Het grote Smart #1 topic

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-08 17:58
Goedemorgen,
Vanmorgen een blik op de velgen en waarschijnlijk door kou en condens en ik zag opeens dit
Het lijken lijmresten van beschermings stickers-hopelijk-
Komt dat iemand bekend voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3H1wsjupcJr6uXMYA8N3VHigh3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUjASCpmBcid9ajWFG6ZikBL.jpg?f=fotoalbum_large

Nb,
Uiteraard geen rijschade🤓

Update: Met gewone middelen, zeep e.d kreeg ik het er niet af .Na wat speuren op internet voorzichtig poetsen met terpentine en daarna heb ik de velgen weer mooi schoon en glimmend.
Wel een uurtje bezig geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Smartie5 op 13-02-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-06 08:04
Pocketware schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:10:
[...]

Even auto uit (vanuit menu) en weer aan (via het rempedaal); daarna is de stuurverwarming beschikbaar.

Ik had ook de melding dat voor een update van Carplay de telefoon opnieuw gekoppeld moest worden.
Wat bedoe je met "Even auto uit (vanuit menu)"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Bij mij kwam de stuurverwarming / het “rode stuurtje” pas toen ik de #1 in drive zetten. En idd rempedaal indrukken.
Wel pas na update 1.3.0a1 EU. Hierbij kwam ook de melding:
“Wintergeschenk stuurverwarming” - zie hierboven eerder bericht.

[ Voor 5% gewijzigd door Smartie5 op 09-02-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankMarks
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo,
Ik hoop dat iedereen net zoveel plezier heeft met hun Smart #1 als ik. Ik vroeg me af of iemand weet van een Rest API die beschikbaar is voor de Smart #1 waarmee ik de batterijstatus en andere informatie kan ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robv66
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-05 16:11
FrankMarks schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:44:
Hallo,
Ik hoop dat iedereen net zoveel plezier heeft met hun Smart #1 als ik. Ik vroeg me af of iemand weet van een Rest API die beschikbaar is voor de Smart #1 waarmee ik de batterijstatus en andere informatie kan ophalen.
Hier in Nederland hebben we met elkaar nog niet zo veel ervaring als de mensen in Duitsland. Ik geloof dat ik op hun forum wel eens wat ben tegengekomen over je vraag, dus als ik jou was zou ik daar eens kijken.
Daar is dan: https://www.smart-1-forum.de/forum/
Succes!

Oh ja: als je een goede vertaling van en naar Duits nodig hebt, kun je het beste deepl.com gebruiken (vinden de Duitse forum gebruikers ook prettiger aangezien ze bij kromme vertalingen daarom vragen ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door robv66 op 10-02-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankMarks
robv66 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:02:
[...]

Hier in Nederland hebben we met elkaar nog niet zo veel ervaring als de mensen in Duitsland. Ik geloof dat ik op hun forum wel eens wat ben tegengekomen over je vraag, dus als ik jou was zou ik daar eens kijken.
Daar is dan: https://www.smart-1-forum.de/forum/
Succes!

Oh ja: als je een goede vertaling van en naar Duits nodig hebt, kun je het beste deepl.com gebruiken (vinden de Duitse forum gebruikers ook prettiger aangezien ze bij kromme vertalingen daarom vragen ;) )
Dank je wel robv66 voor het advies. Ik zal het Duitse forum bekijken. En bedankt voor de tip om mijn vraag naar het Duits te vertalen. Ik spreek Engels (ik ben een Amerikaan die in Nederland woont) en heb ChatGPT gebruikt om mijn oorspronkelijke vraag en dit antwoord naar het Nederlands te vertalen. :-)

[ Voor 20% gewijzigd door FrankMarks op 10-02-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V40
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 15:58

V40

Hier wordt een 3rd party iOS app ontwikkeld:

https://www.smart-emotion...llo-app-for-the-smart-1-3

Daar wordt dus ook de API (JSON formaat) aangesproken, de ontwikkelaar ervan weet dus wat je zoekt. Overigens als je er meer over weet heb ik ook interesse om zelf wat te gaan ontwikkelen maar nog geen tijd gehad om erachteraan te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Mijn laadpaal thuis is een wallbox Pulsar plus. Als ik een planning vanuit de auto maak voor het laden gebeurt er helaas niets..
Ik kan ook in de Wallbox app een planning maken. Op de gewenste tijd gaat de wallbox in storing ( rode Led ring)
Als ik daarna de Smart ontgrendel en de kabel opnieuw aansluit begint het laden wel..
Bij het eind van de planning geeft de auto foutmeldingen op het scherm.
Iemand anders ervaringen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jr8vSpjoT8e6JzMt2NTSuR6G4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwJZ2cOgbGwbohVCyK9BfeuP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pX7RCBc4NCZV2ZGwMDw6l8RNgUQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1Lp6B9tCn4tONPNTKkITWJA.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 38% gewijzigd door Smartie5 op 13-02-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ik heb al een paar keer het laden in de nacht ingesteld. Dit ging prima. Ik heb een Zappi. Daar heb ik wel mee dat na het laden de paal in storing staat. Op het scherm op de paal staat dan dat deze gereset moet worden. In de app komt het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKRltM-JfiM0z6hBQAhQj-GIVo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BBu1WfO5q923nP40xyrYb3RO.jpg?f=user_large
Ik heb van Zappi al een nieuw relais gekregen, maar dat heeft niet geholpen.
In het Duitse forum lees je dat er bij diverse mensen de laadmodule vervangen is vanwege issues hiermee. Ik vraag mij af of dat bij meer/alle auto's in combinatie met bepaalde laadpalen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Volgens de handleiding zou de achteruiterwisser met een interval werken.
Ik zie echter maar 1 continue stand voor de achteruitwisser.
Een interval stand zou ik prettiger vinden
Ook zit de bediening van de achteruit m.i. niet op een handige plek tussen stuur en hendel.
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv66
Ik ben het met je eens dat het niet prettig is dat de interval niet werkt. Ik heb me hier dan ook al aan geërgerd. De plek van de schakelaar doet me niet zo veel, dat is wat mij betreft gewoon wennen. Op zich is het goed bereikbaar.
Gisteren heb ik als test de switch voor wissen bij achteruitrijden uitgezet om te testen of de software daarmee misschien zou omschakelen naar interval. Dat bleek niet het geval.
Toen ik echter weer thuis kwam en de auto aan de laadpaal wilde koppelen, viel me bij het uitstappen en openen van de kofferbak op dat de wisser (hoewel ik hem had uitgezet) in interval af en toe wiste. Hij kent dus wel een interval mogelijkheid. Ik vermoed dus dat het hier ook gaat om een bug die er nog in zit. Ik zal ook eens op het Duitse forum kijken, dat is wat actiever dan dit forum (er zijn daar ook al meer #1's geleverd natuurlijk).

[ Voor 12% gewijzigd door robv66 op 23-02-2024 09:30 . Reden: Niet duidelijk waar ik in eerste zin aan refereerde, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jans56
  • Laatst online: 26-09-2024
Deze week (eindelijk) na meerdere toezeggingen mijn Smart #1 Pro Plus ontvangen. Fijne auto, maar er zijn een aantal dingen die niet echt goed werken, o.a. de 'Hello Smart' app. Deze geeft niet de juiste km-stand/ accupercentage weer en de auto voorverwarmen lukt ook niet. Heeft iemand hier misschien een tip voor?

Verder: ik kan niet de rijstrookassistent uitzetten of aanpassen. Deze wordt grijs op het scherm weergegeven. Heel irritant en zelfs gevaarlijk wanneer ik de cruisecontrol aanzet, zoals toen ik door de polder reed. Op de polderweg staan links en rechts van de weg twee lijnen en de rijstrookassistent zorgt ervoor dat je midden tussen die lijnen rijd.

Maar dat betekent in dit geval dat je dus midden op de weg rijdt: ronduit gevaarlijk dus wanneer er een tegenligger aankomt! Dit gebeurt alleen wanneer je de cruisecontrol aanzet, ook in het dorp. Maar die wil ik juist vaak gebruiken om me makkelijk aan de snelheid te kunne houden en niets steeds de km-teller in de gaten te hoeven houden.

Weet iemand van jullie raad hierin?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEsDHo1RFWUbSnzwCGYoRA8LgUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxS3z8og0tad12fRSxm6zTQr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
Jans56 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:06:
Deze week (eindelijk) na meerdere toezeggingen mijn Smart #1 Pro Plus ontvangen. Fijne auto, maar er zijn een aantal dingen die niet echt goed werken, o.a. de 'Hello Smart' app. Deze geeft niet de juiste km-stand/ accupercentage weer en de auto voorverwarmen lukt ook niet. Heeft iemand hier misschien een tip voor?
Dit heeft te maken met een al veel besproken bug waarbij het vinkje van de online services telkens uitgezet wordt. Je hebt geluk: komende week komt hiervoor een fix, maar er zijn Smart #1 bezitters die hier al sinds november op wachten.
Jans56 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:06:
Verder: ik kan niet de rijstrookassistent uitzetten of aanpassen. Deze wordt grijs op het scherm weergegeven. Heel irritant en zelfs gevaarlijk wanneer ik de cruisecontrol aanzet, zoals toen ik door de polder reed. Op de polderweg staan links en rechts van de weg twee lijnen en de rijstrookassistent zorgt ervoor dat je midden tussen die lijnen rijd.
In de release notes gevonden in Frankrijk voor OTA 1.3.2, de update van komende week, wordt ook gemeld dat er een fix is voor de rijstrook assistent, al ben ik niet zeker dat dit het probleem dat je beschrijft betreft. Even afwachten dus.

In plaats van de Smart pilot zou je ook de snelheidslimiet kunnen gebruiken in de situatie die je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jans56
Beste Robv66,

Bedankt voor je reactie. Hopelijk lost de update het probleem op. Die snelheidslimiet lijkt mij niet zo handig: dan zou ik, wanneer ik de snelweg op rijd, dit ter plekke weer moeten aanpassen van bijv. 50 km naar 100 km per uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Voor wie het in het Duitse forum gemist heeft, hier een vertaling van een vertaling van een document met de beschrijving van de komende update:

OTA 1.3.2 - Bijwerkingsnotitie

Over dit document: Deze notitie vat de belangrijkste vernieuwingen en optimalisaties samen die de volgende OTA-update met zich meebrengt. De informatie in dit document kan worden gedeeld met het hele Smart France-netwerk en met klanten.

De implementatiedata van de updates hieronder zijn indicatief en kunnen worden gewijzigd:

Beoogde OTA-implementatiedatum: 28 & 29 februari 2024

Nieuwe functies:

1. Accupreconditionering: optimaliseer het opladen van je Smart door de accu voor te verwarmen of voor te koelen.
2. Automatische wasmodus: bereid je auto voor op het wassen met de automatische wasmodus. Automatische of handmatige wasmodi zijn beschikbaar via het vervolgkeuzemenu op het centrale scherm.
3. Valetmodus: beschermt de persoonlijke gegevens van de eigenaar van de auto door bepaalde functies te beperken en de informatie op het middenscherm te verbergen.
4. Lane Keeping Aid: deze rijhulp kan nu naar keuze van de bestuurder tijdens het rijden worden gedeactiveerd of geactiveerd voor een optimale voertuigbeheersing.
5. Optimalisatie easy-entry: wanneer de easy-entry functie is geactiveerd, keert de bestuurdersstoel automatisch terug naar de vooraf gedefinieerde rijpositie wanneer de bestuurder het portier uitstapt.
6. De term "e-pedaal" wordt vervangen door "s-pedaal".
7. Het probleem van het regelmatig en onverwacht deactiveren van de optie "Online services" is opgelost.

Verdere toevoegingen en optimalisaties met de nieuwste OTA-versie (de volgende informatie is niet zichtbaar in de updatemededeling op het centrale scherm van het voertuig):

1. Verbeterde verkeersvisualisatie via het digitale instrumentenpaneel: voertuigen die in de tegenovergestelde richting rijden worden zichtbaar op het display van de bestuurder (alleen van toepassing op smart #3).
2. Optimalisatie van vertalingen voor 8 talen (Engels, Frans, Italiaans, Spaans, Portugees, Nederlands, Noors, Zweeds).
3. Weergave van de huidige regio op het centrale scherm: 5 nieuwe landen beschikbaar (Zweden, Luxemburg, Finland, Ierland, Griekenland).
4. Optimalisatie van de voortgangsstatus van taalpakketdownloads.
5. Optimalisatie van het downloaden van taalpakketten: Reeds geïnstalleerde taalpakketten worden niet langer verwijderd van het systeem na het installeren van de OTA-update, het is niet langer nodig om ze opnieuw te downloaden.
6. Verwijdering van het "weer op bestemming" uit de navigatie
7. Deactivering van de interactie van de avatar met de blik van de gebruiker
8. Optimalisatie van de gebruikersinterface in het menu "Geplande start
9. Optimalisatie van het 12V oplaadmechanisme van de batterij
10. Optimalisatie van de openingsanimatie van de navigatie-app
11. Bug verholpen: Gepland opladen mislukt
12. Activering van de "voertuigstatusdiagnose" op afstand
13. OTA-modus
14. Synchronisatie van de OTA-versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jans56
Beste buzzbuzz68,

Hartelijk dank voor je uitgebreide beschrijving van de nieuwe updates. Dit zou de problemen die ik hierboven heb geschetst wel eens kunnen oplossen! Ik ben benieuwd naar die updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jans56
Reactie op Janneske van 10 december jl. over gesproken commando's via het vosje.

Had ik ook maar na update naar 1.3 en ook de update van de vrouwenstem Nederlands werkte het.

Dit heb ik ook toegepast en dat werkt inderdaad. Je kunt gewoon "Hallo Smart" zeggen en dan je verzoek indienen, bijv. 'Open het zonnedak', of: 'Zet de temperatuur op 18 graden Celsius'. Werkt nu prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
Mooie info in de laatste berichten👍
Nog een vraag:
Ik maakte dit weekend gebruik van de interne 4G / hotspot verbinding van de Smart ( android***)
Toen ik op mijn werk mobile MS teams opstartte werd deze geblokkeerd..
Weet iemand wel (e-) sim dit is?
Hopelijk geen chinese provider of ander onduidelijke verbinding / avg etc..
Ben benieuwd of iemand daar meer over weet hoe dit technisch in elkaar zit..
Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smartie5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Heeft iemand deze update 1.3.2 al kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Deze is bij mij en vele Duitsers nog niet aangeboden. Zal wel weer gefaseerd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim 11
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-11-2024
Hallo,

Zie onderstaand reactie vanuit Smart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqeD0ih89oHEpW47q-u3FRuF7Lw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BEOiT5yNGoUbppxyVMsaYeTc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik ken al iemand die hem al aangeboden heeft gekregen. Het is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
Heb de update net succesvol geinstalleerd. Update zelf duurde best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Bij mij is hij ook succesvol geïnstalleerd. Moest de wifi weer verbinden en het vinkje voor online services weer aanzetten. Kijken of dat nu onthouden wordt. Wasstraat modus nog niet zichtbaar. Schijnt even te duren voordat die er tussen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
De update van 3Gb doet er wel erg lang over en hapert bij 40% download.
Morgen maar weer eens verder kijken wat er gebeurd🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim 11
De update zit op 30% heeft heel veel tijd nodig , morgen weer nieuwe dag

• Smartie5
Heeft iemand update 1.3.2 draaien?
Ervaringen? Werkt de app nu beter..
Ben benieuwd😉

• chomp
De app werkt nu beter. De auto is nu altijd te "bereiken" via de app. (Als er connectie is, dus niet in de kelder van een parkeergarage.....)

• chomp
Verder valt mij op dat er nu images van DAB stations worden getoond.

• Tim 11
Hoe is het met de digitale sleutel? Deze lijkt nog niet echt te werken ondanks de update

• Smartie5
Update verder ok na lange download.
Automatische stuurverwarming was er toch nog niet? lijkt me handig.
App lijkt idd actueler nu. Benieuwd hoe stabiel dat is.
Digitale sleutel werkte al behoorlijk maar wat traag. Na ontgrendelen met app wordt de auto dan direkt weer vergrendeld.
Na even wachten en nog een poging wel ok. Rijden met digitale sleutel geen probleem tot nu toe.
De vaste discus sleutel is wel handiger maar bijna €300 voor 2e sleutel niet nodig m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
De update heeft hier gisteravond gelopen. De aangekondigde features heb ik ook gevonden, behalve de was modus, die ook na een stukje rijden zich nog niet liet zien. Misschien is dat vandaag wel het geval, even afwachten. Het is een bekend fenomeen dat de features niet altijd meteen te zien zijn, dat was ook zo bij de stuurverwarming update, die liet zich ook pas zien nadat de auto in D gezet was (daarvoor hoefde ik een aantal weken geleden niet eens een stukje te rijden).

De online services bug lijkt inderdaad opgelost. Het viel mij op dat de vertaling niet overal helemaal goed is gegaan: we hebben nu een "Navigazione" app in plaats van een "Navigatie" app. Maar dat geeft je natuurlijk wel een vakantie gevoel!

Wat betreft de was modus begrijp ik dat de "Autohold" niet uitgezet wordt, dus dat zou nog tot problemen kunnen leiden in een wasstraat. Vanuit het Duitse forum begrijp is dat de workaround daarvoor is om de gordel af te doen. Ook zet de was modus de auto niet in N, wat natuurlijk nodig is in wasstraten waar je doorheen getrokken wordt. Binnenkort maar eens proberen of dat allemaal vlotjes te doen is in zo'n wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
robv66 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:52:
De update heeft hier gisteravond gelopen. De aangekondigde features heb ik ook gevonden, behalve de was modus, die ook na een stukje rijden zich nog niet liet zien. Misschien is dat vandaag wel het geval, even afwachten. Het is een bekend fenomeen dat de features niet altijd meteen te zien zijn, dat was ook zo bij de stuurverwarming update, die liet zich ook pas zien nadat de auto in D gezet was (daarvoor hoefde ik een aantal weken geleden niet eens een stukje te rijden).

De online services bug lijkt inderdaad opgelost. Het viel mij op dat de vertaling niet overal helemaal goed is gegaan: we hebben nu een "Navigazione" app in plaats van een "Navigatie" app. Maar dat geeft je natuurlijk wel een vakantie gevoel!

Wat betreft de was modus begrijp ik dat de "Autohold" niet uitgezet wordt, dus dat zou nog tot problemen kunnen leiden in een wasstraat. Vanuit het Duitse forum begrijp is dat de workaround daarvoor is om de gordel af te doen. Ook zet de was modus de auto niet in N, wat natuurlijk nodig is in wasstraten waar je doorheen getrokken wordt. Binnenkort maar eens proberen of dat allemaal vlotjes te doen is in zo'n wasstraat.
Klopt tav wasmodus, althans zo “werkt” dat bij mijn 001 ook. Eerste keer in de wasstraat kwam ik daarachter….. automodus gaat niet mee uit…. Software geklungel van Geely….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glory1974
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb ook de update geïnstalleerd, maar bij mij zijn de online services nog steeds drama. Moet nog steeds een vijftal vinkjes aanzetten, waaronder "weer", "spraak" etc. Om gek van te worden. Ik heb de auto sinds 5 oktober op kenteken, maar als ik vooraf had geweten wat een gedoe het zijn zijn qua software had ik hem niet gekocht.

Elke keer zeggen ze "met de volgende update hopen we dat de problemen zijn opgelost". Enige wezenlijk verandering is stuurverwarming en Apple Car Play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
Bij mij lijkt app en “online services” nu wel aktief en verbonden te blijven.
We houden de vinger aan de pols, meld het anders weer via dit prettige forum👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 11:45
De laatste weken merk ik steeds vaker dat er maximaal een half uur opgeladen wordt en dat er dan maar een half of 1 kWh geladen is. Gisteren merkte ik dat de laadpaal zat te klikken en toen sloeg hij zelfs na 1 minuut af en op alarm. Ik wachte een paar minuten en heb het toen nog een keer geprobeerd en toen laadde die wel. Ook geen alarm op het scherm gehad. Hebben meer mensen hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Ik merk ook af en toe -spontaan- dat de Smart stopt met laden.
In het display achter het stuur staan dan “storing laadstation” Vervang (?) laadpaal of sluit opnieuw aan.
Dat laatste is wat eenvoudiger bij thuisladen🤓 en helpt meestal wel.
Het gebeurt onregelmatig en niet vaak gelukkig.
Ook vandaag nog toevallig na wat testen met de nieuwe update 1.3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V40

V40

Glory1974 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:47:
Ik heb ook de update geïnstalleerd, maar bij mij zijn de online services nog steeds drama. Moet nog steeds een vijftal vinkjes aanzetten, waaronder "weer", "spraak" etc. Om gek van te worden. Ik heb de auto sinds 5 oktober op kenteken, maar als ik vooraf had geweten wat een gedoe het zijn zijn qua software had ik hem niet gekocht.

Elke keer zeggen ze "met de volgende update hopen we dat de problemen zijn opgelost". Enige wezenlijk verandering is stuurverwarming en Apple Car Play.
Als je 5 vinkjes aan moet zetten dan is je auto niet aangemeld. Dat kun je zien doordat in je profiel je profiel naam niet meer aanwezig is. Dan moet je even de QR code opnieuw scannen en dan werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glory1974
V40 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:05:
[...]

Als je 5 vinkjes aan moet zetten dan is je auto niet aangemeld. Dat kun je zien doordat in je profiel je profiel naam niet meer aanwezig is. Dan moet je even de QR code opnieuw scannen en dan werkt het prima
Hoi, Ik ga dat proberen! Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glory1974
V40 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:05:
[...]

GELUKT! Thnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim 11
Goedemiddag hoe zijn de ervaringen met de digitale sleutel?
Gaat de auto automatisch open als je met de telefoon in de buurt komt? Of moet je altijd via de app doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Bij mij werkt ont/vergrendelen alleen via de app “knoppen”. Digitale sleutel aanzetten en daarna ontgrendelen. Of werkt automatisch ontgrendelen bij iemand wel via digitale sleutel in de app?
Met de fysieke discus sleutel werkt dit wel netjes maar als je dan toevallig een keertje langs de auto loopt gaat deze ook open..
Nb, Nu is dit dus ook uit te zetten bij het auto wassen met de “was modus” want dan is het natuurlijk weer niet zo handig als de boel steeds vergrendeld etc. 😎

[ Voor 28% gewijzigd door Smartie5 op 06-03-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Test. Negeer deze post..

[ Voor 169% gewijzigd door Smartie5 op 06-03-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-09 11:45
Heeft er iemand toevallig al een oplaadkabel voor 230volt? Ik zit er naar te kijken omdat ik zonnepanelen heb, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
ArieLuyendijk schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:53:
Heeft er iemand toevallig al een oplaadkabel voor 230volt? Ik zit er naar te kijken omdat ik zonnepanelen heb, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Dat is toch een “Granny lader”? Waarbij deze instelbaar moet zijn van 8-16A. Max 10A lees ik, anders is de kans op kortsluiting of brand te groot bij een gewoon stopcontact. Het gaat wel even duren met een 64 accu
Ik denk niet dat de Smart centre van Mercedes dit zomaar aanbieden..
Zijn er verder nog speciale “Granny laders” voor de Smart dan?
Op Ev database: https://ev-database.org/car/2053/Smart-1-Premium
Staat dit:
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 31h45m 11 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
2 vragen:
- Weet iemand hoeveel watt het draadloos laden voor de mobiele telefoon afgeeft? Het laden lijkt niet snel te gaan en ook de positie op het oplaadvlak luistert nogal nauw..

- Ik heb thuis een 3 fase wallbox pulsar plus met zgn eco smart laden. Er is een mogelijkheid om “full green” te laden maar dan moet over elke fase min. 6A staan en kom je op min. 4100 watt.
Zoveel zonnestroom van de zonnepanelen heb ik niet.
De andere optie is Eco laden waarbij de geleverde stroom van zonnepanelen aangevuld wordt vanuit het net.
Nu mijn vraag:
In de Smart energy app instelling kun je het maximale amperage van 0-32A instellen.
Zou er meer stroom uit de zonnepanelen gebruikt kunnen worden als deze lager ( bijv. 10A) wordt ingesteld.
Morgen ga ik dit ook eens testen maar vraag me af hoe anderen ook - zoveel mogelijk- via eigen zonnepanelen proberen te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb een trekhaak laten monteren. De controller box wordt in de ruimte onder de bagagebodem geplaatst. Het ziet er nu zo uit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7FiCsL6tOGznhErf06dh_CCyOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWkUOrxg38vKxlLZQlRjT5yR.jpg?f=fotoalbum_large. Dat ziet er dus niet geweldig uit. Net terug geweest, blijkt dat er inderdaad een deksel op hoort, maar die was op dit moment niet leverbaar. Kon wel April worden.
Ook gevraagd naar een lakstift. Er werd mij verteld dat die er niet zijn. Ik moest er maar 1 bij een schadeherstel bedrijf op kleur laten maken. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:24:
Ik heb een trekhaak laten monteren. De controller box wordt in de ruimte onder de bagagebodem geplaatst. Het ziet er nu zo uit:[Afbeelding]. Dat ziet er dus niet geweldig uit. Net terug geweest, blijkt dat er inderdaad een deksel op hoort, maar die was op dit moment niet leverbaar. Kon wel April worden.
Ook gevraagd naar een lakstift. Er werd mij verteld dat die er niet zijn. Ik moest er maar 1 bij een schadeherstel bedrijf op kleur laten maken. Zucht.
Bij ons idd ook vanaf half januari geen afdekking aanwezig.
Heb je deze info ook via Louwman gehoord?
Ik zal ook eens een bericht sturen aan onze contactpersoon om dit te bespoedigen🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankMarks
Hello all,
Does anyone experience the following regarding the steering wheel heater?
After I set it on it seems like a minute after driving, it turns off. I then need to turn it on again and then it stays on.
Answers in Dutch are ok. ;-)
I hope everyone is enjoying their Smart as much as I am.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
FrankMarks schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:08:
Hello all,
Does anyone experience the following regarding the steering wheel heater?
After I set it on it seems like a minute after driving, it turns off. I then need to turn it on again and then it stays on.
Answers in Dutch are ok. ;-)
I hope everyone is enjoying their Smart as much as I am.
Thanks!
Heb je de optie “automatische stuurverwarming” ook aan staan.
Dat geeft m.i. direkt aktie bij instappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOR5mKUH1n0_jX7wLr_jOEBu8Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQuS8k7P8B1sde6c7SH698MO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankMarks
Smartie5 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:03:
[...]

Heb je de optie “automatische stuurverwarming” ook aan staan.
Dat geeft m.i. direkt aktie bij instappen.
[Afbeelding]
Super! Dankjewel voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-09 12:52
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:24:
Ik heb een trekhaak laten monteren. De controller box wordt in de ruimte onder de bagagebodem geplaatst. Het ziet er nu zo uit:[Afbeelding]. Dat ziet er dus niet geweldig uit. Net terug geweest, blijkt dat er inderdaad een deksel op hoort, maar die was op dit moment niet leverbaar. Kon wel April worden.
Ik heb dit afdekplaatje wel direct erbij gekregen maar verwacht er niet teveel van.. Het dekt wel af maar zit verder niet heel erg goed vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3_iP9y2mwKpV-A47HmRLlaZkoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGTTTQqtopAOY0219NdAeadL.jpg?f=fotoalbum_large

Dat van die lakstift is zo'n gek idee nog niet. De voorbumper en "motorkap" zijn erg gevoelig voor steenslag merk ik.

Een andere vraag, ook aan andere trekhaak eigenaren:
Hebben jullie in combinatie met de trekhaak ook een rubberen mattenset erbij gekregen?
Bij het bestellen kreeg ik van Hedin te horen dat de rubberen matten onderdeel zijn van het trekhaakpakket à 1485 euro. Deze persoon werkt helaas niet meer bij Smart. Ik heb nu wél de instructiepapiertjes van de mattenset gekregen in mijn instructiemapje maar de mattenset zelf niet.
Smart claimt nu dat de mattenset er niet bij hoort. Ik heb alleen een post-it met mijn eigen aantekeningen dat het wél bij elkaar zou horen maar ja, daar kom je niet heel ver mee. Dus ik ben benieuwd hoe dat bij anderen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb geen rubberen mattenset gekregen. Is ook nooit genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb trouwens opgemerkt dat als mijn vrouw de verwarming van de passagiersstoel aanzet als ze instapt, deze weer uit gaat als ik de auto in Drive zet. Lijkt mij een bug en geen feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:50
Op de eerste pagina stond dat je inruilen op een #1 of #3 kon vergeten. Maar dat was een jaar geleden.
Is verkoop ondertussen genormaliseerd en kan dat nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenKoo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik vind mijn #1 minder aan het "gas" hangen na de update, voorheen kon je de achterkant iets laten reageren op het gas, nu lijkt de auto in te houden. herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTRocket
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-05-2024
Ondertussen al een dikke maand mijn #3 Brabus en zeer tevreden van. Trekhaak moet er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Goedenavond,
Vanavond tijdens het laden ( naar 90%) ontstond onderstaande foutmelding en het laden werd - net voor het einddoel dus afgebroken. In de app van Wallbox laadpaal zie ik geen foutmeldingen.
Wij hebben een Wallbox Pulsar plus laadpaal.
Zijn er ook anderen die deze melding zien ontstaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYr-xZ2KSTCeoqrQPsYBjCw1pHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6HLOeiniGCWgVQF5BeHLhrF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Smartie5 op 21-03-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
Ik zou hier (https://www.smart-1-forum...fahrungen-probleme-tipps/) eens kijken of iemand hetzelfde probleem heeft gehad (of op een andere plek op dat forum). Ik meen dat ik daar wel eens wat over heb gelezen. Het kan ook natuurlijk een probleem in de auto zelf zijn. De vraag kan daar eventueel ook gesteld worden.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glory1974
goedemorgen,
Heeft iemand die ook Android Auto gebruikt, ook dat als er een melding binnenkomt (bv wegwerkzaamheden, appje oid) de gestreamde podcast/muziek van bv Spotify op pauze gaat? En dan moet ik soms wel 10x op play drukken voordat het weer start. De muziek/podcast stopt dan telkens binnen 1 seconde weer....ik blijf soms drukken. Om gek van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
robv66 schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:23:
Ik zou hier (https://www.smart-1-forum...fahrungen-probleme-tipps/) eens kijken of iemand hetzelfde probleem heeft gehad (of op een andere plek op dat forum). Ik meen dat ik daar wel eens wat over heb gelezen. Het kan ook natuurlijk een probleem in de auto zelf zijn. De vraag kan daar eventueel ook gesteld worden.
Sterkte!
Thanks,
Het lijkt erop dat ergens tussen Wallbox- Smart#1- kabel of stekker miscommunicatie plaatsvind.
Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
KoenKoo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:31:
Ik vind mijn #1 minder aan het "gas" hangen na de update, voorheen kon je de achterkant iets laten reageren op het gas, nu lijkt de auto in te houden. herkenbaar?
Ja, dit voelt wel als herkenbaar. Vooral als het wegdek nog een beetje vochtig was kon je, bijvoorbeeld bij het verlaten van een rotonde, nog wel wat spelen met de achterkant maar dat is nu voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
Smartie5 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:19:
Goedenavond,
Vanavond tijdens het laden ( naar 90%) ontstond onderstaande foutmelding en het laden werd - net voor het einddoel dus afgebroken. In de app van Wallbox laadpaal zie ik geen foutmeldingen.
Wij hebben een Wallbox Pulsar plus laadpaal.
Zijn er ook anderen die deze melding zien ontstaan?
[Afbeelding]
De foutmelding herken ik niet maar ik ben wel verbaasd over jouw bereik van 400 km bij 86%! Ik ben al blij als er bij mij 300 km bereik staat bij 90%.
Ik heb een woon-werk route van 250 km per dag. Als ik start met 90% dan kom ik met 10~15% resterende accu weer thuis. Ik rij dan met de stroom mee op de linkerbaan met 100 tot 125 km/h in de ECO stand en met voorverwarmde accu. Het is dus niet zo dat ik elke rotonde driftend wil verlaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Ston schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:47:
[...]

De foutmelding herken ik niet maar ik ben wel verbaasd over jouw bereik van 400 km bij 86%! Ik ben al blij als er bij mij 300 km bereik staat bij 90%.
Ik heb een woon-werk route van 250 km per dag. Als ik start met 90% dan kom ik met 10~15% resterende accu weer thuis. Ik rij dan met de stroom mee op de linkerbaan met 100 tot 125 km/h in de ECO stand en met voorverwarmde accu. Het is dus niet zo dat ik elke rotonde driftend wil verlaten ;)
Het geschatte rijbereik stond waarschijnlijk niet op “dynamisch”.
Als deze op “standaard” staat via de energie app wordt het rijbereik een stuk optimistischer.
Het werkelijke bereik zit er waarschijnlijk ergens tussenin maar ik zet deze ook meestal op dynamisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 14:30
Is het de moeite waard om voor de versie met warmtepomp te gaan? (premium of hoger).

Kan online weinig vinden over het verbruik tussen geen en wel warmtepomp tijdens koude periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V40

V40

Smartie5 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:57:
[...]

Het geschatte rijbereik stond waarschijnlijk niet op “dynamisch”.
Als deze op “standaard” staat via de energie app wordt het rijbereik een stuk optimistischer.
Het werkelijke bereik zit er waarschijnlijk ergens tussenin maar ik zet deze ook meestal op dynamisch
Ik heb op dit moment een 100% rijbereik van 412km en vorige week zelfs even 454km. Staat op dynamisch. Daarvoor moet ik wel voornamelijk 70km/h wegen rijden. Het is een #1 Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtrbrg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Ston schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Ik heb dit afdekplaatje wel direct erbij gekregen maar verwacht er niet teveel van.. Het dekt wel af maar zit verder niet heel erg goed vast.
[Afbeelding]

Dat van die lakstift is zo'n gek idee nog niet. De voorbumper en "motorkap" zijn erg gevoelig voor steenslag merk ik.

Een andere vraag, ook aan andere trekhaak eigenaren:
Hebben jullie in combinatie met de trekhaak ook een rubberen mattenset erbij gekregen?
Bij het bestellen kreeg ik van Hedin te horen dat de rubberen matten onderdeel zijn van het trekhaakpakket à 1485 euro. Deze persoon werkt helaas niet meer bij Smart. Ik heb nu wél de instructiepapiertjes van de mattenset gekregen in mijn instructiemapje maar de mattenset zelf niet.
Smart claimt nu dat de mattenset er niet bij hoort. Ik heb alleen een post-it met mijn eigen aantekeningen dat het wél bij elkaar zou horen maar ja, daar kom je niet heel ver mee. Dus ik ben benieuwd hoe dat bij anderen zit.
Aangezien jullie ook een trekhaak hebben: klopt het dat Cruise control helemaal niet meer werkt zodra er een fietsendrager/aanhanger is aangesloten aan de auto? Ik hoop dat de ACC nog werkt, maar kan het niet zo snel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim 11
Hallo afgelopen week is de trekhaak geplaatst
!! De rubberen mat zat er bij evenals een afdekplaatje en een stekker voor 7-polig. Daarnaast heb ik niks in de kofferbak zelf, zie foto’s . Volgende week gaat er zowaar een caravan achter…..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DprKHBx_SJH9KPfRWQcLOjGzqko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ICS92xFR0N1HLc7p2yKGD0U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-AzSx3ObKz1MzaVAWjVO672tls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jtJfqzLia31Y13xa3FMDrAq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPFH5kmX1X63ytPkhStGe1-lFR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aebk3Ghyn14UxRUB49THbhzh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

Pocketware

Tim 11 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:57:
Hallo afgelopen week is de trekhaak geplaatst
!! De rubberen mat zat er bij evenals een afdekplaatje en een stekker voor 7-polig. Daarnaast heb ik niks in de kofferbak zelf, zie foto’s . Volgende week gaat er zowaar een caravan achter…..
Dat is netjes! Ook een #1?

Bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUcgk9qwGOv5j97zYoQ3hpbvbHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xInVT7MM100cP2H3QQKS7GVF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27LmmYDy4BQdM3_3uR_s5kFugvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOG57BtUmgLgabnKz4aTwBGY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhTSrWvrJqgtFwXP2JkLz2Wu0IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFA1VUkCWFV3yTThBJ91mWzp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnG8bUNXUmReyhI7bC-TUioZKFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aE07NpbPzfbAgyN2CYlbM7wn.jpg?f=fotoalbum_large

Met als extra’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pu8ak7mEP14eBJXhVhildADg8HI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omraybuO5cCTj6AlnXTpsMqp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRGeZT2ecx5058EJ00A4UBTDPuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cofBK4zmLxxQxXL6zDNiZqhw.jpg?f=fotoalbum_large

Geen rubbermat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim 11
Is inderdaad een #1 , ik heb alleen geen handschoen en tasje 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Er is bij het ontwerpen ws geen rekening gehouden met trekhaken anders had die aansluitmodule wel achter de bekleding gezeten.
En waarom een rubbermat bij een trekhaak leveren. Heeft niks met elkaar te maken en zorgt alleen maar voor hogere prijs.
Ik had liever gezien dat er net als bij de EX30 een wegklapbare trekhaak mogelijk was. Die haak bij de EX30 is bovendien goedkoper dan deze afneembare bij de Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
wtrbrg schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:44:
[...]

Aangezien jullie ook een trekhaak hebben: klopt het dat Cruise control helemaal niet meer werkt zodra er een fietsendrager/aanhanger is aangesloten aan de auto? Ik hoop dat de ACC nog werkt, maar kan het niet zo snel vinden
Dat klopt. Helaas. Het leek me juist een ideaal hulpmiddel om zo zuinig mogelijk te rijden. De snelheidsbegrenzer doet het gelukkig nog wel. Ook krijg je niet de mogelijkheid om de rijhulpsystemen uit te zetten.

Als ik met mijn aanhanger rijd (een dichte tandemasser van ca. 2 meter hoog) dan stijgt het verbruik zomaar naar een indrukwekkende 37 kWh/100 km en moet je na zo'n 150 km met 90 km/h op de snelweg écht op zoek naar een laadpaal.

Een klein bagage aanhangertje heeft gelukkig nauwelijks invloed op het verbruik.

Ik heb wel met enige regelmaat een soort foutmelding waarbij de auto niet wil accepteren dat de stekker al losgekoppeld is. De auto blijft dan aangeven dat de verlichting van de aanhanger kapot is en het geluid van het knipperlicht gaat 2 keer zo snel, de daadwerkelijke knipperlichten blijven wel op normale snelheid knipperen. Vaak wordt deze "foutcode" pas hersteld bij/na een laadsessie.

[ Voor 19% gewijzigd door Ston op 16-04-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim 11
Goedemorgen, ik ben op zoek naar caravan spiegels die passen op de #1 iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim 11
Daarnaast hoe zijn de ervaringen met de app en dan met name de digitale sleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Tim 11 schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:14:
Daarnaast hoe zijn de ervaringen met de app en dan met name de digitale sleutel
Over caravanspiegels kan ik niet veel zeggen maar de app is goed verbeterd.
Met de digitale sleutel is goed te rijden en de functies te bedienen.
Wel werd ik vorige week opeens spontaan uitgelogd in de app op mn phone..? Daarvoor voor lange tijd bleef ik gewoon ingelogd zolang ik de app maar regelmatig gebruikte was mijn bevinding.
aangezien ik mn wachtwoord op moet zoeken en deze niet in mn phone staat kan dat aardige consequenties hebben. Dus nu wordt het tijd het wachtwoord wel altijd ergens paraat te hebben op een veilige manier.
Hoe ga je dan anders rijden zonder dat je de fysieke sleutel bij je hebt?
Heeft iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Weet iemand met hoeveel watt het draadloze oplaad gedeelte oplaad?
Het laden van mn phone gaat niet echt snel is mijn indruk.
Ook is de plaatsing op de “oplaadpad” niet handig, dat heb ik op andere youtube kanalen ook al eerder zien langskomen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
Vanochtend was ik ook ineens uitgelogd op de auto en moet ik opnieuw gaan verbinden met QR code. De app start momenteel trouwens niet op. Alle instellingen op de beide profielen zijn hiermee ook ineens verdwenen. Knap irritant. Op de software valt wel het een en ander aan te merken. De Iphone app werkt ook heel erg traag en de schermen updaten niet of erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

Pocketware

chomp schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:40:
Vanochtend was ik ook ineens uitgelogd op de auto en moet ik opnieuw gaan verbinden met QR code. De app start momenteel trouwens niet op. Alle instellingen op de beide profielen zijn hiermee ook ineens verdwenen. Knap irritant. Op de software valt wel het een en ander aan te merken. De Iphone app werkt ook heel erg traag en de schermen updaten niet of erg langzaam.
Dat had ik vanavond ook; uitgelogd in auto en app… Na inloggen en QR code op het scherm scannen alle instellingen gelukkig wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
chomp schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:40:
Ik had dit ook. Lijkt me een goede wijziging om de settings te cachen in de auto zodat ze niet weg zijn als je geen verbinding hebt. Ik zal dit aanvragen bij Smart. Misschien goed dat meer dit aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
buzzbuzz68 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:50:
[...]

Ik had dit ook. Lijkt me een goede wijziging om de settings te cachen in de auto zodat ze niet weg zijn als je geen verbinding hebt. Ik zal dit aanvragen bij Smart. Misschien goed dat meer dit aanvragen.
Gedaan😉
https://nl.smart.com/nl/support/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Hmm,
Het antwoord is snel maar daar hebben we niet zoveel aan..
De eerdere relevante vraag over caching van gegevens in de auto heb ik trouwens nog niet voorgelegd.
<knip>
Hartelijk dank voor je email waarin je aangeeft dat je spontaan uit de app gelogd werd.
Dit heeft te maken met een instabiel netwerk waardoor de verbinding met de app verstoord raakt, waardoor je uitgelogd word.

Mocht je nog andere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, we helpen je graag!

Met vriendelijke groet,<knip>

smart Europe
Customer Engagement Center
Tel: +31 30 8081521
Email: hoi@support.smart.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Smartie5 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:33:
[...]

Hmm,
Het antwoord is snel maar daar hebben we niet zoveel aan..
De eerdere relevante vraag over caching van gegevens in de auto heb ik trouwens nog niet voorgelegd.
<knip>
Hartelijk dank voor je email waarin je aangeeft dat je spontaan uit de app gelogd werd.
Dit heeft te maken met een instabiel netwerk waardoor de verbinding met de app verstoord raakt, waardoor je uitgelogd word.

Mocht je nog andere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, we helpen je graag!

Met vriendelijke groet,<knip>

smart Europe
Customer Engagement Center
Tel: +31 30 8081521
Email: hoi@support.smart.com
2e antwoord:
- Wel beter maar geeft ook wel weer te denken-

“Hartelijk dank voor je bericht waarin je aangeeft dat je ook in je auto uit het systeem gelogd was en je je instellingen opnieuw moest ingeven.

Als eerste excuses voor het geleden ongemak maar dit heeft waarschijnlijk ook te maken met een instabiel netwerk.
Mocht dit vaker voorkomen dan raden we je aan om bij de werkplaats langs te gaan om het een en ander na te laten kijken.

Met vriendelijke groet,”
<knip>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb via de chat heel concreet voorgesteld om de settings te cachen. Je krijgt dan het standaard antwoord dat ze blij zijn met jouw input en dat ze het mee zullen nemen.
Ik zou wel graag een kanaal willen hebben waarin je dit soort suggesties rechtstreeks naar de ontwikkelaars kunt sturen. In het Duitse forum hebben ze een plek waar je dit soort dingen kunt neerzetten en waarvan zij zeggen dat Smart meeleest. Ik vraag het mij af...
Ik ben ook wel benieuwd naar de volgende update. De navigatie kan zeker nog wel een verbeteringsronde gebruiken met meldingen als 'Neem de seconde afslag'.
Maar al met al moet ik zeggen dat ik geen grote problemen heb. Ik ben nog steeds heel tevreden met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
buzzbuzz68 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 06:56:
Ik heb via de chat heel concreet voorgesteld om de settings te cachen. Je krijgt dan het standaard antwoord dat ze blij zijn met jouw input en dat ze het mee zullen nemen.
Ik zou wel graag een kanaal willen hebben waarin je dit soort suggesties rechtstreeks naar de ontwikkelaars kunt sturen. In het Duitse forum hebben ze een plek waar je dit soort dingen kunt neerzetten en waarvan zij zeggen dat Smart meeleest. Ik vraag het mij af...
Ik ben ook wel benieuwd naar de volgende update. De navigatie kan zeker nog wel een verbeteringsronde gebruiken met meldingen als 'Neem de seconde afslag'.
Maar al met al moet ik zeggen dat ik geen grote problemen heb. Ik ben nog steeds heel tevreden met de auto.
Vooralsnog is de software en achterliggende IT infrastructuur inderdaad waar je als Smart rijder het meeste 'last' van hebt. Ik denk dat dit bij EVs en dan zeker modellen van de 1e generatie meestal wel het geval zal zijn, maar ook bij andere auto's en latere generaties EVs is dit aan de orde (zo heeft mijn Volvo XC40 Recharge MY23 ook soms last van wat issues die een oorzaak hebben in de software, en die EV is zeker niet 1e generatie!).

Mijn vrouw gebruikt de Smart #1 het meest en zij had laatst bijvoorbeeld ook dat spontaan het profiel wegviel tijdens het rijden, waarbij de profiel settings waarschijnlijk naar standaard fabrieksinstellingen sprongen. Na aanmelden met QR waren alle instellingen (gelukkig!) nog wel bewaard.

In het navigatie systeem zitten inderdaad nog wel wat vertaal probleempjes (zo heet de app bij ons "Navigazione", dus vermoedelijk iets Italiaans in de Nederlandse vertaling geslopen, en de "seconde afslag" horen wij ook regelmatig, maar daar moeten we voornamelijk wel om lachen :) !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paternostertje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Sinds zaterdag staat de Smart #3 Pro voor de deur. De eerste indrukken zijn positief, maar ik hoop dat de software hier en daar nog verbeterd wordt.

De negatieve kanten:

"Navigazione" is ook in de #3 aanwezig :-)

Dat constante geluidje als je een kilometer per uur te snel rijdt is ronduit irritant. Het telkens opnieuw moeten uitzetten als je vertrekt is gewoon tijdverlies.
De deuren sluiten altijd automatisch als je vertrekt. Ik heb nog niet gevonden of je dat ergens kan uitzetten.
Als je de auto verlaat blijft alles aan staan tot je de auto sluit. Je muziek blijft dan voortdurend spelen. Handiger zou zijn dat alles uitschakelt als je de deur opent.
Ik ben 1.96 en het hoofdsteun zit in de weg. (Het is de auto van mijn echtgenote. Die is een stukje kleiner en voor haar is het perfect.) Jammer dat je die niet kan verstellen.

De positieve kanten:

De auto rijdt geweldig. In Sport modus is het een raket, maar zelfs in Eco modus kan je bijzonder vlot de baan op. De wegligging is goed. de ophanging is vrij comfortabel geveerd, maar biedt nog net voldoende contact met de weg om het niet wollig te maken.

De regeneratie is voor mij al voldoende in de gemiddelde stand. Regeneratie uitzetten kan wel niet.

Spiegels en zitpositie kan je opslaan in een profiel. Je stapt in, kiest je profiel en alles staat meteen goed. (Met uitzondering van de achteruitkijkspiegel) Handig!

De Pro heeft de 49kw batterij. Als bereik geeft hij momenteel 285km aan als hij is volgeladen. Laden doen we thuis aan een 7.4kw lader. De eerste verbruikstest zit rond de 20kw/100 km en dus een reëel bereik van +/-235 km

Persoonlijk vind ik dit een mooie wagen met zeer uitgebreide uitrusting voor het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 07:46
Nieuwe App, niet van Smart zelf, maar veelbelovend:
https://gonzalvez.net

[ Voor 36% gewijzigd door MarcelGr op 29-04-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
MarcelGr schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:43:
Helaas alleen voor Apple :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGA1966
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-09 18:49
Wij gaan volgende week vrijdag onze Launch Edition ophalen in Duitsland😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
MarcelGr schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:43:
Hoe veilig is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGA1966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
De demo ziet er zeker volledig uit.
Zit er ook een digitale sleutel in deze app?
+ delen aan anderen die je in de auto zou kunnen laten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGA1966
Smartie5 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:40:
[...]

De demo ziet er zeker volledig uit.
Zit er ook een digitale sleutel in deze app?
+ delen aan anderen die je in de auto zou kunnen laten rijden?
Volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Hebben anderen ook moeite de auto goed koel te krijgen?
Zelfs met temperatuur op 16gr. ,AC aan en “Auto” ventilator snelheid voelt de lucht uit de roosters niet koud.
De auto heeft dan in de zon gestaan en is dan behoorlijk warm.
Na langere tijd lijkt het wel iets beter te gaan maar zo gaat het m.i. niet lukken als het echt warm wordt buiten…
We hebben een Premium met warmtepomp.
Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Smartie5 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:18:
Hebben anderen ook moeite de auto goed koel te krijgen?
Zelfs met temperatuur op 16gr. ,AC aan en “Auto” ventilator snelheid voelt de lucht uit de roosters niet koud.
De auto heeft dan in de zon gestaan en is dan behoorlijk warm.
Na langere tijd lijkt het wel iets beter te gaan maar zo gaat het m.i. niet lukken als het echt warm wordt buiten…
We hebben een Premium met warmtepomp.
Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn. Tips?
Ik heb hier geen probleem mee. Ik krijg na een paar seconden al koele lucht. en hij krijgt het vlot op temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:59
Hi! Is er hier iemand die de sepp subsidie heeft kunnen aanvragen op bijv. de launch edition/pulse? Justlease adverteert namelijk dat dat kan alleen kom ik via de smart website boven de 45.000 uit..

Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fneR_NSLrw2JcKNr6SOdpYDofhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNak70ORA31bPaU5kQZiACCO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrtZDRpuZypi38STYF_4rhjh0A8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6haTSPH87vYTcW5RHBboclLM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
De airco / warmtepomp o.i.d. van onze Smart Premium blijkt niet ok te zijn.
Vrijwel alleen ventilatie verkoeling. Ook met AC max wordt het ogenschijnlijk warmer in de auto
Vrijdag controle in Den Bosch en zal hier delen wat er nu mis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGr
ElMayo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:25:
Hi! Is er hier iemand die de sepp subsidie heeft kunnen aanvragen op bijv. de launch edition/pulse? Justlease adverteert namelijk dat dat kan alleen kom ik via de smart website boven de 45.000 uit..

Bedankt!
Je moet de afleverkosten (1065) er vanaf halen, komt je dan onder de 45000 is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGr
Nu lentebonus bij aanschaf #1 of #3.
Zie Smart site.

"De lentebonus bedraagt €4000 voor de smart #1 BRABUS en €2950 voor de smart #1 Pro/Pro+/Premium/Pulse/Launch Edition en alle uitvoeringen van de smart #3. De korting wordt automatisch verrekend en is alleen van toepassing bij een contante aankoop."
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste