Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Er zijn vreemdere dingen gebeurd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Raem schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:31:
Tot nu toe de eerste twee afleveringen gekeken van Black Mirror s6. De eerste aflevering vond ik best aardig met een leuke twist. Aflevering 2 vond ik erg goed qua verhaal en zo als losse aflevering. Maar het miste het Black Mirror sausje. Had net zo goed een andere serie kunnen zijn.

Edit:
Oke, aflevering 4 (3 even overgeslagen) is dan wel weer erg slecht. :P
Ik vond aflevering twee juist een enorme Black Mirror aflevering. Wat er aan ontbrak was een technologische insteek maar buiten dat juist op en top Black Mirror.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Die technologische insteek ontbreekt in meerdere afleveringen. Op zich logisch omdat tech een steeds minder grote rol speelt in een donkere toekomst (in tegenstelling tot menselijk gedrag).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:12
YellowCube schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:59:
[...]

Ik vond aflevering twee juist een enorme Black Mirror aflevering. Wat er aan ontbrak was een technologische insteek maar buiten dat juist op en top Black Mirror.
Voor mij zijn de beste afleveringen degene die je aan het denken zetten. Hoe technlogische vooruitgang het gedrag van mensen verandert en hoe je daar zelf mee om zou gaan. Sommige van de afleveringen staan namelijk niet meer zover van ons vandaan. Be Right Back is om die reden voor mij ook een van de beste afleveringen.

Maar dat vond ik bij deze aflevering helemaal niet van toepassing.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Die technologische insteek was toch juist de (enige) rode draad in de voorgaande seizoenen?
Om die reden kan ik me wel vinden in het commentaar dat het net zo goed een andere serie had kunnen zijn. Loch Henry vond ik meer een 'normaal' thrillerverhaaltje en Mazey Day en Demon 79 waren meer horrorverhaaltjes. Joan is Afwul en Beyond the Sea hadden dan wel weer vergevorderde technologie in de afleveringen.

[ Voor 55% gewijzigd door Superkiwi op 18-06-2023 18:19 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:52:
Die technologische insteek was toch juist de (enige) rode draad in de voorgaande seizoenen?
Het was inderdaad een soort digitale Twilight Zone, maar de achtergrond van Charlie Brooker zit voor zover ik weet meer in het geven van maatschappijkritisch commentaar dan (bijvoorbeeld) het afkeuren van technologie. Bekijk zijn oudere werk maar eens op YouTube.

Daarom vind ik deze poging om de tech even te laten liggen niet vreemd.

Of ik het leuk vind is een tweede :p Mazey Day was wat dat betreft inderdaad een voorzichtige afknapper door de verkeerde focus (ha, woordgrap ;().

De laatste vond ik vooral grappig door de muziek en de Hitchcockiaanse dollycams. En in principe ging het nog steeds over tech, toch? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

De laatste was inderdaad erg grappig, naar mijn mening voornamelijk door het fantastisch sarcastische karakter dat de bijrolspeler neerzette.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Paapa Essiedu is hier inderdaad geweldig :D

Ik kende hem nog uit Utopia en The Capture, maar hij lijkt ook te spelen in The Lazarus Project: iets met tijdreizen, groundhog day en redelijk goede scores op IMDb / RT.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Het is heel jammer dat er geen 3e seizoen komt van de serie Fate: The Winx Saga, kwam er vandaag achter door Facebook. Want zo slecht is de serie helemaal niet

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik krijg een melding voor accountsharing nu op tv. Maar ik krijg nergens te zien om een extra account aan te maken voor 4 euro extra?

Is deze optie niet beschikbaar voor NL? Ik moet direct een nieuwe account aanmaken zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Farabi schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:12:
Ik krijg een melding voor accountsharing nu op tv. Maar ik krijg nergens te zien om een extra account aan te maken voor 4 euro extra?

Is deze optie niet beschikbaar voor NL? Ik moet direct een nieuwe account aanmaken zo te zien.
Wat denk je er van dat het huishouden dit account moet aanmaken? Deze betaling gaat namelijk ook via de huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Edit gelukt.

[ Voor 94% gewijzigd door Farabi op 30-06-2023 18:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zo, eindelijk Manifest af. Wat een lijdensweg :/ Maar we waren potcommited :p

De schrijvers hadden bij het starten geen enkel idee hoe de serie zou eindigen, dat is wel duidelijk. Het hele laatste seizoen had achterwege kunnen blijven. Ik zou mensen wel aanraden hem af te kijken, maar zou niemand aanraden er aan te beginnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:57
Krijg de melding nu ook te zien op de TV van mijn ouders. Is deze melding alleen gericht op TVs net de Netflix app, want streamen vanaf tablet naar TV gaat wel nog. Enig idee of dit later komt? Als ik een Google TV dr aan hang zou ik de melding dan ook krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
stfnz schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:59:
Krijg de melding nu ook te zien op de TV van mijn ouders. Is deze melding alleen gericht op TVs net de Netflix app, want streamen vanaf tablet naar TV gaat wel nog. Enig idee of dit later komt? Als ik een Google TV dr aan hang zou ik de melding dan ook krijgen?
Dit heb ik ook al gemerkt.
Ik (en ik ben de betaler) gebruik netflix via een Apple TV. Geen enkele melding gezien. Zoon 1 en dochter gebruiken een chromecast, en krijgen ook niks.
Zoon 2 gebruikt de app op de TV, en die krijgt de vraag of hij de hoofdgebruiker is… Hijndrukt dat weg en het blijft werken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
En als ik mijn extra aangemaakte account van 4 euro per maand in andere huishoudens gebruik, krijg ik dan ook een waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Farabi schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:45:
En als ik mijn extra aangemaakte account van 4 euro per maand in andere huishoudens gebruik, krijg ik dan ook een waarschuwing?
Wat is de vraag hier achter? Wat is de use case?

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 02-07-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Tommie12 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:20:
[...]

Dit heb ik ook al gemerkt.
Ik (en ik ben de betaler) gebruik netflix via een Apple TV. Geen enkele melding gezien. Zoon 1 en dochter gebruiken een chromecast, en krijgen ook niks.
Zoon 2 gebruikt de app op de TV, en die krijgt de vraag of hij de hoofdgebruiker is… Hijndrukt dat weg en het blijft werken.
Streamen naar een Chromecast geeft bij mij wel problemen, melding hoofdgebruiker enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:04

Lordy79

Vastberaden

Tot nu toe de eerste twee afleveringen gekeken van Black Mirror s6. De eerste aflevering vond ik best aardig met een leuke twist. Aflevering 2 vond ik erg goed qua verhaal en zo als losse aflevering. Maar het miste het Black Mirror sausje. Had net zo goed een andere serie kunnen zijn.
Spoiler alért over de eerste twee afleveringen.

spoiler:
ik vond de eerste matig en de tweede ronduit slecht. De eerste matig omdat het nog enigzins een soort van 'waarschuwing' is van wat zou kunnen komen al vloog de aflevering aan het einde enorm uit de bocht

De tweede slecht omdat het een aflevering van Columbo of een andere detective serie zou kunnen zijn en ik het gewoon helemaal géén Black Mirror vind (zoals jij ook aangaf) en ik zag e.e.a. al van mijlenver aankomen.
Ben wél benieuwd naar de rest.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Zijn er ook mensen die de serie Outer Banks kijken op Netflix?
Wij zijn er vorige week mee begonnen nadat een collega ons de tip gaf, wij zijn in ieder geval positief verrast.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:20
Lordy79 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:05:
[...]

Spoiler alért over de eerste twee afleveringen.

spoiler:
Wauw, hoe smaken kunnen verschillen! ik vond de eerste aflevering, Joan Is Awful, juist perfect: Er gebeurt iets wat je totaal niet aan ziet komen. Dan ontwikkelt het zich ook nog eens totaal onverwacht, méérdere keren! Heerlijk. Ik wou dat ik elke dag zulke afleveringen kon kijken. Meeste content is helaas vreselijk voorspelbaar.

Serieus, ik zou met plezier € 100 per maand betalen als alle content zo goed was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Haha leuk hoe smaken kunnen verschillen :) Ik ben blij dat je er van genoten hebt. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
WTF! Gewoon een mega spoiler in de omschrijving van Ghost in the shell op Netflix!

De eerste zin is juist iets wat ze ontdekt in de film en wat voor een plottwist zorgt.

|:( 8)7

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOiQR7L_DvSYF5WeKaMDKZNBh_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDVvaKy5QjdCmGXAdndzAS80.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Nog maar twee maandjes! Dan is het september en zijn we officieel 10 jaar lid. Hebben we, met alle prijsstijgingen in 10 jaar, ongeveer 1500 euro overgeboekt naar Netflix. Ben benieuwd of we een speldje krijgen o.i.d. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frituurman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:11:
Nog maar twee maandjes! Dan is het september en zijn we officieel 10 jaar lid. Hebben we, met alle prijsstijgingen in 10 jaar, ongeveer 1500 euro overgeboekt naar Netflix. Ben benieuwd of we een speldje krijgen o.i.d. :)
Misschien wel een prijsverhoging :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

ArthurMorgan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:19:
[...]

Misschien wel een prijsverhoging :P
Ik ben er ook bang voor. Bijzonder eigenlijk. De prijs die we betalen is al verdubbeld t.o.v. waar we mee begonnen (7,99 en nu 15,99). Gewoon een (ruime) verdubbeling. En om nou te zeggen dat je er zoveel meer voor terug krijgt.. Veel films en series zitten bij andere streamingdiensten. Ik snap het allemaal wel en eigen content maken kost gewoon veel geld, maar het wordt wel minder leuk.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wij zijn met Outer Banks zijn we bij seizoen 2 aflevering 2 en even serieus...?

spoiler:
Het speelt zich af op een klein eiland, maar het duurt 3 kwartier voordat de politie aankomt wanneer er een moord word gemeld? Dit is helaas wel een grote en slechte fout in de serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
iemand enig idee.
Wij kijken mee op het abbo van mijn ouders.
Ik moet nu om de 1a2 dagen mijn tv toevoegen aan het huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
chimera2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:45:
iemand enig idee.
Wij kijken mee op het abbo van mijn ouders.
Ik moet nu om de 1a2 dagen mijn tv toevoegen aan het huishouden.
nieuws: Netflix begint in Nederland en België met 4 euro toeslag voor delen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Ja dat snap ik en dat heb ik ook gedaan.
Maar toch krijg ik elke 2 dagen die melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
chimera2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:56:
[...]

Ja dat snap ik en dat heb ik ook gedaan.
Maar toch krijg ik elke 2 dagen die melding
Wat heb je al gedaan? Is er al een extra 4 euro account gemaakt (dat jij gebruikt) aangezien je meelift met een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Wel vervelend, account verhuizen kan alleen naar een nieuw account, je kan hem niet verhuizen naar een bestaand account, niet fijn.

Keuze, of nieuw account maken met kijk geschiedenis of elders delen en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zag dat er een “Zomer - Nu te zien” collectie is, maar er staat niks bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Frituurman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:32:
[...]
Ik ben er ook bang voor. Bijzonder eigenlijk. De prijs die we betalen is al verdubbeld t.o.v. waar we mee begonnen (7,99 en nu 15,99). Gewoon een (ruime) verdubbeling. En om nou te zeggen dat je er zoveel meer voor terug krijgt.. Veel films en series zitten bij andere streamingdiensten. Ik snap het allemaal wel en eigen content maken kost gewoon veel geld, maar het wordt wel minder leuk.
Sterker nog, content is verdwenen. Persoonlijke noot: Winnie de Poeh zat op Netflix toen ik begon met Netflix en nog geen kinderen had. Het is nu weg. Juist nu ik jonge kinderen heb. Als ik die “terug wil” als stream, moet ik nu dus €9,99 / maand betalen voor Disney+.
Ok, er is ander content erbij gekomen. Het is niet louter alleen wat erbij. Er is ook veel eraf gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Wie betaalt het abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:22:
[...]

Wie betaalt het abonnement?
Haar broertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Indien je een eigen profiel had, kun je vragen om deze over te zetten naar jouw eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 20:17
Dag allen, ik deel al een tijd een account met mensen. Op een gegeven moment kregen wij een melding dat we een eigen account moesten aanmaken of extra moesten betalen. We hebben voor dat laatste gekozen voor 3,99. Alleen de andere “deelgebruikers” krijgen die melding niet en kunnen gewoon zonder extra te betalen door blijven kijken. Is daar een verklaring voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:29
Ik heb dit ook, en ik denk dat dit samenhangt met hoe vaak bepaalde accounts kijken en wanneer.

Mijn zwager kijkt vaak en op dezelfde tijden als ik. Die kreeg een melding en daar wordt dus nu exta voor betaald.

Mijn schoonouders kijken af en toe, en van die keren doen ze dat op een moment dat ik niet kijk. Voor hun hebben wij nog geen melding gehad.

Dus netflix zal of geen goed onderscheid kunnen maken tussen mij en mijn schoonouders of coulant zijn vanwege de lage frequentie.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook nog geen melding gehad. Ook even 'getest' door gelijktijdig iets op te starten. Ik heb begrepen dat het aan de aparaten ligt (ik hoor dat tablets niet meer werken, ingebouwde dingen in de tv). Dat heb ik niet (ik heb wel een telefoon, Android TV kastje en gebruik browsers).

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 02-08-2023 10:15 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
De tweede helft van seizoen 2 van The Lincoln Lawyer staat er op! Gisteren hier net mee begonnen. Kan zo lekker snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Edit:
Oke, aflevering 4 (3 even overgeslagen) is dan wel weer erg slecht. :P
spoiler:
wat vond je van de rest? Ik heb het nieuwe seizoen nu 'af' en tjonge, wat een tijdverspilling. Dat is netflix natuurlijk sowieso maar het was echt ondermaats.
Een nieuw seizoen - als het nog komt - zal ik zeker nog kijken maar als er geen nieuw seizoen meer komt dan vind ik het ook best. Echt jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:52

Honesty

kattenneus!

Net jake Paul the problem Child gezien op Netflix, kijkt lekker weg en misschien omdat ik ze beide niet echt kende(wist niet eens dat het broertjes waren) spannend tot de laatste minuut.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Gisteravond het nieuwe seizoen van heartstopper gebinged, was zoals verwacht een super cute seizoen en kan niet wachten op seizoen 3 ook al duurt dat nog minstens een jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:59
Atomius schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:38:
Dag allen, ik deel al een tijd een account met mensen. Op een gegeven moment kregen wij een melding dat we een eigen account moesten aanmaken of extra moesten betalen. We hebben voor dat laatste gekozen voor 3,99. Alleen de andere “deelgebruikers” krijgen die melding niet en kunnen gewoon zonder extra te betalen door blijven kijken. Is daar een verklaring voor?
Bij ons krijgen ze hem nu allemaal, dus de kogel is door de kerk.
Netflix opgezegd.

Betaal al vanaf dag 1 en kijken meer Apple TV+, Disney en Prime dan Netflix.

Mooi moment om te stoppen. Betalen nota €16 per maand en dat is blijkbaar niet genoeg voor Netflix. Dan niet toch!

Voor die 2 keer per maand dat het op staat, mijn schoonouders en zwager met wie we delen, kijken nog minder.

Merk dat ik een aversie tegen dit soort bedrijven begin te ontwikkelen. Hoe je het ene moment echt het bedrijf wil ondersteunen en het volgende moment mogen ze een flinke knauw krijgen van mij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:02
Tweak_ers schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

Bij ons krijgen ze hem nu allemaal, dus de kogel is door de kerk.
Netflix opgezegd.

Betaal al vanaf dag 1 en kijken meer Apple TV+, Disney en Prime dan Netflix.

Mooi moment om te stoppen. Betalen nota €16 per maand en dat is blijkbaar niet genoeg voor Netflix. Dan niet toch!

Voor die 2 keer per maand dat het op staat, mijn schoonouders en zwager met wie we delen, kijken nog minder.

Merk dat ik een aversie tegen dit soort bedrijven begin te ontwikkelen. Hoe je het ene moment echt het bedrijf wil ondersteunen en het volgende moment mogen ze een flinke knauw krijgen van mij.
Sorry, maar aan de ene kant klagen over de rekening en aan de andere kant roepen dat je het account deelt met 2 andere huishoudens is best wel tegenstrijdig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Ragnar9999 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Sorry, maar aan de ene kant klagen over de rekening en aan de andere kant roepen dat je het account deelt met 2 andere huishoudens is best wel tegenstrijdig
Kan niet voor hem spreken maar waarschijnlijk had ie hem gehouden als die een abonnement solo kon pakken voor een lager bedrag MET HD kwaliteit.

Netflix is ook een pak duurder dan de concurrentie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:08
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Kan niet voor hem spreken maar waarschijnlijk had ie hem gehouden als die een abonnement solo kon pakken voor een lager bedrag MET HD kwaliteit.

Dit is preceis de reden dat ik ook heb opgezegd.
Als ze een 1 scherm 4K abbo hadden aangeboden voor een redelijke prijs was ik ook nog wel gebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
ArniD schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Dit is preceis de reden dat ik ook heb opgezegd.
Als ze een 1 scherm 4K abbo hadden aangeboden voor een redelijke prijs was ik ook nog wel gebleven.
Hier idem. Voor mij als Belg is het 18 euro. Opzich kan ik dat prima betalen maar steekt me toch dat ze me hier als single dus niks anders kunnen aanbieden. Waarom kan je ook geen jaarabonnement pakken aan minder tarief zoals bij Disney +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Hier idem. Voor mij als Belg is het 18 euro. Opzich kan ik dat prima betalen maar steekt me toch dat ze me hier als single dus niks anders kunnen aanbieden. Waarom kan je ook geen jaarabonnement pakken aan minder tarief zoals bij Disney +
Precies, het geld is het niet om te doen, maar meer het principe.
We betalen dan gewoon voor dingen die je toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
[...]

Hij kan de rekening net als het account ook delen door drie, en dan hebben we het nog niet eens over de reden dat Netflix steeds duurder wordt, zal het o.a. iets te maken hebben met het accounts delen, denk je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Jaarabonnement met korting is juist een lokkertje om je te behouden / meer aan je te verdienen ;) Dat doet Disney+ niet uit liefdadigheid.

Want bij Netflix kan je nu opzeggen en over 2 maanden weer een abonnement nemen, en het kost je niks meer of minder. Bij Disney+ kan je dat niet doen zonder de jaarkorting te verliezen, en dus zit je er gelijk weer een jaar aan vast, ook al kijk je misschien maar een paar maanden daadwerkelijk wat.
Ragnar9999 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Hij kan de rekening net als het account ook delen door drie, en dan hebben we het nog niet eens over de reden dat Netflix steeds duurder wordt, zal het o.a. iets te maken hebben met het accounts delen, denk je ?
Eén van de hoofdredenen van dit soort acties van Netflix zal vooral marktverzadiging zijn. Ze moeten en zullen constant meer omzet en winst maken, en als je op 200+ miljoen abonnees zit, dan wordt het steeds lastiger om nieuwe abonnees te vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ArniD schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Voor 4k misschien dat ze nog wat extra mogen vragen, maar het instapabonnement is echt gewoon bedroevelijk laag in resolutie. Lijkt me dat ook regiseurs hier niet blij mee zijn, zo zijn hun series en films toch ook niet bedoeld om te kijken.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArniD
Marzman schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Voor 4k misschien dat ze nog wat extra mogen vragen, maar het instapabonnement is echt gewoon bedroevelijk laag in resolutie. Lijkt me dat ook regiseurs hier niet blij mee zijn, zo zijn hun series en films toch ook niet bedoeld om te kijken.
Daar doelde ik eerder ook op met "redelijke prijzen".
Vind het niet meer dan logisch dat je meer moet betalen voor een 4K abbo.

Eigenlijk moeten ze gewoon met modules gaan werken.
Een X aantal euro per scherm en dan basiskosten voor de kwaliteit die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Hahn schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Eén van de hoofdredenen van dit soort acties van Netflix zal vooral marktverzadiging zijn. Ze moeten en zullen constant meer omzet en winst maken, en als je op 200+ miljoen abonnees zit, dan wordt het steeds lastiger om nieuwe abonnees te vinden.
Eén van de hoofdredenen is het business model van Netflix, zo veel mogelijk content uitbrengen, waar zo nu en dan wat goeds tussen zit. Dit is duur
Dit in tegenstelling tot de Prime manier, waarbij 90% van het aanbod niet gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hahn schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Sowieso lastig na Corona als de mensen weer andere dingen te doen hebben en vakantiegeld weer op andere manieren uitgeven.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ragnar9999 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

Eén van de hoofdredenen is het business model van Netflix, zo veel mogelijk content uitbrengen, waar zo nu en dan wat goeds tussen zit. Dit is duur
Dit in tegenstelling tot de Prime manier, waarbij 90% van het aanbod niet gratis is.
Dat de content van Netflix duur is, is altijd al zo geweest, en daarom is Netflix altijd al niet heel goedkoop geweest. Dat is niet per se een reden waarom Netflix steeds duurder wordt ;)

Maar, ik zei expres 'één van de', omdat wat ik zeg niet de enige reden zal zijn. Dat content steeds duurder wordt om te maken zal ook zeker een grote rol spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik heb zelf nog geen enkel spel gespeeld dat aangeboden wordt via Netflix, maar per vandaag is de game controller app beschikbaar in de App Store. Hiermee kun je je iPhone/iPad als controller gebruiken voor de Netflix spellen die je via je tv selecteert.
https://9to5mac.com/2023/...e-controller-iphone-ipad/

Hoe dit straks precies gaat werken weet ik niet. Op dit moment heb ik op iPad/iPhone alleen een mobiele apps sectie in de Netflix app. Ik ga er van uit dat ik straks (in mijn geval) vanuit de Netflix app op mijn Apple TV een spel kan selecteren en dan mijn iPhone als controller kan gebruiken. Als ze naast deze oplossing ook gewoon gelijk normale controller support toevoegen ben ik helemaal happy. Fysieke buttons vind ik veel fijner dan touch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Ragnar9999 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Ik denk dat ik 2 films per maand kijk gemiddeld.
Ik wil 4K en ik betaal €10 per maand.

We zijn ook pas het afgelopen jaar gaan delen, anders hadden we eerder opgezegd.
[...]

Misschien wel ja. Al merk ik ook wel dat ik slecht ga op bedrijven die alleen maar meer willen.
Het is niet alsof het aanbod er nou zo op vooruit gaat.

Laatste tijd ook regelmatig iets willen kijken wat best nieuw was, op Netflix stond, maar ook alweer weg is gehaald. Wat dat betreft is Prime echt wel veel meer waar voor je geld.
ArniD schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Klopt, ik ging even het rijtje af hier thuis en kwam tot de volgende conclusie:
- Netflix €15,99
- SkyShowtime €3,50
- Prime €2,99
- Videoland €9,99
- HBO €3,99
- AppleTV + €6,99
- Disney+ €8,99
- NPO €2,95

We betalen €55,39 aan streaming diensten. Dan betalen 2 mensen mee voor Netflix en Disney. Dat levert €8 per maand op.

Het ding dat je met series vaak een tijdje maar één streamingdienst kijkt.

SkyShowtime heb ik alleen maar maar het zo goedkoop was, ik heb er letterlijk nog nooit iets op gekeken. Dus Netflix en SkyShowtime toch maar opgezegd.

Wat mij betreft volgen Videoland, Disney+ en NPO en ga ik Apple TV+ maandelijks rouleren met alles wat opgezegd is.

Prime biedt met unlimited photo backup echt zeer veel meerwaarde, buiten bestellen op Amazon en Prime video. Aanbod vind ik de laatste tijd echt wel groeien daar.

HBO is nog een lastige, daar kijken we af en toe. Maar nu een leven lang 50% korting. Die vervalt als je opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Dat van Prime valt best mee.
Laatst aan het zoeken naar die serie van Lord of de Rings: Ring of Power.

Die heeft toch zeker weten op Netflix gestaan, in 2022 uitgekomen, nu alweer weg van Netflix. Prime biedt hem aan. Niet betaald overigens.

Afgelopen zomer in het vliegtuig een deel van Tenet gezien, dus dacht thuis verder te kijken. Heeft wederom op Netflix gestaan, maar is alweer verwijderd. Film uit 2020…
Marzman schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:25:
[...]

Sowieso lastig na Corona als de mensen weer andere dingen te doen hebben en vakantiegeld weer op andere manieren uitgeven.
En zodra een bedrijf aandeelhouders heeft die zichzelf “investeerders” noemen, gaat het allemaal om winstoptimalisatie. Dat is op de langere termijn nog nooit goed geweest voor een bedrijf dat geen oneindige groei kent. Investeerders willen het liefst een veelvoud van hun investering eruit halen. Zo lang er oneindige groei mogelijk is, drukt dat niet zo zwaar op de balans, maar vanaf een stagnatie in groei, gaat dat knellen op de balans.
Bij Netflix resulteert dat in extreem hoge kosten voor de consument en een aanbod waar meer wordt weggehaald, dan toegevoegd (gechargeerd).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Tweak_ers schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:33:
Laatst aan het zoeken naar die serie van Lord of de Rings: Ring of Power.

Die heeft toch zeker weten op Netflix gestaan, in 2022 uitgekomen, nu alweer weg van Netflix. Prime biedt hem aan. Niet betaald overigens.
Dit is een prime original, heeft nooit op Netflix gestaan en zal daar ook nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 21:34
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Medjai op 09-08-2023 07:43 . Reden: @hcQd was me voor ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Tweak_ers Voor Apple TV+ vind je op Pepper vaak acties om twee maanden gratis te kunnen kijken (nu toevallig ook weer). Ik heb er letterlijk nog nooit voor betaald en toch al vrij veel kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Rayzman

+31 Rayzman

@Tweak_ers Als je toch geld wilt besparen op dat lijstje met streamingdiensten had je Videoland moeten opzeggen, want dat is kwalitatief nog slechter dan SkyShowtime en kost net zo veel als Disney+.

specs pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
[...]

90% is nogal overdreven. Ik kijk er heel wat series en die zijn tot nu toe allemaal zonder extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
Arjantje72 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

90% is nogal overdreven. Ik kijk er heel wat series en die zijn tot nu toe allemaal zonder extra kosten.
90% is wat overdreven, punt is dat Netflix een ander verdienmodel heeft dan de andere aanbieders, namelijk heel heel veel aanbod met zo nu en dan wat goeds. Prime een aantal diensten koppelt en niet alles "gratis" is. Sky geen idee, HBO max had ik meer verwacht dat er ingezet zou worden op minder aanbod, maar dan kwalitatief beter, valt tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Veel van de producties van Netlfix zouden zo door Chatgtp geschreven kunnen zijn. Ze combineren wat dingen uit andere films en voila.

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 09-08-2023 13:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Tweak_ers schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:18:
[...]
- Prime €2,99
[…]

En zodra een bedrijf aandeelhouders heeft die zichzelf “investeerders” noemen, gaat het allemaal om winstoptimalisatie.
Tja, alle streamingdiensten hebben investeerders..

Het verschil in prijs wordt vooral veroorzaakt door het simpele feit dat Prime zich aan het ‘invechten’ is in de markt van streaming video en Netflix juist al een gevestigde naam is met een grote klantenbasis.

Zodra Prime voor genoeg mensen als ‘wil ik niet meer missen’ wordt gezien en de concurrentie afgehaakt is omdat die er financieel op leeglopen dan wel qua content niet mee kunnen, gaat de prijs alsnog omhoog.

Het is een beetje zoals de supermarkt die de kleine ondernemers weg krijgt door alles goedkoper aan te bieden. En dat kan een supermarkt vaak nog ook omdat ze 100 filialen dus enorme schaalgrootte hebben waardoor ze veel goedkoper kunnen inkopen en laten produceren.

Als je ziet hoeveel materiaal Prime nu aanbiedt voor die € 3 wed ik dat ze er nu geld op toeleggen, maar Amazon heeft diepe zakken en kan dit jaren volhouden, ook omdat ze op andere vlakken wél winst maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Arjantje72 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Ik kan je aanraden om eens je history te bekijken en daar dan bedragen aan te hangen voor een volledig jaar. Reken hierbij bedragen zoals je ze zou kijken zonder abonnement: via huur, bioscoop, enz.

Gewoon rekenen: wat zou je kwijt zijn geweest als je voor serie X of film Y een eenmalig bedrag had betaald? En hoeveel maanden gaan er voorbij waarin je Netflix niet eens opstart?

Die laatste info is trouwens niet voor tere zielen. Alleen doen als je sterk in je schoenen staat en weinig gevoelens van waarde hebt bij een bankrekening :p

Trek er de waardeloze series die je anders toch niet zou kijken vanaf en je schrikt nog meer.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:31
Ik heb een tijdje geprobeerd van Netflix af te komen omdat ik het maandbedrag ook wel wat overdreven vond worden maar dat bleek toch moeilijker dan gedacht. Komt bij ons met name door het aanbod voor kinderen. Ons zoontje kijkt in de middag vaak een uurtje tv en dan komen we toch vaak op Netflix uit. Hij heeft tijdelijke favorieten en wil in die periode dan alleen maar die specifieke serie zien. Dat is begonnen met Paw Patrol, daarna Brandweerman Sam, daarna een hele periode Grizzly & the Lemmings en op dit moment Spongebob. Ik heb twee maanden Disney+ geprobeerd maar dat sloeg niet aan. We hebben ook Youtube Premium maar uiteindelijk hebben we dan liever Netflix vanwege de baggercontent waar je in Youtube vaak (uiteindelijk) op uitkomt. Dus zo bezien is ons het maandbedrag van Netflix eigenlijk wel waard en probeer ik er tegenwoordig ook niet meer vanaf te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Stukfruit schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Ik kan je aanraden om eens je history te bekijken en daar dan bedragen aan te hangen voor een volledig jaar. Reken hierbij bedragen zoals je ze zou kijken zonder abonnement: via huur, bioscoop, enz.

Gewoon rekenen: wat zou je kwijt zijn geweest als je voor serie X of film Y een eenmalig bedrag had betaald? En hoeveel maanden gaan er voorbij waarin je Netflix niet eens opstart?

Die laatste info is trouwens niet voor tere zielen. Alleen doen als je sterk in je schoenen staat en weinig gevoelens van waarde hebt bij een bankrekening :p

Trek er de waardeloze series die je anders toch niet zou kijken vanaf en je schrikt nog meer.
Ik kijk inderdaad bijna geen Netflix meer :)
Ik ga maar niet berekenen wat het allemaal gekost heeft, dat heeft ook geen zin omdat ik die dan ook nooit zou kijken ;) Het is makkelijk maar geen noodzaak.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jean-Bob schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:40:
Ik heb twee maanden Disney+ geprobeerd maar dat sloeg niet aan. We hebben ook Youtube Premium maar uiteindelijk hebben we dan liever Netflix vanwege de baggercontent waar je in Youtube vaak (uiteindelijk) op uitkomt. Dus zo bezien is ons het maandbedrag van Netflix eigenlijk wel waard en probeer ik er tegenwoordig ook niet meer vanaf te komen.
Ik kijk toch ook wel veel Youtube tegenwoordig, misschien zelfs meer dan Netflix. De content kies je toch zelf? Er staat zo veel op, van profesionelen (NPO, Bassie en Adriaan, StukTV etc) tot de buurvrouw die een appeltaart bakt.

Youtube Premium is trouwens ook best duur, 12 euro ofzo? En dan vind je het baggercontent?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:31
Marzman schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:41:
[...]

Ik kijk toch ook wel veel Youtube tegenwoordig, misschien zelfs meer dan Netflix. De content kies je toch zelf? Er staat zo veel op, van profesionelen (NPO, Bassie en Adriaan, StukTV etc) tot de buurvrouw die een appeltaart bakt.

Youtube Premium is trouwens ook best duur, 12 euro ofzo? En dan vind je het baggercontent?
Voor mezelf vind ik het geen bagger, ik kijk zelf ook meer Youtube dan Netflix. Maar ik merk dat de kleine op Youtube meer neigt naar de categorie 'gekleurde auto's en knikkerbanen', het algoritme leidt vervolgens ook naar unboxing video's van speelgoed, de Bellinga's e.d. (in mijn ogen baggercontent). In Youtube kids staat ook nog best veel rotzooi en als je niet wilt dat ze zelf van alles aan gaan klikken moet je weer playlists maken, kortom Youtube is wat mij betreft meer gedoe qua begeleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, bij Youtube zit je wel snel in een fuik door hun algoritme. Daar zou ik met kinderen ook voorzichtig mee zijn (en zelf kiezen wat ze kijken).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
Stukfruit schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Denk zal je een plezier doen
Netflix premium account gedeeld met 3 inwonende kinderen
Alleen op mijn profiel 2233 vermeldingen, zal bijna 100% series zijn
Weet zo niet meer wat ik het begin betaalde, maar nu 15,99 euro gedurende 56 maanden
Komt neer op minder dan dan 2 kwartjes per aflevering en dan zijn de profielen van de kinderen dus niet meegerekend.

Wel zie ik een duidelijk minder gebruik van Netflix sinds ik HBO en (in mindere mate) Sky er bij heb
Beide dat lifetime/helft van het geld verhaal

• Stukfruit
  • Niet online
@Ragnar9999: met een hele familie erbij zal het inderdaad anders zijn :P

Maar als je het niet deelt dan zijn de resultaten soms schokkend.

Dat zit wel Schnorr.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

10-7 een film en 26-7 verder niks in juli / augustus. Als ik het account niet zou delen (ja het werkt nog) had ik het al lang stopgezet :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 14:59
Nu wordt-ie helemaal mooi; had een tijd terug alle apparaten uitgelogd en externe profielen verwijderd, maar krijg nu op mijn eigen (hoofd) account de pop-up dat ik een nieuw account moet maken of een extra lid moet activeren.

Lid sinds september 2013, maar dit gaat me echt te ver. Opgeruimd staat netjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjxxzjxyGuGfV2laFSdgC4_4FkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HJoPVm94duvIw401U5OxjF1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 10:28
Hier ook zo lang gedeeld als mogelijk, maar helaas ook hier op alle devices de popup dat het delen niet meer kan... De optie "ik ben op reis" maar één keer kunnen gebruiken.

Geen probleem, dan ga ik wel mee in Netflix' nieuwe voorwaarden omtrent accountdelen. Ik wil dus als extra huishouden gekoppeld worden aan het account van mijn ouders. Echter, ik heb een beetje een opmerkelijke situatie. Jaren geleden heb ik ooit het netflix account aangemaakt dat ik tot voor kort deelde met mijn ouders én mijn broertje en zusje die nog thuis wonen. Ik heb dat account toentertijd enkele maanden betaald totdat mijn ouders de betaling overnamen en de gegevens van het account gewijzigd hadden naar hun eigen gegevens. Allemaal prima.

Nu is het zo dat ik als "hoofdprofielhouder" op het account 4 jaar geleden op mezelf ben gaan wonen en gebruik wil maken van de €4 extra profiel mogelijkheid die Netflix aanbiedt. Echter, ik kan als "hoofdprofielhouder" dus niet mijn profiel overzetten naar het extra account. Wat ik wel kan doen is mijn profiel overzetten naar een NIEUW (100% van de maandelijkse prijs) account.

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Netflix en dat was "nou eenmaal wat ze als functionaliteit aanboden". Goh. Ik kan dus wel mijn profiel overzetten naar een compleet nieuw account en een profiel van een ander account toevoegen, maar ze kon me niet vertellen of dat dan ook ging met het "hoofdprofiel" van een account.

De jaren aan kijkhistorie en "ratings" die het voorkeurs-algoritme gevoed hebben wil ik bij voorkeur niet kwijtraken. Weet iemand of het werkt als ik van mijn hoofdprofiel tijdelijk een compleet nieuw account maak en dat vervolgens weer inlaadt als "extra huishouden" op het oorspronkelijke account? Of loop ik dan ook tegen de beperking op dat het een hoofdprofiel is?

Fijn, zo'n kundige klantenservice. Maar om 12 euro per maand extra te dokken terwijl het in principe ook anders kan gaat me ook wat ver.

[ Voor 5% gewijzigd door Giltix op 18-08-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Giltix Ik vind het wel raar dat ik nog niks heb gehad, ik kijk via de browser, via android tv en via een Pixel 6a en dat werkt allemaal nog.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 12-09 12:04
Heb ook nog niks gezien, en niks gehoord van de andere 3. Wellicht omdat wel erg dicht op elkaar wonen in een dorpje van 1000 inwoners?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laptopleon
Giltix schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:04:
De jaren aan kijkhistorie en "ratings" die het voorkeurs-algoritme gevoed hebben wil ik bij voorkeur niet kwijtraken.
Blijft natuurlijk je goed recht dat je dat niet kwijt wil, maar dat hele voorkeur-algoritme stelt weinig voor. Daar zou ik het niet voor doen of laten. Ik krijg net zo makkelijk 13-in-een-dozijn-B-schietfilms voorgeschoteld die dan "95% passend bij uw smaak" (of hoe ze het ook noemen) zouden zijn, terwijl ik in al die jaren nog nooit een video van dat genre langer dan 3 minuten gekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:29
@Giltix is het niet gewoon een optie om voor een extra account aan te maken en onderling de kosten anders te verdelen?

Als je goed met elkaar om ga, wat ik wel aanneem anders deel je niet, dan maakt het toch niet zo uit van wie het hoofdaccount is en wie de subaccounts. Zolang iedereen maar tevreden is over de verdeling.

En inderdaad vindt ik de profiel suggesties van netflix zo vaak de plank mis slaan dat ik mij afvraag of je het daarvoor moet doen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Marzman schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:28:
@Giltix Ik vind het wel raar dat ik nog niks heb gehad, ik kijk via de browser, via android tv en via een Pixel 6a en dat werkt allemaal nog.
Volgens mij wordt er vooralsnog alleen gecontroleerd of je via een TV Netflix kijkt. Als je met 2 (of meer) verschillende TV's kijkt op verschillende locaties (IP's), dan ga je het merken.

Mobile devices tellen sowieso niet mee.

Weet je of de mensen waarmee je Netflix deelt ook op hun TV Netflix kijken?
robkrekel schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:40:
Heb ook nog niks gezien, en niks gehoord van de andere 3. Wellicht omdat wel erg dicht op elkaar wonen in een dorpje van 1000 inwoners?
Dan zouden jullie zo dicht op elkaar moeten wonen dat jullie allemaal hetzelfde IP delen. Lijkt me zeer sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Spoiler: het is niet echt een teaser.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:57
Hahn schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:19:
[...]

Volgens mij wordt er vooralsnog alleen gecontroleerd of je via een TV Netflix kijkt. Als je met 2 (of meer) verschillende TV's kijkt op verschillende locaties (IP's), dan ga je het merken.

Mobile devices tellen sowieso niet mee.

Weet je of de mensen waarmee je Netflix deelt ook op hun TV Netflix kijken?

[...]
Zelf gelukkig geen last van, maar heb dan ook geen nederlands account, maar kan hier nog prima mijn account delen 😎

Daarnaast zou je zelf ook je eigen vpn opzetten, waarbij dan iedereen onder hetzelfde ip valt.

Genoeg mogelijkheden om dit soort problemen te omzeilen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Dagarkin schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:50:
[...]

Zelf gelukkig geen last van, maar heb dan ook geen nederlands account, maar kan hier nog prima mijn account delen 😎

Daarnaast zou je zelf ook je eigen vpn opzetten, waarbij dan iedereen onder hetzelfde ip valt.

Genoeg mogelijkheden om dit soort problemen te omzeilen 😉
Ik heb mijn abonnement opgezegd. Lid sinds dag 1 en deelde het account ook met familie, maar kennelijk willen ze mijn geld niet meer. Zal het niet missen want het aanbod vond ik de laatste jaren toch al steeds meer achteruit gaan en als ik echt een keer iets wil kijken dan neem ik gewoon een maand een abo en zeg die dan meteen weer op. Aan mij zullen ze niet méér gaan verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ob8RKgSpazJ1pz-vUvCzGtRQKr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEhIJGWyUyVLZ0VO3udw44to.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
Mooi om te zien dat HBO hun series uitlenen aan andere streamingsdiensten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:57
spijkerhoofd schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Mooi om te zien dat HBO hun series uitlenen aan andere streamingsdiensten!
Hmm of niet. Hbo gaat toch samen met discovery +.

Wie weet zijn dit de eerste stappen om exclusieve hbo content onder te brengen bij andere diensten.

Die fusie belooft weinig goeds als je ziet wat voor generieke meuk discovery + toevoegt en ironisch schijnen daar de meeste mensen te kijken en de kosten van die shows vallen in het niets met een kwalitatieve serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
Dagarkin schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:38:
[...]

Hmm of niet. Hbo gaat toch samen met discovery +.

Wie weet zijn dit de eerste stappen om exclusieve hbo content onder te brengen bij andere diensten.

Die fusie belooft weinig goeds als je ziet wat voor generieke meuk discovery + toevoegt en ironisch schijnen daar de meeste mensen te kijken en de kosten van die shows vallen in het niets met een kwalitatieve serie.
Dat kan, misschien is HBO wel de eerste die ziet dat er teveel streamingsdiensten zijn en dat de Nederlandser(of wellicht meer landen) slechts een of 2 diensten nemen en de inkomsten bij hun daardoor tegenvallen.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
One Piece staat nu op Netflix

Zonder grap zou dit de volgende Stranger Things of GoT kunnen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
dglavimans schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:42:
One Piece staat nu op Netflix

Zonder grap zou dit de volgende Stranger Things of GoT kunnen worden
Denk ik niet. ST heeft een "volwassen" sfeer. Dit is meer een soort Sweet Tooth op steroïden + manga. Zoals de Netflix-serie dus, maar qua clowns zou je Sweet Tooth uit Twisted Metal ook wel bij de vergelijking kunnen gooien :Y

* Stukfruit 3 afleveringen achter de rug heeft

Hoofdrolspeler is trouwens wel lekker enthousiast. En de sets zijn mooi gemaakt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
Stukfruit schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:02:
[...]

Denk ik niet. ST heeft een "volwassen" sfeer. Dit is meer een soort Sweet Tooth op steroïden + manga. Zoals de Netflix-serie dus, maar qua clowns zou je Sweet Tooth uit Twisted Metal ook wel bij de vergelijking kunnen gooien :Y

* Stukfruit 3 afleveringen achter de rug heeft

Hoofdrolspeler is trouwens wel lekker enthousiast. En de sets zijn mooi gemaakt.
De One Piece IP is echt enorm groot wel! En er zitten zeker stukken in de anime die volwassen zijn die ik terug zag in de show

Ben heel benieuwd hoe ver Netflix dit kan brengen.. De anime is echt een favoriet van me maar niet iedereen wilt 1056+ episodes kijken..

Voor mij was dit seizoen (net af) echt een solide 8.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
dglavimans schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 03:49:
[...]

De One Piece IP is echt enorm groot wel! En er zitten zeker stukken in de anime die volwassen zijn die ik terug zag in de show
spoiler:
Als je dingen bedoelt zoals de clown die in stukjes kan worden gesneden of het mes onder het oog, dan vind ik dat niet echt onder een volwassen sfeer vallen ;)

(de animatie heb ik trouwens niet gezien dus dat zou mijn mening kunnen beïnvloeden)

Maar het is op zich wel vermakelijk. Ik zal er geen grote fan van worden maar dat hoeft ook niet :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Stukfruit schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:06:
[...]

spoiler:
Als je dingen bedoelt zoals de clown die in stukjes kan worden gesneden of het mes onder het oog, dan vind ik dat niet echt onder een volwassen sfeer vallen ;)

(de animatie heb ik trouwens niet gezien dus dat zou mijn mening kunnen beïnvloeden)

Maar het is op zich wel vermakelijk. Ik zal er geen grote fan van worden maar dat hoeft ook niet :)
Haha nee bedoel echt volwassen als in emotioneel volwassen.. Maar One Piece blijft ook wel beetje wacky af en toe zoals met de clown en de designs

Hoop dat het zijn voeting vindt op het platform! Ga hem dit weekend weer kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dglavimans schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 03:49:
[...]

Ben heel benieuwd hoe ver Netflix dit kan brengen.. De anime is echt een favoriet van me maar niet iedereen wilt 1056+ episodes kijken..

Voor mij was dit seizoen (net af) echt een solide 8.5
Ik heb alles t/m aflevering 1073 gezien en de anime is inderdaad enorm groot.

Voor degene die het niet gezien hebben of een gedeelte, het is echt 1 grote rollercoaster. Kwa verhaallijn, omgevingen, personages maar ook op emotioneel vlak.

Kan echt niet meer alles in detail herinneren, en heb alleen nog 1 aflevering gezien op netflix. Niet alles komt overeen met de anime, maar in grote lijnen wel en het is verder herkenbaar en goed naar te kijken.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over Netflix Nederland en België. Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is hier OFF TOPIC. Er mag wel gesproken worden over vanuit het buitenland toegang krijgen tot Netflix Nederland / België - dat wordt door Netflix gedoogd mits de gebruiker normaal gesproken woonachtig is in het land waarvan de content bekeken wordt. Het bespreken van andere zaken die de gebruikersovereenkomst van Netflix schenden is hier uitdrukkelijk niet toegestaan.

Via marktplaats/eBay kopen van kortingscodes voor Netflix is niet zonder risico en kan in strijd zijn met de EULA van Netflix. Discussies/vragen/opmerkingen over aanbieders van kortingscodes zijn off topic.