Algemeen race topic Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
CyBeRSPiN schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Haha ja. Die actie in de pits was wel enorme deja vu van 2023, ging maar net goed dit keer.
Ik vind die pits bij Indycar sowieso altijd amateuristisch en chaotisch tov Formule1.
Chaotischer komt ook omdat er voor elk wiel slechts 1 monteur is. Deze moet dus de band los draaien, eraf halen, nieuwe erop zetten en vast zetten. Daarbij komt ook nog dat er brand stof bij gedaan wordt in Indycar. Degene die met de voorbanden bezig zijn moeten ook de vleugel (als er om gevraagd wordt) aanpassen.

Misschien chaotisch, maar amateuristisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 07:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ook de manier van releasen, het ziet er niet veilig uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:34

Niellie41

[object Object]

Is ook wel omdat (bijna) iedereen tegelijk in de pits is, niet? Als je wacht mag je lekker achter aansluiten.

In F1 (en andere series) zal dit ook gewoon gebeuren maar daar is niet zo vaak of erg omdat bijna nooit zo vlak achter elkaar rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Van mij mag de F1 ook naar veel minder personen die de pitstop doen. De stoptijd van Indycar is helemaal zo slecht nog niet, maar wel meer kans op fouten en seconden verschil wat een F1 race spannender zou kunnen maken.

Bij de F1 zit je zo tussen 2.1 en 2.5 seconden. Alles daar onder of boven wordt als snel/langzaam gezien. Bij Indycar zit er standaard al meer verschil in, goed te zien bij de Pit Stop Challenge.
Wikipedia: 2024 Indianapolis 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stewart-Haas Racing to close operation at end of 2024 season
https://www.nascar.com/ne...on-at-end-of-2024-season/

Voor de duidelijkheid, het gaat om het stoppen in NASCAR.
Haas F1 behoort tot dezelfde groep maar is juridisch een ander bedrijf en daar is (nog) niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Toch wel verrassend voor mij, maar ik volg de NASCAR dan ook al een aantal jaar niet meer.
Had verwacht dat Haas eerder uit de F1 zou stappen, dan uit NASCAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Nolan Siegel gaat Pouchaire vervangen in de Indycar. Lekker hoe McLaren met zijn rijders omgaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het is weer feest in de F3, leiders (teamgenoten) crashen elkaar uit de race in een lompe actie en dan tijdens de gele vlaf crashen nog 2 heren. Aaaah, the good old days.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
Goede zelfreflectie Meguetounif. Het was alleen maar je teammaat die je eraf rijdt

[ Voor 12% gewijzigd door jan390 op 22-06-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het blijft toch wat, racekunde. Mini die naar Montoya stuurt en dan nog gaat zeuren dat het andersom is. Wel raar dat Montoya niet gewoon de snelheid behield in de grindbak en gewoon verder probeerde te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
siggy schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:18:
Het blijft toch wat, racekunde. Mini die naar Montoya stuurt en dan nog gaat zeuren dat het andersom is. Wel raar dat Montoya niet gewoon de snelheid behield in de grindbak en gewoon verder probeerde te rijden.
Volgens mij had ie er nog wel uit kunnen rijden ipv alles te blokkeren............

Altijd feest in de F3.

Van Hoepen net niet op het podium, nog niet echt de snelheid in die wagen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
siggy schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:18:
Mini volgt de racelijn, ik vermoed dat hij niet doorhad hoe ver Montoya al naast hem zat. Het was sowieso niet de schuld van Montoya. Qua radio en met alle adrenaline moet ik de eerste nog horen die niet de ander de schuld geeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

jan390 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Mini volgt de racelijn, ik vermoed dat hij niet doorhad hoe ver Montoya al naast hem zat. Het was sowieso niet de schuld van Montoya.
Mini was gewoon niet aan het opletten. Dat is wel meer dan een oopsie. Niet weten wat om je heen gebeurd. Was gewoon een hele slechte look. Incidenten gebeuren, maar dit was absoluut geen race incident, dit was gewoon niet wakker zijn. Het kan niet zo zijn dat je niet hoeft op te letten en dan het als race incident verklaard wordt. Commentaar op F1tv vond het een race incident terwijl ze zelf zeggen dat Mini niet eens oplet en alleen op de volgende bocht let. Als je niet doorhebt dat er iemand volledig naast je zit.......

Maar ook nadat ze beiden uit de auto zijn zit Mini te fitten op Montoya. Gewoon onbegrijpelijk.
Qua radio en met alle adrenaline moet ik de eerste nog horen die niet de ander de schuld geeft
Naja an sich. Maar dat geeft in dit geval ook al compleet aan dat Mini totaal niks doorhad. Maar met alle PR training die ze krijgen, blijf ik het raar vinden dat ze gewoon ff het radio knopje niet indrukken. Ik hoop maar dat Mini iets van een penalty krijgen, want dit was (bij wijze van) Latifi/Stroll/Sargeant niveau. Kan niet zo zijn dat het een kampioenskandidaat is dat ie er mee weg komt. Imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Niets meer over al die valse start meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Zo eens kijken wat F2 brengt :+

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verschoor 17de valt wel tegen.
Antonelli bandenmanagement nog even onder controle krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Ragnar9999 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:46:
Niets meer over al die valse start meldingen?
No further action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nou laat die dames maar beginnen in de F1 Academy!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
aveenhuysen schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:00:
Nou laat die dames maar beginnen in de F1 Academy!!!
Saai hè? :O Nog geluk dat Pin haar start verpest, waardoor zij nog wat acties doet. Pulling en Pin zijn zoveel beter. Noem het gewoon Woman F4 Series of iets dergelijks, want met F1 heeft het niets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

F3 staat op het punt van beginnen, net een paar druppels regen in de pitstraat zeggen ze F1TV

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Zo wat een klapper in F3 die Dunne mogen ze wel een ban geven wat een sukkel gewoon insturen op een achterwiel als je ingehaald bent...........

Edit: blijkt toch dat Montoya iets naar rechts stuurde dus eingelijk eigen schuld, herhalingen zien dat ie toch even aan zijn stuur draait...........ook een sukkel dus die Montoya.

Maar toen ie voorbij ging duwde Dunne hem ook al het gras op dus eigenlijk beide schuld.

[ Voor 49% gewijzigd door aveenhuysen op 29-06-2024 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

aveenhuysen schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:06:
Zo wat een klapper in F3 die Dunne mogen ze wel een ban geven wat een sukkel gewoon insturen op een achterwiel als je ingehaald bent...........

Edit: blijkt toch dat Montoya iets naar rechts stuurde dus eingelijk eigen schuld, herhalingen zien dat ie toch even aan zijn stuur draait...........ook een sukkel dus die Montoya.

Maar toen ie voorbij ging duwde Dunne hem ook al het gras op dus eigenlijk beide schuld.
De ronde, of 2 rondes, van te voren duwde Montoya Dunne op het gras op het 'rechte stuk' na T1. Het ging vroeg of laat klappen. Beide zullen wel een reprimande krijgen, at best/worst. Montoya had sowieso al voor zijn actie meteen een vlag mogen krijgen voor driving standards. Stewards zullen het wel druk hebben, en niet té snel willen of kunnen reageren, maar dit was van 3 kanten te voorkomen. Het ongeluk zag er gelukkig erger uit dan dat het was.
TheBrut3 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:00:
[...]

Saai hè? :O Nog geluk dat Pin haar start verpest, waardoor zij nog wat acties doet. Pulling en Pin zijn zoveel beter. Noem het gewoon Woman F4 Series of iets dergelijks, want met F1 heeft het niets te maken.
De geest van de tijd, of heet dat zo. We zijn gegaan van vrouwen 'onderdrukken' naar gelijke rechten, naar vrouwen 'voortrekken/promoten'. Geen grid girls meer al een tijdje, maar dat die dames dan ineens minder inkomsten hebben doet er dan niet toe. Dat het F4 wagens zijn snap ik al helemaal niet, maar komt ook omdat er verdomd weinig dames de F3 uberhaupt halen. Ik zie liever vrouwen karting dan dit 'gedoe'. Het is vooral meer marketing om vrouwen te promoten, dan dat het iets van zoden aan de dijk zet om meer vrouwen in het autoracen te krijgen. Net zoals om meer vrouwen in de techniek te krijgen. Standaarden worden verlaagd, en als vrouwen in de techniek in he bedrijfsleven komen, gaan er genoeg toch weer een andere kant op.

Er zullen toch wel genoeg F1 circuits op de kalender staan die een goede kartbaan in de buurt hebben? Genoeg tijd over in een vol F1+support race weekend om wat kart races te laten zien op f1tv en de schermen. Is nog eens stukken goedkoper ook en je kunt veel beter filteren. Net zoals de voormalige kampioen van de FW series die naar America is gegaan, oneindig support en dan begint het een beetje redelijk te worden is niet de juiste manier om dames in een raceauto te krijgen. Ze moeten gewoon goed zijn en de enige manier om een goede te vinden als er veel meer (echt veel meer) aanwas is vanaf de onderkant. Je kunt niet in een F4 auto beginnen....... En hoezo pushen we vrouwen naar de F1? Wat is er mis met toering cars of Le Mans series achtig? De focus op F1 is niet zinvol. Eerst karting en dan kijken wie wat voor kwaliteiten heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door siggy op 29-06-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het zit Hauger niet bepaald mee. Op pole en dan de motor laten afslaan, al dan niet door verkeerde koppelingssettings.

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 30-06-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe een team gevecht zo slecht mogelijk te managen: Hadjar vs Marti. Die Hadjar is een Ocon v2.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:01
Beetje regen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou, het is nat op Silverstone en de F3 race is uitgesteld. Gooi die regenbandjes maar weg zou ik zeggen. (ja het eeuwenoude gezeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

gambieter schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:16:
Hoe een team gevecht zo slecht mogelijk te managen: Hadjar vs Marti. Die Hadjar is een Ocon v2.
Ik kan me herinneren in die race dat een van de F1TV commentatoren iets zei dat de coureurs niet bij het team onder contract stonden en dat ze 'dus' voor zichzelf racen. Misschien omdat de een een RB junior is, maar ik vond dat zo'n vreemde opmerking. Iemand die daar iets meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:05
siggy schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:27:
[...]

Ik kan me herinneren in die race dat een van de F1TV commentatoren iets zei dat de coureurs niet bij het team onder contract stonden en dat ze 'dus' voor zichzelf racen. Misschien omdat de een een RB junior is, maar ik vond dat zo'n vreemde opmerking. Iemand die daar iets meer over kan vertellen?
In de F2 en F3 zijn de teams veel meer afhankelijk van de sponsoren die de coureurs meebrengen, en die coureurs hebben allemaal 1 doel en dat is hogerop komen. In die zin zijn de coureurs daar allemaal pay drivers en daardoor hebben teams veel minder invloed op de coureurs, want de teams hebben de zak geld nodig die de coureurs meebrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
F3 sprintrace is verzet naar 18:00 lokale tijd, volgens mij is dat 19:00 onze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
De F2 race is wel begonnen, maar na 4 ronden een rode vlag omdat het harder ging regenen en een paar toch in de rondte gingen/buiten de lijntjes ging kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De F2 red flagged na 5 ronden, dat voorspelr weinig goeds voor de F1

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Jammer al die rode vlaggen nu er regen is, had ze gevoelsmatig graag zien rijden tijdens deze moeilijkere omstandigheden :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
chaos weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Sukkel die Marti, gewoon er tegen aanrijden........man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Pak je rugzak maar in ja, beide coureurs eruit.....................LOL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
aveenhuysen schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:52:
[...]

Sukkel die Marti, gewoon er tegen aanrijden........man man man.
Dat dacht ik ook, maar Aron lijkt stil te vallen waardoor Marti er op klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jan390 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:55:
Dat dacht ik ook, maar Aron lijkt stil te vallen waardoor Marti er op klapt.
Aron was net ingehaald en had moeite de bocht te houden en was iets langzamer. Dit was Marti's fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Zo gaat de nieuwe Mercedes protege eindelijk eens een race winnen..............?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
Heerlijk. Mooi die Invicta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bortoletto ging twee keer buiten de baan bij die inhaal actie ,dus ik vermoed dat die nog wel +5s krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:35:
F3 sprintrace is verzet naar 18:00 lokale tijd, volgens mij is dat 19:00 onze tijd.
Ik denk dat F1TV de stream is vergeten aan te zetten. Vooralsnog 'starts soon'.....

nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:26:
Bortoletto ging twee keer buiten de baan bij die inhaal actie ,dus ik vermoed dat die nog wel +5s krijgt.
En inderdaad, 5 sec straf voor Bortoletto en zo is Maini toch P3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

F3 is best wel leuk met deze omstandigheden.

Overigens dat terugkomen op de baan van Dunn was wel een beetje |:( |:(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Flinke crash in de F3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNRK9rjo070eaewuve-2odLA7sU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0l2zXcOBFQ6DVtUkGVj1PZl2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JQ6LH65iVLbl-bfcfSbcbVbBoM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bm8C8LWZwkVB8TkNm0pBLO8b.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 52% gewijzigd door G_Dragon op 07-07-2024 09:49 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Als Aron geen penalty krijgt voor die actie mogen alle Britten hun mond houden over Max...

Stewards nemen zich er de tijd voor, 10 sec penalty.

[ Voor 23% gewijzigd door siggy op 07-07-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ga weg SC :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat die Alex Dunne niet direct een zwarte vlag en zware schorsing kreeg... vol gas de baan letterlijk opvliegen en twee andere rijders eruit kegelen. Dat hij zelf daarna eraf gereden werd is bij lange na niet genoeg gestrafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
gambieter schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Dat die Alex Dunne niet direct een zwarte vlag en zware schorsing kreeg... vol gas de baan letterlijk opvliegen en twee andere rijders eruit kegelen. Dat hij zelf daarna eraf gereden werd is bij lange na niet genoeg gestrafd.
Ik zag de beelden net inderdaad: YouTube: Floersch Crash | Formula 3 2024 | Silverstone Feature Race

Dat lijkt me een schorsing waardig? Wel vette beelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wat een zware straf in de F3! Als je 6 seconden per ronde sneller bent hoor je geen straf te krijgen omdat iemand anders de bocht niet kan houden. Voisin is echt bestolen van de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

McLaren heeft betere strategen in de IndyCar, daar heeft O'Ward gewonnen met een betere strategie/pitstops.

Ze hebben daar geen blauwe vlaggen, en de achterliggers hadden de race tussen O'Ward en Palou kunnen verstieren. Grosjean een paar ronden voor het einde eraf schoot en gevaarlijk terug op de baan kwam en bijna de koplopers meenam. Het blijft een gevaarlijke imbeciel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 22:51
gambieter schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:17:
McLaren heeft betere strategen in de IndyCar, daar heeft O'Ward gewonnen met een betere strategie/pitstops.

Ze hebben daar geen blauwe vlaggen, en de achterliggers hadden de race tussen O'Ward en Palou kunnen verstieren. Grosjean een paar ronden voor het einde eraf schoot en gevaarlijk terug op de baan kwam en bijna de koplopers meenam. Het blijft een gevaarlijke imbeciel...
Ik denk dat O'Ward ook een beetje geluk heeft gehad met het niet direct wegrijden van Palou in die laatste pitstip. Dat scheelde hem een seconde, wat weer de tijd was die O'Ward voor op Palou had met het uitkomen van de pitstraat.
Maar ja, met een beetje geluk is er niemand groot geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

gambieter schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:17:

Grosjean will never learn. En toch krijgt ie zijn zitjes geregeld. Ik vind het knap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het waren twee (Xfinity en Cup) toffe NASCAR races in Chicago dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

gambieter schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:18:
[...]

Daar verbaasde ik mij ook over, want heb nogmaals de beelden teruggekeken en dat was een flinke overtreding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ge-flopt schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:46:
Ik denk dat O'Ward ook een beetje geluk heeft gehad met het niet direct wegrijden van Palou in die laatste pitstip. Dat scheelde hem een seconde, wat weer de tijd was die O'Ward voor op Palou had met het uitkomen van de pitstraat.
Maar ja, met een beetje geluk is er niemand groot geworden.
Onderdeel van strategie: zo dichtbij zitten dat je elke kans kan pakken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:55:
[...]

Idd wel gaaf, vooral bij Xfinity tussen Larson en Van Gisbergen
Die was inderdaad heel gaaf.

In de Cup lag Van Gisbergen er helaas snel uit na een domme kamikaze actie van een ander.

Race 13 van de Australische Supercars was ook een heel gaaf duel. 14 was ook minder.

En DTM was ook vermakelijk.
Prima race weekend dus.

IndyCar een wat saaie race.
En heel gek dat ze halverwege het seizoen met dat hybrideverhaal aankomen.

[ Voor 22% gewijzigd door sambalbaj op 08-07-2024 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dat hybride vind ik nog wel prima. Lijkt niet zo'n giga verandering verder, maar qua infographics mogen ze wel wat anders verzinnen (dat werkt alleen als het push-to-pass is wat je niet vaak gebruikt, iedereen gebruikt het nu elke ronde, dus dat voegt niks toe.
Verder is Mid-Ohio net als een paar andere banen gewoon altijd hartstikke saai. Leuk om te rijden, niet om te kijken. In principe heeft Indycar hetzelfde probleem als F1 dat je teveel verschil nodig hebt om een inhaalactie te doen en dat veel banen gewoon te weinig opties hebben om in te halen. Ook helpt het niet als er gewoon veel technische problemen zijn waardoor het halve veld al 30 seconde achter de leiders rijdt zonder echt iets fout te doen bij de rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De hybride zou eigenlijk vanaf dit seizoen worden gebruikt maar er waren wat vertragingen.

Normaal gesproken zijn er best wat inhaalacties bij Indycar, voornamelijk door de verschillende strategieën. Als het groen blijft, zijn de road courses meestal een strategie race met wie het beste benzine kan besparen.

Mid-Ohio is gewoon erg lastig inhalen. Eigenlijk kunnen ze alleen bij T2 en T4 inhalen. Op de rest van de baan is er eigenlijk maar één lijn mogelijk en de bochten volgen elkaar in een rap tempo op.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 09-07-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

sambalbaj schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:11:
[...]
In de Cup lag Van Gisbergen er helaas snel uit na een domme kamikaze actie van een ander.
Ik zou het geen domme kamikaze actie willen noemen. Briscoe had gewoon geen grip meer en kon ook helemaal niets meer doen. Heel ongelukkig voor SVG dat hij dan nog wordt meegenomen.

Briscoe kan ook niet naar rechts uitwijken (zoals Larson) omdat Reddick daar al zat. Enige wat Briscoe kon doen, is hopen dat hij tussen de twee andere auto's door kon glippen. Helaas net niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 09-07-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 15:49
Het is niet echt een race maar dit weekend is weer het Goodwood festival:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nog een leuk interview met Pato O'Ward over de Indycar hybrides, hoe ie nog even in de running was voor een F1 zitje en nog wat meer: YouTube: Pato's unique path to IndyCar! Mid Ohio Review | I Have News! Speed ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Rossi heeft in de eerste training van Indycar in Toronto zijn hand bezeerd met een crash en kan nu niet meedoen:

Deze crash:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verschoor ook weer een DQ zit hem ook niet mee....................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

aveenhuysen schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:59:
Verschoor ook weer een DQ zit hem ook niet mee....................
Het was het eerste waar ik aan dacht na zijn overwinning. Hoor ik niet te doen natuurlijk, maar het is niet de eerste keer dat hem dit overkomt, vandaar.

Zo zonde weer 🥲

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

De bodemplank zou te ver versleten zijn.. Dat kan hij dus echt bij het team neerleggen als faal.
Eerdere DSQ ook allemaal technisch en buiten zijn schuld om, foute afstelling van gaspedaal en te weinig brandstof.

Bron.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

En de wk leider in F2 moet vanuit de pits starten, te laat uit de pits. Echt op 2 seconden ofzo lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

siggy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:04:
En de wk leider in F2 moet vanuit de pits starten, te laat uit de pits. Echt op 2 seconden ofzo lol.
Dan heeft er toch iemand staan slapen om hem te laat de box uit te sturen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Aaron wederom weer met een hele domme actie. Antonelli die geen gebruik maakt van de SC om een gratis stop te maken. Het blijft af en toe best apart wat er allemaal gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
siggy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:04:
En de nr2 schakelt zichzelf en de nr3 even uit, waardoor Hadjar bijna geen pijn gaat voelen van deze fout, en met wat geluk kan Hadjar nog wat punten pakken doordat hij door de SC aan kon sluiten na zijn verplichte pitstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
siggy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:24:
Aaron wederom weer met een hele domme actie. Antonelli die geen gebruik maakt van de SC om een gratis stop te maken. Het blijft af en toe best apart wat er allemaal gebeurd.
Antonelli rijdt op de harde band, hij zou dan moeten wisselen naar de zachte band die het gisteren tijdens de sprint geen 28 rondes vol hield, dus nu stoppen zou voor hem geen zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Transportman schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Antonelli rijdt op de harde band, hij zou dan moeten wisselen naar de zachte band die het gisteren tijdens de sprint geen 28 rondes vol hield, dus nu stoppen zou voor hem geen zin hebben.
Mmm okay, dan heb ik het fout gezien, dacht dat hij op softs stond :) Nee dan is het idd logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
siggy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Mmm okay, dan heb ik het fout gezien, dacht dat hij op softs stond :) Nee dan is het idd logisch :)
Misschien in de war met de andere Prema van Bearman? Die was wel soft gestart en is tijdens de SC gewisseld naar de hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Wat een klap zeg pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou, prima race van Antonelli, wel weer geluk met de 2e SC. Als ie dit nou met enige regelmaat doet komt het wel goed. Benieuwd of Victor Martins ook een kans gaat krijgen in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Wat is het dit weekend met Nederlanders en niet voldoen aan het technische reglement en daardoor een DQ krijgen? Gisteren Verschoor in de F2 wiens plank te ver was afgesleten, vandaag Van Hoepen in de F3 wiens wagen te licht is bevonden: https://www.fia.com/sites...he%20minimum%20weight.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Nog steeds geen fan van Antonelli, maar ere wie ere toekomt, dit was goed gereden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wie er kijkt, veel plezier met de sprint race van de F3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tycg4WR9N_-tj_lGx6iV6VcFsCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kV9v6eWt47VbQk65wApornTE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Start sprint race delayed

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

F2 ook al uitgesteld... Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:58
Het is ook gestopt met lichte regen... het kom ook echt met bakken uit de lucht nu. Dat wordt straks een zeiknatte baan tijdens de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

It's wet :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGaS-nSA5K8r_Dw71rLQpAJwjmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slt4trWIHHYT4APoW283dR6H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5KDXZSz-Qer65cxpI3yEZNba8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVlj0lHu0PP3vIynFIrCAnmv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGvqfr4p3uym3KakuyIZ40ra7v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2ZttcmOjMnubBOzGtfl4E6u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzeGjUKyqC3zsMPIQoR_nkCInaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idqOHYeYgy4g2Ox0jx1AqvVw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:58
Om 14:45u pas de volgende update m.b.t. eventuele start of uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

StefanVerkerk schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:31:
Om 14:45u pas de volgende update m.b.t. eventuele start of uitstel.
And postponed.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jammer dat we geen actie in de regen mochten zien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmSFUWDiSna65TBjN0UGWLO2Atw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5KEINdDJXwwqpjuKzx4Mw9V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mYuJcaAVj5DmsRPGExo4BTowH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vnSc3fAYBgz9mR3ugt61OPl8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Past niet meer in de F1 kwalificatie. Als er 1 ding gebeurt en er is een rode vlag, dan is het klaar. Beter uitstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Ze gaan de F2 sprint om 18:15 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Transportman schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:27:
Ze gaan de F2 sprint om 18:15 rijden.
Hopelijk vergeten ze niet om in de F1TV app een link daarvoor toe te voegen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:46:
[...]

Hopelijk vergeten ze niet om in de F1TV app een link daarvoor toe te voegen 😉
Hij staat op de website in ieder geval met de nieuwe tijd in de schedule, en de vorige keer dat de F2/F3 postponed was, was het op de website in ieder geval goed bijgewerkt. Dus ik verwacht dat de app ook wel bijgewerkt zal zijn, of was daar vorige keer een probleem mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Transportman schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:58:
Hij staat op de website in ieder geval met de nieuwe tijd in de schedule, en de vorige keer dat de F2/F3 postponed was, was het op de website in ieder geval goed bijgewerkt. Dus ik verwacht dat de app ook wel bijgewerkt zal zijn, of was daar vorige keer een probleem mee?
Kan ik niet zeggen. Toen ik het schreef was ie nog niet te zien in de F1TV app.

Inmiddels goed gekomen zie ik 👍

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 27-07-2024 18:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Veel plezier met de sprint race van de F2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

De startopstelling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY9xHG_NGXncxF7TZ6suhvL_qP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yR7FFHWKaEJZwV0EvSEZlwGT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jemig FIA ..... racen met die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Antonelli heeft lef, inhalen op Eau Rouge op een natte baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Wauw wat een geweldige actie was dat van Antonelli

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMLdn49uo5EWFSQ0Y1NNR_Fgc6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrFMMzExlAgZqVUWeumHgUHc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat er iemand de baan op gaat voor die auto... Duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die Marti en zijn team mogen ze een flinke straf geven. Doorrijden met ern defecte auto en een SC veroorzaken, en daarmee de race verstieren.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Wat valt er onder dit topic? Eigenlijk alles wat in de basis sprint races zijn. Standaard zijn races dan maximaal 2 uur.
• F2, F3 en F4.
• Het australische Supercars Championship heeft wel races die langer duren, maar in de basis zijn de races van max 1.5 uur, en dus valt deze weer onder sprintraces.
• Indycar en Nascar
• Supercar Challenge

Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: [F1] Seizoen 2023
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• WEC/IMSA/24H Series/VLN races: Endurance/Sportscar race topic
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.