Coolblue verkoopt de 10 met wateraansluiting, helaas nog niet de Saros 20
Iemand ervaring met de Dreame d20 Air Plus, er zijn zoveel merken roborstofzuigers met verschillende types dat er geen touw meer aan vast te knopen is.
De zuigkracht van de Dreame d20 Air Plus is wel erg hoog of vergis ik mij daar in, zou eventueel de Roborock Q10 S5+ een betere keuze zijn.?
De zuigkracht van de Dreame d20 Air Plus is wel erg hoog of vergis ik mij daar in, zou eventueel de Roborock Q10 S5+ een betere keuze zijn.?
Dreame heeft ook een add-on waarbij je een rechstreekse aanvoer / afvoer kunt realizeren. (Zelf geen ervaring mee; ben nog aan het rondkijkenIksie schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:15:
Het valt me op dat er zo weinig high-end robots zijn met wateraan- en afvoer aansluitingen. Als ik zoek op "plumbing connection" op Vacuumwars, zie ik er een paar maar en die zijn minder goed. Ik heb toevallig aansluitingen van de wasmachine en condensdroger die verplaatst gaan worden. Iemand ervaring met robots aangesloten op de kraan en afvoer?
https://fgheysels.github.io/
Ik ben op zoek naar een compacte robotstofzuiger, gezien de beperkte ruimte die deze moet afleggen over twee verdiepingen (iets meer dan 70m2 in totaal). Het budget is max 350 euro en het liefste een klein station waar deze zijn vuil kwijt kan.
Nu was ik zelf tot de volgende 3 opties gekomen:
Nu was ik zelf tot de volgende 3 opties gekomen:
- Switchbot K11 Mini
- Roomba Mini
- Ecovacs Deebot Mini
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
Hmm mn CurvX heeft na 1 maand ineens kuren met het niet meer kunnen laden tijdens docken. Foutcode 13 / error 13.
Het internet staat er vol mee..
Is er een fix om te proberen? Moet anders retour naar Coolblue voor een nieuwe, maar dat is nogal een gedoe..
—
Lijkt het na een reset weer goed te doen nu.
Het internet staat er vol mee..
Is er een fix om te proberen? Moet anders retour naar Coolblue voor een nieuwe, maar dat is nogal een gedoe..
—
Lijkt het na een reset weer goed te doen nu.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-04-2026 13:50 ]
Ik heb vorige week een Mova P50 ultra besteld voor €340. volgens mij is dat een dochterondeneming van Dreame.
Mijn eerste indruk is erg goed. Ik merk dat deze apparaten de afgelopen paar jaar een stuk beter zijn geworden.
Dweilen en strofzuigen gaat prima, af en toe water verversen en een nieuwe stofzuigzak erin is voldoende.
Mijn eerste indruk is erg goed. Ik merk dat deze apparaten de afgelopen paar jaar een stuk beter zijn geworden.
Dweilen en strofzuigen gaat prima, af en toe water verversen en een nieuwe stofzuigzak erin is voldoende.
Omdat hier veel robotstofzuiger experts zitten:
Ik ben op zoek naar een automatisch openende/sluitende keukenplint, waardoor mijn robot er in kan rijden.
Heb hier vragen over gesteld in eigen topic:
Allewijn in "Automatische plint gezocht - robotstofzuiger"
Ik ben op zoek naar een automatisch openende/sluitende keukenplint, waardoor mijn robot er in kan rijden.
Heb hier vragen over gesteld in eigen topic:
Allewijn in "Automatische plint gezocht - robotstofzuiger"
Ik heb inmiddels geprobeerd een routine aan te maken welke kamer voor kamer schoonmaakt maar zo eenvoudig is het helaas niet. De robot ziet dit dan alsnog als 1 sequence en gaat dus niet tussen iedere kamer eerst terug naar het dock.floriske.nl schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:45:
Onze hond is in de rui en ik merk dat bij onze Roborock q-revo in deze periode 1 keer de dustbin legen tijdens een full clean eigenlijk te weinig is.
Voor de dweil schoonmaken is in te stellen hoe vaak dit moet gebeuren maar voor het legen van de dustbin helaas niet. Eigenlijk best vreemd dat dat niet kan.
Nu kan ik dit oplossen met allerlei complexe routines waarbij iedere kamer apart gedaan wordt maar wellicht dat iemand dit al eens op een makkelijkere manier opgelost heeft?
Wellicht met Home Assistant oid?
Dat zou betekenen dat ik per kamer een schedule aan moet maken, moet timen hoe lang de robot over een kamer doet, en dan vervolgens de kamers op gezette tijden achter elkaar moet schedulen.
Dat maakt het wel erg complex. En voor de dagelijkse routines is het wellicht nog wel te doen maar als je dan tussentijds een full clean wil doen dan werkt deze oplossing ook niet.
Ik vind het echt heel bijzonder dat je voor het schoonmaken van de dweil wel een interval in kan stellen maar voor het legen van de dustbin niet.
Als onze hond in de rui is dan is zelfs bij dagelijks stofzuigen alleen aan het einde legen niet altijd voldoende. De dustbin zit dan zo vol met haren dat deze niet meer goed leeg gezogen wordt.
En als je meerdere routines maakt en deze vervolgens scheduled? Dat zou hem per kamer moeten legen?floriske.nl schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:05:
[...]
Ik heb inmiddels geprobeerd een routine aan te maken welke kamer voor kamer schoonmaakt maar zo eenvoudig is het helaas niet. De robot ziet dit dan alsnog als 1 sequence en gaat dus niet tussen iedere kamer eerst terug naar het dock.
Dat zou betekenen dat ik per kamer een schedule aan moet maken, moet timen hoe lang de robot over een kamer doet, en dan vervolgens de kamers op gezette tijden achter elkaar moet schedulen.
Dat maakt het wel erg complex. En voor de dagelijkse routines is het wellicht nog wel te doen maar als je dan tussentijds een full clean wil doen dan werkt deze oplossing ook niet.
Ik vind het echt heel bijzonder dat je voor het schoonmaken van de dweil wel een interval in kan stellen maar voor het legen van de dustbin niet.
Als onze hond in de rui is dan is zelfs bij dagelijks stofzuigen alleen aan het einde legen niet altijd voldoende. De dustbin zit dan zo vol met haren dat deze niet meer goed leeg gezogen wordt.
Routine 1 → woonkamer stofzuigen
Routine 2 → keuken stofzuigen
Routine 3 → hal stofzuigen
Kleine bumpBen.Hahlen schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:28:
Ik heb al een tijdje een QRevo Master en ben er heel veel tevreden over.
Nu zag ik laatst dat de dweilmount niet meer goed omhoog gaat.
[Afbeelding]
Heeft iemand dit ook al eens gemerkt?
Klinkt als een garantie issue. Zou de verkoper / Roborock benaderen.
net geupgrade van een s5 max naar een qrevo edge 5v1
maar ff kijken wat de jaren aan upgrades hebben gebracht.
wou eer voor de saros gaan. maar prijskaartje is meer als dubbel van deze. das te gortig voor nu.
maar ff kijken wat de jaren aan upgrades hebben gebracht.
wou eer voor de saros gaan. maar prijskaartje is meer als dubbel van deze. das te gortig voor nu.
GiTS
Dat klopt inderdaad, dat is best een pak werk en voor dagelijkse routine nog wel te doen, maar als je dan tussendoor handmatig een full clean wil doen dan wordt de dustbin alsnog maar 1 keer geleegd of je moet alle kamers handmatig individueel achter elkaar doen.DaYwaLkUr schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:53:
[...]
En als je meerdere routines maakt en deze vervolgens scheduled? Dat zou hem per kamer moeten legen?
Routine 1 → woonkamer stofzuigen
Routine 2 → keuken stofzuigen
Routine 3 → hal stofzuigen
Ik blijf het raar vinden dat dit niet in te stellen is maar goed, ik zal het er mee moeten doen vrees ik.
Beste allemaal, wij zouden een stofzuiger willen plaatsen aan het einde van onze trapkast - waarbij we 's nachts de deur openen. Dit betekent dat de stofzuiger eerst en bij terugkomst circa 2,5 meter onze trapkast moet inrijden (circa 1,50 m breed, op de vloer vrijwel volledig vrij). Zou dat potentieel een probleem kunnen vormen - of geen probleem? Die robot weet immers niet dat het een 'kast' is
.
geen probleem.danielrene schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:56:
Beste allemaal, wij zouden een stofzuiger willen plaatsen aan het einde van onze trapkast - waarbij we 's nachts de deur openen. Dit betekent dat de stofzuiger eerst en bij terugkomst circa 2,5 meter onze trapkast moet inrijden (circa 1,50 m breed, op de vloer vrijwel volledig vrij). Zou dat potentieel een probleem kunnen vormen - of geen probleem? Die robot weet immers niet dat het een 'kast' is.
Wel opletten dat de robot niet tegen de deur aankomt waardoor hij weer dicht gaat.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Voor de Saros 10R gebruikers, is er een aparte optie in de app on de arm met stofzuigen meer te bewegen? Ik weet dat t kan maar weet niet of ik t goed ingesteld heb. Vind 'm soms nog wel matig z'n arm gebruiken. Maar wellicht is dat omdat die dan de randjes al gedaan heeft.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hebben wij ook maar iets minder diep, deur open zetten en gaat die perfect omheen .danielrene schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:56:
Beste allemaal, wij zouden een stofzuiger willen plaatsen aan het einde van onze trapkast - waarbij we 's nachts de deur openen. Dit betekent dat de stofzuiger eerst en bij terugkomst circa 2,5 meter onze trapkast moet inrijden (circa 1,50 m breed, op de vloer vrijwel volledig vrij). Zou dat potentieel een probleem kunnen vormen - of geen probleem? Die robot weet immers niet dat het een 'kast' is.
Iemand ervaring met een Saros 10R en Saarinen Tulip stoelen? Kan de robot de voet ontwijken of gaat hij erover rijden?
Na onze ervaring met een instap robotstofzuiger van Lidl, die eerlijk gezegd verrassend goed beviel, willen we nu een stap hogerop.
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger met of zonder leegstation binnen een budget van maximaal €300.
Op dit moment kom ik vooral uit op de Roborock Q10 S5+ rond de €235–€270.
Op papier lijkt dit een sterke deal met:
Wat ik verder zo lees:
Is de Q10 S5+ momenteel de beste keuze rond dit budget (± €250 tot 300), of zijn er betere alternatieven onder de €300?
Alternatieven die ik ook tegenkom:
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger met of zonder leegstation binnen een budget van maximaal €300.
Op papier lijkt dit een sterke deal met:
- 10.000 Pa zuigkracht
- dubbele anti-klit borstels
- LiDAR-navigatie
- zelfleegstation
- kat + hond (korte haren)
- voornamelijk harde vloeren (stenen vloer)
- belangrijk: zo min mogelijk haar in de borstel / weinig onderhoud
Wat ik verder zo lees:
- goede prestaties op dierenhaar en harde vloeren
- maar ook wat kritiek op navigatie en obstakel vermijding
Is de Q10 S5+ momenteel de beste keuze rond dit budget (± €250 tot 300), of zijn er betere alternatieven onder de €300?
Alternatieven die ik ook tegenkom:
- Dreame L10s Ultra
(af en toe in aanbieding rond de €300, normaal boven budget) - Xiaomi X20+/Xiaomi X20 pro
(lijkt qua features interessant, rond de €299/350)
Liefhebber van Tweakers
Wij zijn ook op zoek naar een robot stofzuiger die ook gelijk kan dweilen. Nu zijn wij niet bang om te investeren als het dan ook maar goed werkt.
Situatie: twee volwassenen en twee jonge kinderen, hond en een kat (beide verliezen regelmatig haar)
Wensen: stofzuigen en dweilen in lastige omgeving (speelgoed, bankjes, stoelen)
Vloer: PVC en steen
Budget: rond de €500
Zelf zag ik de Tapo voorbij komen:, https://tweakers.net/pric...k-tapo-rv50-pro-omni.html
Heeft een review op tweakers en is redelijk nieuw. Met het filter kom ik op ongeveer 30+ stofzuigers uit, maar ben niet thuis in de wereld. Zelf wel goede ervaringen met TP-Link (acces points en camera's) vandaar de gedachte.
Situatie: twee volwassenen en twee jonge kinderen, hond en een kat (beide verliezen regelmatig haar)
Zelf zag ik de Tapo voorbij komen:, https://tweakers.net/pric...k-tapo-rv50-pro-omni.html
Heeft een review op tweakers en is redelijk nieuw. Met het filter kom ik op ongeveer 30+ stofzuigers uit, maar ben niet thuis in de wereld. Zelf wel goede ervaringen met TP-Link (acces points en camera's) vandaar de gedachte.
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger/dweiler voor onze woning: totaal 275m2 verdeeld over 4 woonlagen: kelder met tapijt, bg met tegels, 1e en 2e met pvc.
Moet ik dan per verdieping een robot kopen of is het in de praktijk eenvoudig te verplaatsen naar boven?
Budget maakt niet zoveel uit, zolang het voldoet.
Moet ik dan per verdieping een robot kopen of is het in de praktijk eenvoudig te verplaatsen naar boven?
Budget maakt niet zoveel uit, zolang het voldoet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 12-04-2026 09:03 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
@Sport_Life verplaatsen kan maar is nu juist onderdeel van de moeite die je wil besparen met een robot.
Begin met een zodat je kan ervaren hoe het is en koop er dan nog 3 bij
Met alleen stofzuigen is verplaatsen nog wel een redelijke optie, maar een dweil moet voor het beste resultaat regelmatig uitgewassen in de docking.
Begin met een zodat je kan ervaren hoe het is en koop er dan nog 3 bij
Met alleen stofzuigen is verplaatsen nog wel een redelijke optie, maar een dweil moet voor het beste resultaat regelmatig uitgewassen in de docking.
[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-04-2026 09:56 ]
Zijn er dan roborocks die hetzelfde kunnen en/of beter zijn? Want een zoekopdracht binnen de pricewatch levert mij er wel een paar op. Maar die lijken slecht leverbaar.Webgnome schreef op zondag 12 april 2026 @ 07:48:
@Hotman dat lijkt op eerste gezicht een rebranded roborock..
[ Voor 5% gewijzigd door Hotman op 12-04-2026 11:28 ]
Ik zou het bij de bekendere merken houden. Roborock, Dreame en eventueel MovaHotman schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:55:
Wij zijn ook op zoek naar een robot stofzuiger die ook gelijk kan dweilen. Nu zijn wij niet bang om te investeren als het dan ook maar goed werkt.
Nu is voor mij TP-link geen onbekend merk, maar met de betreffende filters (budget iets opgerekt) kom ik weinig roborocks tegen (of bol plaza/ome ali), maar wel de Dreame L40. Vergelijken op Tweakers geeft me geen duidelijke verschillen behalve wel/geen stofzak. Zal zelf ook de Dreame even verder opzoeken, maar zijn er hier redenen waarom wel/niet?karakedi schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:37:
[...]
Ik zou het bij de bekendere merken houden. Roborock, Dreame en eventueel Mova
Hou pepper en mydealz in de gaten. Daarnaast is het wachten op de acties. Beste periode om te kopen is Black Friday. Daarnaast heeft kopen bij Amazon mijn voorkeur ivm garanti. Bij problemen stuur je het op en krijg je geld terug. Bij meeste andere shops wordt het gerepareerd.Hotman schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:53:
[...]
Nu is voor mij TP-link geen onbekend merk, maar met de betreffende filters (budget iets opgerekt) kom ik weinig roborocks tegen (of bol plaza/ome ali), maar wel de Dreame L40. Vergelijken op Tweakers geeft me geen duidelijke verschillen behalve wel/geen stofzak. Zal zelf ook de Dreame even verder opzoeken, maar zijn er hier redenen waarom wel/niet?
Hierbij de links:
https://www.mydealz.de/gruppe/saugroboter
https://nl.pepper.com/groep/robotstofzuigers
Op dit moment vind ik dat deze 2 beste zijn geprijst. Is amazon duitsland. Er komen nog verzendkosten en hogere btw bij.
https://www.amazon.de/dp/B0FN8FR84Q
https://www.amazon.de/dp/B0FDLDM33M
[ Voor 7% gewijzigd door karakedi op 12-04-2026 13:03 ]
Dank allemaal voor de reacties. Heb Amazon Prime NL dus zal daar ook even kijken. Zie dat niet altijd alles naar de pricewatch goed wordt gelinkt.
Heb nu de volgende op het wensenlijstje staan:
Dreame L40 AE
Dreame L40 Pro Ultra
Tapo RV50
Het grootste verschil tussen de twee Dreames lijkt de borstel te zijn. Maar beide zouden "klitvrij" moeten werken. Verschil met de Tapo is vooral de prijs. Volgens mij kan ik bij geen van deze een miskoop doen (ook al is TP-link/Tapo hier wat minder bekend).
Wachten op Black Friday is een goede tip, maar ik mag er een uitzoeken voor mijn verjaardag
. En dan duurt Black Friday nog heel lang
.
Dreame L40 AE
Dreame L40 Pro Ultra
Tapo RV50
Het grootste verschil tussen de twee Dreames lijkt de borstel te zijn. Maar beide zouden "klitvrij" moeten werken. Verschil met de Tapo is vooral de prijs. Volgens mij kan ik bij geen van deze een miskoop doen (ook al is TP-link/Tapo hier wat minder bekend).
Wachten op Black Friday is een goede tip, maar ik mag er een uitzoeken voor mijn verjaardag
[ Voor 3% gewijzigd door Hotman op 12-04-2026 16:22 ]
Die Q10 is nu 229 op Amazon, hij snort hier ook al een aantal weken naar tevredenheid z’n rondje op de bovenverdieping. Navigatie is erg goed en ook het leegzuigen werkt prima. Hadden hiervoor een Q5 en dit is duidelijk een upgrade, de Q10 bots eigenlijk nergens tegenaan en rijdt goed strak langs de randjes.pino85 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 19:40:
Na onze ervaring met een instap robotstofzuiger van Lidl, die eerlijk gezegd verrassend goed beviel, willen we nu een stap hogerop.
Op papier lijkt dit een sterke deal met:Gebruikssituatie:
- 10.000 Pa zuigkracht
- dubbele anti-klit borstels
- LiDAR-navigatie
- zelfleegstation
Via Vacuum Wars zijn we eigenlijk op dit model uitgekomen, omdat die daar goed naar voren kwam in deze prijsklasse.
- kat + hond (korte haren)
- voornamelijk harde vloeren (stenen vloer)
- belangrijk: zo min mogelijk haar in de borstel / weinig onderhoud
Wat ik verder zo lees:Mijn vraag:
- goede prestaties op dierenhaar en harde vloeren
- maar ook wat kritiek op navigatie en obstakel vermijding
Alternatieven die ik ook tegenkom:Ervaringen, zeker in combinatie met huisdieren, zijn welkom.
- Dreame L10s Ultra
(af en toe in aanbieding rond de €300, normaal boven budget)- Xiaomi X20+/Xiaomi X20 pro
(lijkt qua features interessant, rond de €299/350)
Voor de tweakers met een Dreame stofzuiger met dweilfunctie: Hoe vaak moet je die reinigingsvloeistof bijvullen?
How bad is it on a scale from one to Spurs
Goede vraag - ik heb de Dreame nu een maandje - laat 'm geregeld even moppen - had bankje vol gedaan en er is nu zo'n 10% uit gok ikSlasher schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:54:
Voor de tweakers met een Dreame stofzuiger met dweilfunctie: Hoe vaak moet je die reinigingsvloeistof bijvullen?
Dank, ik zat eens op AliExpress te kijken voor die vloeistof, maar bij Bol is het goedkoper, dat had ik niet verwacht.Pandabeer35 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:22:
[...]
Goede vraag - ik heb de Dreame nu een maandje - laat 'm geregeld even moppen - had bankje vol gedaan en er is nu zo'n 10% uit gok ik
tsja, als het om liters en kilo's gaat is transport van uit China natuurlijk niet praktisch en krijg je meer gedoe met douane en verzendkosten.Slasher schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:16:
[...]
Dank, ik zat eens op AliExpress te kijken voor die vloeistof, maar bij Bol is het goedkoper, dat had ik niet verwacht.
Het zijn 3 flesjes van 200ml per stuk, dan zijn toch ook niet de hoeveelheden?de Peer schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:32:
[...]
tsja, als het om liters en kilo's gaat is transport van uit China natuurlijk niet praktisch en krijg je meer gedoe met douane en verzendkosten.
Wel voor zo'n afstand volgens mij, en andere douane eisen vermoed ikSlasher schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:17:
[...]
Het zijn 3 flesjes van 200ml per stuk, dan zijn toch ook niet de hoeveelheden?
In de prijsklasse van de dreame l10s ultra gen 3 is dit een goede keuze toch. Of staat er met stipt nog een merk/model boven?
Ligt er maar net aan hoe vaak je dweilt en hoeveel oppervlak gedaan moet worden.Slasher schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:54:
Ikzelf voeg tegenwoordig een minimale scheutje allesreiniger toe aan het water misschien 1x per maand. Tussentijds vul ik het water dan gewoon bij en blijf het dus verdunnen. Weet dat het niet het beste middel is om in een robot te gebruiken vanwege licht schuimen, maar als deze kapot gaat, komt er een nieuwer model. Dus eigen risico als je dit gaat volgen.
PSN-ID: Thunder76nl
Je deed dus eerst een scheut van de vloeistof van Dreame in het waterreservoir begrijp ik dat goed?thunder8 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:50:
[...]
Ligt er maar net aan hoe vaak je dweilt en hoeveel oppervlak gedaan moet worden.Bij de L10s Ultra is de cartridge trouwens vaak niet leeg als de app het aangeeft. Soms kan er nog meer dan 30% inzitten. En zover ik weet, wordt de vloeistof alleen gebruikt bij het reinigen van de dweil. Als je een product wil toevoegen aan de tank, zijn er speciale middelen die niet schuimen en je direct aan het water kan toevoegen. Vaak ook nog een stuk goedkoper dan die kleine cartridge dingen van Dreame. Ik heb een 3-pack gekocht via Amazon, die waren op.
En heb je een link naar het Amazon product? Ben wel benieuwd.
Dit spul bedoel je?Slasher schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:53:
[...]
Ik gooi dit al anderhalf jaar in het waterreservoir van mijn Xiaomi X20+ die volgens de handleiding géén schoonmaakmiddel in het reservoir mag hebben. Ik doe de halve aanbevolen dosis (half dopje op een volle tank water) en dat werkt prima en er gaat niks stuk
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ja dat spul heb ik besteld bij Bol, Ik krijg vandaag de Dreame L40 AE binnen en zal er wel een bescheiden scheut in de watertank gooien.Gizz schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:01:
[...]
Dit spul bedoel je?
Ik gooi dit al anderhalf jaar in het waterreservoir van mijn Xiaomi X20+ die volgens de handleiding géén schoonmaakmiddel in het reservoir mag hebben. Ik doe de halve aanbevolen dosis (half dopje op een volle tank water) en dat werkt prima en er gaat niks stuk
Nee, Ik heb gewoon die cartridge in de homebase zitten en die heb ik destijds gekocht op Amazon als 3-pack. In het reservoir doe ik 1x per maand een klein scheutje standaard allesreiniger van de jumbo. Schuimt heel licht als ik de tank vul met water, maar is ook zo weg na een paar seconden. In de loop van de maand verdun ik het alleen maar met vers water bijvullen.Slasher schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:53:
[...]
Je deed dus eerst een scheut van de vloeistof van Dreame in het waterreservoir begrijp ik dat goed?
PSN-ID: Thunder76nl
Op ibood trof ik de Ecovacs Deebot T80 Omni, lees er vrij weinig over in dit topic. Zijn er mensen met ervaringen? Prijs van 399 lijkt vrij scherp.
Ik heb ook onlangs de Dreame L40 AE aangeschaft. Ik heb iets van het schoonmaakmiddel van Dreame zelf in de watertank gedaan maar merk weinig tot geen verschil als het aankomt op geur. Jammer, ik had hier iets meer van verwacht. Het geeft toch net dat beetje extra wanneer alles schoon is met een frisse geur.Slasher schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:08:
[...]
Ja dat spul heb ik besteld bij Bol, Ik krijg vandaag de Dreame L40 AE binnen en zal er wel een bescheiden scheut in de watertank gooien.
Je kan altijd nog wat in de watertank doen.Crawl NL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 09:39:
[...]
Ik heb ook onlangs de Dreame L40 AE aangeschaft. Ik heb iets van het schoonmaakmiddel van Dreame zelf in de watertank gedaan maar merk weinig tot geen verschil als het aankomt op geur. Jammer, ik had hier iets meer van verwacht. Het geeft toch net dat beetje extra wanneer alles schoon is met een frisse geur.
Bij mijn CurvX zit geen apart reservoir voor het schoonmaakmiddel. Ik doe altijd een half dopje allesreiniger in de watertank, dosering heb je dan zelf in de hand maar het moet niet gaan schuimen.
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-04-2026 10:30 ]
Dat heb ik ook gedaan. Het spulletje zit in de watertank en in het aparte reservoir maar dan nog ruik ik niet dat er schoongemaakt is. Ik zie het wel overigensCyBeRSPiN schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:05:
[...]
Je kan altijd nog wat in de watertank doen.
Om mezelf even te quoten: De keuze is uiteindelijk gevallen op de Dreame L40 Ultra AE. Momenteel onder de 500 euro te krijgen. Vandaag wordt hij bezorgd. Morgen aansluiten en genieten maar.Hotman schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:00:
Dank allemaal voor de reacties. Heb Amazon Prime NL dus zal daar ook even kijken. Zie dat niet altijd alles naar de pricewatch goed wordt gelinkt.
Dreame L40 AE
Dreame L40 Pro Ultra
Tapo RV50
Wachten op Black Friday is een goede tip, maar ik mag er een uitzoeken voor mijn verjaardag. En dan duurt Black Friday nog heel lang
.
Mijn werkgever heeft bij mij de vraag weggelegd welke robotstofzuiger nou eigenlijk de beste is. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij een onderbouwd advies geven wat een goede koop is? Prijs speelt geen rol.
Deze heb ik ook sinds een week en prima tevreden.Hotman schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:38:
[...]
Om mezelf even te quoten: De keuze is uiteindelijk gevallen op de Dreame L40 Ultra AE. Momenteel onder de 500 euro te krijgen. Vandaag wordt hij bezorgd. Morgen aansluiten en genieten maar.
Zo werkt het niet he. er is niet 1 topmodel die voor iedereen de beste keuze is.patrickt35 schreef op maandag 20 april 2026 @ 10:51:
Mijn werkgever heeft bij mij de vraag weggelegd welke robotstofzuiger nou eigenlijk de beste is. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij een onderbouwd advies geven wat een goede koop is? Prijs speelt geen rol.
Dus je zult dan de gebruikerseisen op een rijtje moeten zetten en op basis daarvan een selectie maken.
Koop anders maar gewoon de duurste die je ziet, dan heb je over het algemeen wel kwaliteit met goede extra functies te pakken.
[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 20-04-2026 10:58 ]
Hij heeft een groot huis(enorm groot) dus accu capaciteit moet goed zijn. Verder heeft hij in huis geen kinderen en huisdieren.de Peer schreef op maandag 20 april 2026 @ 10:57:
[...]
Zo werkt het niet he. er is niet 1 topmodel die voor iedereen de beste keuze is.
Dus je zult dan de gebruikerseisen op een rijtje moeten zetten en op basis daarvan een selectie maken.
Koop anders maar gewoon de duurste die je ziet, dan heb je over het algemeen wel kwaliteit met goede extra functies te pakken.
Het te reinigen oppervlak heeft keramische tegels.
maar wat wil je schoonmaken?patrickt35 schreef op maandag 20 april 2026 @ 10:51:
1 kleine ruimte, 1 grote ruimte, meerdere grote ruimtes, 1 verdieping, meerdere verdiepingen, meerdere gebouwen.
Zitten er deuren of is alles zo bereikbaar
Je kunt er ook meerdere neerzetten, is het een stuk sneller klaar.
Wij krijgen ook provisie om jou werk te doen neem ik aan gezien de prijs geen rol speelt?
Wij krijgen ook provisie om jou werk te doen neem ik aan gezien de prijs geen rol speelt?
[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 20-04-2026 11:34 ]
Gezien de grootte van zijn huis zal het inderdaad de bedoeling zijn dat er meerdere komen te staan.Tazzios schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:31:
Je kunt er ook meerdere neerzetten, is het een stuk sneller klaar.
Wij krijgen ook provisie om jou werk te doen neem ik aan gezien de prijs geen rol speel neem ik aan?
Een grote (lange) accuduur is ook relatief, de robot kan / mag mogelijk ook de sessie in meerdere keren doen, of wil hij graag de robot overdags laten draaien als er mensen aanwezig zijn? Gemiddelde robot eigenaren laten hun robot snachts werken.patrickt35 schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:33:
[...]
Gezien de grootte van zijn huis zal het inderdaad de bedoeling zijn dat er meerdere komen te staan.
als jouw werkgever de beste wil hebben, zou ik nu niet kijken naar modellen waar niemand (of misschien 1 tweaker) ervaring mee heeft. In dit topic is hij in het geheel niet besproken terwijl overduidelijk is dat Roborock en Dreame bijvoorbeeld hele goede stofzuigers zijn waar heel veel ervaring mee is.patrickt35 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:04:
Iemand ervaring met de Dyson spot+scrub?
wat heb je zelf al onderzocht en hoeveel van dit topic heb je al gelezen?patrickt35 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:04:
Iemand ervaring met de Dyson spot+scrub?
Ik volg dit topic al sinds het begin. Maar door de grote groei zie ik de bomen in het bos niet meer.commentator schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:08:
[...]
wat heb je zelf al onderzocht en hoeveel van dit topic heb je al gelezen?
Verder zijn de meeste beoordelingen hier gebaseerd op de ervaring met het eigen product.
Dat probleem ervaren wij ook. Maar zoals gezegd Roborock (mijn eigen voorkeur) en als tweede Dreame. Wat moet de robot allemaal kunnen? Zet dat even op een rijtje en zoek de robot uit. Bekijk even de grote reviewers op Youtube en maak uiteindelijk een keuze.patrickt35 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:59:
[...]
Ik volg dit topic al sinds het begin. Maar door de grote groei zie ik de bomen in het bos niet meer.
Verder zijn de meeste beoordelingen hier gebaseerd op de ervaring met het eigen product.
Succes