• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 13:32
Jeru schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 12:03:
[...]

Ik zeg niet dat er wat mis is toch? Ik stel een vrij simpele vraag, waarom perse een dreame, waardoor kies je perse voor dat merk? Waarom een roller staat al in mijn bericht, beetje raar dat nog eens te vragen, niet? Misschien is het belangrijkste stofzuigen voor iemand, maar dan zou je ook een robot kunnen uitzoeken, zonder dweil toch?
Ik snap je vragen niet precies en waar je heen wilt. Zo te lezen ben je je ook aan het orienteren, klopt dat? Ok, misschien geeft dit wat extra context: Ik gaf aan dat ik op oa de Dreame kom na wat scannen in deze forum. De K11+ is m’n tweede en hoewel ik een robot handig vind, kan het schoonmaken beter en wil ik best wat meer uitgeven. Voor rond de €400-500 kom ik op oa de L40 AE of L50 AE. Als je betere suggesties hebt, dan graag.

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 16:34
twkr18526 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:22:
[...]

Ik snap je vragen niet precies en waar je heen wilt. Zo te lezen ben je je ook aan het orienteren, klopt dat? Ok, misschien geeft dit wat extra context: Ik gaf aan dat ik op oa de Dreame kom na wat scannen in deze forum. De K11+ is m’n tweede en hoewel ik een robot handig vind, kan het schoonmaken beter en wil ik best wat meer uitgeven. Voor rond de €400-500 kom ik op oa de L40 AE of L50 AE. Als je betere suggesties hebt, dan graag.
Nee hoor niet aan het oriënteren, heb inmiddels wat gekocht. Ik werd alleen nieuwsgierig omdat je heel vast aan dreame lijkt te zitten wat je motivatie is om aan dreame gelijk alleen te denken.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

ja3

Na dit topic gevolgt te hebben heb ik een Dreame X50 gehaald. Hij zuigt en dweilt op zich prima maar ik loop tegen 2 dingen aan die redelijk vervelend zijn. Misschien weet iemand er iets op?

- Bij de overgang van deurmat naar vloer gaat hij ook precies op de helft proberen te zuigen. Dus dan staat hij helemaal scheef op de drempel. (Dit is ongeveer 1,5 cm drempel). Met zo'n groene barriere binnen de app heb ik proberen aan te geven dat het een drempel is maar dan komt hij er helemaal niet meer overheen. Iemand hier een oplossing voor?
- Ik heb een redelijk scherpe muur (spack) en ik merk toch dat er na elke schoonmaak beurt weer een kras op de robot is bijgekomen (aan de zijkant, achterkant). Is er nog ergens af te stellen dat hij iets verder van de muur weg moet blijven?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja3 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:13:
Na dit topic gevolgt te hebben heb ik een Dreame X50 gehaald. Hij zuigt en dweilt op zich prima maar ik loop tegen 2 dingen aan die redelijk vervelend zijn. Misschien weet iemand er iets op?

- Bij de overgang van deurmat naar vloer gaat hij ook precies op de helft proberen te zuigen. Dus dan staat hij helemaal scheef op de drempel. (Dit is ongeveer 1,5 cm drempel). Met zo'n groene barriere binnen de app heb ik proberen aan te geven dat het een drempel is maar dan komt hij er helemaal niet meer overheen. Iemand hier een oplossing voor?
- Ik heb een redelijk scherpe muur (spack) en ik merk toch dat er na elke schoonmaak beurt weer een kras op de robot is bijgekomen (aan de zijkant, achterkant). Is er nog ergens af te stellen dat hij iets verder van de muur weg moet blijven?
Bij mij hielp het om de drempel goed te verlichten dan gaat hij er gewoon netjes recht overheen

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:50
@ja3 je bent vergeten een plint tegen de muur te monteren?

Dit is namelijk precies de reden waarvoor die dingen zijn uitgevonden.

[ Voor 37% gewijzigd door guapper op 01-09-2026 09:05 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:09
@ja3 afstand tot de muur is niet in te stellen bij mijn Dreame X60 in ieder geval.
Wellicht kun je bij intelligente obstakelvermijding in de instellingen controleren of je de "modus voor vermijden botsen" ingeschakeld hebt staan?
Ook kun je daar zijn verlichting aanpassen om obstakels te vermijden, volgens mij gaat hij dan ook aan bij drempels.
Ik heb hier een deurmat maar zonder drempel dus kan het niet testen voor je.
De badkamer betreedt hij hier ook prima in het donker (moet hij een drempel voor over) maar hij zuigt hier niet tijdens de optil actie?
En inderdaad, zit er geen plint op die muur ?

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 31-08-2026 21:36 ]

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

ja3

guapper schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:24:
@ja3 je bent vergeten en plint tegen de muur te monteren?

Dit is namelijk precies de reden waarvoor die dingen zijn uitgevonden.
GeeMoney schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 21:31:
@ja3 afstand tot de muur is niet in te stellen bij mijn Dreame X60 in ieder geval.
Wellicht kun je bij intelligente obstakelvermijding in de instellingen controleren of je de "modus voor vermijden botsen" ingeschakeld hebt staan?
Ook kun je daar zijn verlichting aanpassen om obstakels te vermijden, volgens mij gaat hij dan ook aan bij drempels.
Ik heb hier een deurmat maar zonder drempel dus kan het niet testen voor je.
De badkamer betreedt hij hier ook prima in het donker (moet hij een drempel voor over) maar hij zuigt hier niet tijdens de optil actie?
En inderdaad, zit er geen plint op die muur ?
Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad geen plint. Zal het in overweging nemen, was bij mij nog niet opgekomen dat dat geen gebruikelijke situatie is.
Bij mijn badkamer drempel gaat het wel goed die drempel is wat hoger (2,5cm) en dan stapt hij er inderdaad overheen.
Zal deze opties eens testen kijken of het dan wat beter gaat.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20
Fried schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:30:
Ik heb inmiddels al bijna een half jaar mijn Roborock Saros 10r in gebruik. Absoluut naar volle tevredenheid. Bij aanschaf dacht ik dat ik echt nog wel frequent een keer goed moest stofzuigen en dweilen. Dit blijkt amper nodig.

Sinds een tijdje merk ik echter het volgende op: iedere nacht om 3u maakt Rocky zijn rondje over de begane grond. De ene dag alleen stofzuigen, de volgende dag stofzuigen+dweilen. Ik heb in mijn woonkamer een stoel staan waarbij de de voet een metalen frame is dat ook over de vloer loopt. zie foto's.

Waar Rocky daar voorheen netjes tussendoor of omheen zoog/dweilde. Gaat hij er nu telkens overheen, met (omdat hij er echt een aanloopje voor neemt) al het lawaai dat daarbij komt.

Hoe kan ik hier het beste mee om gaan? De stoel staat namelijk niet altijd op precies dezelfde plek. Ik wil ook geen no-go zone instellen omdat er wel gewoon schoongemaakt moet worden daar.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Anyone? :X

• Webgnome
  • Laatst online: 09:15
Misschien stomme vraag maar heb je de sensors etc al eens schoon gemaakt?

Strava | AP | IP | AW | SM

• JuiceGoose
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 02-09 16:13
Hoi Allemaal,

Ondertussen zijn mijn partner en ik ook opzoek naar ons volgende robovac. Ik ben hier al een tijdje mee bezig maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Elke keer wanneer ik denk er te zijn begin ik toch weer te twijfelen door verschillende verhalen online over dat model.

We hebben geen budget voor het nieuwe model. Mijn partner betaald liever goed voor een goed model dat bij ons past. We vinden het dus niet erg om een flagship model aan te schaffen.

De situatie is bij ons als volgt :
  • 130m2
  • Gelijksvloer met 1 kleine drempel van +- 2cm
  • 2 flink verharende Britse kortharen
  • 1 baby die steeds meer begint te spelen en dus overal speelgoed ligt
  • Pakket / tegels / 1 tapijt
We willen graag dat het nieuwe model dweilt en stofzuigt. Ik ben van plan hem in ieder geval elke dag te laten zuigen omdat de kattenharen anders teveel ophopen. Ik hoop dat jullie misschien bij een model positieve ervaringen hebben die bij mijn situatie passen.

Alvast bedankt!

• Fried
Webgnome schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:40:
Misschien stomme vraag maar heb je de sensors etc al eens schoon gemaakt?
yep... meermaals.

Het suffe is natuurlijk, hij kán er ook gewoon overheen (de drempel naar de badkamer op de eerste verdieping is véél hoger en daar neemt hij een aanloopje voor :D ). Maar dat is onnodig, niet het meest efficient én om 3u 's nachts niet fijn...

Misschien moet ik hem eens opnieuw de begane grond in kaart laten brengen.. :?

• GeeMoney
JuiceGoose schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:54:
Hoi Allemaal,

Ondertussen zijn mijn partner en ik ook opzoek naar ons volgende robovac. Ik ben hier al een tijdje mee bezig maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Elke keer wanneer ik denk er te zijn begin ik toch weer te twijfelen door verschillende verhalen online over dat model.

We hebben geen budget voor het nieuwe model. Mijn partner betaald liever goed voor een goed model dat bij ons past. We vinden het dus niet erg om een flagship model aan te schaffen.

De situatie is bij ons als volgt :
  • 130m2
  • Gelijksvloer met 1 kleine drempel van +- 2cm
  • 2 flink verharende Britse kortharen
  • 1 baby die steeds meer begint te spelen en dus overal speelgoed ligt
  • Pakket / tegels / 1 tapijt
We willen graag dat het nieuwe model dweilt en stofzuigt. Ik ben van plan hem in ieder geval elke dag te laten zuigen omdat de kattenharen anders teveel ophopen. Ik hoop dat jullie misschien bij een model positieve ervaringen hebben die bij mijn situatie passen.

Alvast bedankt!
Geen aandelen maar wel zeer tevreden tot nu toe:
Dreame X60 Pro Ultra Complete Robotstofzuiger review door GeeMoney

• jvspronsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:29
Hier hetzelfde inderdaad. Waar de S5 er nog netjes tegenaan botste, gaat probeert de Qrevo er steeds overheen te komen, wat dan niet lukt. Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden, je kan wel een no go instellen, maar helaas geen "do not climb" ofzo.
Als workaround heb ik een no go ingesteld, die ik 2x per week weghaal en de stoelen dan even verplaats.

Als iemand wat slimmers heeft bedacht, ik hoor t graag :)

• GeeMoney
@jvspronsen en @Fried Ik ken de exacte poten niet maar is het niet mogelijk om een elastiek of touw in de kleur van de poten ertussen te spannen op 5cm van de grond? Dat voorkomt dat hij een poging gaat doen eroverheen te klimmen denk ik.
Weet niet hoe dat er esthetisch uit ziet maar voorkomt dat je met schedules moet gaan hannessen totdat er wellicht een echte oplossing voor komt?

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:38
Mijn 8 jaar oude Xiaomi Mi Robot Vacuum cleaner stond regelmatig stil in de woonkamer met een lege batterij. Bij terugbrengen naar basisstation had ie ineens weer 45% batterij.
Toch maar batterij vervangen, dat is echt een klusje van 5 min, werkt ie weer perfect.
Hij heeft inmiddels 1289 uur 'Cleaning history' en 65K m2 schoongepoetst.

• guapper
@JuiceGoose Je vergeet te melden wat het beoogde budget is. Heb je een shortlist van de modellen die je aanstaan?

Ik had zelf een vergelijkbare zoektocht en kwam uit bij de Dreame L40s pro ultra en Mova P50 pro ultra. (Nog geen ervaring om te delen.) Beide erg complete modellen van vorig jaar die nu tegen sterk gereduceerde prijs te koop zijn (Amazon.nl en .de; prijzen van verschillende modellen lopen flink uiteen per land).

• JuiceGoose
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 02-09 16:13
guapper schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:30:
@JuiceGoose Je vergeet te melden wat het beoogde budget is. Heb je een shortlist van de modellen die je aanstaan?

Ik had zelf een vergelijkbare zoektocht en kwam uit bij de Dreame L40s pro ultra en Mova P50 pro ultra. (Nog geen ervaring om te delen.) Beide erg complete modellen van vorig jaar die nu tegen sterk gereduceerde prijs te koop zijn (Amazon.nl en .de; prijzen van verschillende modellen lopen flink uiteen per land).
Zoals ik al aangaf maakt het ons niet uit dat het een flagship is, aldus het budget is ongelimiteerd. Ik heb al een aantal modellen van Roborock bekeken en van Dreame. Waarom ik steeds bij deze modellen uitkom zal waarschijnlijk te maken hebben met gesponsorde advertenties denk ik zo.

Roborock voelt voor mij veiliger maar dit is nergens op gebaseerd. In videoreviews vind ik mensen vaak niet positief over Roborock. Aan de andere kant lees ik veel over dat de support van Dreame echt om te huilen is.

• jvspronsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:29
GeeMoney schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:10:
@jvspronsen en @Fried Ik ken de exacte poten niet maar is het niet mogelijk om een elastiek of touw in de kleur van de poten ertussen te spannen op 5cm van de grond? Dat voorkomt dat hij een poging gaat doen eroverheen te klimmen denk ik.
Weet niet hoe dat er esthetisch uit ziet maar voorkomt dat je met schedules moet gaan hannessen totdat er wellicht een echte oplossing voor komt?
Goed idee, thanks !

• GeeMoney
Voor wat het waard is. kom er net achter dat een vriend van mij de Aquaroller10 heeft van Dreame. Ook zeer tevreden maar als hij toch kritisch moet zijn dan is het dus dat hij af en toe een streep achterlaat. Hij is er nog niet achter waardoor dit komt, of het wellicht een timing issue is, dweilwater te koud/op of wat dan ook.
Hij heeft een gietvloer lichtgrijs. Hij stoort zich er niet aan maar is wel iets wat hem opviel na de dweilsessies.

Blijft toch gek dat er zoveel wisselende ervaringen zijn, overigens bij alle merken en typen robots is dat zo.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Goedemiddag, even een "simpel" vraagje dat toch ingewikkelder lijkt. Ik heb bij Coolblue een Roborock Edge 2 Pro robotstofzuiger gekocht. Ik kom er nu achter dat er in de doos bij verkoop nergens een klein flesje reinigingsvloeistof zit om kunnen starten met dweilen.

Nu ik dan toch moet bestellen: is een huismerk robotvloeistof van een bouwmarkt oid ook een optie, zijn er daarbij nog dingen waarop je moet letten? Als ze dan toch zo moeilijk doen de officiële vloeistof aan te prijzen, dan misschien maar beter meteen iets wat goedkoper is, kan dat ook?

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:00
Belangrijkste is dat het laagschuimend is. En kijk naar eventueel mengverhouding. Ivm garantie willen ze wel dat je eigen merk gebruikt. Maar weet niet of het te achterhalen bij eventuele garantie claims

[ Voor 42% gewijzigd door karakedi op 01-09-2026 14:45 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan er ook gewoon water in doen, de reinigingsvloeistof is zo verdund dat ik me afvraag hoeveel impact het heeft. (Al als iemand weleens een review daarvan heeft gezien, zou dat best interessant zijn).

Ik heb zelf het uiteindelijk wel gekocht, de officiele, omdat de neppers zo weinig goedkoper waren bij kleine volumes (lees: 1L), dat ze net wel verzendkosten erbij kregen en net zo duur waren. Ik zie nu dat de Dreame vloeistof bij Coolblue ook best goedkoop is.

Je moet iig wel eentje speciaal voor robots hebben, anders kunnen de leidingen dicht slibben.

• Sissors
  • Niet online
karakedi schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:44:
Belangrijkste is dat het laagschuimend is. En kijk naar eventueel mengverhouding. Ivm garantie willen ze wel dat je eigen merk gebruikt. Maar weet niet of het te achterhalen bij eventuele garantie claims
Dat is inderdaad een relevant punt. Ja al je punten, maar specifiek de mengverhouding. De meeste alternatieven die ik zag die significant goedkoper zijn, komen met een verhouding van 1:20, terwijl de officiele 1:200 gebruiken. Dus als ze vergelijkbaar zijn in effectiviteit, zit er gewoon 10x zoveel water bij diegene.

• karakedi
Heeft edge 2 curve een cartridge of moet je het toevoegen in schoonwater reservoir?

• DeNachtwacht
  • Niet online
ik ga het nu maar even met de originele proberen dan, bij bol zijn 2 flessen van 1 liter samen nog enigszins betaalbaar te noemen (38,50). Maar dit is ook wel weer een gevalletje woonden we maar in Duitsland, bij de Dm zo te zien €2,45 voor een fles van 750 ml universele robotstofzuiger cleaning solution :P

• Sissors
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:06:
ik ga het nu maar even met de originele proberen dan, bij bol zijn 2 flessen van 1 liter samen nog enigszins betaalbaar te noemen (38,50). Maar dit is ook wel weer een gevalletje woonden we maar in Duitsland, bij de Dm zo te zien €2,45 voor een fles van 750 ml universele robotstofzuiger cleaning solution :P
Ik zou lekker die van Dreame bestelling bij CB, maar ook niks mis met deze (ik heb zelf nu dus ook originele).

Die van DM moet je dus heel goed opletten op de verdunning ratio: 1:25, terwijl Roborock en Dreame 1:200 gebruiken. Blijft weinig goedkoops dan van over ;) .

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:57
25 liter voor €2,45 of 200 liter voor €38,50 is anders nog een groot verschil: 9,8 cent per liter versus 19 cent per liter. Oftewel ca de helft van de prijs.

• Sissors
  • Niet online
Franciesco schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:18:
25 liter voor €2,45 of 200 liter voor €38,50 is anders nog een groot verschil: 9,8 cent per liter versus 19 cent per liter. Oftewel ca de helft van de prijs.
Hij heeft 2 liter gekocht voor die prijs ;) . Met 1:200 dus genoeg voor 400 liter dweilwater, oftewel nagenoeg identiek qua prijs.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Ja, en sowieso is die van Dm dus niet eens handig in mijn geval, want ik heb zo'n automatische dispenser waarbij hij zelf de vloeistof ook mengt met water. Dat zou dus met dat spul van Dm betekenen dat de verhoudingen niet goed zouden worden.

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-09-2026 21:34 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afgelopen weekend groot onderhoud gepleegd aan de Qrevo. Alles weer spin en span. Nu vallen de dweilen er steeds af. 8)7

Heb de indruk dat de houders niet meer goed "plakken", misschien iets de goed schoongemaakt? :S

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Beekforel schreef op woensdag 2 september 2026 @ 07:55:
Afgelopen weekend groot onderhoud gepleegd aan de Qrevo. Alles weer spin en span. Nu vallen de dweilen er steeds af. 8)7

Heb de indruk dat de houders niet meer goed "plakken", misschien iets de goed schoongemaakt? :S
Wat heb je precies gedaan?

Anker Solix Max AC 7 kWh | 4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 13-09 14:05
Ik heb de roborock saros 10r maar volgens mij wordt dat schoonmaakspul alleen gebruikt om de dweilen mee te reinigen? ik zie namelijk 0,0 verschil met of zonder schoonmaakmiddel. Dat schuimen lijkt mij dan ook erg sterk.

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
Wellicht een verkeerde aanname maar ik dacht dat bij ieder model het schoonmaakspul juist bedoeld is voor de dweilen puur schoon te maken en niet zozeer de vloer. Er blijft altijd wat op de pads zitten en komt dus zeker wel op je vloer terrecht. Maar echt al sop, dat dus niet. Maar wellicht heb ik het fout begrepen destijds bij mijn eigen onderzoek naar een geschikt model.
Ik gebruik zelf nog steeds het originele spul van Dreame, dat gaat echt lang mee vind ik en valt daardoor ook wel mee in de kosten.

Correct me vooral als ik het fout heb :)

• Sissors
  • Niet online
Veel, inclusief mijne, hebben geen aparte dispenser voor het schoonmaakspul, dus het gaat gewoon in de grote bak. Dus het wordt iig evenveel voor de vloer als voor de mops schoonmaken gebruikt. Hoe dat werkt met degene die wel een dispenser hebben weet ik niet.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Alle verbruiksonderdelen vervangen, inclusief de dweilen. Alle andere onderdelen in een sopje schoongemaakt. Er zat flink wat haar op de dweilhouders, ook in het klittenband deel. Dat heb ik met een afwasborstel schoon geborsteld.

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:30

reaL_G

G

DeNachtwacht schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:04:
Goedemiddag, even een "simpel" vraagje dat toch ingewikkelder lijkt. Ik heb bij Coolblue een Roborock Edge 2 Pro robotstofzuiger gekocht. Ik kom er nu achter dat er in de doos bij verkoop nergens een klein flesje reinigingsvloeistof zit om kunnen starten met dweilen.

Nu ik dan toch moet bestellen: is een huismerk robotvloeistof van een bouwmarkt oid ook een optie, zijn er daarbij nog dingen waarop je moet letten? Als ze dan toch zo moeilijk doen de officiële vloeistof aan te prijzen, dan misschien maar beter meteen iets wat goedkoper is, kan dat ook?
heb jarenlang half dopje dettol allesreiniger in de bak gedaan zonder problemen.

gebruik nu originele vloeistof maar ben er niet erg gecharmeerd van.

GiTS

• Sissors
  • Niet online
reaL_G schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:30:
[...]

heb jarenlang half dopje dettol allesreiniger in de bak gedaan zonder problemen.

Als in? Maakt minder goed schoon?

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:30

reaL_G

G

Sissors schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:41:
[...]

Als in? Maakt minder goed schoon?
Schoon word het wel, maar laat veel meer strepen achter, en voornamelijk de geur mis ik.

ben nog aan testen met volume water en dosering.

GiTS

• KoningPaulus
DeNachtwacht schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:04:

Ik knal hier al twee jaar een allesreiniger in de grote bak naar grote tevredenheid (Seepje/Marcels Green etc.). Gewoon met beleid, kan weinig mis gaan met die natuurlijke producten.
Vuilwatertank spoel ik met kokend water om, stinkt nagenoeg nooit. Wel slijmafzetting na verloop van tijd.

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 22:03
Hier een Ecovacs T90 pro omni aangeschaft. De stofzuiger rijdt nu zo'n 2 weken rond in ons huis. Het is onze eerste robotstofzuiger en de eerste indruk is erg goed! ik heb het idee dat de vloeren goed schoon worden. ook in de meeste hoeken komt de stofzuiger goed. Tot op heden nog geen strepen met dweilen ontdekt.

Het installeren en mappen Vande ruimte's gaat ontzettend makkelijk. Mijn vriendin heeft dit gedaan toen ik niet thuis was. Meestal is die niet van technische dingen dus dit zegt voldoende lijkt me. Momenteel heb ik ingesteld dat de stofzuiger 3x per week stofzuigt en daarna dweilt. de overige dagen alleen stofzuigen. er wordt hier in huis nog wat verbouwt. Als dit klaar is lijkt me 1-2x per week dweilen ook genoeg.

De app is redelijk makkelijk te gebruiken. Zelf vind ik fijn dat er een kopje maintenance is met daarin timers wanneer dingen schoongemaakt/ vervangen moeten worden. Verder zitten er wel wat spelfouten en wat lijkt op letterlijke vertalingen uit een andere taal in (ik heb de app in het engels staan).

Tot nu toe heb ik 1 nadeel ontdekt, we hebben bij de deuren deurmatjes liggen en die zijn van onder redelijk glad als er niets op staat (de T90 is te licht denk ik) dus deze worden soms meegenomen met stofzuigen. ik ga kijken of ik hier iets onder kan leggen of anders wellicht vervangen. voor nu leg ik ze nachts gewoon ergens op. in principe ook geen ramp want als ik zelf stofzuig haal ik ze ook weg.

• guapper
@klokkert1 Ikea heeft van die anti slip matjes

• Jeru
klokkert1 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:16:
Hier een Ecovacs T90 pro omni aangeschaft. De stofzuiger rijdt nu zo'n 2 weken rond in ons huis. Het is onze eerste robotstofzuiger en de eerste indruk is erg goed! ik heb het idee dat de vloeren goed schoon worden. ook in de meeste hoeken komt de stofzuiger goed. Tot op heden nog geen strepen met dweilen ontdekt.

Het installeren en mappen Vande ruimte's gaat ontzettend makkelijk. Mijn vriendin heeft dit gedaan toen ik niet thuis was. Meestal is die niet van technische dingen dus dit zegt voldoende lijkt me. Momenteel heb ik ingesteld dat de stofzuiger 3x per week stofzuigt en daarna dweilt. de overige dagen alleen stofzuigen. er wordt hier in huis nog wat verbouwt. Als dit klaar is lijkt me 1-2x per week dweilen ook genoeg.

De app is redelijk makkelijk te gebruiken. Zelf vind ik fijn dat er een kopje maintenance is met daarin timers wanneer dingen schoongemaakt/ vervangen moeten worden. Verder zitten er wel wat spelfouten en wat lijkt op letterlijke vertalingen uit een andere taal in (ik heb de app in het engels staan).

Tot nu toe heb ik 1 nadeel ontdekt, we hebben bij de deuren deurmatjes liggen en die zijn van onder redelijk glad als er niets op staat (de T90 is te licht denk ik) dus deze worden soms meegenomen met stofzuigen. ik ga kijken of ik hier iets onder kan leggen of anders wellicht vervangen. voor nu leg ik ze nachts gewoon ergens op. in principe ook geen ramp want als ik zelf stofzuig haal ik ze ook weg.
Ik krijg die van mij hopelijk vandaag, fijn om te horen dat hier in ieder geval ook mensen zijn met goede ervaringen.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:14

Toppe

Oké ✅

reaL_G schreef op woensdag 2 september 2026 @ 12:30:
[...]

Pleurde er een flinke scheur dettol in en toen was de terugslapklep naar de kolere… dus pas wel op met Dettol

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-09 13:14
Hallo

We zijn op zoek naar een robot stofzuiger, maar je hebt zoveel soorten en merken dat we een beetje het overzicht kwijt raken. Eerst onze situatie : gezin van 4, geen huisdieren. In de keuken hebben we een ruwe gietvloer en in de woonkamer een houten vloer. De stofzuiger komt waarschijnlijk in de bijkeuken te staan waar een drempel is van ongeveer 2,5 cm.

Wat we zoeken :
- prijs van ongeveer EUR500,-
- drempel over kunnen van +- 2,5 cm.
- belangrijkste : goed kunnen stofzuigen en dweilen op een ruwe gietvloer.

Heb alle merken al wel op gezocht (Dreame, Roborock, Eufi, Ecovacs), maar er zijn er zoveel.

Heeft iemand een goede suggestie op basis van onze wensen?
Via CHAT krijg ik de suggestie voor de Roborock Qrevo, maar praktijk ervaringen hoor ik liever :)

Alvast bedankt!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:36

de Peer

under peer review

Spaulding1 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:54:
Hallo

We zijn op zoek naar een robot stofzuiger, maar je hebt zoveel soorten en merken dat we een beetje het overzicht kwijt raken. Eerst onze situatie : gezin van 4, geen huisdieren. In de keuken hebben we een ruwe gietvloer en in de woonkamer een houten vloer. De stofzuiger komt waarschijnlijk in de bijkeuken te staan waar een drempel is van ongeveer 2,5 cm.

Wat we zoeken :

Heb alle merken al wel op gezocht (Dreame, Roborock, Eufi, Ecovacs), maar er zijn er zoveel.

Via CHAT krijg ik de suggestie voor de Roborock Qrevo, maar praktijk ervaringen hoor ik liever :)

Alvast bedankt!
met deze eisen zijn de meeste robots goed genoeg en kun je er gewoon 1 kiezen. Het is niet zo dat er 1 specifieke de beste is voor jou, dat zijn er eerder 20 of 30.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Spaulding1 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:54:
Hallo

Wat we zoeken :

Alvast bedankt!
Ik heb zojuist hetzelfde pad doorgewandeld en uiteindelijk uitgekomen bij de Qrevo Edge 2 Pro. Probleem met de klasse rond €500 is dat die max over drempels gaat tot 2 cm.

Ik ben zelf wat gaan kijken/strepen en dan kom je grof gezegd zo uit met wat een meerprijs biedt:

€120-150: instaprobots zonder base station, zuigkracht 10.000, zelf stofbak legen, max drempel 2 cm, niet bewegende dweil
€225-400: diezelfde robots inclusief een basestation dat stof uitzuigt, eerste upgrades naar meer zuigkracht.
€400-600: middensegment robots met +/- 20.000 zuigkracht, roterende dweilen, waterafvoertank in het basestation
€600-750: hogere middensegment, uitschuifbare borstel arm voor reiniging van hoeken, drempels tot 4 cm, zeep automatisch gemengd met water, matter support
€750+: topsegment. zuigkracht richting 36.000, hippe robotarm, experimentele features etc.

Het goedkoopste model waarmee je over die 2,5 mm komt ligt gelukkig dichtbij: uitvoering: Dreame Mova V50 Ultra Complete Zwart

Dit is ook een prima robotstofzuiger (staat niet voor niets zo hoog in meestverkochte modellen bij tweakers) dus ik zou daarvoor gaan in jullie geval. Stofzuigen en dweilen gaat hier helemaal prima mee.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb nu maar het reinigingsmiddel gekocht wat bij Ecovacs hoort aangezien ik die ook heb.

Ik blijf werkelijk waar versteld staan van wat je kreeg voor €209,- , Ecovacs T30 omni gen2
Ding doet het uitstekend!

Hoop voor andere dat ie weer voor die prijs beschikbaar komt, topdeal.

Wear Sunscreen!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:24
Humma Kavula schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:22:
Ik heb nu maar het reinigingsmiddel gekocht wat bij Ecovacs hoort aangezien ik die ook heb.

Ik blijf werkelijk waar versteld staan van wat je kreeg voor €209,- , Ecovacs T30 omni gen2
Ding doet het uitstekend!

Hoop voor andere dat ie weer voor die prijs beschikbaar komt, topdeal.
Hier dankzij de tips hier hem ook besteld en een week in gebruik.
Heb geen ervaring met andere stofzuiger, maar hij doet het prima, had niet verwacht dat ie tussen onze stoelen door kon maar dat snapt ie gewoon.
Verder gebruik ik ook het officiële schoonmaakspul maar zit niet echt een geur aan dus of hij hem toegevoegd weet ik niet. Heb iig het vinkje in de app aangezet.
Over een tijdje is kijken of het reservoir wat leger is.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 15:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

KoningPaulus schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:24:
[...]

Ik knal hier al twee jaar een allesreiniger in de grote bak naar grote tevredenheid (Seepje/Marcels Green etc.). Gewoon met beleid, kan weinig mis gaan met die natuurlijke producten.
Vuilwatertank spoel ik met kokend water om, stinkt nagenoeg nooit. Wel slijmafzetting na verloop van tijd.
Een druppel afwasmiddel in de vuilwatertank doet wonderen tegen het slijm :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:49
KoningPaulus schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:24:
[...]

Hoeveel doe je erin? We hebben hier Marcels allesreiniger wel staan. Geen verstopte leidingen of overmatig schuim? Ik gebruik nu spul van dreame zelf. Maar mis echt een beetje de geur van handmatig dweilen met een allesreiniger. 1op 200 mengverhouding van dreame ruik ik namelijk niets van.

[ Voor 3% gewijzigd door vangoghnl op 05-09-2026 00:36 ]

• KoningPaulus
vangoghnl schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 00:35:
[...]

Hoeveel doe je erin? We hebben hier Marcels allesreiniger wel staan. Geen verstopte leidingen of overmatig schuim? Ik gebruik nu spul van dreame zelf. Maar mis echt een beetje de geur van handmatig dweilen met een allesreiniger. 1op 200 mengverhouding van dreame ruik ik namelijk niets van.
Een normale scheut, daarna water erop (niet te snel, dan schuimt het je bak uit). Bij het dweilen nooit last van overmatig schuim, maar ook geen overdreven frisse geur. Dat deed Seepje destijds beter vond ik (maar die is niet meer op de markt)

• DeNachtwacht
  • Niet online
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dat "SmartPlan" systeem van Roborock? Mij lijkt dat de beste om een wekelijks te plannen schoonmaaktocht door het huis te doen, dat hij gaandeweg steeds beter leert waar wel/niet te dweilen, hoe hard er gezogen moet worden (keuken meer dan gang etc). Of werkt dit systeem niet zo?

Idee is 1x wekelijks automatisch zodat je er niet over na hoeft te denken, en dan de rest naar wens/noodzaak handmatig. Dus dan is het ook wel lekker als hij bijvoorbeeld ziet "ah, handmatig heb ik gister de keuken ook al moeten doen dus dat zal dan bij de wekelijkse routine minder nodig zijn".

Maar ik weet dus niet helemaal of het wishful thinking is dat het zo werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-09-2026 14:27 ]

• de Peer

de Peer

under peer review

DeNachtwacht schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:27:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dat "SmartPlan" systeem van Roborock? Mij lijkt dat de beste om een wekelijks te plannen schoonmaaktocht door het huis te doen, dat hij gaandeweg steeds beter leert waar wel/niet te dweilen, hoe hard er gezogen moet worden (keuken meer dan gang etc). Of werkt dit systeem niet zo?

Idee is 1x wekelijks automatisch zodat je er niet over na hoeft te denken, en dan de rest naar wens/noodzaak handmatig. Dus dan is het ook wel lekker als hij bijvoorbeeld ziet "ah, handmatig heb ik gister de keuken ook al moeten doen dus dat zal dan bij de wekelijkse routine minder nodig zijn".

Maar ik weet dus niet helemaal of het wishful thinking is dat het zo werkt.
Ai functies zijn vrijwel altijd bullshit.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:12

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Is er al ergens een goede review van de ECOVACS Deebot T30C OMNI Gen2 te vinden? Veel gerenommeerde sites hebben geen of weinig info.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Fried
Fried schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:30:
Ik heb inmiddels al bijna een half jaar mijn Roborock Saros 10r in gebruik. Absoluut naar volle tevredenheid. Bij aanschaf dacht ik dat ik echt nog wel frequent een keer goed moest stofzuigen en dweilen. Dit blijkt amper nodig.

Sinds een tijdje merk ik echter het volgende op: iedere nacht om 3u maakt Rocky zijn rondje over de begane grond. De ene dag alleen stofzuigen, de volgende dag stofzuigen+dweilen. Ik heb in mijn woonkamer een stoel staan waarbij de de voet een metalen frame is dat ook over de vloer loopt. zie foto's.

Waar Rocky daar voorheen netjes tussendoor of omheen zoog/dweilde. Gaat hij er nu telkens overheen, met (omdat hij er echt een aanloopje voor neemt) al het lawaai dat daarbij komt.

Hoe kan ik hier het beste mee om gaan? De stoel staat namelijk niet altijd op precies dezelfde plek. Ik wil ook geen no-go zone instellen omdat er wel gewoon schoongemaakt moet worden daar.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij deze een reactie vanuit Roborock zelf:

De robot is ontworpen om obstakels te detecteren en eromheen te navigeren, mits deze hoger zijn dan 3 cm en breder dan 5 cm. Obstakels die kleiner zijn dan deze afmetingen – zoals smalle stoelpoten – worden mogelijk niet als zodanig herkend. Om te voorkomen dat er tijdens het schoonmaken gebieden worden overgeslagen, probeert de robot deze obstakels te benaderen of er zelfs overheen te rijden; dit kan ertoe leiden dat de robot op het object probeert te klimmen in plaats van eromheen te navigeren.

Hoewel de robot doorgaans in staat is obstakels tot 3 cm hoog te overwinnen, kunnen de werkelijke gebruiksomstandigheden dit vermogen beïnvloeden. Factoren zoals het materiaal van de vloer of het object, de grip, de hellingshoek en lokale omstandigheden (bijv. natte of gladde oppervlakken) zijn van invloed op de klimprestaties. In sommige gevallen kan dit ertoe leiden dat de robot vast komt te zitten op meubelpoten.

Om dit risico te beperken, raden wij u aan 'No-Go Zones' of 'Invisible Walls' (virtuele muren) in de app in te stellen, zodat de robot deze gebieden volledig vermijdt.

• Jeru
klokkert1 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:16:
Hier een Ecovacs T90 pro omni aangeschaft. De stofzuiger rijdt nu zo'n 2 weken rond in ons huis. Het is onze eerste robotstofzuiger en de eerste indruk is erg goed! ik heb het idee dat de vloeren goed schoon worden. ook in de meeste hoeken komt de stofzuiger goed. Tot op heden nog geen strepen met dweilen ontdekt...
Hier ook tot nu toe erg tevreden. Rijdt hier dagelijks, maar ook als kinderen gegeten hebben bijvoorbeeld even een keer. Maakt het hier echt een stuk makkelijker schoonhouden.
Ondertussen ook een behoorlijke set aan onderdelen bij AliExpress los besteld. Die pakketjes die ze aanbieden zijn leuk, maar in verhouding duur als je kijkt hoe vaak je sommige dingen moet vervangen. Nu een stuk meer filters besteld bijvoorbeeld.
Hardnekkig dweilwerk doet hij niet, maar alle ruimtes waar hij is geweest voelen erg schoon aan en niet te nat.
Mappen ging de eerste keer niet geweldig, maar na tweede keer een stuk beter. Erg snel ook moet ik zeggen en maakt er een goede kaart van ondanks meubels die in de weg staan.
Verder viel mij op dat hij behoorlijk stil is.

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 22:03
Jeru schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:36:
[...]

Hier ook tot nu toe erg tevreden. Rijdt hier dagelijks, maar ook als kinderen gegeten hebben bijvoorbeeld even een keer. Maakt het hier echt een stuk makkelijker schoonhouden.
Ondertussen ook een behoorlijke set aan onderdelen bij AliExpress los besteld. Die pakketjes die ze aanbieden zijn leuk, maar in verhouding duur als je kijkt hoe vaak je sommige dingen moet vervangen. Nu een stuk meer filters besteld bijvoorbeeld.
Hardnekkig dweilwerk doet hij niet, maar alle ruimtes waar hij is geweest voelen erg schoon aan en niet te nat.
Mappen ging de eerste keer niet geweldig, maar na tweede keer een stuk beter. Erg snel ook moet ik zeggen en maakt er een goede kaart van ondanks meubels die in de weg staan.
Verder viel mij op dat hij behoorlijk stil is.
Mijn vriendin doet hetzelfde als ze gekookt heeft. zelf pak ik toch vaak snel even de stofzuiger. Hier ook een setje van Ali al binnen. Ik vind ook dat hij relatief stil is ook op high suction. maar ik had geen vergelijkingsmateriaal dus dacht dat dit wellicht normaal is voor robotstofzuigers. Hier wordt er wekelijks/om de week nog eens grondig gedweild. De robot is meer ter vervanging van de dagelijkse schoonmaak. Wat ik wel ondervonden heb is dat er tussen de beugel van het filter en het filter na verloop van tijd wel wat stof ophoopt en die dus we zo nu en dan schoongemaakt moet worden. In de app staat er een timer voor vervanging van het filter maar alleen die zal dus niet voldoen naar mijn mening.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 03:33

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Na ruim een half jaar onze Mova Z60 in gebruik te hebben gehad begon deze dweil errors te geven, alles schoon gemaakt en nieuwe dweil en rollers er in. Nog steeds hetzelfde problem, factory reset heeft ook niet geholpen. Aangeschaft bij bol.com in November 2025 dus terug naar bol onder garantie, robot en basisstation opgestuurd ter reparatie.

Nou waren we niet altijd even tevreden over de Z60 want de hoekjes en langs de randen bleef altijd wat slordig (de WAF factor was not amused), zeker in de keuken waar de hoogte van de plinten 9 centimeter is. Het automatische reinigingssysteem en afgifte van schoonmaakmiddel vonden we ideaal dus daar lag het niet aan.

Na dik twee weken bericht van bol dat de Z60 niet meer reparable was en dat ik mijn geld terugkreeg in cadeaubonnen, deze staan inmiddels weer op mijn account dus nu op zoek naar een nieuwe robo.

Toch liever geen Mova meer, een een dweilroller ben ik ook maar vanaf gestapt.

Kom ik uit op Roborock (zeker gezien de hoogte) en Dreame (daar is de hoogte wel een issue).

Roborock Saros 10R €749

Dreame L50s Pro Ultra €748

Roborock Saros 20 Neo €999

Roborock Saros 20 €1089

Mijn voorkeur gaat uit naar een Roborock in verband met de hoogte, zeker als deze onder de bank kan zuigen (komt nog een nieuwe bank die daar op afgepast wordt).

Verder is bij allemaal alles vrijwel automatisch en van gemak voorzien. De Dreame en 10R zijn al wat ouder maar ik neig toch naar de nieuwe 20 series van Roborock.

Iemand wat zinnigs toe te voegen, want ik blijf het hele robotstofzuigers verhaal zo ondoorzichtig vinden.

• Fried
NightHawk4 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:32:
Na ruim een half jaar onze Mova Z60 in gebruik te hebben gehad begon deze dweil errors te geven, alles schoon gemaakt en nieuwe dweil en rollers er in. Nog steeds hetzelfde problem, factory reset heeft ook niet geholpen. Aangeschaft bij bol.com in November 2025 dus terug naar bol onder garantie, robot en basisstation opgestuurd ter reparatie.

Nou waren we niet altijd even tevreden over de Z60 want de hoekjes en langs de randen bleef altijd wat slordig (de WAF factor was not amused), zeker in de keuken waar de hoogte van de plinten 9 centimeter is. Het automatische reinigingssysteem en afgifte van schoonmaakmiddel vonden we ideaal dus daar lag het niet aan.

Na dik twee weken bericht van bol dat de Z60 niet meer reparable was en dat ik mijn geld terugkreeg in cadeaubonnen, deze staan inmiddels weer op mijn account dus nu op zoek naar een nieuwe robo.

Kom ik uit op Roborock (zeker gezien de hoogte) en Dreame (daar is de hoogte wel een issue).

Roborock Saros 10R €749

Roborock Saros 20 €1089

Mijn voorkeur gaat uit naar een Roborock in verband met de hoogte, zeker als deze onder de bank kan zuigen (komt nog een nieuwe bank die daar op afgepast wordt).

Verder is bij allemaal alles vrijwel automatisch en van gemak voorzien. De Dreame en 10R zijn al wat ouder maar ik neig toch naar de nieuwe 20 series van Roborock.

Iemand wat zinnigs toe te voegen, want ik blijf het hele robotstofzuigers verhaal zo ondoorzichtig vinden.
Ik kan alleen zeggen dat ik een zéér tevreden gebruiker ben van de saros 10r. Sinds de aanschaf ongeveer 6mnd geleden, tegen de verwachting in, niet de behoefte gehad om tussendoor extra (handmatig) te zuigen of te dweilen.

Even voor het beeld; 3p huishouden met 2 langharige dochters van 8 en 10 die de helft van de tijd bij mij zijn. Overal laminaat en tegelvloeren in huis. Rocky doet iedere nacht een ronde over de begane grond (ene dag enkel zuigen, andere zuigen/dweilen). ik denk dat ik hem eens per week een keer een rondje over de andere 2 verdiepingen laat maken.

wat ik super vind:
  • Hij gaat makkelijk onder de bank, kasten, bedden door en onder/rondom eettafel stoelen. een lidar toren zorgt vaak toch voor een hoger profiel.
  • Gescheiden schoon-/vuilwater/schoonmaakmiddel tanks en stofzak is goed voor behoorlijke tijd niet naar omkijken
  • Drempels tot zeker 5cm geen probleem
  • Uitstekende obstakeldetectie en vrij goedkope onderhoudssets op alie (met filters, borstels, dweilen en stofzakken)

• Jeru
NightHawk4 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:32:

Roborock Saros 10R €749

Roborock Saros 20 €1089

Ik zou de L50s pro niet halen bij bol voor die prijs, die is veel goedkoper bij de Duitse Amazon: https://www.amazon.de/-/n...+ultra%2Caps%2C168&sr=8-1
Ik snap dat je dan je bonnen niet kan gebruiken, maar ik zou het zelf zonde vinden bijna 200 euro te veel te betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeru op 08-09-2026 13:55 ]

• NightHawk4

NightHawk4

Jeru schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:54:
[...]

Ik zou de L50s pro niet halen bij bol voor die prijs, die is veel goedkoper bij de Duitse Amazon: https://www.amazon.de/-/n...+ultra%2Caps%2C168&sr=8-1
Ik snap dat je dan je bonnen niet kan gebruiken, maar ik zou het zelf zonde vinden bijna 200 euro te veel te betalen.
Nee klopt had het al gezien maar bedankt. Maar om dan €999 aan cadeaubonnen bij bol te laten staan vind ik ook weer teveel van het goede.
Fried schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:53:
[...]

Ik kan alleen zeggen dat ik een zéér tevreden gebruiker ben van de saros 10r. Sinds de aanschaf ongeveer 6mnd geleden, tegen de verwachting in, niet de behoefte gehad om tussendoor extra (handmatig) te zuigen of te dweilen.

Even voor het beeld; 3p huishouden met 2 langharige dochters van 8 en 10 die de helft van de tijd bij mij zijn. Overal laminaat en tegelvloeren in huis. Rocky doet iedere nacht een ronde over de begane grond (ene dag enkel zuigen, andere zuigen/dweilen). ik denk dat ik hem eens per week een keer een rondje over de andere 2 verdiepingen laat maken.

wat ik super vind:
  • Hij gaat makkelijk onder de bank, kasten, bedden door en onder/rondom eettafel stoelen. een lidar toren zorgt vaak toch voor een hoger profiel.
  • Gescheiden schoon-/vuilwater/schoonmaakmiddel tanks en stofzak is goed voor behoorlijke tijd niet naar omkijken
  • Drempels tot zeker 5cm geen probleem
  • Uitstekende obstakeldetectie en vrij goedkope onderhoudssets op alie (met filters, borstels, dweilen en stofzakken)
Hebben nu nog een houten vloer maar daar komt een keramische in met houtnerf. Geen drempels, wel lange haren van vrouw en dochterlief, burmese kat die verhaart maar wel een hoop zooi in onze woonkamer/keuken/gang van 65m2.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Een alternatief kan deze nog zijn https://www.bol.com/nl/nl/p/roborock-robotstofzuiger-qrevo-edge-2-pr/9300000265774233/?cid=1788876526051-5572461197381

Ik heb die net een weekje in gebruik, iets nieuwe model en vergelijkbaar met de Saros 10R qua specs, maar hij heeft wel iets nieuwer SmartPlan (versie 3.0), is iets stiller en energiezuiniger en is daarnaast €50 goedkoper.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik begrijp weinig van de roborocks. 10r, 20r maar dan ook nog de neo, sonic, x varianten. En dan de qrevo serie nog die vrij vergelijkbaar is. Het wordt er niet makkelijker op.
Ik zoek nog een goede vergelijking :)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:24
martinvdm schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:21:
Ik begrijp weinig van de roborocks. 10r, 20r maar dan ook nog de neo, sonic, x varianten. En dan de qrevo serie nog die vrij vergelijkbaar is. Het wordt er niet makkelijker op.
Ik zoek nog een goede vergelijking :)
Ondanks dat ik een haat liefde verhouding heb met AI vind ik het wel makkelijk om dingen zoals robotstofzuigers vergelijken. Vaak controleer ik nog wel de bronnen als ik opties 100% zeker wil weten
Het aanbod van Roborock is inderdaad enorm verwarrend geworden door de wirwar aan cijfers en letters. Gelukkig zit er wel een logica achter.
Kort samengevat: De S-serie (S7, S8) is de traditionele premium lijn, de Q-serie (Q7, Q8, Q5) is de budget- en middenklasse, en de Qrevo-serie is de moderne 'all-in-one' lijn met roterende dweilen.
Hier is een simpel overzicht om de series en de letters te ontcijferen:
## 1. De Hoofdseries (S, Qrevo en Q)

* S-serie (Premium vlaggeschepen): Dit zijn de absolute topmodellen (zoals de S8). Ze gebruiken een dweilsysteem dat vibreert (Sonic Mopping) in plaats van ronddraait, en hebben vaak dubbele rubberen hoofdborstels.
* Qrevo-serie (De nieuwe standaard): Deze serie is mateloos populair omdat hij topfuncties biedt voor een betere prijs dan de S-serie. Het grote verschil: de Qrevo gebruikt twee snel ronddraaiende dweilpads (net als een polijstmachine).
* Q-serie (Middenklasse & Budget): Dit zijn de oudere of afgeslankte modellen (zoals Q7, Q8). Ze hebben vaak minder geavanceerde obstakelherkenning en een simpelere 'meesleep'dweil, maar zuigen wel heel goed.

## 2. Wat betekenen de letters en toevoegingen?
Als je een basismodel hebt gekozen (bijvoorbeeld de S8 of de Qrevo), bepalen de letters erachter hoe luxe het oplaadstation en de functies zijn:

* Max / Plus: Vaak een lichte upgrade van het basistype, bijvoorbeeld met iets meer zuigkracht of een dockingstation dat alleen stof leegzuigt.
* Pro: Dit betekent meestal dat het dockingstation ook de dweilen wast met warm water en ze droogt met warme lucht.
* MaxV: De 'V' staat voor Vision. Deze modellen hebben een ingebouwde camera (RGB-camera) waarmee de robot objecten (zoals rondslingerende kabels of sokken) écht kan zien en herkennen op de vloer.
* Master / Ultra: De absolute topuitvoeringen. Deze stations doen alles zelf: stof legen, dweilen wassen met heet water, dweilen drogen en soms zelfs een uitschuifbare zijborstel of dweil om strak langs de plinten te poetsen.

## 3. De cijfers (7, 8, 10, 20)
De cijfers staan simpelweg voor de generatie. Hoe hoger het getal, hoe nieuwer de robot. Een S8 is nieuwer dan een S7, en de Qrevo Master of S8 MaxV Ultra behoren tot de recentere, zeer geavanceerde generaties met de hoogste zuigkracht en beste plintenreiniging.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Tinusvolkel schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:25:
[...]

Ondanks dat ik een haat liefde verhouding heb met AI vind ik het wel makkelijk om dingen zoals robotstofzuigers vergelijken. Vaak controleer ik nog wel de bronnen als ik opties 100% zeker wil weten

[...]
Ja dat doe ik ook, zelfs ai heeft het dan soms fout. Fabrikanten maken het gewoon zo ingewikkeld met al die types.

• NightHawk4

NightHawk4

DeNachtwacht schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:12:
Een alternatief kan deze nog zijn https://www.bol.com/nl/nl/p/roborock-robotstofzuiger-qrevo-edge-2-pr/9300000265774233/?cid=1788876526051-5572461197381

Ik heb die net een weekje in gebruik, iets nieuwe model en vergelijkbaar met de Saros 10R qua specs, maar hij heeft wel iets nieuwer SmartPlan (versie 3.0), is iets stiller en energiezuiniger en is daarnaast €50 goedkoper.
Inderdaad interessant maar wat ik niet kan vinden is of deze een automatische dispenser voor reinigingsmiddel heeft, volgens mij niet en ik moet zeggen dat ik dat wel een verademing vond bij de Z60.

En dan staat er op de NL site van roborock ook nog weer andere info dan bij bol met betrekking tot de hoogte 8)7 |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCGZaeJWHwPjoM3SlKBfoGoC88E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHpl5Yut04JZe9CQbzcNpAYB.png?f=fotoalbum_large

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

NightHawk4 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 23:41:
[...]

Inderdaad interessant maar wat ik niet kan vinden is of deze een automatische dispenser voor reinigingsmiddel heeft, volgens mij niet en ik moet zeggen dat ik dat wel een verademing vond bij de Z60.

En dan staat er op de NL site van roborock ook nog weer andere info dan bij bol met betrekking tot de hoogte 8)7 |:(

[Afbeelding]
Zover ik kan vinden heeft alleen de Edge 2 Pro de auto dispenser. Houdt er rekening mee dat er een Qrevo Edge 2, Qrevo Edge 2 Pro en een gewone Qrevo 2 Pro bestaat. De laatste is dan ook hoger dan de Qrevo edge serie.

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 21:29
Dit jaar is op IFA Berlijn de innovatie-lawine wat geluwd maar Dreame komt met een robot die ook met stoom kan schoonmaken. Mss toch iets om in de toekomst rekening mee te houden. Het is de Aqua 20 Roller. Nu waren er gebruikers die met de Aqua 10 lekkages hadden, dus dat probleem en een eerste versie met stoom, het zal wss nog wat ontwikkeltijd nodig hebben om een goed model te hebben (en een lagere prijs). De batterij krijgt het ook hard te verduren wss.

• NightHawk4

NightHawk4

martinvdm schreef op woensdag 9 september 2026 @ 04:06:
[...]

Zover ik kan vinden heeft alleen de Edge 2 Pro de auto dispenser. Houdt er rekening mee dat er een Qrevo Edge 2, Qrevo Edge 2 Pro en een gewone Qrevo 2 Pro bestaat. De laatste is dan ook hoger dan de Qrevo edge serie.
Ik zie inderdaad dat ik de Qrevo 2 Pro had geselecteerd in plaats van de Qrevo Edge 2 Pro :O

Heerlijk handig die benamingen en zeker (zoals ik nu kan zien) dat de Saros 20 Neo buiten de EU gepresenteerd is als de Qrevo Edge 3 Pro :X

• DeNachtwacht
  • Niet online
@NightHawk4 klopt. ik vind die naamgeving ook echt dramatisch. Je hebt (o.a. :/ ) de Qrevo Edge 2, de Qrevo 2 Pro, de Qrevo Edge 2 Pro en de Qrevo 2. Het is echt een complete warboel die alleen voor het ontwikkelaarsteam ongetwijfeld duidelijk is.

Maar ik kan bevestigen dat de QRevo Edge 2 Pro een automatische dispenser voor zeep heeft, en ook 8 cm hoog. Ik heb hem zelf nu weekje in gebruik en hoewel ik verder geen vergelijkingsmateriaal heb, ben ik op zich tevreden. Vraag is alleen of je die 8cm nodig hebt, van Mova / Dreame zijn wel €150 goedkopere modellen te vinden die alles bieden, alleen 1 cm hoger zijn.

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
Even een ervaringsvraag voor degenen die ook een X40 Ultra hebben.

Ik ben aan het denken om de tri-cut borstel aan te schaffen maar ben benieuwd of er mensen met ervaring zijn hiermee die hem ook al langer gebruiken. Origineel en/of namaak is beiden goed als het maar werkt op de lange duur.

Heb het nog afgehouden maar nu het model toch wat langer beschikbaar is en deze borstel ook ben ik benieuwd of mensen positief erover zijn of dat het na een tijdje toch zijn werking verliest?

En ja, ik heb de duizenden Youtube video's gezien van reviewers die het een dag of week in gebruik hebben maar vaak merk je pas echt iets na een half jaar of jaar aan gebruik. hier ben ik dus naar benieuwd.

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-09 17:02
Ik heb 'n 11 maanden geleden een Dreame L40S Pro ultra gekocht. We gebruiken die ongeveer 'n 2-tal keer per week.
Ik merk dat de batterij eigenlijk al merkbaar minder is dan eerst (hij kon eerst m'n benedenverdieping met 'grondig reinigen' doen en nog over hebben; nu moet hij op 3/4e van de oppervlakte gaan laden.
Zou dit een gegronde reden voor retour zijn? (ik weet niet in hoeverre Amazon veel laat herstellen/nakijken) (ik weet dat 'n batterij achteruit gaat; maar naar mijn gevoel is dit sneller dat eigenlijk zou mogen.. maar als ze hem checken, zeggen 'ah nee, toch normaal; x kost voor de controle' dan heb ik meer miserie/kosten dan nu natuurlijk)

• karakedi
xyonix schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:34:

Ik ben aan het denken om de tri-cut borstel aan te schaffen maar ben benieuwd of er mensen met ervaring zijn hiermee die hem ook al langer gebruiken. Origineel en/of namaak is beiden goed als het maar werkt op de lange duur.

Heb het nog afgehouden maar nu het model toch wat langer beschikbaar is en deze borstel ook ben ik benieuwd of mensen positief erover zijn of dat het na een tijdje toch zijn werking verliest?

En ja, ik heb de duizenden Youtube video's gezien van reviewers die het een dag of week in gebruik hebben maar vaak merk je pas echt iets na een half jaar of jaar aan gebruik. hier ben ik dus naar benieuwd.
Ik gebruik een jaar de tri cut borstel. Een verademing tov rubberen borstel betreft gewikkelde haren.

• karakedi
Hermod schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:52:
Ik heb 'n 11 maanden geleden een Dreame L40S Pro ultra gekocht. We gebruiken die ongeveer 'n 2-tal keer per week.
Ik merk dat de batterij eigenlijk al merkbaar minder is dan eerst (hij kon eerst m'n benedenverdieping met 'grondig reinigen' doen en nog over hebben; nu moet hij op 3/4e van de oppervlakte gaan laden.
Zou dit een gegronde reden voor retour zijn? (ik weet niet in hoeverre Amazon veel laat herstellen/nakijken) (ik weet dat 'n batterij achteruit gaat; maar naar mijn gevoel is dit sneller dat eigenlijk zou mogen.. maar als ze hem checken, zeggen 'ah nee, toch normaal; x kost voor de controle' dan heb ik meer miserie/kosten dan nu natuurlijk)
Als het rechtstreeks bij amazon is gekocht, verwacht ik dat het wordt gecrediteerd en niet gerepareerd. Indien het door third party is verkocht, zal reperatie volgen.

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 22:45
xyonix schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:34:

Wij hebben een X40 Ultra. Deze draait nu al ruim 1,5 jaar bij ons, ik denk wel 3 keer in de week gemiddeld. Teller staat op 17095 minuten en 14523 m2 schoongemaakt... 8) .
Al heel snel heb ik de originele tri-cut borstel besteld vanwege de lange haren van mijn dochters en vrouw. Om in één woord de borstel te beschrijven: "geweldig"! Er zitten geen haren meer om de borstel heen gewikkeld. In het afgelopen jaar heb ik denk ik 1 keer de zijkanten van de borstel schoongemaakt, daar blijft wel iets zitten. Ik zou niet meer zonder willen.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

DeNachtwacht schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:34:
@NightHawk4 klopt. ik vind die naamgeving ook echt dramatisch. Je hebt (o.a. :/ ) de Qrevo Edge 2, de Qrevo 2 Pro, de Qrevo Edge 2 Pro en de Qrevo 2. Het is echt een complete warboel die alleen voor het ontwikkelaarsteam ongetwijfeld duidelijk is.

Maar ik kan bevestigen dat de QRevo Edge 2 Pro een automatische dispenser voor zeep heeft, en ook 8 cm hoog. Ik heb hem zelf nu weekje in gebruik en hoewel ik verder geen vergelijkingsmateriaal heb, ben ik op zich tevreden. Vraag is alleen of je die 8cm nodig hebt, van Mova / Dreame zijn wel €150 goedkopere modellen te vinden die alles bieden, alleen 1 cm hoger zijn.
Wat bedoel je met “die alles bieden”, wat komt je qrevo edge 2 pro tekort dan? Met de huidige voordeel haal je volgens mij toch een behoorlijk complete machine in huis.

• DeNachtwacht
  • Niet online
martinvdm schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:50:
[...]

Wat bedoel je met “die alles bieden”, wat komt je qrevo edge 2 pro tekort dan? Met de huidige voordeel haal je volgens mij toch een behoorlijk complete machine in huis.
Ik bedoel het juist andersom, als je het niet erg vindt een apparaat te kopen dat 1 cm hoger is (voor veel banken geen probleem) kun je bij zowel Mova als Dreame modellen vinden die alles bieden wat deze roborock levert (4 cm drempels, automatische reinigingdispenser, uitschuifbare arm voor in de hoeken, matter support etc) alleen kosten die €100-150 minder.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

DeNachtwacht schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:04:
[...]

Ik bedoel het juist andersom, als je het niet erg vindt een apparaat te kopen dat 1 cm hoger is (voor veel banken geen probleem) kun je bij zowel Mova als Dreame modellen vinden die alles bieden wat deze roborock levert (4 cm drempels, automatische reinigingdispenser, uitschuifbare arm voor in de hoeken, matter support etc) alleen kosten die €100-150 minder.
Aha. Ben wel benieuwd of je nog een review wilt schrijven of uitgebreider je ervaring wilt delen.

• NightHawk4

NightHawk4

DeNachtwacht schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:34:

Dank op de website van Roborock zelf staat het allemaal wat duidelijker vermeld, ik merk dat de leveranciers er onderhand ook moeite mee hebben. :F

Heb ik die 8 centimeter nodig? Aangezien mijn keukenplinten al 9 a 10 centimeter zijn (de laagste is 9) ga ik geen risico lopen dat het net niet lekker uitkomt en de randjes niet voldoende gedaan worden. Daarnaast is elke centimeter voor wat betreft banken en ander meubilair qua hoogte best wel veel. :+

Gezien WAF toch echt geen witte wilde en ik in het verleden wat slechte ervaringen heb gehad met bol resellers (ja roborock official store is ook een partner/reseller maar de fabrikant is toch anders imho) toch maar voor de Roborock Saros 20 Neo gegaan. Oftewel de Roborock Qrevo Edge 3 Pro buiten de EU. :O

Een complete review zal het wel niet worden maar ik zal mijn bevindingen hier iig wel delen. :*)

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 13:32
Hermod schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:52:
Bedankt voor het delen. Ik heb zowel de L40S Pro Ultra en de L40 Ultra AE thuis staan. Toevallig gister allebeide aan gezet op de begane grond (als test). Ze begonnen op dezelfde plek en de L40S Pro Ultra verbruikte aanzienlijk meer batterij.

Bizar veel. Ik neig om de L40S Pro Ultra terug te sturen, ook al heeft deze de zijborstel die kan uitsteken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZX5wTTUATogXr3UB1wD8kFsaUTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grUlXPYkXRajgWLBID6hxVus.jpg?f=fotoalbum_large

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb ik het juist dat de Saros X20 al de nodige accessoires bevat om het basisstation aan te sluiten op een vaste waterleiding / afvoer en dat je bij de Dreame X50 nog een aparte set moet aanschaffen?

https://fgheysels.github.io/

• GeeMoney
@twkr18526 komt dat niet gewoon door die uitschuifbare arm etc. dat die dus meer verbruikt maar biedt die Ultra ook niet de optie van snel laden ?
Dan zou je totale runtime verschil misschien nog weleens mee kunnen vallen afhankelijk van hoeveel m2 hij moet doen.
En je hebt exact dezelfde reinigingsopties ingesteld? Anders is het sowieso natuurlijk een beetje appels met peren.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 11-09-2026 23:13 ]

• Spiral
  • Niet online
twkr18526 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:31:
[...]

Bedankt voor het delen. Ik heb zowel de L40S Pro Ultra en de L40 Ultra AE thuis staan. Toevallig gister allebeide aan gezet op de begane grond (als test). Ze begonnen op dezelfde plek en de L40S Pro Ultra verbruikte aanzienlijk meer batterij.

Bizar veel. Ik neig om de L40S Pro Ultra terug te sturen, ook al heeft deze de zijborstel die kan uitsteken.

[Afbeelding]
Hier heeft de L40S Pro Ultra 15% verbruikt nadat hij volledig is opgeladen. 10 m² gedaan. Daarbij eerst stofzuigen en daarna pas intensief gedweild. Daar deed deze 10 min over.

Daarnaast is deze net terug van reparatie. Ging op willekeurige moment geheel uit tijdens zijn taken. Wanneer je 'm weer in de dockingstation plaatste kwam die weer tot leven.

[ Voor 6% gewijzigd door Spiral op 12-09-2026 21:11 ]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is er een bepaald model wat bekend staat het goed te doen op tapijt? En de beste navigatie? Dweilfuncties etc gebruik ik eigenlijk niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Navi op 13-09-2026 13:03 ]

• karakedi
Navi schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:32:
Is er een bepaald model wat bekend staat het goed te doen op tapijt? En de beste navigatie? Dweilfuncties etc gebruik ik eigenlijk niet.
Neem degene met de meeste zuigkracht. Punt is dat uitgebreidere modellen met dweil d ehoogste zuigkracht hebben.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wij gebruiken nu al 5 jaar dagelijks een Roborock S5 max naar volle tevredenheid. Maar er lijkt nu een wiel defect te zijn en een nieuw setje kost ruim 30 euro. En ik twijfel of deze stofzuiger dat nog waard is.

Voornaamste reden daarvoor is dat ik nieuwe modellen zie die er vergelijkbaar uitzien, maar betere specs lijken te hebben voor 100-150 euro en met een basisstation voor lediging rond de 200-250 euro.

Maar er zijn zoveel modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan iemand me op weg helpen of wat tips geven?

Is een Roborock Q5 / Q7 / Q10 versie S5 / L5 / PF / V met zelfledigend basisstation technisch gelijk of beter dan onze S5 max?

We gebruiken deze alleen op een harde houten vloer met 2 deurmatten in stofzuigstand, geen dweilen. En werkt zo'n basisstation goed of ben je toch iedere 2 weken aan het hannesen?

Ik zag bv een Roborock Q7 L5+ met stoflediging voor 189,- op Amazon: https://www.amazon.nl/dp/B0DWMLMRWQ

Zou dat een goede vervanger zijn voor ons?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:31
Onze Roborock S7 begint er de brui aan te geven. Resultaten zijn steeds minder en het lijkt of er op sommige momenten iets over de vloer krast (geen idee wat).

Dus ik ben met een schuin oog naar vervanging aan het kijken. Echt maximaal 500 euro, liever stuk minder. Over het stofzuigen van de S7 waren we altijd wel tevreden, over de het dweilen een stuk minder. Ik wil dus roterende dweilen en een docking station die de dweilen ook schoonmaakt. Is dat te doen voor sub-500? En wat zouden dan aanraders zijn?

• GeeMoney
barrymossel schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:10:
Onze Roborock S7 begint er de brui aan te geven. Resultaten zijn steeds minder en het lijkt of er op sommige momenten iets over de vloer krast (geen idee wat).

Dus ik ben met een schuin oog naar vervanging aan het kijken. Echt maximaal 500 euro, liever stuk minder. Over het stofzuigen van de S7 waren we altijd wel tevreden, over de het dweilen een stuk minder. Ik wil dus roterende dweilen en een docking station die de dweilen ook schoonmaakt. Is dat te doen voor sub-500? En wat zouden dan aanraders zijn?
Ik had hiervoor een Eufy X10 Pro , op PVC vloeren deed hij het prima, op ons keramisch parket liet hij lichte strepen achter maar vrienden van ons met weer een houten vloer hoor ik ook niet over strepen.
Wellicht bij een zaak bestellen en proberen en anders kan hij retour.
Verder was die wel lekker compleet ook en werkte prima. En onder de €500,-

• barrymossel
GeeMoney schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:14:
[...]

Ik had hiervoor een Eufy X10 Pro , op PVC vloeren deed hij het prima, op ons keramisch parket liet hij lichte strepen achter maar vrienden van ons met weer een houten vloer hoor ik ook niet over strepen.
Wellicht bij een zaak bestellen en proberen en anders kan hij retour.
Verder was die wel lekker compleet ook en werkte prima. En onder de €500,-
Maar geen zelfreinigende dweilen, toch? Dan is misschien de Dreame L40 Ultra AE misschien een betere keuze?

• GeeMoney
barrymossel schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:34:
[...]

Maar geen zelfreinigende dweilen, toch? Dan is misschien de Dreame L40 Ultra AE misschien een betere keuze?
Euhm, hij wast ze elke 20-40min afhankelijk wat je instelt.
Maar mijn Dreame hier doet het ook met warm/heet water, dat is helemaal mooi maar toch wissel ik elke 2 weken de pads en gooi ik ze in de was.

• barrymossel
GeeMoney schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:35:
[...]

Euhm, hij wast ze elke 20-40min afhankelijk wat je instelt.
Maar mijn Dreame hier doet het ook met warm/heet water, dat is helemaal mooi maar toch wissel ik elke 2 weken de pads en gooi ik ze in de was.
Hmm, ik heb verkeerd zitten kijken denk. En sowieso zullen de dweilpads uitgewassen worden in de wasmachine, maar ik wil toch wel een aantal dweilbeurten achter elkaar zonder "onderhoud". Nu dweilen we om de drie dagen en dan gaat die lap in de wasmachine. Liever elke dag dweilen en dan om de zoveel dagen die pads in de wasmachine.

Maar sowieso zijn beide stofzuigers dan een aanzienlijke upgrade t.o.v. de S7, die 4,5 jaar geleden ruim 100 euro meer kostte.

• karakedi
barrymossel schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:10:

De goedkoopste optie is deze https://m.joybuy.nl/landingPage/dp/102667515?siteCode=NL-Site

Met nieuw account 210 euro. Weet niet of deze actie nog geld

• de Peer

de Peer

under peer review

KifArU schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:04:
Wij gebruiken nu al 5 jaar dagelijks een Roborock S5 max naar volle tevredenheid. Maar er lijkt nu een wiel defect te zijn en een nieuw setje kost ruim 30 euro. En ik twijfel of deze stofzuiger dat nog waard is.
als 2e stofzuiger lijkt hij me dat dik en dwars waard. Als ik 5 van die stofzuigers voor 30 euro kon kopen, zou ik het direct doen. Dan heb ik er in elk deel van het huis 1.

• DeNachtwacht
  • Niet online
KifArU schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:04:
Ziehier ;)

Sowieso voor iedereen een tip al die accessoires zijn bij AliExpress stukken goedkoper. Soms officieel, soms niet maar als je even kijkt is altijd wel spul met 4.8 sterren uit 5 te vinden. Heb hier ook een compleet setje met 4 armborstels, 4 filters, 6 stofzuigerzakken, 4 dweiltjes en 2 draaiborstels binnen voor €30. Prima kwaliteit en helemaal tevreden voor een fractie van de prijs.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
DeNachtwacht schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:02:
[...]

Ziehier ;)

Sowieso voor iedereen een tip al die accessoires zijn bij AliExpress stukken goedkoper. Soms officieel, soms niet maar als je even kijkt is altijd wel spul met 4.8 sterren uit 5 te vinden. Heb hier ook een compleet setje met 4 armborstels, 4 filters, 6 stofzuigerzakken, 4 dweiltjes en 2 draaiborstels binnen voor €30. Prima kwaliteit en helemaal tevreden voor een fractie van de prijs.
Ik zou het met stofzakken en filters er niet op wagen Gineau in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

Misschien bij een robot van een paar honderd euro.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Morpheusk schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:04:
[...]

Ik zou het met stofzakken en filters er niet op wagen Gineau in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

Misschien bij een robot van een paar honderd euro.
Haha. Vacuum wars is een youtube kanaal dat zijn geld verdient met robotstofzuigers reviewen en de commissies die natuurlijk via de referrals onderaan en in het filmpje worden gedaan. Hoe duurder de stofzuigerzak, hoe duurder de commissie ;) De banden met de stofzuigerfabrikanten zelf zullen ook niet bepaald minimaal zijn.

Die zakken zullen misschien minder zijn maar zoals je ziet lekt er via de zijkanten ook heerlijk wat weg bij de officiële zakken. Kortom je zal sowieso dat station waarin die zakken zitten even moeten uitzuigen / reinigen, en dat moest toch al.

Ik heb alles nu toch al binnen, dus goed om idd eens op te letten tegen die tijd maar ik denk dat ik eventueel iets meer stof in die bak voor een 75% lagere prijs wel best vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-09-2026 20:11 ]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:02:
[...]

Ziehier ;)

Dank voor de suggestie! Maar het defect zit in de aangedreven wielen en die zijn een stuk duurder :(
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste