Het grote Smart #1 topic

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 19:38
MarcelGr schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:13:
[...]

Je moet de afleverkosten (1065) er vanaf halen, komt je dan onder de 45000 is het goed.
S

Aaah top bedankt! Kan niet wachten tot ik hem geleverd krijg. Weten jullie hoe het zit met ventilated stoelen? Op sommige video’s zie ik dat hij het wel heeft de ander weer niet.. wellicht een optie die we later met een OTA krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-09 12:52
ElMayo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:01:
[...]

S

Aaah top bedankt! Kan niet wachten tot ik hem geleverd krijg. Weten jullie hoe het zit met ventilated stoelen? Op sommige video’s zie ik dat hij het wel heeft de ander weer niet.. wellicht een optie die we later met een OTA krijgen?
Mijn #1 Premium heeft -helaas- geen geventileerde stoelen. Ik moet zeggen: als blijkt dat dat er wel in zit maar nog niet geactiveerd is dan kijk ik reikhalzend uit naar de OTA waarmee ze die functie aan gaan zetten *O*. Het zou wel passen bij de geperforeerde stof op de zittingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
ElMayo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:01:
[...]

Weten jullie hoe het zit met ventilated stoelen? Op sommige video’s zie ik dat hij het wel heeft de ander weer niet.. wellicht een optie die we later met een OTA krijgen?
In China heeft hij geventileerde stoelen, maar volgens het Duitse forum zit die hardware er hier niet in. Dat gaat dus niet OTA beschikbaar komen. Helaas. Geen idee hoe dat met de #3 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic95
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-08-2024
Wacht zelf op een #1 BRABUS in de kleur Atom Grey, maar heb het idee dat deze kleur slecht leverbaar is. Via MBPassion gelezen dat deze kleur 'n tijd niet leverbaar was en op de website van Smart staat deze steeds op Binnenkort weer beschikbaar. Iemand ervaringen mee ook?

Ook paar keer proefgereden, en ben benieuwd of iemand de lane change assist al werkend gezien heeft. Paar keer op Smart Pilot gereden met alles aan, maar niet gezien dat deze ook daadwerkelijk van rijbaan kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Mystic95 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:56:
Wacht zelf op een #1 BRABUS in de kleur Atom Grey, maar heb het idee dat deze kleur slecht leverbaar is. Via MBPassion gelezen dat deze kleur 'n tijd niet leverbaar was en op de website je van Smart staat deze steeds op Binnenkort weer beschikbaar. Iemand ervaringen mee ook?

Ook paar keer proefgereden, en ben benieuwd of iemand de lane change assist al werkend gezien heeft. Paar keer op Smart Pilot gereden met alles aan, maar niet gezien dat deze ook daadwerkelijk van rijbaan kan wisselen.
Hier een #1 premium atom grey met de touch bekleding waar ik op wacht. Ben benieuwd. Wacht pas 2 weken dus zal nog wel even duren ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:01
Aanstaande vrijdag een proefrit maken. M’n ogen zijn gevallen op een #1 premium.

Nog nooit elektrisch gereden. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:33
Aanstaande dinsdag mag ik mijn #3 Pro ophalen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baumans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYnKSGWFArOkj3gcsYFpw6oCjLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHiotS2yR2ofqfG8zVTc1kd7.jpg?f=fotoalbum_large

Een ruime 800 km mee gereden inmiddels met een gemiddeld verbruik van 16,7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Vraag 1: Heeft iemand hier misschien een voorbeeld gevonden van de #1 zonder de plastic aerodynamische kappen op de velgen?

[ Voor 122% gewijzigd door ElMayo op 11-06-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Bij mijn Smart merk ik dat de auto vaak niet automatisch open gaat als ik met de sleutel op zak naar de auto toe loop.
Is dat een bekend issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
ElMayo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:08:
Vraag 1: Heeft iemand hier misschien een voorbeeld gevonden van de #1 zonder de plastic aerodynamische kappen op de velgen?
Bij de dealer zeggen ze dat het geen kappen zijn. Maar dat de velg er echt zo uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Tricto schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Bij de dealer zeggen ze dat het geen kappen zijn. Maar dat de velg er echt zo uitziet.
Bedankt!

Er komen verhogingen op de importheffing.. ben benieuwd of dat invloed heeft op mijn leaseprijs. In mei besteld, verwachte levering in augustus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
ElMayo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:48:
[...]

Bedankt!

Er komen verhogingen op de importheffing.. ben benieuwd of dat invloed heeft op mijn leaseprijs. In mei besteld, verwachte levering in augustus..
Zou wel lelijk zijn mochten ze dat doorrekenen.
Ik twijfelde nog tussen de Atom Grey en de Meta Black.

Heb getekend voor de zwarte maar ga van de week nog 1 x kijken of ik m'n koffers achterin krijg met de bank helemaal naar voren. Als dat past is de verwachte levering 4-7 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Tricto schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:51:
[...]

Zou wel lelijk zijn mochten ze dat doorrekenen.
Ik twijfelde nog tussen de Atom Grey en de Meta Black.

Heb getekend voor de zwarte maar ga van de week nog 1 x kijken of ik m'n koffers achterin krijg met de bank helemaal naar voren. Als dat past is de verwachte levering 4-7 weken.
Ben zelf voor de atom grey met touch interieur gegaan. Die lijkt niet zo heel goed leverbaar. Als je snelle levering wilt zou ik voor de zwarte gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Baumans schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:44:
Bij mijn Smart merk ik dat de auto vaak niet automatisch open gaat als ik met de sleutel op zak naar de auto toe loop.
Is dat een bekend issue?
Ik weet niet of het een bekend issue is bij Smart, maar bij mij gaat het ook niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forzafossa
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-05 14:35
Ik twijfelde tussen de pro+ en de premium, maar ik wil een trekhaak. Dan kan de premium niet binnen het subsidiebedrag.
Is er veel verschil in audiokwaliteit van de normale 5 speakers in vergelijking met de Beats? Of valt het wel mee in zo’n kleine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Forzafossa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:17:
Ik twijfelde tussen de pro+ en de premium, maar ik wil een trekhaak. Dan kan de premium niet binnen het subsidiebedrag.
Is er veel verschil in audiokwaliteit van de normale 5 speakers in vergelijking met de Beats? Of valt het wel mee in zo’n kleine auto.
Heb ze beide getest op audio gebied, en eerlijk is eerlijk de premium heeft gewoon veel betere geluid. Dit betekend niet dat de normale setup hele slechte speakers heeft. Het is vooral hoeveel waarde jij hecht aan echt goed geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 15:51
Ik heb gereden in de pro+. Wij vonden de speakers zeker goed genoeg.

Voor mijn gevoel is zoiets precies als met een TV kopen.
In de Media markt zie je de TV's naast elkaar. Vaak groot verschil.
Thuis zie je en hoor je er maar één en is het vaak gewoon goed.

Wij hebben de Pro+ besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 12-06-2024 14:46 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 07:46
Trekhaak achteraf monteren dan... of moet het mee in het leasebedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forzafossa
  • Laatst online: 07-05 14:35
MarcelGr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Trekhaak achteraf monteren dan... of moet het mee in het leasebedrag?
Ja kan natuurlijk ook, maar online kon ik die niet vinden. Dan moet het ws bij dealer dus zal wel wat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Zojuist te horen gekregen dat de leverdatum van 31 augustus naar 5 juli verplaatst is. Hoop dat ze dit ook echt lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
ElMayo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:56:
Zojuist te horen gekregen dat de leverdatum van 31 augustus naar 5 juli verplaatst is. Hoop dat ze dit ook echt lukt :)
Wow Nice. Begin nu gelijk weer te twijfelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
  • Laatst online: 04-05 16:11
Forzafossa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Ja kan natuurlijk ook, maar online kon ik die niet vinden. Dan moet het ws bij dealer dus zal wel wat kosten?
Ik heb de trekhaak voor €999 gezien in de webshop van Kunzmann in Duitsland. Daar zal de montage dan nog bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb de trekhaak bij de dealer laten monteren en dat was volgens mij een kleine €1.500,-. Dan is de volledig elektrische trekhaak op een Xpeng G6 heel wat schappelijker. Lijkt sowieso een interessante auto, formaat Model Y, 800V laden, alle toeters en bellen maar dan voor iets minder dan een #1 Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
buzzbuzz68 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:09:
Ik heb de trekhaak bij de dealer laten monteren en dat was volgens mij een kleine €1.500,-. Dan is de volledig elektrische trekhaak op een Xpeng G6 heel wat schappelijker. Lijkt sowieso een interessante auto, formaat Model Y, 800V laden, alle toeters en bellen maar dan voor iets minder dan een #1 Premium.
Qua aanschafprijs heb je helemaal gelijk. Echt een hele dikke bak en ik vind m ook een stuk mooier.
Maar met private lease kost ie +- 350 euro per maand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
Ik heb een Premium met de Beats audio maar ga binnenkort op zoek naar betere speakers want hier valt nog wel wat winst te behalen naar mijn smaak. Ik ben wel bang dat het lastig gaat worden omdat er vrij veel speakers verstopt zitten her en der in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
Zijn er meer mensen hier met polaroid zonnebrillen? En valt bij jullie ook de HUD weg zodra je de zonnebril op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ston schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:11:
Zijn er meer mensen hier met polaroid zonnebrillen? En valt bij jullie ook de HUD weg zodra je de zonnebril op zet?
Is inderdaad het geval. Het ligt aan het type display dat gebruikt is. OLED heeft hier geen last van voor zover ik weet en bepaalde typen lcd ook niet of minder. Als je je hoofd wat kanteld krijg je het weer wat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Durandal_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 12:36
Ik heb een Smart #1 Premium besteld (koop, geen lease). Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je bericht kreeg dat de bestelling aanvaard is? Bij mij blijft de bestelling op “Bezig” staan en ik krijg niet echt hoogte van de exacte status van mijn order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Het lijkt wel alsof de interieur kleuren veranderd zijn.

Je kunt nu ook op de premium kiezen voor een zwart interieur met een grijs dashboard.

https://nl.smart.com/nl/c...roduct=HXYESD2C51EU0000C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadvanFulpen
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06-09 13:24
Sinds een kleine week de gelukkige bezitter van een #1 launch edition. Heerlijke auto! Ik rijd standaard met S-pedal voor one pedal drive.
Bij de dealer meteen een trekhaak laten monteren. De stekkerdoos zit vanwege technologische zaken wat diep onder de auto gemonteerd. Iemand ervaring met een verlengstuk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:57

Pocketware

AadvanFulpen schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:05:
Sinds een kleine week de gelukkige bezitter van een #1 launch edition. Heerlijke auto! Ik rijd standaard met S-pedal voor one pedal drive.
Bij de dealer meteen een trekhaak laten monteren. De stekkerdoos zit vanwege technologische zaken wat diep onder de auto gemonteerd. Iemand ervaring met een verlengstuk?
Yep 😁

https://www.amazon.nl/dp/B093FKTZDG?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Werkt prima.

Nice to know: Als je een storing in je verlichting hebt (gehad), dan de achterklep openen en sluiten; op die manier reset je de trekhaak verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
  • Laatst online: 21-08 17:58
Na reparatie van onze airco. ( de auto werd niet koel) werkt nu “muziek via apple carplay” niet meer..? Dit zijn nummers gekocht via itunes / We hebben geen apart abo op apple music
De nummers blijven “uitgegrijsd” in het menu op het Smart display.
Op de iphone zelf werken de nummers van de verschillende artiesten wel. Dit is natuurlijk wel een workaround, wellicht ook via Siri maar muziek bedienen op het Smart display moet natuurlijk gewoon werken.
De iphone al opnieuw verbonden via BT maar geen verschil.
Iemand een idee? Of soorgelijke ervaringen?
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto

@Smartie5 schijnt ook een fix voor CarPlay in te zitten.

O zie nu dat ze de video op privé hebben gezet..

Edit: doet het weer.

[ Voor 46% gewijzigd door Tricto op 05-07-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Zag net een video bij Smart over een “storage box” in de middenconsole. Kan interessant zijn.
YouTube: Storage box smart#1&#3

Op de Smart website zie ik daar echter niets over.
Ben benieuwd wat t zou kosten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
Tricto schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:43:
[YouTube: smart OTA EU 1.4.0]

@Smartie5 schijnt ook een fix voor CarPlay in te zitten.

O zie nu dat ze de video op privé hebben gezet..
De link werkt nu wel en:
Er is een update van Smart OS😉
Interessante verbeteringen met o.a. mogelijkheid 220v apparaten te gebruiken met de accu.
( uiteraard wel een bijpassende kabel aanschaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Smartie5 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:14:
Na reparatie van onze airco. ( de auto werd niet koel) werkt nu “muziek via apple carplay” niet meer..? Dit zijn nummers gekocht via itunes / We hebben geen apart abo op apple music
De nummers blijven “uitgegrijsd” in het menu op het Smart display.
Op de iphone zelf werken de nummers van de verschillende artiesten wel. Dit is natuurlijk wel een workaround, wellicht ook via Siri maar muziek bedienen op het Smart display moet natuurlijk gewoon werken.
De iphone al opnieuw verbonden via BT maar geen verschil.
Iemand een idee? Of soorgelijke ervaringen?
Bedankt
Na het resetten van de “Smart / android hotspot” zijn de muziek nrs. via carplay nu wel weer af te spelen.
Nb, in de nieuwe update van Smart OS 1.4.0 zit ook een apple carplay verbetering volgens de youtube video
(Zie hierboven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
Is er al iemand die Smart OS update 1.4.0. heeft gezien of weet wanneer deze “in de lucht komt”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadvanFulpen
Smartie5 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:47:
Is er al iemand die Smart OS update 1.4.0. heeft gezien of weet wanneer deze “in de lucht komt”
Er is op dit platform een video met de updates beschikbaar. Ik ben ook benieuwd wanneer uitrol in NL plaatsvindt. Laten we elkaar en het platform op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Op het Duitse forum zijn er al veel die de update hebben. Daar zat ook een Nederlander tussen. Het zou dus 1 dezer dagen bij ons moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGA1966
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-09 18:49
Ik heb de update afgelopen vrijdag aangeboden gekregen op mijn LE gedownload en zaterdag probleemloos geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door RGA1966 op 09-07-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweajers
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 25-01 22:09
Hallo beste forumleden,

Heb een Smart #3 als salariswagen sinds 9 juli.
Morgen (11/07) wordt trekhaak geinstalleerd. Nog niet veel gereden want ik ga zoveel mogelijk met fiets naar werk.
Tijdens rit van garage naar huis viel het me op hoe 'intrusief' de snelheidscontrole is: die begint al te zagen bij 2km/u te snel.
De verkoper zegt dat in een volgende update een snelkoppeling voorzien wordt om deze functie uit te schakelen.
Looking forward to 1.4.1... in België nu nog op versie 1.3.2 (denk ik toch).

Grtz,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:13

HaikoW

International man of mystery

Vanmiddag zijn we naar een aantal auto's wezen kijken voor een vervanger van onze i3.
De #1 viel goed in de smaak maar we waren niet zeker of we er twee kratjes van de supermarkt naast elkaar in de kofferbak kwijt kunnen. De breedte leek OK maar de dachten dat de achterklep te schuin afloopt om de kratjes ook in de lengte kwijt te kunnen.
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMayo
HaikoW schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:16:
Vanmiddag zijn we naar een aantal auto's wezen kijken voor een vervanger van onze i3.
De #1 viel goed in de smaak maar we waren niet zeker of we er twee kratjes van de supermarkt naast elkaar in de kofferbak kwijt kunnen. De breedte leek OK maar de dachten dat de achterklep te schuin afloopt om de kratjes ook in de lengte kwijt te kunnen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Je kan de achterstoelen naar voren schuiven waardoor je iets meer ruimte hebt in de kofferbak. Dit kan handmatig onder de achterstoelen. Een beetje hetzelfde system hoe bij vele auto’s de voorstoelen naar achter kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr Spanjers
  • Laatst online: 30-09-2024
Twee boodschappen kratten en een tas lukt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim 11
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-11-2024
Hallo allemaal hoe zijn jullie ervaringen met de digitale sleutel? Gebruiken jullie deze of nemen jullie de fysieke sleutel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
Digitale sleutel werkt ok. Ook zonder fysieke sleutel rijdt en gedraagt de Smart1 zich gewoon hetzelfde.
Wel bij het afsluiten even het ronde gedeelte van het handvat op de deur aanraken.
Nog wel wat vreemds ivm Smart OS 1.4.0. In de app wordt nu de update via een blauw rondje aangegeven maar de auto “vind nog niets”
Er is nog steeds nog wel wat te wensen voor de software werking van de auto maar het rijden geeft veel genoegen.
Zeker nu onze warmtepomp/ airco is gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb 1.4.0 na een stukje rijden aangeboden gekregen. Tijdens de rit gedownload en thuis geïnstalleerd. Ook ik had gisteren in de app al het blauwe stipje. Vooralsnog alles zonder problemen. Ik heb alleen de nieuwe geluidsmodi nog niet gezien, maar dat zal ook niet zo interessant zijn. Eens kijken de komende tijd of er verbeteringen te merken zijn. Het kunnen verschuiven van het cameravenster is wel welkom, dat zat wel in de weg. De trekhaakstand kon ook wel wat verbetering gebruiken, eens testen of dit nu inderdaad uit te schakelen is.

[ Voor 29% gewijzigd door buzzbuzz68 op 14-07-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadvanFulpen
Gisteren os 1.4.0 ota geïnstalleerd. Installatie verliep probleemloos. Na een herstart alles weer operationeel. Komende dagen ervaren wat er merkbaar is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:09
Vandaag een proefrit gemaakt in een #3 Brabus.
Behalve die ergerlijke snelheids waarschuwing is de auto goed bevallen.
Wist natuurlijk niet zo gauw hoe ik die moest onderdrukken, dus maar over me heen laten komen :(
Ik heb de auto toch besteld want bij de concurrent zal het niet minder vervelend zijn.
Ergens rond oktober is de aflevering voorspeld.
Hopelijk tegen die tijd een snelkoppeling voor uitschakelen van dat irritante geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
AadvanFulpen schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:45:
Gisteren os 1.4.0 ota geïnstalleerd. Installatie verliep probleemloos. Na een herstart alles weer operationeel. Komende dagen ervaren wat er merkbaar is veranderd.
De download van 1.4.0 hapert bij mij op de parkeerplaats bij 40%. Ik lees dat je de auto dan in de entertainment mode moet zetten maar na een uur ofzo nog geen verschil. Een 4G netwerkreset maakt ook geen verschil. De 3,3Gb is blijkbaar een beetje teveel
Je kunt toch ook via je thuiswifi downloaden?
Andere dergelijke ervaringen bij iemand.?
Hopelijk wordt de software nog wel wat robuuster….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
De update 1.4.0 toch op de parkeerplaats gelukt. ( van 40% opeens toch 100% gedownload).
Installeren verder volgens verwachting
Weet iemand waar de verschillende rijgeluiden - voor in ons geval de Premium- zijn in te stellen?
O wacht, ik heb het al gevonden in de youtube video op het Smart kanaal:
systeem-algemeen-geluid- virtual motorgeluid.
Nu kijken of het ook in de auto zo werkt

[ Voor 26% gewijzigd door Smartie5 op 17-07-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
Ik loop met mijn #3 tegen problemen aan met laden bij de Tesla Superchargers.
Geprobeerd bij meerdere V2 en V3 superchargers en daar werkt het totaal niet. Bij een V4 supercharger geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Frie2 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:52:
Vandaag een proefrit gemaakt in een #3 Brabus.
Behalve die ergerlijke snelheids waarschuwing is de auto goed bevallen.
Wist natuurlijk niet zo gauw hoe ik die moest onderdrukken, dus maar over me heen laten komen :(
Ik heb de auto toch besteld want bij de concurrent zal het niet minder vervelend zijn.
Ergens rond oktober is de aflevering voorspeld.
Hopelijk tegen die tijd een snelkoppeling voor uitschakelen van dat irritante geluid.
toevallig de rode in Amsterdam? Heb ik ook mee gereden, komende week bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Nee het was een zwarte in Den Bosch :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricto
Werd gisteren gebeld dat de auto (#1 premium) er al is. Had m pas ergens in oktober verwacht dus dat is top. Begin augustus ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb ondertussen ook de SMore# app uit de Play store geïnstalleerd. Is nog in ontwikkeling, maar werkt bij mij al erg goed. Geeft al wat meer info dan Hello Smart. Je kunt hem alleen niet als sleutel gebruiken. Ik heb beide apps naast elkaar dus dat is geen probleem.

En voor de avontuurlijken onder jullie: een V2L adapter die zou moeten werken met de Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Is het wel zo verstandig om apps van derden toegang te geven tot je auto?

Die adapter is wel 'iets' goedkoper dan wat Smart er voor vraagt € 356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
AadvanFulpen schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:45:
Ik begreep bij de Smart dealer in Zwolle (de eerste 30.000 km zitten er al weer op) dat Smarts vanaf maart 2024 veel meer waarschuwingen in de vorm van piepjes en trillingen in het stuur geven dan mijn "oude" #1 uit december 2023 heeft. Het gaat dan om:
- Piepjes bij 2 km te hard volgens de onnavolgbare verkeersbordherkenning. Ik heb overigens alles al meegemaakt: 5 km/h op de snelweg of 130 km/h binnen de bebouwde kom. Ik krijg nu namelijk geen enkele snelheidswaarschuwing en dat bevalt me wel.
- Piepjes (een trillend stuur had ik al) als je niet exact in het midden van de rijbaan blijft in een bocht.

Die extra waarschuwingen zouden te maken hebben met de verplichtingen vanuit de EU vanaf 1 juli 2024.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat deze update (na 1 juli) ineens extra piepjes met zich meebrengt.
Smart kon me hier zelf niets over vertellen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Mijn #1 is ook van 23 en het is nog steeds heerlijk stil :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
Onze #1 Premium ook uit 2023 / geleverd in jan.2024.
“Snelheidsovertredingen” kun je permanent uitzetten.
Visuele afstandswaarschuwingen, bestuurderscontrole op het stuur en “rijstrook controle” volgens mij niet.
Wel tijdelijk voor elke rit maar dat vergt nog teveel handelingen vind ik
Andere bevindingen en procedures zijn welkom👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Trouwens alleen piepjes als ik te lange tijd de menus bedien volgens de standaard instellingen
Maar ik zet meestal deze controle uit.
Dan geen piepjes meer behalve de logische ( bij parkeren bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paternostertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
sinds een 10-tal dagen werkt de Hello Smart app plots niet meer ... Je kan inloggen in de app, maar de status blijft steeds dezelfde en wordt niet meer upgedate.
De sleutel, vergrendeling en dergelijke werkt gewoon niet meer., 4G en Wifi zijn actief in de wagen, dus ik vermoed dat die wel verbonden is met het internet.

Ook als ik de SMore# gebruik is de status dezelfde. Ook daar geen statusupdates meer ...

Iemand dit ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
paternostertje schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:58:
sinds een 10-tal dagen werkt de Hello Smart app plots niet meer ... Je kan inloggen in de app, maar de status blijft steeds dezelfde en wordt niet meer upgedate.
De sleutel, vergrendeling en dergelijke werkt gewoon niet meer., 4G en Wifi zijn actief in de wagen, dus ik vermoed dat die wel verbonden is met het internet.

Ook als ik de SMore# gebruik is de status dezelfde. Ook daar geen statusupdates meer ...

Iemand dit ook al eens gehad?
Ik heb dit nog nooit gehad, maar ben je in de auto nog wel ingelogd? Ik lees wel meer van mensen dat ze spontaan uitgelogd worden, en dan werkt er het nodige niet meer.

Hmm... ik kan ook niet meer in de Hello Smart app inloggen, maar de SMore# werkt nog wel. Ik vermoed een probleem aan de server kant. Zal hopelijk snel weer opgelost zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door buzzbuzz68 op 05-08-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paternostertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
buzzbuzz68 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

Ik heb dit nog nooit gehad, maar ben je in de auto nog wel ingelogd? Ik lees wel meer van mensen dat ze spontaan uitgelogd worden, en dan werkt er het nodige niet meer.

Hmm... ik kan ook niet meer in de Hello Smart app inloggen, maar de SMore# werkt nog wel. Ik vermoed een probleem aan de server kant. Zal hopelijk snel weer opgelost zijn.
Ondertussen met Smart support contact opgenomen. Die hebben met het systeem laten resetten en nu kan ik de auto niet meer activeren. In het welkomstscherm komt de barcode niet meer, maar meteen dat alles is ingesteld.
Daarna weer contact opgenomen met support en nu maken ze zich er van af door me door te verwijzen naar de dealer ...

Ondertussen ook even rond gesurft en nog anderen gevonden met hetzelfde probleem. Ik vermoed dat na een aantal keer resetten het gewoon niet meer werkt ...

Wat een rommeltje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Ik heb dit zelf ook niet meegemaakt.
Heb je ook in de auto via “systeem” het display volledig gereset?
System settings- system- reset
Mogelijk dat je dan wel weer de QR code krijgt om e.e.a in te stellen..?
Bij ons werd tijdens het ophalen van de auto hier geen details over gegeven.
Er was alleen een eenvoudig lokaal profiel ingesteld.
Ken je het youtube kanaal van” Suverkrup”.
Hier handige - wel duitstalige- uitlegfilmpjes van een sympatieke duitser

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ExTaxi
Zo de rode Brabus #3 is inmiddels besteld. Levering midden November, als de Model 3 er uit moet #zininin
Is het trouwens een idee om dit topic #1/#3 te maken? @xpsmaster

[ Voor 3% gewijzigd door ExTaxi op 07-08-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffolk
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 04-06 11:47
Vandaag een proefrit gemaakt in een Smart #1 Premium bij Wensink in Groningen. Na 10 minuten wist ik het al, wat een geweldige auto, die wil ik! :)

Natuurlijk nog wel wat uitgebreider getest en verschillende opties uitgeprobeerd, zoals de modi voor regeneratief remmen, adaptieve cruise control etc. Nadat ik een half uurtje had gereden was mijn vriendin aan de beurt om hem even goed aan de tand te voelen (zij zal hem waarschijnlijk het meest gaan gebruiken). Zij vond de ‘lane assist’ op de snelweg prima werken, maar op smallere secundaire wegen toch wat irritant, met vrij krachtig tegensturen terwijl er tegenliggers aan komen (kan gelukkig worden uitgezet).

De vering is uitstekend, comfortabel, maar naar mijn idee voldoende demping om ook nog redelijk sportief te kunnen rijden. Machtige acceleratie voor een auto (wij rijden motor, dus zijn wel wat gewend qua snel optrekken), en dat alles in een zeer stille ambiance. Ik heb geen vreemde, afleidende of irritante geluidjes gehoord in het uurtje dat wij er mee zijn weggeweest (behalve sommige piepjes bij te snel rijden of de aandacht er niet bij? :) ).
Al met al zeer onder de indruk (maar ja, wij komen van een 2009 Peugeot 107).

Toch zijn we er nog niet helemaal uit (we gaan nooit over een nacht ijs :) ) en gaan voor de zekerheid nog een alternatieve elektrische auto testen, de Zeekr X Long Range RWD, die in dezelfde prijsrange zit (maar qua private lease goedkoper is), en die standaard een nog luxere, uitgebreidere uitrusting kent. Die gaan we komende woensdag proefrijden in Zeist, en pas daarna beslissen we of het de Zeekr X wordt of de Smart #1.
Maar ik kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat de Zeekr nog beter rijdt dan de Smart. We gaan het meemaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVhX4aAd6vJdocNka67O9bt6W40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRaJjndfvj9BwzE4kERuarRL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frie2
Met de Zeekr X heb je wel een unieke auto straks. Pas 129 verkocht dit jaar.

De Smart #1 is iets beter maar ook nog steeds een zeldzaamheid met 203 exemplaren (#3 161).

Hoe groot is het contrast met de technisch vergelijkbare Volvo EX30: 6254

Duidelijk gevalletje van 'wat de boer niet kent'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriano
  • Laatst online: 22-08 16:41
Goedemorgen Glory1974,
Ik heb exact hetzelfde, maar dan met Apple Carplay. Ook de vooringestelde Spotify app werkt niet goed...
Heeft iemand al een fix?

[ Voor 3% gewijzigd door Adriano op 13-08-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadvanFulpen
Ik heb op een duits smart platform gelezen dat er sinds maandag 12-8 update 1.4.1 OTA beschikbaar is. Heeft iemand de update al opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
AadvanFulpen schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:49:
Ik heb op een duits smart platform gelezen dat er sinds maandag 12-8 update 1.4.1 OTA beschikbaar is. Heeft iemand de update al opgemerkt?
Nog niet. Er zou nu ook een melding van in de app moeten komen dat er een update is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVZuRbeLV73kc0WljEcLAXxElw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lAsyNYrKX91DVZyCIclTpy1s.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKbNp3Cozw_s_RhX_nLaoq8PNtk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qzxrww1K7qNO31BjPi5KMvs.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door buzzbuzz68 op 14-08-2024 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AadvanFulpen
Smart meldde mij dat uitrol van 1.4.1 gepland staat vanaf 16 augustus as.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Vandaag mijn #1 premium opgehaald bij de dealer. Infotainment is nog wel even wennen.

Maar het aankomen lopen dat alles opengaat. Het instappen is. In D zetten en rijden is toch wel magisch hoor hè.

Net even een avond ritje gemaakt. Dan komt de verlichting ook goed tot z’n recht. Wat een vette bak hè.

Kwam trouwens met 1.4.1 voorgeïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AadvanFulpen
Tricto schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:30:
Vandaag mijn #1 premium opgehaald bij de dealer. Infotainment is nog wel even wennen.

Maar het aankomen lopen dat alles opengaat. Het instappen is. In D zetten en rijden is toch wel magisch hoor hè.

Net even een avond ritje gemaakt. Dan komt de verlichting ook goed tot z’n recht. Wat een vette bak hè.

Kwam trouwens met 1.4.1 voorgeïnstalleerd.
Ja, een hele fijne auto. Mijn launch edition voelt, bij binnenkomen, als een warm welkom. Rijdt geweldig en het merk/model is geen 13 in een dozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Iemand trouwens ook het probleem dat draadloos opladen van telefoon niet goed werkt. Ik zie continu dat telefoon begint met laden en vervolgens weer stopt met laden. Geprobeerd m'n telefoon op verschillende manieren neer te leggen. Maar probleem blijft helaas.

iPhone 15 pro max.

Gisteravond ook gelijk de assistent getest die helpt bij het wisselen van rijstrook. Die vond ik verbazingwekkend goed werken. Klopt het dat je deze functie bij elke rit moet activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Tricto schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:46:
Iemand trouwens ook het probleem dat draadloos opladen van telefoon niet goed werkt. Ik zie continu dat telefoon begint met laden en vervolgens weer stopt met laden. Geprobeerd m'n telefoon op verschillende manieren neer te leggen. Maar probleem blijft helaas.

iPhone 15 pro max.

Gisteravond ook gelijk de assistent getest die helpt bij het wisselen van rijstrook. Die vond ik verbazingwekkend goed werken. Klopt het dat je deze functie bij elke rit moet activeren?
Zelfde hier met 14 pro max.. zonder case gaat het beter. Het beste is hem zo ver mogelijk rechts naar beneden duwen je telefoon als het goed is laad hij dan wel of in mijn geval gaat hij niet leeg door de draadloze carplay. Voor echt laden zou ik een kabel gebruiken, gaat sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 07:46
Tricto schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:46:

iPhone 15 pro max.

Inderdaad geeft dat problemen ook bij iPhone 15 Pro met Apple Macsafe hoesje.
Hier via het menu de draadloze lader uitgeschakeld en een héél kort kabeltje gekocht om toch de telefoon op die plek te kunnen laden via USB-C. Gaat ook stuk sneller ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Ja, heb net een kabeltje van 30 cm besteld waarbij 1 van de usb c kanten onder een hoek van 90 graden staat. Ik hoop dat ik daarmee de telefoon in het vakje krijg en t vakje ook kan sluiten. Morgen maar eens proberen.

Verder toen ik gister de auto voor de deur wilde parkeren dacht ik hmm. Dat wordt krap. Ik durfde het zelf niet aan in ieder geval. Maar de smart gaf doodleuk aan dat er een parkeerplek was gevonden en wilde het wel proberen. Ik was even enorm onder de indruk, helaas werd ineens alles rood en remde de smart zo hard dat ik dacht dat ik tegen de andere auto aanzat.

Geen goede eerste indruk in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Tricto schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:05:
Ja, heb net een kabeltje van 30 cm besteld waarbij 1 van de usb c kanten onder een hoek van 90 graden staat. Ik hoop dat ik daarmee de telefoon in het vakje krijg en t vakje ook kan sluiten. Morgen maar eens proberen.
Ik heb deze kabel ook. Past prima, al laat ik het vak alsnog open. Ik heb een Fairphone 5 die geen draadloos laden heeft, dus heb ik een Qi ontvanger gekocht die je in de telefoon prikt. Zelfs als ik deze buiten het hoesje laat wil hij amper laden en wordt hij heet. Dichterbij de laadplaat gaat hem niet worden, dus dit is echt niet goed. Maar de kabel is een kleine moeite en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr Spanjers
  • Laatst online: 30-09-2024
Vandaag de update geïnstalleerd, eens zien wat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 11:45
Vandaag weer een nieuwe update gehad. Morgen kijken of ik verschil merk. Zat trouwens maar een paar weken tussen de updates 1.4.0 en 1.4.1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K8MFF3D2_E_c62rYmPwXouVVN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1SUw5sby4MPuCjbh9IqG6y9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHaGBuEej6-zg58ttHJPtiZWzbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7Wio3JigcVzsizm3JCG0s5e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tricto
Weet niet of ik nu iets vertel wat iedereen al weet in dit topic. Maar zag in het duitse forum dat om de achteruitkijk spiegel een kunststof randje zit als transport bescherming. Die heb ik er gister erg gemakkelijk vanaf gehaald door deze zachtjes naar voren te trekken. De randloze spiegel die overblijft is echt een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Was iets met voor veiligheid bij een botsing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Frie2 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:50:
Was iets met voor veiligheid bij een botsing.
Nou ik geloof dat als ik z’n harde klapper maak dat ik met m’n hoofd tegen de spiegel kom. Het me ook niet zo heel veel meer uitmaakt dat dat randje dan iets minder zacht is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
nog geen impact van de importheffingen he? Smart had een prijsgarantie voor auto's besteld voor 31-07 maar ik zie nog geen hogere prijzen nu

• Frie2
Het loopt al niet zo lekker met de Smart verkoop, dus prijzen verhogen lijkt me niet echt verstandig.

En er zit ook genoeg marge tussen China en hier om de eventuele heffing niet door te bereken.
Een #3 Brabus staat bijvoorbeeld voor omgerekend € 36500 in de Chinese prijslijst. Scheelt zo'n € 14500 met de NL prijs !!!

• ExTaxi
ze doen er ook niets aan.....qua promotie. Je ziet zo nu en dan wat reclame voor de #1 maar ik zie nergens geadverteerd worden voor de #3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
^Die reclame voor de #1 die jij noemt heb ik nog nooit gezien.
Hoe moet de gemiddelde koper weten dat er grote Smarts te koop zijn als je ze nooit op de weg en nooit in de media ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Op Facebook zie ik vaak de reclame voor de #1.
Maar ik snap het ook niet, al is het straks wel leuk om in iets aparts te rijden.

• Tricto
Flinke bak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffolk
  • Laatst online: 04-06 11:47
Zijn er hier mensen die hun Smart thuis laden met een Zappi 22Kw v2.1? Ik ben het Tweakers thuisladen forum aan het doornemen en denk dat de Zappi alle functionaliteiten biedt die ik zoek (bij onvoldoende stroom van je zonnepanelen automatisch terugschakelen naar 1-fase, eco-modus, load balancing en koppeling aan dynamisch tarief van je energieleverancier: ANWB in ons geval, zodat je kunt instellen dat ie alleen het net bijschakelt als de stroom onder een bepaald uurtarief komt, bv. <15 cent/kwh).
Punt is dat bij sommige merken/modellen EV’s niet altijd alle functies lijken te werken, en ik voor aanschaf dus graag ervaringen van Smart(#1) eigenaren hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tQ1bkgp2uPDiMn05-MpgXSJ3_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ix23Z9gbeI1GzsY3hZOgs07z.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glory1974
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-09-2024
Hallo,
Ik krijg om de haverklap een melding dat ik moe ben .... zelfs na 300 mtr rijden...iemand dit probleem ook?

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Wij zijn aan het kijken voor een gebruikte #1 aan te schaffen en ik heb begrepen dat na een jaar abbonementskosten voor de premium functies nodig zijn.
Heeft iemand info wat deze kosten zijn en wat dit voor extra mogelijkheden bied? Ik kan hier online niets over vinden.

• driel24
Rohaatje schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:11:
Wij zijn aan het kijken voor een gebruikte #1 aan te schaffen en ik heb begrepen dat na een jaar abbonementskosten voor de premium functies nodig zijn.
Heeft iemand info wat deze kosten zijn en wat dit voor extra mogelijkheden bied? Ik kan hier online niets over vinden.
Wij hebben een #1 in bestelling staan.
Ik heb het via chat nagevraagd.
premium connectiviteitspakket kost op dit moment : 9.99 per maand.

Volgens smart chat bevat het : live verkeersinformatie, hello smart app, sleutel delen, OTA-kaart update, onbeperkt 4G in de auto, Stolen vehicle tracking.
Er is zonder het premium pakket wel communicatie met de auto.
Echter heb je met het premium pakket meer mogelijkheden.
https://nl.smart.com/nl/connectivity/digital-services/

[ Voor 3% gewijzigd door driel24 op 05-09-2024 11:53 ]

• Baumans
driel24 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:50:
[...]

Wij hebben een #1 in bestelling staan.
Ik heb het via chat nagevraagd.
premium connectiviteitspakket kost op dit moment : 9.99 per maand.

Volgens smart chat bevat het : live verkeersinformatie, hello smart app, sleutel delen, OTA-kaart update, onbeperkt 4G in de auto, Stolen vehicle tracking.
Er is zonder het premium pakket wel communicatie met de auto.
Echter heb je met het premium pakket meer mogelijkheden.
https://nl.smart.com/nl/connectivity/digital-services/
Dus na 1 jaar heb ik effectief nog maar 1 sleutel?? Mijn #3 is met maar 1 fysieke sleutel geleverd.

• driel24
Baumans schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:01:
[...]

Dus na 1 jaar heb ik effectief nog maar 1 sleutel?? Mijn #3 is met maar 1 fysieke sleutel geleverd.
Hier heb ik niets over gevraagd.
1 sleutel.... Dat is wel bizar.

[ Voor 8% gewijzigd door driel24 op 05-09-2024 12:08 ]

• Tricto
Ik weet niets van een abonnement. Heb nu een maandje de #1 premium.

Raak ik over een jaar functionaliteit kwijt?

Verder wordt de auto inderdaad helaas maar met 1 sleutel geleverd.
Ik zie op het Duitse forum dat meerdere personen een 2e sleutel hebben besteld via een regeling van 89 euro.
Als ik m voor die prijs kan krijgen zou ik m wel bestellen.

Idealiter zou je de sleutel kunnen koppelen aan een profiel. Ik vind het nu soms irritant dat je instapt en moet wachten tot het scherm aanstaat zodat je het profiel kunt wijzigen.

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Voor wat ik heb gelezen is het eerste jaar premium connectiviteit gratis en daarna dus betaald voor 9.99€ de maand.
Ik vraag me af als je dit abbo niet neemt hoe je dan je OTA updates binnen moet krijgen? Of krijg je ze via WiFi wel binnen?
Dus de telefoonsleutel werkt alleen met een abonnement?
Wat kun je nog meer met de Hello Smart App? Heb je deze b.v. ook nodig om Android auto te kunnen gebruiken?

• Tricto
Nee, android auto werkt ook zonder de app.

De hello smart app is echt heel erg summier en traag. Die zou ik niet missen.

Ik gebruik zelf een alternatieve app. Hello #. Die vind ik wel fijn.

Maar uiteindelijk is de functionaliteit vrij karig. Je kunt de verwarming aan en uit zetten en dat soort dingen.
Maar als ze de telefoonsleutel achter een paywall zetten zou ik dat wel een erg gierige keuze vinden aangezien ze maar 1 sleutel meeleveren.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste