Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:37:
[...]

Dus je vindt een UI belangrijker dan de kwaliteit van de content? De meeste moderne UI’s van streamingdiensten vind ik trouwens een drama, maar alles went zullen we maar zeggen… :+
Kwaliteit is op Netflix sowieso ver te zoeken, Dus JA, zonder overzicht weet je niet wat voor content er is. Je wordt gewoon in een richting gestuurd waarvan Netflix vindt dat je zou moeten gaan. De rest wordt weg gestopt.

Ik wil het complete aanbod, overzichtelijk kunnen door scrollen. Met deze nieuwe update is dat helemaal onmogelijk gemaakt. (Via de search is het nog enigszins mogelijk)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Deezers schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:44:
[...]

Ik vind het vooral bizar dat Netflix deze UI per se wilt doordrukken, de feedback is al maanden niet mals wereldwijd. En voor mij is het 'binnenkort' missen ook onhandig. Je kan zeggen wat je wil van de huidige UI maar deze is wel doeltreffend. Met een abonnementsdienst als Netflix weet je al dat je nooit alles kan zien wat ze bieden, maar je wilt wel een inkijkje hebben of geïnspireerd raken door content. Nu heb je het idee dat er minder te zien is en ik heb geen zin om tientallen websites en justwatch af te struinen wat wanneer nou precies beschikbaar is. Mobiel ziet er nog hetzelfde uit hier.
Ik zit nu noodgedwongen op m'n telefoon herinneringen in te stellen... wil dat gewoon lekker op m'n tv kunnen doen.

Kwestie van tijd totdat ze de mobiele UI ook wel zullen "updaten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04
Marzman schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:21:
[...]

Kan je niet meer een code ontvangen via mail of sms en inloggen?

Ik denk dat ze wel weten hoe veel klanten dit ze kost. Dat hebben ze echt wel doorgerekend.
Nee, dat werkt inmiddels niet meer. Denk 'te vaak' gedaan?

Ook is dat telkens super irritant, omdat alle abonnementen op het mail adres van mijn partner staan, heb ik steeds zijn assistentie nodig om de code door te geven. Ja we zouden iets kunnen instellen dat deze mails worden doorgestuurd of zo, maar begint de wereld op de kop te zijn. Ben een normale klant, twee gebruikers, duurste abo, twee plekken waar we het gebruiken, meeste thuis soms werk en dan zo behandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Deezers schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:44:
[...]

Ik vind het vooral bizar dat Netflix deze UI per se wilt doordrukken, de feedback is al maanden niet mals wereldwijd. En voor mij is het 'binnenkort' missen ook onhandig. Je kan zeggen wat je wil van de huidige UI maar deze is wel doeltreffend. Met een abonnementsdienst als Netflix weet je al dat je nooit alles kan zien wat ze bieden, maar je wilt wel een inkijkje hebben of geïnspireerd raken door content. Nu heb je het idee dat er minder te zien is en ik heb geen zin om tientallen websites en justwatch af te struinen wat wanneer nou precies beschikbaar is. Mobiel ziet er nog hetzelfde uit hier.
Feedback bij verandering krijg je vaak met name alleen van mensen die het niet eens zijn met die verandering. Vorig jaar veranderde Garmin zijn UI van de Garmin Connect App en dan krijg je veel reacties van mensen die het geen verbetering vinden en de oude layout terug willen. Een heel normale reactie als je gewend bent aan iets en het prima voor jou werkt. Het is iets wat onderdeel geworden is van deze maatschappij helaas… de drang om te veranderen zonder dat het toegevoegde waarde heeft, of erger nog, het tegenovergestelde effect heeft. Dat wordt dan vaak van bovenaf opgelegd.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
  • Volume 1, November 26, 5pm PT
  • Volume 2, Christmas, 5pm PT
  • The Finale, New Year’s Eve, 5pm PT

[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 01-06-2025 09:17 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Nou, dat wordt rustig wachten tot 2026 dan, wanneer alles erop staat. Duurt lang...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Marzman schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:21:
[...]

Kan je niet meer een code ontvangen via mail of sms en inloggen?

Ik denk dat ze wel weten hoe veel klanten dit ze kost. Dat hebben ze echt wel doorgerekend.
Het kost ze geen klanten, hun klantenbestand groeide sterker dan ooit de laatste maanden....

Ik heb eigenlijk een gelijkaardige situatie.
Ik betaal en kijk thuis op mijn ATV. Heel zelden gebruik ik het op vakantie, maar mijn vrouw kijkt thuis wel op haar iPad en iedere keer moet ik dan een code krijgen en sturen.

Mijn dochter en zoon gebruiken het abo wel incidenteel bij hen thuis. Waar de 'thuislocatie' is volgens Netflix... no idea.

Ik wil de app ook niet op mijn (iets oudere) TV installeren. Ik gebruik mijn TV als een dom scherm dat niet aan het internet hangt. Alles loopt over de ATV.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04
meesje schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:42:
@don spike Als het niet werkt vanwege het handhaven op het huishouden beleid, krijg je daar toch melding van? En heb je dan ook niet de mogelijkheid met een extra verificatie toch te kunnen kijken?
Die extra verificatie geeft extra tijd, maar maar niet oneindig. Daar ben ik nu tegen aan gelopen.

Heb maandag nogmaals contact opgenomen met de helpdesk. Maar blijven maar roepen dat ik extra moet betalen voor personen buiten mijn huishouden. Dus maar besloten om Netflix op te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:49
Dept Q maar eens aangeslingerd. Die vermiste advocate was op een gegeven moment moeilijk om aan te zien zeg. De Syrische assistent daarentegen was nogal badass.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

don spike schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 11:35:
[...]

Nee, dat werkt inmiddels niet meer. Denk 'te vaak' gedaan?

Ook is dat telkens super irritant, omdat alle abonnementen op het mail adres van mijn partner staan, heb ik steeds zijn assistentie nodig om de code door te geven. Ja we zouden iets kunnen instellen dat deze mails worden doorgestuurd of zo, maar begint de wereld op de kop te zijn. Ben een normale klant, twee gebruikers, duurste abo, twee plekken waar we het gebruiken, meeste thuis soms werk en dan zo behandeld worden.
Ik heb het ook opgezegd om die reden hoor. Maar dat zijn dan denk ik wel meteen de opties die je hebt. Opzeggen of zorgen dat je de mail beiden kunt zien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Ik weet meestal wel wat ik wil zien, doe research buiten Netflix om. Ook zijn de aanbevelingen van hun AI ook wel redelijk.

Meneer is een pretentieuze semi intellectueel? Hier een serie uit Ijsland met vulkanen en depressieve Scandinaviërs die heel moeilijk kijken.
Bedankt Netflix I like this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Hey weet er hier iemand een oplossing voor?

Komend verlof gaan wij opnieuw met de caravan op vakantie voor een week of 2.
In het verleden keek ik altijd netflix met offline downloads op een laptop die verbonden is met een tv. nu dat de windows versie geen offline versies meer ondersteund zit ik er een beetje mee verveeld.
Laatste verlof had ik Chrome os met play ondersteuning op een iets wat oudere surface go 2 gezet maar probleem is dat ik het toestel hiermee mank maak, 4G werkt niet meer en batterij duur loopt niet over.

Mijn concrete vraag; ik zoek een toestel die ik kan kan aansluiten via HDMI op een tv en waarbij ik films kan downloaden. iemand een idee?
Kan Apple tv dit of een chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
@Mylotec Telefoon/tablet met video-uitvoer via usb-c. Chromecast/Apple TV gaat niet werken omdat je daar ook niet kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
hcQd schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:13:
@Mylotec Telefoon/tablet met video-uitvoer via usb-c. Chromecast/Apple TV gaat niet werken omdat je daar ook niet kunt downloaden.
Hebben geen android / apple tablet liggen.
De telefoon zou ik liever daar niet voor gebruiken.
Toevallig nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:09
Goedkope Android telefoon/tablet hiervoor aanschaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:39
Ik had een tijdje geen Netflix gekeken, maar wat is die nieuwe UI verschrikkelijk zeg. Ik raak het overzicht helemaal kwijt tijdens het navigeren. Ook nog maar 4 posters ofzo in beeld. Er is zeker geen mogelijkheid om het terug te zetten?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Raem schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:25:
Ik had een tijdje geen Netflix gekeken, maar wat is die nieuwe UI verschrikkelijk zeg. Ik raak het overzicht helemaal kwijt tijdens het navigeren. Ook nog maar 4 posters ofzo in beeld. Er is zeker geen mogelijkheid om het terug te zetten?
Inmiddels niet meer, de launch is wereldwijd aan het uitrollen. Ik ben zelf ook geen fan. Mis de 'binnenkort' sectie en gewoon eindeloos scrollen, daar ben ik wèl fan van. Nu veel minder overzicht en moet je echt weten wat er op Netflix staat om het te zoeken/vinden.

https://www.netflix.com/tudum/articles/netflix-new-tv-layout

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 27-06-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

ligt het aan mij of

spoiler: voor wie S3 Squid game nog niet gekeken heeft/begonnen is
is het gedeelte waar de VIP's Engels praten een hele slechte dub? Stemmen lijken totaal niet te kloppen.

Of is het gewoon omdat ik de serie in het Koreaans kijk en dat het daarom raar klinkt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@Player1S Ik heb zelf twee keer ervaren dat het geluidsspoor op origineel (Koreaans) moest zetten. En daarnaast heb je aan een begin van een aflevering dat er Engels gesproken wordt, wat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Pulse, The Residence en No Good Deed zijn alledrie geannuleerd na èèn seizoen. Stonden alle drie nog op mijn lijstje, hoef ik dus niet meer aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Op m'n LG G4 zie ik tot mijn vreugde weer "Binnenkort beschikbaar" staan icm het nieuwe UI. Blijkbaar wordt er toch geluisterd naar kritiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:39

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:55
Mijn hemel wat is de interface op de Xbox ineens shit. Ik wil gewoon kunnen kijken wat recent is toegevoegd en wat er binnenkort bij komt... Het enige positieve is dat het algoritme kennelijk is aangepast, want ik krijg ineens andere films en series aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardS
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-09 16:17
ErikT738 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:52:
Mijn hemel wat is de interface op de Xbox ineens shit. Ik wil gewoon kunnen kijken wat recent is toegevoegd en wat er binnenkort bij komt... Het enige positieve is dat het algoritme kennelijk is aangepast, want ik krijg ineens andere films en series aangeraden.
Dat is de interface op alle apparaten..

Je hebt nog de categorie nieuw op Netflix.

Ik kijk al jaren wat er nieuw op Netflix is via de justwatch website.

[ Voor 12% gewijzigd door EdwardS op 29-07-2025 12:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:33
EdwardS schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Dat is de interface op alle apparaten..

Je hebt nog de categorie nieuw op Netflix.

Ik kijk al jaren wat er nieuw op Netflix is via de justwatch website.
Dan nog is de nieuwe interface vreselijk toch? Ik denk dat niemand dit goed vind, de oude was veel overzichtelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardS
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-09 16:17
De nieuwe is inderdaad vreselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:44:
[...]

Dan nog is de nieuwe interface vreselijk toch? Ik denk dat niemand dit goed vind, de oude was veel overzichtelijker.
Dit is gewoon wereldwijd besloten. Die manager UI moet ook wat te doen hebben ;) en na de zomer alles weer terugdraaien vanwege de negatieve feedback. Maar inderdaad, ik ervaar het ook niet fijn. Ik voel mij veel meer beperkt in de app tegenwoordig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nieuwe interface is echt HEL! Onoverzichtelijk als de pest. Wie keurt zo'n gedrocht goed :? |:( |:(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-08 12:11
Zojuist heb ik op mijn LG TV de nieuwste gebruikersinterface gekregen van NEFLIX,

Mij eerste indruk is dat de films niet meer overzichtelijk zijn alleen al door het zeer vergrote beeld van een door NETFLIX gepromote film of serie,
Bovendien zijn de door mij gegeven duimpjes niet meer (direct) zichtbaar waardoor het zoeken voor mij knap lastig wordt.
Dat hij AI gestuurd wordt stoort mij sowieso,
Ik zou willen dat de AI functie door mij uitgezet kan worden,

Nieuw wil niet altijd zeggen beter,
ik vind dit geen betere gebruikersinterface maar zonder meer een verslechtering :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:26
Inderdaad een walgelijke nieuwe interface.
Als ik naar een Amazon Prime look wil kijken omdat ik mezelf eens dood wil ergeren, dan open ik dat programma wel.

Je bent in Netflix nu inderdaad wel elk overzicht kwijt en er wordt geen enkel gebruik meer gemaakt van de ruimte die ter beschikking is. Op een 65" 4K TV, kun je eigenlijk met goed fatsoen nu 1 gepromote film/serie zien, terwijl je daarvoor er een stuk of 18 kon zien?
Hoe is dit beter?

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
De nieuwe interface is ook niet heel prettig samengesteld. Er is een sectie 'parels voor jou' waarvan de helft series zijn die ik al helemaal heb gezien terwijl er ook een sectie 'opnieuw bekijken' is... En de 'laatse kans' valt niet meer op. Een klein roeptoertje bij de thumbnail terwijl op de mobiele app wel nog de opvallende balk te zien is. Ook is er steeds meer aan het veranderen dus het lijkt wel alsof we allemaal in een live beta versie zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 20:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

Was toe aan een nieuwe serie die ik nog niet heb gezien en wou met Borgen starten en kom ik er na de eerste aflevering achter dat het seizoen 4 was. Echt welke idioot heeft bedacht om seizoen 1 t/m 3 en 4 op te splitsen? Nu weet ik al veel zaken waar het allemaal naar toegaat en bedankt :(

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Kan je in de nieuwe app ook die enorm irritante bliep uitzetten bij navigeren? Om gek van te worden (net als de rest van de app, wat een gedrocht)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mocht je nog de film Oppenheimer willen kijken, wacht niet te lang. Deze film is nog beschikbaar tot en met 20 september.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.