Als je zo op robot-vacuum-wars kijkt dan doen de rollers het niet significant beter dan de draaiers. Ze zijn wel significant veel duurder (mijn L40 AE kostte 470 euro vorige maand, de goedkoopste rolmops zat toen rond de 1000)Mattie112 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:46:
Ik denk dat het hele roller gebeuren nog (te) nieuw is? Heeft dit zich al bewezen? Of kan ik toch beter voor een traditioneel systeem gaan? Of heeft iemand een andere suggestie?
Ik heb ooit een elektrische "dweilzuiger" gekocht (van Karcher) maar die na een week of wat teruggestuurd. Die werkte op hetzelfde principe als de robots. In theorie heb je een zichzelf continu verschonende dweil, maar in praktijk werkt dat niks beter dan gewoon dweilen.
Mijn L40 AE gaat pakweg elke 10 m2 even terug om de dweil uit te spoelen. Dat lijkt goed te werken. Jouw eisen lijken veel op de mijne, afgezien van de hoogte (13 cm was voor mij genoeg), en we hebben maar een verdieping (hij ondersteunt wel meer verdiepingen, maar ik weet niet hoe hij dan zijn draaidweiltjes moet gaan spoelen. Maar voor je 900 euro budget heb je er bijna twee ...)