Gitseravond stopte Netflix (Premium abo) opeens met werken met de mededeling dat we een VPN zouden gebruiken. Het enige VPN wat in huis gebruik wordt, is op de werk-laptop en die draaide gisteravond sowieso niet. Router gereset, devices herstart. Daarna werkte Netflix weer enigszins, maar we konden geen non-Netflix content meer zien. Na een half uur zoeken hoe je de servicedesk moet bellen (kan alleen via de mobile app), had ik na 10 minuten wachten een medewerker aan de lijn. Die werkte het standaard-lijstje af, ondanks dat ik zei dat ik dat al meermaals geprobeerd had, maar goed... Toen zei hij dat het VPN van mijn werk-PC de veroorzaker zou zijn, wat volgens mij nergens op slaat want dat zou betekenen dat de app op de Chromecast actie het IP-verkeer van andere devices zou sniffen, wat ik onwaarschijnlijk vind. Daarbij is het een Citrix VPN naar een Nederlands IP-adres, dus niet naar India of zo. Maar goed, hij kon er niks aan doen of verhelpen want "dit gebeurt automatisch" en hij bleef er bij dat het werk-VPN, op een compleet andere machine zonder Netflix, de veroorzaker was. Een meerdere spreken was ook geen optie. Mijn mededeling dat ik dan per direct het abo zou opzeggen, maakte weinig indruk.
Dus ik heb het abonnement zojuist opgezegd. Wat een verschrikkelijk arrogant en bureaucratisch bedrijf.
[typo's aangepast]
Dus ik heb het abonnement zojuist opgezegd. Wat een verschrikkelijk arrogant en bureaucratisch bedrijf.
[typo's aangepast]