Het grote Smart #1 topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 18:04
Net een groene premium aangeschaft en ze hebben gebeld met Smart en het abbo voor de premium connectiviteit wordt uitgesteld dus voor de komende maanden en auto's ouder dan 1.5 jaar blijft het abbo nog even achterwege. Uiteindelijk verwachten ze wel dat het abbo er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Hadden jullie een granny charger standaard bij de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 09:03
Rohaatje schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:42:
Hadden jullie een granny charger standaard bij de auto?
Nope. Zit er niet bij.

Wanneer is de verwachte levering? Alvast veel plezier met de nieuwe wagen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohaatje
We hebben een gebruikte premium gekocht levering is over 2 weken omdat we nog tussentijds op vakantie gaan.
Ik rij zelf al 7 jaar elektrisch en mijn vrouw dus nu ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ston
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:30
Glory1974 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:34:
Hallo,
Ik krijg om de haverklap een melding dat ik moe ben .... zelfs na 300 mtr rijden...iemand dit probleem ook?
Ja, dat heb ik sinds de 1.4.1 update ook ineens. Vaak binnen 5 minuten na vertrek en daarna niet meer.
Het maakt de geloofwaardigheid van al die hulpsystemen er niet beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in 2.0 van de iOS app. Functionaliteit is nog niet compleet. Maar is wel een heel stuk sneller dan de huidige app.

https://testflight.apple.com/join/6KxvN9lzAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2_OcJeyFqvoZ4eh2v9F6CZx3ao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CYh9JBVQGnIpi3ZVJCuoKic4.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBnPg_bLmM6cBcerkStNlhgOXbA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tCVqNUuXMmicupgfZv8zUM6K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Tricto op 19-09-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Vandaag onze groene premium opgehaald. Heerlijk rijdende auto maar ik heb problemen om de telefoon als sleutel in te stellen. De software zit nog steeds op V1.3.0a en zegt dat ie up-to-date is maar in de app staat dat v1.4.1 uit is. Hoe krijg ik 'm gepushed naar 1 4.1?
Voor de digitale sleutel instelling geeft ie steeds een foutmelding aan. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Rohaatje schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:38:
Vandaag onze groene premium opgehaald. Heerlijk rijdende auto maar ik heb problemen om de telefoon als sleutel in te stellen. De software zit nog steeds op V1.3.0a en zegt dat ie up-to-date is maar in de app staat dat v1.4.1 uit is. Hoe krijg ik 'm gepushed naar 1 4.1?
Voor de digitale sleutel instelling geeft ie steeds een foutmelding aan. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb op het Duitse forum gelezen dat als je contact zoekt met smart zij de update kunnen pushen. Zelf is er volgens mij geen mogelijkheid. Wel bijzonder dat ie met 1.3.0 komt. De mijne een maand geleden opgehaald. Die kwam met 1.4.1 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Het is een gebruikte en bij een officiële smart dealer gekocht. Bij de dealer gaf ie aan dat de 1 4.1 versie klaar stond maar ze hebben de installatie niet gestart vandaar de v1.3 0 versie nog. Bij mij geeft ie nou niet weer dat de v1.4.1 er is(aleen in de app) maar dat ie up-to-date is.
Vreemd zal morgen eens bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
De rijstrook wissel assistent is op z’n zachtst gezegd wat optimistisch. Twijfelde nog even om te kijken wat er zou gebeuren als ik m’n richtingaanwijzer zou aanzetten. Maar durfde het niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEKQ8oxxKb5I2Uby4gPnoNVweFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dv88DRnpKtdD1tdsZ6O9VAof.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadvanFulpen
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-05 12:53
Hallo,
Ik krijg om de haverklap een melding dat ik moe ben .... zelfs na 300 mtr rijden...iemand dit probleem ook?
Ja, bij mij precies hetzelfde. De veiligheidsinstellingen staan heel strak afgesteld. Ook het ingrijpen van de lane assistent mag wel een beetje milder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankMarks
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo,
I get this as well. This is due to the glasses I wear. When I am not wearing them (contacts instead) then I do not get the alert.
Within the screen you can turn the monitoring off...
>VehicleSettings >Driving>
Driver Exhaustion Alert to enable/dis-
ableDriver Monitoring System

I have also made this as a "fast" on/off button by customizing the menu when you pull down the screen from the top. (Because with each car entry the Driver Monitoring system is turned on again.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esalzmann
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-12-2024
Heeft iemand ook last van de terugloop in Ampere bij het thuisladen.
De smart #1 pro kan helaas maar Max 14 ampere laden maar tijdens het laden loopt dit zelfs terug naar 5 Ampere. Ik ben al bij de dealer geweest maar zij konden niets raars vinden. Nu komt het helaas steeds vaker voor en begint het vervelend te worden. In het begin hier geen last van gehad maar inmiddels een paar updates verder nu wel. Mogelijk heeft het daar mee te maken?
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esalzmann
hunTricto schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:56:
Weet niet of ik nu iets vertel wat iedereen al weet in dit topic. Maar zag in het duitse forum dat om de achteruitkijk spiegel een kunststof randje zit als transport bescherming. Die heb ik er gister erg gemakkelijk vanaf gehaald door deze zachtjes naar voren te trekken. De randloze spiegel die overblijft is echt een stuk mooier.
Dankjewel voor de tip. Na bijna 4 maanden de smart #1 in bezit dit nu eraf gehaald 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esalzmann
Ston schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:09:
[...]

Ja, dat heb ik sinds de 1.4.1 update ook ineens. Vaak binnen 5 minuten na vertrek en daarna niet meer.
Het maakt de geloofwaardigheid van al die hulpsystemen er niet beter op.
Dit ook gemeld bij de dealer maar helaas kun je dat alleen per rit uitzetten en zijn ze gebonden aan Europese regelgeving geven ze aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Vette update wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Vette update wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Nou eindelijk staat de auto op software V1 4.1 maar blijkt dat de digitale sleutel nog steeds niet geactiveerd kon worden. Uiteindelijk heeft Smart Nederland de auto op afstand kunnen wissen daar er nog oude sleutels in stonden.
Nu werkt het gelukkig maar zie wel dat de digitale sleutel in de app zich na een tijdje uitzet. Moet deze nu iedere keer weer opnieuw aangezet/geactiveerd worden? Ik zie ook dat ie smorgens niet zonder iets met de app te doen de auto ontgrendeld zoals de physieke sleutel dat doet. Is dit normaal? Moet je daarvoor iedere keer de app weer activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Rohaatje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:42:
Nou eindelijk staat de auto op software V1 4.1 maar blijkt dat de digitale sleutel nog steeds niet geactiveerd kon worden. Uiteindelijk heeft Smart Nederland de auto op afstand kunnen wissen daar er nog oude sleutels in stonden.
Nu werkt het gelukkig maar zie wel dat de digitale sleutel in de app zich na een tijdje uitzet. Moet deze nu iedere keer weer opnieuw aangezet/geactiveerd worden? Ik zie ook dat ie smorgens niet zonder iets met de app te doen de auto ontgrendeld zoals de physieke sleutel dat doet. Is dit normaal? Moet je daarvoor iedere keer de app weer activeren?
Je moet helaas elke keer als je je telefoon wilt gebruiken als sleutel om mee te rijden. De app openen. De sleutel activeren. En dan kun je de auto openen en wegrijden.

Ik hoop dat er ooit een update komt waarbij dit automatisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Jammer dat dit nu nog zo omslachtig werkt.
Ik hoop dat ze dit uiteindelijk zo soepel maken als dit werkt bij mijn Tesla.
De Smart is toch al bijna 2 jaar op de markt. De app zelf mag ook wel wat sneller werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Rohaatje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:56:
Jammer dat dit nu nog zo omslachtig werkt.
Ik hoop dat ze dit uiteindelijk zo soepel maken als dit werkt bij mijn Tesla.
De Smart is toch al bijna 2 jaar op de markt. De app zelf mag ook wel wat sneller werken.
Ja de app is erg traag. Er is een nieuwe update aankomende. Ik zat even in de TestFlight en die was al wat sneller maar is nu of incompleet.

Voor snelle data is Hello # wel een aanrader. Is een third party app. Maar werkt veel sneller. Deze app kun je helaas niet als sleutel gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 17:34
Tricto schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Voor snelle data is Hello # wel een aanrader. Is een third party app. Maar werkt veel sneller. Deze app kun je helaas niet als sleutel gebruiken.
En voor Android SMore #.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Ik gebruik de SMore # zelf ook en deze is beter maar het blijft behelpen vind ik als je de tesla app gewend bent.
Ik vraag me af of dit bij de volvo ex30 wel goed werkt daar deze het google systeem gebruikt. Ze komen ja beide uit dezelfde fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ondertussen is 1.5.0 aan het downloaden 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Ja hier ging die installeren toen ik thuis kwam. Ga zo maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoksy
  • Laatst online: 23-10-2024
Mijn Smart#1Pro laadt aan de EV Box laadpaal thuis traag en slechts 3,7kw per uur met 14A, terwijl 3x25A in meterkast aanwezig is. Ik dacht dat sneller laden mogelijk was? Nu duurt het bijna 20 uur voor de accu vol is. Is de Smart-laadkabel een eenfase lader en kan een driefasen laadkabel de laadsnelheid verhogen?
Trouwens werkt mijn Smart-laadkabel niet op de nieuwe Liviqo EV Box laadpaal, de laadkabel maakt geen verbinding met de auto ondanks reset en allerlei andere pogingen. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18
De pro heeft maar een 1 fase lader en geen 3 fase lader. Daarom kom je niet boven de 3,7 Kw per uur uit.

Ik heb zelf een #3 Pro, maar heb een 1x35A aansluiting en kan dus met 32A laden (7,4 Kw per uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoksy
  • Laatst online: 23-10-2024
Kan je een driefasen lader op een Pro aansluiten zodat de laadsnelheid toeneemt? Ik heb er niet echt verstand van:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffolk
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-05 17:37
Hoksy schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:24:
Kan je een driefasen lader op een Pro aansluiten zodat de laadsnelheid toeneemt? Ik heb er niet echt verstand van:)
Alleen de plus versies (en ook de premium en brabus) kunnen laden met 22Kw (en hebben daar dus wel 3 fasen voor nodig). Met een enkele fase krijg je hooguit 7,4 Kw (230v x 32 Ampere = 7,36 Kw.). Met 16 ampere gezekerd krijg je dus max 230v x 16 ampere = 3,68 Kw. Om met 22 Kw te kunnen laden heb je dus wel 3 fasen nodig = 230 v x (3x 32A) = 22.08 Kw. Als je met slechts 16 ampere zekeringen kunt werken (omdat de hoofdzekeringen 25 ampere zijn, en je niet gelijk of hoger mag zekeren voor je laadstation) kun je met maximaal 3x16a x 230v = 11.04 Kw laden. Zie ook de screenshots van de Smart site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFC3BzBCuPoL770L-D9FD0CAMnA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FPes0ly6jEkOgnMxuv3cjPpI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lbhsdDEymWZ_JOxE7WikTjkcpk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LYOw7Snvp8s3iHFfl79TYXGa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
  • Laatst online: 26-03 08:50
Mijn smart laadt ook erg traag op op een openbare laadpaal. Bij de dealer zeiden ze dat 7,4 kWh altijd traag oplaadt (ongeveer 18 uur tot 80%) maar op de website van smart staat vermeld dat men in 5,5 uur van 20-80 % zou kunnen opladen. Heb de dealer hierop gewezen. Hij zegt dat deze info op de website van smart niet klopt. Ik kan het niet meer volgen.

Zou sneller laden mogelijk zijn op een gewone laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:38
MarcoSmart schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:11:
Mijn smart laadt ook erg traag op op een openbare laadpaal. Bij de dealer zeiden ze dat 7,4 kWh altijd traag oplaadt (ongeveer 18 uur tot 80%) maar op de website van smart staat vermeld dat men in 5,5 uur van 20-80 % zou kunnen opladen. Heb de dealer hierop gewezen. Hij zegt dat deze info op de website van smart niet klopt. Ik kan het niet meer volgen.

Zou sneller laden mogelijk zijn op een gewone laadpaal?
Heb je geen tesla snellaad punt in de buurt?
Is nog altijd sneller en zeker goedkoop! (Hier €0,24 per kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Nee, helaas. Ik las op deze forum dat men met 7,4 lader op een laadpaal van 22 kw sneller zou kunnen opladen. Geen idee of dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffolk
MarcoSmart schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:30:
Nee, helaas. Ik las op deze forum dat men met 7,4 lader op een laadpaal van 22 kw sneller zou kunnen opladen. Geen idee of dat klopt
Als je mijn uitleg nog even leest dan snap je dat dat inderdaad kan kloppen. Thuis zijn je groepen met 16 ampere gezekerd, en krijg je met laden nooit meer dan 3,7 Kw laadvermogen. Als zo’n 22 Kw openbare laadpaal met 32 ampere is gezekerd (en dat is zo, anders kan hij geen 22 Kw leveren) zul je met één fase het dubbele laadvermogen krijgen vergeleken met thuis laden, dus 7,4 Kw. Dan gaat het laden twee keer zo snel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoSmart
Dank voor je reactie! Ik ga binnenkort op zoek naar een 22 kw laadpaal. Hopelijk lukt het dan wel, want bijna 20 uur laden is eigenlijk belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:30
Thuis/ particulier is eigenlijk max 11 kw mogelijk.
22kw heeft een flink hoger vastrecht bij het electriciteitsbedrijf zodat dit in feite niet rendabel is.
De Pro kan sowieso alleen 1 fase laden.
11 kw laden met de Pro+, Premium en Brabus is m.i. voldoende voor normaal gebruik. Ook voor de “veelrijder”
In 1 nacht is de batterij wel weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Betekent dit dat pro + (7,4 kWh) laadt of kan deze op een openbare laadpaal 22 kw sneller laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffolk
Smartie5 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:25:
22kw heeft een flink hoger vastrecht bij het electriciteitsbedrijf zodat dit in feite niet rendabel is.
11 kw laden met de Pro+, Premium en Brabus is m.i. voldoende voor normaal gebruik. Ook voor de “veelrijder”
Precies, zo ga ik het ook doen (heb de Zappi v2.1 3 fasen-lader op het oog ivm laden vanaf zonnepanelen, die kan automatisch terugschakelen naar 1 fase als er te weinig zonnestroom binnenkomt voor 3-fasen).
Ik schrok ook nogal van de volgens mij meer dan 1200 euro extra vastrecht per jaar als je een stap hoger in je aansluiting/hoofdzekeringen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffolk
MarcoSmart schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:41:
Betekent dit dat pro + (7,4 kWh) laadt of kan deze op een openbare laadpaal 22 kw sneller laden?
De Pro + kan wel met 22 Kw AC laden op openbare laadpalen (zie mijn eerdere post met de screenshots waarop het verschil tussen de pro (7,4 Kw) en de pro plus (22Kw) is aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
Jeffolk schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:01:
[...]

Precies, zo ga ik het ook doen (heb de Zappi v2.1 3 fasen-lader op het oog ivm laden vanaf zonnepanelen, die kan automatisch terugschakelen naar 1 fase als er te weinig zonnestroom binnenkomt voor 3-fasen).
Ik schrok ook nogal van de volgens mij meer dan 1200 euro extra vastrecht per jaar als je een stap hoger in je aansluiting/hoofdzekeringen gaat.
Over de Zappi lees ik ook positieve geluiden. Ik heb een Wallbox pulsar plus die ik op zonnige dagen via de app naar 6A terugschakel om meer “groen” te laden.
Idd met 3 fase laden wel min. 3x1,4 kw zonnestroom nodig om alleen met de zon te laden. Dat lukt dus ook vaak niet helemaal. Op zonnige dagen in de zomer is er natuurlijk nu al “teveel” aan stroom waar het nieuws vol van is.
Wel heb je met 1 fase en lagere amperage meer stroomverlies.
Alleen met zon laden kost op een “normaal huis” sowieso ook behoorlijk lang.
Ben benieuwd wat jullie beslissingen/ ervaringen hiermee zijn.
Of rijd iedereen hier zakelijk waarbij dit minder van belang is 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Smartie5 op 20-10-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:50
Gewist: verkeerde topic 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Frie2 op 21-10-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ston
Smartie5 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:25:
Ik heb een Ecotap homebox (prima laadpaal maar helaas zonder functies voor zonnepanelen) die heeft de hardware voor 22kW maar kan ook lager ingesteld worden. Met mijn 3x25A aansluiting kan ik met maximaal 14kW laden. Ik kom regelmatig met een redelijk lege accu thuis van mijn werk waarna ik 's avonds weer op pad moet. Als ik dan net 2 uur thuis kan laden dan is elke kW accuvulling welkom en dit was het maximaal haalbare volgens de installateur (uiteraard wel met een load balancer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Weet iemand of het mogelijk is om onboard charger van smart #1 van 7,4 te vervangen door een 11 kWh charger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffolk
MarcoSmart schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:09:
Weet iemand of het mogelijk is om onboard charger van smart #1 van 7,4 te vervangen door een 11 kWh charger?
Het kan misschien wel, maar is waarschijnlijk erg duur (bovendien zal het dan om een 22Kw, 3-fasen onboard AC charger gaan, die bij een 16 ampere thuislaadpaal dus 11Kw kan leveren).

Lees de draadjes hierover op het Duitse Smart Forum.

https://www.smart-emotion...auf-22-kw-aufr%C3%BCsten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Heeft iemand ervaringen met radioline en/of amazon music?
Nu gebruik ik meestal Dab+ of spotify (zonder abo) maar de duitstalige reclame is ook weer wat “zo-zo”.
Benieuwd naar jullie ervaringen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ston
Ik ben er deze week achter gekomen dat de Smart erg gevoelig is voor het merk/model band wat er onder de auto ligt. De (zomer) achterbanden waren na 45dkm toe aan vervanging en de lease maatschappij (Arval) heeft geen contracten met Continental. Ik heb nu Pirelli banden gekregen en daar doet de Smart het niet zo goed op.

Bij de Profile bevestigde ze dat Smarts erg gevoelig zijn voor het merk/type band wat eronder ligt. Uiteindelijk, na tussenkomst van de Profile en mijn bedrijf, krijg ik nu toch de Continental banden waar de Smart ook op afgeleverd is.
Mocht iemand binnenkort aan nieuwe banden toe zijn en ook vast zitten aan een lease maatschappij, ga het gesprek aan en wieweet lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Ston schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:28:
Ik ben er deze week achter gekomen dat de Smart erg gevoelig is voor het merk/model band wat er onder de auto ligt. De (zomer) achterbanden waren na 45dkm toe aan vervanging en de lease maatschappij (Arval) heeft geen contracten met Continental. Ik heb nu Pirelli banden gekregen en daar doet de Smart het niet zo goed op.

Bij de Profile bevestigde ze dat Smarts erg gevoelig zijn voor het merk/type band wat eronder ligt. Uiteindelijk, na tussenkomst van de Profile en mijn bedrijf, krijg ik nu toch de Continental banden waar de Smart ook op afgeleverd is.
Mocht iemand binnenkort aan nieuwe banden toe zijn en ook vast zitten aan een lease maatschappij, ga het gesprek aan en wieweet lukt het.
Onze Smart werd met Dunlop banden afgeleverd. Ik had eigenlijk ook voorkeur voor Conti maar daar moest ik flink voor bijbetalen..
Maakt het veel verschil Conti of Dunlop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Ik kan me niet voorstellen dat specifiek een Smart gevoelig is voor merk/type band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
Smartie5 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Onze Smart werd met Dunlop banden afgeleverd. Ik had eigenlijk ook voorkeur voor Conti maar daar moest ik flink voor bijbetalen..
Maakt het veel verschil Conti of Dunlop?
Opmerkelijk dat jouw Smart met andere banden geleverd is. Ik weet niet hoe andere banden rijden. Uit eigen ervaring kan ik alleen zeggen dat er een groot verschil zit qua grip en stabiliteit tussen de Continental Ecocontact6Q en de Pirelli Scorpion Zero Assymetric.

Bij bochten en rotondes merkte ik het verschil maar vooral bij fly-overs met stalen voegovergangen in de bocht. Daar schoven de Pirelli banden gewoon een stuk opzij waarbij de Continental banden netjes de bocht blijven volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartie5
Op de Premium kunnen ook de Dunlop geselecteerd worden.
Deze bevallen op zich wel goed verder.
Volgens details hieronder zouden ze ook stiller moeten zijn.
66 db t.o 71 db voor de Conti’s. De overige detail eigenschappen volgens de site gelijk aan de Continental banden.
https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres/1430115

[ Voor 13% gewijzigd door Smartie5 op 03-11-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Een vraagje. Weet iemand of het gebruikelijk is dat bij smart pro + (7,4kwh boordlader) ongeveer 1 uur duurt om 100 km op te laden bij een snellader (in dit geval Fastned)?
Lijkt mij vrij lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
MarcoSmart schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:30:
Een vraagje. Weet iemand of het gebruikelijk is dat bij smart pro + (7,4kwh boordlader) ongeveer 1 uur duurt om 100 km op te laden bij een snellader (in dit geval Fastned)?
Lijkt mij vrij lang.
DC Snel laden bij fastned gaat bij de Pro+ toch max 130Kw?
( alleen in het begin bij het laden met behoorlijk lege accu, daarna al snel 100kw of lager)
Maar in 30 min. van 20-80% is realistisch m.i.
Dus in een uur moet de accu sowieso vol zijn. Eerst maar eens met Fastned bellen zou ik zeggen😉

[ Voor 17% gewijzigd door Smartie5 op 07-11-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Dank voor je reactie. Ik ga met de auto naar de garage. Lijkt me genoeg aanleiding voor een onderzoek. 100 km per uur is dan meer dan 3 en half uur totdat de auto vol is aan de snellader. Kan mijns inziens niet kloppen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdZKQ5FGvFRP0mLJNTxPAc9bvqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/etUzU7IBLMWNuQHa1IukVXNF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
De Pro+ heeft toch 22kWh AC? En DC 150kWh.
De Pro heeft wel 7.4kWh (en 130kWh DC)

Ff een grove schatting.
Auto verbruikt 20kWh/100km. 20kWh laden bij 100kWh laadsnelheid (moet je bij Fastned wel halen) = 1/5 uur oftewel 12min

Dus in 1 uur 100km is of een mankement of je hebt veel plankgas gereden waardoor de voorspelling vertekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Je zou nog kunnen checken hoe de maximale stroomsterkte staat ingesteld (ergens in het scherm van opladen).
Dat is een schuifregelaar die varieert tussen 5A en 32A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Dank voor je reactie. Het betreft een Pro + met 7,4 kWh boordlader.

Ik vind inderdaad dat het opladen erg lang duurt.

Op het scherm in de auto vind ik alleen de instellingen standaard of dynamisch laden. Met beiden keuzes laadt de auto even traag. Kan niets anders instellen. En op de laadpaal van Fastned kan men ook niks instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
MarcoSmart schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:36:
Dank voor je reactie. Het betreft een Pro + met 7,4 kWh boordlader.

Ik vind inderdaad dat het opladen erg lang duurt.

Op het scherm in de auto vind ik alleen de instellingen standaard of dynamisch laden. Met beiden keuzes laadt de auto even traag. Kan niets anders instellen. En op de laadpaal van Fastned kan men ook niks instellen.
Kijk bij de apps: Energie instellingen-Opladen.
Helemaal onderaan kun je het Amperage instellen tot max 32A
Dit zou wellicht het langzaam laden kunnen beinvloeden.
Al lijkt het me niet want DC snelladen is natuurlijk een ander protocol.
Je dealer moet dit -zo nodig- kunnen controleren/fixen.
Succes👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Dank je wel! Ik ga 18 november naar de dealer. Ben benieuwd wat hij zegt. Ik laat nog wat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Ben bij de smart dealer geweest. Ze geven aan dat met de auto/accu's/lader alles in orde is. Op de vraag waarom duurt het een uur om 100 km op te laden bij snelladers van Fastned, tesla zowel in NL als in D krijg ik geen antwoord. M.i. kan het niet de bedoeling zijn dat je onderweg steeds een uur moet laden om 100 km verder te komen. Smart Nederland verwijst naar de dealer terwijl ze zelf zowel in de mail als ophun website aangeven dat smart #1 met 7,4 kWh boordlader bij een snellader in 25 min van 20 naar 80% opgeladen moet zijn. Dat haal ik in uren niet, laat staan in 25 min. Heb geen idee hoe nu verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47
MarcoSmart schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:41:
Ben bij de smart dealer geweest. Ze geven aan dat met de auto/accu's/lader alles in orde is. Op de vraag waarom duurt het een uur om 100 km op te laden bij snelladers van Fastned, tesla zowel in NL als in D krijg ik geen antwoord. M.i. kan het niet de bedoeling zijn dat je onderweg steeds een uur moet laden om 100 km verder te komen. Smart Nederland verwijst naar de dealer terwijl ze zelf zowel in de mail als ophun website aangeven dat smart #1 met 7,4 kWh boordlader bij een snellader in 25 min van 20 naar 80% opgeladen moet zijn. Dat haal ik in uren niet, laat staan in 25 min. Heb geen idee hoe nu verder.
Welke laadsnelheid geeft het scherm van de snellader weer?

Volgens https://ev-database.org/nl/auto/2041/Smart-1-Pro
zou je met 130 KW maximaal kunnen laden.

Let wel op je laadcurve. Supersnel laden werkt alleen bij een lege accu.
https://www.smart-emotion...rt-1-smartos-1-0-3-eu-de/

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Hier komt een foto bij Fastned en eentje bij een gewone laadpaal van Vattenfall
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndXykBHvvvqAB-rfrgAhQexRxi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77XMfZ9Hedu9FpZN1lw38xp3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJSXIq5I5sQz9miOGRVujiyNxvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8ftI7TqqArFpMO2SGawKp5J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
De eerste foto is van Fastned CCS 300 kw
De tweede Vattenfall 11 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
MarcoSmart schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Snelheid bij 72% is, ten opzichte van de laadcurve, lager dan gebruikelijk. Omdat de snelheid heel erg inkakt bij deze vulgraad, zou je normaal gesproken de auto loskoppelen van de snellader. Heb je ook gegevens bij een lege accu?

[ Voor 4% gewijzigd door driel24 op 19-11-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Nee, dat heb ik helaas niet. Ik kan wel binnenkort eentje maken als de accu weer bijna leeg is. Ik vind het ook aan de lage kant en al helemaal bij een gewone laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
MarcoSmart schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het valt me op dat de 11 kW laadpaal maar 234 volt geeft terwijl dat 400 zou moeten zijn. Alsof er maar met 1 ipv 3 fases geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Volgens mij wordt er maar met 1 fase geladen. Boordlader is 7,5 kWh 1 fase

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoSmart op 22-11-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Ik twijfel ook nog steeds of bij mijn #3 AC laden goed werkt. Van de 4 keer dat ik tot nu toe aan een straat lader heb gehangen heb ik maar 1x de paal specificaties benaderd. De andere keren was het 1/3 of iets meer.
1x deelde ik de paal met een ander maar de andere keren was ik de enige.
Onderweg bijladen op je bestemming of tussenstop heeft zo weinig zin omdat er maar weinig kW bijkomen. DC laden is dan de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Heb je ook een smart met boordalder van 7,5 kWh?

• Smartie5
Misschien dat onderstaande info nog helpt.
https://www.autovanmorgen.nl/1-fase-laden

Op evdatabase.nl staat voor de #1 Pro met 1 fase boordlader:
Laadpunt Maximaal Vermogen Tijd Snelheid
Stopcontact (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 24u15m 10 km/u
1-fase 16A (3.7 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW 15 uur 17 km/u
1-fase 25A (5.8 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW 9u45m 26 km/u
1-fase 32A (7.4 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW 7u30m 33 km/u
3-fase 16A (11 kW) 230V / 1x16A 3.7 kW † 15 uur 17 km/u
3-fase 25A (17 kW) 230V / 1x25A 5.8 kW † 9u45m 26 km/u
3-fase 32A (22 kW) 230V / 1x32A 7.4 kW † 7u30m 33 km/u

[ Voor 3% gewijzigd door Smartie5 op 28-11-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Smartie5 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:57:
[...]

Het geschatte rijbereik stond waarschijnlijk niet op “dynamisch”.
Als deze op “standaard” staat via de energie app wordt het rijbereik een stuk optimistischer.
Het werkelijke bereik zit er waarschijnlijk ergens tussenin maar ik zet deze ook meestal op dynamisch
Kun je me vertellen waar je dit instelt? Ik heb een Smart #3 en merk dat het weergegeven bereik in kilometers zo'n dertig procent hoger is dan het reële bereik.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Zie hieronder: / verschil bij nu voor mij 60% accu capaciteit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKjSEBBU25NOf5lUZ-3d4c4erOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpu8vsFmVpNJ8QLsTjlQHwfg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QD5Nj87eypceXub8wLjjMhIdVRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVqkcrxhxm4AIwvn4VNTs8AZ.jpg?f=fotoalbum_large

Verder nog de gegevens voor de Smart#1 Pro met max. 130 kw/h lader:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJcyLVFh-FQ6k0tioq0PgtWoPb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HMKDUqKABxJQx8kOoOEDGIVY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Ik zou niet tevreden zijn als ze zeggen dat je maar moet leven met max 100 km/u.
Test het laden eens bij een 150 Kw snellader als de accu ong. 20% geladen is.
Zelf heb ik tot nu toe alleen bij een Shell snellader 2x geladen.
Daarmee zag met onze Smart #1 Premium wel / weliswaar voor kortere tijd de beoogde 150 Kw aantikken.

Zelf heb ik trouwens vrijwel altijd voldoende aan mijn 11kw thuislader.
Ik ben zelf juist nog aan het puzzelen.
Hoe ik met een standaard 3 fase vooral via mn zonnepanelen kan laden zonder “last” te hebben van de ondergrens van 3x 1,4 Kw die mn laadpaal/ auto vereist.

De 1e 2 afbeeldingen zijn uiteraard als je de energy app opstart op het Smart display.
Voor de volledigheid😊

[ Voor 82% gewijzigd door Smartie5 op 01-12-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Hier nog een - wat ouder- bericht uit 12-23 en weliswaar een Smart Pro+.
https://www.autovisie.nl/...ijke-actieradius-smart-1/
Maar in deze tests kloppen de fabriekswaarden wel aardig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Ik heb een Tado thermostaat en zag de Tado Smart charging app.
De Smart kun je daar ook in “koppelen”. Heeft iemand anders daar ervaringen mee?
Het schijnt ook zonder Tado thermostaat te werken.
Ook heb ik een Wallbox Pulsar Plus laadpaal maar het (s’nachts) plannen van opladen werkt niet goed.
Laden start niet op of de laadpaal gaat bij aansluiten toch spontaan opladen op minder gunstige tijdstippen.
Alhoewel ik geen dynamisch energie contract heb wil ik toch wat meewerken aan het voorkomen van netcongestie🧐
Bedankt voor een mogelijke reactie.

[ Voor 9% gewijzigd door Smartie5 op 06-12-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V40
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-05 11:41

V40

@Smartie5
De Tado laden app ondersteunt nog niet de nieuwe generatie smarts ondanks dat het wel zo lijkt. Ze ondersteunen verbinden met de API van de Hello Smart nog niet, alleen nog de oude EQ app van de vorige generatie smarts. Tado heeft wel aangegeven de nieuwe generatie “in de toekomst” te zullen ondersteunen

[ Voor 16% gewijzigd door V40 op 06-12-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
V40 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:05:
@Smartie5
De Tado laden app ondersteunt nog niet de nieuwe generatie smarts ondanks dat het wel zo lijkt. Ze ondersteunen verbinden met de API van de Hello Smart nog niet, alleen nog de oude EQ app van de vorige generatie smarts. Tado heeft wel aangegeven de nieuwe generatie “in de toekomst” te zullen ondersteunen
Duidelijk.
Bedankt👍

Nb, De Tado smart app kan wel worden gekoppeld aan mijn Wallbox Pulsar Plus laadpaal.
Daarmee kan ik het plannen van het laden van de Smart#1 wel regelen zo te zien.
Misschien ook handig voor anderen die deze laadpaal gebruiken. De laadplanning van Wallbox zelf en die van de Smart#1 krijg ik niet goed “ aan de praat”
Fijne avond,

[ Voor 27% gewijzigd door Smartie5 op 07-12-2024 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartB428Red
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21-03 22:48
Mijn Smart #1 Brabus staat nu al 2 weken in de garage :'( vanwege meerdere defecten.
De auto trilde vanaf 100 km/h en maakte een raar brommend geluid vanaf 60 km/h en de 12 volt accu is al 2x helemaal leeg geweest.
Het trillen komt door een kromme velg en het geluid door een kapotte motorsteun volgens de garage.
Volgens de garage is er moeilijk aan onderdelen te komen, de bouten voor de motorsteun zijn pas weer in april 2025 leverbaar :-(
Vind het heel raar voor een nieuwe auto zulke defecten. Zijn er meer mensen met problemen met hun Smart?
De auto is geleverd in september 2024 volgens de papieren al gebouwd in mei 2023.

Groet

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
SmartB428Red schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:55:
Mijn Smart #1 Brabus staat nu al 2 weken in de garage :'( vanwege meerdere defecten.
De auto trilde vanaf 100 km/h en maakte een raar brommend geluid vanaf 60 km/h en de 12 volt accu is al 2x helemaal leeg geweest.
Het trillen komt door een kromme velg en het geluid door een kapotte motorsteun volgens de garage.
Volgens de garage is er moeilijk aan onderdelen te komen, de bouten voor de motorsteun zijn pas weer in april 2025 leverbaar :-(
Vind het heel raar voor een nieuwe auto zulke defecten. Zijn er meer mensen met problemen met hun Smart?
De auto is geleverd in september 2024 volgens de papieren al gebouwd in mei 2023.

Groet

Frank
Idd merkwaardig. April 2025. Dat zou ik niet zomaar accepteren of een vervangende auto “eisen”…
Ik had begrepen dat o.a. Smart, Volvo en Zeeker op hetzelfde platform van Geely zijn gebouwd.
Als dat zo is verwacht je toch ook gemeenschappelijke onderdelen als motorsteun bouten?
Weet iemand hoe zoiets zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
SmartB428Red schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:55:

Groet

Frank
Mijn Smart #1 premium is probleemloos op 1 ding na. Toen ik hem in januari 2024 ongeveer 3 weken had ging de boordlader kapot. Die moest vervangen worden en het onderdeel was nergens in Europa te krijgen. Binnen 3 weken was er een nieuwe uit China gekomen en sindsdien is hij alweer 50.000 km probleemloos.

Toen ik echter een nieuwe voorruit nodig had na wat opspattende stenen op de snelweg heb ik daar 3 maanden op moeten wachten. En toen kwamen ze erachter dat ze niet alleen de voorruit hadden moeten bestellen maar ook de kunststof afdekkap erboven (die zit in dezelfde kitnaad). Dat duurde ook weer een week of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
Ston schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:03:
[...]

Mijn Smart #1 premium is probleemloos op 1 ding na. Toen ik hem in januari 2024 ongeveer 3 weken had ging de boordlader kapot. Die moest vervangen worden en het onderdeel was nergens in Europa te krijgen. Binnen 3 weken was er een nieuwe uit China gekomen en sindsdien is hij alweer 50.000 km probleemloos.

Toen ik echter een nieuwe voorruit nodig had na wat opspattende stenen op de snelweg heb ik daar 3 maanden op moeten wachten. En toen kwamen ze erachter dat ze niet alleen de voorruit hadden moeten bestellen maar ook de kunststof afdekkap erboven (die zit in dezelfde kitnaad). Dat duurde ook weer een week of wat.
Bijzonder dat veel onderdelen toch eerst uit China moeten komen en geen voorraad in Duitsland bijv. aanwezig is.
De carrosserie is toch door Mercedes ontwikkeld?
Ben toch ook wel benieuwd of het SEA2-platform van Geely veel onderdelen deelt of dat er toch veel afwijkingen zijn.
Zie ook https://www.autoweek.nl/a...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartB428Red
Smartie5 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:27:
[...]

Bijzonder dat veel onderdelen toch eerst uit China moeten komen en geen voorraad in Duitsland bijv. aanwezig is.
De carrosserie is toch door Mercedes ontwikkeld?
Ben toch ook wel benieuwd of het SEA2-platform van Geely veel onderdelen deelt of dat er toch veel afwijkingen zijn.
Zie ook https://www.autoweek.nl/a...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Het onderstel is ontwikkeld en geproduceerd door Geely,
Mercedes is alleen verantwoordelijk voor het design van de binnen en buitenkant wat ik begreep.
Kan mercedes er niet op aan kijken als er iets kapot gaat aan het onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartB428Red
Smartie5 schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:55:
[...]

Idd merkwaardig. April 2025. Dat zou ik niet zomaar accepteren of een vervangende auto “eisen”…
Ik had begrepen dat o.a. Smart, Volvo en Zeeker op hetzelfde platform van Geely zijn gebouwd.
Als dat zo is verwacht je toch ook gemeenschappelijke onderdelen als motorsteun bouten?
Weet iemand hoe zoiets zit?
De auto is weer klaar om te rijden, de velg is vervangen.
De motorsteun voor de achtermotor daar moet de auto nog een keer voor naar de garage, er is mee te rijden volgens de garage geeft alleen wat trilling en dat brommende geluid.
Vroeg gelijk of ze niet bouten bij de volvo konden halen, blijkbaar hebben alle merken van Geely last van aanvoer van onderdelen :-( slecht geregeld dat ze zo weinig onderdelen op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-05 16:11
Ik had laatst onze #1 mee en had er weer last van dat de radio keer op keer er 'spontaan' mee stopte, vaak al meteen of na een paar seconden.

Toen ik thuiskwam bleek dat mijn vrouw ook last had van telkens spontaan stoppende muziek bij het afspelen van haar Spotify muziek op onze audio installatie thuis.

U raadt het al, dat is dezelfde Spotify account die gekoppeld is aan het multimedia systeem van de #1. Elke keer dat de één weer op play duwde, stopte het bij de ander! Maar in de #1 wilde ik naar de radio luisteren, niet naar Spotify!

Heeft iemand al eens iets vergelijkbaars meegemaakt (of ook last van deze bug)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
SmartB428Red schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:56:
blijkbaar hebben alle merken van Geely last van aanvoer van onderdelen :-( slecht geregeld dat ze zo weinig onderdelen op voorraad hebben.
Ik wacht al 1,5 maand op een bijbestelde sleutel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
robv66 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:14:
Ik had laatst onze #1 mee en had er weer last van dat de radio keer op keer er 'spontaan' mee stopte, vaak al meteen of na een paar seconden.

Toen ik thuiskwam bleek dat mijn vrouw ook last had van telkens spontaan stoppende muziek bij het afspelen van haar Spotify muziek op onze audio installatie thuis.

U raadt het al, dat is dezelfde Spotify account die gekoppeld is aan het multimedia systeem van de #1. Elke keer dat de één weer op play duwde, stopte het bij de ander! Maar in de #1 wilde ik naar de radio luisteren, niet naar Spotify!

Ik heb een nieuw -willekeurig- spotify account gekoppeld in de Smart#1.
Kun je niet een nieuwe aanmaken en deze dan koppelen?
Ik heb geen betaald spotify account, dan kan ik me voorstellen dat het dan lastiger is en je wel reclame moet accepteren.
Veel last van de spotify reclame heb ik zelf niet trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelriph
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-04 08:23
Rijden onze #1 met z'n 2en. Je moet elke keer opnieuw inloggen als je wisselt. Voorkeuren voor radio, rijden zijn steeds weer weg. Hoe kun je dit oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
robv66 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:14:

Hier precies hetzelfde. Je moet dus eigenlijk een apart Spotify account voor de auto aanmaken. Maar dat is niet grappig als je een betaald account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
roelriph schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:00:
Rijden onze #1 met z'n 2en. Je moet elke keer opnieuw inloggen als je wisselt. Voorkeuren voor radio, rijden zijn steeds weer weg. Hoe kun je dit oplossen?
Wij rijden ook met ons 2en, maar wij hoeven niet telkens opnieuw in te loggen. Een enkele keer heeft het systeem zichzelf spontaan uitgelogd, maar dat is me gedurende het jaar dat ik de #1 heb nog maar een paar keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
Smartie5 schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:29:
[...]

Ik heb een nieuw -willekeurig- spotify account gekoppeld in de Smart#1.
Kun je niet een nieuwe aanmaken en deze dan koppelen?
Ik heb geen betaald spotify account, dan kan ik me voorstellen dat het dan lastiger is en je wel reclame moet accepteren.
Veel last van de spotify reclame heb ik zelf niet trouwens.
Mijn vrouw gebruikt de auto het meest, ik slechts af en toe. En zij heeft een betaalde Spotify account, die gekoppeld is met haar auto. Het irritante is dat ik Spotify niet eens wilde gebruiken, maar slechts de DAB radio. Als ik Spotify tegelijkertijd zou willen gebruiken, is het terecht dat het problemen geeft. Maar op deze wijze is er gewoon sprake van een irritante bug, waar ik als gebruiker zelf geen workaround voor zou moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
buzzbuzz68 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:47:
[...]

Wij rijden ook met ons 2en, maar wij hoeven niet telkens opnieuw in te loggen. Een enkele keer heeft het systeem zichzelf spontaan uitgelogd, maar dat is me gedurende het jaar dat ik de #1 heb nog maar een paar keer gebeurt.
Idem voor ons. Opnieuw inloggen en opnieuw laden van onze profielen en instellingen is maar af en toe nodig. Ik meen dat ik ooit eens in het Duitse forum heb gelezen dat dat te maken heeft met het vernieuwen van het token, wat maar een beperkte geldigheidsduur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
Frie2 schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:19:
[...]

Ik wacht al 1,5 maand op een bijbestelde sleutel...
Tja, die moet blijkbaar helemaal uit China komen. Blijft balen dat het zo lang moet duren. :'(
Mag ik vragen wat de kosten daarvan zijn? Ik vond de prijs die bij afhalen van de auto genoemd werd, bijna een jaar geleden, nogal aan de hoge kant, maar ik begrijp dat ze daar nu een veel lager bedrag voor rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
Vandaag bericht gehad dat de sleutel binnen is. Inleren schijnt een 1 uur te moeten duren omdat het bij Smart ingewikkeld zou zijn. Ik denk eerder dat de routine ontbreekt bij de dealer.
Kosten zijn €89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoSmart
Ik heb ook €89 moeten betalen en het duurde bijna twee uur voordat ze klaar waren.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Weet iemand hoe je naar FM of DAB zenders kunt zoeken? Er ontbreken een hoop en er staan ook een aantal tussen die niet werken.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buzzbuzz68
yohan schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:58:
Weet iemand hoe je naar FM of DAB zenders kunt zoeken? Er ontbreken een hoop en er staan ook een aantal tussen die niet werken.
Ik mis ook een boel zenders. Op het Duitse forum zijn er meer meldingen in combinatie met update 1.5.0.
Ik heb opnieuw laten zoeken, maar dat levert geen extra zenders op. Ik heb een melding bij Smart gemaakt. Lijkt echt een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yayheykay
  • Laatst online: 30-12-2024
Beste mensen, ik heb een tweede hands smart #1 pro+ gekocht. Nu wil ik mijn auto op de Hello Smart app installeren, heb het DHU systeem een aantal keer gereset maar tevergeefs (Smart customer engagement service weet het ook even niet meer). Mijn bevinding is, dat de auto, omdat deze vorige eigenaren heeft gehad als lease auto, op de account van de vorige eigenaar staat en ik hem dus niet op mijn Hello Smart app kan activeren. Heeft iemand hier een praktische oplossing voor of is het raadzaam om een dealer te bezoeken voor een hard reset? Ik hoor het graag!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS4IyFFxAal8hQtJHS2iSvAIGPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqERXQG8E4VcALiRh3oEqPwO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door yayheykay op 30-12-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
yayheykay schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:23:
Beste mensen, ik heb een tweede hands smart #1 pro+ gekocht. Nu wil ik mijn auto op de Hello Smart app installeren, heb het DHU systeem een aantal keer gereset maar tevergeefs (Smart customer engagement service weet het ook even niet meer). Mijn bevinding is, dat de auto, omdat deze vorige eigenaren heeft gehad als lease auto, op de account van de vorige eigenaar staat en ik hem dus niet op mijn Hello Smart app kan activeren. Heeft iemand hier een praktische oplossing voor of is het raadzaam om een dealer te bezoeken voor een hard reset? Ik hoor het graag![Afbeelding]
Wij hebben sinds een week een nieuwe. Helaas een probleem met de netwerkkaart of antenne.
De auto denkt dat hij nog in Zeebrugge is. 4g werkt niet. BT valt steeds weg. geen wifi.
Hij moet dus binnenkort terug.
Maar hierdoor heb ik wel alle reset opties gedaan met hulp van Smart.
In System kun je volgens mij een volledige fabrieksreset uitvoeren. Bij mij werden hierdoor eerder aangemaakte profielen en eigenaar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik vind de Cruise Control niet aangenaam.

Als je de auto op CC zet, laat hij iedere keer de snelheid voor een halve of één km/uur zakken en daarna gaat hij weer optrekken naar de ingestelde snelheid.

Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
driel24 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:24:
Ik vind de Cruise Control niet aangenaam.

Als je de auto op CC zet, laat hij iedere keer de snelheid voor een halve of één km/uur zakken en daarna gaat hij weer optrekken naar de ingestelde snelheid.

Hebben jullie dat ook?
Zo opvallend als je dat nu beschrijft ervaar ik niet. De adapt. cruise control reageert idd soms wat minder soepel maar ik ben wel aardig tevreden.
Minder vind ik dat e-pedal / s-pedal wel tijdelijk niet meer werkt na aanpassingen in de “slimme” voertuigsystemen.
Net als de Hallo smart app mag dit nog wel wat smarter😉
De combinatie aanpassingen sinds update 1.5 werken beter. Nu ook nog het aan-uitzetten vd voertuigcontrole daaraan toevoegen..
Iets voor de nieuwjaars wens😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadvanFulpen
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-05 12:53
Het valt mij op dat bij de adaptieve cruise ctrl de auto de voorste auto volgt en zodoende regelmatig twee drie kilometer sneller rijdt dan is ingesteld. Herkennen jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartie5
AadvanFulpen schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:19:
Het valt mij op dat bij de adaptieve cruise ctrl de auto de voorste auto volgt en zodoende regelmatig twee drie kilometer sneller rijdt dan is ingesteld. Herkennen jullie dat ook?
Ja, die indruk heb ik ook wel..
Of de acc zonder auto’s voor zich wel nauwkeurig werkt weet ik eigenlijk niet zeker?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste