• JsaSlay
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 11-05 12:36
Haal geen Super mega roborock met 10 miljoen Pa voor €1500, Eufy x10 is gewoon net zo goed.
het begint een beetje te vervagen wat 10/10 prestatie is, want elk jaar komen er tig features bij die echt niks bijdragen maar de prijs gaat omhoog. Trap er niet in :)

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 12:30
Ik overweeg om de Dreame L50s Pro Ultra aan te kopen (nu €599 bij Amazon DE). Dat is het L50 model met wat upgrades (pads kuisen op 100 ip 60°, hogere zuigkracht) en downgrades (kleinere batterij, kop is vast/niet intrekbaar).

Wij hebben geen huisdieren, geen opstapjes, geen tapijt behalve een kleintje aan de deur, dus lijkt mij een makkelijke setup. Maar er lopen hier wel 2 kinderen rond die alles laten slingeren. Daarom wil ik graag goede navigatie, en wil ik voor de L50S gaan met "Dubbele laser+AI+RGB+LED" navigatie, en niet de L50 AE met een enkele laser.

Nu lees ik net dat deze zijn dweil pads niet laat liggen in het basisstation, wat de X50 wel doet. Is dat iets dat ik ga missen?

Iemand die een ander toestel zou aanraden?

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59
jeroenikke schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:50:
Ik overweeg om de Dreame L50s Pro Ultra aan te kopen (nu €599 bij Amazon DE). Dat is het L50 model met wat upgrades (pads kuisen op 100 ip 60°, hogere zuigkracht) en downgrades (kleinere batterij, kop is vast/niet intrekbaar).

Wij hebben geen huisdieren, geen opstapjes, geen tapijt behalve een kleintje aan de deur, dus lijkt mij een makkelijke setup. Maar er lopen hier wel 2 kinderen rond die alles laten slingeren. Daarom wil ik graag goede navigatie, en wil ik voor de L50S gaan met "Dubbele laser+AI+RGB+LED" navigatie, en niet de L50 AE met een enkele laser.

Nu lees ik net dat deze zijn dweil pads niet laat liggen in het basisstation, wat de X50 wel doet. Is dat iets dat ik ga missen?

Iemand die een ander toestel zou aanraden?
Heb onlangs de X50 gekocht. Ben positief verrast. Wel wat duurder dan de L50s.
Qua pads, de X50 tilt ze op als hij over vloerkleed gaat, maar kan ze ook eerst terug in het dockingstation doen.

Linksom of rechtsom, zolang hij ze kan optillen is het vooral een leuke gimmick lijkt mij.

wijze woorden

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-05 08:53
In dit topic is eerder over hard water en kalk gesproken, maar zonder duidelijke conclusie.

In mijn gemeente is de waterhardheid 7 dH. Mijn koffievolautomaat moet bij deze waarde regelmatig ontkalkt worden, zou dat voor een robotstofzuiger met dweifunctie ook het geval zijn?

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-05 15:48
Midan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:01:
In dit topic is eerder over hard water en kalk gesproken, maar zonder duidelijke conclusie.

In mijn gemeente is de waterhardheid 7 dH. Mijn koffievolautomaat moet bij deze waarde regelmatig ontkalkt worden, zou dat voor een robotstofzuiger met dweifunctie ook het geval zijn?
natuurlijk

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-05 15:48
Iksie schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:20:
Voor mijn nieuwe PVC vloer overweeg ik als eerste robot ooit, een van de recente robots van Dreame of Roborock. Maar volgens mij kunnen deze geen plinten van 10cm op de bovenkant schoonvegen zoals de Narwal Freo Z Ultra dat wel kan. Weliswaar met een extra borsteltje maar toch, ik dacht met de drempelklimtechniek dat ze wat hoger zouden kunnen reiken. Kan dit niet in de app geprogrammeerd worden?
Het is ook een stofzuiger die over de grond rijdt en 10cm plinten kunnen stofzuigen is natuurlijk wel een beetje te veel gevraagd van iets wat op de grond rondscharrelt...
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste