
Maak dat Basic abo gewoon 4K
Dan is er geen nut meer om te delen.
verdienen jullie nog 4 euro meer ook.

Wij hebben 3 mee kijkers.
Zelf gebruiken we alleen de tv dagelijks, en 2 tablets af en toe voor de kinderen (tijdens autorijden op vakantie)

Ik kan dus prima af met basic, en dan 2x per jaar een maandje standaard.

Ze moeten dat basic standaard en premium gewoon weg doen.
Gewoon NETFLIX voor 7,99 per maand, 4K 1 stream.
Voor 4 euro extra schermen toevoegen. (zoals ziggo/kpn dat ook doen)
Dan is 1 scherm 7,99, 2 schermen 11,99, 3 schermen 15,99 etc..

[Voor 21% gewijzigd door FRANQ op 24-05-2023 13:51]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik woon alleen en heb aan 1 stream genoeg, die ik het liefst in 4k zou willen kijken. Maar om daar nou 16 euro per maand voor te gaan aftikken?
Net als met (nieuwe) huizen is het voornamelijk ingericht op gezinnen, waar er toch behoorlijk wat singles zijn. Jammer.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
FRANQ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:22:
Naja Netflix stuurt wel actief aan op het dure premium account.
(en dan vinden ze het gek dat er zoveel gedeeld word)

Blijkbaar hebben mensen genoeg aan 1 of 2 schermen/streams, anders deel je niet.

Het basic abonnement is 7,99.
1 stream
En dan krijg je 480p -O-
Totaal onbruikbaar.
(is dit een grap ofzo)

Bij Standaard betaal je 11.99
2 streams
En dan krijg je 1080p 8)7
Ik vind 12 euro al behoorlijk geld, en om dan maar 1080p te krijgen is totaal belachelijk.

Dus je word “gedwongen” premium te nemen.
Tenminste als je niet SD kwaliteit wilt kijken op je 4K televisie.

Premium 15,99
4 streams
2160p / 4K

Dus veel mensen delen de premium met familie/vrienden en betalen 4 euro pp.
Nu kan je voor 4 euro (3,99) extra huishoudens/accounts toevoegen.
Dus je gaat 28 euro betalen per maand, ofwel 7 euro pp.

NETFLIX, lees je mee??
Maak dat Basic abo gewoon 4K
Dan is er geen nut meer om te delen.
verdienen jullie nog 4 euro meer ook.

Wij hebben 3 mee kijkers.
Zelf gebruiken we alleen de tv dagelijks, en 2 tablets af en toe voor de kinderen (tijdens autorijden op vakantie)

Ik kan dus prima af met basic, en dan 2x per jaar een maandje standaard.

Ze moeten dat basic standaard en premium gewoon weg doen.
Gewoon NETFLIX voor 7,99 per maand, 4K 1 stream.
Voor 4 euro extra schermen toevoegen. (zoals ziggo/kpn dat ook doen)
Dan is 1 scherm 7,99, 2 schermen 11,99, 3 schermen 15,99 etc..
100% eens!
Voor mezelf alleen 18€ pm gaan betalen omdat ik 4K wil... gaat ech niet gebeuren, dan kijk ik eerst Disney of Amazon Prime en is het bye bye.

• sambalbaj
  • Niet online
Tsja dan kijken m'n (schoon)ouders maar niet sporadisch mee.
Voor de 4 streams Premium genomen, dan ga ik wel terug naar Standaard.
Scheelt mij weer 3 euro/maand. Niet dat m'n (schoon)ouders nou zelf een abo gaan nemen. Resultaat minder omzet Netflix.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
sambalbaj schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:43:
Tsja dan kijken m'n (schoon)ouders maar niet sporadisch mee.
Voor de 4 streams Premium genomen, dan ga ik wel terug naar Standaard.
Scheelt mij weer 3 euro/maand. Niet dat m'n (schoon)ouders nou zelf een abo gaan nemen. Resultaat minder omzet Netflix.
Resultaat is vooral dat je straks wazig beeld hebt.

Wij gaan gewoon voor de 7 euro per account/profiel.
Iedereen maandelijks lappen.

Vind het daarom ook zo stom dat basis en standaard niet ook gewoon 4K zijn.
Nu blijven ze account delen stimuleren.

[Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 24-05-2023 11:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FRANQ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:49:
[...]

bullshit bij de meeste mensen.

zelf ben ik van 4K terug gegaan naar 1080p en mijn vrouw had het niet eens door.
en eerlijk gezegd: ik merk zelf ook totaal geen verschil! (48" LG OLED op 2,5m kijk afstand)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
FRANQ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Wij gaan gewoon voor de 7 euro per account/profiel.
Iedereen maandelijks lappen.

Vind het daarom ook zo stom dat basis en standaard niet ook gewoon 4K zijn.
Nu blijven ze account delen stimuleren.
Je gaat van 4k naar full hd. Dat is verre van een wazig beeld. 480p. DAT is wazig beeld

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
Als Netflix al eens zou beginnen met Basic 720p als resolutie te geven, dat zouden heel wat mensen heel fijn vinden.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:44
1080p Full HD wazig beeld? Whut??
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee