M'n ccwgtv werkt hier perfect. Stabiel fhd vanaf de 10e seconde.Giem schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:48:
Oef, f1tv op een Chrome cast is verschrikkelijk slecht, 10 pixels... geen naam is te lezen.
Meer mensen hier last van?
F1TV app ff van auto afhalen v.w.b. beeldkwaliteit scheelt vaaak al.
(Ik zet hem vaak op een na hoogste setting)
En springt op error als ik dit tik
(Ik zet hem vaak op een na hoogste setting)
En springt op error als ik dit tik
[ Voor 17% gewijzigd door hjs op 04-03-2023 17:00 ]
Hier hele flinke kwaliteit drops met de chromecast 4k met Google tv. Gelukkig klapt hij er niet uit...
Hier ook. Heb een 7 dagen trial om eens te proberen, maar dit overtuigt niet om een volledige abo te nemen.Pyr0_ schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:00:
Hier via de browser ook constant hickups, super irritant
ik heb helemaal geen verbinding met f1tv momenteel. vorig jaar nauwelijks last van gehad
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Same. Is er ook al twee keer uit geknald. (Ook google tv)mir4dor schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:02:
Hier nu blurry beeld op Google TV. Het ging zo goed
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Waarom wil Viaplay alles kapot maken wat niet kapot is?
Stelletje *&&%%$#^*%
Stelletje *&&%%$#^*%
F1TV loopt hier ook continu te stotteren op m'n chromebook
Vaak bu'j te bang!
F1tv hier ook d00d en of hiccups. Sinds Q3
Manifest could not be loaded in beeld bij Max ipv onboard…
F1 multiviewer
Manifest could not be loaded in beeld bij Max ipv onboard…
F1 multiviewer
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Hier bij F1tv een wachtwoord reset nodig, maar die functie ligt eruit en nu is mijn account geblokkeerd…
Zowel in F1 Multiviewer als op mijn iPad issues met F1 TV net nu het er om gaat....
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hier heel de tijd prima kunnen kijken door vanaf m’n iPad te casten naar m’n tv, en opeens bij begin Q3 klapt ie eruit en geeft een error BM2001…
Kan gelukkig wel verder kijken op de iPad zelf
Kan gelukkig wel verder kijken op de iPad zelf
[ Voor 14% gewijzigd door Speculaes op 04-03-2023 17:04 ]
De traditionele eerste kwalificatiesessie en F1TV trekt het niet.
Ik heb een slideshow voor beelden en live timing loopt bijna 30s voor de beelden.
Ik heb een slideshow voor beelden en live timing loopt bijna 30s voor de beelden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In de browser niet anders.vliegnerd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:03:
F1tv hier ook d00d en of hiccups. Sinds Q3
Kennelijk zijn ze niet lekker voorbereid op het feit dat er misschien iets meer mensen inschakelen voor Q3

In Q3 is het op F1TV blockfest. 360p of zo man man man. Zelfs vertraagd kijken gaat niet.
F1TV via chrome browser via vpn en zonder vpn allebei goedwerkend, geen hiccups of drop in kwaliteit.
Hele tijd geen enkel probleem, maar nu tijdens de kwalificatie opeens echt vaak enorm kwaliteitsverlies en zelfs onderbrekingen in de uitzending op F1TV.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
werkt nu wel weer maar regelmatig schakelt ie terug naar lage resoluities... maar Max zijn snelste ronde wel gemist
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik kan me herinneren dat het vorig jaar ook de eerste twee races drama was en daarna een stuk beter. Maar dit is wel heftig. Dacht even de app af te sluiten en te openen krijg ik een error bij het starten van de stream. Paar minuten niet kunnen kijken Q3, gelukkig blijft de GP Radio stream wel stabiel.
Hier 0 problemen qua beeldkwaliteit op F1TV. Wat mij wel opviel is dat het lijkt alsof het Viaplay commentaar niet helemaal in sync loopt met de beelden. Voor mijn gevoel lopen ze iets achter tov de beelden.
Wat een shitzooi op F1TV.
Q3 eigenlijk helemaal gemist. Uiteindelijk nog half de laatste ronde van VER kunnen zien op mijn telefoon.
Lang geleden dat F1TV er zo'n zooitje van maakte.
De TeamRadio was ook al stuk, maar die zijn ook al niet op de internationale feed te horen, dus echt helemaal stuk. Geen onderdeel van de F1TV shitzooi.
Q3 eigenlijk helemaal gemist. Uiteindelijk nog half de laatste ronde van VER kunnen zien op mijn telefoon.
Lang geleden dat F1TV er zo'n zooitje van maakte.
De TeamRadio was ook al stuk, maar die zijn ook al niet op de internationale feed te horen, dus echt helemaal stuk. Geen onderdeel van de F1TV shitzooi.
Hier op appletv met originele app zeer slechte verbinding, sommige momenten amper te kijken. Zijn er teveel mensen overgestapt op F1tv?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Echt wat een shitzooi. De support is ook overbelast.
Ik ga wel om een refund zeuren. Niet dat ik dat echt wil, maar om ze te laten weten dat ze hun shitzooi moeten fixen.
Ik ga wel om een refund zeuren. Niet dat ik dat echt wil, maar om ze te laten weten dat ze hun shitzooi moeten fixen.
Same here. Ook op Apple TV, goed netwerk daar ligt het niet aan. Zit op KPN (XS4All) 1 GBit/s fiber. Btw, nu is het weer ok.vliegnerd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:17:
Echt wat een shitzooi. De support is ook overbelast.
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
Viaplay loopt voor het gevoel 12 tot 13 jaar achter. Feitelijk is het maar een jaar nu. Voelt veel langer.GertJan2012 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:09:
Hier 0 problemen qua beeldkwaliteit op F1TV. Wat mij wel opviel is dat het lijkt alsof het Viaplay commentaar niet helemaal in sync loopt met de beelden. Voor mijn gevoel lopen ze iets achter tov de beelden.
Kijken wat ze nu nog meer kapot gaan maken. Bla bla godwin enzo...
EDIT: geen probleem gehad hier in Uut/Ziggo met F1 TV via Chromecast met Google TV en PC. Hoop dat het voor iedereen morgen ook goed gaat
Fijne race morgen!
[ Voor 14% gewijzigd door Ché Mig op 04-03-2023 17:23 ]
Hier ook heel veel resolution-drops (F1TV Pro app op Android tv), maar nu tijdens de nabespreking/interviews gewoon prima. Veel mensen de stream vast al uitgezet.
Bandbreedte was te laag om alle Viaplay-overstappers aan te kunnen?
Hopelijk morgen minder problemen maar ik ben er bang voor..
Bandbreedte was te laag om alle Viaplay-overstappers aan te kunnen?
F1 TV Player werkt bij mij beter dan de officiële app. (Sideloaden)
Niet zo sjiek als de originele app maar qua beeld en geluid is ie veel beter.
Misschien bij jullie ook
Niet zo sjiek als de originele app maar qua beeld en geluid is ie veel beter.
Misschien bij jullie ook
Werkt hier prima via f1tv
Het is alleen even een ding om de gpradio sync te krijgen
Het is alleen even een ding om de gpradio sync te krijgen
2250 WP Zuid PVoutput
Toch jammer dat het zo’n enorme bende is geworden. Ziggo had nadelen, maar je kon wel ongestoord en zonder problemen kijken.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Waar kan dit dan in de app?hjs schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:21:
Haal de beeld kwaliteit van auto af mensen.
Hier beeld goed alleen een crash (F1TV)
totaal geen probleem gehad met f1tv via browser (chrome) hele tijd prima beeld gehad
Snap alleen niet waarom we gisteren alart kalf hadden bij f1tv met het oefenen en vandaag alleen engels commentaar
2250 WP Zuid PVoutput
Ja kan de kwaliteit ook hard op 1080p zetten bij f1tv op Chromecast. Ik had voordat ik dat deed ook last van kwaliteit drops.
Je kunt de taal kiezen… ik heb naar zowel NL als Engels commentaar geluisterd.MdO82 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:28:
Snap alleen niet waarom we gisteren alart kalf hadden bij f1tv met het oefenen en vandaag alleen engels commentaar
lijkt wel een lokaal NL probleem, hier in Zweden met mijn NL-account zonder problemen op de Chromecast TV de F1tv app gebruikt, scherp en helder beeld. Geeen drops in welke zin dan ook.
Oh, en een 4G verbinding.....
Oh, en een 4G verbinding.....
[ Voor 8% gewijzigd door ferdw op 04-03-2023 17:30 ]
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Ahhjs schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:30:
[...]
Naar beneden klikken op mn 4K chromecast en dan rechter icoontje.
Heb ik niet.
Post quali show werkt wel prima met m’n ouwe chromecast. Zullen wel te veel mensen naar quali hebben gekeken.
1 voordeel na deze shitzooi, dit worden er een stuk minder
Heb het op de AppleTV app niet kunnen vinden helaasHenvar schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:33:
[...]
Ah
Heb ik niet.
Post quali show werkt wel prima met m’n ouwe chromecast. Zullen wel te veel mensen naar quali hebben gekeken.
1 voordeel na deze shitzooi, dit worden er een stuk minder
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
Dat kon ik gisteren inderdaad vandaag alleen en en geen nl.PatrickC schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:29:
[...]
Je kunt de taal kiezen… ik heb naar zowel NL als Engels commentaar geluisterd.
Zal morgen weer eens kijken
2250 WP Zuid PVoutput
Heb je wel de international video feed gekozen?MdO82 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:37:
[...]
Dat kon ik gisteren inderdaad vandaag alleen en en geen nl.
Zal morgen weer eens kijken
Tijdens de voorbeschouwing was het Alard maar tijdens de quali kon ook ik niet kiezen voor nederlands. Chrome browser btw en ook ik had geen last van gestotter of wat dan ook...aanmelden was meer een probleemPatrickC schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:29:
[...]
Je kunt de taal kiezen… ik heb naar zowel NL als Engels commentaar geluisterd.

Nu nog ff achter Olaf aan want ook dat was een verassing voor mij, wat een droeftoeters at Viaplay zeg
Edit: Links onder zag ik nog opties waaronder nederlands commentaar, my bad! Alard kan ik wel aanhoren maar die ander

[ Voor 20% gewijzigd door prikschilder op 04-03-2023 18:51 ]
F1TV Pro stream via Chromecast V3 verliep prima, scherper dan Viaplay. Had alleen wel last van haperende geluid, terwijl het beeld gewoon vloeiend was.
- http://gpradio.hole1988.nl/thijs42 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:09:
Lijkt erop dat je in de Belgische grandprixradio app geen commentaar van Olav Mol krijgt? Moet je dan ook op een VPN zitten? Ik dacht dat de app niet geblokkeerd kon worden?
Sowieso is het ruk, want in de app kan ik niet de stream afstemmen op de beeld stream van F1TV. Dat kan alleen in de website. Echt weer een gezeik zo begin van seizoen.
En in dat kader: heeft iemand goede suggesties voor een Belgische VPN?
- https://grandprixradio.nl...n/gpr-met-live-commentaar
Of in de Grand Prix Radio app doorklikken naar de juiste stream (GPR met live commentaar).
Helaas heb je in alle gevallen een VPN nodig. Het maakt niet uit met welk land je verbindt, als het maar níet Nederland is. Gelukkig is een gratis VPN makkelijk te vinden.
Ja ik zie het.PatrickC schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:38:
[...]
Heb je wel de international video feed gekozen?
Ik had via de f1tv app de stream gestart, maar dat was de Engelse dus
Morgen even opletten.
Had net even getest en had nu het geluid van viaplay
2250 WP Zuid PVoutput
Last van lage beeldkwaliteit tijdens de quali, van de week en vorige week nergens last van.
Kun je ergens zien waarom ie terugschakeld? Ik gebruik een Chromecast.
Kun je ergens zien waarom ie terugschakeld? Ik gebruik een Chromecast.
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-03-2023 17:49 ]
Precies, hier ook geen enkel probleem op een Chromecast met Google TV 4K. Inderdaad wel even de kwaliteit vastzetten op '1920x1080, 6000kbps' in plaats van 'auto'.CBlokkertje schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:29:
Ja kan de kwaliteit ook hard op 1080p zetten bij f1tv op Chromecast. Ik had voordat ik dat deed ook last van kwaliteit drops.
Duidelijk niet iedereen met F1tv problemen…
Maakt het klagen niet makkelijker.
Maakt het klagen niet makkelijker.
Opera browser gebruiken, die heeft gratis VPN ingebouwd.TexMex schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:40:
[...]
- http://gpradio.hole1988.nl/
- https://grandprixradio.nl...n/gpr-met-live-commentaar
Of in de Grand Prix Radio app doorklikken naar de juiste stream (GPR met live commentaar).
Helaas heb je in alle gevallen een VPN nodig. Het maakt niet uit met welk land je verbindt, als het maar níet Nederland is. Gelukkig is een gratis VPN makkelijk te vinden.
Jammer. Gedoe met vpn heb ik geen zin in, dan maar Engels commentaar. Misschien dat dit later opgelost wordt? (Olav & Jack)
Verder was ik aanvankelijk lyrisch over Google TV maar zoals hierboven al aangegeven, Q3 was niet om aan te gluren.
Even afwachten dus. Als het echt niet beter wordt dan stopt mijn volgen der F1 dit jaar na meer dan 20 jaar.
Ik weiger viaplay pertinent. [rant off]
Verder was ik aanvankelijk lyrisch over Google TV maar zoals hierboven al aangegeven, Q3 was niet om aan te gluren.
Even afwachten dus. Als het echt niet beter wordt dan stopt mijn volgen der F1 dit jaar na meer dan 20 jaar.
Daily driver; MB R171 SLK280
Vreemd want ik had echt nergens last van. Wel één maal wat lagere resolutie en wat blokjes bij start Q3 - voor dertig seconden oid. .vliegnerd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:53:
Q3 gemist door F1tv gefaal…
Had beter iets anders kunnen gaan doen.
Misschien toch eens kritisch naar je eigen setup kijken?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hier ook heerlijk genotenNotSoSteady schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:56:
Viaplay werkte vlekkeloos.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Op basis waarvan? Alleen omdat franssie zelf geen problemen heeft ondervonden?franssie schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:56:
[...]
Vreemd want ik had echt nergens last van. Wel één maal wat lagere resolutie en wat blokjes bij start Q3 - voor dertig seconden oid. .
Er zijn heel wat mensen die wel last hadden.franssie schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:56:
Vreemd want ik had echt nergens last van. Wel één maal wat lagere resolutie en wat blokjes bij start Q3 - voor dertig seconden oid. .
Ik had ook nergens last van, tot Q3 begon. En dan niet een keertje 30 seconden last, maar constant haperend beeld en hakkelend geluid, en elke paar minuten verloor ik 30 seconden tov de livestream. Nou zou het zomaar kunnen dat er op dat moment iets helemaal uit zichzelf aan mijn setup gewijzigd is, maar ik gok toch eerder dat er iets niet helemaal lekker ging met de beschikbare bandbreedte aan de F1TV-kant op het drukste kijkmoment van de qualificatie.
Maar goed, we gaan het morgen zien. Als de start net zo gaat als Q3 kijk ik de race maandagochtend wel.
Geen enkel probleem met de beeldkwaliteit op mijn Apple TV (F1TV ap) en de MacBook Air met Multiplayer F1. Enige issue was geen driver - engineer audio op de onboards na een tijdje, begin Q1 nog wel.
Ook problemen eind q2, begin q3, maar f1tv stond nog op automatisch ipv 1080p.
Vastgezet en toen verder goed beeld.
Ccwgtv
Vastgezet en toen verder goed beeld.
Ccwgtv
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 04-03-2023 18:05 ]
Haters everywhere but I don’t really care
op basis daarvan inderdaad.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:00:
[...]
Op basis waarvan? Alleen omdat franssie zelf geen problemen heeft ondervonden?
Misschien als je pas inschakelt bij Q3 dat je onderaan de lijst komt oid?
Hoe dan ook, ik stream nu vanaf een Chromecast met Android TV, en dat lijkt stabieler te werken dan casten naar een chromecast vanaf mijn android mobiel.
Maaromdat @vliegnerd verder geen info gaf ... blijft het ook zinloos net zoals zijn post weinig toevoegde en in het verkeerde topic zat
[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 04-03-2023 18:06 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat krijg je als meeste overgestapt zijn naar F1TV pro, minder drukte bij ViaplayNotSoSteady schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:56:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Precies, meer als de helft is over gegaan naar F1, ik had ook bij Q3 even slecht beeld met AppleTV maar dat had Viaplay ook. Bedenk wel dat Chrome browser is niet de zuinigste, slurpt nogal aan de energie.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Even de pagina refreshen. Deze pagina stond nog op je telefoon (cache) en wordt hergebruikt.dwdd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:40:
[...]
Maakt het nog uit welke van de vele verschillende streams je moet kiezen, of pakt hij overal GPR?
Is vpn wel vereist hierbij?
[Afbeelding]
Even een heel andere noot: dat commentaar van Alex Jacques, Jolyon Palmer en DC was echt heel goed te pruimen in vergelijking met SKY
Win voor de achterblijvers dusAmaze86 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:07:
[...]
Dat krijg je als meeste overgestapt zijn naar F1TV pro, minder drukte bij Viaplay
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Zojuist uitgesteld naar de kwalificatie gekeken. Samen met mijn zoontje hebben we naar het NL commentaar geluisterd. Het viel me op dat de commentatoren vrij laat reageren als een auto over de streep is geweest. Ik zie dan de rondetijd en aardig wat tellen later hoor ik het commentaar pas. Is dit bij de andere talen ook zo? Was het bij live beter?
Good for you. Moet zeggen dat ik ook niet veel technische problemen heb gehad vorig jaar. Maar 16 euro per maand vond ik toch wat te gortig worden....NotSoSteady schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:56:
Hier ook vanaf q2 problemen met F1TV
Casten via mobiel naar Sony smart TV gaf meteen al problemen, toen op Windows laptop ( chrome ) over geschakeld, maar laatste 10 minuten was dit niet meer om aan te gluren; laagste bandbreedte en elke keer paar seconden laden.
Op telefoon met lage bandbreedte af gekeken ( eigenlijk geluisterd )
Jammer, slechte generale repetitie voor Morgen. Heb een proef abbo, dit kijkt zo irritant dat ik overweeg om deze te skippen.. Jammer dat het enige alternatief dan Viaplay is.
Casten via mobiel naar Sony smart TV gaf meteen al problemen, toen op Windows laptop ( chrome ) over geschakeld, maar laatste 10 minuten was dit niet meer om aan te gluren; laagste bandbreedte en elke keer paar seconden laden.
Op telefoon met lage bandbreedte af gekeken ( eigenlijk geluisterd )
Jammer, slechte generale repetitie voor Morgen. Heb een proef abbo, dit kijkt zo irritant dat ik overweeg om deze te skippen.. Jammer dat het enige alternatief dan Viaplay is.
Ik zie er nog genoeg die aan het aanmodderen zijn in het viaplay topic andersAmaze86 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:07:
[...]
Dat krijg je als meeste overgestapt zijn naar F1TV pro, minder drukte bij Viaplay
Diegenen die hier nu klagen over slechte kwaliteit van F1TV, ik neem aan dat jullie dit ook doorgegeven aan F1(TV)? Daar kunnen ze immers de klachten inventariseren en onderzoeken. Wat posts hier op het forum zullen ze niks mee doen 
* RobertMe zat om 17:16 al op de chat, Q3 was echt totaal niet te volgen. Eerst Multiviewer die om de haverklap uit viel, vervolgens de F1TV app maar gebruikt (op Nvidia Shield), maar vrijwel continu beeld alsof het met een aardappel was gefilmd. Kan mij niet herinneren dit de afgelopen 2, 3 jaar nog meegemaakt te hebben. (Na de introductie van F1TV speelde dit de eerste ~2 seizoenen wel regelmatig)
* RobertMe zat om 17:16 al op de chat, Q3 was echt totaal niet te volgen. Eerst Multiviewer die om de haverklap uit viel, vervolgens de F1TV app maar gebruikt (op Nvidia Shield), maar vrijwel continu beeld alsof het met een aardappel was gefilmd. Kan mij niet herinneren dit de afgelopen 2, 3 jaar nog meegemaakt te hebben. (Na de introductie van F1TV speelde dit de eerste ~2 seizoenen wel regelmatig)
Kon met Firefox probleemloos kijken. Alleen is het beeld op Viaplay nog steeds niet HD, maar dat vind ik niet erg. Ik kijk sowieso helemaal geen tv meer, maar alles via Firefox.JJmac schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:11:
Precies, meer als de helft is over gegaan naar F1, ik had ook bij Q3 even slecht beeld met AppleTV maar dat had Viaplay ook. Bedenk wel dat Chrome browser is niet de zuinigste, slurpt nogal aan de energie.
Ik heb de Kwali met 10 min vertraging gekeken en had nergens last van. Blijkbaar ingest problemen.
Al 2 keer geprobeerd maar krijg steeds een error bij het indienen. Zo kan ik het ook F1 TV!RobertMe schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:34:
Diegenen die hier nu klagen over slechte kwaliteit van F1TV, ik neem aan dat jullie dit ook doorgegeven aan F1(TV)? Daar kunnen ze immers de klachten inventariseren en onderzoeken. Wat posts hier op het forum zullen ze niks mee doen
Hier geen enkel probleem ervaren met F1TV op een AppleTV, zijn er hier erg tevreden over want het beeld is beduidend beter dan Viaplay vorig jaar!
Hier hetzelfde f1 multiviewer stotterend en wegvallen van streams aan eind van Q2, begin Q3.RobertMe schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:34:
Geprobeerd om op telefoon verder te kijken maar bm2001 error. Na een tijdje wel gelukt. Laatste helft van de tweede run van VER gezien.
Helaas chat van F1tv ook overbelast… klagen nog steeds niet gelukt. Zo weer ff proberen.
Edit: ze zijn al naar huis…
code:
1
2
| Our team is not online but you can leave us a message: Our team will be online again in 13 hours, 51 minutes |
[ Voor 8% gewijzigd door vliegnerd op 04-03-2023 19:10 ]
Op een kleine mismatch tussen beeld en geluid heb ik hele prettige ervaring overgehouden aan F1TV. De mismatch was snel op te lossen door de stream even opnieuw te starten.
Het beeld is echt merkbaar beter dan ViaPlay en dan hebben we het niet over de extra goodies die het een feestje maken. Al met al geen spijt van de overstap
Het beeld is echt merkbaar beter dan ViaPlay en dan hebben we het niet over de extra goodies die het een feestje maken. Al met al geen spijt van de overstap
Geeft wel aan dat er een hoop nieuwe klanten bij zijn gekomen imho. Hopelijk pakt f1tv de zwakke punten aan, maar daar heb ik wel vertrouwen in.vliegnerd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:05:
[...]
Hier hetzelfde f1 multiviewer stotterend en wegvallen van streams aan eind van Q2, begin Q3.
Geprobeerd om op telefoon verder te kijken maar bm2001 error. Na een tijdje wel gelukt. Laatste helft van de tweede run van VER gezien.
Helaas chat van F1tv ook overbelast… klagen nog steeds niet gelukt. Zo weer ff proberen.
Edit: ze zijn al naar huis…
code:
1 2 Our team is not online but you can leave us a message: Our team will be online again in 13 hours, 51 minutes
@vliegnerd ah je gebruikt de multiviewer app die niet ondersteund wordt. Kijk eens in je account welke apparaten er gekoppled zijn in je account, misschien dat je tegen de limiet van zes (dacht ik?) aan loopt? Of probeer eerst eens via de F1TV app te kijken en dan volgende race via multiview? Je rant wel tegen F1TV maar zoals ik al schreef, kijk eerst naar je eigen setup )edit: dus ook bandbreedte in huis en naar je Tv/computer)
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 04-03-2023 19:22 ]
Ik heb de Q (en F3/F2 Sprint race) gekeken via F1TV.
Nergens last gehad van lagere kwaliteit/schokkerige beelden.
(Scheelt ook dat ik nu een nieuwe PC heb, waar mijn vorige PC nogal last had dat Chrome geheugen aan het voltrekken was heb ik nu veel meer geheugen ook).
Wat ben ik blij met Alex Jacques! Vond ik al een hele goede commentator toen hij F2 (2 jaar terug?) deed. Maar in F1 vind ik hem helemaal goed.
Iets wat mij wel opvalt, de commentatoren "eten" de microfoon bijna op eigenlijk. Lijkt mij toch ook niet fijn zitten om de microfoon zo dicht tegen je mond aan te hebben?
Nergens last gehad van lagere kwaliteit/schokkerige beelden.
(Scheelt ook dat ik nu een nieuwe PC heb, waar mijn vorige PC nogal last had dat Chrome geheugen aan het voltrekken was heb ik nu veel meer geheugen ook).
Wat ben ik blij met Alex Jacques! Vond ik al een hele goede commentator toen hij F2 (2 jaar terug?) deed. Maar in F1 vind ik hem helemaal goed.
Iets wat mij wel opvalt, de commentatoren "eten" de microfoon bijna op eigenlijk. Lijkt mij toch ook niet fijn zitten om de microfoon zo dicht tegen je mond aan te hebben?
Hier net als vorig jaar weer vlekkeloos F1TV op de fireTV stick gekeken. Geen enkele performance/resolutie degradatie.
Ik vraag me af of er bij degenen die hier klagen geen issues zijn in het eigen netwerk.
Ik vraag me af of er bij degenen die hier klagen geen issues zijn in het eigen netwerk.
Op zich niet vreemd. De worldfeed komt waarschijnlijk gelijktijdig aan bij viaplay en F1tv pro. Echter moet daarna nog het commentaar van viaplay naar F1tv pro. Dus wanneer f1tv pro hun uitgaande stream niet vertraagt en synced, krijg je dat het commentaar achterloopt op het beeld, omdat er meer tussenstations zijn die vertraging geven.meesje schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:26:
Zojuist uitgesteld naar de kwalificatie gekeken. Samen met mijn zoontje hebben we naar het NL commentaar geluisterd. Het viel me op dat de commentatoren vrij laat reageren als een auto over de streep is geweest. Ik zie dan de rondetijd en aardig wat tellen later hoor ik het commentaar pas. Is dit bij de andere talen ook zo? Was het bij live beter?
Ehm nee, zodra Q3 voorbij was liep alles ineens als een zonnetje. Dan zou ik precies en exact op het moment van de kwalificatie ineens netwerk problemen hebben, en daarna (en tijdens kwalificatie op alle andere devices) geen issues...JPS schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:57:
Hier net als vorig jaar weer vlekkeloos F1TV op de fireTV stick gekeken. Geen enkele performance/resolutie degradatie.
Zelfs op de laagste kwaliteit was het alsof ik een PPT zag te kijken
Vaak bu'j te bang!
Dank voor je hulp. In de iOS app kun je niet zien hoeveel apparaten gekoppeld zijn. Maar in mijn account via de website is er slechts 1 apparaat gekoppeld: mijn telefoon iOS app. Ik maak elk jaar een nieuw account vanwege de korting.franssie schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:21:
@vliegnerd ah je gebruikt de multiviewer app die niet ondersteund wordt. Kijk eens in je account welke apparaten er gekoppled zijn in je account, misschien dat je tegen de limiet van zes (dacht ik?) aan loopt? Of probeer eerst eens via de F1TV app te kijken en dan volgende race via multiview? Je rant wel tegen F1TV maar zoals ik al schreef, kijk eerst naar je eigen setup )edit: dus ook bandbreedte in huis en naar je Tv/computer)
Ik kijk al sinds F1tv begonnen is in NL. Heb dus elke overbelaste fuck up meegemaakt. Een hele Monaco race bijvoorbeeld. Ik gebruik f1 mv meer dan een seizoen. Ik weet hoe het werkt. Ik weet alles van mijn bandbreedte en upstream KPN.
Ik heb bijna heel q3 gemist. Ik heb echt alles geprobeerd, website, meerdere browsers, ook de officiële app.
De problemen begonnen eind q2 begin q3. Ligt dat aan te veel apparaten aan mijn kant??? Zou wel erg toevallig zijn. FP1,2,3 geen problemen. Of zou de boel gewoon overbelast zijn? Ik had pech met mijn AWS server, jij blijkbaar niet. Helaas was dit niet de eerste keer, wel een tijdje geleden dat F1tv het liet afweten.
In de officiële F1tv iOS app kreeg ik error mb2001. Zowel via WiFi als 4G.
Screenshot gemaakt voor de support, maar die waren overbelast en nu dicht.
Beeld was prima, geluid haperde soms. Kan niet bekabeld omdat Chromecast V3 alleen via WiFi gaat. Bij de vrije trainingen, via mijn pc gekeken (wel bekabeld), had ik geen last van haperend geluid. Als het beeld ook haperde of in lage kwaliteit streamde zou het aan mijn netwerk kunnen liggen, maar dat was niet het geval. Misschien was F1TV wat druk belast?JPS schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:57:
Ik kan me daar inderdaad wel iets bij voorstellen. Dit zou dus ook beteken dat het Sky commentaar wat vertraging heeft? Ik heb daarover niks in dit topic voorbij zien komen. Vandaar dus mijn opmerking. In ieder geval blij dat het commentaar niet eerder is dan het beeld.LA-384 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:00:
[...]
Op zich niet vreemd. De worldfeed komt waarschijnlijk gelijktijdig aan bij viaplay en F1tv pro. Echter moet daarna nog het commentaar van viaplay naar F1tv pro. Dus wanneer f1tv pro hun uitgaande stream niet vertraagt en synced, krijg je dat het commentaar achterloopt op het beeld, omdat er meer tussenstations zijn die vertraging geven.
Fijn dat jij geen problemen had!JPS schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:57:
Wel erg toevallig toch dat iedereen ineens tijdens Q3 lokaal netwerk problemen had??? Ook Reddit staat er vol mee.
En na afloop van Q3 ineens niet meer???
Een toevallige storing bij KPN ofzo kan natuurlijk, maar lokale netwerk kunnen we wel uitsluiten als het voor iedereen precies tijdens Q3 misgaat.
Wordt morgen leuk bij de start!
Het zou zomaar kunnen dat f1tv al vertraging van het beeld toepast, zodat alle commentaar-streams doorgaans in sync lopen, maar dat viaplay ook dat stukje weet te verkloten, met dit als gevolg ^_^meesje schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:11:
[...]
Ik kan me daar inderdaad wel iets bij voorstellen. Dit zou dus ook beteken dat het Sky commentaar wat vertraging heeft? Ik heb daarover niks in dit topic voorbij zien komen. Vandaar dus mijn opmerking. In ieder geval blij dat het commentaar niet eerder is dan het beeld.
De fout zal volgens viaplay uiteraard in de systemen van f1tv zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 04-03-2023 20:18 ]
Hier vandaag alles prima F1TV via AppleTV en KPN internet. Via VPN naar Olav geluisterd op m'n telefoon.
Gister maar even snel een VPN abbo voor 1 dollar per maand afgesloten. Wel jammer dat het zo moet.
Het commentaar van Viaplay is om de een of andere reden niet te pruimen. Olav zit er helaas vaak naast of is te laat of mist dingen. Maar het maakt een F1 race wel zo compleet.
Gister maar even snel een VPN abbo voor 1 dollar per maand afgesloten. Wel jammer dat het zo moet.
Het commentaar van Viaplay is om de een of andere reden niet te pruimen. Olav zit er helaas vaak naast of is te laat of mist dingen. Maar het maakt een F1 race wel zo compleet.
Ik heb KPN, regio Amsterdam en geen problemen ondervonden op een korte mismatch na tussen audio en beeld. Beeld was de gehele kwalificatie scherp, zonder haperingen in beeld of geluid.vliegnerd schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:13:
[...]
Fijn dat jij geen problemen had!
Wel erg toevallig toch dat iedereen ineens tijdens Q3 lokaal netwerk problemen had??? Ook Reddit staat er vol mee.
En na afloop van Q3 ineens niet meer???
Een toevallige storing bij KPN ofzo kan natuurlijk, maar lokale netwerk kunnen we wel uitsluiten als het voor iedereen precies tijdens Q3 misgaat.
Wordt morgen leuk bij de start!
Overigens ook met ViaPlay weinig problemen gekend tot ergernis van anderen hier die dachten dat ik een ViaPlay medewerker zou zijn. Wellicht ben ik nu iemand van F1TV
Haha, je zou zomaar gelijk kunnen hebben.LA-384 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:16:
[...]
Het zou zomaar kunnen dat f1tv al vertraging van het beeld toepast, zodat alle commentaar-streams doorgaans in sync lopen, maar dat viaplay ook dat stukje weet te verkloten, met dit als gevolg ^_^
De fout zal volgens viaplay uiteraard in de systemen van f1tv zitten.
Je kan bij alle live streams van sessies gewoon NL kiezen, maar enkel op de International Feed. Als je de F1 Live-feed kiest, dan is uitsluitend Engels een optie. (Logisch, want die hebben enkel Engelstalige commentatoren.)mir4dor schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:55:
Jammer. Gedoe met vpn heb ik geen zin in, dan maar Engels commentaar. Misschien dat dit later opgelost wordt? (Olav & Jack)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
@-tom-562 @NeverSettle @vliegnerd Misschien ben ik dan de uitzondering. Ben benieuwd hoe het dan morgen met de race gaat wanneer de belasting nog groter zal zijn.
Vorig jaar heb ik in ieder geval ook nauwelijks degradatie gehad; hooguit een paar hickups.
Vorig jaar heb ik in ieder geval ook nauwelijks degradatie gehad; hooguit een paar hickups.
Die antieke microfoons hebben aan de bovenkant een "beugeltje" dat je tussen neus en mond tegen het gezicht aan zet. Microfoon "opeten" kan dus nietRyur schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:54:
Grappig genoeg hadden ze dan weer wel de headsets op die ze vorige week ook gebruikt hebben, alleen hebben ze toen ook de microfoon van de headset gebruikt. En nu hadden ze weer de klassieke microfoons.
De regie zit op het circuit, beelden zulke van daaruit rechtstreeks naar de commboxes gaan. Vervolgens regelsregelt FOM ook nog eens de (satelliet) feed naar "ergens in Europa" (weet niet meer of het nu naar Biggin Hill ging waar FOM zit, of naar Geneve waar internationale / Europese TV verhaal zit dat bv ook het songfestival regelt). En van daaruit gaat het naar de TV zenders (dus dom gezegd voor ViaPlay wordt van daaruit de feed doorgezet naar "Hilversum" en voor Sky naar "waar Sky hun zender uitzend" etc). Of het commentaar dus van F1 of van ViaPlay is maakt in dit verhaal niks uit. Voor alle partijen verzorgd FOM al dat de audio (/het commentaar) vanaf het circuit bij de TV zender komt. Dus FOM heeft al hartstikke live toegang daartoe. En dat zal uiteraard ook de redwn zijn dat bij een "terug naar de studio" je dan niks hoort op F1TV. Immers zit die audio niet in de feed die vanaf het circuit komt, maar is dat dus iets wat ee TV zender zelf mixed "in de studio".LA-384 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:00:
[...]
Op zich niet vreemd. De worldfeed komt waarschijnlijk gelijktijdig aan bij viaplay en F1tv pro. Echter moet daarna nog het commentaar van viaplay naar F1tv pro. Dus wanneer f1tv pro hun uitgaande stream niet vertraagt en synced, krijg je dat het commentaar achterloopt op het beeld, omdat er meer tussenstations zijn die vertraging geven.
Ja hier nog 1, koptelefoon op via de Pixel 4a (GPR) met de VPN op Antwerpen en kijken via F1TV (Android Tablet) met casten naar de Google tv ingebouwde chromecast. Gigabit verbinding van Ziggo en ook dikke problemen in Q3, eerst viel Olav Mol weg en daarna liet de kwaliteit van F1TV Pro het echt afweten, hopelijk is het morgen beter. Ik kan ook niet zonder Olav Mol, zonder hem klopt er iets niet bij F1 zeggen mijn hersens.Coenen schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:21:
Hier vandaag alles prima F1TV via AppleTV en KPN internet. Via VPN naar Olav geluisterd op m'n telefoon.
Ik heb F1TV via chromecast google tv. Gelukkig geen haperingen of slecht beeld gehad met de kwalificatie. Wel balen voor de tweakers die problemen ondervinden. Als ik het zo bekijk dan is streaming kanaal voor F1 nog geen betrouwbaar vooruitgang dan een lineaire tv kanaal.
Hier ben ik uiteindelijk voor de Viaplay via Ziggo gegaan en vandaag gekeken op kanaal 200 op mijn mediabox zonder problemen. Het kost wat, maar stabiel kijken is ook wat waard.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen