REGEN BANDEN!!!
Zoals de grote kleine Paul S. al zei
Slip sliding away
Slip sliding away
Commentator: “dit kan alleen op Le Mans”
Barrichello 2000 oa
Barrichello 2000 oa
Lijkt wel dansen op ijs
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Denk dat zoiets ook goed mogelijk is in de Groene hel.Holk schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:54:
Commentator: “dit kan alleen op Le Mans”
Barrichello 2000 oa
Zo wel de meeste actie zins jaren ook. Inderdaad benieuwd of er nog iemand aan de finish komt
Er blijven er niet veel over zo.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Did glickenhaus zou ook wel denken van WTF.
dat is wel mooi van zo'n groot circuit, aan de ene kant zon, aan de andere kant komt Noach in zijn ark voorbij.
Nee, dat was de NascarGh0stw4lk3r schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:56:
dat is wel mooi van zo'n groot circuit, aan de ene kant zon, aan de andere kant komt Noach in zijn ark voorbij.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Liepen de bakken water nu uit die HyperCar Ferrari in de Ford Chicanes?
Leek het wel op jage-flopt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:58:
Liepen de bakken water nu uit die HyperCar Ferrari in de Ford Chicanes?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die gaat wel winnen. Die kunnen ze met duck tape En tie wraps bij elkaar houden.
Last car standing
Sleepie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:59:
[...]
Die gaat wel winnen. Die kunnen ze met duck tape En tie wraps bij elkaar houden.
Last car floating
Is de safety car nu uitgekomen, voor alle glijders, of voor het weer?
Jage-flopt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:00:
Is de safety car nu uitgekomen, voor alle glijders, of voor het weer?
Deze safety car komt mooi uit voor Caddy 3!!!
Die heeft inderdaad wel de nodige pech inderdaad!ge-flopt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:01:
Deze safety car komt mooi uit voor Caddy 3!!!
Peugeot P1 HYPE!!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Is het al bekend welke Ferrari GTE daar zo hard de baan afging, waar Caddy 3 ook begon te tollen?
Denk overigens wel dat het goed is voor Peugeot.
Whoot whoot Peugeot Hype train! All aboard!!Maarten_E schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:07:
Peugeot P1 HYPE!!
Denk overigens wel dat het goed is voor Peugeot.
[ Voor 54% gewijzigd door ge-flopt op 10-06-2023 19:08 ]
Snel! Neem een fotoMaarten_E schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:07:
Peugeot P1 HYPE!!
-
Vraag me af of we ook nog de Glickenhaus op P1 gaan zien...Maarten_E schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:07:
Peugeot P1 HYPE!!
Jammer dat Ferarri niet gedurft gaat doen met Giovanazzi. Begrijpelijk, maar wel saai.
Ok, bij Peogeot staan ze nu al te vieren dat ze op 1 rijden... Hopelijk zijn ze er over zo'n 21 uur ook nog bij.Maarten_E schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:07:
Peugeot P1 HYPE!!
Als de top 11 eruit valt misschien.Amphiebietje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:08:
[...]
Vraag me af of we ook nog de Glickenhaus op P1 gaan zien...
Begrijp het wel. Als dit een klein buitje is, dat over een half uur voorbij is, dan wil je daar geen gok op nemen. Half uur is te lang om te gokken. Je moet nu nog 21 uur.BiaggioLuciano schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:09:
Jammer dat Ferarri niet gedurft gaat doen met Giovanazzi. Begrijpelijk, maar wel saai.
Er was een jaar waar de Jackie Chan Racing LMP2 met Ho-Pin Tung urenlang aan de leiding lag, uiteindelijk vielen ze ten prooi aan een Audi geloof ik.
Wie zou daar als publiek er vanuit zijn gegaan dat er zo'n bui zou komen?
Dat wordt een interessante herstart zometeen
[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 10-06-2023 19:14 ]
Peugbro!Maarten_E schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:07:
Peugeot P1 HYPE!!
Met dit soort weer, deze maand, en die regio, de lokale bevolking waarschijnlijk wel.ge-flopt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:11:
Wie zou daar als publiek er vanuit zijn gegaan dat er zo'n bui zou komen?
Verder was er een weerwaarschuwing voor onweersbuien voor West-Frankrijk.
Jammer voor de Peugeot dat er lijkt te worden gewacht de race vrij te geven tot het stopt met regenen, waarna ze waarschijnlijk weer worden opgevreten door de rest van het veld.
Zelfde safety car als in de F1 als het een keer regent bij de start. Net zo lang doorrijden dat iedereen meteen de pits in duiken voor droogwreef banden.Maarten_E schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:26:
Jammer voor de Peugeot dat er lijkt te worden gewacht de race vrij te geven tot het stopt met regenen, waarna ze waarschijnlijk weer worden opgevreten door de rest van het veld.
Steam - PTR83
Regen- of anti-safety-car-dans bij Toyota?
Is dat The Stig, in de Toyota pitbox? 
(Die met de witte helm en armen gekruisd)
Ik weet dat ie het niet is, maar moest wel aan 'm denken
Het zal wel neef van Stig zijn.CH4OS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:35:
Is dat The Stig, in de Toyota pitbox?
De Cadillac #311 is ook zo een. Die rijdt eigenlijk IMSA onder #31, want schijnt geluksgetal te zijn of zo. Maar #31 is al toebedeeld aan iemand anders binnen WEC, dus moesten ze een ander nummer kiezen. Dus kozen ze #311, omdat daar ook die 31 in zit.BiaggioLuciano schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:48:
Wauw, goedemorgen iedereen, het kwartje waarom Porsche voor nummer 75 koos is eindelijk gevallen bij mijik echt de hele tijd denken dat het een customer team was…
Niks fijner dan de 24h de safety car.
Blijf dit soort dingen echt zonde vinden in een endurance race. Juist moeten omgaan met het weer hoort erbij.
45 minuten dus nu, waarvoor?
Blijf dit soort dingen echt zonde vinden in een endurance race. Juist moeten omgaan met het weer hoort erbij.
People as things, that’s where it starts.
Auto #24 is de Hendrick Motorsports Nascar auto uit Garage 56 hoorRobinHood schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:42:
Niks fijner dan de 24 de safety car.
Zodat we nu nog een kwartiertje naar het voor sorteren kunnen kijken.RobinHood schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:42:
Niks fijner dan de 24h de safety car.
Ik snap niet waarom ze niet gewoon alle 3 tegelijk aan de kant kunnen en verder met racen ipv deze omslachtige procedure.
Bijna 4 uur onderweg met bijna alleen maar yellow zones of safety cars… die safety cars duren veel te lang!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik snap dat barriers moeten worden gerepareerd. Maar waarom mergen ze de auto's niet in de aanloop naar het einde van de SC.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Als ze zo met regen omgaan en toch al een Nascar meedoet. Volgend jaar de jet dryers ook maar over laten komen?
Kom op we hebben regenbanden, of gaan er alweer slicks onder nu?

Hebben we toch regenbanden voor, of hebben we nu ook Nascar banden?CH4OS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:43:
[...]
Auto #24 is de Hendrick Motorsports Nascar auto uit Garage 56 hoorVolgens mij is het niet vanwege het weer, maar de vele glijers in een paar minuten tijd toen het harder ging regenen. Slicks en een natte baan zonder grip schijnt geen succes te zijn.
People as things, that’s where it starts.
Peugeot stil naast de baan, dus die blijven niet aan de leiding?
Dat komt zometeen dus.PjotrStroganov schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:44:
Maar waarom mergen ze de auto's niet in de aanloop naar het einde van de SC.
Dat is de Peugeot #94, de gespinde Peugeot is de #93.Amphiebietje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:45:
Peugeot stil naast de baan, dus die blijven niet aan de leiding?
Regenbanden herstellen de barriers, ja?RobinHood schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:45:
Hebben we toch regenbanden voor, of hebben we nu ook Nascar banden?
Verwijderd
Fia toch, safety car bij elke druppel en als het weer mag wisselt iedereen naar slicks.Sleepie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:44:
Als ze zo met regen omgaan en toch al een Nascar meedoet. Volgend jaar de jet dryers ook maar over laten komen?
Eurosport ging net de reclame in, kon dat niet zien.CH4OS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:46:
[...]
Dat is de Peugeot #94, de gespinde Peugeot is de #93.
Ik zweer, die hijskraanbestuurder werkt voor Alpine...
Je zou dan de pit straat moeten sluiten, aangezien je anders weer de hele rangorde door elkaar gooit. Of ze moeten stoppen met het herschikken, maar dan creeer je dus competitie vervalsing doordat je auto’s in vuile lucht blijft plaatsen.PjotrStroganov schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:44:
Ik snap dat barriers moeten worden gerepareerd. Maar waarom mergen ze de auto's niet in de aanloop naar het einde van de SC.
Frustrerend ook om geen kritiek te horen van de commentators over deze procedures.
23h van Le Mans?
Of enkel Federation Incompetente d'Automobile?
Of enkel Federation Incompetente d'Automobile?
Zometeen komt die merger naar 1 SC dus weer. Dan wordt de pit exit entry inderdaad gesloten, gedurende die periode.BiaggioLuciano schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:51:
Je zou dan de pit straat moeten sluiten, aangezien je anders weer de hele rangorde door elkaar gooit. Of ze moeten stoppen met het herschikken, maar dan creeer je dus competitie vervalsing doordat je auto’s in vuile lucht blijft plaatsen.
CORRECTIE: entry, niet de exit.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2023 19:57 ]
Was niet een druppeltje toen de SC kwam.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:47:
[...]
Fia toch, safety car bij elke druppel en als het weer mag wisselt iedereen naar slicks.
Ja was net zichtbaar op de onboard. Maar daarna moeten de klassen weer worden gescheiden. Dus dat duurt nog een eeuwigheidCH4OS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:55:
[...]
Zometeen komt die merger naar 1 SC dus weer. Dan wordt de pit exit inderdaad gesloten, gedurende die periode.
Steam - PTR83
Wat zou de kritiek moeten zijn dan?PjotrStroganov schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:51:
Frustrerend ook om geen kritiek te horen van de commentators over deze procedures.
Maar lijkt erop dat de merger komt, pit entry is nu closed.
Op zich ook wel ironisch dat nummers 2, 3 en 4 worden bezet door auto's #6, #7 en #8. 
EDIT: Ik zit even de live location tracker te kijken, nu er maar 1 SC op de baan is. Er zijn nog wel twee "groepen" aan auto's. Rijdt die tweede groep nu harder om aan te sluiten? Of moeten zij gewoon sorteren op klasse en daarna wanneer groen is er ook weer tegenaan knallen?
EDIT2:
Ah, de sortering wordt nu geregeld, de auto's zijn aangesloten voor de drop-back.
EDIT: Ik zit even de live location tracker te kijken, nu er maar 1 SC op de baan is. Er zijn nog wel twee "groepen" aan auto's. Rijdt die tweede groep nu harder om aan te sluiten? Of moeten zij gewoon sorteren op klasse en daarna wanneer groen is er ook weer tegenaan knallen?
EDIT2:
Ah, de sortering wordt nu geregeld, de auto's zijn aangesloten voor de drop-back.
[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2023 20:09 ]
Is er nog ergens een twitter feed, live blog of iets waar je de grote evenementen een beetje kunt zien? Ik volg hem niet de hele tijd en merk dat ik toch wel wat mis loop.
En die samenvatting dingen op Eurosport zijn echt waardeloos. Niet alleen laten ze niks zien, het wordt ook verteld alsof ze een begrafenis presenteren.
En die samenvatting dingen op Eurosport zijn echt waardeloos. Niet alleen laten ze niks zien, het wordt ook verteld alsof ze een begrafenis presenteren.
Tijd voor een paar uur pauze voor mij want ik moet naar het theater, hoe ga ik dit overleven😩
[ Voor 4% gewijzigd door BiaggioLuciano op 10-06-2023 20:09 ]
Nee, de procedure komt er nu nog een keer overheen. Zucht.CH4OS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:05:
Op zich ook wel ironisch dat nummers 2, 3 en 4 worden bezet door auto's #6, #7 en #8.
Peugeot heeft zo ondertussen zowat de meeste uren aan de leiding gereden, 0 rondjes onder racing conditions.
Je zult vast niet veel missen. Anders kan je de highlights hier vast lezen.BiaggioLuciano schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:09:
Tijd voor een paar uur pauze voor mij want ik moet naar het theater, hoe ga ik dit overleven😩
EDIT:
Toyota gaat een dubbele stop maken zo te horen, de ene moet de ander voor laten ivm de positie van de pitboxes.
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2023 20:11 ]
https://www.motorsport.co...-updates-1119053/1119054/Martinspire schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:08:
Is er nog ergens een twitter feed, live blog of iets waar je de grote evenementen een beetje kunt zien? Ik volg hem niet de hele tijd en merk dat ik toch wel wat mis loop.
Steam - PTR83
Wat een gemiep dit. Kan toch veel efficiënter. Je weet welke SC-A, B en C zijn. Laat alle hyper cars achter A verzamelen, LMP2 achter B en de GTs achter C. Kan prima tegelijk op 150 km/u ipv 80
Als je terug bent zal de SC pas naar binnen komen. Geen probleem dus 👍BiaggioLuciano schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:09:
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Misschien dat tegen die tijd dieBiaggioLuciano schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:09:

Het is ook de eerste race dat men dit doet. Er zal vast nog aan gesleuteld worden. Het zal mij niet verbazen als men gaat zeggen dat eea inderdaad efficiënter kan.Holk schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:11:
Wat een gemiep dit. Kan toch veel efficiënter. Je weet welke SC-A, B en C zijn. Laat alle hyper cars achter A verzamelen, LMP2 achter B en de GTs achter C. Kan prima tegelijk op 150 km/u ipv 80
"SC in this lap" en ze starten nu een Toyota promotiefilmpje? Wtf is dat voor timing?!
Laat mij raden: je kijkt via Eurosport?Maarten_E schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:12:
"SC in this lap" en ze starten nu een Toyota promotiefilmpje? Wtf is dat voor timing?!
[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2023 20:14 ]
Alle promo filmpjes lijken te zijn voorgeprogrammeerd kwa tijd... meestal onhandig.Maarten_E schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:12:
Regen, en "een paar glijers" die de barriers sloopten.Dacuuu schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:14:
Ik tune net in, waarom die safety car?
Waterballet en slippende auto's.Dacuuu schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:14:
Dat is de vraag die wij ons ook al 40 minuten afvragenDacuuu schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:14:
Deze procedure slaat echt nergens op, als er een beetje veel incidenten zijn zitten we straks naar de 24u te kijken waarbij er nog niet eens de helft netto racetijd is...
Nou ja wachten totdat ze weer op snelheid zijn, tot de volgende crash - en dan weer safety car en ik ga douchen. Dan mis ik toch niks van de "actie".CH4OS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:15:
De SC mag nu op volle snelheid.
19:44:20 - Incident Clear - Prepare for mergingCH4OS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:12:
[...]
Het is ook de eerste race dat men dit doet. Er zal vast nog aan gesleuteld worden. Het zal mij niet verbazen als men gaat zeggen dat eea inderdaad efficiënter kan.
Understatement indeed.
Slecht moment om dit te testen / implementeren.CH4OS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:12:
[...]
Het is ook de eerste race dat men dit doet. Er zal vast nog aan gesleuteld worden. Het zal mij niet verbazen als men gaat zeggen dat eea inderdaad efficiënter kan.
...en dan te zeggen dat de bedoeling hiervan was dat er geen eindeloze safety cars meer waren. Echt goed geslaagd, FIA.

En dan op koude banden weer de vangrail in en nieuwe SC…
#jinx
#jinx
24 Le Man - Follow Safety car.Er1k989 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:16:
Deze procedure slaat echt nergens op, als er een beetje veel incidenten zijn zitten we straks naar de 24u te kijken waarbij er nog niet eens de helft netto racetijd is...

Op een track als Circuit de la Sarthe heeft men de ruimte tenminste, zowel fysiek, als qua tijd.Holk schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:18:
Slecht moment om dit te testen / implementeren.
Halve veld naar binnen
Steam - PTR83
Het is bedoeld om de klasses niet door elkaar te laten herstarten na een SC situatie. Omdat dat in het verleden ook nog wel eens fout ging.Er1k989 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:16:
Als een F1 fan snap ik dit dus niet. Waarom niet onder SC de pit in?CoronelHimself schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:19:
Halve veld naar binnen
Wel weer direct leuk nu we weer onderweg zijn
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Dit topic is gesloten.
Let op:
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA
Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.