• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Qua budget robot was mijn eerste een Blaupunkt. Destijds €250,-.

Erg tevreden over geweest. Ontweek obstakels ook best goed. Zoog erg goed. Dweilen was matig

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:43
Truus01 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:14:
Wat is op dit moment een goedkope betere robot?

Want mijn vader verteld me ineens dat hij de robot van de Lidl misschien wil kopen (€129), maar ik heb hem al gezegd dat hij beter iets meer geld uit kan geven voor een Roborock/Dreame.
Ik heb ook al aangegeven dat hij beter even kan wachten tot Black Friday, maar hem kennende heeft hij plots volgende week al die van de Lidl in huis...
Ik heb zelf deze Ecovacs DEEBOT N20 Plus. Zeer goed voor een hele schappelijke prijs.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-11 16:22
Truus01 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:14:
Wat is op dit moment een goedkope betere robot?

Want mijn vader verteld me ineens dat hij de robot van de Lidl misschien wil kopen (€129), maar ik heb hem al gezegd dat hij beter iets meer geld uit kan geven voor een Roborock/Dreame.
Ik heb ook al aangegeven dat hij beter even kan wachten tot Black Friday, maar hem kennende heeft hij plots volgende week al die van de Lidl in huis...
Definieer goedkoop even? Moet het prijspunt Lidl zijn dan kom je denk ik automatisch alleen uit op soortgelijke producten. Ik heb nergens nog een Dreame/Roborock gezien voor dat geldt heel eerlijk.
Wachten is denk ik wel een goed iets momenteel, black friday zal binnen paar weken van start gaan. Als hij echt niet kan wachten en dit al prima vindt, dan laat hem vooral zijn ding doen zou ik zeggen haha. Komt achteraf wel erachter of het hem bevalt of niet. Zijn ook mensen die prima tevreden zijn met de goedkopere alternatieven.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp

€100,- erbovenop en je hebt een prima zuiger. De voorganger van deze heeft het een jaar of 2-3 heel goed gedaan hier. Enkel geüpgraded omdat ik een automatische leegstation wilde hebben.
Dat heeft Blaupunkt nu dus ook.

Hij is 1x kapot geweest en toen netjes in garantie vervangen zonder problemen binnen een week.

Het is een overweging waard.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:20
Precies wat je al zegt. Voor 100 euro meer heb je een Roborock Q7 met een dock die het stofvak automatisch leegmaakt. Na drie keer priegelen met het handmatig leegmaken van zo'n bakje had ie waarschijnlijk gewenst dat hij 100 meer zou hebben uitgegeven.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 21:35
Danku zover al.

Ik probeerde al op roborock zelf te zoeken naar de goedkoopste, maar je kan helaas niet gewoon 'robotzuiger' aanklikken en dan sorteren op prijs. (Althans, ik kon het niet vinden.)
Wel ook op Amazon al een paar deals gezien.

Inderdaad, hij zat te denken aan zo'n €150 en ik gaf al aan, doe er €100 bij en je hebt een Roborock.

Ik heb hem in ieder geval nu zover dat hij even wacht en we er samen naar kijken.
Dus zal ik hem ook wel zover krijgen om te wachten op de Black Friday deals.

Maar tips zijn welkom.
Het gaat dus om en budgetrobot. Hij denkt dat dweilen handig is, maar ik denk dat het niet nodig is, omdat het in die prijsklasse niet meer is dan een nat lapje rondtrekken. (Net als bij die van mij.)
En ja, ik denk ook dat hij een 'leegstation' uiteindelijk meer zal waarderen dan iedere keer dat bakje moeten legen met gepriegel.

Volgens mij moet ik vooral kijken naar de Q5, Q7 en Q8 (endan de max/pro/+, weet ik het). Maar mocht ik iets missen, of bv Dreame, daar weet ik namelijk niks van, hoor ik het graag.
Heeft geen haast... ;)

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-11 20:48
Voor de Lidl-prijs heeft Bol de Roborock Q7 L5 (zonder automatisch legen).

Amazon heeft de Dreame D10 Plus Gen 2 met automatisch legen aan €209.

De fancier modellen met schoonmaken van de mop pads zullen wss niet aan de bodemprijs van €250 komen met BF maar mss dat een lokkertje in de buurt komt. Tegen de €350 zie je er toch al naderen (maar dat is een grote opleg tov €129).

• Dazzler2120
  • Laatst online: 10:17

Dazzler2120

FP ProMod
Voor Black Friday ben ik mij een beetje aan het oriënteren op een nieuwe robotstofzuiger voor de benedenverdieping. We zijn niet het grootste talent op gebied van poetsen, dus vaak verslonst het huishouden wat in de drukte van de week, waarbij dit wel kan hebben.
Momenteel heb ik een Ecovacs Deebot Osmo 920 en die heeft ondertussen een aantal optaters gekregen waardoor we vaak wat problemen ermee beginnen te ervaren: ('vergeet' vaak zijn kaart, loopt vaak vast op posities etc.)

Nu kwam ik deze tegen: uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni
Heeft hier iemand ervaring met de Deebot x8 Pro Omni? En de dweilfunctie hiervan?

PS4 PSN: Dazzler2120

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-11 16:57
Dazzler2120 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:05:
Voor Black Friday ben ik mij een beetje aan het oriënteren op een nieuwe robotstofzuiger voor de benedenverdieping. We zijn niet het grootste talent op gebied van poetsen, dus vaak verslonst het huishouden wat in de drukte van de week, waarbij dit wel kan hebben.
Momenteel heb ik een Ecovacs Deebot Osmo 920 en die heeft ondertussen een aantal optaters gekregen waardoor we vaak wat problemen ermee beginnen te ervaren: ('vergeet' vaak zijn kaart, loopt vaak vast op posities etc.)

Nu kwam ik deze tegen: uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni
Heeft hier iemand ervaring met de Deebot x8 Pro Omni? En de dweilfunctie hiervan?
Er zijn enkele reviews op youtube die zeggen dat sommige van deze toestellen hun vuil water lekken. YouTube: Best Robot Vacuum & Mop: What I Wish I Knew Before Buying
Ook op amazon lees je zo'n reviews.
Het is de minderheid die dat ervaart maar het zou jammer zijn moest het jou ook overkomen. Als je naar de prijsevolutie kijkt dan zie je ook een sterke prijsdaling sinds februari. uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni Ik begin me dan vragen te stellen waarom die nu nog maar de helft van de prijs kost.
Het leek me ook een interessante robot maar ik kijk nog verder.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
paterke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

Er zijn enkele reviews op youtube die zeggen dat sommige van deze toestellen hun vuil water lekken. YouTube: Best Robot Vacuum & Mop: What I Wish I Knew Before Buying
Ook op amazon lees je zo'n reviews.
Het is de minderheid die dat ervaart maar het zou jammer zijn moest het jou ook overkomen. Als je naar de prijsevolutie kijkt dan zie je ook een sterke prijsdaling sinds februari. uitvoering: Ecovacs Deebot X8 Pro Omni Ik begin me dan vragen te stellen waarom die nu nog maar de helft van de prijs kost.
Het leek me ook een interessante robot maar ik kijk nog verder.
Heb je momenteel nog een alternatief op het oog met vergelijkbare functies?
Moet zeggen, de software problemen die veel omschreven worden is wel iets wat we nu ook ervaren met onze robotstofzuiger van Ecovacs, ogenschijnlijk 'kleine' aanpassingen maakt de robot van slag en zorgt ervoor dat hij zijn kaart reset. Dus, ik was hier wel een beetje bang voor inderdaad...

• paterke
Dazzler2120 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:08:
[...]

Heb je momenteel nog een alternatief op het oog met vergelijkbare functies?
Moet zeggen, de software problemen die veel omschreven worden is wel iets wat we nu ook ervaren met onze robotstofzuiger van Ecovacs, ogenschijnlijk 'kleine' aanpassingen maakt de robot van slag en zorgt ervoor dat hij zijn kaart reset. Dus, ik was hier wel een beetje bang voor inderdaad...
Wat is belangrijk voor je?
Zo'n lijkt interessant maar is nog rond de 800-900€ en dat is mij persoonlijk te duur.

Ik zoek iets onder de 600 maar liefst 500, om dagelijks met nat door de keuken te gaan. Dus ik leg geen focus op hele vuile vloeren, goede navigatie, lage modellen, dierenharen, over drempels kunnen gaan, dweil achterlaten is het station ...

Ik kom dan uit bij Dreame L40 Ultra AE, Mova P50 (Pro) Ultra. Nu nog te duur maar ik wacht op een promotie.
Ik ga nu ook kijken naar goedkopere modellen maar dan begin je features te missen zoals hoeken borstelen (Dreame L40 AE kan dit ook niet), dweil met warm water reinigen en drogen, minder zuigkracht (al betwijfel ik of dat wel belangrijk is), obstakels minder goed ontwijken ...

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
paterke schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:27:
[...]

Wat is belangrijk voor je?
Zo'n lijkt interessant maar is nog rond de 800-900€ en dat is mij persoonlijk te duur.

Ik zoek iets onder de 600 maar liefst 500, om dagelijks met nat door de keuken te gaan. Dus ik leg geen focus op hele vuile vloeren, goede navigatie, lage modellen, dierenharen, over drempels kunnen gaan, dweil achterlaten is het station ...

Ik kom dan uit bij Dreame L40 Ultra AE, Mova P50 (Pro) Ultra. Nu nog te duur maar ik wacht op een promotie.
Ik ga nu ook kijken naar goedkopere modellen maar dan begin je features te missen zoals hoeken borstelen (Dreame L40 AE kan dit ook niet), dweil met warm water reinigen en drogen, minder zuigkracht (al betwijfel ik of dat wel belangrijk is), obstakels minder goed ontwijken ...
We zitten in ieder geval in dezelfde prijscategorie te kijken. De stofzuiger die ik zoek zal voor de hele benedenverdieping zijn. Dus afwisselend tapijt, keuken, etc. Wel over een gladde vloer waarbij de stofzuiger ook zeker bestemd is voor de dierenharen. Over drempels gaan is geen issue in ons huis.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:02
Wij hebben nu een Dreame X30 Ultra, maar het apparaat gaat helaas retour.
Het patroon waarmee de stofzuiger door de kamer gaat is compleet random. Er blijven zaken op de grond liggen. De dweilfunctionaliteit valt me erg tegen (zelfs nadat we de instellingen aangepast hebben dat deze elke 15 minuten de dweilborstels gaat reinigen en nieuw water gaat pakken)

Daar is 700 eu te veel geld voor.

discogs

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11 14:11
heeft iemand een idee of de laatste irobot modellen ook nog te gebruiken zijn als irobot failliet zou gaan?
zover ik de app kan inschatten werkt vooral cloud-only zegmaar.

de apparaten zelf hebben niet veel knoppen om offline gebruikt te kunnen worden..

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:52
Heeft iemand hier ervaring met de Ecovacs Deebot mini?

Ik ben opzoek naar een robot die ook kan dweilen met draaiende moppads of een rol. Echt liefst ook een zo’n klein mogelijk vanwege de stoelpoten van onze eetkamer stoelen.

Tot nu toe heb ik enkel de switchbot en deze Deebot mini kunnen vinden. Maar als de kwaliteit tegenvalt kies ik misschien toch liever voor een DREAME / Roborock

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:00
Ik kwam dit artikel tegen ... Leek me ook wel relevant voor dit topic:
The Day My Smart Vacuum Turned Against Me
In the logs, I found this line:

2024/02/29, 14:06:55.852622 [LogKimbo][CAppSystemState] Handle message! cmd_id 501 RS_CTRL_REMOTE_EVENT, len 8 serialno 0

That was the moment my vacuum ceased functioning. The timestamp matched precisely with when it had stopped working, even though I hadn’t touched the app.

Someone—or something—had remotely issued a kill command.
I reversed the script change and rebooted the device. It came back to life instantly. They hadn’t merely incorporated a remote control feature. They had used it to permanently disable my device.
Volgens hem gaat het om hardware die in verschillende "slimme" stofzuigers gebruikt wordt.
This wasn’t just one rogue brand. The same hardware, the 3irobotix CRL-200S, powers devices from Xiaomi, Wyze, Viomi, and Proscenic.

Dozens of smart vacuums, all potentially vulnerable to the same abuse. Our homes are filled with cameras, microphones, and mobile sensors connected to companies we barely know, all capable of being weaponized with a single line of code.
Erg interessant om te lezen

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:56
duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 07:29:
Ik kwam dit artikel tegen ... Leek me ook wel relevant voor dit topic:
The Day My Smart Vacuum Turned Against Me

[...]

Volgens hem gaat het om hardware die in verschillende "slimme" stofzuigers gebruikt wordt.

[...]

Erg interessant om te lezen
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe stofzuiger, een van de eisen is dat hij lokaal moet kunnen draaien. Dit soort apparaten stop ik in een vlan die geen toegang tot internet hebben. Dat iemand hem van afstand kapot kan maken is vervelend, maar dat iemand van afstand mee kan kijken op de camera's is gewoon eng.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Heb 3 jaar geleden een robotstofzuiger (Zeezoo) gekocht via Amazon. Kwam er vandaag achter dat de hele app niet meer functioneerde omdat de cloud servers offline zijn omdat de fabrikant al niet meer bestaat. Kan ik hier iets mee richting Amazon of is dit gewoon het risico van het vak met chinese cloud troep?

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:44
Voggy schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:10:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe stofzuiger, een van de eisen is dat hij lokaal moet kunnen draaien. Dit soort apparaten stop ik in een vlan die geen toegang tot internet hebben. Dat iemand hem van afstand kapot kan maken is vervelend, maar dat iemand van afstand mee kan kijken op de camera's is gewoon eng.
Stofzuigers die de additionele firmware Valetudo gebruiken zijn hiervoor heel geschikt. Helaas komt ondersteuning voor nieuwe modellen maar mondjes maat.

• Apocalyps895
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:14
Op Amazon in Duitsland staat de X50 ultra complete nu voor € 888 de L50 kost € 849 voor zo ver ik in de reviews heb gezien zijn deze bijna identiek, de L50 is volgens mij een nieuwer model, zou dit dan de beste keuze zijn?

• duvekot
Janpietertje89 schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:42:
Heb 3 jaar geleden een robotstofzuiger (Zeezoo) gekocht via Amazon. Kwam er vandaag achter dat de hele app niet meer functioneerde omdat de cloud servers offline zijn omdat de fabrikant al niet meer bestaat. Kan ik hier iets mee richting Amazon of is dit gewoon het risico van het vak met chinese cloud troep?
"Risico van het vak".. 3 jaar is waarschijnlijk ook lang genoeg aan "ondersteuning" .. wie weet is er ergens nog een alternatieve firmware te vinden ..

• Kevinns
  • Laatst online: 09:27
prekz schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:56:
[...]

Stofzuigers die de additionele firmware Valetudo gebruiken zijn hiervoor heel geschikt. Helaas komt ondersteuning voor nieuwe modellen maar mondjes maat.
Ik las ook dat de mensen achter valetudo op sociaal vlak… …uitdagend zijn. Mensen die na een compliment of het aandragen van een oplossing voor een bug van de discord geband worden. Dat soort dingen. Niet erg vertrouwenwekkend.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:41
Kevinns schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:31:
[...]

Ik las ook dat de mensen achter valetudo op sociaal vlak… …uitdagend zijn. Mensen die na een compliment of het aandragen van een oplossing voor een bug van de discord geband worden. Dat soort dingen. Niet erg vertrouwenwekkend.
Hij heeft er zelfs een pagina aan gewijd op zijn website.
So you’ve been banned?
Hi!

Just to get that out of the way:
Yes, I suck. I am terrible person. I am evil, vile, and manipulative.
An undeserved autocrat incapable of communication.

You’re probably here because you were banned and your emotions are completely warranted.
No one should be forced to deal with someone like me.

In fact, I wouldn’t want to deal with myself either.
What an insane amount of work for some stupid robot vacuum that is supposed to just work.

Here’s how you can get rid of me and strip me of all my dictatorial might:
Channel those emotions and contact the vendor of your Vacuum Robot.
Niet echt inspirerend zeg maar. Iedereen staat het natuurlij vrij om een fork te maken. ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:20:
[...]

"Risico van het vak".. 3 jaar is waarschijnlijk ook lang genoeg aan "ondersteuning" .. wie weet is er ergens nog een alternatieve firmware te vinden ..
Toch top die wegwerpmaatschappij, ding functioneert nog prima maar alle "app functies" en van afstand starten etc. kan niet meer...Heb er toch maar een mailtje richting amazon aan gewaagd, kijken waar ze mee komen.

• duvekot
Janpietertje89 schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:12:
[...]
Toch top die wegwerpmaatschappij, ding functioneert nog prima maar alle "app functies" en van afstand starten etc. kan niet meer...Heb er toch maar een mailtje richting amazon aan gewaagd, kijken waar ze mee komen.
Weet je in iig wat je aankoop criteria zijn voor je volgende stofzuiger .. alles lokaal kunnen draaien en zonder beperkingen.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat zijn nu de top robo-stofzuigers met dweilfunctie? Liefst 1 die goed overweg kan met een gietvloer.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:51

Oekol

waka waka hey hey

Ferra schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:14:
Wat zijn nu de top robo-stofzuigers met dweilfunctie? Liefst 1 die goed overweg kan met een gietvloer.
Saros 10R en die dreame 50 nog iets gok ik zo

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:37
Oekol schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:31:
[...]

Saros 10R en die dreame 50 nog iets gok ik zo
Ja en de meningen daarover zijn ook nog verdeeld, om het makkelijk te maken

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Over die Saros 10R gesproken, ik kom deze tegen op Aliexpress:
Dat lijkt mij toch echt een gevalletje "too good to be true"?

Edit: Mogelijke 'scam' link weggehaald

[ Voor 50% gewijzigd door Dazzler2120 op 03-11-2025 09:22 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:51:
Over die Saros 10R gesproken, ik kom deze tegen op Aliexpress:
Dat lijkt mij toch echt een gevalletje "too good to be true"?
Graag geen scam links plaatsen hier. Deze verkoper vraagt in de specificaties om per mail contact op te nemen voor een bestelling en via die weg ook te betalen. Dit zijn bekende oplichtingspraktijken op AliExpress.
Hoe bestellen?

Stap 1 Neem contact met ons op via e-mail of whats_app
Stap 2, stel ons gerust vragen over het product, de levering, de betaling, de garantie...
Stap 3, wanneer we alles hebben bevestigd, gaan we verder met uw bestelregistratie en betalingsregeling,
Stap 4, wij zullen een factuur voor u maken om de bestelgegevens te bevestigen en onmiddellijk na betaling te beginnen met verzenden.
Stap 4, eindelijk leveren wij de goederen binnen de gestelde tijd en geven u een trackingnummer."

• Melones
  • Laatst online: 09:08
Ferra schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:14:
ik ben zelf erg tevreden over het dwijlwerk van de roborock q-revo. niet op gietvloer maar parket

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
stin00 schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:15:
[...]

Graag geen scam links plaatsen hier. Deze verkoper vraagt in de specificaties om per mail contact op te nemen voor een bestelling en via die weg ook te betalen. Dit zijn bekende oplichtingspraktijken op AliExpress.

[...]
Aha, niet opgevallen. Ben zelf niet bekend verder met Aliexpress, dus vandaar dat ik het even postte.
Maar goed ook, zie ik dan 8)7

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Melones schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:17:
[...]

ik ben zelf erg tevreden over het dwijlwerk van de roborock q-revo. niet op gietvloer maar parket
Welke heb jij? Ik houd momenteel de Qrevo Edge in de gaten op evt black friday deals...

• Melones
Dazzler2120 schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:24:
[...]

Welke heb jij? Ik houd momenteel de Qrevo Edge in de gaten op evt black friday deals...
wist niet dat er verschillende waren die q-revo heten?
in de app heet hij roborock.vacuum.a75

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

commentator schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:46:
[...]

Ja en de meningen daarover zijn ook nog verdeeld, om het makkelijk te maken
Uiteraard maar allemaal gebaseerd op online reviews van anderen. Er zijn weinig mensen die er 5 bestellen en zelf gaan kijken wat 't best werkt thuis vermoed ik.

Zelf hebben we de Saros 10R besteld en op onze PVC vloer doet die 't prima! Of 1 van 500 euro 't net zo goed doet zullen we nooit weten...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:01
Apocalyps895 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:33:
[...]

Ik zie dat de L50 een roterende dweil heeft, ik las dat een "rol" dweil beter resultaat geeft of is dit inmiddels achterhaald? Ik zit er ook sterk aan te denken de L50 te kopen alleen op dit dweil punt hang ik nog. Hoe is je ervaring tot nu toe?
Het dweilen gaat goed en maakt onze tegelvloer goed schoon. Maar inmiddels heeft de robot al kuren, hij blijft rondjes draaien in een cirkeltje en vervolgens stopt die er dan mee. Ook een reset heeft niet geholpen, dus gaat maar retour denk ik..

• duvekot

• Ferra
  • Niet online
Melones schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:17:
[...]

Oke thanks! Ja ik zie de Saros S10 en de X50 Ultra van Roborock en Dreame. Dit zijn echter ook meteen 1000+ euro. Voor mij is het belangrijk dat hij een kleed kan stofzuigen, een gietvloer kan stofzuigen en dweilen en met lange zwarte haren van de vrouw en dochter kan omgaan. Verder hebben wij een open trap, dus hij moet wel snappen dat hij op de verdieping moet blijven. En owjah, voor de WAF; Ik denk wit over zwart.

• Melones
Ferra schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:58:
[...]

Oke thanks! Ja ik zie de Saros S10 en de X50 Ultra van Roborock en Dreame. Dit zijn echter ook meteen 1000+ euro. Voor mij is het belangrijk dat hij een kleed kan stofzuigen, een gietvloer kan stofzuigen en dweilen en met lange zwarte haren van de vrouw en dochter kan omgaan. Verder hebben wij een open trap, dus hij moet wel snappen dat hij op de verdieping moet blijven. En owjah, voor de WAF; Ik denk wit over zwart.
oei, ik heb m nooit een kleed laten stofzuigen, volgens mij moet je zelf de onzichtbare muur plaatsen om te voorkomen dat hij van de trap af dondert en ik moet iedere week wel de roterende borstel eruit halen en alle lange haren losknippen...

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-11 21:12
Ferra schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:58:
[...]

Hier ongeveer dezelfde eisen alleen met tegels.
Zelf ben ik aan het twijfelen over de "ROBOROCK QREVO 5AE". Maar vraag me af het de extra kosten t.o.v. de 35a waard is.

• algalid
Roborock heeft een nieuw model aangekondigd, de QRevo Curv 2 Flow:
https://roborockstore.com.au/products/qrevo-curv-2-flow
https://global.roborock.com/pages/roborock-qrevo-curv-2-flow

[ Voor 11% gewijzigd door algalid op 03-11-2025 18:33 ]

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:34
Doe es gek. 2k voor een stofzuiger :D

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Boinkie schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:06:
Doe es gek. 2k voor een stofzuiger :D
Is het niet ruim 1400? Gezien de wisselkoers Australische dollar -euro?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ah weet een roller als dweil. Waarom ook niet. Volgende 3 spinning pads?

• algalid
Oekol schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:09:
Ah weet een roller als dweil. Waarom ook niet. Volgende 3 spinning pads?
Dreame probeert het ook met een band "track" ipv ronde roller:
https://nl.dreametech.com...-complete-robotstofzuiger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eE__c4N0RXjx6vAJXwYbi50I8m4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tzYPr6YR2EYzlwGTRxUXaVaV.png?f=user_large

Volgens mij zijn de relatieve verschillen in schoonmaak tussen de methodes niet altijd duidelijk buiten de synthetische testen waar ineens een fles ketchup op de grond ligt uitgesmeerd. Goed schrobben zit nog niet in de huidige generatie robots, hoewel ze de downward pressure al opvoeren tot 18-20 Newton voor het dweilen.

[ Voor 24% gewijzigd door algalid op 04-11-2025 10:05 ]

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
Zijn er hier mensen met een robotstofzuiger icm luchtverwarming met vloerroosters?
Merk dat hier de dweilpad van de S7 Max Ultra redelijk snel opgevreten wordt, niet geheel onlogisch natuurlijk met de ietwat scherpe randjes en hoekjes van de roosters waar hij overheen gaat.

Maar overweeg om in de toekomst de S7 naar de bovenverdieping te verhuizen en een nieuwere op de benedenverdieping, maar hoe gaan roterende mop pads zoals de Qrevo om met dergelijke roosters of zullen deze nog sneller opgevreten worden?

Gaat dus om dergelijke roosters die in de vloer zitten overal, nu overwegen we ook om volgend jaar de vloer te vervangen en te kijken of er slankere.plattere roosters zijn die minder uitsteken, iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxTCh2iWfJG-hG15cj-DdRHOrZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oiO8YxKmpy7W295frjdjgfr.jpg?f=fotoalbum_large

• Kevinns
  • Laatst online: 09:27
algalid schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:00:
[...]

Dreame probeert het ook met een band "track" ipv ronde roller:
https://nl.dreametech.com...-complete-robotstofzuiger

[Afbeelding]

Volgens mij zijn de relatieve verschillen in schoonmaak tussen de methodes niet altijd duidelijk buiten de synthetische testen waar ineens een fles ketchup op de grond ligt uitgesmeerd. Goed schrobben zit nog niet in de huidige generatie robots, hoewel ze de downward pressure al opvoeren tot 18-20 Newton voor het dweilen.
Tja, 20N is 2kg. Als je ziet hoe hard je vaak moet schrobben om een vlek van de vloer te krijgen, dan is een robot natuurlijk per definitie kansloos. Zolang je verwachting is dat het wat extra stof en hele lichte vlekken van de vloer haalt, dan komt het goed.

Die tests met modder of ketchup zijn niet erg boeiend. Normaal gesproken komt de robot natuurlijk niet binnen een paar minuten langs om de boel op te vegen. Eerst droogt het nog -minstens- een halve dag in. Of het is zo erg dat je direct een doekje pakt :+

• paterke
Het enige voordeel van die rollers zou dan zijn dat ze die roller al "reinigen" tijdens het dweilen. Die draaiers en gatschudders kunnen misschien een beetje vuil opnemen maar de rest smeren ze toch gewoon open, niet? Tenzij ze echt om de 5 minuten hun pads gaan reinigen in het station.

Misschien toch eens zoeken hoeveel een aapje kost en als je die kan opleiding om te dweilen.

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:09
Peule_P schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:05:
Zijn er hier mensen met een robotstofzuiger icm luchtverwarming met vloerroosters?
Merk dat hier de dweilpad van de S7 Max Ultra redelijk snel opgevreten wordt, niet geheel onlogisch natuurlijk met de ietwat scherpe randjes en hoekjes van de roosters waar hij overheen gaat.

Maar overweeg om in de toekomst de S7 naar de bovenverdieping te verhuizen en een nieuwere op de benedenverdieping, maar hoe gaan roterende mop pads zoals de Qrevo om met dergelijke roosters of zullen deze nog sneller opgevreten worden?

Gaat dus om dergelijke roosters die in de vloer zitten overal, nu overwegen we ook om volgend jaar de vloer te vervangen en te kijken of er slankere.plattere roosters zijn die minder uitsteken, iemand tips?

[Afbeelding]
Is het niet een idee om in de mapping aan te geven dat je stofzuiger hier niet over heen moet gaan? En dan de rooster eens in de zoveel tijd zelf even af te nemen als dat gewenst is?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Apocalyps895
stefan_ajax schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:51:
[...]

Het dweilen gaat goed en maakt onze tegelvloer goed schoon. Maar inmiddels heeft de robot al kuren, hij blijft rondjes draaien in een cirkeltje en vervolgens stopt die er dan mee. Ook een reset heeft niet geholpen, dus gaat maar retour denk ik..
Dit geeft mij niet veel vertrouwen in een Dreame, doet hij dit steeds op dezelfde plek of totaal willekeurig?

• Peule_P
Salv schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:57:
[...]

Is het niet een idee om in de mapping aan te geven dat je stofzuiger hier niet over heen moet gaan? En dan de rooster eens in de zoveel tijd zelf even af te nemen als dat gewenst is?
Theoretisch kan dat en kan ik alle roosters (al een stuk of 12 in de woonkamer, keuken en gang nog niet meegeteld) als no-go zone instellen, maar dan doet ie dus ook nauwelijks langs de zijkanten/wanden en zou ik nog dagelijks de stofzuiger moeten pakken met 4 katten, 1 hond en 2 kinderen :X

Doel is dan wel met de toekomstige vloer rooster te zoeken die 'vlak' met de vloer zijn en niet uitsteken, denk voor nu de S7 maar laten rondhobbelen en iedere paar weken een nieuwe dwijl erop ;)

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:50
Peule_P schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:22:
[...]

Theoretisch kan dat en kan ik alle roosters (al een stuk of 12 in de woonkamer, keuken en gang nog niet meegeteld) als no-go zone instellen, maar dan doet ie dus ook nauwelijks langs de zijkanten/wanden en zou ik nog dagelijks de stofzuiger moeten pakken met 4 katten, 1 hond en 2 kinderen :X

Doel is dan wel met de toekomstige vloer rooster te zoeken die 'vlak' met de vloer zijn en niet uitsteken, denk voor nu de S7 maar laten rondhobbelen en iedere paar weken een nieuwe dwijl erop ;)
Je kan die zones ingeven als 'tapijt'; zo zou hij daar enkel stofzuigen en z'n dweilen opheffen?

• Peule_P
Hermod schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:46:
[...]

Je kan die zones ingeven als 'tapijt'; zo zou hij daar enkel stofzuigen en z'n dweilen opheffen?
Dat is wel een goeie zeg, daar nog niet aan gedacht, zal een beetje friemelen worden op die kaart, maar ga het eens proberen!

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:01
Apocalyps895 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:01:
[...]

Dit geeft mij niet veel vertrouwen in een Dreame, doet hij dit steeds op dezelfde plek of totaal willekeurig?
Hij gaat gewoon niet verder meer, blijft dan rondjes draaien op 1 plek, het kan natuurlijk pech zijn maarja..
Ook als je hem random ergens los laat, gaat die daar rondjes draaien. Kan gelukkig retour met Amazon.

[ Voor 8% gewijzigd door stefan_ajax op 04-11-2025 18:11 ]

• Ferra
  • Niet online
Ik merk dat in de pricewatch het uitzetten van de dweil-optie niet helemaal werkt. Krijg dan gewoon de Saros R10 terug. Daarom de vraag hier; wat is de beste robotstofzuiger zonder dweilfunctie, maar wel met automatische leeg-functie?

• Apocalyps895
Ferra schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:01:
Ik merk dat in de pricewatch het uitzetten van de dweil-optie niet helemaal werkt. Krijg dan gewoon de Saros R10 terug. Daarom de vraag hier; wat is de beste robotstofzuiger zonder dweilfunctie, maar wel met automatische leeg-functie?
In mijn zoektocht merk ik dat er niet echt 1 de beste is maar dat er bij alle merken en modellen verschillen zijn, soms groot soms klein. Doordat er ook nog is veel verschillende merken en modellen zijn is het erg lastig ook om dit goed duidelijk te krijgen. In dit topic is een Excel bestand gepost wat kan helpen om dit inzichtelijk te maken. Ik denk niet dat er hier iemand is die voor jou situatie kan zeggen wat "de" beste is.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:05

Tazzios

..

Er zijn meerdere "de beste" voor de meeste gebruikers. Merken biede hetzelfde of de functie is nutteloos of je gebruikt de functie niet.
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste