• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07:00
GeeMoney schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 23:17:
@JaRuBe ik zou eerder denken dat je een nieuwe vloer moet :+ . Heb je een foto van een plank ter illustratie ?
Die naden plamuren is goedkoper 😁

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39
GeeMoney schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 23:17:
@JaRuBe ik zou eerder denken dat je een nieuwe vloer moet :+ . Heb je een foto van een plank ter illustratie ?
daar hebben we serieus over nagedacht, maar de we zijn verder dik tevreden over de vloer. Die is kei en keihard, gaat gewoon niet kapot. Ben het houtsoort zo even vergeten, maar het is 1 van de hardste houtsoorten die er is. Toen we het huis kochten en de vloer wilden laten renoveren, bedankten best veel vloerboeren voor de eer, die wisten er geen raad mee.

Anyway, enige nadeel zijn die diepe groeven. En dan is het enige nadeel feitelijk het stofzuigen en dweilen. Een jaar of 6-7 geleden hebben we al 's een robotstofzuiger geprobeerd, maar die kon er toen niks mee hier, die liet alles in de groeven liggen.

Maar ja, die dingen zijn denk ik na al die jaren flink verbeterd, dus ik heb hoop dat dit nu wellicht geen probleem meer is. Alleen, ik ben benieuwd naar de meningen en ervaringen van de mensen hier.

Ik heb net vast een foto aan bericht toegevoegd, ik zal er vandaag nog wat maken en erbij plaatsen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:16
@JaRuBe de foto maakt een hoop duidelijk inderdaad. Het is echt een V-naad en geen losse scheuren of barsten. De zuigkracht is flink toegenomen de afgelopen jaren dus zolang het niet vastgeplakt zit (limonade ofzo) dan krijgen de sterkste robot stofzuigers het zand wel uit die groef denk ik maar dweilen is een probleem. De pads komen daar niet gok ik en de rollers die zijn weer heel erg vlak ipv harig dus die komen er ben ik bang ook niet goed bij.

Zelf met een normale dweil zal je ook aardig wat kracht moeten zetten denk ik om die V-naden mee te nemen?
Een reguliere stofzuiger is echt nog veel krachtiger dan een robot dus dat zal gewoon makkelijk gaan denk ik?

• Kempenaer
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
(wellicht een zijsprong die hier niet hoort?)
Maar heeft er iemand tips voor een goedkope steelstofzuiger voor naast de robot (voor snel een klein stukje te zuigen maar ook voor bijv. meubels, auto)?
Ik zie bijv. bij de action een Hyundai Phoenix Pro II, die blijkbaar een stuk krachtiger zou zijn dan een eerder model. Heeft iemand hier ervaring mee? (de reviews die ik kan vinden vertrouw ik niet echt qua onafhankelijkheid eerlijk gezegd)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:16
Kempenaer schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:53:
(wellicht een zijsprong die hier niet hoort?)
Maar heeft er iemand tips voor een goedkope steelstofzuiger voor naast de robot (voor snel een klein stukje te zuigen maar ook voor bijv. meubels, auto)?
Ik zie bijv. bij de action een Hyundai Phoenix Pro II, die blijkbaar een stuk krachtiger zou zijn dan een eerder model. Heeft iemand hier ervaring mee? (de reviews die ik kan vinden vertrouw ik niet echt qua onafhankelijkheid eerlijk gezegd)
Ben ik toevallig nu ook naar op zoek ;) .
Ook daar zijn de ervaringen wisselend en prijs is niet alles zeggend.

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39
GeeMoney schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:52:
@JaRuBe de foto maakt een hoop duidelijk inderdaad. Het is echt een V-naad en geen losse scheuren of barsten. De zuigkracht is flink toegenomen de afgelopen jaren dus zolang het niet vastgeplakt zit (limonade ofzo) dan krijgen de sterkste robot stofzuigers het zand wel uit die groef denk ik maar dweilen is een probleem. De pads komen daar niet gok ik en de rollers die zijn weer heel erg vlak ipv harig dus die komen er ben ik bang ook niet goed bij.

Zelf met een normale dweil zal je ook aardig wat kracht moeten zetten denk ik om die V-naden mee te nemen?
Een reguliere stofzuiger is echt nog veel krachtiger dan een robot dus dat zal gewoon makkelijk gaan denk ik?
Klopt, gewoon dweilen is ook echt een irritante klus met die groeven. We hebben als stofzuiger zo'n Dyson V12 en dat gaat prima. Echter, even eerlijk, als we niet dagelijks stofzuigen zie je toch dat er wat stof gaat zitten en dat plakt dan als het ware vast. En ja, drukke banen en 2 pubers in huis... dus we stofzuigen echt niet elke dag.

Ik hoop met zo'n robotzuiger dat dit te voorkomen is door 'm gewoon dagelijks te laten zuigen. En pas als dat klaar is, dan een ronde dweilen. Het is op zich niet erg als we af en toe alsnog de handmatige klus moeten doen, maar voor alledaagse zou het wel echt fijn zijn als een robotstofzuiger de klus voor een groot deel kan klaren.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik heb hier op het werk zo'n Dreame X50 lopen, en nu is bij beide dweilpads in het midden die "astap" afgeknapt, en die zit nu vast in de robot, geklemd door de magneten.

Hoe kan ik die magneten "ontkrachtigen" zodat hij die astapjes los laat :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1 ... 80 81 Laatste