Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
https://corp.formula1.com...ption-tier-f1-tv-premium/
In 2025, fans tuning in will once again be treated to a world-class broadcast fronted by the talented F1 TV team. Hosted by presenter Laura Winter, six-time IndyCar race winner and Canadian Motorsport Hall of Fame Inductee James Hinchcliffe, and F1 correspondent Lawrence Barretto. They are joined by commentators Alex Jacques and former F1 driver Jolyon Palmer, as well as former Head of Race Strategy – at what is now Kick Sauber – Ruth Buscombe-Divey, 2012 GP2 series champion Davide Valsecchi, European Le Mans Series Champion Alex Brundle, and Technical Analyst Sam Collins.
sjoerddebruin schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:17:
En daar is eindelijk het persbericht:
https://corp.formula1.com...ption-tier-f1-tv-premium/
[...]
Hmm, hier lees ik toch iets anders dan op de supportpagina, waar supportseries ook onder ‘up to UHD HDR’ staan.Viewers can watch every F1 Grand Prix, Sprint, Qualifying and practice session live in 4K Ultra HD/HDR at home, with F2, F3, F1 ACADEMY and Porsche Supercup sessions also available to watch live on the platform.
:strip_exif()/f/image/lBLHrxq65cvW6sBosTIygOYE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg inderdaad dezelfde mail. Logisch, want Viaplay staat op naam van mijn vader (hij volgt darten en andere meuk). Ingelogd op F1 account. Daarna ingelogd op de Viaplay linkpagina met zijn gegevens en alles is weer zoals het hoort. Uiteraard wordt nog even F1TV Premium pontificaal in beeld gebracht, maar ik trap er niet in. Ik blijf gewoon lekker Full HD kijken. Het is me te vaak gebeurd dat ik F1 heb afgezet... omdat ik het totaal niet spannend vond.neeecht schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:38:
F1TVPro Er was een probleem met uw synchronisatie. Viaplay
Melding die ik krijg:
SORRY
Er was een probleem met uw synchronisatie.
Gelieve uit te loggen en opnieuw te proberen.
Allemaal geprobeerd, niets werkt.
Na aanleiding van deze email: Je F1 TV Pro-abonnement is verwijderd
Iemand hetzelfde probleem?
Iemand een oplossing?
Update:
Via Google Chrome had/heb ik deze error.
Via Microsoft Edge opnieuw gelinkt.
Lijkt te werken nu.
Misschien heb ik wat gemist maar hoe kom je uit op €99?dirtybolle schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:43:
Ik heb mijn premium abonnement ook inorde gemaakt, helemaal klaar voor race weekend. 99€ kon ik nog voor me zelf verantwoorden voor het aantal races. Ben nu wel benieuwd naar de beeld kwaliteit komend weekend!
En dan de trailer zelf maar in 1080/50knights16 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:31:
Sneak Preview shots multi viewer: YouTube: F1 TV Premium | PROMO
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat is de jaarprijs in België!Miki schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:58:
[...]
Misschien heb ik wat gemist maar hoe kom je uit op €99?
/f/image/QA0Zl5VfBidzl5ZOhkoK3f2v.png?f=fotoalbum_large)
Jeetje, mazzelaars! Stiekem wel jaloers op zo’n prijs. Ik vond de upgrade naar premium wat aan de gortige kant voor het aantal wedstrijden. Enjoy zou ik zeggendirtybolle schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:06:
[...]
Dat is de jaarprijs in België!
[Afbeelding]
wait wut, gewoon premium voor maar 5eu meer dan de pro prijs in NL?dirtybolle schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:06:
[...]
Dat is de jaarprijs in België!
[Afbeelding]
/edit: husselde weer eens premium en pro door elkaar heen
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 10-03-2025 16:31 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb een Samsung 4K tv met Tizen. Tot dusver keek ik via de F1 TV Pro-app op een oude Xiaomi 4K box (Mii TV Box S). Wil nu stiekem wel graag upgraden naar een Premium abonnement, maar ik krijg dus alleen maar 4K als ik bv. een laptop met HDMI aan de TV hang?
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Nee, je krijgt alleen maar 4K via een Apple TV 4K (edit: of Roku).Zyron schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:03:
Ik hoop dat ik in het goede topic zit nu:
Ik heb een Samsung 4K tv met Tizen. Tot dusver keek ik via de F1 TV Pro-app op een oude Xiaomi 4K box (Mii TV Box S). Wil nu stiekem wel graag upgraden naar een Premium abonnement, maar ik krijg dus alleen maar 4K als ik bv. een laptop met HDMI aan de TV hang?

Olav Mol en Jack l te horen op Viaplay.
[ Voor 16% gewijzigd door Evertt op 10-03-2025 17:42 ]
Dat ze ook op Viaplay te horen zijn lees ik nergens. Wat de samenwerking precies is weet ik niet, maar Mol en Plooij mogen in ieder geval dus weer zonder omwegen live commentaar geven op Grand Prix Radio in Nederland.Evertt schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:41:
https://racingnews365.nl/...rassende-deal-met-viaplay![]()
![]()
![]()
https://grandprixradio.nl...door-samenwerking-viaplay
[ Voor 13% gewijzigd door TexMex op 10-03-2025 18:05 ]
""§ Multiview is uitsluitend beschikbaar voor apparaten die compatibel zijn met het iOS en tvOS en de Chrome-webbrowser. F1 TV Premium-functies zijn nog niet beschikbaar op Android of andere webbrowsers dan Chrome. Als je al een F1 TV-abonnement hebt op een Android-apparaat, kun je upgraden op je apparaat, maar krijg je geen toegang tot de Premium-functies op dat apparaat. Je zult je moeten aanmelden op het web, een IOS- of een Roku-apparaat. Ga naar het F1 TV helpcentrum voor meer informatie.""meesje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:14:
[...]
Nee, je krijgt alleen maar 4K via een Apple TV 4K (edit: of Roku).
En Chrome via laptop en HDMI dan? Of interpreteer ik dit compleet verkeerd?
Edit: never mind. Dit gaat alleen over Multiview idd.
[ Voor 3% gewijzigd door Zyron op 10-03-2025 18:27 ]
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Zo lees ik het ook.TexMex schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:00:
[...]
Dat ze ook op Viaplay te horen zijn lees ik nergens. Wat de samenwerking precies is weet ik niet, maar Mol en Plooij mogen in ieder geval dus weer zonder omwegen live commentaar geven op Grand Prix Radio in Nederland.
https://grandprixradio.nl...door-samenwerking-viaplay
Dus voor mijn gevoel kun je nu weer Mol en Plooij luisteren zonder omwegen.
Onjuist.Evertt schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:41:
https://racingnews365.nl/...rassende-deal-met-viaplay![]()
![]()
![]()
Je kunt nu naar Grand Prix radio luisteren zonder VPN naar België.
Dat is het enige wat is verandert.
Geen VPN meer nodig om naar ze te luisteren.
Duidelijk te lezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Otto Jans op 10-03-2025 18:31 ]
Klopt. Rest niks anders.Frappuccino schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:29:
[...]
Zo lees ik het ook.
Dus voor mijn gevoel kun je nu weer Mol en Plooij luisteren zonder omwegen.
Lijkt dat deze manier een jaarabonnement afsluiten niet meer lukt? Andere mensen dit vandaag nog geprobeerd?
Er veranderd niks alleen dat grand prix radio weer de rechten heeft in Nederland.
Heb het idee dat grand prix radio Viaplay moet noemen omdat hun de rechten daar hebben overgenomen.
Inderdaad wat gemist... is al een weekje bekend hoor...Miki schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:58:
Misschien heb ik wat gemist maar hoe kom je uit op €99?
dirtybolle schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:14:
Prijzen zijn nu ook te zien in de app store
Belgie
[Afbeelding]
Nederland
[Afbeelding]
Video van Olav.
Zat toch al buiten NL, dus toch nooit last van. Wel balen, dat ze met die maffia idioten in zee gaan. De dag dat Viaplay zich terugtrekt uit Nederland/falliet gaat, dan gaat de vlag uit.
Maargoed, handig voor Nederlanders in Nederland en dat ze het nu in de auto/overal kunnen luisteren via DAB+.
Ik zal dan wel weer de nerd zijn, maar er zijn veel momenten dat ik op zaterdag tijdens kwalificatie niet kan kijken en tot en met 2022 was de GPR app wel echt ideaal of in de auto dus DAB, daarna constant F1TV app open gehad om te luisteren zonder te kijken omdat die stream op AD.nl/NU.nl nooit te vinden was.slijkie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:42:
Maargoed, handig voor Nederlanders in Nederland en dat ze het nu in de auto/overal kunnen luisteren via DAB+.
Vooralsnog blijft dit voorseizoen maar geven en geven (UHD4k op F1TV, radiorechten weer op de radio), wat staat ons nog meer te wachten 😄
Heb vermoeden dat Grand Prix Radio weer in Nederland mocht uitzenden met voorwaarden dat ze reclame maakt voor Viaplay.slijkie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:42:
[Twitter]
Video van Olav.
Zat toch al buiten NL, dus toch nooit last van. Wel balen, dat ze met die maffia idioten in zee gaan. De dag dat Viaplay zich terugtrekt uit Nederland/falliet gaat, dan gaat de vlag uit.
Ik weet niet of je de podcast heb geluisterd de eerste 5 minuten maakte ze alleen reclame voor Viaplay.
Misschien is dit een goede zet van Olav Mol om dit zo te doen.
Olav Mol en Jack Plooij zitten allebei nog bij Ziggo Sport daar gaat Viaplay nooit mee samenwerken.
https://support.formula1....unch-offer?language=nl_NL
source: https://www.reddit.com/r/...1tv_premium_voucher_code/
[ Voor 3% gewijzigd door dirtybolle op 11-03-2025 08:30 ]
Vermoedelijk was dit het laatste jaar dat ze de radio rechten nog hadden.
En hebben ze besloten er nog maar wat geld mee te verdienen door GPR de licentie te laten (huren) gebruiken voor x bedrag en wat reclame.
Goed scheelt ons weer een vpn gebruiken en dat is altijd goed nieuws
Kom maar op met dat seizoen
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wat zijn dit voor smerige truukjes?dirtybolle schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:27:
Voor diegene die nog willen/moeten upgraden, er is blijkbaar een 15% kortingscode die bij upgrades van pro naar premium gebruikt kan worden. F1TVPremium2025
https://support.formula1....unch-offer?language=nl_NL
source: https://www.reddit.com/r/...1tv_premium_voucher_code/
:strip_exif()/f/image/fMZqtAFYdBOEFlOM2QO5X4WY.jpg?f=fotoalbum_large)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Link werkt hier gewoon op mijn Android telefoon?Mog schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:01:
[...]
Wat zijn dit voor smerige truukjes?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/vsVgCPRQSZ6bsLNK1fLAeSB7.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoop echt dat ze heel snel het ook voor Android gaan lanceren en geen maanden ons laten wachten

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik heb geen apple device maar wel een chromecast 4k en een 4k pc (als het goed is).
:strip_exif()/f/image/Nl3VTRJQk6amh01Dm5MvNT0e.png?f=user_large)
Ik mag dus upgraden. (omdat ik een rechtstreeks abonnement heb ?)
:strip_exif()/f/image/wLojXPlFeqGpkngVyz8EBr3c.png?f=user_large)
Ik vind het wel veel geld. Maar kijken op de 4k pc is wellicht een optie.
/f/image/SbhOFyR8MWThttzJYbvC7xDr.png?f=fotoalbum_large)
de tekst bij de notes is
§ Multiview is only available on iOS and TVOS compatible devices and the Chrome web browser. F1 TV Premium features are not yet available on Android or web browsers other than Chrome. If you already have an F1 TV subscription purchased on an Android device, you can upgrade on your device, but you will not be able to access the Premium features on that device. You will need to sign on web, an IOS or a Roku device. Please visit the F1 TV help centre for further details.
‡ Full HD (1080p), Ultra HD (4k) and Multiview availability is subject to your internet service and device capabilities. Not all content is available in all resolutions. Please visit the F1 TV help centre for further details.
⁑ F1 TV Subscriptions automatically renew If not cancelled prior to renewal. By placing the order you agree to enrol in automatic renewal subscription. Review the Subscription Terms for details.
‖ If you are upgrading via web then your upgrade will take place immediately and you will be pro-rated the remaining balance of your existing subscription. Upgrades via in-app purchase will follow your app stores standard upgrade process. Please contact your appstore for support.
*Replay availability varies. See global coverage plan
†Available on the F1 App as part of your subscription plan
Plan selected must be associated with your resident country and the country you are in at time of subscribing.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Testing, one, two ...
Volgens mij niet, komend weekend moet dat duidelijk worden.Seroczynski schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:53:
Heeft iemand al een 4K stream kunnen bekijken? Is er al iets duidelijk over de bitrate en de FPS? Ik vind het te prijzig om te upgraden zonder de technische specificaties te kennen.
Wat mij tegenhoudt is de beschikbare devices, en de onduidelijkheid daaromtrent. Ik wil nog niet vastzitten aan het hoge bedrag per jaar voordat er meer bekend is over de werking.
Ook moet het stabiel draaien zich nog bewijzen, want in de eerste jaren F1TV waren er wel eens issues.
Ik zie nu trouwens dat er een 7 day free trial is op Pro en Premium ! Interessant
Ben benieuwd of je straks ook weer kunt downgraden naar Pro en dan wel de mogelijkheid voor het jaarabonnement blijft houden of dat je dan ook aan maandelijks vast zitRubentju schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:33:
Was het volgende tegengekomen op reddit . Deze 15% kortingscode heeft voor mij gewerkt, €121,54 betaald voor 1 jaar F1 TV premium.
Tijdens de testdagen was het:Seroczynski schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:53:
Heeft iemand al een 4K stream kunnen bekijken? Is er al iets duidelijk over de bitrate en de FPS? Ik vind het te prijzig om te upgraden zonder de technische specificaties te kennen.
2160p50 HDR (HLG) op 13mbit H.265 (HEVC). Verschil met 1080p50 was duidelijk zichtbaar, deze draaide op 4,8mbit/H.265. Specs komen van AppleTV4k.
Verwacht dus hetzelfde met de races
Jazeker welPlenkske schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:46:
[...]
Volgens mij niet, komend weekend moet dat duidelijk worden.
Wat mij tegenhoudt is de beschikbare devices, en de onduidelijkheid daaromtrent. Ik wil nog niet vastzitten aan het hoge bedrag per jaar voordat er meer bekend is over de werking.
Ook moet het stabiel draaien zich nog bewijzen, want in de eerste jaren F1TV waren er wel eens issues.
Ik zie nu trouwens dat er een 7 day free trial is op Pro en Premium ! Interessant
:no_upscale():strip_exif()/f/image/mj59j1I8MCRasStzL1rIsfSI.webp?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Soppyscroll op 11-03-2025 12:11 ]
Volgens deze pagina: https://support.formula1....ed-Devices?language=en_US
Zou casting moeten werking.
Dan zou je dus vanaf Chrome moeten kunnen casten, met de premium features.
Ben benieuwd of iemand dat gaat testen dit weekend
Liever had ik daarnaast ook een "iedereen die nu al Pro heeft kan ook zonder ook maar iets te registreren 4k testen (mits juiste spullen) tot en met eerste F1 weekend"Plenkske schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:46:
...
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
2160p met 50fps, x265/AV1 codec met een bitrate van ~15 mbit/sSeroczynski schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:53:
Althans, dat was de feed tijdens de testdagen.
https://support.formula1....al-Support?language=en_US en dan onder 4K UHD HDR
zie je juist geen support voor Android systemen. Ook geen casting.
Dus alleen Apple met UHD? (of Roku, maar wie heeft dat in Nederland) Ook de uitzondering van Chrome staat daar niet tussen.
[ Voor 25% gewijzigd door Hijdaar95 op 11-03-2025 14:01 ]
Zelfs HD is niet mogelijk op Android tv volgens hun tabel.Hijdaar95 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:55:
Als je hier kijkt:
https://support.formula1....al-Support?language=en_US en dan onder 4K UHD HDR
zie je juist geen support voor Android systemen. Ook geen casting.
Dus alleen Apple met UHD? (of Roku, maar wie heeft dat in Nederland) Ook de uitzondering van Chrome staat daar niet tussen.
Zal het iets te maken met de nieuwe apple tv film. Dat alleen op Apple tv alles in 4k is.
Als je dan klikt op "Windows - Desktop and Laptop" staat er "Up to 1080p SDR Video".
Dus wat is er Chrome only, als die ook de UHD stream niet ondersteunt?
De F1TV app via de playstore op mijn Google TV kon de laatste 2 jaar gewoon de 1080p stream afspelen i.c.m. F1TV Pro.
Ze maken er weer een lekker zooitje van.
Dat is gewoon foutieve informatie, schijnbaar is het tegenwoordig erg moeilijk om iets in één keer goed te doen 😉Evertt schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:19:
Zelfs HD is niet mogelijk op Android tv volgens hun tabel.
Zal het iets te maken met de nieuwe apple tv film. Dat alleen op Apple tv alles in 4k is.
De stream voor Android/Google TV is nog steeds Full HD @50Hz, zoals andere jaren ook al het geval.
Testing, one, two ...
Eigenlijk zou overal waar nu "Not yet available" staat gewoon "Evertt schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:19:
[...]
Zelfs HD is niet mogelijk op Android tv volgens hun tabel.
up to HD HDR" moeten staan. Dat was duidelijker geweest. Maar er staat nergens dat HD niet mogelijk is.
Staat toch duidelijk gewoon dat als je via een browser wil kijken dat je dan alleen Chrome kunt gebruiken? Andere browsers worden niet ondersteund voor Premium.Hijdaar95 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:26:
Kijk je hier staat er bij WEB - Chrome only. https://support.formula1....ed-Devices?language=en_US
Als je dan klikt op "Windows - Desktop and Laptop" staat er "Up to 1080p SDR Video".
Dus wat is er Chrome only, als die ook de UHD stream niet ondersteunt?
De F1TV app via de playstore op mijn Google TV kon de laatste 2 jaar gewoon de 1080p stream afspelen i.c.m. F1TV Pro.
Ze maken er weer een lekker zooitje van.
"Amazon Fire Tablet, Foxtel set top boxes and FireFox/Microsoft Edge/Safari browsers are not currently supported"
En waarschijnlijk werkt Multiview dan alleen in Chrome.
Dat staat er inderdaad, bij de pagina van het premium abonnement. Om vervolgens in de tabel te vermelden dat de kwaliteit niet verder kan dan 1080p.XNL073 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:10:
[...]
Eigenlijk zou overal waar nu "Not yet available" staat gewoon "
up to HD HDR" moeten staan. Dat was duidelijker geweest. Maar er staat nergens dat HD niet mogelijk is.
[...]
Staat toch duidelijk gewoon dat als je via een browser wil kijken dat je dan alleen Chrome kunt gebruiken? Andere browsers worden niet ondersteund voor Premium.
"Amazon Fire Tablet, Foxtel set top boxes and FireFox/Microsoft Edge/Safari browsers are not currently supported"
En waarschijnlijk werkt Multiview dan alleen in Chrome.
/f/image/i9Biz3O6363AkdFZJKWheehy.png?f=fotoalbum_large)
Of bedoelen ze te zeggen dat Multiview tot 1080p gaat?
[ Voor 18% gewijzigd door Hijdaar95 op 11-03-2025 17:20 ]
Nee. Multiview is onderdeel van Premium. En indien je een Apple TV (of Roku) hebt, heb je ook 4K.Hijdaar95 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:17:
[...]
Dat staat er inderdaad, bij de pagina van het premium abonnement. Om vervolgens in de tabel te vermelden dat de kwaliteit niet verder kan dan 1080p.
[Afbeelding]
Als je naar links swipet zie ik gewoon ‘2025 Season’ staan. Ik ga wel een blauw bolletje staan bij de app wat aangeeft dat deze recentelijk is bijgewerkt. Wellicht moet je dat nog even doen?Soppyscroll schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:02:
Weet niet of julie ook hebben, maar ik zie de agenda niet in de Apple tv app staan? Zie deze info wel in de app op iOS staan maar op Apple TV alleen verder kijken.
Season 2025 staat er ook allemaal gewoon. En ge-updatemeesje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:07:
[...]
Als je naar links swipet zie ik gewoon ‘2025 Season’ staan. Ik ga wel een blauw bolletje staan bij de app wat aangeeft dat deze recentelijk is bijgewerkt. Wellicht moet je dat nog even doen?
Maar wat bedoel je met ‘agenda’ dan?Soppyscroll schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:21:
[...]
Season 2025 staat er ook allemaal gewoon. En ge-update
Dat idd, dat was normaal toch wel. Of bedenk ik dat 🧐dnmw2705 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:59:
Ik denk dit - echt zit dit niet in de F1TVapp voor tvOS
[Afbeelding]
Als voorbeeld direct al de eerste race komend weekend, dus is om 05.00. Alles leuk en wel maar die ga ik niet live zien maar ga ik later die dag of in de avond terug kijken. Is dat dan wel in 4K HDR?
De kwaliteit in de Chromebrowser gaat inderdaad niet hoger dan 1080p. 4K is voor nu alleen mogelijk op Apple tvOS en RokuHijdaar95 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:17:
[...]
Dat staat er inderdaad, bij de pagina van het premium abonnement. Om vervolgens in de tabel te vermelden dat de kwaliteit niet verder kan dan 1080p.
[Afbeelding]
Die vraag valt bij mijn weten niet te beantwoorden.NineTailedFox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:25:
Vraagje over dat 4K HDR op Apple tv: is dat alleen voor de live uitzendingen? Of ook voor terug kijken?
Als voorbeeld direct al de eerste race komend weekend, dus is om 05.00. Alles leuk en wel maar die ga ik niet live zien maar ga ik later die dag of in de avond terug kijken. Is dat dan wel in 4K HDR?
Wat we momenteel weten is dat de website / feature list "watch live in 4K" vermeldt, of iets in die zin. Replay wordt dus helemaal niet genoemd. De testdagen leek er een soort van A/B test te zijn waarbij de AppleTV gebruikers soms wel en soms niet 4K kregen. Terugkijken, met een Premium abo, geeft echter geen 4K meen ik dat hier geschreven is.
Maar uit beiden zou ik geen harde conclusie durven te trekken dat 4K niet bij terugkijken beschikbaar is. Maar er staat ook nergens dat het wel zo zijn en met deze 2 gegevens kun je ook niet stellen dat het wel zo zal zijn.
Ik vermoed alleen live streaming maar hoop ook op Reply. Tijdens testdagen inderdaad 4K gehad met HDR maar als ik nu terugkijk gaat het terug naar Full HD
Waarom zou je niet gewoon de replay in 4K doen? Bandbreedte/data kost meer geld met 4K replays dan met 1080p?Soppyscroll schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:08:
@RobertMe @NineTailedFox
Ik vermoed alleen live streaming maar hoop ook op Reply. Tijdens testdagen inderdaad 4K gehad met HDR maar als ik nu terugkijk gaat het terug naar Full HD
Ook voor terugkijken volgens deze pagina.NineTailedFox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:25:
Vraagje over dat 4K HDR op Apple tv: is dat alleen voor de live uitzendingen? Of ook voor terug kijken?
Bron: https://support.formula1....TV-Premium?language=en_USThis feature will automatically be available to use when you are streaming, and your device will scale up automatically. UHD / 4K / HDR is available on all F1 Live content and F1 Session replays.
Testing, one, two ...
Xbox Live: Miesjh NL
Ja.Miesjh schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:46:
Is deze al gedeeld?
https://nl.pepper.com/aan...and-prix-australie-348457
Eerste via F1 tv, tweede van China op RTL Duitsland.
Wat was het en wat is de bitrate geworden?hardware-lover schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:45:
Er is weer een update voor de Android TV F1TV app. De bitrate, normaal gesproken op de Auto stand, die echter ook handmatig is in te stellen tijdens afspelen, is voor Full HD nu op papier aardig wat hoger geworden sinds deze laatste update.
En waar moet ik dan aan denken? (Ben nu niet in de gelegenheid om te checken)hardware-lover schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:45:
Er is weer een update voor de Android TV F1TV app. De bitrate, normaal gesproken op de Auto stand, die echter ook handmatig is in te stellen tijdens afspelen, is voor Full HD nu op papier aardig wat hoger geworden sinds deze laatste update.
De reactie boven de jouwe?WiseDise schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:38:
En waar moet ik dan aan denken? (Ben nu niet in de gelegenheid om te checken)
Testing, one, two ...
Hahaha, mijn hemel! Helemaal gemist. Thanks
Goeie vooruitgang denk ik zo. Dan hebben de F1TV Pro abo's (en degene met Android TV ) alsnog een kleine upgrade dit jaar!
Die 9 Mbps (9011 Kbps) kun je bij het terugkijken al jarenlang handmatig selecteren, maar klopt helaas niet. Die fout zit er al heel lang in (zie bijvoorbeeld hier). Wellicht dat je in een ver verleden ooit met 9 Mbps kon terugkijken. Maar in de praktijk is de daadwerkelijke bitrate is met Android of Android TV nog altijd 6 Mbps, zowel live als bij terugkijken.Extigo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:08:
[...]
Volgens mij was het 6 of 7 mbps en ik zag dat dat verhoogd was naar 9
Dus laat ze Premium maar snel ook naar Android uitrollen!
/f/image/hHY5mNYykthdPdG0hca1wGbu.png?f=fotoalbum_large)
In de Android play store staat dat deze 4k moet ondersteunen.
Lekker duidelijk allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Evertt op 12-03-2025 12:33 ]
Hmm ok, we gaan het zien dit weekend. Ben bang dat je gelijk hebtTexMex schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:06:
[...]
Die 9 Mbps (9011 Kbps) kun je bij het terugkijken al jarenlang handmatig selecteren, maar klopt helaas niet. Die fout zit er al heel lang in (zie bijvoorbeeld hier). Wellicht dat je in een ver verleden ooit met 9 Mbps kon terugkijken. Maar in de praktijk is de daadwerkelijke bitrate is met Android of Android TV nog altijd 6 Mbps, zowel live als bij terugkijken.
Lees die tekst nog eens danEvertt schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:29:
[Afbeelding]
In de Android play store staat dat deze 4k moet ondersteunen.
Lekker duidelijk allemaal.
Ik heb het net maar even daadwerkelijk gecontroleerd en heb de replay van de pre season test maar even aangeslingerd. Idd, gem. nog steeds zo'n 6Mbit, met af en toe een kleine uitschieter naar ~7Mbit, maar hoger gaat ie niet.TexMex schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:06:
Die 9 Mbps (9011 Kbps) kun je bij het terugkijken al jarenlang handmatig selecteren, maar klopt helaas niet. Die fout zit er al heel lang in (zie bijvoorbeeld hier). Wellicht dat je in een ver verleden ooit met 9 Mbps kon terugkijken. Maar in de praktijk is de daadwerkelijke bitrate is met Android of Android TV nog altijd 6 Mbps, zowel live als bij terugkijken.
Ik zal weer eens kijken tijdens het komende weekend. Voor Android TV wordt er overigens nog steeds H264 gebruikt, op Apple TV met Full HD was dit niet meer het geval (meen ik).
Testing, one, two ...
Ik lees het nuFuske schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:56:
[...]
Hmm ok, we gaan het zien dit weekend. Ben bang dat je gelijk hebt.
[...]
Lees die tekst nog eens dan

Het blijft erg onduidelijk allemaal.
"Beschikbaar op Android! *"
*Je kunt er alleen niks mee
:strip_exif()/f/image/cWT0C26AxqsF8s7bTAocZsB5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Soppyscroll op 13-03-2025 08:53 ]
Met Firefox User Agent:
:strip_exif()/f/image/WZ1tQ5GYE4G2UfNFjx4uOq6A.png?f=user_large)
Met Chrome User Agent:
/f/image/Iz7mmCDl9uJ4AP0WJwCTXTxO.png?f=fotoalbum_large)
Beiden in Firefox 136.0 (die ik nog moet updaten, zie ik nu

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 13-03-2025 09:00 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Thanks, kan ik even testen of mijn upgrade goed is uitgevoerd.Soppyscroll schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:53:
Weekend warming up start zo, wordt ook in 4K HDR uitgezonden[
Welke app gebruik je trouwens voor de bitrate info?
Wordt al een paar keer in de thread genoemd: AppleTV met xCode.TweakGP schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:26:
[...]
Thanks, kan ik even testen of mijn upgrade goed is uitgevoerd.
Welke app gebruik je trouwens voor de bitrate info?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nice. Helaas precies nu Odido storing hier, dus straks maar eens proberen of het terugkijken ook in 4k goed werkt.Soppyscroll schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:53:
Weekend warming up start zo, wordt ook in 4K HDR uitgezonden[Afbeelding]
Herhaling bekijken straks, is ook 4K hdrLuqq schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:52:
[...]
Nice. Helaas precies nu Odido storing hier, dus straks maar eens proberen of het terugkijken ook in 4k goed werkt.
Ook deze is terug te kijken in 4K HDR, net even gechecked hier op de appleTVLuqq schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:52:
[...]
Nice. Helaas precies nu Odido storing hier, dus straks maar eens proberen of het terugkijken ook in 4k goed werkt.
Toch tijd voor een andere TV.... Ik heb Oled van een jaar of 5 oud en de piek helderheid is niet geweldig. Als ik kijk op de iPad (1600 nits) ziet er toch echt wel een stuk beter uit.Luqq schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:00:
Toppers! Bedankt! Dat is mooi en biedt hoop voor het terugkijken van de races etc zelf ook in 4k.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dat gaat in de vele berichten verloren en zoeken werkt niet zo als je de appnaam niet weet :-). Bedankt.Room42 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:41:
[...]
Wordt al een paar keer in de thread genoemd: AppleTV met xCode.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen