Er is ook heel veel keus, ik snap dat je door de bomen het bos niet.meer.ziet.
Tegenwoordig gaat het hier vaak om Roborock en Dreame. De duurdere versies van beide merken kunnen het gevraagde aantal m2's prima aan. Welke je kiest hangt af van wat je belangrijk vindt. Bjjvoorbeeld:
Of je er een camera op wilt hebben voor een betere obstakeldetectie, of genoeg hebt aan alleen lidar navigatie;
Of je vlak langs de randen wilt dweilen, of het prima vindt dat het een paar cm er vanaf is;
Of je de pads of dweil tijdens het gebruik gereinigd en na gebruik gedroogd wilt hebben of niet;
Of je een automatische dosering van het schoonmaakmiddel fijn vindt, of dat je het niet erg vindt om het in de watertank te mengen;
De Q Revo en de Dreame L10 ultra zijn ongeveer gelijk aan elkaar en hebben geen camera aan boord. Wel drogen en reinigen van de schoonmaakpads.
De S8 en de Dreame L10s hebben beide een camera en reinigen en drogen de schoonmaakdoek/pads. De zuigkracht van de S8 is wat hoger en je leest vaak dat hij vooral wordt aangeraden voor huishoudens met tapijt. Hij is wel prijzig in vergelijking met L10s Ultra.
Zeker nu er een opvolger van de Dreame L10s uit is, die al gespot is net boven de 1000 euro afgelopen maand: de
L20 Ultra Dit.model heeft nog meer mogelijkheden en 3 jaar garantie.
Zowel de L10, de L10s als de.
L20 kunnen vlak langs de plinten dweilen. De eerste 2 softwarematig door het draaien van de roterende.mop naar de muur. De
L20 heeft een uitschuifbare roterende mop die hiervoor zorgt. De L10s Ultra en de
L20 Ultra hebben beide een automatische zeep dosering.
De Roborock S7 ultra uitvoeringen zijn wat goedkoper dan de S8 en ook prima, máár er zijn wel heel veel uitvoeringen van. Hier kun je ze vergelijken:
https://eloutput.com/nl/n...llen-vergelijkende-tabel/
Van de Roomba weet ik niet zo veel.
Er zijn een paar Roborock S7 Ultra modellen
zonder stofzak: (ik dacht) de Roborock S7+ of S7 MaxV plus met camera erin. Ik lees dat het legen daarvan wel redelijk arbeidsintensief is als je dat.grondig wilt doen. Een stofzak is zo vervangen en gaat relatief lang mee. Je kunt via Ali voordelige accesssoiresetjes aanschaffen.