Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:33
Momenteel gebruik ik een Dreame L10s ultra. Best een goede stofzuiger maar ik vind de dweil prestaties iets ondermaats. Niet slecht, maar ben op zoek naar iets beters.

Het probleem is vooral dat ik een koeienhuud in de kamer heb liggen die hij te laat herkend als tapijt. Hierdoor tilt hij te laat z'n dweiltjes omhoog waardoor deze komt vast te zitten en hij eens per 3 rondes z'n dweiltjes verliest.

Ik wil dus graag een stofzuiger met een roller dweil zoals de Ecovacs Omni T80. Ik denk dat dit minder of geen problemen zal geven en de dweil prestaties schijnen beduidend beter te zijn dan bij stofzuigers met rond draaiende dweiltjes.

Ik heb eigenlijk 3 belangrijke eisen:

-Roller dweil sysyeem
-live camera weergave
-compatible met Homey

Ik had eerst de eufy E25 op het oog, maar deze heeft vreemdgenoeg geen live camera functie. Bijzonder, gezien het feit Eufy groot is geworden met camera's.

De ecovacs T80 komt het meest in de buurt maar deze is niet compatible met Homey. Al is hier via home assistant eventueel een mouw aan te passen.

Mijn vraag is of er in deze prijsklasse nog stofzuigers zijn die ik ook over het hoofd zie. Van bovenstaande "eisen" is het compatible zijn met Homey het minst relevant. Hier is vaak via een omweg wel wat mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-07 22:18
Morpheusk schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:22:
[...]

Heb sinds een aantal dagen ook een Dreame. Blijf het wel bizar vinden dat ze ieder jaar 1 of 2 nieuwe robots uitbrengen.
Verdienmodel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:51
ReTechNL schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:33:
https://www.bright.nl/nie...-klimt-over-drempels.html
December gaan wij verhuizen naar onze nieuwe woning. En met een Noorse boskat in huis is het nu iedere dag stofzuigen en nog heb je het idee dat er niets gebeurd is.
Nu zag ik de nieuwe dreame voorbij komen die in december/januari uitkomt.
Nu lees ik wel op Reddit dat er veel gebruikers van dreame problemen hebben met de navigatie van de dreame stofzuigers. Zijn er hier personen die dat ook ervaren?
Dit is de dreame versie van Mova Z50 ultra. Artikelen zullen niet veel van elkaar verschillen. De draaiende dweil schijnt snel te verslijten. Ik weet niet meer waar ik die bericht ben tegengekomen. Ik dacht in een facebookgroep van mova of dreame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gezien op de vorige pagina de vraag was naar onderdelen, ben ik wel benieuwd, hoe vaak vervangen jullie onderdelen aan je robotstofzuiger? Mijn Roborock rijdt hier nu bijna 7 jaar rond, wat ik in die tijd vervangen heb:

1. De Lidar motor.

En ja, dat was het. Plus dat is niet iets wat je in de standaard setjes reserveonderdelen vindt :P . Maar alle borstels, filters, etc zijn nog gewoon origineel. En op infrarood sensors na die soms onterecht alarm slaan (cliff sensors enzo), doet hij het nog prima. De borstels zien er ook gewoon goed uit nog. Misschien eens keertje nieuw filter voor stofbakje kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:13

de Peer

under peer review

Sissors schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:17:
Gezien op de vorige pagina de vraag was naar onderdelen, ben ik wel benieuwd, hoe vaak vervangen jullie onderdelen aan je robotstofzuiger? Mijn Roborock rijdt hier nu bijna 7 jaar rond, wat ik in die tijd vervangen heb:

1. De Lidar motor.

En ja, dat was het. Plus dat is niet iets wat je in de standaard setjes reserveonderdelen vindt :P . Maar alle borstels, filters, etc zijn nog gewoon origineel. En op infrarood sensors na die soms onterecht alarm slaan (cliff sensors enzo), doet hij het nog prima. De borstels zien er ook gewoon goed uit nog. Misschien eens keertje nieuw filter voor stofbakje kopen.
Hier ook na 7 jaar nog niets vervangen. Ga binnenkort verhuizen en dat lijkt me een mooi moment om even wat zaken te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:45

Dennis1812

Amateur prutser

Sissors schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:17:

1. De Lidar motor.

Maar je zij borstel, filter en dweil zijn na 7 jaar echt wel kapot versleten.
Of je robot wordt niet gebruikt natuurlijk.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:09
ReTechNL schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:33:
https://www.bright.nl/nie...-klimt-over-drempels.html
December gaan wij verhuizen naar onze nieuwe woning. En met een Noorse boskat in huis is het nu iedere dag stofzuigen en nog heb je het idee dat er niets gebeurd is.
Nu zag ik de nieuwe dreame voorbij komen die in december/januari uitkomt.
Nu lees ik wel op Reddit dat er veel gebruikers van dreame problemen hebben met de navigatie van de dreame stofzuigers. Zijn er hier personen die dat ook ervaren?
Ik heb sinds kort een Dreame X50 rondrijden, en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de navigatie. (Maar komend van helemaal niks zegt dat misschien niet zoveel.)
Nu is de X50 nog wel "bang" van lange gordijnen, maar ik zag vandaag een nieuwe optie in de app waarmee je de locatie van lange gordijnen kan aangeven. Ik zal morgen eens kijken hoe de X50 hier nu mee omgaat.
Ik heb Dreame ook nog een verzoek gestuurd voor het herkennen van deuren. Als de X50 klaar is met een ruimte waarvan ik de deur heb dicht gedaan, en het wilt terug naar de dock, gaat het precies binnen de draairuimte van de deur staan mekkeren. Als ik in de app een deur inclusief draairuimte zou kunnen aangeven, en de X50 wacht hierbuiten, dan zou dat voor mij ideaal zijn.
Ohja, ik heb ook nog wat meubelverhogers besteld zodat mijn bed 3cm omhoog komt en de X50 er onderdoor kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:48:
[...]

Maar je zij borstel, filter en dweil zijn na 7 jaar echt wel kapot versleten.
Of je robot wordt niet gebruikt natuurlijk.
Dweil geloof ik wel, maar die heb ik weleens gebruikt, alleen met zo'n klein reservoir bij mijne en een dweil die hij gewoon achter zich aantrekt, ik heb het snel opgegeven.

Voor de borstels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z0yCF0X5X0zF78rsKw-IYfp9bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48NOj7EsQ5tzMmB6J3MnWFw1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIYHNUx24qS5DlYesyTuupaz5L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pivRUut2W0NRyObPYD5fVS1f.jpg?f=fotoalbum_large
Lijkt weinig mis mee te zijn. Natuurlijk niet in nieuwstaat, maar ze borstelen nog prima.

Hij rijdt elke werkdag, nu is het een appartement, maar afhankelijk hoeveel deuren er open staan tussen ~22 en 45 minuten is hij bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hoofdborstel vind ik lastig te beoordelen.
Maar je zij borstel is wel aardig versleten wat ik zo zie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Veruit meeste borstelhaartjes zitten er nog op, en meeste zijn redelijk recht. Dat hij goed gebruikt is mee eens natuurlijk, maar ik vraag me af of een nieuwe het beter zou doen: Bij mijn bureau kan hij net tot een stukje komen, en daar ontstaat altijd een perfect cirkelvormige stofhoop, precies tot hoever de zijborstel kan komen :P . (Ja er is wat te zeggen om weer eens de gewone stofzuiger te pakken).

Anyway ik zou iig niet vervangen op de snelheid waarmee de xiaomi app zegt dat je zou moeten vervangen. En hij is iig zijn geld wel waard geweest :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 19-07-2025 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een Dreame L10s Ultra. Sinds een paar maanden droogt deze de dweil niet meer na het dweilen. De unit geeft wel als status “drogen”, ik hoor het zoemende geluid, maar na drie uur “drogen” zijn ze nog gewoon nat. Eerder werden ze prima droog. Ik heb de laatste firmware.
Als ik het drogen handmatig aanzet, dan worden ze wel droog.

Iemand die dit herkent? Bug of is er wat defect? Ik heb nog tot november garantie.

Status in Home Assistant na het dweilen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFDJxokN4XAKOldKhOJKn5BnxEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLzKedrjUdNPFfwv1n6N8CY2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door manusjevanalles op 20-07-2025 17:25 ]

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

powermarcel10 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:43:
Het probleem is vooral dat ik een koeienhuud in de kamer heb liggen die hij te laat herkend als tapijt. Hierdoor tilt hij te laat z'n dweiltjes omhoog waardoor deze komt vast te zitten en hij eens per 3 rondes z'n dweiltjes verliest.
Ik heb een L10S-Ultra en ook een mat in de woonkamer. Daar was ik met de autodetectie van die mat ook niet zo tevreden; dus heb ik die verwijderd en hem zelf in de kaart getekend. Daarna nooit meer issues mee gehad. Misschien een idee?

[ Voor 0% gewijzigd door LastBoyScout op 20-07-2025 18:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 12:54
Over battery drain gesproken: iemand die dit herkent?
Dreame X50 die 24 uur uit staat (uit knop), heeft nog maar 37% over bij inschakeling.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:35

ViezeVis

Sample Text

Barleone schreef op zondag 20 juli 2025 @ 23:23:
Dreame X50 die 24 uur uit staat (uit knop), heeft nog maar 37% over bij inschakeling.
De specifieke klacht herken ik niet maar de battery drain issues met de X50 zijn op Reddit wel meermaals besproken. En hoort er vermoedelijk eenmaal bij..

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:00
Eergisteren toevallig ook hier gemeld. Het is niet zozeer battery drain maar hij begint gewoon niet met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:30
Zie t forum van dreame zelf. Is bekend issue blijkbaar mbt drain vd batterij
https://forum.dreametech....hp?mod=viewthread&tid=300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
LastBoyScout schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:43:
[...]

Ik heb een L10S-Ultra en ook een mat in de woonkamer. Daar was ik met de autodetectie van die mat ook niet zo tevreden; dus heb ik die verwijderd en hem zelf in de kaart getekend. Daarna nooit meer issues mee gehad. Misschien een idee?
Het probleem is dat zo'n koeienhuid alles behalve rechthoekig is. Je kunt hem dus niet echt uitsluiten voor het dweilen, of hij neemt een heel stuk niet mee.

Ik denk dat ik voor de Ecovacs X8 Pro Omni of de T80 omni ga. Beide hebben een camera functie, goede dweil functie en zijn via matter aan Homey te koppelen.

Iemand die me over de streep kan trekken welke van deze 2 modellen het beste is? De x9 pro Omni zit buiten m'n budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
powermarcel10 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:52:
[...]

Het probleem is dat zo'n koeienhuid alles behalve rechthoekig is. Je kunt hem dus niet echt uitsluiten voor het dweilen, of hij neemt een heel stuk niet mee.

Ik denk dat ik voor de Ecovacs X8 Pro Omni of de T80 omni ga. Beide hebben een camera functie, goede dweil functie en zijn via matter aan Homey te koppelen.

Iemand die me over de streep kan trekken welke van deze 2 modellen het beste is? De x9 pro Omni zit buiten m'n budget.
Met een beetje geduld zou t moeten lukken om de X9 pro omni kunnen aanschaffen voor €890 klik

Of via mss via t Duitse mydealz

[ Voor 9% gewijzigd door pielle007 op 21-07-2025 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
pielle007 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Met een beetje geduld zou t moeten lukken om de X9 pro omni kunnen aanschaffen voor €890 klik

Thanks, ik ga het in de gaten houden! Zijn ze in Duitsland over 't algemeen goedkoper? Ik kom met enige regelmaat in Duitsland...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
powermarcel10 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:49:
[...]

Thanks, ik ga het in de gaten houden! Zijn ze in Duitsland over 't algemeen goedkoper? Ik kom met enige regelmaat in Duitsland...
Mijn ervaring wel, en kun je feitelijk vaststellen door te controleren via idealo (en mydealz) bv.
Als je dicht bij Duitse grens woont is helemaal ideaal, en kun je indien nodig een afleveradres opgeven bij een lokaal deutsche post filiaal of bv Hermes afleverpunt . (Gebruik t zelf op die manier en werkt prima) zie indien gewenst mn eerdere posts / tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
pielle007 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Ik zie dat de Mediamarkt in Duitsland niet wordt meegenomen in deze vergelijking. Daar kost hij momenteel "maar" €949,-

https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2986629.html

Eigenlijk wil ik niet meer dan €800,- uitgeven. Wellicht nog even wachten. Of het nog even wat beter aan mezelf verkopen. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:27
Ik sta na weken onderzoek op het punt een Dreame x40 aan te schaffen. Wat hij voornamelijk moet doen is een visgraat pvc vloer stofzuigen en dweilen en kattenkorrels / kattenhaar opzuigen.

Budget is +- 1000 euro. Bij Coolblue kan ik hem dan kopen incl 5 jaar zekerheids pakket wat je volgens mij wel wilt met de china-q&a in het achterhoofd.

Omdat er zo vaak zo veel nieuwe modellen uitkomen vroeg ik me af of ik nog een bang for buck concurrent over het hoofd zie of kan ik deze zonder spijt gaan aankopen? :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
KirovAir schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:07:
Ik sta na weken onderzoek op het punt een Dreame x40 aan te schaffen. Wat hij voornamelijk moet doen is een visgraat pvc vloer stofzuigen en dweilen en kattenkorrels / kattenhaar opzuigen.

Budget is +- 1000 euro. Bij Coolblue kan ik hem dan kopen incl 5 jaar zekerheids pakket wat je volgens mij wel wilt met de china-q&a in het achterhoofd.

Omdat er zo vaak zo veel nieuwe modellen uitkomen vroeg ik me af of ik nog een bang for buck concurrent over het hoofd zie of kan ik deze zonder spijt gaan aankopen? :)
Ik ben ook al een tijdje onderzoek aan het doen. Als je de dweil functie belangrijk vindt, waarom dan niet voor een roller mop sysyeem gaan? Zoals de ecovacs X9 pro Omni bijvoorbeeld? Wat zijn je overwegingen om voor de dreame te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:27
powermarcel10 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:15:
[...]

Ik ben ook al een tijdje onderzoek aan het doen. Als je de dweil functie belangrijk vindt, waarom dan niet voor een roller mop sysyeem gaan? Zoals de ecovacs X9 pro Omni bijvoorbeeld? Wat zijn je overwegingen om voor de dreame te gaan?
1. De prijs (i.c.m garantiepakket wat ik wel graag wil)
2. Ik lees mega lovende reviews, maar gebruikerservaringen zijn gemixt, bijvoorbeeld: comments
3. Het uiterlijk is voor mijn vriendin heel belangrijk en daar scoort de x40 goed op :+
4. Objectherkenning schijnt Dreame op het moment nog koning in te zijn maar correct me if I'm wrong?

[ Voor 9% gewijzigd door KirovAir op 22-07-2025 11:22 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:00
Woon je in de buurt, je mag hem wel lenen / keertje zien als je wilt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-07 22:18
[...]

Zo een robot koop je vaak voor een langere periode. Ecovacs is nu eindelijk weer met een gedegen robotstofzuiger gekomen, maar op reddit lees je gemengde reacties over ecovacs producten. Dat ze na verloop van tijd snel stuk gaan of slechte appbediening. Roborock is een bewezen merk, gezien die jarenlang goed blijven presteren en de app het meest is ontwikkelt. Dreame behoort dan ook wel tot de iets betere. Ecovacs wordt positief gereviewed maar of je na een lange periode nog steeds tevreden bent zal moeten blijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
powermarcel10 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:20:
[...]

Ik zie dat de Mediamarkt in Duitsland niet wordt meegenomen in deze vergelijking. Daar kost hij momenteel "maar" €949,-

https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2986629.html

Eigenlijk wil ik niet meer dan €800,- uitgeven. Wellicht nog even wachten. Of het nog even wat beter aan mezelf verkopen. 😂
*herstel mediamarkt staat er ook tussen zie ik zojuist.
Tevens ebay (waar de duitse mediamarkt ook op verkoopt) wordt ook meegenomen bij idealo.

Tip:Wanneer je nog een oude gsm hebt, en evt een vpn, maak een Duits gebonden google account aan (kunt nu ook evt je locatie wijzigen van je huidge account maar raad ik niet aan om t van NL naar DE om te zetten nu) omdat je bij google maar 1x per jaar of 1x per half jaar je thuis locatie mag wijzigen)

Enfin, hierdoor kun je de duitse mediamarkt app gebruiken en ook de kortingscoupons in de app activeren voor extra kortingen welke niet te krijgen zijn als je op de website van mediamarkt inlogt.
Scheelt bij een leuke actie vaak ook weer €50 of meer.
Is evt de moeite waard. Geduld ook...

Had veel tijd en energie gestoken in t vergelijken (net zoals vele hier) En heb uiteindelijk een besluit genomen, wat ook weer rust gaf.
Zoals eerder vermeld Ecovacs viel af vanwege privacy zorgen, dreame en mova vanwege de duitse reviews op roboterforum, en slechte aftersales (zie ook eigen duitse websites van https://de.dreametech.com en https://de.mova.tech daar hebben ze een eigen forum)

Alle plussen en minnen (ook de ervaringen vanuit dit forum) op een rijtje gezet, waarbij de Roborock Saros 10r de beste keuze was onder de €1k voor onze gezinssamenstelling en dieren in huis. Vooralsnog geen spijt.
WAF is ook zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
thisisjazz schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:13:
[...]

Zo een robot koop je vaak voor een langere periode. Ecovacs is nu eindelijk weer met een gedegen robotstofzuiger gekomen, maar op reddit lees je gemengde reacties over ecovacs producten. Dat ze na verloop van tijd snel stuk gaan of slechte appbediening. Roborock is een bewezen merk, gezien die jarenlang goed blijven presteren en de app het meest is ontwikkelt. Dreame behoort dan ook wel tot de iets betere. Ecovacs wordt positief gereviewed maar of je na een lange periode nog steeds tevreden bent zal moeten blijken
De app is voor mij wel een beetje fire and forget. Eén keer stel je hem ermee in, en daarna doe ik er iig niks meer mee. Ja je kan hem gebruiken om handmatig te te laten rijden zodat hij ergens schoonmaakt. Er zijn snellere methodes om iets schoon te maken. Nu wil je natuurlijk wel een beetje no-go zones kunnen aanmaken enzo.

Wat iig bij mijn retro-Roborock S4 netjes was, is de repareerbaarheid. Ik heb dus niks vervangen aan dat ding, behalve de Lidar motor. Dat was voor een paar Euro een nieuwe motor kopen, oude eruit schroeven, nieuwe erin. Granted in de praktijk kostte het debuggen natuurlijk wel even, en je hebt liever niet dat het nodig is, maar daar kunnen zat andere fabrikanten nog wel wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:27

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
[...]

In mijn familie, vrienden en collega-kringen hebben ze allemaal problemen met hun Ecovacs na een paar maanden, en hebben ze allemaal spijt van hun aankoop. Denk dat Dreame en ook vooral Roborock de beste merken zijn qua betrouwbaarheid en prestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieuwbouwers
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:31
Iemand met een Ecovacs die ervaring heeft met https://github.com/MVladislav/bumper? Lijkt me ideaal voor privacy en integratie met homeassistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:01
Ik heb sinds begin deze week een Eufy X10 pro omni, helaas werkt het direct al niet goed.

Bij het openen van de app krijg ik een melding dat het voltage van het laadstation niet overeenkomt met die van het stroompunt. Dat klopt niet, want het station vraagt 220-240V, wat gewoon normaal is in Nederland.

Na het wegdrukken van de melding kan ik wel gewoon alles gebruiken. Heb het huis in kaart gebracht, gestofzuigd en gedweild. Dat werk allemaal prima. Behalve het leegzuigen van de stofcabine naar de stofzuigerzak in het station. Als ik dit handmatig wil doen in de app dan krijg ik dezelfde melding over het foutieve voltage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeXLAuvyGC-5UJ5vkAffGATQ3fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqHwfHOdg4sJA742kp2utwoq.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die dit herkent? Ben ondertussen druk aan het mailen met Eufy klantenservice, die vrij snel reageren dus dat is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Xqlus1ve schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 06:17:
[...]

In mijn familie, vrienden en collega-kringen hebben ze allemaal problemen met hun Ecovacs na een paar maanden, en hebben ze allemaal spijt van hun aankoop. Denk dat Dreame en ook vooral Roborock de beste merken zijn qua betrouwbaarheid en prestaties.
Dit lees je ook terugkerend op mydealz idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:41
Ik ben heel tevreden met mijn huidige Dreame, de L20. Maar mijn ervaring met de reparatie van onze L10s is niet best. Het duurde máánden: de communicatie verliep heel slecht. Niet reageren, elke vraag moest nog eens opnieuw via de dealer, reparatieofferte sturen zonder rekeningnummer, rekeningnummer vervolgens niet sturen, weer wachten, apparaat kwam uiteindelijk weer retour, maar bleek nog kapot, etc. Uiteindelijk is het via de dealer wel netjes opgelost door het sturen van een gloednieuw apparaat. Maar wat een drama zeg.
Mijn advies: koop bij Amazon. Daar doen ze over het algemeen niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Laatst online: 02:02
monica66 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:32:
Ik ben heel tevreden met mijn huidige Dreame, de L20. Maar mijn ervaring met de reparatie van onze L10s is niet best. Het duurde máánden: de communicatie verliep heel slecht. Niet reageren, elke vraag moest nog eens opnieuw via de dealer, reparatieofferte sturen zonder rekeningnummer, rekeningnummer vervolgens niet sturen, weer wachten, apparaat kwam uiteindelijk weer retour, maar bleek nog kapot, etc. Uiteindelijk is het via de dealer wel netjes opgelost door het sturen van een gloednieuw apparaat. Maar wat een drama zeg.
Mijn advies: koop bij Amazon. Daar doen ze over het algemeen niet zo moeilijk.
Buiten garantie is het bij Amazon ook gewoon pech.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Morpheusk schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:03:
[...]

Buiten garantie is het bij Amazon ook gewoon pech.
Logisch, maar het ging hier om een betaalde reparatie van een robot van nog geen 18 maanden oud.

Misschien denk jij er anders over, maar de manier waarop ze dit hebben opgepakt zegt wel iets over hun serviceniveau. Als je een robot van bijna 1000 euro koopt hoop je toch dat het wat beter geregeld is als er iets kapot gaat.

Mijn ervaring is dat Amazon dit beter.oppakt. Ik denk dat dit daar niet was gebeurd.

[ Voor 9% gewijzigd door monica66 op 23-07-2025 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
monica66 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:42:
[...]

Logisch, maar het ging hier om een betaalde reparatie van een robot van nog geen 18 maanden oud.

Misschien denk jij er anders over, maar de manier waarop ze dit hebben opgepakt zegt wel iets over hun serviceniveau. Als je een robot van bijna 1000 euro koopt hoop je toch dat het wat beter geregeld is als er iets kapot gaat.

Mijn ervaring is dat Amazon dit beter.oppakt. Ik denk dat dit daar niet was gebeurd.
Onder garantie waarschijnlijk wel. Maar ik kan nergens uithalen dat het een garantie geval betreft, mede omdat je het had over een reparatie offerte zonder rekeningnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Morpheusk schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:08:
[...]

Onder garantie waarschijnlijk wel. Maar ik kan nergens uithalen dat het een garantie geval betreft, mede omdat je het had over een reparatie offerte zonder rekeningnummer.
Nee, dit viel buiten de garantie. De robot had wat urine van een kat opgezogen. Maar met alle respect: ik betaal voor een reparatie. En niet weinig ook. Hoeft er dan geen service te worden verleend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
monica66 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:23:
[...]

Nee, dit viel buiten de garantie. De robot had wat urine van een kat opgezogen. Maar met alle respect: ik betaal voor een reparatie. En niet weinig ook. Hoeft er dan geen service te worden verleend?
Jazeker wel, maar ik vermoed dat je via Amazon het niet eens ter reparatie aan kan bieden. Dus dat zal dan rechtstreeks bijv. via Dreame gaan. Ik denk dat Amazon er dan ook niks mee gaat doen.

Hoop dat m'n x50 wel water, kots, haarballen e.d. detecteert :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Morpheusk schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:47:
[...]

Jazeker wel, maar ik vermoed dat je via Amazon het niet eens ter reparatie aan kan bieden. Dus dat zal dan rechtstreeks bijv. via Dreame gaan. Ik denk dat Amazon er dan ook niks mee gaat doen.

Hoop dat m'n x50 wel water, kots, haarballen e.d. detecteert :o
We wisten in eerste instantie niet wat er aan de hand was. De robot deed het nog gewoon, maar wilde niet dokken. Dus werd hij onder garantie opgestuurd. Bij het reparatiecentrum roken ze na het openen een scherpe geur en verklaarden daarom dat het niet onder de garantie viel.

Dus ja, ik denk dat onze robot bij Amazon óók eerst onder garantie was aangenomen en naar het reparatiecentrum was gestuurd. 9f zelfs niet eens opgestuurd had hoeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 12:54
Tja, iRobot deed over een garantie ook 5 maanden ofzo, niet voor iedereen is een robot een luxe en dan is maanden zonder stofzuigen niet acceptabel

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:50
Twee vragen: Als jullie de robotstofzuiger op een andere etage van het huis willen gebruiken, verhuizen jullie dan ook het basisstation mee naar die etage en sluiten jullie die dan aan op de elektriciteit daar? Natuurlijk moet je voor die (nieuwe) etage weer een nieuwe mapping maken. Blijft de mapping van de vorige etage bewaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nee, dat vind ik veel teveel gedoe.

Dat ding stopt gewoon waar hij begonnen is.
Ik heb in de roborock app een 2e map gemaakt inderdaad die ik selecteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:27

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Dennis1812 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:17:
Nee, dat vind ik veel teveel gedoe.

Dat ding stopt gewoon waar hij begonnen is.
Wat @Dennis1812 zegt, en als je niet al te veel meubulair continu verplaatst, ik druk gewoon op start en dan doktert die vanzelf wel waar en op welke verdieping die is :+

Ik moet wel zeggen dat ik 1 netwerk (SSID) in het hele huis heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Xqlus1ve op 24-07-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Xqlus1ve schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 06:17:
[...]

Hmmm, ik lees het op meer plekken! Toch heeft hij op amazon niet enorm veel 1 ster reviews zoals sommige andere modelen. Maar, je hebt me overtuigd. Ik kijk even verder. 't zou mooi zijn als dreame of Roborock met een enigzins betaalbaar model gaan komen met een roller mop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:04

Deathchant

Don't intend. Do!

Dennis1812 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:17:

Ik zet em gewoon boven neer en druk in de app direct op Play/Clean. Hij gaat toch altijd eerst "positioning" doen en dan herkent ie waar ie is en laadt ie de map vanzelf.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:50
Ik hoorde vanavond dat de Roborock Saros 10R ook binnenkort bij Coolblue leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Macovzki schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:16:
[...]

Heb er zin in wanneer de 205 komende Dinsdag word geleverd joh. Dan heb ik ook gelijk 1 week vakantie dus kan ik er lekker mee aan de slag :Y.
Inmiddels rijdt de 205 ook hier weer vrolijk rond.

Ondertussen heeft een familielid, met twee goldenretrievers, ook dezelfde Roomba gekocht. Door de grote opvangbak/compacter lijkt hij tot nu toe weinig problemen te hebben met de vele hondenharen. De rubberen borstel is bij hun tot nu toe niet vast gelopen in de haren.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste