Mijn QRevo 5v1 is binnen. En na wat mee kloten / laten schoonmaken, vergeleken met mijn oude S5:
- Hij is veel stiller
- Maar ook trager (~28 minuten voor mijn woonkamer / keuken nodig gehad wat hij normaal in ~22 minuten deed. Granted er staat wat meer troep op de grond, daardoor hoeft hij minder schoon te maken, maar wel meer hoekjes en dingetjes. Onder de streep zal hij gewoon trager zijn.
- Echt veel slimmer is hij niet geworden, waarbij eerlijk is eerlijk, ik heb wel semi-expres eentje zonder RGB camera gekocht. Maar zijn bumper gebruikt hij nog regelmatig.
- Mijn eetkamerstoelen kan hij net doorheen. De oude probeerde in wat kleinere stapjes erdoorheen te gaan als de nieuwe, waardoor de nieuwe wat vaker heeft dat hij eerst teveel naar links zit, en dan teveel naar rechts, om te concluderen dat hij er niet tussendoor past. Zit hij eenmaal tussen de stoelpoten, en lukt het niet in een paar pogingen eruit te komen, dan gaat hij wel in een andere modus over na een halve minuut proberen ofzo, waarbij hij beter zijn best doet en het lukt.
- Stofzuigen is stiller, leegmaken via zijn dock zou ik zeker niet 's nachts doen, die maakt herrie
. - Zijn zijborstel die kan uitsteken helpt, maar hij zou hem zeker vaker kunnen gebruiken dan hij nu doet om beter bij bepaalde hoekjes te komen. Onder de streep, hoewel ik dat een beetje als eis had, denk ik niet dat het nou zoveel toevoegt. Wel wat hoor, maar niet meer dan dat.
Dan het dweilen, want met dit lijstje kan je je afvragen of dat het hem echt waard is tov mij 8 jaar oude Roborock

.
- Het werkt best goed, zat vlekjes op mijn vloer waren weg nadat hij erover is gegaan
- Zeker niet alles, vooral in de keuken. Maar dat zijn dingen als ik zelf dweil, met een hoop meer kracht dan zo'n robot kan doen, ik ook wel meerdere keren bezig ben, dus ik kan niet verwachten dat robot er één keertje overheen gaat en het compleet schoon is.
- Voor de toekomst heb ik nu een routine gemaakt dat hij eerst gaat stofzuigen, en daarna een losse dweil beurt, als je dat doet kan je instellen dat hij wat rustiger eroverheen gaat, en dus meer kans heeft het wat los te weken (hopelijk).
- Dit was allemaal zonder reinigingsmiddel, moet ik nog kopen, geen idee hoeveel verschil dat maakt.
- En misschien het belangrijkste, mijn vuilwater reservoir is goed vies. Oftewel hij heeft zeker het schoner gemaakt.
En voor de geinteresseerde, de grootste vraag waar ik mee zat: Kan hij zijn docking station gebruiken als die in een hoek staat met significant minder ruimte dan de officiele eis: Er is 98cm bij mij tussen de ene muur en de andere muur voor het dock. Dat houdt niet over, maar het is voldoende

.