• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-03 10:12
Gitseravond stopte Netflix (Premium abo) opeens met werken met de mededeling dat we een VPN zouden gebruiken. Het enige VPN wat in huis gebruik wordt, is op de werk-laptop en die draaide gisteravond sowieso niet. Router gereset, devices herstart. Daarna werkte Netflix weer enigszins, maar we konden geen non-Netflix content meer zien. Na een half uur zoeken hoe je de servicedesk moet bellen (kan alleen via de mobile app), had ik na 10 minuten wachten een medewerker aan de lijn. Die werkte het standaard-lijstje af, ondanks dat ik zei dat ik dat al meermaals geprobeerd had, maar goed... Toen zei hij dat het VPN van mijn werk-PC de veroorzaker zou zijn, wat volgens mij nergens op slaat want dat zou betekenen dat de app op de Chromecast actie het IP-verkeer van andere devices zou sniffen, wat ik onwaarschijnlijk vind. Daarbij is het een Citrix VPN naar een Nederlands IP-adres, dus niet naar India of zo. Maar goed, hij kon er niks aan doen of verhelpen want "dit gebeurt automatisch" en hij bleef er bij dat het werk-VPN, op een compleet andere machine zonder Netflix, de veroorzaker was. Een meerdere spreken was ook geen optie. Mijn mededeling dat ik dan per direct het abo zou opzeggen, maakte weinig indruk.

Dus ik heb het abonnement zojuist opgezegd. Wat een verschrikkelijk arrogant en bureaucratisch bedrijf.

[typo's aangepast]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Beetje late to the party maar gister House of Dynamite afgekeken. Nu hebben films met een (erg) open einde al niet zo m'n voorkeur, maar dit slaat echt alles. Dit was geen open einde maar gewoon een halve film. Hoe haal je het als scriptschrijver in je hoofd om zoiets af te leveren. Was het budget op ofzo? Best jammer want ik vond de eerste helft (tot het eind zeg maar 8) ) best een aardige film.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:27
temp00 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:22:
Beetje late to the party maar gister House of Dynamite afgekeken. Nu hebben films met een (erg) open einde al niet zo m'n voorkeur, maar dit slaat echt alles. Dit was geen open einde maar gewoon een halve film. Hoe haal je het als scriptschrijver in je hoofd om zoiets af te leveren. Was het budget op ofzo? Best jammer want ik vond de eerste helft (tot het eind zeg maar 8) ) best een aardige film.
Voor sommige films is een open einde blijkbaar juist een belangrijk onderdeel van de beleving.. bij deze ook. Je fantasie stopt immers nooit. Maar ik had tijdens de 2 weken release in de bioscoop hetzelfde hoor.. ;)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Vanochtend is mijn abonnement van basic naar premium gezet. Maar het gekke is dat dit door niemand is gedaan bij ons.

Ik heb het daarna direct weer teruggezet. Heeft iemand zoiets meegemaakt?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Farabi schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:16:
Vanochtend is mijn abonnement van basic naar premium gezet. Maar het gekke is dat dit door niemand is gedaan bij ons.

Ik heb het daarna direct weer teruggezet. Heeft iemand zoiets meegemaakt?
Dat gebeurt niet zomaar. Ik zou op z'n minst m'n wachtwoord veranderen als dat zou gebeuren.

The devil is in the details.

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:05
Vorig jaar kwam de Thaise arthousefilm Flat Girls in de bioscoop. Leek me wel aardig, maar geen prioriteit. Ik heb hem wel op mijn Letterboxd kijklijst gezet. Hij draaide niet zo lang en ik ben er niet aan toegekomen in de bios.

Omdat ik Letterboxd premium heb, krijg ik bericht als films van mijn wenslijst te streamen zijn bij de diensten waar ik me op abonneer. Net krijg ik melding dat Flat Girls beschikbaar is gekomen op Netflix. En dat klopt: via deze link krijg je een werkende film. Geen Nederlandse ondertiteling om de een of andere reden, maar Engels is voor mij ook prima. Alleen mist het plus-symbool om de film aan de Netflix-kijklijst toe te voegen. En hij komt ook niet naar voren als je zoekt naar 'Flat Girls' met de zoekfunctie, dus kan ik hem niet zo op mijn LG tv spelen. De enige oplossing om de film op mijn televisie te kunnen kijken, lijkt me dan afspelen op mijn telefoon of laptap via de URL en dan casten naar de televisie.

Komt het vaker voor dat het zo raar is?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

wmterhaar schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:17:
dus kan ik hem niet zo op mijn LG tv spelen. De enige oplossing om de film op mijn televisie te kunnen kijken, lijkt me dan afspelen op mijn telefoon of laptap via de URL en dan casten naar de televisie.
Ik herken het niet (want zoek nooit zo dus zou het niet weten als er meer is dan getoond), maar: misschien kan je een paar minuten afspelen op de foon en verschijnt het dan in 'verder spelen'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:15
Vorig jaar kwam de Thaise arthousefilm Flat Girls in de bioscoop. Leek me wel aardig, maar geen prioriteit. Ik heb hem wel op mijn Letterboxd kijklijst gezet. Hij draaide niet zo lang en ik ben er niet aan toegekomen in de bios.

Omdat ik Letterboxd premium heb, krijg ik bericht als films van mijn wenslijst te streamen zijn bij de diensten waar ik me op abonneer. Net krijg ik melding dat Flat Girls beschikbaar is gekomen op Netflix. En dat klopt: via deze link krijg je een werkende film. Geen Nederlandse ondertiteling om de een of andere reden, maar Engels is voor mij ook prima. Alleen mist het plus-symbool om de film aan de Netflix-kijklijst toe te voegen. En hij komt ook niet naar voren als je zoekt naar 'Flat Girls' met de zoekfunctie, dus kan ik hem niet zo op mijn LG tv spelen. De enige oplossing om de film op mijn televisie te kunnen kijken, lijkt me dan afspelen op mijn telefoon of laptap via de URL en dan casten naar de televisie.

Ik kan mij herinneren dat toen ATLA voor het eerst op Netflix kwam, dat deze alleen zichtbaar was tijdens het zoeken als je de app/account settings op Engels had staan (geen Nederlandse ondertiteling/nasynchronisatie). Daarna kon je het wel bekijken. Mogelijk dat dit een oplossing kan zijn? Hetgeen met het ontbrekende plusje weet ik eerlijk gezegd niet wat daar de oorzaak van is.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:34

daffie82

Minisforum UM773 Lite

temp00 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:22:
Gewoon stoppen na de eerste act. Het verhaal 3 keer vertellen voegt geen hol toe. Slechte film gewoon. Klaar.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

@tweakery geeft eigenlijk de oplossing al: alleen als in je profiel de weergavetaal op Engels is ingesteld kun je dit soort films vinden én toevoegen aan je kijklijst. Met een "Nederlands" profiel ontbreekt inderdaad het plusje.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-03 12:51
Vandaag ben ik thuisgebleven en heb ik er een Netflix-dagje van gemaakt; ik heb al drie films gekeken!"

1) ACE VENTURA
2) SKYGGEN I MIT OJE
3) 12 YEARS AS A SLAVE

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:27
Blijft toch bijzonder.. French Girl stond tot gisteren op SkyShowtime in 4K en vanaf vandaag in Netflix, alleen in HD.. terwijl ik bij allebei het 4K-abonnement heb en Netflix zegt altijd in de hoogste kwaliteit content aan te bieden.

• Hahn
Van der Berg schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:05:
Vandaag ben ik thuisgebleven en heb ik er een Netflix-dagje van gemaakt; ik heb al drie films gekeken!"

1) ACE VENTURA
2) SKYGGEN I MIT OJE
3) 12 YEARS AS A SLAVE
Beste @Van der Berg, ik heb het al vaker gevraagd, maar in plaats van alleen maar te delen wát je gekeken hebt, kan je ook vertellen wat je ervan vond? En dan niet alleen nu, over deze films, maar ook in het vervolg.

Want 'ik heb X en Y gekeken' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic en het zou bijzonder saai worden als iedereen alleen maar zou vertellen wat ze kijken, zonder enige aanvullende op- of aanmerkingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 15-03-2026 17:45 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-03 12:51
Hahn schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:41:
[...]

Beste @Van der Berg, ik heb het al vaker gevraagd, maar in plaats van alleen maar te delen wát je gekeken hebt, kan je ook vertellen wat je ervan vond? En dan niet alleen nu, over deze films, maar ook in het vervolg.

Want 'ik heb X en Y gekeken' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic en het zou bijzonder saai worden als iedereen alleen maar zou vertellen wat ze kijken, zonder enige aanvullende op- of aanmerkingen.
Oké, snap ik. Ik zal dat proberen te doen: uitleggen wat ik ervan vond. Ik wil namelijk ook niets verklappen over de inhoud voor mensen die de films nog niet hebben gezien; daarom noemde ik alleen de titels.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Hahn
Van der Berg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Oké, snap ik. Ik zal dat proberen te doen: uitleggen wat ik ervan vond. Ik wil namelijk ook niets verklappen over de inhoud voor mensen die de films nog niet hebben gezien; daarom noemde ik alleen de titels.
Je kan een heleboel over een film zeggen zonder ook maar iets over de inhoud te verklappen. Vond je het de moeite waard? Was het goed geacteerd? Goed verhaal? Mooie beelden of muziek? Spannend, grappig, leuk, saai?

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:07
Hahn schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:03:
[...]

Je kan een heleboel over een film zeggen zonder ook maar iets over de inhoud te verklappen. Vond je het de moeite waard? Was het goed geacteerd? Goed verhaal? Mooie beelden of muziek? Spannend, grappig, leuk, saai?
Zoiets?
War Machine (2026)War Machine (2026)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Rambo meets Predator meets Transformers. Dit zijn de mannen die Pete Hegseth zoekt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• Hahn
MotorBeast schreef op zondag 15 maart 2026 @ 20:58:
[...]

Zoiets?
War Machine (2026)[Afbeelding: War Machine (2026)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: R
Rambo meets Predator meets Transformers. Dit zijn de mannen die Pete Hegseth zoekt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Zoiets, maar dan precies het tegenovergestelde.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.