Vlak voordat het begon was er bij mij nog geen international feed (wachtscherm) maar was er wel de f1live feed.RobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:11:
De sprint shootout krijgt alleen een international feed?! In Multiviewer en op de F1TV website is alleen deze zichtbaar.
Edit: en nu is de hele lijst wel beschikbaar
Meer mensen die merken dat de F1TV Pro stream wat schokkerig aanvoelt/aanziet?
Kwaliteit is prima maar lijkt alsof er wat frames missen…
Bald by design, beard by choice.
Weten dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dat inderdaad, plus je device op 50 Hz instellen als je dat nog niet gedaan hebt.Bvanham schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 16:09:
Zet hem eens bewust op een resolutie vast, dat helpt hier heel veel
Nee totaal geen last van gehad op de AppleTV, ben echt heel te vreden met de "nieuwe" beeldkwaliteit bij F1TVmax schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:34:
Meer mensen die merken dat de F1TV Pro stream wat schokkerig aanvoelt/aanziet?
Ik begrijp even iets niet;
Ik zit met F1TV op Google TV maar ik kan niet switchen tussen international/ F1TV feed, ook niet driver cams selecteren.
Dit doe je toch door de grote knop omhoog te duwen?
Of is deze actie alleen beschikbaar tijdens de hoofdrace op zondag?
Ik zit met F1TV op Google TV maar ik kan niet switchen tussen international/ F1TV feed, ook niet driver cams selecteren.
Dit doe je toch door de grote knop omhoog te duwen?
Of is deze actie alleen beschikbaar tijdens de hoofdrace op zondag?
Daily driver; MB R171 SLK280
Nope. Is gewoon beschikbaar. Gewoon op OK drukken. (In het midden van de grote knop)
Alles kan stuk.
Formule 2 nu ook op HEVC/H.265 codec bij F1TV
F1TV terugkijkend vanmorgen:
VT1: AVC
Sprint shoutout: AVC
Sprint race: HEVC
Alle shows rond weekend: AVC
[Voor 12% gewijzigd door dnmw2705 op 30-04-2023 10:19]
Ik kijk op dit moment via F1TV Pro via mijn Nvidia Shield.
Daarna zet ik mijn soundbar op Bluetooth en verbind mijn mobiele telefoon ermee zodat ik naar het commentaar van Olaf Mol kan luisteren.
Alles werkt prima, totdat ik gebeld wordt. Dan verbreekt de verbinding met Grand prix Radio en ben ik ook direct mijn sync weer kwijt.
Iemand een goeie oplossing?
Daarna zet ik mijn soundbar op Bluetooth en verbind mijn mobiele telefoon ermee zodat ik naar het commentaar van Olaf Mol kan luisteren.
Alles werkt prima, totdat ik gebeld wordt. Dan verbreekt de verbinding met Grand prix Radio en ben ik ook direct mijn sync weer kwijt.
Iemand een goeie oplossing?

@marcel19 heeft je laptop geen Bluetooth?
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Volgens mij ga je voor GrandPrixRadio ook gewoon naar een website. Dat zou je vanaf je werk-laptop ook kunnen doen. Of is die op 1 of andere manier beperkt in de websites waar ze naar toe kan/mag?marcel19 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:15:
[...]Helaas is de enige laptop hier in huis mijn werk laptop en daar mag ik niks opzetten
En ook een audio verbinding naar een goede speaker zou naar mijn idee ook geen probleem mogen zijn.
Om te kunnen luisteren naar Grand Prix Radio moet ik eerst een VPN opzetten naar Belgie.beerse schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:10:
[...]
Volgens mij ga je voor GrandPrixRadio ook gewoon naar een website. Dat zou je vanaf je werk-laptop ook kunnen doen. Of is die op 1 of andere manier beperkt in de websites waar ze naar toe kan/mag?
En ook een audio verbinding naar een goede speaker zou naar mijn idee ook geen probleem mogen zijn.
En dat stukje VPN software mag ik dus niet instaleren.
Mag niet, of kan niet? Groot verschilmarcel19 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:47:
[...]
Om te kunnen luisteren naar Grand Prix Radio moet ik eerst een VPN opzetten naar Belgie.
En dat stukje VPN software mag ik dus niet instaleren.

Mazda CX-5 (2022)
En op telefoon? Als ik de race niet kan kijken, of bijvoorbeeld in de tuin bezig ben, of aan het verbouwen, dan gaat de koptelefoon op met de race commentaar ervoor.marcel19 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:49:
[...]
Het zou niet eens kunnen, is redelijk dichtgetimmerd
Ben blij dat als ik weer een nieuwe MacBook krijg, ik deze telkens direct zodra die binnen komt nieuw in doos op mn bureau krijg. Om zelf in te stellen. Niks geen restricties, en mijn privé Apple ID erop enz. Geen spyware, geen big brother geneuzel, gewoon mijn werk laptop die ik ook privé gebruik, en ik de enige ben met een account erop.
[Voor 33% gewijzigd door xoniq op 01-05-2023 11:51]
Mazda CX-5 (2022)
Op basis van telefoon doe ik het nu:xoniq schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:50:
[...]
En op telefoon? Als ik de race niet kan kijken, of bijvoorbeeld in de tuin bezig ben, of aan het verbouwen, dan gaat de koptelefoon op met de race commentaar ervoor.
"Alles werkt prima, totdat ik gebeld wordt. Dan verbreekt de verbinding met Grand prix Radio en ben ik ook direct mijn sync weer kwijt."
En mijn telefoon op vliegtuig mode zetten is geen oplossing want ik moet ook weer deels bereikbaar zijn.
Heb je niet ergens een extra reserve telefoon? Ik heb zelf een primaire iPhone, en een Android toestel (ook van het werk, maar doe ik ook mee wat ik wil, incl. gamen vanaf de PC). Maar als ik aan t klussen ben gaat mijn telefoon gewoon op stil, als t echt belangrijk is en het gaat om leven en dood dan weten ze mijn vrouw ook te vinden. (Als ik druk bezig ben met zagen en weet ik veel wat dan heb ik geen behoefte aan belletjes)marcel19 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:52:
[...]
Op basis van telefoon doe ik het nu:
"Alles werkt prima, totdat ik gebeld wordt. Dan verbreekt de verbinding met Grand prix Radio en ben ik ook direct mijn sync weer kwijt."
En mijn telefoon op vliegtuig mode zetten is geen oplossing want ik moet ook weer deels bereikbaar zijn.
Mazda CX-5 (2022)
Denk dat dat een beetje de enige oplossing gaat zijn om een extra telefoon ervoor te gaan gebruiken.xoniq schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:54:
[...]
Heb je niet ergens een extra reserve telefoon? Ik heb zelf een primaire iPhone, en een Android toestel (ook van het werk, maar doe ik ook mee wat ik wil, incl. gamen vanaf de PC). Maar als ik aan t klussen ben gaat mijn telefoon gewoon op stil, als t echt belangrijk is en het gaat om leven en dood dan weten ze mijn vrouw ook te vinden. (Als ik druk bezig ben met zagen en weet ik veel wat dan heb ik geen behoefte aan belletjes)
Even Tweakers afstruinen voor een simpel toestelletje.
Via de Android TV app is alles via replay nog in H264.dnmw2705 schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:12:
Formule 2 nu ook op HEVC/H.265 codec bij F1TV
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Ik heb F1-tv, maar luisterde naar ViaPlay commentaar. Dit seizoen is het allemaal Ducrot en Snoeks-geneuzel geworden. Vorig seizoen was het een tik of wat neutraler, of overdreven positief. Nu is alles zo overtrokken negatief, mijn hemel.
Elke gele mini-sector staat de hemel in brand en blijkt Verstappen een middelmatig coureur. Kan Hamilton er niks meer van. Noem maar op. Ik heb de Engelsen maar aan gezet.
Elke gele mini-sector staat de hemel in brand en blijkt Verstappen een middelmatig coureur. Kan Hamilton er niks meer van. Noem maar op. Ik heb de Engelsen maar aan gezet.
Sky Sports of F1TV zelf? Zelf vind ik F1TV beter, minder drama en lekker neutraal.FirePuma142 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:12:
Ik heb de Engelsen maar aan gezet.
F1TV, een beetje Britse bias maar niet dramatisch.NeverSettle schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:35:
[...]
Sky Sports of F1TV zelf? Zelf vind ik F1TV beter, minder drama en lekker neutraal.
Ik zie dat nog niemand dit heeft gepost, het is al een paar dagen oud
bronHet Formule 1-commentaar van Viaplay is dit jaar ook te beluisteren via de liveblogs op NU.nl. DPG Media, de uitgever van deze site, is een samenwerking aangegaan met de streamingdienst.
Everything is better with Bluetooth
Haha, ze moeten even doen alsof ze ook werkelijk iets wilden met de radiorechten en niet simpelweg wegkapen voor Ziggojeanj schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:04:
[...]
bron

Helemaal eens. Ik kan dat viaplay niet aanhoren, wat een ramp (rant)FirePuma142 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:12:
Ik heb F1-tv, maar luisterde naar ViaPlay commentaar. Dit seizoen is het allemaal Ducrot en Snoeks-geneuzel geworden. Vorig seizoen was het een tik of wat neutraler, of overdreven positief. Nu is alles zo overtrokken negatief, mijn hemel.
Ook F1TV en ik luister niet international maar f1 commentaar. Mijn Engels is redelijk maar dit seizoen mis ik toch het e.e.a.
Moet me nog steeds eens verdiepen in dat *knip*. Overal staat gratis maar puntje/paaltje moet ik betalen.
[/Tweaker off]

[Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 04-05-2023 09:57. Reden: Zie de topicwarning aub.]
Vorig jaar vond ik het wel een bemoedigende start. Maar ergens vorig is er een ommezwaai gekomen naar wat meer roeptoeterij, toen vooral overenthousiast.mir4dor schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:03:
[...]
Helemaal eens. Ik kan dat viaplay niet aanhoren, wat een ramp (rant)
Ook F1TV en ik luister niet international maar f1 commentaar. Mijn Engels is redelijk maar dit seizoen mis ik toch het e.e.a.
Moet me nog steeds eens verdiepen in dat *knip*. Overal staat gratis maar puntje/paaltje moet ik betalen.
[/Tweaker off]![]()
Dit jaar is het niet alleen overenthousiast maar ook overmatig pessimistisch en ze kunnen inmiddels ook gedachtenlezen. Hollen achteruit.
[Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 04-05-2023 09:58. Reden: Quote aangepast]
Brrrr neeU123456 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:34:
[...]
Ik zie dat je zelfs het ViaPlay commentaar kan kiezen via die site. Voor de liefhebbers.

Dat was al de bedoeling toen ze de radiorechten kochten.jeanj schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:04:
[...]
bron
Onduidelijk is alleen waarom dit pas vanaf de vierde Grand prix in het seizoen mogelijk is gemaakt.
Zo moeilijk is het doorzetten van een bestaande audiostream toch ook niet voor een grote partij als DPG.
Iemand een idee hoe ik kan abonneren zonder credit card, of met een gratis credit card?adslben schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:42:
F1TV heeft weer een 7 dagen gratis actie.
https://www.formula1.com/nl-nl/subscribe-to-f1-tv
[Afbeelding]
Wilde dit weekend wel gaan kijken met de proef versie..
Ik betaal via de Google Play Store maar geen idee of dat ook werkt met de 7 dagen gratis op proef.mitsumark schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:06:
[...]
Iemand een idee hoe ik kan abonneren zonder credit card, of met een gratis credit card?
Wilde dit weekend wel gaan kijken met de proef versie..
En anders een prepaid credit card gebruiken?
[Voor 6% gewijzigd door sjaool op 05-05-2023 23:26]
"When you grow up your heart dies"
Het kon al sinds eerste raceweekend. Stond toen al in liveblog van AD en NU.nl. Gok alleen dat het aantal clicks behoorlijk tegenvalt, waardoor ze het nogmaals promoten.sambalbaj schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:40:
[...]
Dat was al de bedoeling toen ze de radiorechten kochten.
Onduidelijk is alleen waarom dit pas vanaf de vierde Grand prix in het seizoen mogelijk is gemaakt.
Zo moeilijk is het doorzetten van een bestaande audiostream toch ook niet voor een grote partij als DPG.
Actie is alleen in Nederland, Brazilië, VS en Canada: verassend.adslben schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:42:
F1TV heeft weer een 7 dagen gratis actie.
https://www.formula1.com/nl-nl/subscribe-to-f1-tv
[Afbeelding]
[Voor 17% gewijzigd door dnmw2705 op 06-05-2023 16:33]
Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar waar is Crofty?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik denk dat hij FP3 overslaat want als ik zijn Twitter bekijk is hij daar wel aanwezig. Misschien andere verplichtingen of opnames?Jasphur schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:24:
"When you grow up your heart dies"
Toen ik nog naar Sky luisterde (2021 het laatst dan) was hij er bij FP1 al vaker niet dan wel (met Natalie Pinkhan of Rachel Brooks als vervanging). Dus mogelijk gewoon eens op een ander dagje niet aanwezig?Jasphur schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:24:
Ik kijk eigenlijk nooit FP’s hehe. Dus zoals ik al zei. Ik heb dit dus gemist, dat hij er vaker niet is.RobertMe schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:49:
[...]
Toen ik nog naar Sky luisterde (2021 het laatst dan) was hij er bij FP1 al vaker niet dan wel (met Natalie Pinkhan of Rachel Brooks als vervanging). Dus mogelijk gewoon eens op een ander dagje niet aanwezig?

Dank voor het antwoord heren
[Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 06-05-2023 19:58]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het viel mij gisteren op dat bepaalde opmerkingen van Max niet via de (live) teamradio te horen waren. Later werden ze in de stream van F1 TV wel herhaald. Ik weet dat er een vertraging in de teamradio zit, maar heb niet eerder gemerkt dat men ook censuur pleegde.
Het waren opmerkingen van Q1(?) en Q3, waarbij die laatste van net na de rode vlag is. Die was niet zo netjes
Het waren opmerkingen van Q1(?) en Q3, waarbij die laatste van net na de rode vlag is. Die was niet zo netjes

Dit weekend volg ik F1 voor het eerst in zeker 8 jaar niet via Sky Sports maar F1TV en het bevalt uitstekend. Die F1TV feed (dus niet international met Sky Sports commentaar) was ook prima!
Kijk al uit naar vanavond.
Kijk al uit naar vanavond.
De appel valt niet ver van de boom, het is een familie dingetje als je het mij vraagt.JPD68 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:39:

Iets met sterke Emoties en een te kort aan filters

Komt op als poep.
Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !
Verkeerd topic
[Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 07-05-2023 12:53]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Weet ff niet of dit topic de juiste plek is maar ik heb een issue met de f1tv app op mn nieuwe Lenovo P11 tablet; ik kan niet van kanaal (internationaal, track, data of cockpit view) wisselen. Zodra ik het icoontje aan de rechterzijde aanklik gaat deze knipperen maar wisselt niet. App uiteraard al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet helaas.
Tablet draait op Android 12 en alles is geüpdatet.
Persoonlijk blijf ik het irritant vinden dat ze ook engine sounds continue meesturen in de onboard feeds. Best irritant als je meerdere feeds open hebt staan, naast de main stream.
Groetjes Bas
Nope, werkt prima.Henvar schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:32:
F1 app is weer brak?
Yup zeer brakHenvar schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:32:
F1 app is weer brak?

Juist gaaf dat ze de boardradio daar mee geven. Met de mvf1 heb ik 1 of 2 van die onboards met half hard geluid mee lopen, de anderen staan muted.Nhz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:32:
Persoonlijk blijf ik het irritant vinden dat ze ook engine sounds continue meesturen in de onboard feeds. Best irritant als je meerdere feeds open hebt staan, naast de main stream.
Een keer de layout bewaren en die elke keer weer oppakken en alles staat goed.
buffer en haperingen niet te kijken. laatste 10 minuten
Mijn klacht heeft niets met het opslaan van de layout te maken.beerse schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:27:
[...]
Juist gaaf dat ze de boardradio daar mee geven. Met de mvf1 heb ik 1 of 2 van die onboards met half hard geluid mee lopen, de anderen staan muted.
Een keer de layout bewaren en die elke keer weer oppakken en alles staat goed.

Ik vind het vervelend om van 3 auto's de engine sounds door elkaar te horen.
Groetjes Bas
F1 Pro app op de Apple TV geeft ook een korrelig beeld. Niet gewend van F1 Pro 😨
American Express vraagbaak
Mhh, grappig.Alexknl schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:48:
Hier geen issues f1tv, apple tv, ethernet
Precies dezelfde setup.
Enige is dat ik recent van provider ben gewisseld; van KPN naar Online.
Maar het beeld is al de hele wedstrijd korrelig. Alsof er heel veel compressie op zit.
Had ik bij de voorbeschouwing geen last van..
/EDIT//
App opnieuw opgestart op de Apple TV. Nu wel strak beeld 🤓
Ik had de stream al wel een paar keer opnieuw gestart, dat gaf geen resultaat
[Voor 15% gewijzigd door Stinger_Ventura op 07-05-2023 22:55]
American Express vraagbaak
Ik het kader, had je dit maar eerder geweten:Nhz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:32:
Bij de onboard feeds is de audio stereo. Op links de engine en surrounding sounds, op rechts de board radio. Dus als je het linker kanaal helemaal uit zet, dat kan diep in de krochten van het windows geluid config scherm bijvoorbeeld, dan hoor je alleen maar de board radio. Niet de engine sounds.
Verder verliep het kijken hier ouderwets vlekkeloos, op 3 schermen.
Alles kan stuk.
Totaal geen last met F1TV.
Ik kijk dan met een GCC tv via wifi en een gewoon instap abbo van kpn.
Niks hoogwaardig of supersnel bedraad glasvezel.
O'ja op de tablet nog cockpit vieuw van mv en geluid van GPRadio via de foon naar de soundbar
Alles over dat kleine kpn draadje.
Ik kijk dan met een GCC tv via wifi en een gewoon instap abbo van kpn.
Niks hoogwaardig of supersnel bedraad glasvezel.
O'ja op de tablet nog cockpit vieuw van mv en geluid van GPRadio via de foon naar de soundbar
Alles over dat kleine kpn draadje.
Ow nice, thanks!remco_k schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:26:
[...]
Ik het kader, had je dit maar eerder geweten:
Bij de onboard feeds is de audio stereo. Op links de engine en surrounding sounds, op rechts de board radio. Dus als je het linker kanaal helemaal uit zet, dat kan diep in de krochten van het windows geluid config scherm bijvoorbeeld, dan hoor je alleen maar de board radio. Niet de engine sounds.
Verder verliep het kijken hier ouderwets vlekkeloos, op 3 schermen.

Groetjes Bas
Hier ook zeer veel problemen met kijken.Dutchie01 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:29:
Vanaf ong 21:00 uur werd de verbinding al wat stroperiger (hogere ping)
21:30 tot 23:00 was zelfs normaal internet verkeer niet te doen. (download 0,5 a 3 Mb/s, upload wel 930

Leuk zo'n gigabit verbinding (van Rapid XS / Multifiber), maar in deze situatie verlang ik weer naar een KPN verbinding...
Met vele haperingen, en onderbrekingen toch nog wel het meeste kunnen volgen.
Misschien zijn die haperingen provider of lokatie afhankelijk? Aangezien de onderlinge verschillen tussen dag en nacht lijken te liggen.
Edit:
Je schrijft het eigenlijk zelf al, hogere ping en speedtest laat te wensen over. Dan ligt dat probleem iig niet aan F1TV of Viaplay.
Via Wifi of bedraad? Indien dat eerst kan het natuurlijk ook aan je eigen wifi netwerk liggen.
Edit:
Je schrijft het eigenlijk zelf al, hogere ping en speedtest laat te wensen over. Dan ligt dat probleem iig niet aan F1TV of Viaplay.
Via Wifi of bedraad? Indien dat eerst kan het natuurlijk ook aan je eigen wifi netwerk liggen.
[Voor 48% gewijzigd door remco_k op 07-05-2023 23:54]
Alles kan stuk.
Dat is idd een mogenlijkheid.remco_k schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:52:
Misschien zijn die haperingen provider of lokatie afhankelijk? Aangezien de onderlinge verschillen tussen dag en nacht lijken te liggen.
Nu gaat het bij mijn provider weer allemaal prima.
Alles bedraad
Hier precies hetzelfde. Was zo irritant dat ik hem uit heb gezet. Race was toch wel gereden.Dutchie01 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:29:
KPN basis abo. Google TV via Wifi. Knap irritant.
Hier geen issues gehad met de f1tv app op de een Philips tv via kpn..
Hier ook KPN, F1TV app op de TV+ box, ging gewoon helemaal goed. Geen haperingen, geen bufferen. Ik zit meestal alleen de eerste paar seconden naar een lage kwaliteit te kijken en daarna is het gewoon strak beeld. Keek voorheen met casten naar de Chromecast, ook echt nooit gedoe. Blijf het bijzonder vinden dat mensen zoveel last ondervinden.
Een aantal opmerkingen hierboven en een podcast die ik eergisteren luisterde geeft mij een volgend idee:
Aantal grote providers hebben caching /local network copy servers in hun netwerk hangen bv voor streaming diensten als Netflix. De kleinere partijen zullen dat waarschijnlijk niet hebben of in ieder geval kleiner van opzet.
Daarnaast zijn er steeds meer apparaten en browsers die eigen dns instellingen gebruiken en die provider omzeilen, dit is iets wat gunstig is voor Amerika ivm verkoop browsing gegevens.
Er zullen ook mensen zijn die hun netwerk instellingen zelf hebben aangepast waardoor ze geen dns van provider gebruiken maar een andere partij, Google, cloud flare, Andere privacy dns enz. Of pi-hole draaien met dergelijke aanpassingen.
Dit kan er voor zorgen dat je op servers terecht komt die niet optimaal zijn. Verder weg of al zwaarder belast.
Dit gaat er vanuit dat F1tv ook met machines in meerdere regio's werkt en grote providers met caching binnen hun eigen netwerken, wat mij met het aantal kijkers vrij logisch klinkt.
[Digitaal | BNR] DNS over HTTPS en augmented reality
https://podcastaddict.com/episode/138919017
Aantal grote providers hebben caching /local network copy servers in hun netwerk hangen bv voor streaming diensten als Netflix. De kleinere partijen zullen dat waarschijnlijk niet hebben of in ieder geval kleiner van opzet.
Daarnaast zijn er steeds meer apparaten en browsers die eigen dns instellingen gebruiken en die provider omzeilen, dit is iets wat gunstig is voor Amerika ivm verkoop browsing gegevens.
Er zullen ook mensen zijn die hun netwerk instellingen zelf hebben aangepast waardoor ze geen dns van provider gebruiken maar een andere partij, Google, cloud flare, Andere privacy dns enz. Of pi-hole draaien met dergelijke aanpassingen.
Dit kan er voor zorgen dat je op servers terecht komt die niet optimaal zijn. Verder weg of al zwaarder belast.
Dit gaat er vanuit dat F1tv ook met machines in meerdere regio's werkt en grote providers met caching binnen hun eigen netwerken, wat mij met het aantal kijkers vrij logisch klinkt.
[Digitaal | BNR] DNS over HTTPS en augmented reality
https://podcastaddict.com/episode/138919017
Race (Live stream) gekeken via de F1 TV app op een Sony (Google) TV en Max via de browser op de laptop, vloeien en geen enkele hapering.
Ben van Multiviewer afgestapt. Merkte dat ik met meer dan 2 schermen de race niet meer kon volgen en vond de sync tussen de F1 TV app en MV niet optimaal.
Ben van Multiviewer afgestapt. Merkte dat ik met meer dan 2 schermen de race niet meer kon volgen en vond de sync tussen de F1 TV app en MV niet optimaal.
F1TV werkt hier het hele jaar al zonder problemen op de Chromecast 4K en vorig jaar zonder problemen op de het OS van de Sony KD-55AG8, ben echt zeer tevreden met F1tv. Want ik moet er niet aan denken dat je ontspannen een race kijkt en het telkens blokkerig word of de stream vastloopt.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Mijn enige problemen had ik met de auto modus van de F1tv app op mijn Shield. Als ik die maar gewoon lekker op de hoogste resolutie vastzet dan werkt het probleemloos zonder gekke vertragingen. Ik vind het prima zo.
Die tablet wordt volgens mij niet ondersteund door F1TV. Had ook dat probleem met een dezelfde tablet.RF1000 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:12:
Weet ff niet of dit topic de juiste plek is maar ik heb een issue met de f1tv app op mn nieuwe Lenovo P11 tablet; ik kan niet van kanaal (internationaal, track, data of cockpit view) wisselen. Zodra ik het icoontje aan de rechterzijde aanklik gaat deze knipperen maar wisselt niet. App uiteraard al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet helaas.
Hier ook 0 issues met F1tvpro. Eerst op mijn iPhone 14 pro en daarna mijn Samsung tv, gestreamd door mijn iPhone 14 pro.
©2004
Zijn hier F1MV gebruikers die ook gebruik maken van F1MV Lights Integration & Ultimate Formula 1 Viewer?
Afgelopen weekend zelf voor het eerst uitgeprobeerd.
Baalde wel stiekem dat er tijdens de race geen gele of rode vlaggen waren, maar heb wel het effect van F1MV Lights tijdens de Q kunnen zien (werkt ook i.c.m. Home Assistant!).
UF1 ook een leuke toevoeging, vooral de Battle mode was deze zondag leuk om zelf te kunnen berekenen of VER voor of achter PER zal eindigen na de pitstop
Baalde wel stiekem dat er tijdens de race geen gele of rode vlaggen waren, maar heb wel het effect van F1MV Lights tijdens de Q kunnen zien (werkt ook i.c.m. Home Assistant!).
UF1 ook een leuke toevoeging, vooral de Battle mode was deze zondag leuk om zelf te kunnen berekenen of VER voor of achter PER zal eindigen na de pitstop

Heb nooit last gehad van kwaliteit f1 tv. Maar sinds kort hapert ziggo go en f1 tv op m'n samsung a41. Ziggo is nog te behappen maar f1tv is niet naar te kijken. Constant haperend beeld en geluid. Het vreemde is dat de videos 2 dagen later wel vloeiend te kijken zijn. Ook voorbeschouwingen en dergelijke werken prima.
Heb de vraag bij samsung, f1 tv en ziggo neergelegt maar nog geen reactie.
Misschien hier iemand n idee?
Fabrieksinstellingen telefoon teruggezet, alles geupdate.
Via tv app op chromecast gelukkig geen probleem. Dus kan de wedstrijden en trainingen wel bekijken. Het zit waarschijnlijk ergens in de software van m'n telefoon.
Via tv app op chromecast gelukkig geen probleem. Dus kan de wedstrijden en trainingen wel bekijken. Het zit waarschijnlijk ergens in de software van m'n telefoon.
Zoals je zelf al aangeeft heeft het ongetwijfeld te maken met je telefoon. En omdat er een verschil is tussen 'live' en 'na 2 dagen': Daar zit verschil in de drm en de geboden video-techniek. Goed mogelijk dat jou telefoon dat net niet kan bijhouden.Mikejux schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:47:
Heb nooit last gehad van kwaliteit f1 tv. Maar sinds kort hapert ziggo go en f1 tv op m'n samsung a41. Ziggo is nog te behappen maar f1tv is niet naar te kijken. Constant haperend beeld en geluid. Het vreemde is dat de videos 2 dagen later wel vloeiend te kijken zijn. Ook voorbeschouwingen en dergelijke werken prima.
Je zou kunnen proberen om andere resource-gebruikers van het toestel af te halen. Mijn ervaring is dat veel communicatie applicaties nogal vaak kijken of er nog wat te communiceren is en zo best wel wat aan resources gebruiken. Maar mijn vermoeden is dat jij lekker via de chromecast blijft kijken, wel zo rustig.
Oke. Niet ondersteunde tablets 🤔 je zou toch zeggen Android is Android. Maar iets met drm ofzo?Arjantje72 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:09:
[...]
Die tablet wordt volgens mij niet ondersteund door F1TV. Had ook dat probleem met een dezelfde tablet.
(De live feed bekijken gaat wel prima, taal kiezen gaat ook alleen die knopjes aan de rechterkant werken niet
Meer mensen die via F1 TV tijdens de GP van Miami het kanaal met o.a. James Hinchcliffe en DC hebben geluisterd/bekeken?
Zeker. Was heerlijk om naar te luisteren. Normaal kijk ik met Nederlands commentaar, zodat de kinderen het mee kunnen kijken, maar die lagen nu al lekker op bed.Pauillac schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:23:
Meer mensen die via F1 TV tijdens de GP van Miami het kanaal met o.a. James Hinchcliffe en DC hebben geluisterd/bekeken?
FIA commentatoren zijn voor mij de standaard sinds Olav niet meer (eenvoudig) te horen is, en ik ben er helemaal aan gewend. Heb Sky ook een paar races geprobeerd, en vind het enthousiasme wel leuk, maar kan mij meer vinden in de commentatoren van de FIA zelf. Enig minpuntje dat ik heb ik dat ze natuurlijk alles helemaal geweldig vinden, zoals het nieuwe sprintrace format enzoPauillac schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:23:

Hinchcliffe zou ik het hele jaar door erbij kunnen hebben. DC vind ik wel een grappige commentator.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Vond Hinchcliffe een verademing om naar te luisteren. Mag wat mij betreft iedere race verslaan, zeker i.p.v. Palmer. Met DC ernaast is dat de perfecte combinatie als je het mij vraagt.Extigo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:27:
[...]
Zeker. Was heerlijk om naar te luisteren. Normaal kijk ik met Nederlands commentaar, zodat de kinderen het mee kunnen kijken, maar die lagen nu al lekker op bed.
Nu nog die Sam Collins zien te lozen.
Heb hetzelfde probleem op mijn Samsung tablet als ik gebruik maak van de F1TV app. Als ik de browser open (Chrome) en inlog kan ik de race vloeiend volgen.Mikejux schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:47:
Hinchcliffe doet volgens mij alleen de Noord-Amerikaanse races (en Abu Dhabi vorig jaar). Palmer komt denk ik gewoon weer terugPauillac schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Vond Hinchcliffe een verademing om naar te luisteren. Mag wat mij betreft iedere race verslaan, zeker i.p.v. Palmer. Met DC ernaast is dat de perfecte combinatie als je het mij vraagt.

Sam Collins vind juist zeer goed als het gaat om Tech Talks, voor live commentaar wel minder inderdaad.
Coulthard voegt naar mijn mening ook weinig toe. Af en toe hoor je van hem een grappige one-liner of hij deelt een ervaring over zijn tijd in F1; dat is het dan ook wel. Op zich wel aardig, maar het is helemaal prima als hij er niet is.Pauillac schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Vond Hinchcliffe een verademing om naar te luisteren. Mag wat mij betreft iedere race verslaan, zeker i.p.v. Palmer. Met DC ernaast is dat de perfecte combinatie als je het mij vraagt.
Klein dingetje met F1TV.
Ik krijg het niet werkend met een eerste generatie Chromecast (2013).
Andere apps konden in dezelfde sessie wel casten dus lijkt bij F1TV te zitten.
Op een tweede generatie Chromecast (2015) deed ie het wel.
Zit hier een codec ondersteuning in de weg of gewoon dat de eerste officieel niet meer ondersteund wordt door Google?
Had nog geen apps gezien die het niet meer deden.
Gelukkig een eenmalige uitzondering voor mij want op m'n AppleTV werkt het perfect.
Zit hier een codec ondersteuning in de weg of gewoon dat de eerste officieel niet meer ondersteund wordt door Google?
Gelukkig een eenmalige uitzondering voor mij want op m'n AppleTV werkt het perfect.
Die chromecast formeel niet ondersteund. Praktisch weet ik dat ze sinds ergens vorig jaar voor live uitzendingen niet meer mee kan. Voor de historische uitzendingen (alles meer dan een week oud of zo) deed ze het ergens vorig jaar nog wel maar of ze het nu nog doet weet ik niet.sambalbaj schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:06:
Klein dingetje met F1TV.
Achtergrond vanaf google: die chromecast wordt ook daar niet meer actief onderhouden, nieuwe features (lees: drm en video decoderingen) komen daar niet meer op.
Sinds ze DRM hebben toegevoegd is de kwaliteit flink afgenomen. Ik weet niet zeker of het de DRM zelf is, de extra CPU-overhead, of de render-enginge van Chrome die ik gedwongen ben te gebruiken maar zelfs een enkele stream loopt nooit echt vloeiend. Meerdere streams is al snel onwerkbaar.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Erg leuk maar met al die overlay zaken raakt mijn CPU overbelastRembock schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:35:
Zijn hier F1MV gebruikers die ook gebruik maken van F1MV Lights Integration & Ultimate Formula 1 Viewer?

Ik vind het heerlijk hoe hij 'Fernando' uitspreektoohh schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:37:
[...]
Coulthard voegt naar mijn mening ook weinig toe. Af en toe hoor je van hem een grappige one-liner of hij deelt een ervaring over zijn tijd in F1; dat is het dan ook wel. Op zich wel aardig, maar het is helemaal prima als hij er niet is.

“Furrnendo”BreadFan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:35:
[...]
Ik vind het heerlijk hoe hij 'Fernando' uitspreekt
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro
Button is een verademingoohh schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:37:
[...]
Coulthard voegt naar mijn mening ook weinig toe. Af en toe hoor je van hem een grappige one-liner of hij deelt een ervaring over zijn tijd in F1; dat is het dan ook wel. Op zich wel aardig, maar het is helemaal prima als hij er niet is.
Ik heb een Nokia streaming box 8000 die perfect werkt met F1TV casten vanaf mijn laptop.
En een oude Chromecast die wat loopt te haperen maar verder wel werkt.
Nu een nieuwe Chromecast 4K met Google TV maar die wil niet casten.
Youtube cast, spotify werkt maar F1TV dus niet
Ik zie alleen het F1TV logo + Ready to cast
De app wil ik niet gebruiken.
Ik heb 'm erop gezet (zonder inloggen) maar dat maakt geen verschil
Zelfs full screen cast trapt hij niet in zodra ik F1TV open...Is dat op te lossen ?
En een oude Chromecast die wat loopt te haperen maar verder wel werkt.
Nu een nieuwe Chromecast 4K met Google TV maar die wil niet casten.
Youtube cast, spotify werkt maar F1TV dus niet
Ik zie alleen het F1TV logo + Ready to cast
De app wil ik niet gebruiken.
Ik heb 'm erop gezet (zonder inloggen) maar dat maakt geen verschil
Zelfs full screen cast trapt hij niet in zodra ik F1TV open...Is dat op te lossen ?
Waarom niet de App gebruiken van de Chromecast 4K?
Werkt perfect hier, paar seconde bufferen en hele uitzending geen hapering niets.
Werkt perfect hier, paar seconde bufferen en hele uitzending geen hapering niets.
Snap ik maar waarom zou casten niet werken ?Fox-Racing schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:20:
De app moest natuurlijk ook al werken op de Nokia Streaming Box 8000 en dan was die hele CC with GTV niet eens nodigFox-Racing schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:20:

Nee hoor, die app is nooit gebruikt op de NokiaRobertMe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:37:
[...]
De app moest natuurlijk ook al werken op de Nokia Streaming Box 8000 en dan was die hele CC with GTV niet eens nodig
Casten werkt gewoon
Jawel hoor. De F1TV app werkt gewoon op de Nokia Streaming Box 8000. Dat je die niet wilt gebruiken kan ik niks aan doenWoodski schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:39:
[...]
Nee hoor, die app is nooit gebruikt op de Nokia
Casten werkt gewoon

Dan blijft mijn vraag toch waarom mag ik niet casten naar de Chromecast 4K met google TV waar de app gewoon op staat.
@Woodski Ik heb het even getest. Hier werkt het casten van F1TV naar een Chromecast met Google TV 4K vlekkeloos. Zowel vanuit Chrome op mijn laptop als vanuit de app op mijn telefoon. Dus het moet in ieder geval wel mogelijk zijn.
Ok het ligt inderdaad aan mij... Het werkt nergens meer.
ook niet de op 2 devices die laatst gewoon goed waren
ook niet de op 2 devices die laatst gewoon goed waren
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2023
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2023
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2