• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 22:43

Rayzman

+31 Rayzman

Heb je bij die 1080p wel dolby vision en atmos?

specs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
Ok hebben jullie lange tenen, of komt het omdat het lunchtijd is?

Waarom koop je een 4K tv als je HD wil kijken?
Ook maakt het nogal een hoop uit of je een 42" of 65" (of groter) tv hebt.

HDready ziet er op mijn 32" tv in de schuur ook prima uit.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:50
Hahn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Dat maakt niet uit, Netflix kijkt naar welke internetverbinding je gebruikt. Andere internetverbinding = ander huishouden = niet binnen de regels.
Tja, net paar weken geleden zijn we gaan kijken via een KPN TV+ decoder, levert 5 € entertainment korting op, want dan gaat de factuur via KPN.
Echter voor de andere tv's waarop de Netflix gekeken wordt hebben we nog een tweede provider.
Verder nog nooit een abo gedeeld, of buitenhuis gekeken.
Dat zal de verklaring zijn dat we dinsdag ook de mail over het delen hebben gekregen....
Dus nu dan alles naar de glasvezel over van KPN, dus geen tweede ip account bij NF.
Dat zal de extra € 4,- kunnen verkomen?

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:50
Rayzman schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:58:
Heb je bij die 1080p wel dolby vision en atmos?
Nee zit alleen in de duurste abbo. Jammer, daarom ga ik ook alleen voor de beste beeldkwaliteit, op een 77 inch OLED en een scherm van 150 inch is lager abo geen alternatief. Net zo min kijken op je telefoon of tablet!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Willybubba

Nut up or shut up.

So far so good, nog geen mail gehad :*)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Fred_Pokey
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:56
Robinho96 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:31:
Als Netflix al eens zou beginnen met Basic 720p als resolutie te geven, dat zouden heel wat mensen heel fijn vinden.
Volgens mij is dat al zo.

Dit staat op de site bij Basic: "Goede beeldkwaliteit in HD (720p). Kijk reclamevrij op een telefoon, tablet, computer of tv. Download op 1 apparaat."

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
Fred_Pokey schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Volgens mij is dat al zo.

Dit staat op de site bij Basic: "Goede beeldkwaliteit in HD (720p). Kijk reclamevrij op een telefoon, tablet, computer of tv. Download op 1 apparaat."
Ah, nvm, ik zei dit maar omdat iemand hier zei dat dit maar 480p zou zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
@Fred_Pokey
@Robinho96

Had het van een nieuwssite af, zal het even aanpassen.

@iedereen,

Blijkbaar kan je bij premium maximaal 2 extra leden toevoegen, en bij standaard maximaal 1.

[Voor 145% gewijzigd door FRANQ op 24-05-2023 14:00]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:35

OMD

Mand!

Even voor de zekerheid:

Mijn zus / man / kind 1 / kind 2 hebben allemaal een eigen profiel. Kan er naast die 4 personen dus nog 2 extra accounts worden toegevoegd (dus eigenlijk 6 profielen)? Mijn vader en ik willen allebei Netfllix en als we 15,99 + 3.99 + 3.99 = 23.97 delen door 3 mensen (huishoudens) hebben wel alsnog Netflix premium voor 7,99 per maand...

[Voor 6% gewijzigd door OMD op 24-05-2023 14:19]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
OMD schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:14:
Even voor de zekerheid:

Mijn zus / man / kind 1 / kind 2 hebben allemaal een eigen profiel. Kan er naast die 4 personen dus nog 2 extra accounts worden toegevoegd? Mijn vader en ik willen allebei Netfllix en als we 15,99 + 3.99 + 3.99 = 23.97 delen door 3 mensen (huishoudens) hebben wel alsnog Netflix premium voor 7,99 per maand...
Het wordt inmiddels een hele puzzel, maar de beperkingen zijn bij het duurste abonnement:
  • Maximaal 2 extra leden toevoegen die niet in jouw huis wonen
  • Maximaal 4 streams tegelijk
  • Maximaal 5 profielen Maximaal 7 profielen (5 in je huis + 2 extra leden profielen)
Jij hebt het over zus, man, kind 1, kind 2, jezelf en je vader. Dat maakt 6 personen. Dat gaat qua aantal profielen al niet passen, dat zijn er maximaal 5. En als er 4 mensen tegelijk iets aan het kijken zijn op Netflix, dan kan profiel 5 er niet meer bij.

@OMD Correctie: als ik deze pagina van Netflix goed lees, dan kan je 5 profielen in je eigen household hebben en de 2 extra leden krijgen ieder hun eigen profiel. Dus 7 profielen in totaal.

Pin me er niet helemaal op vast, maar ik gok dat het toch wel kan :P

[Voor 17% gewijzigd door Hahn op 24-05-2023 14:23]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD

OMD

Mand!

Hahn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:21:
[...]

Het wordt inmiddels een hele puzzel, maar de beperkingen zijn bij het duurste abonnement:
  • Maximaal 2 extra leden toevoegen die niet in jouw huis wonen
  • Maximaal 4 streams tegelijk
  • Maximaal 5 profielen
Jij hebt het over zus, man, kind 1, kind 2, jezelf en je vader. Dat maakt 6 personen. Dat gaat qua aantal profielen al niet passen, dat zijn er maximaal 5. En als er 4 mensen tegelijk iets aan het kijken zijn op Netflix, dan kan profiel 5 er niet meer bij.
Wat een gedoe haha. Bedankt voor je uitleg, kwam er zelf niet helemaal meer uit.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Hahn
OMD schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Wat een gedoe haha. Bedankt voor je uitleg, kwam er zelf niet helemaal meer uit.
Zie correctie :+ Alhoewel er nog een kans is dat de profielen van die 2 extra leden van je maximaal 5 profielen afgaan. Ik geef je 50% kans dat je toch 6 profielen aan kan maken :P

• OMD

OMD

Mand!

Hahn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:25:
[...]

Zie correctie :+ Alhoewel er nog een kans is dat de profielen van die 2 extra leden van je maximaal 5 profielen afgaan. Ik geef je 50% kans dat je toch 6 profielen aan kan maken :P
Zie het inderdaad. Ik lees ook 7 profielen. 4 streams tegelijk gebeurt eigenlijk zelden dus daar ben ik niet zo bang voor. Bedankt iig.

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 18:04
Ik heb m'n Netflix (premium) via Tmobile en deel het met m'n zus en ouders (al kijken die amper). Ben benieuwd hoe ze het gaan doen om dan die extra kosten te innen. Wil best extra betalen om legaal te kunnen delen, maar dan moeten ze wel die optie beschikbaar stellen. TMobile zegt er nog geen uitspraken over te kunnen doen. Afwachten maar, voorlopig ook nog geen mail gehad van Netflix

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jay_Snake schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:52:
Ik heb m'n Netflix (premium) via Tmobile en deel het met m'n zus en ouders (al kijken die amper). Ben benieuwd hoe ze het gaan doen om dan die extra kosten te innen. Wil best extra betalen om legaal te kunnen delen, maar dan moeten ze wel die optie beschikbaar stellen. TMobile zegt er nog geen uitspraken over te kunnen doen. Afwachten maar, voorlopig ook nog geen mail gehad van Netflix
Niet mogelijk volgens Netflix:
Extra leden kunnen niet worden toegevoegd aan pakketten met Netflix of aan accounts die via een partner worden gefactureerd.

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:50
Leipo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:12:
[...]

bullshit bij de meeste mensen.

zelf ben ik van 4K terug gegaan naar 1080p en mijn vrouw had het niet eens door.
en eerlijk gezegd: ik merk zelf ook totaal geen verschil! (48" LG OLED op 2,5m kijk afstand)
Ik zit hier met 82" op het standaard abonnement, en ik vind het er ook gewoon goed uit zien.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21

Gaitman

The Real One

Frank schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:01:
[...]

Niet mogelijk volgens Netflix:

[...]
Vandaar dat ik nog geen mail heb. Betaal via KPN factuur. En ja als ze het daar niet kunnen aanbieden.

• Jay_Snake
Gaitman schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Vandaar dat ik nog geen mail heb. Betaal via KPN factuur. En ja als ze het daar niet kunnen aanbieden.
Raar dat het niet kan. We zien wel wat ze dan gaan doen. Voorlopig kijken we rustig door 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Leipo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:12:
[...]

bullshit bij de meeste mensen.

zelf ben ik van 4K terug gegaan naar 1080p en mijn vrouw had het niet eens door.
en eerlijk gezegd: ik merk zelf ook totaal geen verschil! (48" LG OLED op 2,5m kijk afstand)
Qua resolutie zal je het inderdaad niet eens zo merken. Maar wel of geen Dolby Vision is wel echt een verschil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-05 16:50
Hier meer info over het account sharing ban.

https://www.ad.nl/show/di...netflix-account~a8be6bc0/

Van mister arnoud wokke.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

FRANQ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:58:
Waarom koop je een 4K tv als je HD wil kijken?
Omdat mensen hun tv voor meer dingen dan alleen Netflix gebruiken misschien? Ik kijk/speel regelmatig op 4k, maar niet op Netflix.

[Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 24-05-2023 18:51. Reden: Quote te ver geknipt]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:50

Nou, bij mij is het zo ver (eerst was de "niet nu" melding niet zichtbaar bij mij; ik had al een keer doorgeklikt en was weer terug gegaan, omdat ik de account deel met mijn oud-huisgenoot).

scintillating

• Robe90
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jay_Snake schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:52:
Netflix gaf wel aan dat resellers wat boze telefoontjes konden verwachten. Klinkt niet bepaald positief.
https://news.yahoo.com/ne...t-backlash-143226641.html

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:42
Tc99m schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:39:
[Afbeelding]

Nou, bij mij is het zo ver (eerst was de "niet nu" melding niet zichtbaar bij mij; ik had al een keer doorgeklikt en was weer terug gegaan, omdat ik de account deel met mijn oud-huisgenoot).
Hier ook de mail en deze zelfde melding, maar daar lijkt het bij te blijven. Mijn pa kan nog gewoon kijken op zijn devices.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:50
Sahi_NL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:54:
[...]

Hier ook de mail en deze zelfde melding, maar daar lijkt het bij te blijven. Mijn pa kan nog gewoon kijken op zijn devices.
Wat heb jij gedaan, heb je al een huishouden ingesteld? Als ik het uit wil stellen krijg ik een dreigende melding dat ze een huishouden voor me gaan instellen, zonder dat echt duidelijk is wat dat inhoudt (ze verwijzen me naar netflix.com/household, maar die pagina bestaat niet...)

scintillating

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay_Snake
Robe90 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:45:
[...]

Netflix gaf wel aan dat resellers wat boze telefoontjes konden verwachten. Klinkt niet bepaald positief.
https://news.yahoo.com/ne...t-backlash-143226641.html
Ik zou niet boos zijn als ik extra moet betalen om account met m'n zus te delen. Maar het is compleet belachelijk dat ze de hele optie niet aanbieden: Extra leden kunnen niet worden toegevoegd aan pakketten met Netflix of aan accounts die via een partner worden gefactureerd.

Dit slaat zo nergens op. Vooral omdat het in het Yahoo bericht klinkt alsof het in het buitenland wel mogelijk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:42
Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat verlopen en wat voor slimme 'omwegen' er worden bedacht. Hier afgesloten via Turkijke en nog niks ontvangen of gezien.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:26

MrMarcie

CFMoto 650MT gekocht

KoningPaulus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:20:
Ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat verlopen en wat voor slimme 'omwegen' er worden bedacht. Hier afgesloten via Turkijke en nog niks ontvangen of gezien.
Maar dan moet je altijd via VPN met locatie Turkije kijken toch? Dan zit je weer met het aanbod voor een deel.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
MrMarcie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:24:
[...]

Maar dan moet je altijd via VPN met locatie Turkije kijken toch? Dan zit je weer met het aanbod voor een deel.
Tot nu toe alleen bij het afsluiten van het abonnement volgens mij. Dat gold destijds in ieder geval voor een familielid van mij die in Spanje woonde waar toen nog geen Netflix beschikbaar was (hij heeft toen een Nederlands abonnement genomen).

Ik heb zojuist “de mail” ook ontvangen. Eens afwachten wat er gaat gebeuren.

omniscale.nl

• MrMarcie
  • Laatst online: 19:26

MrMarcie

CFMoto 650MT gekocht

posttoast schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:15:
[...]

Tot nu toe alleen bij het afsluiten van het abonnement volgens mij. Dat gold destijds in ieder geval voor een familielid van mij die in Spanje woonde waar toen nog geen Netflix beschikbaar was (hij heeft toen een Nederlands abonnement genomen).

Ik heb zojuist “de mail” ook ontvangen. Eens afwachten wat er gaat gebeuren.
Mijn buuf had een NL abo wat we deelde met zijn 4en. Die had gisteren brief gehad en vandaag moest ze haar app op tv autoriseren als main device. Ik en de anderen zijn nu uitgelogt. Dus voor ons is het nu over.
Benieuwd naar hoe het bij jouw gaat. Of je gewoon dat device in je huiskamer in NL als main device kan authoriseren. Hoor het graag.

Anders neem ik afscheid van Netflix.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Heb ook vandaag de mail ontvangen. Ik ga het niet afwachten. Ben er wel klaar mee.
Eigenlijk vond ik €15,99 al te gortig....Dus ik ga opzeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sahi_NL
Tc99m schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:02:
[...]

Wat heb jij gedaan, heb je al een huishouden ingesteld? Als ik het uit wil stellen krijg ik een dreigende melding dat ze een huishouden voor me gaan instellen, zonder dat echt duidelijk is wat dat inhoudt (ze verwijzen me naar netflix.com/household, maar die pagina bestaat niet...)
Ja, ik heb het huishouden ingesteld, want anders krijgen de anderen de optie op dat te doen, terwijl het mijn account is.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sahi_NL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Ja, ik heb het huishouden ingesteld, want anders krijgen de anderen de optie op dat te doen, terwijl het mijn account is.
Ik heb wel al even in mijn account gekeken maar kwam er nog niet uit, zie het vanzelf wel.
Mijn bonusvader is bereid om die extra kosten te betalen, dus uiteindelijk komt het wel goed.
Zolang hij zijn account maar behoud en kijkgeschiedenis want anders zijn we wel weg.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Sahi_NL
MrMarcie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:20:
[...]

Mijn buuf had een NL abo wat we deelde met zijn 4en. Die had gisteren brief gehad en vandaag moest ze haar app op tv autoriseren als main device. Ik en de anderen zijn nu uitgelogt. Dus voor ons is het nu over.
Benieuwd naar hoe het bij jouw gaat. Of je gewoon dat device in je huiskamer in NL als main device kan authoriseren. Hoor het graag.

Anders neem ik afscheid van Netflix.
Waarschijnlijk heeft je buurvrouw via het linkje in de mail alle devices uitgelogged. Dat heb ik niet gedaan in mijn account en iedereen kon nog gewoon kijken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 19:11
Ik heb vandaag contact gezocht met de klantenservice via de chat. Gewoon om maar eens aan te geven dat ik het liefst in 4K kijk, maar daarvoor niet de hoofdprijs wil betalen. Heb een 65" 4K televisie in dit 2 persoons huishouden. Kijken nooit met meer dan 1 stream gelijktijdig. Zoals hier ook al voorbij is gekomen, is daar geen geschikt abonnement voor. Gezien we weer richting de zomer gaan, kijk ik minder. Daarom maar weer een stap teruggeschakeld.

Maar goed, als je het niet aangeeft, dan weten ze het ook niet. Ze zullen vast niet meelezen op dit forum ;-)

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

G_Dragon schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:36:
[...]
Mijn bonusvader is bereid om die extra kosten te betalen, dus uiteindelijk komt het wel goed.
Zolang hij zijn account maar behoud en kijkgeschiedenis want anders zijn we wel weg.
Zo heb ik het met mijn zusje en zwager ook gedaan. Hun account als 'extra account' overgedragen voor €3,99 per maand extra. Ze behouden hun kijklijst en hebben ook de mogelijkheid om voor hun dochters een tweede account aan te maken. Hun account is voor mij nu ook niet meer zichtbaar.
De kosten delen we €11/€5, waar we allebei prima mee kunnen leven. Ik betaal nu minder dan voorheen, zij betalen €60 voor een heel jaar.

Dit was voor ons de beste optie. Neemt niet weg dat ik liever een goedkoper éénpersoons 4K abo zou zien.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Wij hebben een standaardabbo waarmee je twee streams tegelijkertijd kan kijken.

Hoe zit het met het toevoegen van een extra lid? Volgens de omschrijving kan die expliciet een stream bekijken. Is dat een van de twee streams? Of is dit een 'derde' stream?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aubergine schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:19:
Wij hebben een standaardabbo waarmee je twee streams tegelijkertijd kan kijken.

Hoe zit het met het toevoegen van een extra lid? Volgens de omschrijving kan die expliciet een stream bekijken. Is dat een van de twee streams? Of is dit een 'derde' stream?
Dat is een van de twee streams denk ik. Mensen hebben dus al mails gehad?

Ik deel het account met mijn zus, maar zij heeft nog niks gehad. Ik denk dat ik er mee stop als het te ingewikkeld wordt. Dan kan ik beter gewoon af en toe een maandje netflix nemen alleen (en dan ook af en toe wat andere diensten als disney, amazon etc. Een beetje roeleren).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Marzman schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:21:
[...]

Dat is een van de twee streams denk ik. Mensen hebben dus al mails gehad?

Ik deel het account met mijn zus, maar zij heeft nog niks gehad. Ik denk dat ik er mee stop als het te ingewikkeld wordt. Dan kan ik beter gewoon af en toe een maandje netflix nemen alleen (en dan ook af en toe wat andere diensten als disney, amazon etc. Een beetje roeleren).
Ik moest zelfs per mail bevestigen dat dit mijn huishouden was anders kon ik niet kijken op mijn SmartTV.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aubergine schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:30:
[...]

Ik moest zelfs per mail bevestigen dat dit mijn huishouden was anders kon ik niet kijken op mijn SmartTV.
Net nog even geopend in een browser, dat werkt nog.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:11
Als ik dit lees lijkt het dat ze alleen naar TV's kijken? Je moet het in ieder geval op een TV bevestigen en niet op een ander apparaat.
https://help.netflix.com/en/node/128339

Als je niet op een TV kijkt, dan hoef je zelfs geen huishouden aan te maken..
Nu kijken mijn vriendin en ik mee op het account van mijn schoonouders en haar broertje en zijn vriendin doen dat ook. Maar zij kijken allemaal via een chromecast en wij rechtstreeks via de app op onze TV.
Zouden ze een chromecast ook als een TV zien? Of zien ze dat ook als een mobiel apparaat net als telefoons en tablets?
Iemand hier al de melding gekregen op zijn/haar Chromecast?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
Hathi schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:07:
Als ik dit lees lijkt het dat ze alleen naar TV's kijken? Je moet het in ieder geval op een TV bevestigen en niet op een ander apparaat.

Nu kijken mijn vriendin en ik mee op het account van mijn schoonouders en haar broertje en zijn vriendin doen dat ook. Maar zij kijken allemaal via een chromecast en wij rechtstreeks via de app op onze TV.
Zouden ze een chromecast ook als een TV zien? Of zien ze dat ook als een mobiel apparaat net als telefoons en tablets?
Wij gebruiken het via een Apple TV... Ik heb op het scherm nog geen melding gezien.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Net een extra profiel gekocht voor mijn bonus vader, het viel opzich wel mee hoe lastig het allemaal was. Zag er moeilijker uit :p

Edit:

Nu moet er nog een update of optie komen dat wanneer je maar een profiel hebt het profielen scherm kan overslaan...

[Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 25-05-2023 18:45]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:38

Hier de melding ook op de Nvidia shield pro gehad zojuist

• Jay_Snake

Met een ChromecastTV (4K versie) nog geen melding gehad. Zelfs nog geen email gehad. Ouders en zus kijken ook via ChromecastTV

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:07
Nou, hier ook het bericht binnen! Heb nu duurste abonnement en ben profiel voor ouders en broer... Maar ouders kijken nooit en broer ook weinig .
Als het moeilijk wordt of duurder wordt dan stop ik wel, hebb toch nog
Disney gedeeld
Hbo
Sky
Prime

• Tommie12
MisterEagle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:59:
[...]

Hier de melding ook op de Nvidia shield pro gehad zojuist
Tja, en wat moet je dan doen, gewoon op Ok drukken?
En wat als je dat niet doet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 22:33

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

t zal vast ergens staan, maar kan t zo snel niet vinden.

Hoeveel accounts van 4 euro kan ik maximaal toevoegen? Is dat er maar 1?

Bricks In Motion

• RiZu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:58
Misschien dat iemand mij kan helpen, maar ik deel Netflix met mijn zus haar man en kinderen.

Als ik het goed lees kan kan ik 1 extra profiel aanmaken voor 1 persoon met toegang tot 1 scherm. Ik ben zelf een 1 persoonshuishouden is er dan ook een mogelijkheid om de eigenaar het account als extra lid op te geven en dat zij dan het huishouden blijven en toegang blijven houden tot meerdere schermen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:53
Witlof schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:16:
Ik heb vandaag contact gezocht met de klantenservice via de chat. Gewoon om maar eens aan te geven dat ik het liefst in 4K kijk, maar daarvoor niet de hoofdprijs wil betalen. Heb een 65" 4K televisie in dit 2 persoons huishouden. Kijken nooit met meer dan 1 stream gelijktijdig. Zoals hier ook al voorbij is gekomen, is daar geen geschikt abonnement voor. Gezien we weer richting de zomer gaan, kijk ik minder. Daarom maar weer een stap teruggeschakeld.

Maar goed, als je het niet aangeeft, dan weten ze het ook niet. Ze zullen vast niet meelezen op dit forum ;-)
Hebben ze gereageerd hierop?
Volgens mij weten ze dondersgoed dat veel mensen dit willen maar dan lopen ze weer inkomsten mis.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
8GUS schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:22:
t zal vast ergens staan, maar kan t zo snel niet vinden.

Hoeveel accounts van 4 euro kan ik maximaal toevoegen? Is dat er maar 1?
Heb je de TS wel doorgelezen? :o

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 12:29
Ik heb tot nu toe nog niks gehoord over het delen van een account, maar krijg je een mail bevestiging als er een extra lid word toegevoegd? Dit in verband met het niet volledig vertrouwen van diegenen waar het account mee gedeeld word (schoonfamilie komt als een extraatje).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 22:33

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

G_Dragon schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:47:
[...]

Heb je de TS wel doorgelezen? :o
Als je het weet mag je het rustig zeggen :)

Bricks In Motion

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
8GUS schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:33:
[...]

Als je het weet mag je het rustig zeggen :)
Vanuit de TS
Bij het standaard abonnement heb je de optie om maximaal 1 extra lid dat niet bij jou woont, toe te voegen. En bij het premium abonnement heb je de optie om maximaal 2 extra leden die niet bij jou wonen, toe te voegen
Ik weet niet welk abonnement je hebt? Maar het komt neer op 1 tot maximaal 2 extra leden dat je kan toevoegen d:)b

[Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 25-05-2023 23:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Mijn vrouw wou daarstraks Netflix kijken via onze ATV, en kreeg een melding dat er te veel streams actief waren. 1 minuut later ging het wel. Ik heb niet aan onze kinderen gevraagd of ze ook aan het kijken waren. Kan best zijn vermits er nu echt geen zak meer op de gewone TV is.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 23:19
Ik heb even een vraagje, ik heb op dit moment het duurste abonnement.
Omdat ik het account deel met iemand en daar nu meer voor betaald moet worden (3,99 per maand extra) willen wij graag naar het standaard abonnement om de kosten een beetje te compenseren.

Ik weet dat 4K daarmee niet meer gekeken kan worden, maar weet iemand of je dan ook titels mis of blijven 4k titels wel beschikbaar maar alleen in de full hd kwaliteit?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
knorde schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:06:
Ik heb even een vraagje, ik heb op dit moment het duurste abonnement.
Omdat ik het account deel met iemand en daar nu meer voor betaald moet worden (3,99 per maand extra) willen wij graag naar het standaard abonnement om de kosten een beetje te compenseren.

Ik weet dat 4K daarmee niet meer gekeken kan worden, maar weet iemand of je dan ook titels mis of blijven 4k titels wel beschikbaar maar alleen in de full hd kwaliteit?
Je mist zover mij bekend is geen titels, want het lijkt mij meer logisch dat dan inderdaad dan de 4k content bij jou dan gewoon in 1080p zal zijn. Je mist meer films en series als je Netflix bijvoorbeeld op Nederlands heb staan, want als je hem op Engels zet is het aanbod sowieso al groter voor iedereen.

Hoop dat je er iets mee kan en aan hebt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:13:
Heb ook vandaag de mail ontvangen. Ik ga het niet afwachten. Ben er wel klaar mee.
Eigenlijk vond ik €15,99 al te gortig....Dus ik ga opzeggen.
Hier inmiddels ook een mail gekregen om mijn huishouden te bevestigingen, meteen opgezegd het was al veel te duur en de content is de afgelopen 3 jaar echt heel slecht geworden en als je dan iets vind dan krijgt het geen 2e seizoen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Mensen allemaal excuses zoeken om het voor zichzelf goed te praten dat ze ow zo dapper op hebben gezegd. Waarom deed je dat 3 jaar geleden dan al niet als het je toen al niet beviel? Ow wacht... Toen kostte het je geen drol en nu moet er opeens een beetje betaald worden :z

Acties:
  • +3Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 12:29
DutchOwnage schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:41:
Mensen allemaal excuses zoeken om het voor zichzelf goed te praten dat ze ow zo dapper op hebben gezegd. Waarom deed je dat 3 jaar geleden dan al niet als het je toen al niet beviel? Ow wacht... Toen kostte het je geen drol en nu moet er opeens een beetje betaald worden :z
'Het koste toen geen drol'? Het was al de duurste en nu het niet meer gedeeld kan worden al helemaal, en als ze dan 1/3 (11.99 / 3) van het bedrag vragen voor een extra scherm buiten het huishouden snap ik best dat het prijs limiet is bereikt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat is jouw observatie, ik heb altijd de volle mep betaald en deelde het met 2 familieleden en vraag daar geen geld voor. De enige reden dat ik het niet heb opgezegd is omdat mijn zus (verstandelijke beperking) er graag naar kijkt, maar zelf keek ik al amper meer en nu ze op deze manier nog meer geld proberen los te peuteren, terwijl de kwaliteit alleen maar verder achteruit holt kies ik ervoor om er niet langer voor te betalen.

Er zullen vast mensen zijn die geen zin hebben om te betalen, maar dat dat voor iedereen geld vind ik nogal kortzichtig.

It's All In The "Mix"

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Ik heb mijn Netflix UK net gestopt. Het gezeur met dat wachtwoorden was de druppel, maar ik gebruikte het toch al niet echt meer. Net op tijd, het zou op de 26e (morgen) verlengd worden ;)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:43
Ja, is toch prima? Verrassend he, prijsverhogingen kunnen ervoor zorgen dat mensen een dienst niet meer willen afnemen. Snap niet echt wat deze opmerking toevoegt aan de discussie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 15:45

avotar

P0werd by Black Coffee

En nog steeds kost het niet veel. Kijk hoeveel een kaartje voor de bios kost.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:30:
Of wat een huis kost? Ook deze vergelijking gaat mank. Wat heeft een bios met Netflix te maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Maar dat een abo met 4k het dubbele of meer moet kosten dan het basisabo is iets wat ik niet snap.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
En dan de reacties hierop zijn weer geniaal. Waarom is het toch zo dat wanneer zaken via internet aangeboden worden dat het dan ineens niets mag kosten? Want dan is het ineens 'gratiz' om dingen te maken? Zijn de productiekosten van series ineens *weg*, zijn de kosten voor het aanbieden / laten draaien van de dienst ineens lager dan normaal?

Netflix heeft al vanaf dag 1 ( als ik mij het goed herinner ) in hun overeenkomst staan dat het niet mag. Dat ze het gedoogden is eigenlijk al een goede indicitie dat er iets niet helemaal klopt. Het is en blijft een commercieel bedrijf met commerciele belangen. En ze zullen er dus ook op een bepaald moment ( nu dus ) alles aan doen om die belangen te behartigen. Als je er niet voor wil betalen dan even goede vrienden maar stop dan gewoon met het gebruik er van en houd er verder over op.

Ook de situatie waarbij familie wel een profiel hebben maar het niet gebruiken, Netflix detecteerd dat er meerdere profiele zijn en dan is het ineens Netflix die een probleem maakt? Verwijder die profielen en klaar is kees. Doe niet moeilijk.
Tommie12 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:39:
[...]

Maar dat een abo met 4k het dubbele of meer moet kosten dan het basisabo is iets wat ik niet snap.
Nou misschien omdat (oa):

BasicPremium
Resolutie720p4k+ HDR
Aantal schermen tegelijk14

oftewel als je het zelf nog niet gezien had, en je hebt meer streams EN je hebt hogere kwaliteit...

[Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 26-05-2023 08:50]

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 19:11
Chelseamarre123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:22:
[...]

Hebben ze gereageerd hierop?
Volgens mij weten ze dondersgoed dat veel mensen dit willen maar dan lopen ze weer inkomsten mis.
Geen schriftelijke bevestiging o.i.d., maar via de chat zei ze dat ze het ging doorzetten naar de bewuste afdeling. Of dat dan ook daadwerkelijk gebeurd is natuurlijk ook maar afwachten. Maar zoals gezegd, we kunnen wel aannemen dat ze het weten en er bewust niets mee doen, maar als je je abonnement terug zet (of tijdelijk zelfs stop zet) met deze melding, snappen ze het misschien beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
Zojuist de topic start gelezen m.b.t. extra leden. Klopt het dat je bij een extra lid maar 1 profiel kan aanmaken? En ook maar op 1 device tegelijkertijd kan kijken (binnen het huishouden van het extra lid)? Beide zou ik overigens logisch vinden gezien de meerprijs van 4 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 14:14
Hier ook een gedeeld profiel met 4 gezinnen. Ook ingelogd bij mijn ouders en schoonouders tbv mijn eigen dochter die daar vaak is.

Maar stel dat ik stop met delen van mijn account en dus €15.99 per maand betaal, zou mijn eigen dochter ook niet kunnen kijken bij opa en oma, die nevernooit zelf een abonnement zouden afsluiten?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:44
Gisteren twee mailtjes van Netflix ontvangen. De eerste ging over het niet mogen delen zonder extra te betalen, de tweede was de bevestiging van het stopzetten van mijn account. Kijk niet voldoende Netflix om de kosten te rechtvaardigen.

Als ze nou eens komen met een single screen 4K abo voor een iets lagere prijs, zonder ads graag, dan wil ik het wel weer eens overwegen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Webgnome schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:44:
[...]

En dan de reacties hierop zijn weer geniaal. Waarom is het toch zo dat wanneer zaken via internet aangeboden worden dat het dan ineens niets mag kosten? Want dan is het ineens 'gratiz' om dingen te maken? Zijn de productiekosten van series ineens *weg*, zijn de kosten voor het aanbieden / laten draaien van de dienst ineens lager dan normaal?

Netflix heeft al vanaf dag 1 ( als ik mij het goed herinner ) in hun overeenkomst staan dat het niet mag. Dat ze het gedoogden is eigenlijk al een goede indicitie dat er iets niet helemaal klopt. Het is en blijft een commercieel bedrijf met commerciele belangen. En ze zullen er dus ook op een bepaald moment ( nu dus ) alles aan doen om die belangen te behartigen. Als je er niet voor wil betalen dan even goede vrienden maar stop dan gewoon met het gebruik er van en houd er verder over op.

Ook de situatie waarbij familie wel een profiel hebben maar het niet gebruiken, Netflix detecteerd dat er meerdere profiele zijn en dan is het ineens Netflix die een probleem maakt? Verwijder die profielen en klaar is kees. Doe niet moeilijk.

[...]

BasicPremium
Resolutie720p4k+ HDR

oftewel als je het zelf nog niet gezien had, en je hebt meer streams EN je hebt hogere kwaliteit...
Dat weet ik allemaal, en ik vind het belachelijk.
Ik zal wel zien hoe hard ze het door duwen. Gaan ze er hard tegenin, dan ga ik hard mijn abo opzeggen.
Toen ik mijn abo afsloot waren er 4 kinderen in huis die elk regelmatig keken, en ik wou 4K, dus toen was het me die 18€ waard.
Daarna is de situatie wat veranderd/verschoven, en omdat ze nog altijd Netflix konden gebruiken bleef ik betalen omdat het pakket redelijk was.
Ik heb nooti paswoorden zitten faken, en we hebben gewoon op andere toestellen ingelogd. Ik zie me hier niet als een dief of iemand die de regels hard overtreden heeft.

Als ze nu de regels wel hard gaan toepassen, dan is dit aanbod mij geen 18€ pm meer waard.

8€ zou ik misschien wel betaald hebben, maar dan met 4K.

Als consument gebruik ik dan het belangrijkste recht wat ik heb, namelijk het recht om iets NIET te kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:00
Het is bizar hoe mensen kunnen roepen dat er niet genoeg te zien is op netflix. Zonder nieuwe content toe te voegen kan ik mij hier letterlijk nog jaren mee vermaken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

ikbenerniet schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:44:
Het is bizar hoe mensen kunnen roepen dat er niet genoeg te zien is op netflix.
Dat moet je ook niet te letterlijk nemen. Zo roepen mensen dat ook over huidige tv aanbod terwijl er in een standaard tv abo toch rond de 100 zenders zitten. In de gamewereld zie je het ook; gamers die klagen dat er zo weinig te gamen is. Punt is: er moet maar net iets bij zitten wat je leuk vindt en daarnaast is kwantiteit iets anders dan kwaliteit. Hoeveel tijd men er per dag/week aan spendeert speelt ook een belangrijke rol.
Nu ik de grote en/of bekende series grotendeels gezien heb wordt het voor mij ook steeds meer een zoektocht naar iets wat ik leuk vind. Gelukkig is mijn kijklijst nog dermate lang dat ik er ook nog wel even mee vooruit kan. Voorlopig heb ik Netflix nog niet uitgespeeld :)

[Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2023 10:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
meesje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:06:
Zojuist de topic start gelezen m.b.t. extra leden. Klopt het dat je bij een extra lid maar 1 profiel kan aanmaken? En ook maar op 1 device tegelijkertijd kan kijken (binnen het huishouden van het extra lid)? Beide zou ik overigens logisch vinden gezien de meerprijs van 4 euro.
Ja het klopt dat je maar een profiel kan aanmaken per 1 extra lidaccount, haal dit net van de hulp pagina: Extra-lidaccounts hebben één profiel en kunnen geen extra profielen maken.. En bij een standaard abonnement kan je zoals je al gewend was maximaal met twee schermen tegelijk kijken en bij een premium abonnement gewoon met 4 tegelijk, zover mij bekend is hebben ze hier niks in veranderd. Want ook op de frontpage van Tweakers staat dit zo aangegeven, dus hoop dat deze informatie klopt. (correct me if I am wrong)

[Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 26-05-2023 11:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
G_Dragon schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:25:
[...]

Ja het klopt dat je maar een profiel kan aanmaken per 1 extra lidaccount, haal dit net van de hulp pagina: Extra-lidaccounts hebben één profiel en kunnen geen extra profielen maken.. En bij een standaard abonnement kan je zoals je al gewend was maximaal met twee schermen tegelijk kijken en bij een premium abonnement gewoon met 4 tegelijk, zover mij bekend is hebben ze hier niks in veranderd. Want ook op de frontpage van Tweakers staat dit zo aangegeven, dus hoop dat deze informatie klopt. (correct me if I am wrong)
Top! Wat betreft het woord ‘tegelijk’. Wellicht kun je dat nog toevoegen aan het tabelletje met de drie abonnementsvormen? Er staat nu dat je bv op vier apparaten kunt kijken. Maar hoeveel tegelijkertijd? Ik weet het wel, vier. Maar wellicht kun je dit nog toevoegen voor de duidelijkheid? Bij F1 tv pro kun je bv kijken op 5 apparaten, maar op 1 of 2 apparaten tegelijkertijd. Ik weet niet zo uit mijn hoofd hoeveel conform de voorwaarden. Dat de praktijk anders is, is een ander verhaal. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
meesje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:29:
[...]

Top! Wat betreft het woord ‘tegelijk’. Wellicht kun je dat nog toevoegen aan het tabelletje met de drie abonnementsvormen? Er staat nu dat je bv op vier apparaten kunt kijken. Maar hoeveel tegelijkertijd? Ik weet het wel, vier. Maar wellicht kun je dit nog toevoegen voor de duidelijkheid? Bij F1 tv pro kun je bv kijken op 5 apparaten, maar op 1 of 2 apparaten tegelijkertijd. Ik weet niet zo uit mijn hoofd hoeveel conform de voorwaarden. Dat de praktijk anders is, is een ander verhaal. :)
Goed idee, zojuist toegevoegd d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:59

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Goed, ik moet ook aan de slag...

Mijn ex en dochter die daar 50% is maakt gebruik van mijn account. Omdat mijn dochter ook 50% bij mij is willen we wel hetzelfde profiel houden.

Vraag1: kan je één profiel aan 2 huishoudens koppelen zodat alles in sync blijft? Dan zou mijn ex een eigen account kopen.

Ook gebruikt mijn uitwonende studerende dochter mijn account, maar die is ook regelmatig bij mij en ex.

Vraag 2: Als ik mijn uitwonende dochter een betalend lid maak van mijn account, kan dat weer worden toegevoegd worden aan het account van mijn ex?

Bizar hoe complex het nu allemaal wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij mij zitten er drie huishoudens (in de oude situatie) op mijn account. Maar ik lees hier dat die extra huishoudens alleen nodig zijn als je Netflix op een fysieke tv kijkt:
https://help.netflix.com/...L_LEARN_MORE_1&lnktrk=EVO
Klopt het dat via een browser of tablet wel blijft werken, ook op andere locaties?

Ik vind dit verder wel weer "gedoe" waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb. Juist omdat er mensen meeliften zeg ik het niet op, anders was ik denk ik afgehaakt... zoveel kijk ik zelf ook weer niet. Het hele gebeuren gaat richting irritatie en dat gaat niet eens enkel om het geld of om wat eerlijk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Tom schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:36:
Bij mij zitten er drie huishoudens (in de oude situatie) op mijn account. Maar ik lees hier dat die extra huishoudens alleen nodig zijn als je Netflix op een fysieke tv kijkt:
Klopt het dat via een browser of tablet wel blijft werken, ook op andere locaties?

Ik vind dit verder wel weer "gedoe" waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb. Juist omdat er mensen meeliften zeg ik het niet op, anders was ik denk ik afgehaakt... zoveel kijk ik zelf ook weer niet. Het hele gebeuren gaat richting irritatie en dat gaat niet eens enkel om het geld of om wat eerlijk is.
Browser weet ik niet, maar indien je op smartphone/tablet kijkt, dan vallen deze buiten de controle.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• wiemelen
  • Laatst online: 22:33
meesje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:58:
[...]
Browser weet ik niet, maar indien je op smartphone/tablet kijkt, dan vallen deze buiten de controle.
Dus als iedereen nu Netflix naar de TV streamt vanaf een smartphone/tablet of via een android box, dan kan iedereen gewoon blijven delen? Lijkt me te proberen waard, maar ik twijfel er aan :)

Op dezelfde pagina zeggen ze namelijk ook dat als je Netflix kijkt zonder een huishouden in te stellen (ook het geval bij kijken zonder tv), ze het Netflix huishouden instellen o.b.v. je IP adres. Dus als je dan vanuit meerdere IP adressen inlogt, merken ze het alsnog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
[...]

[...]

BasicPremium
Resolutie720p4k+ HDR

Zelfs beter geluid, atmos :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
wiemelen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:07:
[...]

Dus als iedereen nu Netflix naar de TV streamt vanaf een smartphone/tablet of via een android box, dan kan iedereen gewoon blijven delen? Lijkt me te proberen waard, maar ik twijfel er aan :)

Op dezelfde pagina zeggen ze namelijk ook dat als je Netflix kijkt zonder een huishouden in te stellen (ook het geval bij kijken zonder tv), ze het Netflix huishouden instellen o.b.v. je IP adres. Dus als je dan vanuit meerdere IP adressen inlogt, merken ze het alsnog.

[Afbeelding]
Het laatst punt (uit jouw afbeelding) bevestigt toch mijn verhaal over dat tablets e.d. buiten beschouwing gelaten worden? Wat het effect is als je dit via AirPlay of cast naar je tv stuurt, ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 22:33
meesje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Het laatst punt (uit jouw afbeelding) bevestigt toch mijn verhaal over dat tablets e.d. buiten beschouwing gelaten worden? Wat het effect is als je dit via AirPlay of cast naar je tv stuurt, ben ik ook wel benieuwd naar.
Als je voldoet aan het laatste punt, wordt denk ik automatisch het voorlaatste punt geldig.
Maar dat is mijn interpretatie van deze vage pagina, dus geen 100% zekerheid.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:53
[...]

BasicPremium
Resolutie720p4k+ HDR

Ik als single wil gewoon 1 scherm tegelijk kijken in 4K.
Waarom kan dat dan niet gewoon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:29:
Die vraag wordt al jaren gesteld, en terecht (vind ik). Er zal wel een bepaalde gedachtegang achter zitten dat ze het nooit belangrijk genoeg hebben gevonden om het voor een single (of dual) gebruiker beschikbaar te stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
[...]

Geld.
hardware-lover schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Die vraag wordt al jaren gesteld, en terecht (vind ik). Er zal wel een bepaalde gedachtegang achter zitten dat ze het nooit belangrijk genoeg hebben gevonden om het voor een single (of dual) gebruiker beschikbaar te stellen.
De gedachtengang is heel simpel: ze willen zoveel mogelijk verdienen aan je.

[Voor 49% gewijzigd door Hahn op 26-05-2023 15:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
[...]

Netflix heeft al vanaf dag 1 ( als ik mij het goed herinner ) in hun overeenkomst staan dat het
niet mag. Dat ze het gedoogden is eigenlijk al een goede indicitie dat er iets niet helemaal klopt.

[...]
Hier bedoel je dat het delen van het abonnement buiten het huishouden expliciet niet toegestaan was? Dat is pas toegevoegd in de voorwaarden van mei 2018.
Voor die tijd is de enige verwijzing naar huishouden dat je geen gebruik kan maken van een gratis "trial" bij een bestaand of recent abonnement binnen het huishouden.

Genoemde beperkingen voor het gebruik zijn wel dat je het abonnement voornamelijk gebruikt binnen het land waar je het account hebt afgesloten, het wachtwoord geheimhoudt en het maximaal aantal gelijktijdig te gebruiken schermen.
Als de betalende abonnee dus buiten het huishouden, in hetzelfde land, zelf inlogde op een apparaat wat vervolgens door een ander werd gebruikt, leek dat gewoon binnen de voorwaarden te vallen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41
[...]

moet je niet aan mij vragen maar aan Netflix

Strava | Twitter | Mastodon.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
wiemelen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:16:
[...]

Als je voldoet aan het laatste punt, wordt denk ik automatisch het voorlaatste punt geldig.
Maar dat is mijn interpretatie van deze vage pagina, dus geen 100% zekerheid.
We zullen het wel zien. Op dit moment (met een Netflix US account) nog geen e-mail ontvangen of bericht gehad op tv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd of het nou gefaseerd gaat of dat iedereen die nu nog geen mail ontvangen heeft “de dans ontspringt

Wij delen ons account met mijn zusje maar kijken allemaal erg weinig.
Wel kijken we allemaal puur en alleen via Apple TV’s, dus als Netflix dat als TV ziet zouden we volledig aan het profiel voldoen. Toch hebben we tot op heden nog niets gehoord.

Als we wel wat ontvangen stoppen we ermee, heb sinds het laatste seizoen van Stranger Things eigenlijk geen Netflix serie meer gekeken en hier in huis is het abonnement vooral voor Paw Patrol 8)7.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
Donstil schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:20:
Ben ook wel benieuwd of het nou gefaseerd gaat of dat iedereen die nu nog geen mail ontvangen heeft “de dans ontspringt
Zal in fases gaan, ik kreeg pas anderhalf uur geleden de beruchte mail van Netflix.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laura86
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Is het ook mogelijk om soms gewoon 1 a 2 maanden een extra lid toe te voegen voor 4 euro? Mijn moeder kijkt bijvoorbeeld alleen in de winter af en toe iets. Dan vind ik het wel zonde om voor een heel jaar 4 euro extra te betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 22:29
Heeft iemand (al) ervaring met het toevoegen van een extra account voor iemand in het buitenland? Mijn (Nederlandse) schoonouders wonen in Duitsland en maken het liefst gebruik van een NL abonnement, iets wat nu volgens mij wel werkt met hoe we tot nu toe het account deelden (wellicht omdat we dus regelmatig ook vanuit Nederland inloggen).

Ik zie in de voorwaarden staan dat het activeren van het extra account moet gebeuren in het land waar het hoofdaccount is geactiveerd (Nederland, en dat is te regelen uiteraard). Ik weet echter niet zeker of Netflix hiermee concreet aangeeft dat het extra account wel gebruikt mag worden in het buitenland.

[Voor 10% gewijzigd door vickypollard op 26-05-2023 21:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 22:29
Laura86 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:12:
Is het ook mogelijk om soms gewoon 1 a 2 maanden een extra lid toe te voegen voor 4 euro? Mijn moeder kijkt bijvoorbeeld alleen in de winter af en toe iets. Dan vind ik het wel zonde om voor een heel jaar 4 euro extra te betalen.
Dit lijkt te kunnen volgens de voorwaarden. Je kunt op elk moment een extra account verwijderen en later weer activeren. Zie Cancel an extra member slot.

[Voor 8% gewijzigd door vickypollard op 26-05-2023 21:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMD

OMD

Mand!

Hier zojuist het bericht op de tv gehad. Wij kunnen dus niet meer kijken. Ach ja, het is wat het is. We stoppen de betaling naar een vriend en gaan weer lekker downloaden. Vriend zegt Netflix op dus in ieder geval 1 abonnee minder, niet dat het ze uitmaakt haha.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Vervelend de Netflix app op de Apple TV heeft mij uitgelogd. Iemand anders ook dat probleem?

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:19
alienfruit schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 06:45:
Vervelend de Netflix app op de Apple TV heeft mij uitgelogd. Iemand anders ook dat probleem?
dan log je weer in?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 06:57
Tom schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:36:

Hier ook, als ze dit doorzetten zeg ik Netflix 4K abbo ook op. Merk sowieso dat ik de laatste tijd meet op Disney, Prime en Videoland zit.

Het gaat weer om uitmelken hoor!

Een bedrijf dat 7,9 miljard omzet maakt en daar 1,5 miljard netto winst uit gehaald, maar wel klagen over te weinig kunnen investeren.

Nee hoor, Netflix is af.

Familie in Roemenië kijkt trouwens al TV (NPO) via mijn Synology VPN.
Misschien werkt dat ook gewoon voor Netflix?

[Voor 5% gewijzigd door Tweak_ers op 27-05-2023 09:02]

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:10
Voor mij is het ook de trigger om Netflix op te zeggen. De enige topreeksen die nog lopen zijn in mijn ogen Stranger Things en The Crown. BCS/BB, The Last Kingdom, Mindhunter, Dark, HoC, Narcos, Peaky Blinders, Vikings, Ozark,... zijn allemaal beëindigd. Er lijkt ook niets nieuws en must-see aan te komen. Ik wacht op ST5 om weer te abonneren.

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee