Algemeen race topic Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoe langer ze achter de safetycar blijven rijden, hoe slechter het gaat worden 😥

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb het uitgezet, beetje moe van de FIA.. laat ze nou gewoon rijden en niet telkens die rode vlaggen, zelfs de commentator was er klaar mee..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Ik ga even de boodschappen wegleggen en de race gaat niet door. Mega ongeluk geweest ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
TheBrut3 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:54:
Ik ga even de boodschappen wegleggen en de race gaat niet door. Mega ongeluk geweest ofzo?
Nee, er was een auto stilgevallen, daardoor SC en vervolgens werd het weer slechter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
De FIA was dus weer bang dat er een regendruppel werd overreden... Wat een onzin is het toch, laat ze gewoon racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Ben en het aan het terugkijken en auto stil op de baan en dan SC ik denk nou even wegduwen en door. Duurde wat lang dus even vooruitspoelen en dan zie ik een rode vlag en dan race will not be resumed. Wat een clownshow weer.......................het regent amper...............

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:02
Was een aardig crashfest deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
En bij de F2 gaan ze lekker door met het crashfest, 5 rondes en nu al de tweede SC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het blijft toch wat met 'domme' acties, die waarschijnlijk weer niet bestraft worden. Bearman die in de remzone voor T1 veel te veel terug naar de ideale lijn gaat en een crash veroorzaakt. Onnodig en dom. Commentatoren vinden het uiteraard een race incident omdat ie het niet kan zien. Maar als hij het niet ziet, wat doe je dan? Blind insturen? Toch een simpele penalty waardig imo.

De verschillen in beslissingen blijft gewoon een puinhoop. En als deze dan in F1 terechtkomen is de puinhoop net zo groot. Dan mag het wel, dan weer niet, dan weer wel een straf, dan weer niet.....

/edit/
Jammer van Aaron, maar holy shit, defecte auto in een live race op de baan stil zetten ipv bij een marshall post gaan. 8)7

/edit2/
Niemand die de support races kijkt?
Porsche Super Cup. Track Limits? We don't have track limits! Hele veld gebruikt elk stukje asfalt. Not sur if hilarious, sad or stupid. :+

[ Voor 21% gewijzigd door siggy op 28-07-2024 11:52 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
siggy schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:18:
Het blijft toch wat met 'domme' acties, die waarschijnlijk weer niet bestraft worden. Bearman die in de remzone voor T1 veel te veel terug naar de ideale lijn gaat en een crash veroorzaakt. Onnodig en dom. Commentatoren vinden het uiteraard een race incident omdat ie het niet kan zien. Maar als hij het niet ziet, wat doe je dan? Blind insturen? Toch een simpele penalty waardig imo.

De verschillen in beslissingen blijft gewoon een puinhoop. En als deze dan in F1 terechtkomen is de puinhoop net zo groot. Dan mag het wel, dan weer niet, dan weer wel een straf, dan weer niet.....

/edit/
Jammer van Aaron, maar holy shit, defecte auto in een live race op de baan stil zetten ipv bij een marshall post gaan. 8)7

/edit2/
Niemand die de support races kijkt?
Porsche Super Cup. Track Limits? We don't have track limits! Hele veld gebruikt elk stukje asfalt. Not sur if hilarious, sad or stupid. :+
Bearman wel een penalty, 5 place grid drop volgende race: https://www.fia.com/sites...ion%20with%20Car%2021.pdf

Daarnaast zal teamgenoot Antonelli volgende race een 10 place grid drop hebben, omdat Prema de fout in is gegaan met de dry ice en ze al een voorwaardelijke straf van 5 plaatsen hadden vanuit Silverstone voor dat vergrijp (toen bij Bearman): https://www.fia.com/sites...2%20(cooling%20agent).pdf

Dus dat wordt tijdens de Monza sprint flink naar achteren starten voor beide Prema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bijrol voor vd Zande op Road America, Porsche pakt 1 en 2. Viscaal 5e en vd Helm 6e in hun Porsches. 4x Porsche in de top 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 15:49
https://racingnews365.nl/...te-formuleklasse-onder-f1

Nyck de Vries maakt binnenkort zijn debuut in de Japanse Super Formula. De Vries stapt dan in bij Team Impul om daar de komende drie races te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 14:32
Willem30 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:11:
https://racingnews365.nl/...te-formuleklasse-onder-f1

Nyck de Vries maakt binnenkort zijn debuut in de Japanse Super Formula. De Vries stapt dan in bij Team Impul om daar de komende drie races te rijden.
Theo Pouchaire zou eigenlijk voor dat team rijden, maar hij vertrok naar Indycar om bij McLaren Arrows te gaan rijden als vervanger voor David Malukas (geblesseerd en vervolgens contract verbroken).Na een paar races werd hij uit het niets weer vervangen door Nolan Siegel. Je geeft een Super Formula zitje op om bij Indycar te rijden en na een paar races word je alweer vervangen. Bij geluk van een ongeluk werd hij vervolgens weer opgeroepen om te rijden omdat Alexander Rossi (zijn teamgenoot) geblesseerd was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
NeverSettle schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:16:
[...]

Theo Pouchaire zou eigenlijk voor dat team rijden, maar hij vertrok naar Indycar om bij McLaren Arrows te gaan rijden als vervanger voor David Malukas (geblesseerd en vervolgens contract verbroken).Na een paar races werd hij uit het niets weer vervangen door Nolan Siegel. Je geeft een Super Formula zitje op om bij Indycar te rijden en na een paar races word je alweer vervangen. Bij geluk van een ongeluk werd hij vervolgens weer opgeroepen om te rijden omdat Alexander Rossi (zijn teamgenoot) geblesseerd was.
In de Indycar is een contract helemaal niks waard dit seizoen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Na het snoozefest van Zandvoort moet ik wel Portland gaan kijken vanavond. Om 21.00 als de conversie goed is gegaan. Kijken wat Grosjean nou weer gaat fixen en of Ferucci weer Ferucci gaat zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:57:
Na het snoozefest van Zandvoort moet ik wel Portland gaan kijken vanavond. Om 21.00 als de conversie goed is gegaan. Kijken wat Grosjean nou weer gaat fixen en of Ferucci weer Ferucci gaat zijn. :+
Meestal begint het na heel veel reclame en meedere volksliederen, rond 22.00u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

HollowGamer schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:59:
[...]

Meestal begint het na heel veel reclame en meedere volksliederen, rond 22.00u
Oh, maar NXT (de F2 van Indycar) is nu wel al live :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Blijf het een leuk circuit vinden,Portland. Best okay race, niet mega veel actie, maar vermakelijker dan de F1. Ik volg de series niet bepaald, alleen af en toe Chadwick checken, maar het lijkt erop dat de serie een eigen Stroll heeft. Rijke familie met eigen race team, zoonlief van 23 die het wel okay doet en volgend jaar waarhscijnlijk een zitje kan kopen in de Indycar, alleen omdat de motorenleveranciers niet nog een team kunnen voorzien van een motor. Dacht dat de Indycar daar iets relaxter in was, maar guess not.

Chadwick had weer geen goede race, met nogal twee rare acties, enige reden dat ze zo hoog in het kampioenschap ligt, lijkt wel te zijn dat er heel veel part timers zijn of mensen die het budget niet hebben om het hele seizoen te racen. En zij zit lekker bij het rijkste team. Voelt toch wel een stuk extreem 'amateuristischer' dan de F1 ladder. Maar jammer dat geld ook zo extreem telt als in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is om 21:30 begonnen. En Scott Dixon eruit in de 1e ronde, door eigen domme schuld. Ging buiten de baan, kwam terug en probeerde anderen te knijpen.

Dus gelijk geel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:33:
Het is om 21:30 begonnen. En Scott Dixon eruit in de 1e ronde, door eigen domme schuld. Ging buiten de baan, kwam gerug en probeerde anderen te knijpen.

Dus gelijk geel.
Het is wel sport voor de echte Amerikaan volgens mij. Ik heb mij gelijk ingeschreven op de website van die Bitcoin gast en zijn jonge vrouw. :)

Veiligheid is hier denk ik toch iets minder belangrijk ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

gambieter schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:33:
Het is om 21:30 begonnen. En Scott Dixon eruit in de 1e ronde, door eigen domme schuld. Ging buiten de baan, kwam gerug en probeerde anderen te knijpen.

Dus gelijk geel.
En Fittipaldi zal wel een penalty krijgen. Dixon was veel te traag op de ideale lijn. Linksom of rechtsom, iemand ging crashen.

Pingel voor Pietro helaas.

Dixon in interview geeft geen schuld aan Fititipaldi maar aan Kirkwood die hem in eerste instantie buiten de baan drukt.

[ Voor 12% gewijzigd door siggy op 25-08-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

HollowGamer schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:35:

Veiligheid is hier denk ik toch iets minder belangrijk ook?
Ze gaan niet hele banen aanpassen voor de veiligheid. Maar ze doen wel degelijk wat aan veiligheid. Vooral praktisch, zie het aeroscreen, terwijl F1 met de Halo nogal pastisch te werk gaat.

Maar euh ja, vrij weinig banen in Indycar die F1 gecertificeerd zouden kunnen worden. Is F1 te voorzichtig of Indycar juist niet? I don't know. F1 is wel erg extreem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:40:
En Fittipaldi zal wel een penalty krijgen. Dixon was veel te traag op de ideale lijn. Linksom of rechtsom, iemand ging crashen.

Pingel voor Pietro helaas.
En dat is belachelijk. Dixon zegt zelf dat Fittipaldi er niets aan kon doen, en vond het de schuld van Kirkwood die hem geen ruimte gaf eerder. Wat Dixon niet zegt is dat hij zelf het probleem had kunnen voorkomen door niet anderen te gaan knijpen terqijl hij minder snelheid had.

Ha, zie nu je edit pas :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Grosjean being Grosjean. FFS als hij als een idioot doet, dan doet hij het ook goed. Jeminee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En Grosjean doet weer eens een Grosjean. Wat een imbeciel.

Zelf spinnen en tegen de rijrichting staan, niet in de weg; motor af laten slaan, aankrijgen, met een spin wegrijden en domblind gelijk de racing lijn nemen en tegen iemand aanrijden, en daarna nog bijna een tweede auto eraf rammen.

Die gast hoort in een dwangbuis.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 25-08-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

gambieter schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:40:
En Grosjean doet weer eens een Grosjean. Wat een imbeciel.

Zelf spinnen en tegen de rijrichting staan, niet in de weg; motor af laten slaan, aankrijgen, met een spin wegrijden en domblind gelijk de racing lijn nemen en tegen iemand aanrijden, en daarna nog bijna een tweede auto eraf rammen.

Die gast hoort in een dwangbuis.
Ik blijf maar niet snappen dat hij maar zitjes weet te regelen. Het is al dik 10 jaar altijd hetzelfde verhaal met Grosjean. Snel, maar zo'n stomme acties met enige regelmaat. Dit had in de F1 gewoon een zwarte vlag kunnen zijn. Hij spint gewoon de racing line op, oliedom en onnnodig.

DT 'unsafe conduct'. Lol. Had beter 'Grosjean being himself'-penalty kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

siggy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:46:
Ik blijf maar niet snappen dat hij maar zitjes weet te regelen. Het is al dik 10 jaar altijd hetzelfde verhaal met Grosjean. Snel, maar zo'n stomme acties met enige regelmaat. Dit had in de F1 gewoon een zwarte vlag kunnen zijn. Hij spint gewoon de racing line op, oliedom en onnnodig.

DT 'unsafe conduct'. Lol. Had beter 'Grosjean being himself'-penalty kunnen zijn.
Vziw brengt hij geen sponsors mee, zoals Ericsson tenminste doet. Ik snap het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Nieuwe Nederlander in de F2 dit weekend; Niels Koolen.
Hij zal overigens geen F1 coureur worden, is te slecht. Hij is de zoon van Dakar rijder (en ex CEO Booking.com) Kees Koolen. Hij vervangt Barnard die FE gaat rijden voor McLaren.

Colapinto wordt vervangen door Red Bull junior Oli Goethe vanuit de F3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

gambieter schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:49:
[...]

Vziw brengt hij geen sponsors mee, zoals Ericsson tenminste doet. Ik snap het ook niet.
Ik snap dat Grosjean altijd wel potentie heeft gehad en op zijn dag was hij magistraal. Maar hij heeft nooit die rariteiten eruit weten te slaan. Alsof hij zich totaal niet ontwikkeld heeft sinds zijn GP2 tijden. Het is hit en miss, en als het miss is, hit ie nog steeds. Alleen dan een tegenstander. Dat is al zo lang het geval, misschien dat ie een laag salaris krijgt óf dat de teams denken 'ik krijg voor bedrag x af en toe een toprijder en dat is me y wel waard'. Dat kan ik nog begrijpen, maar als je Andretti al tegen het been weet te schoppen en Ericsson is zijn vervanger..... poeh, dat zegt óók wel wat.
TheBrut3 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:21:
Nieuwe Nederlander in de F2 dit weekend; Niels Koolen.
Hij zal overigens geen F1 coureur worden, is te slecht. Hij is de zoon van Dakar rijder (en ex CEO Booking.com) Kees Koolen. Hij vervangt Barnard die FE gaat rijden voor McLaren.
Wat. Wie? :+ Oh, just another rich kid.....
Jammer van Barnard, zat er regelmatig toch goed bij.
Colapinto wordt vervangen door Red Bull junior Oli Goethe vanuit de F3.
What's the point? Red Bull moet snel Perez en DR eruit wippen, want de wachtrij wordt alleen maar langer en als ze weigeren hun pareltjes uit te lenen zijn ze alleen maar de allerduurste wachtrij ter wereld aan het maken. Lijkt wel of ze keuzestress plots hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
siggy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:07:
What's the point? Red Bull moet snel Perez en DR eruit wippen, want de wachtrij wordt alleen maar langer en als ze weigeren hun pareltjes uit te lenen zijn ze alleen maar de allerduurste wachtrij ter wereld aan het maken. Lijkt wel of ze keuzestress plots hebben gekregen.
Volgens mij gaat Red Bull daar ook helemaal niet over, maar MP zelf. Ik kan mijzelf indenken dat ze blij zijn alvast iemand in de auto te hebben voor komend jaar. Zij zullen wel potentie in hem zien, want ze hebben niet iemand doorgeschoven uit het eigen F3 team en dat zegt volgens mij ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Volgens mij gaat Red Bull daar ook helemaal niet over, maar MP zelf. Ik kan mijzelf indenken dat ze blij zijn alvast iemand in de auto te hebben voor komend jaar. Zij zullen wel potentie in hem zien, want ze hebben niet iemand doorgeschoven uit het eigen F3 team en dat zegt volgens mij ook wat.
Zover ik weet zijn alle F2 coureurs linksom of rechtsom paydrivers, ze betalen om te racen en de teams staan in hun dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
siggy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Zover ik weet zijn alle F2 coureurs linksom of rechtsom paydrivers, ze betalen om te racen en de teams staan in hun dienst.
Da's een klein beetje te kort door de bocht. Er zitten bij F2 en F3 wel door grote teams gesponsorde coureurs tussen, maar inderdaad ook genoeg inkoopvolk. Dat betekend overigens niet direct dat die heel slecht zijn, maar de marges zijn ook ontzettend klein. En alhoewel het materiaal gelijk is, maakt het wel enorm uit bij welk team dat je rijdt. Al is het maar vanwege de kennis of de achterliggende budgetten. MP is bijvoorbeeld een heel klein team met bijbehorend budget. In tegenstelling tot Carlin, ART of Prema. De kans is dus ook groter dat je goed eindigt als je bij een dergelijk team zit.

Je herkent de gesponsorde coureurs veelal omdat ze met F1 teamkleuren of logo's rijden. Bijvoorbeeld Max in F3 jaren geleden. Maar recenter Charles Leclerc, Dan Ticktum of Juri Vips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Waarom is er een Red Flag en loopt de tijd door?
Is dat om te voorkomen dat het met de F1 zometeen clashed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HollowGamer schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:27:
Waarom is er een Red Flag en loopt de tijd door?
Is dat om te voorkomen dat het met de F1 zometeen clashed?
Jup, loopt bij F2/F3 ook in Qualy door om te voorkomen dat F1 te laat begint.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Heerlijke F2 sprint race weer. Af en toe ogen tekort met alles wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 12:53
Wat een geweldige F3 race zeg.
Spannend tot de laatste bocht.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Was dat wel helemaal legaal die laatste bocht?Ja dus, maar leek wel een beetje op een weggeefertje :p Nog afgezien van de yolo actie een paar bochten eerder

[ Voor 23% gewijzigd door wontcachme op 01-09-2024 09:22 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
F3 was weer heerlijk. Geweldige race om het kampioenschap met stukje rallycross, grasmaaien en vele inhaalacties. Als je het niet hebt gezien, absoluut de moeite waard om deze volledig terug te kijken

[ Voor 18% gewijzigd door jan390 op 01-09-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Is Antonelli nu over zijn teammaat Bearman aan het klagen (moving under braking)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
De supportraces waren vandaag leuk om te zien. Verschoor weer een podium mogen halen van de SC.
En de race voor het F3 kampioenschap was ook spannend. Al was het achteraf redelijk voor niets, want Mini is gediskwalificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat van Mini had ik gemist. Was die do or die van Fornaroli niet eens nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Wat een geklungel bij de IndyCar, geel vlaggen tijdens de restart, chaos alom.

• jan390
Wat is Koolen slecht in de F2. Eigenlijk te genant voor woorden

• G_Dragon

G_Dragon

Sorry moet even lachen, die comantator zegt: "Verschoor doet de zachte band erop zetten" :+

Tot nu toe een leuke F2 wedstrijd, genoeg gevechten :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

G_Dragon

Safety car nummer 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDDjCRG3tDky584O7Xevi8DHwdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqLfkrRu4LjD8Rntg3mCfVA1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTPLqZUcnz8yGTxAGUFZgAHIss8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4H9Y7So6J5dYAydPKo62f8Ik.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3pnhEE3h0mtZerl_V7Qi1RlW6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvtiKXkD5aCwtzAsHNxlVIOe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 14-09-2024 12:56 ]

• jan390
Heel mooi van Mini. In je debuut op het podium eindigen en ook voor je teammaat Antonelli. Bortaletto super veel geluk. Durksen in een raket en zijn teammaat Koolen is volgens mij nog niet binnen

[ Voor 37% gewijzigd door jan390 op 14-09-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Wat een enorme klapper net tijdens de start bij de F2 er kon 1 auto niet weg komen tijdens de start.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
Nou inderdaad…. Wat een klapper zeg. Ongelofelijk dat je daarvan wegloopt zonder een schrammetje :X

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Bij deze.

Overal gele flitsende lichten, maar iedereen blijt vol dooraccelereren. As usual.

[ Voor 25% gewijzigd door siggy op 15-09-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Pfff.. wat een crash..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVAA9q0DQTP0a6HH3YN8M7kKsAk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uy6Dij2GB9hZLCTxuLFWbqmH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JczfxsE_PVq874yAKKA2csqaCVA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwnM82G3buAMLXFFwVotfxnm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5WabCcLuh2fY7_sUJvL7bXkNiM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zw4zYQPT4gVLaV1X4AxQ3SEv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvMF6MRX0AnZowtWWpKPT17at44=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5grIYlvB4JbdsvuldPubEmd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9f9QxKvmXnX1J4MaX_6EGVOzM5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZp1fS3wb3wsbW1rlZuNUzFA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

siggy schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:50:
[YouTube: Big Crash in F2 Azerbaijan Feature Race Start]

Bij deze.

Overal gele flitsende lichten, maar iedereen blijt vol dooraccelereren. As usual.
Zie ook genoeg groen knipperen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Beetje met 2 maten meten in de F2. Hauger een 5 sec pen en Antonelli niet straffen...............stuurt gewoon vol in bij Maloney terwijl hij hem kon zien...... Rare beslissing weer van de raceleiding.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
Knappe overwinning van Verschoor met een kromme auto en deze keer lijkt hij hem ook te mogen houden. Spectaculaire start ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op zondag 15 september 2024 @ 16:37:
Knappe overwinning van Verschoor met een kromme auto en deze keer lijkt hij hem ook te mogen houden. Spectaculaire start ook wel.
We moeten het spreekwoord vervangen. 4x Schoren is recht :+ /flauwbouwgrapje

Maar het is nog geen maandag. Misschien dat de stewards zijn naam verkeerd gelezen hebben en er morgen achterkomen dat ie gewoon een DSQ krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat was er krom aan de auto van Verschoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Is er een verklaring voor Niels Koolen die in F2 rijd?

Er moet toch een reden zijn dat die jongen rond rijd. Ik hoop het beste voor hem, maar ik snap even niet waarom hij F2 rijd. Met consistent 1 sec per ronde te traag (vaak meer), moet er toch een andere reden zijn dat hij meerijd.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

aveenhuysen schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:20:
Beetje met 2 maten meten in de F2. Hauger een 5 sec pen en Antonelli niet straffen...............stuurt gewoon vol in bij Maloney terwijl hij hem kon zien...... Rare beslissing weer van de raceleiding.
Ik zal nog iets beters geven. Die start crash werd 'veroorzaakt' door Maini omdat ie niet van zijn plek ging. Hij krijgt een DSQ én straf aan zijn broek voor de volgende race omdat hij het veroorzakt heeft omdat hij de startprocedure niet goed heeft gevolgd:

https://www.fiaformula2.c...llowing-baku-feature-race
After the race, the Stewards heard from the Team Representative and examined available video evidence before determining that the driver of Car 9 had failed to engage the Start Set Up Procedure for the start of the race, an error that led to the car stalling on the grid causing the subsequent collision.
8)7 8)7

Dit verzin je gewoon niet meer toch? Wat mis ík hier? Het is nu strafbaar om je auto af te laten slaan? _O- Fout maken in de startprocedure en je bent die race kwijt maar ook de volgende. Stewards hebben echt zitten......[vul zelf maar iets leuks in]. Ja ik weet dat de F2 stewards andere mensen zijn, maar ze hebben allemaal hetzelfde gesnoven......

Sowieso is het raar dat je iemand kunt diskwalificeren die feitelijk de race niet eens is gestart. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door siggy op 15-09-2024 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

World Citizen schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:28:

Er moet toch een reden zijn dat die jongen rond rijd. Ik hoop het beste voor hem, maar ik snap even niet waarom hij F2 rijd. Met consistent 1 sec per ronde te traag (vaak meer), moet er toch een andere reden zijn dat hij meerijd.
'Show me the moneeeeeeeey'

Of een dergelijke Tom Cruise quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Ik heb wel zn in Indycar. Als deze gozer nog even opschiet met zijn gebedje :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
World Citizen schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:28:

Heel simpel: Rijke vader
Met 1 sec per ronde ben je wel heel voorzichtig. Gisteren in de sprinttace was het heel lang 2-3 seconde per ronde op de 1 na laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Gokje: Hoeveel wagens stoppen ermee met door de bocht gaan in bocht 4 op die betonplaat? Ik zeg 5!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Indy kampioenschap nu al beslist door een losse gordel van Power. Professioneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
gambieter schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:46:
Het Indy kampioenschap nu al beslist door een losse gordel van Power. Professioneel...
Ja, bijzonder. Er hing gelukkig niet zoveel vanaf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04

Niellie41

[object Object]

Tsja, dat is autosport. Toyota verloor in 2016 Le Mans omdat een connector van de turbo ineens faalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Niellie41 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:19:
Tsja, dat is autosport. Toyota verloor in 2016 Le Mans omdat een connector van de turbo ineens faalde.
Dat was toch een onderdeeltje van €2,50?

Maar ik snap echt wel dat hij daar voor binnenkwam. Zeker met die hobbel in bocht 4 en het een oval zijnde, dan wil je niet ineens rechtsaf gaan net zoals in de Nascar vorige week.

Over Nascar gesproken: dat was ook een enerverende race! Vond het wel even zoeken bij Ziggo wat nu waar werd uitgezonden, met die tennis wedstrijd die roet in het eten gooide....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ge-flopt schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:24:
Gokje: Hoeveel wagens stoppen ermee met door de bocht gaan in bocht 4 op die betonplaat? Ik zeg 5!
Uiteindelijk niet 1 volgens mij? Of in ieder geval niet veel.
ge-flopt schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:00:
[...]

Maar ik snap echt wel dat hij daar voor binnenkwam. Zeker met die hobbel in bocht 4 en het een oval zijnde, dan wil je niet ineens rechtsaf gaan net zoals in de Nascar vorige week.
Ik vind het wel heel volwassen van hem dat ie binnen komt. Ik denk dat sommige rijders er niks van hadden gezegd en gewoon hadden gereden alsof er niks aan de hand was. Al had Palou sowieso wel gewonnen.

Ik vond het verder vreemd dat het zo lang leek te duren. Om dat ding vast te maken

Verder heel jammer dat de achterblijvers niet echt rondes konden terugpakken op de leiders. Dixon zat zelfs 2x op de 2e plek omdat de 1e nog door wilde gaan (Rossi en nog iemand). Veekay ook net niet meer teruggekomen. Ik vind het altijd flauw dat ze niet nog even wat rijders door laten gaan. Zeker op een oval is de pacecar dermate traag dat het zo gepiept is en je opent de hele race erdoor.

Fijn verder voor ECR dat ze toch een miljoentje extra hebben kunnen scoren met Rasmussen.

Het is jammer dat Veekay verder geen beter stoeltje meer lijkt te kunnen bemachtigen voor komend seizoen dat ie toch wel weer bij ECR zal blijven. Ik had als ik hem was gewoon een sprong naar een ander team gemaakt, ook al ga je daar niet veel op vooruit. Al is het maar om gewoon wat anders te proberen en te kijken of je daar op andere momenten kunt pieken. Verder hoop ik dat ie wat eerder rond mag kijken, want eigenlijk waren in juni alle goede stoeltjes alweer verkeken. En omdat er van de toppers helaas weer niemand met pensioen gaat, komt er ook niks boeiends vrij.

Toch was het wel een aardig seizoen met een terechte winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Martinspire schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:41:

Ik vind het wel heel volwassen van hem dat ie binnen komt. Ik denk dat sommige rijders er niks van hadden gezegd en gewoon hadden gereden alsof er niks aan de hand was. Al had Palou sowieso wel gewonnen.

Ik vond het verder vreemd dat het zo lang leek te duren. Om dat ding vast te maken

Ik vind het altijd flauw dat ze niet nog even wat rijders door laten gaan. Zeker op een oval is de pacecar dermate traag dat het zo gepiept is en je opent de hele race erdoor.
Ik denk dat geen enkele coureur het risico zal nemen met een halfbevestigde gordel 350+km/u op een oval rond te gaan rijden, wat bij een ongeluk een niet-werkende gordel zal zijn met alle gevolgen van dien. Dat zal het geen enkele coureur waard zijn.

Daarbij zal er een flinke straf volgen als de organisatie erachter komt.

Als je het ongeluk ziet van een aantal weken geleden tijdens een stratencircuit, dan wil je er niet aan denken wat er was gebeurd als daar een gordel niet goed had gewerkt.

En over het doorlaten van auto's bij een caution, dat zou in een aantal gevallen niet eerlijk zijn. Coureurs krijgen straffen in tijd, waardoor ze achterstand oplopen. Dat zou dan teniet gedaan worden bij het doorlaten van auto's om een ronde achterstand goed te kunnen maken. En bij het doorlaten van iedereen behalve degene met een straf, zouden deze coureurs dubbel gestraft worden.

En ook, deze coureurs zijn niet voor niets op een ronde of meer gereden. In een aantal gevallen pech, zoals Veejay die een pitstop doet en een paar rondes later is er een caution, maar anderen doordat ze te langzaam zijn voor de top.

Voor de race zou het leuk zijn inderdaad, maar in de praktijk niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Martinspire schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:41:
[...]
Uiteindelijk niet 1 volgens mij? Of in ieder geval niet veel.

[...]

Het blijkt dat aan het inde van de race de riem nog een keer los schoot:
https://x.com/indy44/status/1835432236289585224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is niet zo dat je race klaar is als je eenmaal op een ronde achterstand bent.

Achterliggers kunnen een ronde terugkrijgen, maar zijn wel afhankelijk van degenen die wel in de lead lap zitten. Als de auto's in de lead lap hun pitstop maken, tijdens een caution, dan zitten de achterliggers tussen de safety car en de leiders. Wanneer dit het geval is, krijgen de achterliggers hun ronde terug.

Er hoeft maar één iemand van de lead lap niet naar binnen te gaan om dat te voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 16-09-2024 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ge-flopt schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:00:
[...]
Over Nascar gesproken: dat was ook een enerverende race! Vond het wel even zoeken bij Ziggo wat nu waar werd uitgezonden, met die tennis wedstrijd die roet in het eten gooide....
Leuke race inderdaad!

Xfinity was al helemaal duwen en trekken aan het eind!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Niellie41 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:04:
Het is niet zo dat je race klaar is als je eenmaal op een ronde achterstand bent.

Achterliggers kunnen een ronde terugkrijgen, maar zijn wel afhankelijk van degenen die wel in de lead lap zitten. Als de auto's in de lead lap hun pitstop maken, tijdens een caution, dan zitten de achterliggers tussen de safety car en de leiders. Wanneer dit het geval is, krijgen de achterliggers hun ronde terug.

Er hoeft maar één iemand van de lead lap niet naar binnen te gaan om dat te voorkomen.
Muscle milk in IMSA/American Le Mans series heeft dit ooit gehad. In de eerste rondes schade gereden, 4 rondes in de pits gestaan en net elke safety car precies het geluk hebben dat ze op de goede moment op de goede plek waren. Na 4 safety cars lagen ze weer in dezelfde ronde als degene aan kop. En uiteindelijk hebben ze de race nog gewonnen.

Komt erop neer dat je een beetje geluk moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Niellie41 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:04:

Ze zitten dan wel weer in dezelfde ronde, maar als de pitstop sneller gaat dan dat de saftycar een ronde rijdt, sluit de top achteraan weer aan. In feite hebben ze dan de ronde terug, maar enkele tientallen meters daarachter zit de top alweer. Dan moeten ze alsnog een hele ronde terug gaan pakken, min de voorsprong achter de saftycar, maar dat is niet zoveel.

En degene die niet naar binnen zijn gegaan moeten dat op een later tijdstip alsnog, mogelijk onder groen. Of moeten dan echt geluk hebben als dat ook onder caution kan, dan hebben ze hun ronde echt terug, als ze ondertussen niet weer zijn ingehaald door de snellere auto's die achter hun zaten, anders is de situatie weer hetzelfde en rijden ze weer die ronde achter.

Een ronde terug pakken is lastig, want een coureur is niet voor niets al op een ronde gezet, meestal omdat diegene te langzaam is.

Uiteraard ook afhankelijk op welke baan ze rijden. Zit nogal wat verschil tussen de lengte van ovals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nouja, het is niet het 'lucky dog' systeem van Nascar bij de Indycar zover ik weet. Je zult nog altijd sneller moeten zijn dan de leiders, wat lastig is.

Power heeft sowieso wel altijd wel pech gehad. Of beter gezegd, weinig geluk gehad. Palou is sterk, maar als je puur naar de stats kijkt, qua wins is het niet dominant. Het is ook eerlijk gezegd niet bepaald een sterke serie, met een heftige verandering in het midden van het seizoen. Als een Marcus Ericcson, met alle respect, afgezien van zijn 2 Indy 500 wins, een topzitje kan bezetten.....

Palou heeft de 'opleiding' op de Europese ladder gedaan, dan merk je wel dat er gigantisch kwaliteitsverschil is. Ik volg het nog maar zijdelings, maar wat is de laatste Indycar/IRL/Champcar kampioen geweest die niet in Europa heeft geraced? Moeten we dan niet terug naar de jaren 60/70?

En de enige juiste manier voor Will om het seizoen af te sluiten en af te zwaaien tot volgend jaar is natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whomUEYO7YumuT9kWg_ImJLPQJU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BYAeY8HTYexSiFwMNRexErE4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Charles Hill schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:14:
[...]
Ze zitten dan wel weer in dezelfde ronde, maar als de pitstop sneller gaat dan dat de saftycar een ronde rijdt, sluit de top achteraan weer aan. In feite hebben ze dan de ronde terug, maar enkele tientallen meters daarachter zit de top alweer. Dan moeten ze alsnog een hele ronde terug gaan pakken, min de voorsprong achter de saftycar, maar dat is niet zoveel.
Zo werkt het niet. Want voordat de race groen gaat, krijgen degenen die tussen de safety car en de leider liggen een "wave around". Ze mogen dan de safety car voorbij en dan weer achteraan aansluiten.

Wat er normaal gebeurd:
1. Safety car komt naar buiten en vangt de leider op
2. Pit stop voor degenen in de lead lap
3. Pit stop voor de mensen een of meerdere ronden achter
4. Wave around voor de mensen die tussen de safety car en de leider zitten.
5. Weer groen

Wat ik nu niet goed weet is of auto's die een ronde achter liggen, nu achteraan moeten herstarten of hun positie in de rij mogen houden (bijv. 1 - 2 - 3 - 20 - 4 - 21 - 5 - etc.). Volgens mij heb ik dit laatste vaker gezien.
En degene die niet naar binnen zijn gegaan moeten dat op een later tijdstip alsnog, mogelijk onder groen. Of moeten dan echt geluk hebben als dat ook onder caution kan, dan hebben ze hun ronde echt terug, als ze ondertussen niet weer zijn ingehaald door de snellere auto's die achter hun zaten, anders is de situatie weer hetzelfde en rijden ze weer die ronde achter.

Een ronde terug pakken is lastig, want een coureur is niet voor niets al op een ronde gezet, meestal omdat diegene te langzaam is.

Uiteraard ook afhankelijk op welke baan ze rijden. Zit nogal wat verschil tussen de lengte van ovals.
Dat is ook precies waar ze dan op hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

siggy schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:40:
Nouja, het is niet het 'lucky dog' systeem van Nascar bij de Indycar zover ik weet. Je zult nog altijd sneller moeten zijn dan de leiders, wat lastig is.
In NASCAR krijgt alleen de hoogst geplaatste achterligger 'gratis' zijn ronde terug.
[...]

Palou heeft de 'opleiding' op de Europese ladder gedaan, dan merk je wel dat er gigantisch kwaliteitsverschil is. Ik volg het nog maar zijdelings, maar wat is de laatste Indycar/IRL/Champcar kampioen geweest die niet in Europa heeft geraced? Moeten we dan niet terug naar de jaren 60/70?
Scott Dixon?

De opleidingsseries van Indycar hebben het moeilijk de laatste jaren, volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Niellie41 schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:54:
[...]

Zo werkt het niet. Want voordat de race groen gaat, krijgen degenen die tussen de safety car en de leider liggen een "wave around". Ze mogen dan de safety car voorbij en dan weer achteraan aansluiten.

Wat er normaal gebeurd:
1. Safety car komt naar buiten en vangt de leider op
2. Pit stop voor degenen in de lead lap
3. Pit stop voor de mensen een of meerdere ronden achter
4. Wave around voor de mensen die tussen de safety car en de leider zitten.
5. Weer groen

Wat ik nu niet goed weet is of auto's die een ronde achter liggen, nu achteraan moeten herstarten of hun positie in de rij mogen houden (bijv. 1 - 2 - 3 - 20 - 4 - 21 - 5 - etc.). Volgens mij heb ik dit laatste vaker gezien.

[...]

Dat is ook precies waar ze dan op hopen.
Oké thanks. Dit is mij dan niet altijd duidelijk, ik dacht het te begrijpen. Ik kijk het ook niet vast, alleen als ik er een keer zin in heb, en dan vooral baan- en straatraces, minder naar oval.

Nascar kijk ik nog minder. Dat ziet er echt niet uit als zij ergens anders rijden dan op een oval baan. Als ik dit zo nu en dan kijk is het ovals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Ik heb de laatste paar races bij de IndyCar gevolgd maar uiteindelijk was het maar een amateuristisch slot in de 'strijd' tussen Palou en Power. De losse gordel van deze race, de auto die niet wilt starten van Palou de vorig race, Power die de auto zomaar verliest, 2 grote technische fouten en een compleet onnodige rijdersfout. Op de stratencircuits was het niet echt spannend (Toronto was echt slaapverwekkend), de ovals vind ik dan wel erg gaaf en spannend.

De F1 wordt nog wel veel met IndyCar vergeleken (of andersom), maar onder aan de streep maken de rijders veel meer onnodige fouten, rijden ze veel vaker op elkaar in waardoor een race enorm afhankelijk is van hoeveel cautions er komen (en in welke ronde). Ik vind het ook zonde om te zien dat je bij Ovals tegen 90% lege tribunes aan zit te kijken (of 1 kleine grand stand half gevuld zoals afgelopen zondag).

Er zit veel meer potentie in de IndyCar dan dat ze er nu uit halen, ze moeten een goed media-offensief beginnen zoals de F1 de afgelopen jaren ook heeft gedaan. In de F1 zijn de volgers de afgelopen 10 jaar ook enorm gestegen met een beetje media-offensief, een Netflix serie, een goed youtube account, goede streaming service, enz. Dat zit er voor IndyCar ook wel in. Het lijkt nu wel of het hele seizoen wordt gefinanceerd met de inkomsten uit de Indy500, daar zitten honderdduizenden op de tirbune terwijl de andere ovals niet eens de hoofdtribune vol krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Indycar is qua coureurs altijd een beetje 'meh' geweest. Er is niet echt een hele ladder van karting naar Indycar zoals dat in Europa is. Er is veel meer dirt racing en stock car racing in de lagere categorieen. Hoe vaak is een F1 coureur in zijn nadagen daar naar toe gegaan en heeft 'ff' gewonnen? Kijk naar Palou, Montoya, zelfs een Zanardi die het niet kon breken in de F1. Bourdais iddem.

Indycar/IRL/Champcar/CART hebben het altijd moeilijk gehad. Het enige voordeel is dat ze de kosten altijd wel laag weten te houden tov F1. Maar het helpt niet als de commercie zo brak is als maar wat. De VS is groot zat om een eigen openwheel series te hebben, maar of ze krijgen het publiek niet naar de races getrokken of wat dan ook. Het helpt voor de markt van de VS ook niet echt dat de zoveelste 'buitenlander' weer een amerikaanse serie wint :+

Het is bijna een spec serie, maar toch blijven de grote/rijke teams het makkelijk winnen van de kleintjes. De serie heeft genoeg potentie buiten de Indy500, maar ze doen er helaas veel te weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

siggy schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:05:
Indycar is qua coureurs altijd een beetje 'meh' geweest. Er is niet echt een hele ladder van karting naar Indycar zoals dat in Europa is. Er is veel meer dirt racing en stock car racing in de lagere categorieen. Hoe vaak is een F1 coureur in zijn nadagen daar naar toe gegaan en heeft 'ff' gewonnen? Kijk naar Palou, Montoya, zelfs een Zanardi die het niet kon breken in de F1. Bourdais iddem.
Ze hebben wel de Indy Light er nog onder zitten, dus er is wel iets, maar minder geintegreerde ladder kwa 'open wheel' klasses dan in Europa idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De junior series van Indycar hebben het lastig sinds corona, geloof ik. Daar zullen de komende jaren weinig talenten vandaan komen want die zullen voor die tijd al naar Europa zijn gegaan.

Indycar heeft inderdaad heel erg veel te winnen qua media, want eigenlijk promoten ze alleen de Indy 500 heel goed. Zelfs veel Amerikaanse fans weten niet wanneer de overige races zijn. Ze mogen wat mij betreft ook beter benadrukken dat de coureurs goed in verschillende soorten banen moeten zijn.

Het is zonde dat ze de afgelopen jaren minder op ovals zijn gaan rijden al was dat dit jaar al iets beter, geloof ik.

Persoonlijk vind ik Indycar leuker om naar te kijken dan F1*. Vooral bij onboards. Je ziet de coureurs zo veel meer werken, ondanks dat ze langzamer gaan. Straten circuit zijn inderdaad meestal matig, maar de rest vind ik wel top. Alleen starten ze vaker bijna een uur later dan dat ze communiceren (als ze al iets communiceren). Dat is erg irritant. :(

* Ik ben sowieso geen fan van F1. Jaren geleden afgehaakt.
siggy schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:05:
Het is bijna een spec serie, maar toch blijven de grote/rijke teams het makkelijk winnen van de kleintjes. De serie heeft genoeg potentie buiten de Indy500, maar ze doen er helaas veel te weinig mee.
Dit is altijd en overal. Ook in F2, F3, F4, etc. Omdat ze zo beperkt zijn, doen de grote teams meer onderzoek naar die paar onderdelen voor net dat beetje voordeel. Volgens mij zijn (of waren) de dampers een onderdeel dat niet spec is.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 17-09-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Niellie41 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:46:
De junior series van Indycar hebben het lastig sinds corona, geloof ik. Daar zullen de komende jaren weinig talenten vandaan komen want die zullen voor die tijd al naar Europa zijn gegaan.
Wel enorm zonde. Genoeg leuke circuits daar,maar misschien te ver verspreid? Ik ken meer circuits in de VS dan coureurs (buiten Nascar en Indycar om dan).
Indycar heeft inderdaad heel erg veel te winnen qua media, want eigenlijk promoten ze alleen de Indy 500 heel goed. Zelfs veel Amerikaanse fans weten niet wanneer de overige races zijn. Ze mogen wat mij betreft ook beter benadrukken dat de coureurs goed in verschillende soorten banen moeten zijn.
Het is toch bijzonder, ten tijde van de IRL vs CART was CART immens populair, afgezien van de Indy 500. Ik weet niet meer wat de reden was dat Champcar ontstond uit CART, maar toen zijn ze toch meer internationaal gegaan, zelfs op Assen gereden meen ik. En toen ging het zo slecht dat ze min of meer weer samengeveogd zijn met de IRL. Terwijl de IRL nauwelijks serieus genomen werd.
Het is zonde dat ze de afgelopen jaren minder op ovals zijn gaan rijden al was dat dit jaar al iets beter, geloof ik.
Met ovals trek je niet bepaald de standaard coureur aan internationaal gezien. Het is een specialiteit, te leren, daar niet van, maar genoeg coureurs die het wel erg leip vinden om ff met 350 langs betonnen muren te vegen. Tov circuits is er qua veiligheid niet veel aan te veranderen.
Maar ze moeten gewoon 50/50 weten te regelen. Zolang er maar niet weer een split komt......
Persoonlijk vind ik Indycar leuker om naar te kijken dan F1*. Vooral bij onboards. Je ziet de coureurs zo veel meer werken, ondanks dat ze langzamer gaan. Straten circuit zijn inderdaad meestal matig, maar de rest vind ik wel top. Alleen starten ze vaker bijna een uur later dan dat ze communiceren (als ze al iets communiceren). Dat is erg irritant. :(
Het zijn inderdaad meer racewagens dan computers. Allemaal nog redelijk old school, hoewel ze nu met die nieuwe motoren (midden in het seizoen roflmao 8)7 ) wel ineens een ruk hebben gemaakt in mijn ogen. Voor de rest het blijft Amerika, af en toe heb ik het gevoel dat er cautions worden gegooid om maar een reclameblok te kunnen inlassen ;)

In Indycar is er meer focus op de coureur en niet zozeer op de techniek. En volgens mij nog steeds geen stuurbekrachtiging of wel?
* Ik ben sowieso geen fan van F1. Jaren geleden afgehaakt.
Echt 'fan' ben ik ook niet. Liefste kreeg ik niks mee want er gebeurd te veel op de achtergrond wat niks met sport te maken heeft. Voor de rest is F1 wel de absolute top van alles.
Dit is altijd en overal. Ook in F2, F3, F4, etc. Omdat ze zo beperkt zijn, doen de grote teams meer onderzoek naar die paar onderdelen voor net dat beetje voordeel. Volgens mij zijn (of waren) de dampers een onderdeel dat niet spec is.
Af en toe heb ik het idee dat de rijkere niet-F1 teams daar gewoon naar lobbyen. Hoe moeilijk moet het zijn om een wagen te hebben, die en masse wordt geproduceerd, alleen waarbij tussen f2-f-f4 de motor veel verder wordt geknepen en misschien de verhoudingen wat anders zijn qua grootte. Dan kan de ophanging nog altijd gelijk blijvenetc etc.... Bij elke verandering stijgen de kosten. Kan gewoon eigenlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Niellie41 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:46:
Alleen starten ze vaker bijna een uur later dan dat ze communiceren (als ze al iets communiceren). Dat is erg irritant. :(
Je moet inderdaad rekening houden met het gebed, de ode aan het leger, het zingen van het volkslied, de fly-by van de luchtmacht, starten van de motoren, een paar parade-rondjes en tussendoor nog dankwoordjes aan de sponsoren.

Via Ziggo is ook niet alles te zien, en kijk ik soms via Amerika, echt belachelijk hoe zij daar de race te zien krijgen. Voor mijn gevoel zit ik 50% van de race naar reclame te kijken met een picture-in-picture van de race. Zelfs de regie van de race heeft soms een bepaalde coureur een minuut in beeld alleen maar om de sponsor toe te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Divak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:39:
[...]

Je moet inderdaad rekening houden met het gebed, de ode aan het leger, het zingen van het volkslied, de fly-by van de luchtmacht, starten van de motoren, een paar parade-rondjes en tussendoor nog dankwoordjes aan de sponsoren.

Via Ziggo is ook niet alles te zien, en kijk ik soms via Amerika, echt belachelijk hoe zij daar de race te zien krijgen. Voor mijn gevoel zit ik 50% van de race naar reclame te kijken met een picture-in-picture van de race. Zelfs de regie van de race heeft soms een bepaalde coureur een minuut in beeld alleen maar om de sponsor toe te lichten.
IMSA en NASCAR begint wel op de gecommuniceerde tijd. 🤷‍♂️ Het is echt een Indycar ding en ik trap er steeds in omdat alle andere series in de wereld wel op de gecommuniceerde tijd starten.

NASCAR en Indycar kijk ik altijd via Amerikaanse TV en heb daar minder moeite mee met de reclames dan bij Nederlandse TV. Amerikaanse reclame vind ik, op een of andere manier, vermakelijker om naar te kijken dan de Nederlandse.

• Charles Hill
Divak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:39:
[...]

Je vergeet nog de commentatoren die ook meedoen met reclame maken, na een reclameblok, dankzij wie de race mogelijk is gemaakt, één van 3 Corvettes die je kan winnen, etc. Meteen dat praatje na een reclameblok, of er niet al genoeg reclame voorbij is gekomen, en nog gaat komen op het scherm.

Sport in de VS bestaat om reclame te kunnen maken ;)

Ik kijk de herhalingen op een site waar de reclame eruit is gehaald, en de picture in picture niet te zien is, dat zijn gewoon racebeelden. Anders is het niet te kijken. Een lading farmaceutische reclames, en reclames van financiële instellingen, advocatenreclames, en nog wat reclames van voedsel en autoproducten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
IndyCar en Indy NXT is toch gewoon een afvalputje voor degene die het in Europa (of de F1 boom) niet halen? En voor Amerikanen natuurlijk.
Chadwick is 7e geworden dit jaar, die zou in de F2 redelijk ver achteraan rijden. Collet is 3e geworden en Rookie of the Year, maar heeft in 3 jaar F3 geen deuk in een pakje boter gereden en de F2 niet eens gehaald. En dan Niels Koolen, laat in Amerika al weinig zien, maar in de F2.... Holy moly. 6.7 seconden achter Verschoor in de kwalificatie dit weekend! En dat terwijl de top 10 binnen 0.8s zit en de top 20 op 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik denk wel dat de F1 boom eigenlijk niet zo heel representatief is.
Dat is wel een heel specifiek traject en niet alleen op basis van talent met uiteindelijk heel weinig plaats aan de top.
Genoeg talenten in vele race klassen die daar nooit zullen rijden.

Maar in zowel IndyCar als NASCAR zie je een mengeling van zeer talentvolle rijders en prutsende paydrivers.
Het zijn heel vaak dezelfde namen die je bij de eerste cautions ziet uitvallen.

Beide klassen vind ik erg leuk.
IndyCar omdat het zo'n mooie mix is van diverse circuits en het qua rijden zelf wat meer puur overkomt dan F1.
Ook de pitstops zijn geweldig oldschool.

NASCAR moet maar echt op de ovals blijven.
Je zit echt met plaatsvervangende schaamte naar een roadcourse te kijken.
Zijn die hokken niet voor gemaakt en enkel specialisten die niet om de titel mee doen zijn daar goed in.
Wel echt teveel wedstrijden die je al van de voren uit kan tekenen voor een overtime finish.

Voor beiden heb ik voor de meeste races overigens wel voldoende aan de samenvatting van een uur op Ziggo.
Scheelt weer alle Amerikaanse toeters en bellen.
Maar sommige races wil je wel helemaal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TheBrut3 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 00:14:
Chadwick is 7e geworden dit jaar, die zou in de F2 redelijk ver achteraan rijden.
Haar eerste IndyNXT seizoen reed ze ook achteraan. Daarnaa heeft ze zich verbeterd en langzaam naar voren gewerkt. Ik denk dat ze bij de F3 (als ze daar een kans had gekregen) ook wel naar voren was gekomen.

Het debiele is gewoon dat ze na het winnen van de W-series alsnog nergens een kans kreeg. Ze nam zat sponsorgeld mee, maar zelfs dat was niet genoeg om een kans te krijgen.

En het is niet alsof Floursch, die er toch altijd over klaagde, nou zo'n enorm talent is gebleken. Rijd ook nog steeds achteraan bij F3 en maakt ook geen echte kans.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 20-09-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Martinspire schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:42:
[...]

Haar eerste IndyNXT seizoen reed ze ook achteraan. Daarnaa heeft ze zich verbeterd en langzaam naar voren gewerkt. Ik denk dat ze bij de F3 (als ze daar een kans had gekregen) ook wel naar voren was gekomen.
Ze zit in hét topteam en op 8 puntjes na was ze gewoon de slechtste bij Andretti. En die 8 puntjes verschil was ook nog met een rookie. Ze goed is het dus nog steeds niet. Zeker niet met die bak ervaring die ze inmiddels heeft.
Het debiele is gewoon dat ze na het winnen van de W-series alsnog nergens een kans kreeg. Ze nam zat sponsorgeld mee, maar zelfs dat was niet genoeg om een kans te krijgen.
Misschien omdat de W serie ook geen ene fluit voorsteld? Gezien haar wikipedia pagina vol staat van de raceklasses denk ik niet dat ze mag klagen over geen kansen krijgen. Ze rijdt bij het topteam in de Indy NXT omdat ze een vrouw is.
En het is niet alsof Floursch, die er toch altijd over klaagde, nou zo'n enorm talent is gebleken. Rijd ook nog steeds achteraan bij F3 en maakt ook geen echte kans.
Misschien zijn ze gewoon allbij niet talentvol?

In ander nieuws, Niels Koolen wordt vergeleken met Mahaveer Raghunathan :+ :+

Ik hoop dat het de doekoes waard was :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Laat maar, de jankende woke-kaart is weer gespeeld. :O Acceptatie is moeilijk.

[ Voor 93% gewijzigd door TheBrut3 op 20-09-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

siggy schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:58:
[...]

Ze zit in hét topteam en op 8 puntjes na was ze gewoon de slechtste bij Andretti. En die 8 puntjes verschil was ook nog met een rookie. Ze goed is het dus nog steeds niet. Zeker niet met die bak ervaring die ze inmiddels heeft.
Ik zeg nergens dat ze de beste is, maar ik vind wel dat ze een kans moet krijgen. Zeker nu ze toch voorin mee heeft gedaan.
[...]

Misschien omdat de W serie ook geen ene fluit voorsteld? Gezien haar wikipedia pagina vol staat van de raceklasses denk ik niet dat ze mag klagen over geen kansen krijgen. Ze rijdt bij het topteam in de Indy NXT omdat ze een vrouw is.
Dat ie vol staat, wil niet zeggen dat de kansen eerlijk waren. Verder heeft ze het meeste W-series prijzengeld niet gekregen, dus daar begint het al mee. Verder mag je wel wat normaler doen over de W-series. Het is alsnog een kampioenschap met 12 of 16 auto's en die heeft ze gewoon gewonnen. Ja het is F4 maar dan moet je toch gewoon de overstap naar F3 kunnen maken?

Verder zou volgens jouw logica Pin of Pulling ook niet goed genoeg zijn voor F3?
[...]

Misschien zijn ze gewoon allbij niet talentvol?
Klopt, maar ze was wel de grootste kriticaster en krijgt zonder resultaat ook gewoon een F2 stoeltje volgend jaar. Dus waarom Chadwick niet?
TheBrut3 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:02:
[...]

Dat zegt toch genoeg? Laten we niet vergeten dat F1A in F4 wagens rijdt, niet eens in F3. Hoe sneller, dus meer fysiek, de wagens worden hoe moeilijker de dames het over het algemeen krijgen. De Iron Dames zitten er bijvoorbeeld vaak goed bij in hun klasse, maar een GT auto is veel minder fysiek dan een F2 of zelfs F1 wagen.
Fysiek heeft er werkelijk niks mee te maken. Indycar is zwaarder en daar hebben ook gewoon dames in gereden. Ja ze moeten harder werken om de spieren op niveau te houden, maar laten we niet doen alsof het onmogelijk is. Als zelfs diverse 40+ rijders nog in F1 en Indycar auto's kunnen rijden, kan een afgetrainde jongedame dat ook gewoon.

Ik wist niet dat hier zoveel anti-damesrijders zaten. Geef ze gewoon een kans. Misschien is het niet deze lichting, dan is het misschien wel de volgende. Zolang ze nergens een kans krijgen, gaat er sowieso niks veranderen. Maar als je ziet hoe krampachtig sommigen er nog steeds mee omgaan, dan is dat gewoon niet terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Martinspire schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:36:
[...]
Ik zeg nergens dat ze de beste is, maar ik vind wel dat ze een kans moet krijgen. Zeker nu ze toch voorin mee heeft gedaan.
Waarom moet ze een kans krijgen? Ze rijdt voor hét topteam van Andretti? Moet dit gezien worden als een belediging voor Andretti?
Dat ie vol staat, wil niet zeggen dat de kansen eerlijk waren. Verder heeft ze het meeste W-series prijzengeld niet gekregen, dus daar begint het al mee. Verder mag je wel wat normaler doen over de W-series. Het is alsnog een kampioenschap met 12 of 16 auto's en die heeft ze gewoon gewonnen. Ja het is F4 maar dan moet je toch gewoon de overstap naar F3 kunnen maken?
Hoezo normaler doen over de FW? Feiten zijn toch gewoon zoals ze zijn?
Verder zou volgens jouw logica Pin of Pulling ook niet goed genoeg zijn voor F3?
Het is totaal niet te beoordelen als ze in een flutveld rijden zonder enige noemenswaardige competitie.
Klopt, maar ze was wel de grootste kriticaster en krijgt zonder resultaat ook gewoon een F2 stoeltje volgend jaar. Dus waarom Chadwick niet?
Ze heeft F3 gedaan, en dat was niet zo best. En als er gewoon mensen zijn die beter zijn dan haar en ook geld meedoen, waarom zou je dan voor een slechte keuze gaan?
Ik wist niet dat hier zoveel anti-damesrijders zaten. Geef ze gewoon een kans. Misschien is het niet deze lichting, dan is het misschien wel de volgende. Zolang ze nergens een kans krijgen, gaat er sowieso niks veranderen. Maar als je ziet hoe krampachtig sommigen er nog steeds mee omgaan, dan is dat gewoon niet terecht.
Gaan we weer. Sexisme wordt gepresenteerd als anti-sexisme, racisme als anti-racisme. Ze krijgen kansen. En niet zo'n beetje ook alleen maar ómdat ze vrouw zijn. Enig idee hoeveel miljoenen mensen karten? Klagen die dat ze geen kansen krijgen? Vrouwen moeten blijkbaar kansen krijgen, maar als vent moet je er keihard voor werken. Je ziet niet he verknipt dit is?

Elke week wordt Stroll wel uitgekotst, wat geen enkel probleem lijkt te zijn, maar zodra het over Hamilton of een vrouw dan is ineens de wereld en dit forum te klein. Verdient Stroll een zitje in de F1? Nee, genoeg betere racers. Verdienen Chadwick, Pulling, Floersch een zitje in de F1 omdat ze vrouw is? Nee, want er zijn betere racers.

Het ene is okay en het andere is sexistisch. 8)7 8)7

Voor de rest is dit zeer toepasselijk:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het lijjkt dan eindelijk zo ver:
https://racer.com/2024/09...arts-ed-carpenter-racing/

VeeKay departs Ed Carpenter Racing
Ed Carpenter Racing has informed Rinus VeeKay it will end their relationship after five seasons and replace the rapid Dutchman with a new driver of the No. 21 Chevrolet in 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Helaas, daar gaan de kansen voor Renger. Zat er echt lekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Martinspire schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:59:
Het lijjkt dan eindelijk zo ver:
https://racer.com/2024/09...arts-ed-carpenter-racing/

VeeKay departs Ed Carpenter Racing
Ed Carpenter Racing has informed Rinus VeeKay it will end their relationship after five seasons and replace the rapid Dutchman with a new driver of the No. 21 Chevrolet in 2025.
Centen kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja, daar hadden ze het bij ziggo cafe wel over.
Omdat er schijnbaar andere teams achter Rinus aanzitten werd die te duur om te behouden. En daarnaast waren er ook nog twee andere coureurs welke juist sponsor geld meebrachten, ipv geld kosten.

Maar goed, wellicht volgende seizoen Rinus bij een beter team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
TripleQ schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:39:
[...]

Ja, daar hadden ze het bij ziggo cafe wel over.
Omdat er schijnbaar andere teams achter Rinus aanzitten werd die te duur om te behouden. En daarnaast waren er ook nog twee andere coureurs welke juist sponsor geld meebrachten, ipv geld kosten.

Maar goed, wellicht volgende seizoen Rinus bij een beter team?
Zijn op zich nog aardig wat stoeltjes beschikbaar, maar alleen Ganassi van de top teams heeft nog een stoeltje beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afgelopen weekend heeft Rinus de situatie toegelicht. Heel zuur voor Rinus hoe alles is gegaan.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xPVJu6BNy7M]
Zijn de embeds kapot?

[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 08-10-2024 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Koolen betaalt blijkbaar genoeg om bij Chip Ganassi in de Indy NXT te gaan rijden volgend jaar: https://nl.motorsport.com...car-2025-bekend/10668476/
Voor 2025 heeft CGR niet alleen een IndyCar-team, maar ook een Indy NXT-programma, wat voor het eerst sinds 2007 het geval is. Twee coureurs zullen daar gesteund worden door CGR: Jonathan Browne en de Nederlander Niels Koolen. Laatstgenoemde heeft dit jaar aan acht van de veertien races van de Indy NXT gereden, waarna hij een kort avontuur in de Formule 2 beleefde. In 2025 keert hij dus terug, maar dan voor een volledig seizoen in de opstapklasse van de IndyCar. "Ik vind het geweldig om mijn tweede jaar en eerste volledige seizoen in Indy NXT te rijden", zegt Koolen, die in de auto met startnummer 10 zal rijden. "Ik kijk ernaar uit om samen te werken met CGR, die een geweldige historie en veel ervaring in veel verschillende categorieën hebben."
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ben benieuwd. Vorig jaar in de Indy NXT sechts 1 keer in de top 10, op de 10e plek, F2 was ie nou ook niet echt heel sterk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
ge-flopt schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:27:
Ben benieuwd. Vorig jaar in de Indy NXT sechts 1 keer in de top 10, op de 10e plek, F2 was ie nou ook niet echt heel sterk....

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Let op:
Wat valt er onder dit topic? Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
• F2, F3 en F4.
• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
• Indycar en Nascar
• Supercar Challenge

Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: [F1] Seizoen 2023
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• WEC/IMSA/24H Series/VLN races: Endurance/Sportscar race topic
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.