En dit kanaal is niet beschikbaar in de TV app voor smartphone en tablet. Lekker dan.spartacusNLD schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:20:
17 euro betalen voor de tv zender.. los van de app kosten![]()
''voor als je niet wil streamen''
[Afbeelding]
Maar waarom zou je en de app, en het lineaire kanaal willen? Het is toch of of?
Of mis ik hier iets?
Of mis ik hier iets?
Via multiviewer zal het ongetwijfeld niet werken, gezien ze vast wel ergens via de DRM kunnen zien dat het niet die specifieke gesupporte browser is die de stream afspeelt?Fryskje schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:07:
[...]
Kan je melden, ik heb gekeken net, met een premium abo, dat dit helaas (nog) NIET werkt.
Misschien wordt het ergens nog wel geactiveerd maar voor nu iig nog niet.
Edit: kleine toevoeging:
Hierbij heb ik getest of het werkte met zowel multiview in als uit geschakeld
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik bedoel eigenlijk dat je de multiview optie uit moet schakelen in je instellingen in het premium abonnement, zodat je überhaupt de resolutie waarin je af wilt spelen in kan stellen.YakuzA schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:28:
[...]
Via multiviewer zal het ongetwijfeld niet werken, gezien ze vast wel ergens via de DRM kunnen zien dat het niet die specifieke gesupporte browser is die de stream afspeelt?
Met TV app bedoel ik de app van je tv provider. Daar binnen is Viaplay TV+ niet als zender beschikbaar.DutchOwnage schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:23:
Maar waarom zou je en de app, en het lineaire kanaal willen? Het is toch of of?
Of mis ik hier iets?
Ik heb dit op meer plekken gelezen. Heeft F1 dit bevestigd? Ik ben vrij zeker dat het namelijk prima werkt op iPhone/iPad. Is wel in HDR terwijl multiview gebruikt wordt. Daarnaast staat hier dat onboards 1080P HDR zijn dus lijkt mij eerder een bug.Rivanov schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:35:
[...]
Komt omdat multiview separate HDR en SDR (onboards) feeds zijn die de TV tegelijkertijd moet tonen. Dat kan niet. Het is het een of het ander. Onboards in de normale feed zijn SDR beelden in één HDR feed. Daarom zien die er ook anders uit qua kleur.
/f/image/dmnSIH4nXKXOZAXo2yDfC5LQ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Hemmik op 14-03-2025 14:06 ]
Het lijkt er op dat ze bij Ziggo de reguliere Viaplay TV hebben verwijderd. Zijn ze niet uitgekomen op een deal? Betekent dit dan dat Ziggo ook geen F1 beelden meer mag tonen bij Race Café?spartacusNLD schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:20:
17 euro betalen voor de tv zender.. los van de app kosten![]()
''voor als je niet wil streamen''
[Afbeelding]
Volgens mij zijn dit twee verschillende dingen. Race Café mag inderdaad geen F1 beelden tonen.NeverSettle schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:36:
[...]
Het lijkt er op dat ze bij Ziggo de reguliere Viaplay TV hebben verwijderd. Zijn ze niet uitgekomen op een deal? Betekent dit dan dat Ziggo ook geen F1 beelden meer mag tonen bij Race Café?
En door het verwijderen van Viaplay TV (vervangen door SBS9) kunnen Ziggo klanten geen F1 samenvattingen zien via de lineaire tv. Natuurlijk wel zo op te zoeken via YouTube.
Viaplay zond iig life de 2e vrije training uit van F1 vanmorgen zie ik. C+ streaming app, ViaPlay TV kanaal 14.Soppyscroll schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:11:
Niet alle trainingen waren er Nederlandse commentaar aanwezig, Viaplay zond ook niet uit. gisteravond f3 training gekeken zonder commentaar
Testing, one, two ...
Ik heb sinds gisteren het euvel dat ik op mijn mobiel (Apple) geen abonnement zie of kan kiezen.
Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Als ik klik op de button ‘abonneren’ komt het ronddraaiende zandloper in beeld en meer gebeurd er niet.
Hier op GoT heb ik daar niks over gelezen afgelopen dagen.
Iemand een idee?
Maar opgelost door via de website zelf te kiezen ipv via de app.
Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Als ik klik op de button ‘abonneren’ komt het ronddraaiende zandloper in beeld en meer gebeurd er niet.
Hier op GoT heb ik daar niks over gelezen afgelopen dagen.
Iemand een idee?
Maar opgelost door via de website zelf te kiezen ipv via de app.
[ Voor 9% gewijzigd door Tallguy op 14-03-2025 15:50 ]
Viaplay is nog in onderhandeling met onder andere Ziggo en KPN over doorgifte van ViaplayTV en ViaplayTV+. De verwachting is dat ze er wel uit gaan komen, maar voor de GP Australië komt het in ieder geval te laat. Ziggo schijnt ook aanvullende wensen te hebben voor inderdaad het Race Café, daar willen ze wel graag F1 beelden kunnen gaan laten zien.NeverSettle schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:36:
[...]
Het lijkt er op dat ze bij Ziggo de reguliere Viaplay TV hebben verwijderd. Zijn ze niet uitgekomen op een deal? Betekent dit dan dat Ziggo ook geen F1 beelden meer mag tonen bij Race Café?
Voor Viaplay zou het ook wel handig zijn als ze weer bij Ziggo en KPN te zien zijn. Dat zijn 7.5 miljoen abonnees.
Edit:
https://www.totaaltv.nl/n...rhandelt-nog-met-viaplay/
[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 14-03-2025 15:22 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Volgens mij moet Viaplay de samenvatting leveren op een open zender.
[ Voor 3% gewijzigd door Evertt op 14-03-2025 21:02 ]
Dat zegt en denkt iedereen maar dat is niet zo.Evertt schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:02:
Volgens mij moet Viaplay de samenvatting leveren op een open zender.
Ik denk inderdaad dat we dit seizoen best wel een aantal verschillende coureurs op het eerste plekje van het podium gaan zien. Wie er uiteindelijk dit jaar met de winst vandoor gaat durf ik nog niet te zeggen. Ik denk wel dat McLaren de meeste kans maakt op de constructeurs titel.
Kan iemand mij vertellen of het commentaar van Olav Mol nog ergens komt te staan na een sessie? Ik ga morgen niet live kijken en wil eigenlijk nog wel even de quali opzetten met commentaar van Mol, maar ik kon vorig jaar ook al niet vinden waar ze die uitzending neer hebben gezet. Jaar ervoor hadden ze nog ergens een playlist maar die is weg. Ik heb her en der wel gelezen dat het in de GPRadio app gedaan zou worden, maar is het ook nog daarbuiten ergens te vinden?
Ik haal ze sinds vorig jaar hier vandaan:Martinspire schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:07:
Kan iemand mij vertellen of het commentaar van Olav Mol nog ergens komt te staan na een sessie?
https://castbox.fm/channe...mium-id6175523?country=nl
De vroegere omny.fm links doen het niet echt meer.
Vrooooom even gekeken…dat wordt één keer, maar nooit weer. Had er ook niet veel van verwacht met Kamphues als presentator. Toen hij die kwis met 2 mannen in het publiek en bouwen van de lego autootjes ging doen, was ik er wel klaar mee. Wat zit daar voor F1 publiek? Die ene kerel wist bijna niets, behalve het nummer van Max voordat hij wereldkampioen werd.
Dus maar even naar Ziggo Race Café geschakeld, maar daar zaten de alwetende Olav en clown Jack aan tafel, dus maar snel weggezapt. Renger kan ik altijd wel goed naar luisteren, maar die zat er helaas niet bij, want die rijdt de 12 uur van Sebring dit weekend.
Dus maar even naar Ziggo Race Café geschakeld, maar daar zaten de alwetende Olav en clown Jack aan tafel, dus maar snel weggezapt. Renger kan ik altijd wel goed naar luisteren, maar die zat er helaas niet bij, want die rijdt de 12 uur van Sebring dit weekend.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hier is F1TV "slechts" NZ$99.99/jaar, dus voor de verandering maar een abbo genomen.
Combineren met OBS plus een Nginx-Stream container en kan't lekker op m'n Kodi systeem kijken.
Het gaat nog niet helemaal lekker, zo af en toe stottert het wat, maar dat lijkt meer door Kodi te komen dan iets anders...
Combineren met OBS plus een Nginx-Stream container en kan't lekker op m'n Kodi systeem kijken.
Het gaat nog niet helemaal lekker, zo af en toe stottert het wat, maar dat lijkt meer door Kodi te komen dan iets anders...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ter info: HDR op Apple TV met F1 TV Premium werkt niet wanneer multiview in de instellingen van de app is ingeschakeld.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Klopt het dat je in multiview wel meerdere cams kunt kijken, maar dat je alleen het geluid van de hoofdstream hoort
Daar heb je dan ook niet veel aan dan.
Ik ben toch malle pietje niet!
No shit sherlock.ericafterdark schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:16:
Ter info: HDR op Apple TV met F1 TV Premium werkt niet wanneer multiview in de instellingen van de app is ingeschakeld.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Daar ging het gisteren al uitvoerig over namelijk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
OMG... helemaal gemist. Echt tijd voor koffie dus!Rivanov schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:32:
[...]
Daar ging het gisteren al uitvoerig over namelijk.
Mijn soundbar geeft PCM aan bij de 4K HDR feed moet dit niet dolby zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Michel242186 op 15-03-2025 06:45 ]
Mooi dit, tweetal weken terug F1 tv annual pro (FT) voor 94,99 via de Apple appstore verlengd maar in de F1 tv app of de .com valt er niks te zien of te restoren..
Iemand anders hier ook last van gehad?
Er gaat veel mis met verlengen/omzetten van abonnementen, gewoon contact opnemen met F1.Graft schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:45:
Mooi dit, tweetal weken terug F1 tv annual pro (FT) voor 94,99 via de Apple appstore verlengd maar in de F1 tv app of de .com valt er niks te zien of te restoren..
Ik had ook veel gedoe, toen uiteindelijk alles werkend was en de problemen opgelost zijn had ik onderaan de streep mijn geld terug voor mijn jaarabonnement van Pro maar ook van Premium.
Dus ik heb nu nog steeds een probleem maar dan in mijn voordeel, geen actief abonnement volgens Apple maar wel actief aan de F1 kant
Hoe gaat het met de premium Tweakers? Bevalt de beeldkwaliteit een beetje tijdens de kwalificatie?
Steam/Epic: Deurstopper
Ik ben zeer tevreden. Multiviewer ga ik (nog) niet gebruiken. Kwaliteit is prima. Een keer een drop in kwaliteit gehad, maar het verschil tussen UHD4k en FHD is wel groot. Het is een bak geld, die 143,- maar het maakt de kijk ervaring zoveel fijner. Bitrate is met 13mbit wel wat laag voor UHD4k-HDR, dus daar zouden 2 of 3mbit erbij nog weleens een groot verschil kunnen zijn.Deurstopper schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:28:
Hoe gaat het met de premium Tweakers? Bevalt de beeldkwaliteit een beetje tijdens de kwalificatie?
ZiggoSport komt met Race Café - de Stamtafel.
Maandagen na raceweekenden om 22u00. Er wordt ook iets geteased over maandag, ‘maar daarover later meer’.
https://x.com/ZS_Racing/status/1900661817602347511
[ Voor 15% gewijzigd door dnmw2705 op 15-03-2025 08:47 ]
Vanochtend Multiview ook even getest, werkt goed. Het was wel even stoeien bij het wisselen van beelden. Ik zou bij de driver tracker nog wel een versie willen zien met een transparante achtergrond zodat je het als overlay over het hoofdscherm zou kunnen doen. Puur de track + driver positions. Nu neemt het toch best wat ruimte in met alle (voor mij onnodige) info eromheen.
Misschien was dat alleen voor Zandvoort? Of is het een klok-klepel verhaal met de Eredivisie?Soppyscroll schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:09:
[...]
Dat zegt en denkt iedereen maar dat is niet zo.
Zouden ze na het weekend wel beelden mogen gebruiken van Viaplay als onderdeel van de deal om bij Ziggo op kanaal 13 te mogen?dnmw2705 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:36:
[...]
Ik ben zeer tevreden. Multiviewer ga ik (nog) niet gebruiken. Kwaliteit is prima. Een keer een drop in kwaliteit gehad, maar het verschil tussen UHD4k en FHD is wel groot. Het is een bak geld, die 143,- maar het maakt de kijk ervaring zoveel fijner. Bitrate is met 13mbit wel wat laag voor UHD4k-HDR, dus daar zouden 2 of 3mbit erbij nog weleens een groot verschil kunnen zijn.
ZiggoSport komt met Race Café - de Stamtafel.
Maandagen na raceweekenden om 22u00. Er wordt ook iets geteased over maandag, ‘maar daarover later meer’.
https://x.com/ZS_Racing/status/1900661817602347511
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zelfs Zandvoort hoeft niet op het open net te worden uitgezonden. De evenementenlijst uit de mediawet stamt uit een tijd dat er helemaal geen Nederlandse F1 GP bestond. En later is die er ook niet alsnog aan toegevoegd.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:18:
[...]
Misschien was dat alleen voor Zandvoort? Of is het een klok-klepel verhaal met de Eredivisie?
https://wetten.overheid.n...-01/#Hoofdstuk7_Artikel37
Nou, om weer even te zanniken over technische problemen.
Ik draai dus Debian Linux op mijn HTPC, met Firefox als standaard browser en Chromium als browser er naast sinds F1Tv al moeilijk begon te doen met Firefox ondersteuning. Ik kon namelijk niet meer inloggen toen ik de user agent begon te spoofen.
Dus overgestapt op Chromium. Die werkte prima om vrije trainingen te bekijken. Dus ik dacht vanochtend lekker even neer te ploffen om de kwalificatie te kijken. Wat krijg ik gepresenteerd? BM2006 error. Na wat rondneuzelen blijkt dit een probleem te zijn met VineDRM. Waarschijnlijk is Chromium iets te open-source vriendelijk en heeft die geen DRM ondersteuning.
Nou oke dan niet. Maar Debian heeft ook geen Chrome in z'n package manager zitten. Ik zou de .deb kunnen installeren, maarja, dan installeer ik wel spyware-tier browser op mijn systeem. Nee bedankt. Lastige is dat er verder weinig oplossingen worden gepost hierover, dus ik ben al gauw veel tijd kwijt aan zinloze pogingen doen.
Ik stond bijna op het punt om de kwalificatie van het internet te gaan lenen. Maar als laatste poging toch weer terug naar Firefox.. Als ik de user agent switcher omzet naar chrome mag ik dus niet inloggen. Reset ik die naar FF mag dat wel, maar dan laad het videoportaal niet met 'unsupported browser'. Echter zodra ik dan de user agent weer spoof naar Chrome om een videostream te laden, dan werkt alles opeens perfect.
Firefox kan het dus prima. Maar ik vermoed dat ze doelbewust hier blokkades in opwerpen. User agents zijn niet de enige manier om een bepaalde browser te herkennen. Je hebt andere signatures waar je de browser engine uit kan afleiden, en die kan je niet herinstellen. Ben bang dat het kwestie van tijd wordt voordat het hele video portaal er straks mee op houdt als je UA spoofed
Hele rare fratsen allemaal. En ik weet dat alles wat ik doe onder straatje 'unsupported' valt, maar IMO is dat nog iets anders 'opzettelijk technisch mank gemaakt'. En hier betaal ik dan voor. Ik ben benieuwd of ik straks weer meer errors krijg als ik de race bij familie wil kijken via mijn eigen laptop. Meer sessies over meerdere IPs ging voorheen ook al mis, terwijl ik maar op 4 apparaten ben ingelogd (HTPC, 2x desktop, 1x MacBook)
Ik draai dus Debian Linux op mijn HTPC, met Firefox als standaard browser en Chromium als browser er naast sinds F1Tv al moeilijk begon te doen met Firefox ondersteuning. Ik kon namelijk niet meer inloggen toen ik de user agent begon te spoofen.
Dus overgestapt op Chromium. Die werkte prima om vrije trainingen te bekijken. Dus ik dacht vanochtend lekker even neer te ploffen om de kwalificatie te kijken. Wat krijg ik gepresenteerd? BM2006 error. Na wat rondneuzelen blijkt dit een probleem te zijn met VineDRM. Waarschijnlijk is Chromium iets te open-source vriendelijk en heeft die geen DRM ondersteuning.
Nou oke dan niet. Maar Debian heeft ook geen Chrome in z'n package manager zitten. Ik zou de .deb kunnen installeren, maarja, dan installeer ik wel spyware-tier browser op mijn systeem. Nee bedankt. Lastige is dat er verder weinig oplossingen worden gepost hierover, dus ik ben al gauw veel tijd kwijt aan zinloze pogingen doen.
Ik stond bijna op het punt om de kwalificatie van het internet te gaan lenen. Maar als laatste poging toch weer terug naar Firefox.. Als ik de user agent switcher omzet naar chrome mag ik dus niet inloggen. Reset ik die naar FF mag dat wel, maar dan laad het videoportaal niet met 'unsupported browser'. Echter zodra ik dan de user agent weer spoof naar Chrome om een videostream te laden, dan werkt alles opeens perfect.
Firefox kan het dus prima. Maar ik vermoed dat ze doelbewust hier blokkades in opwerpen. User agents zijn niet de enige manier om een bepaalde browser te herkennen. Je hebt andere signatures waar je de browser engine uit kan afleiden, en die kan je niet herinstellen. Ben bang dat het kwestie van tijd wordt voordat het hele video portaal er straks mee op houdt als je UA spoofed

Hele rare fratsen allemaal. En ik weet dat alles wat ik doe onder straatje 'unsupported' valt, maar IMO is dat nog iets anders 'opzettelijk technisch mank gemaakt'. En hier betaal ik dan voor. Ik ben benieuwd of ik straks weer meer errors krijg als ik de race bij familie wil kijken via mijn eigen laptop. Meer sessies over meerdere IPs ging voorheen ook al mis, terwijl ik maar op 4 apparaten ben ingelogd (HTPC, 2x desktop, 1x MacBook)

Ik had de indruk dat ze de FOV op de T-cams wijder hebben gezet. Het ziet er veel sneller uit dan voorheen. Iemand anders dat ook opgevallen?
Klantenservice was verbazingwekkend goed! Wat ik heb begrepen is dat het gebruik van verschillende email adressen voor mijn Apple ID en F1 tv voor problemen zorgt. Dus daar maar even mee aan de slag voor morgen.Cardwizard schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:41:
[...]
Er gaat veel mis met verlengen/omzetten van abonnementen, gewoon contact opnemen met F1.
Ik had ook veel gedoe, toen uiteindelijk alles werkend was en de problemen opgelost zijn had ik onderaan de streep mijn geld terug voor mijn jaarabonnement van Pro maar ook van Premium.
Dus ik heb nu nog steeds een probleem maar dan in mijn voordeel, geen actief abonnement volgens Apple maar wel actief aan de F1 kant
Waar in de settings kan je dit uit zetten dan? Ik kan het niet vinden...ericafterdark schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:16:
Linker kolom, op je account naam klikkenNineTailedFox schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:45:
[...]
Waar in de settings kan je dit uit zetten dan? Ik kan het niet vinden...
Ik kan nog niet ergens vinden of de 6 apparaten tegelijk bij Premium hetzelfde ip moeten hebben of dat het gedeeld kan of mag worden.
Ook niet in dit topic expliciet.
Heeft iemand dit al getest?
Ook niet in dit topic expliciet.
Heeft iemand dit al getest?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
ik voel me aardig stom om het te vragen, maar kan iemand mij uitleggen hoe je die overlay krijgt op apple tv met al de gegevens van de stream? ik heb het premium abbo, maar kan er nou niet niet helemaal uitkomen of ik uhd zit te kijken, of is uhd niet beschikbaar in de herhaling van F1?
bij de f1 app op apple tv, links onderin in het begin scherm staat een profiel poppetje, daarin moet je het uitzetten.NineTailedFox schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:45:
[...]
Waar in de settings kan je dit uit zetten dan? Ik kan het niet vinden...
Hier precies hetzelfde zie bijna geen verschil tussen FHD en UHD en overlay krijg ik niet want ik heb geen mac.Bjornregteriml schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:07:
ik voel me aardig stom om het te vragen, maar kan iemand mij uitleggen hoe je die overlay krijgt op apple tv met al de gegevens van de stream? ik heb het premium abbo, maar kan er nou niet niet helemaal uitkomen of ik uhd zit te kijken, of is uhd niet beschikbaar in de herhaling van F1?
Ja de herhaling is ook uhd (mits multiview uitstaat), mijn tv geeft dan ook een hdr melding bij het starten van de stream, maar het is ook duidelijk te zien aan de beeldkwaliteit.Bjornregteriml schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:07:
of is uhd niet beschikbaar in de herhaling van F1?
Zolang de UHD bitrate nog aan de lage kant blijft t.o.v. andere F1 streaming services, (en ik zie dat niet snel veranderen voor de F1TV app), blijf ik nog wel met het Full HD aanbod bezig (op dit moment heb ik sowieso geen andere keuzeMichel242186 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:24:
Hier precies hetzelfde zie bijna geen verschil tussen FHD en UHD en overlay krijg ik niet want ik heb geen mac.
Ik "creëer" mijn eigen 4k stream, laat het opscalen aan mijn mediaspeler over, pseudo HDR10 zou ik er ook nog van kunnen maken
Testing, one, two ...
Ik heb ook F1 Premium, maar nog niet UHD getest. In Chrome heb ik multi-view uitgeschakeld, maar bij de herhaling van de kwalificatie zie ik geen UHD, maar max 1080p. Kan dit komen omdat mijn laptop scherm 3200x2000 is en dus geen 4K? Heb nog geen HDMI naar onze 4K TV getest.
4K SDR 60Hz en beide Match settings op ON.Tylen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:57:
Aan de apple tv kijkers hier. Hoe hebben jullie de apple tv zelf ingesteld? En dan bedoel ik deze settings. (Screenshot gejat van het interweb ergens)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De reden dat ik 4K SDR heb is dat dan SDR content ook netjes in SDR wordt afgespeeld en niet geforceerd in DV / HDR.
DV / HDR content wordt gewoon netjes getoond in die kwaliteit, wanneer de bron dat ook is.
Enige wat je “mist” zijn de Aerial screensavers van Apple in HDR.. Die zijn dan ook in SDR.
4K is alleen op Apple tv en Roku, zoals dit al vaak benoemd isArnie1 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:59:
Ik heb ook F1 Premium, maar nog niet UHD getest. In Chrome heb ik multi-view uitgeschakeld, maar bij de herhaling van de kwalificatie zie ik geen UHD, maar max 1080p. Kan dit komen omdat mijn laptop scherm 3200x2000 is en dus geen 4K? Heb nog geen HDMI naar onze 4K TV getest.
https://support.formula1....on-Devices?language=en_US
Foto 1 > 4K SDR 50HzTylen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:57:
Aan de apple tv kijkers hier. Hoe hebben jullie de apple tv zelf ingesteld? En dan bedoel ik deze settings. (Screenshot gejat van het interweb ergens)
Foto 2 > hetzelfde als op de foto
Volgens mij wordt de refreshrate automatisch goedgezet met een AppleTV player? Ik zeg dit omdat de F1TV stream oorspronkelijk in 50Hz wordt aangeboden 😉Rivanov schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:04:
[...]
4K SDR 60Hz en beide Match settings op ON.
De reden dat ik 4K SDR heb is dat dan SDR content ook netjes in SDR wordt afgespeeld en niet geforceerd in DV / HDR.
DV / HDR content wordt gewoon netjes getoond in die kwaliteit, wanneer de bron dat ook is.
Enige wat je “mist” zijn de Aerial screensavers van Apple in HDR.. Die zijn dan ook in SDR.
Testing, one, two ...
Thanks dat auto schakelen zocht ik. Heb hem op dolby vision staan. Dus daar kan ik hem op laten. Thanks.Rivanov schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:04:
[...]
4K SDR 60Hz en beide Match settings op ON.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ah, excuses. Ik dacht gelezen te hebben dat Chrome ook UHD bood. Bedankt voor de infoSoppyscroll schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:06:
[...]
4K is alleen op Apple tv en Roku, zoals dit al vaak benoemd is
https://support.formula1....on-Devices?language=en_US
Ik heb geen viaplay abonnement. Maar kijk via ziggo op kanaal13, wat viaplay tv heet nu, en dat is niet dezelfde als viaplay tv op 19. Maar ik zie dus morgen om 21uur de race uitgezonden worden op kanaal 13, is dat mazzel of niet….
[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 15-03-2025 22:55 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik dacht vandaag ook UHD te kijken via Chrome -> cast naar LG C3. En daarna ook vanuit de iPad -> airplay (leek nog iets scherper).
Kom ik erachter dat echt UHD/4K alleen beschikbaar is via een Apple TV 4K die morgen toch maar scoren want ik kijk al jaren uit naar F1 in betere beeldkwaliteit.
Ik heb wel het idee dat de HD streams er ook flink op vooruit zijn gegaan. Meer mensen die indruk?
Kom ik erachter dat echt UHD/4K alleen beschikbaar is via een Apple TV 4K die morgen toch maar scoren want ik kijk al jaren uit naar F1 in betere beeldkwaliteit.
Ik heb wel het idee dat de HD streams er ook flink op vooruit zijn gegaan. Meer mensen die indruk?
[ Voor 27% gewijzigd door d0s op 15-03-2025 22:16 ]
Even een vergelijking opgezocht met vorig jaar:CousinBoneless schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:22:
Ik had de indruk dat ze de FOV op de T-cams wijder hebben gezet. Het ziet er veel sneller uit dan voorheen. Iemand anders dat ook opgevallen?
/f/image/OImtb9D1nyNRA6v68oPhBrGi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NtucQhxpy2HygMkr9JA3kEib.png?f=fotoalbum_large)
Field-of-View is dit jaar veel wijder. Snelheidsgevoel ook hoger! Heel cool dit.Hoef ik bij non-F1 mensen niet telkens te verontschuldigen dat het er 'op TV minder snel uitziet dan in het echt hoor!'.
Zoek op internet naar xcode appletv. Dan kun je dev menu activeren en krijg je de info links boven in. Heb het zelf geactiveerd via een macbook. Goed instructie’s volgen!Bjornregteriml schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:07:
Via Match Framerate ja.hardware-lover schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:13:
[...]
Volgens mij wordt de refreshrate automatisch goedgezet met een AppleTV player? Ik zeg dit omdat de F1TV stream oorspronkelijk in 50Hz wordt aangeboden 😉
Dus je betaald je helemaal scheel aan Viaplay, zit ik nog naar reclame te kijken onder de race. Waar gaan we heen???
Heb je dan niet de Premium Deluxe XXL master edition?Yzord schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:25:
Dus je betaald je helemaal scheel aan Viaplay, zit ik nog naar reclame te kijken onder de race. Waar gaan we heen???

Heb je geen gratis F1TV Pro meer bij Viaplay?Yzord schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:25:
"When you grow up your heart dies"
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4Yzord schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:25:
Daarom F1 TVYzord schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:25:
De F1TV app onthoudt nu de audiostream niet meer. Iedere keer start de onboard op met Nederlands commentaar. Erg irritant.
whoops verkeerde thread.
[ Voor 76% gewijzigd door sjaool op 16-03-2025 06:11 ]
Staat je AppleTV op Nederlands? Even op Engels zetten anders.sjaool schreef op zondag 16 maart 2025 @ 06:07:
De F1TV app onthoudt nu de audiostream niet meer. Iedere keer start de onboard op met Nederlands commentaar. Erg irritant.
Chromecast met Google TV. Maar dat werkt ook. Ik wil dat alleen niet. Dat ding moet gewoon onthouden hoe ik de instellingen maak in die app. Vorig jaar kreeg ik direct de teamradio. Wat dus ook zou moeten als ik een coureur kies in plaats van de worldstream of F1TV Live.Rivanov schreef op zondag 16 maart 2025 @ 06:16:
[...]
Staat je AppleTV op Nederlands? Even op Engels zetten anders.
Wees blij als je in de toekomst nog race kan kijken tussen de reclame (naar ik begrijp zijn sommige Amerikaanse zenders al op dit punt belandYzord schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:25:

Waarom niet gewoon het F1TV abo?Yzord schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:25:
Perfecte ervaring!
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Als je Viaplay hebt dan heb je sowieso gratis F1TV Pro met eventueel commentaar van Viaplay. Ik snap dus niet dat er dan alsnog nog naar Viaplay TV gekeken wordt.Amphiebietje schreef op zondag 16 maart 2025 @ 07:31:
[...]
Wees blij als je in de toekomst nog race kan kijken tussen de reclame (naar ik begrijp zijn sommige Amerikaanse zenders al op dit punt beland).
Gehele race geen enkele quality-drop, buffer of framedrops gehad op AppleTV. Goed begin voor F1TV Premium, hopelijk hebben ze een goed beeld bij FOM over het aantal streams, zodat het het gehele jaar zo zal blijven.
Ik heb even mijn Viaplay-account van F1TVPro er naast gehad. Wat een verschil is in beeldkwaliteit is het. Worth any penny!
Hoe hebben anderen het ervaren?
Ik heb even mijn Viaplay-account van F1TVPro er naast gehad. Wat een verschil is in beeldkwaliteit is het. Worth any penny!
Dat is altijd al mijn ervaring geweest. Als je Full HD en 4K naast elkaar ziet dan is het verschil heel groot. Maar heb je geen 4K dan is het alsnog een prima ervaring. Zeker als je op een meter of 3 van je televisie zit.dnmw2705 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 07:38:
Gehele race geen enkele quality-drop, buffer of framedrops gehad op AppleTV. Goed begin voor F1TV Premium, hopelijk hebben ze een goed beeld bij FOM over het aantal streams, zodat het het gehele jaar zo zal blijven.
Voor de liefhebber dit is hoe ik m'n livestream naar Kodi krijg.
Ik heb gelukkig geen "Smart" TV, dus ik heb een work-around nodig
https://firesphere.dev/articles/stream-my-laptop-to-my-kodi
Ik heb gelukkig geen "Smart" TV, dus ik heb een work-around nodig
https://firesphere.dev/articles/stream-my-laptop-to-my-kodi
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Oef, Je kan dus nu de kwaliteit van de stream niet meer wijzigen blijkbaar. Mijn pc-tje in de woonkamer trekt de verbeterde stream niet meer en kan dus niet meer vloeiend afspelen. Jaren zonder problemen gedaan (Intel 6500T). Das een beetje k uuu t.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hebben nog meer mensen moeite met het laden van de race op F1TV? Kan prima de vrije trainingen of show voor de race aanzetten, maar als ik de race probeer krijg ik een bitrate die niet onder doet voor de inbelverbinding uit 1993.
Hier lukt het terugkijken niet met de internationale stream, de engelstalige stream doet het prima.Marty! schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:13:
Hebben nog meer mensen moeite met het laden van de race op F1TV? Kan prima de vrije trainingen of show voor de race aanzetten, maar als ik de race probeer krijg ik een bitrate die niet onder doet voor de inbelverbinding uit 1993.
XBL gamertag StayingPow3r
Ja hier ook. International doet het prima, maar met NL commentaar loopt de boel vast…
Edit: race lay-out en statistieken doen het wel met NL commentaar prima
Edit: race lay-out en statistieken doen het wel met NL commentaar prima
[ Voor 30% gewijzigd door rmr1 op 16-03-2025 09:21 ]
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
Niet zozeer kwaliteit van de stream, maar de regie was vrij belabberd vandaag. Minutenlang herhalingen terwijl er actie op de baan was.
Live timing stond ook vaak stil...
Live timing stond ook vaak stil...
Heb de stream net aangezet, geen enkel probleem en een heel strak plaatje
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 16-03-2025 09:45 ]
Je moet je apple tv toevoegen als device in xcode, van zodra dit gebeurd is heb je een developer menu in de apple tv settings app. Daar kan je dan video overlay aanzettenBjornregteriml schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:07:
Stappen voor de xcode apple tv connectie: https://ruchika-mourya.me...de-via-wi-fi-f465b4172d84
Stoorde mij vrij veel aan het gebrek aan timing overzicht in het… timing overzicht op het scherm en de hoeveelheid mini-onboards in dat zelfde overzicht. Waar niet eens echt iets op te zien was. Gelukkig was dat in het tweede deel van de race wel beter. Hopelijk volgende race weer wat vaker gedurende de hele race de interval tijden.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hier ook niets te zien als ik de race terugkijk. Geen geluid en het beeld bestaat uit losse frames om de 2-3 seconden in een beroerde kwaliteit. De post-race show is prima qua beeld en geluid. Weet niet waar het aan ligt. Leuk, zo’n F1tv Premium abonnement…Marty! schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:13:
Mensen met problemen: hoe kijk je?pietr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:23:
[...]
Hier ook niets te zien als ik de race terugkijk. Geen geluid en het beeld bestaat uit losse frames om de 2-3 seconden in een beroerde kwaliteit. De post-race show is prima qua beeld en geluid. Weet niet waar het aan ligt. Leuk, zo’n F1tv Premium abonnement…
Hier geen enkel probleem op een Apple tv
Had ik ook met de internationale feed, zowel rechtstreeks vanaf de apple tv als castend vanaf m'n iphone naar de apple tv.pietr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:23:
[...]
Hier ook niets te zien als ik de race terugkijk. Geen geluid en het beeld bestaat uit losse frames om de 2-3 seconden in een beroerde kwaliteit. De post-race show is prima qua beeld en geluid. Weet niet waar het aan ligt. Leuk, zo’n F1tv Premium abonnement…
Uiteindelijk op m'n iphone de f1 live feed kunnen casten naar de apple tv, dat ging wel goed.
Ik heb uitgesteld gekeken, maar kan me geen reclame herinneren. Op welk moment (of momenten) zag je dit voorbij komen?Yzord schreef op zondag 16 maart 2025 @ 05:25:
Edit: ik zag net even een PME Legends reclame in overgang van top drie ceremonie naar studio, maar dit was echt seconden werk. En daarnaast wat reclame voor ander Viaplay uitzendingen. Allebei vind ik totaal niet storend. Ik heb niet bv een Carglass reclame gezien tijdens de race, was in eerste jaar Viaplay wel het geval.
[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 16-03-2025 11:16 ]
En is dat de 4K stream (multiview uit in het menu) die het niet doet, of de 1080P stream (multiview aan in het menu)? Want hier werkt de 4K stream een iedergeval prima op het moment....pietr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:23:
[...]
Hier ook niets te zien als ik de race terugkijk. Geen geluid en het beeld bestaat uit losse frames om de 2-3 seconden in een beroerde kwaliteit.
Edite: Net ook even als test multiview aangezet, maar ook die stream werkt zonder enige haperingen, zelfs met 4 schermen/streams tegelijk aan
[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 16-03-2025 10:57 ]
@Cardwizard Apple tv
@DON PAPA Full HD
Het vreemde is dat de show na de race (ook uitgesteld gekeken) prima kwaliteit had, zoals het hoort.
@DON PAPA Full HD
Het vreemde is dat de show na de race (ook uitgesteld gekeken) prima kwaliteit had, zoals het hoort.
Hier de race even terug gekeken via de AppleTV en dat ging uitstekend via de live stream met Engels commentaar, de internationale stream voor Nederlands was het beeld zeer stroperig.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Met het reclame-abonnement ziet het er blijkbaar zo uit:meesje schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:37:
[...]
Ik heb uitgesteld gekeken, maar kan me geen reclame herinneren. Op welk moment (of momenten) zag je dit voorbij komen?
Edit: ik zag net even een PME Legends reclame in overgang van top drie ceremonie naar studio, maar dit was echt seconden werk. En daarnaast wat reclame voor ander Viaplay uitzendingen. Allebei vind ik totaal niet storend. Ik heb niet bv een Carglass reclame gezien tijdens de race, was in eerste jaar Viaplay wel het geval.
Niet normaal, betaal je voor @viaplaysportnl #viaplay , krijg je midden in een race reclame. Wtf. Idioten. pic.twitter.com/jx86xypZM5
— The Quiet Nienke (@Thequietnini) 16 maart 2025
En via hun provider krijgen mensen op dit moment alleen Viaplay mét reclame. Dus dat levert nogal wat klachten op van mensen die opeens van Viaplay zonder reclame naar mét reclame zijn gegaan en dan ook nog met een flinke prijsverhoging.
Teleurstellend, race stream was niet te bekijken, zeer stroperig, enkele frames en dan vastlopen. Uiteindelijk de 30 minuten race moeten kijken.
F1 Tv app op Apple TV
F1 Tv app op Apple TV
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
‘Je betaalt je helemaal scheel’ had ik geïnterpreteerd als zijnde dat diegene het reclame vrije abo heeft. Kennelijk dus niet? In ieder geval goed om te weten hoe reclame bij het goedkopere abo wordt getoond.TexMex schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:51:
[...]
Met het reclame-abonnement ziet het er blijkbaar zo uit:
[Twitter]
En via hun provider krijgen mensen op dit moment alleen Viaplay mét reclame. Dus dat levert nogal wat klachten op van mensen die opeens van Viaplay zonder reclame naar mét reclame zijn gegaan en dan ook nog met een flinke prijsverhoging.
Ik heb de gehele race teruggekeken zonder problemen op de Apple tv, multiview uitgeschakeld en in 4k en HDR zonder ook maar 1 hapering
Hier tijdens de race (was nog niet afgevlagd) begonnen met kijken vanaf begin... 1080p internationale stream F1TV-app Apple TV, nergens last van. Zelfs vandaag oneindig vaak kunnen terug- en vooruitspoelen.
[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 16-03-2025 12:42 ]
Hier ook nergens last van gehad, ook 4k HDRCardwizard schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:12:
Ik heb de gehele race teruggekeken zonder problemen op de Apple tv, multiview uitgeschakeld en in 4k en HDR zonder ook maar 1 hapering
Hier liep het perfect. Geen issues.
4K HDR met Internationale Stream (English Sky Sports commentaar)
4K HDR met Internationale Stream (English Sky Sports commentaar)
Het lijkt erop dat de brakke International stream op mijn Apple devices nu wordt veroorzaakt door het niet automatisch switchen naar een hogere resolutie.
Mijn F1TV apps op de Shield en de Amazon Fire TV, spelen namelijk de international stream wel probleemloos af.
En als ze dat in eerste instantie niet doen, kan je op dit Android TV platform alsnog handmatig de hoogste resolutie geforceerd instellen.
Edit:
F1TV heeft de international stream voor de officiële F1TV apps eindelijk gefixed voor mijn Apple devices. Vroom TV lijkt een update nodig te hebben…
Mijn F1TV apps op de Shield en de Amazon Fire TV, spelen namelijk de international stream wel probleemloos af.
En als ze dat in eerste instantie niet doen, kan je op dit Android TV platform alsnog handmatig de hoogste resolutie geforceerd instellen.
Edit:
F1TV heeft de international stream voor de officiële F1TV apps eindelijk gefixed voor mijn Apple devices. Vroom TV lijkt een update nodig te hebben…
[ Voor 16% gewijzigd door Montoya200x op 16-03-2025 18:00 ]
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen