Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinweer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-01-2024
Hey jongens hebben jullie dit ook bij je achterwielen dat ziet er echt niet uit al roestvorming gaat gelijk Jeep benaderenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNIXA92n8p79iK2LlbflSnvM0aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p89HHKQ6ZcyFNmtmOUftTbOr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzDVhj1fWSk90BnNvOgb8daXemg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiOYSKXjSVJ16wrNq0Pt8H87.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Sinds eind maart aan het wachten en vandaag dan ook eindelijk een Jeep. Mijn grootste verbazing is dat er geen automatten bij zitten. Afdekklepje wordt nageleverd, release bij levering was FW 1.26.30.43 daarna stond er een update klaar (29/12/2023) AOTA_OCTOBER2023_1366462477. Grootste ergenis van het design is dat de lampen van de richtingaanwijzers 's avonds behoorlijk fel zijn en bijna irritant als je omkijkt om in te halen. En alle lampjes van de knoppen onder het middendisplay staan uit, je kan niet zien wat welke knop doet. En die wel brandt is erg fel. Helderheid stond al minimaal. Maar verder geen verkeerde auto, maar voor deze kwaliteit vind ik de prijs wel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Gisteren voor het eerst een lange(re) retour trip gehad .
Bij vertrek gaf de Jeep aan voor 360 sap te hebben
De retour trip was 2x145 km dus ruim voldoende zou je zeggen.
Alleen op de terug weg moest ie echt nog wel even aan de snel lader ...
Gaf aan nog 30 km te hebben terwijl ik er zeker nog 90 moest
Dus ipv 360-290 : 70 km over kwam ik 60 tekort
Das toch geen normale marge ?
Of kan het zijn dat de boordcomputer nog km moet maken om je auto en rijgedrag te kunnen analyseren en zo een realistische range te tonen ?
Hele route was 95% snelweg op cruise max toegestane snelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35
EVs zijn nu eenmaal het minst efficiënt op de snelweg, en juist heel efficiënt in de stad of dorp. Het hangt er ook vanaf welke maximumsnelheid er gold. Met 130km/u gaat je batterij veel sneller leeg dan bij 100km/u.
Stellantis-EVs hebben er ook een handje van het bereik te optimistisch in de schatten. Een goede inschatting is om van het aangegeven WLTP-bereik zo'n 20-30% af te trekken. Dus ipv 400 km is het bereik van de Jeep Avenger (en de andere Stellantis-auto's met dezelfde motor/batterij) ruwweg gemiddeld zo'n rond de 300km. En als je vooral snelweg-kilometers maakt op 100-130km/u, is het bereik veel lager dan wanneer je vooral bebouwde kom en provinciale wegen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Of-Aaargh schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:46:
EVs zijn nu eenmaal het minst efficiënt op de snelweg, en juist heel efficiënt in de stad of dorp. Het hangt er ook vanaf welke maximumsnelheid er gold. Met 130km/u gaat je batterij veel sneller leeg dan bij 100km/u.
Stellantis-EVs hebben er ook een handje van het bereik te optimistisch in de schatten. Een goede inschatting is om van het aangegeven WLTP-bereik zo'n 20-30% af te trekken. Dus ipv 400 km is het bereik van de Jeep Avenger (en de andere Stellantis-auto's met dezelfde motor/batterij) ruwweg gemiddeld zo'n rond de 300km. En als je vooral snelweg-kilometers maakt op 100-130km/u, is het bereik veel lager dan wanneer je vooral bebouwde kom en provinciale wegen doet.
Dat weet ik en is ook niet mijn punt .
Gaat me om het verschil in wat ie aangeeft en de werkelijkheid.
Dan kan je net zo goed zonder boordcomputer rijden.
Zelfs met een bereik van 300 had ie het retourtje nog moeten halen.
En van alle tests en gebruikerservaringen las ik juist dat de Jeep een realistisch bereik toont

[ Voor 8% gewijzigd door Berry0299 op 12-11-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 13:52
Ik rijd regelmatig naar Gilze voor mijn werk, 125 km voor een retourtje. Meestal kost me dat exact 40% van de accu. Ik merk dan dat de heenreis me meer kost dan de terugreis, omdat ik op de terugweg wind mee heb ;-) Ik rijd dus ongeveer 300km op een accu. Het is nu ook wel wat kouder, ik ga er voorzichtig vanuit dat het in de zomer wel wat verder kan.

Ik rijd dan wel op de eco modus en probeer zoveel mogelijk met de stroom mee te rijden, en niet (veel) harder dan 100.

[ Voor 14% gewijzigd door Piepertie op 12-11-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 22:00
Martinweer schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:08:
Hey jongens hebben jullie dit ook bij je achterwielen dat ziet er echt niet uit al roestvorming gaat gelijk Jeep benaderen[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben nog aan het wachten op mijn Jeep, maar mijn tijdelijke aanloopwagen was ook nieuw ( Skoda Kamiq ) en had dit ook in het begin , ik denk dat dit misschien normaal is , nu meer dan een half jaar later is het weg... Ik kan verkeerd zijn he, maar ik schrok er toen ook van dat een week oude auto roest op de remschijven had. Het roest op de bovenste foto ( niet op de remschijven) is wel zorgwekkender...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnA
Berry0299 schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:03:
[...]

Dat weet ik en is ook niet mijn punt .
Gaat me om het verschil in wat ie aangeeft en de werkelijkheid.
Dan kan je net zo goed zonder boordcomputer rijden.
Zelfs met een bereik van 300 had ie het retourtje nog moeten halen.
En van alle tests en gebruikerservaringen las ik juist dat de Jeep een realistisch bereik toont
Het heeft echt te maken met hoe snel je gaat , in een test : 90km/h = 349 km , 120km/h = 231km
YouTube: Jeep Avenger range test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raby
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-08-2024
Dag allen
Sinds 2 weken ben ik een tevreden eigenaar van een FE. Alles leek prima in orde, alles zat erbij maar ik hoorde een raar geluid bij bochten; terug naar de dealer en ze konden het makkelijk oplossen (metalen plaat tegen de riemschijf :/ )
Range is ong. 270-300 km bij bewust rijden!

Menu is niet echt intuïtief maar kan er mee leven!
Enige wat ik mis is de binnenverlichting als ik de auto ontgrendel of een deur open zet. Deze blijft uit en kan nergens vinden hoe die in of uit te schakelen. In het boekje wordt niks over vermeldt. Volgens de dealer zou die erop moeten zitten…. Maar weet zelf niet hoe.
Heeft de rest het automatisch of ? Iemand toevallig een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quamel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Gaat niet automatisch bij mij, je moet je handen over de lampen heen zwaaien en dan gaan ze aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44
Raby schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:06:
Dag allen
Sinds 2 weken ben ik een tevreden eigenaar van een FE. Alles leek prima in orde, alles zat erbij maar ik hoorde een raar geluid bij bochten; terug naar de dealer en ze konden het makkelijk oplossen (metalen plaat tegen de riemschijf :/ )

Enige wat ik mis is de binnenverlichting als ik de auto ontgrendel of een deur open zet. Deze blijft uit en kan nergens vinden hoe die in of uit te schakelen. In het boekje wordt niks over vermeldt. Volgens de dealer zou die erop moeten zitten…. Maar weet zelf niet hoe.
Wat voor geluid was het? Een hard en duidelijk geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:53
Je moet in de Instellingen de opties Instapverlichting, Uitstapverlichting en Welkomstverlichting even uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Dag allen

Binnenverlichting handmatig aanzetten
Uitstappen op slot doen ,licht gaat uit
Dan weer openen dan zou het weer aan moeten gaan
Als je het ooit met de hand hebt uitgezet doet ie niet meer mee in de open en sluit cyclus blijkbaar
Tenminste bij mij was dat
In het menu kan je alleen de duur vh aangaan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinweer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjdEDXFc0r8053bblL7ca0BEW_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJzEHjskTLbFxiw6lfCSnBg7.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste keer met de dakdragers goed bevallen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 19:39
Martinweer schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:09:
[Afbeelding]

Merk je veel aan je verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnA
Martinweer schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:09:
[Afbeelding]

Zijn het universele of specifiek voor Jeep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinweer
pepijnA schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:16:
[...]

Zijn het universele of specifiek voor Jeep?
Deze zijn originele
Maar ze zijn denkt ik gewoon van thule:) met jeep erop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cnz
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-05 19:22

cnz

NA een mislukte update bij de dealer beland, om 13:15 de sleutel afgegeven om 15:40zit ik nog te wachten…..update inderdaad vastgelopen en nu is er een lang proces aan de gang waarbij de analyse extreem traag verloopt. Om 16:40 krijg ik de sleutels terug met de mededelingen het niet opgelost is. Er wordt een melding bij Jeep/Stellantis gedaan waarop er binnen 24 uur geregeerd dient te worden……..de auto rijdt lekker maar ben toch teleurgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Ai, dat is balen. Ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden. Misschien een hardwarematig defect waardoor de update vastloopt. Of is dat alleen bij Windows? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnz

cnz

Ik twijfel vanaf het begin aan de infotainment: 15 km na aankoop liep het al vast maar was nog bruikbaar, nu kan niet eens de radio aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quamel
Denk dat ze er wel bij de dealer naar hebben gekeken maar als je onder instelling naar updates gaat staat er dan een update die je kan uitvoeren tussen? Die stond er bij mij wel nadat de update mislukte en na een half uur deed de auto weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnz

cnz

Het probleem is dat je niets kan zien omdat het scherm In het midden op zwart staat, zelfs de radio kan je niet aanzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 21:56
Ook nieuw hier met een Longitude Business Pack in Sun Yellow.
Op 1 november opgehaald en de eerste 1600 km. staan er al op. Auto bevalt prima en zo’n rijdende computer bevalt snel. Tot nu toe probleemloos. Het bereik ligt bij mij nu ook net rond de 300 km.

Ik heb het hele topic gelezen (leuk!) en herken wel wat dingen. De belangrijkste zijn het ontbreken van de afdekking van de middenconsole (alhoewel ik me afvraag hoe praktisch dat is en of ik die echt ga gebruiken, even afwachten in de praktijk straks), maar vooral de app. Ik heb nog niet eerder elektrisch gereden, maar kan het wel vergelijken met app’s van collega’s met andere merken.

De app is hopeloos. Geen real-time info, dat moet je steeds refreshen, onrealistische oplaadtijden, en een (voor mij) slechte UI. Dat doen andere merken toch echt een stuk beter. Ik gebruik de app eigenlijk niet meer. Alleen het klimaat regel ik op afstand maar dat is eenzelfde programma. Bij Fastned gebruik ik hun app om de laadsessie te volgen, en ik krijg een mail zodra een laadsessie wordt gestart of voltooid is dus dat is bij laden aan de publieke paal ook prima. Ik gebruik de 50five GO app om beschikbaarheid van laadpalen in de buurt te zien (en daarbij verbaast het me hoeveel palen er “buiten gebruik”, zijn dus defect of met een storing kampen).

Buiten de auto zelf had ik een probleempje met mijn oplaad tag, die is zojuist gereset en zou nu goed moeten werken.

Tot nu toe heel tevreden over de auto en het rijden zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Dekkert schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:32:
Ook nieuw hier met een Longitude Business Pack in Sun Yellow.
Op 1 november opgehaald en de eerste 1600 km. staan er al op. Auto bevalt prima en zo’n rijdende computer bevalt snel. Tot nu toe probleemloos. Het bereik ligt bij mij nu ook net rond de 300 km.

Ik heb het hele topic gelezen (leuk!) en herken wel wat dingen. De belangrijkste zijn het ontbreken van de afdekking van de middenconsole (alhoewel ik me afvraag hoe praktisch dat is en of ik die echt ga gebruiken, even afwachten in de praktijk straks), maar vooral de app. Ik heb nog niet eerder elektrisch gereden, maar kan het wel vergelijken met app’s van collega’s met andere merken.

De app is hopeloos. Geen real-time info, dat moet je steeds refreshen, onrealistische oplaadtijden, en een (voor mij) slechte UI. Dat doen andere merken toch echt een stuk beter. Ik gebruik de app eigenlijk niet meer. Alleen het klimaat regel ik op afstand maar dat is eenzelfde programma. Bij Fastned gebruik ik hun app om de laadsessie te volgen, en ik krijg een mail zodra een laadsessie wordt gestart of voltooid is dus dat is bij laden aan de publieke paal ook prima. Ik gebruik de 50five GO app om beschikbaarheid van laadpalen in de buurt te zien (en daarbij verbaast het me hoeveel palen er “buiten gebruik”, zijn dus defect of met een storing kampen).

Buiten de auto zelf had ik een probleempje met mijn oplaad tag, die is zojuist gereset en zou nu goed moeten werken.

Tot nu toe heel tevreden over de auto en het rijden zelf.
Bij mij had de verkoper zijn eigen "ïpadhoes"uit zijn eigen auto gehaald voor de aflevering.
Waarschijnlijk bang dat ik zou blijven contacten waar die bleef :) aangezien er nogal wat aan vooraf ging voor ik hem uiteindelijk kon ophalen.
Ik vind de bak zonder die hoes geen gezicht echt een soort echoput in je auto.
Wel absurd dat ze dat ding wel ontwikkelen maar niet kunnen leveren en dat al maanden lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Zonder afdekking is het inderdaad een heel gat, daar gaat die afdekking zeker verbetering brengen.

Maar ik die bak gebruik ik altijd, voor het draadloos laden van mijn iPhone. Ik ben benieuwd hoe makkelijk die draadloze lader straks nog bereikbaar is met die afdekking erop. We gaan het zien, de dealert heeft het over einde dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Die draadloze lader is voor mij onbruikbaar. Binnen een half uur is mijn mobiel overhit i.c.m. Android Auto. Best wel een irritatiepuntje moet ik erbij zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Piepertie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:44:
Die draadloze lader is voor mij onbruikbaar. Binnen een half uur is mijn mobiel overhit i.c.m. Android Auto. Best wel een irritatiepuntje moet ik erbij zeggen.
Wat ik persoonlijk irritant vindt dat je hem niet kan verschuiven zelf
Heb een klaptelelfoon die is zo compact dat ie niet laadt ,dwz laadt wel maar bij elke stuur en rem actie verschuift ie
Was handig geweest als je hem zou kunnen fixeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb wel iets waar ik me mateloos aan erger, en dat is een bepaald geluid dat van linksvoor lijkt te komen (uiteraard gezien van achter het stuur). Ik kom er maar niet achter wat het is, wind, de elektrische kachel dat een storend geluid maakt of iets anders.

Mijn gevoel zegt dat een electrisch onderdeel voor dat storende geluid zorgt. Voor nu kom ik niet verder dan het op een zoemend / knisperend geluid lijkt zoals je wel eens hebt bij een slecht stopcontact.

Wat ik wel weet is dat als je het eenmaal hoort je erop gaat letten en het begint me dusdanig te irriteren dat ik tijdens het rijden bijna nergens anders aan denk.

Ik kan het geluid niet goed onder woorden brengen en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. Herkent iemand een (zoemend/storten) geluid dat komt van linksvoor? Het lijkt nog het meest voor te komen als ik van het stroompedaal af ga. Ik heb breaking mode uitgezet om te kijken of het daarmee soms te maken had maar dat maakte geen verschil.

Ik heb een opname gemaakt en je kan het horen, alhoewel niet zo duidelijk als in de auto. Ik zoek alleen nog even een makkelijke manier om het bestand met jullie te delen.

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 15-11-2023 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
outlandos schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:19:
Ik heb wel iets waar ik me mateloos aan erger, en dat is een bepaald geluid dat van linksvoor lijkt te komen (uiteraard gezien van achter het stuur). Ik kom er maar niet achter wat het is, wind, de elektrische kachel dat een storend geluid maakt of iets anders.

Mijn gevoel zegt dat een electrisch onderdeel voor dat storende geluid zorgt. Voor nu kom ik niet verder dan het op een zoemend geluid lijkt zoals je wel eens hebt bij een slecht stopcontact.

Wat ik wel weet is dat als je het eenmaal hoort je erop gaat letten en het begint me dusdanig te irriteren dat ik tijdens het rijden bijna nergens anders aan denk.

Ik kan het geluid niet goed onder woorden brengen en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. Herkent iemand een (zoemend/storten) geluid dat komt van linksvoor? Het lijkt nog het meest voor te komen als ik van het stroompedaal af ga. Ik heb breaking mode uitgezet om te kijken of het daarmee soms te maken had maar dat maakte geen verschil.

Ik heb een opname gemaakt en je kan het horen, alhoewel niet zo duidelijk als in de auto. Ik zoek alleen nog even een makkelijke manier om het bestand met jullie te delen.
Ik herken je verhaal wel een beetje. Ik hoor een soms een wat suizend geluid, een beetje zoals de formule e klinkt als ze de batterij snel leeg trekken.

Ook heb ik regelmatig een voelbare diepe brom. Ik weet niet of dit van de verwarming, airco of warmtepomp is. Herken jij die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Piepertie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:44:
Bij mij is dat wat wisselend, maar overwegend positief (i.c.m. Apple CarPlay).
Heb je nog veel ander apps op de achtergrond draaien?

Wat ik wel merk is dat het nogal kritisch is waar je telefoon ligt. Bij mij glijd hij tijdens het rijden wat omlaag en verliest contact (zal ook aan het hoesje liggen :+ ) . Het beste ligt mijn iPhone dwars, boven die twee ‘nokjes’ , dan laad hij wel goed op, met een normale warmteontwikkeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Baassii schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:49:
[...]

Ik herken je verhaal wel een beetje. Ik hoor een soms een wat suizend geluid, een beetje zoals de formule e klinkt als ze de batterij snel leeg trekken.

Ook heb ik regelmatig een voelbare diepe brom. Ik weet niet of dit van de verwarming, airco of warmtepomp is. Herken jij die ook?
Suizend geluid kan je het ook noemen, maar het lijkt mijn inziens meer op een knisperend geluid.

Die voelbare diepe brom herken ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raby

Mijn gevoel zegt dat een electrisch onderdeel voor dat storende geluid zorgt. Voor nu kom ik niet verder dan het op een zoemend / knisperend geluid lijkt zoals je wel eens hebt bij een slecht stopcontact.

Dat had ik ook, beide voor banden 🛞
Dealer werd gek en gelijk afspraak ingepland. Na een uur was het geholpen, ‘mwas een metalen plaat tegen de riemschijf’’
Ik weet niet wat het was maar geluid is weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Raby schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:30:
[...]

Dat had ik ook, beide voor banden 🛞
Dealer werd gek en gelijk afspraak ingepland. Na een uur was het geholpen, ‘mwas een metalen plaat tegen de riemschijf’’
Ik weet niet wat het was maar geluid is weg!
Een metalen plaat tegen de riemschijf? Dat klinkt heftig...

Maar jij had het geluid alleen in bochten toch en het was bij jou een hard geluid? Dat is het bij mij niet: luid niet, wel irritant.

• Piepertie
Dekkert schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:59:
[...]

Heb je nog veel ander apps op de achtergrond draaien?
Alleen Spotify en Flitsmeister, die starten standaard op maar gebruik ik niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35
Piepertie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 00:12:
[...]

Alleen Spotify en Flitsmeister, die starten standaard op maar gebruik ik niet altijd.
Flitsmeister is bij mij ook een app die ervoor zorgt dat mijn telefoon erg warm wordt bij draadloos opladen. Sowieso elke app die constant GPS gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quamel
Nu ben ik wel echt benieuwd, je zou het kunnen uploaden via: https://vocaroo.com/upload

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Quamel schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:06:
[...]

Nu ben ik wel echt benieuwd, je zou het kunnen uploaden via: https://vocaroo.com/upload
https://voca.ro/1oQwv1pD3W8B

Rond seconde 17 begint het en vanaf seconde 45 tot aan het einde hoor je het ook "goed".

Betreft dus het knisperende geluid op de achtergrond.

• Rawkixx
  • Laatst online: 16-11-2023
Goedemorgen allen! We hebben hier sinds deze week ook de Avenger in ontvangst mogen nemen.

Een paar dingen vallen me op...

- De koplampen zitten vol vocht. Hadden meer mensen dat, en trekt dat nog weg?
We krijgen af en toe ook storing op het dimlicht rechtsvoor.

- Tijdens het laden maakt hij een zoemend/brommend geluid, is dat normaal?

- Het handsfree openen van de achterklep werkt ineens niet meer. Het staat wel geactiveerd in de software.

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Rawkixx schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:10:
Goedemorgen allen! We hebben hier sinds deze week ook de Avenger in ontvangst mogen nemen.

- Het handsfree openen van de achterklep werkt ineens niet meer. Het staat wel geactiveerd in de software.
vocht in de koplampen is normaal volgens het instructieboekje. Verdwijnt vanzelf. Achterklep geeft bij meer eigenaren problemen. Bij mij gaat hij niet meer dicht / geeft alleen een pieptoon. Heb hier morgen een afspraak staan bij de dealer.

Zoemend geluid bij laden is normaal.

• Piepertie
Of-Aaargh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:22:
[...]

Flitsmeister is bij mij ook een app die ervoor zorgt dat mijn telefoon erg warm wordt bij draadloos opladen. Sowieso elke app die constant GPS gebruikt.
Het lukt me ook niet om flitsmeister standaard uit te zetten. Ik heb in de instellingen de optie 'automatisch starten bij bluetooth verbinding' uitgezet maar alsnog start hij altijd op. In Android Auto zelf kan ik niet vinden welke apps automatisch moeten starten en welke niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
outlandos schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:03:
[...]

https://voca.ro/1oQwv1pD3W8B

Rond seconde 17 begint het en vanaf seconde 45 tot aan het einde hoor je het ook "goed".

Betreft dus het knisperende geluid op de achtergrond.
Ik ga er op letten, maar vooralsnog komt het geluid me niet bekend voor. Toen je het erover had dacht ik eerst aan de A/C of de warmtepomp, maar zo te horen is dat het niet.

• Piepertie
Rawkixx schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:10:

Het vocht in de koplampen viel me ook al op (en tegen). Maar ik lees net dat dat normaal is :-)
Handsfree achterklep heb ik ook nog niet helemaal door. Ik heb wel gevonden dat je niet met je voet 'onderlangs' moet zwaaien maar meer een beweging moet maken alsof je tegen je achterbumper aan schopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raby
outlandos schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:59:
[...]

Een metalen plaat tegen de riemschijf? Dat klinkt heftig...

Maar jij had het geluid alleen in bochten toch en het was bij jou een hard geluid? Dat is het bij mij niet: luid niet, wel irritant.
Ja ik had dus bij stationair or rechtdoor dat irritante (tril/zoom, lijkt bijna digitaal) en bij bochten het metaal tegen metaal geluid
Beide geluiden zijn weg na de laatste bezoek aan de dealer.

• outlandos
Raby schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:12:
[...]

Ja ik had dus bij stationair or rechtdoor dat irritante (tril/zoom, lijkt bijna digitaal) en bij bochten het metaal tegen metaal geluid
Beide geluiden zijn weg na de laatste bezoek aan de dealer.
Ja ik heb het ook bij stationair draaien. En "tril/zoom, bijna digitaal" is een zeer accurate omschrijving!

Zou ik misschien de gegevens mogen van jouw Jeep dealer, en bij voorkeur een naam of kenteken zodat ik even gericht kan vragen wat ze hebben gedaan om het op te lossen? Mag uiteraard ook per DM (direct message).

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 16-11-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
outlandos schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:40:
[...]

Ja ik heb het ook bij stationair draaien. En "tril/zoom, bijna digitaal" is een zeer accurate omschrijving!

Zou ik misschien de gegevens mogen van jouw Jeep dealer, en bij voorkeur een naam of kenteken zodat ik even gericht kan vragen wat ze hebben gedaan om het op te lossen? Mag uiteraard ook per DM (direct message).
Dat zou ik ook graag weten. Met enige overdrijving zou ik zeggen dat het lijkt alsof er een benzinemotor in het vooronder ligt. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hem
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

Hier nog steeds problemen met de app. Ik kon 4 verschillende gebeurtenissen/laadtijden ingeven in de app.
Dat is handig omdat we een flexibel energiecontract hebben. Een dag van tevoren krijg je de uurtarieven van de volgende dag. Tot 1.5 week geleden ging dat goed. Nu zitten de knoppen vast en bestaat de mogelijkheid niet meer. Gebeld met de dealer en die verwijst weer naar Jeep, ze kunnen niets met de app. Wel hebben ze een mail gestuurd naar Jeep. Ik heb zelf gebeld met de klantenservice van Jeep maar die verwijzen weer naar de dealer. Ik heb ook een contactformulier aangemaakt maar ook daar komt geen enkele reactie. Wellicht iemand hier die een oplossing heeft waardoor het uitgesteld laden weer mogelijk is via de app?

[ Voor 22% gewijzigd door Hem op 18-11-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Baassii schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:35:
[...]

Dat zou ik ook graag weten. Met enige overdrijving zou ik zeggen dat het lijkt alsof er een benzinemotor in het vooronder ligt. 😃
Haha nou zo zou ik het niet willen overschrijven. Maar een getril/zoom/geknisper dat iets weg heeft van digitaal is 100% de juiste omschrijving.

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 17-11-2023 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
Vandaag bij de dealer geweest voor de achterklep. Probleem gevonden. Sensor + een ander onderdeel linkerkant moet worden vervangen. Onderdelen zijn helaas niet op voorraad. We wachten maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik trek het gezoem echt niet meer. Hoop snel op een reactie van Raby en ga dan nadenken hoe ik dit het best kan aanpakken.

Heb wel nieuwe firmware update gehad en installatie ging gelukkig goed. In de app merk ik weinig verschil, misschien iets sneller maar nog steeds staat de voertuiglocatie op niet beschikbaar. Nou vind ik dat 100x minder belangrijk dan dat vervelende geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
outlandos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:32:
Ik trek het gezoem echt niet meer. Hoop snel op een reactie van Raby en ga dan nadenken hoe ik dit het best kan aanpakken.

Heb wel nieuwe firmware update gehad en installatie ging gelukkig goed. In de app merk ik weinig verschil, misschien iets sneller maar nog steeds staat de voertuiglocatie op niet beschikbaar. Nou vind ik dat 100x minder belangrijk dan dat vervelende geluid.
Ben wel erg benieuwd naar het geluid. Woon je toevallig in de buurt van Utrecht of Dordrecht? Kan ik ff luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Odeklontje schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:43:
Sinds eind maart aan het wachten en vandaag dan ook eindelijk een Jeep. Mijn grootste verbazing is dat er geen automatten bij zitten. Afdekklepje wordt nageleverd, release bij levering was FW 1.26.30.43 daarna stond er een update klaar (29/12/2023) AOTA_OCTOBER2023_1366462477. Grootste ergenis van het design is dat de lampen van de richtingaanwijzers 's avonds behoorlijk fel zijn en bijna irritant als je omkijkt om in te halen. En alle lampjes van de knoppen onder het middendisplay staan uit, je kan niet zien wat welke knop doet. En die wel brandt is erg fel. Helderheid stond al minimaal. Maar verder geen verkeerde auto, maar voor deze kwaliteit vind ik de prijs wel hoog.
Zo 1 weekje verder en de eerste 1800+ km weer op de teller. Om terug te komen op de knoppen in de middenconsole, het beste is om de brightness op 1 te zetten en niet op 0. Dan is de tekst nog wel leesbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNoVMMdoNxV3kOL_p_JlAwg7MUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TSo1Cc1ab1abnI0Hgrcjijxp.png?f=fotoalbum_large

Is het iemand al gelukt om met 100kW te laden? Bij FastNed haal ik max. 75 kW in en piek en daarna zakt het al snel naar 50 kW. Is het ergens een instelling in de Jeep Anger?

En wat is het wachtwoord van de publieke wi-fi? In de handleiding kan ik het echt niet vinden, die is niet heel uitgebreid. De Jeep heeft 10 jaar Connect One en 1 jaar Connect Plus, die plus mis ik niet met Carplay.

De auto is vrij goed geïsoleerd volgens mij want de combi verwarming/AC is soms nog even wennen wat de goeie instellingen zijn. Soms kijk ik in de achteruitkijkspiegel en lijkt het wel een filmscene.

Afbeeldingslocatie: https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/02/Titanic-Rose-Car-Window.jpg

Nieuwe ergenis: als ik de radio uit heb en ik wissel van D naar R gaat de radio weer aan... :(
Als ik in Reverse ga dan heb ik concentratie nodig, heb het toch niet voor niks gemute. :o

[ Voor 12% gewijzigd door Odeklontje op 18-11-2023 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Baassii schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:22:
[...]

Ben wel erg benieuwd naar het geluid. Woon je toevallig in de buurt van Utrecht of Dordrecht? Kan ik ff luisteren.
Zie hier voor de opname:

outlandos in "Jeep Avenger elektrisch - deel 1"

Ik werk wel eens in de 2 weken in Utrecht naar woon er niet in de buurt. Ik ga morgen bellen met de dealer.

Dat plaat op plaat geluid in de bochten van @Raby herken ik niet, maar dat tril/zoom geluid bij rechtdoor rijden en zelfs in stationair dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Weer een irritant dingetje "ontdekt"
Als je navigeert met Google maps toont ie dat ook netjes voor je .
Alleen daar staat de aankomsttijd dan in pm of am ipv 24 uurs klok.
Alles staat goed in de instellingen ook op Maps zelf toont ie aankomst in 24 uur tijdsaanduiding.
Alleen dus niet voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Ik stoor me een beetje aan de slechte ruitenwissers. Die geven nu al zoveel strepen dat ze maar blijven wissen ook al is het droog of rijd je een parkeergarage binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:38:
Weer een irritant dingetje "ontdekt"
Als je navigeert met Google maps toont ie dat ook netjes voor je .
Alleen daar staat de aankomsttijd dan in pm of am ipv 24 uurs klok.
Alles staat goed in de instellingen ook op Maps zelf toont ie aankomst in 24 uur tijdsaanduiding.
Alleen dus niet voor je
Hier valt dat niet op want ik heb al mijn devices ingesteld op Amerikaanse tijdsweergave, dus bijv nu bij 7:45 :+

Edit: de app is trouwens ook na de update van de auto naar versie 26 nog steeds ruk. Geeft nu weer aan dat de auto plugged (aangesloten) is, maar dat klopt niet. Gps werkt ook nog steeds niet. En op emails reageert Stellantis niet.

[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 19-11-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:47:
En op emails reageert Stellantis niet.
Heb je het e-mailadres uit deze post van mij al eens geprobeerd?
Ik heb vanaf dat e-mailadres al twee keer na enige tijd een reactie gekregen, incl. een ticketnummer voor eventuele replies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hem
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

De app werkt bij mij nog steeds niet of niet goed. Heb op verschillende manieren getracht om het bij Jeep onder de aandacht te brengen. Men reageert op geen enkele manier. After sales is bedroevend slecht.
Heb de app nu verwijderd om ergenis te voorkomen, auto zelf is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:55:
[...]

Heb je het e-mailadres uit deze post van mij al eens geprobeerd?
Ik heb vanaf dat e-mailadres al twee keer na enige tijd een reactie gekregen, incl. een ticketnummer voor eventuele replies.
Ik ben toevallig vanmorgen gebeld door iemand van Jeep. De app zou nu moeten werken maar helaas. Nu moet ik terugbellen maar niemand neemt op... To be continued.

Ik ga vanmiddag trouwens naar de dealer om te kijken naar het zoom-tril geluid. Also to be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 15:45
Msc jeep schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

En waar zitten deze sensoren.
2 plastic plaatjes onder de klep. 1 rechts en 1 links

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
Vandaag een hele grote irritatie. Alle schermen zijn uitgevallen tijdens het rijden. Doodeng. Staat nu bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quamel
Ik vind het een heel mooi ding, maar alle software problemen vind ik wel irritant worden. Vandaag wou mijn cruise control maar niet activeren. Kreeg steeds de melding activering geweigerd door omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistijsen
Dag allen

Heb ik ook gehad. Je moet de binnenverlichting aanzetten door lang op de lamp te drukken. Niet kort dan blijft hij aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Quamel schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:01:
Ik vind het een heel mooi ding, maar alle software problemen vind ik wel irritant worden. Vandaag wou mijn cruise control maar niet activeren. Kreeg steeds de melding activering geweigerd door omstandigheden.
Zijn de camera's onder de zijspiegels misschien vies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
outlandos schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:49:
[...]

Ik ben toevallig vanmorgen gebeld door iemand van Jeep. De app zou nu moeten werken maar helaas. Nu moet ik terugbellen maar niemand neemt op... To be continued.

Ik ga vanmiddag trouwens naar de dealer om te kijken naar het zoom-tril geluid. Also to be continued.
Bij de dealer geweest en met dank aan Raby ging dat super snel. Op de werkplaats hebben ze 2 plaatjes bij de remschijven voorin strakker aangezet (nog geen 5 min werk). Die zaten wat los. Het getril/gezoom is nu veel minder. Of het helemaal weg is durf ik nog niet te zeggen, want soms lijkt het of ik het geluid denk te horen (welliswaar veel minder duidelijk) maar weet niet of ik het me dan verbeeld of gewoon geluid van buiten hoor ofzo. Even in de gaten houden dus.

Wat mijn gps locatie betreft in de app. Volgens Jeep staat alles goed aan hun kunt. Ze zeggen dat de dealer gps locatie zeer waarschijnlijk niet heeft aangezet op de board computer van mijn auto. Dat zouden de meeste mensen zo willen omdat ze dan onmogelijk digitaal gevolgd kunnen worden. Nou ik weet niet wie mij zou willen volgen maar ik hou het even zo want de dealer is hier niet om de hoek en dit vind ik het niet waard om weer voor terug te gaan.

Overigens stonden er nog andere 2 Jeep Avengers op de werkplaats...

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 20-11-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
dennistijsen schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:49:
Vandaag een hele grote irritatie. Alle schermen zijn uitgevallen tijdens het rijden. Doodeng. Staat nu bij de dealer.
Dat is meer dan een grote irritatie lijkt me. Dat is gewoon ronduit gevaarlijk en volstrekt onacceptabel. Je bent de 2e in de topic bij wie dat is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
dennistijsen schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:10:
[...]

Heb ik ook gehad. Je moet de binnenverlichting aanzetten door lang op de lamp te drukken. Niet kort dan blijft hij aan.
Ja en dat staat dus totaal niet duidelijk in het instructie "boekje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Quamel schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:01:
Ja had Ik vandaag dus ook
Vroeg me al af welke omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quamel
Piepertie schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:24:
[...]

Zijn de camera's onder de zijspiegels misschien vies?
Zal in de ochtend even schoonmaken voor het wegrijden dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Sinds gistereren weigert de cruisecontrol dienst
"Omstandigheden "
Alle mij bekende sensoren gepoetst nog steeds geen Omstandigheden dat de cruisecontrol werken kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:11:
Sinds gistereren weigert de cruisecontrol dienst
"Omstandigheden "
Alle mij bekende sensoren gepoetst nog steeds geen Omstandigheden dat de cruisecontrol werken kan ...
Vreemd, hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Maar ja ik heb dan weer geen last van vreemde geluiden tijdens het rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:24:
[...]

Maar ja ik heb dan weer geen last van vreemde geluiden tijdens het rijden
Als ik de werkplaats hoorde over het aantal Avengers met los zittende metalen plaatjes bij de remschijven voor (was de oorzaak van het vreemde geluid) dan zou ik het even afkloppen als ik jou was. Want wat niet is kan nog komen (ik had in het begin ook nergens last van).

Edit:

Ik krijg net een email van mijn dealer:
Goedendag.

Mocht er bij uw nieuwe Jeep Avenger een melding komen van een nieuwe update, wilt u deze dan NIET activeren?

Er is namelijk een fout opgetreden in deze update.

Zodra er nieuws beschikbaar is, zullen wij u direct informeren.

Met vriendelijke groet, Cordiali Saluti, Best Regards, Cordialement, Herzliche Grüße,

[ Voor 49% gewijzigd door outlandos op 21-11-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Wat is dan de laatste 'goede' versie?

De cruise control geeft bij mij ook vaak de genoemde melding, maar uiteindelijk lukt het me altijd wel. Ik krijg mijn vinger er niet achter wat het nou precies veroorzaakt. Misschien rijd ik op dat moment te hard, of te dicht op de lijn, te dicht op mijn voorganger, ik heb geen idee. Maar op een gegeven moment gaat hij toch aan.

#edit, ik kan het probleem niet meer reproduceren, het werkt nu gewoon altijd. Misschien had het bij mij gewoon met de regen te maken.

[ Voor 96% gewijzigd door Piepertie op 21-11-2023 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:28:
Wat is dan de laatste 'goede' versie?
Aanname mijnerzijds: ik denk dat de update naar 26 niet bij iedereen goed verloopt, met completely bricked systemen tot gevolg. We hebben hier in dit topic ook al 2 mensen gehad met problemen waarbij er bij 1 iemand zelfs de dealer niet kon helpen.

Ze zijn wel vrij laat met deze waarschuwing want volgens mij zitten de meeste al op 26 inmiddels.

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 21-11-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Hem schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:31:
De app werkt bij mij nog steeds niet of niet goed. Heb op verschillende manieren getracht om het bij Jeep onder de aandacht te brengen. Men reageert op geen enkele manier. After sales is bedroevend slecht.
Heb de app nu verwijderd om ergenis te voorkomen, auto zelf is prima.
Ik heb zojuist een mail gestuurd (info.connectivity at stellatis punt com). Ik vond de app al heel erg matig, maar sinds zaterdag is die echt compleet onbruikbaar.

Merken meer rijders hier een verandering sinds dit weekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Dekkert schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:45:
[...]

Ik heb zojuist een mail gestuurd (info.connectivity at stellatis punt com). Ik vond de app al heel erg matig, maar sinds zaterdag is die echt compleet onbruikbaar.

Merken meer rijders hier een verandering sinds dit weekend?
Hier geen verandering, nog steeds matig (langzaam, gps werkt niet, maar het belangrijkste doet het wel: accu percentage aangeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Over update gesproken .
Zou wel handig zijn als je routes kan plannen incl. laadstops .
DWZ dat ie zelf de stops aangeeft
Ik heb het nog niet ontdekt.
Alleen de 1e twee in de buurt geeft ie aan maar de rest vd route moet je zelf op zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
In Duitsland is onderstaande brief naar Avenger BEV eigenaren gestuurd. Benieuwd of dat straks ook voor NL-eigenaren van toepassing gaat worden. Aan de andere kant: de BEV's in Duitsland zijn veel eerder geleverd dan in NL, dus wellicht is dit in het fabrikageproces tussentijds al aangepast. Afwachten maar weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lwaz8BpeC6g4AukP79doVjPkvu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTuq7eJR7vL59s8ZYFxA231N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Berry0299 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:27:
Over update gesproken .
Zou wel handig zijn als je routes kan plannen incl. laadstops .
DWZ dat ie zelf de stops aangeeft
Ik heb het nog niet ontdekt.
Alleen de 1e twee in de buurt geeft ie aan maar de rest vd route moet je zelf op zoek
Helemaal mee eens. Het kan nu idd (nog?) niet. Het voordeel van een geïntegreerde nav in een EV zou juist moeten zijn dat er directe toegang tot de data van de auto is, waardoor een dergelijke dynamische routeplanning mogelijk wordt. Zou eigenlijk standaard op een EV moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:47:
In Duitsland is onderstaande brief naar Avenger BEV eigenaren gestuurd. Benieuwd of dat straks ook voor NL-eigenaren van toepassing gaat worden. Aan de andere kant: de BEV's in Duitsland zijn veel eerder geleverd dan in NL, dus wellicht is dit in het fabrikageproces tussentijds al aangepast. Afwachten maar weer...

[Afbeelding]
Mijn Duits is niet zo goed, wat is het probleem precies, accu gerelateerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:46
outlandos schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:15:
[...]

Mijn Duits is niet zo goed, wat is het probleem precies, accu gerelateerd?
Er zit geen “Homologationsetikett” op de accu. Heel simpel gezegd: er mist een sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
Ik heb er flink de balen van. Auto staat met defectschermen bij de dealer die er pas over 10 dagen naar gaat kijken en in de tussentijd geen vervangend vervoer levert.
Ben helemaal klaar met Jeep. Wat n k service. En wat veel fouten in een nieuwe auto. Levensgevaarlijk ook. Je weet niet wat je overkomt als ineens je dashboard uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
outlandos schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:32:
[...]

Aanname mijnerzijds: ik denk dat de update naar 26 niet bij iedereen goed verloopt, met completely bricked systemen tot gevolg. We hebben hier in dit topic ook al 2 mensen gehad met problemen waarbij er bij 1 iemand zelfs de dealer niet kon helpen.

Ze zijn wel vrij laat met deze waarschuwing want volgens mij zitten de meeste al op 26 inmiddels.
Ik heb nog geen update ontvangen / zit nog op de oude versie. Buiten mijn achterklep verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
dennistijsen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:20:
Ik heb er flink de balen van. Auto staat met defectschermen bij de dealer die er pas over 10 dagen naar gaat kijken en in de tussentijd geen vervangend vervoer levert.
Ben helemaal klaar met Jeep. Wat n k service. En wat veel fouten in een nieuwe auto. Levensgevaarlijk ook. Je weet niet wat je overkomt als ineens je dashboard uitvalt.
Is de dealer cq Jeep cq je verzekeraar niet verplicht om vervangend vervoer te regelen als de reparatie langer duurt dan 2 werkdagen ?
Msc jeep schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:25:
[...]
Ik heb nog geen update ontvangen / zit nog op de oude versie. Buiten mijn achterklep verder geen problemen.
Ik vermoed dat Jeep de uitrol van de update heeft opgeschort. Jouw problemen met de achterklep waren /zijn ook best vervelend, toch? Een eerste indruk kan je maar een keer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Sandro! schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:19:
[...]
Er zit geen “Homologationsetikett” op de accu. Heel simpel gezegd: er mist een sticker.
Zo lees ik het ook. Maar ik vermoed dat die sticker op een specifieke plek moet komen, aangezien ze er blijkbaar 30 minuten voor nodig hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
dennistijsen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:20:
Huh? Valt vervangend vervoer bij een defect, nota bene fonkelnieuw voertuig niet onder de "3 jaar mobiliteitsgarantie"?
Is dat een standpunt van je dealer of van Jeep?
Die dealer wil kennelijk wel heel graag van zijn klanten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
outlandos schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:49:
[...]

Hier geen verandering, nog steeds matig (langzaam, gps werkt niet, maar het belangrijkste doet het wel: accu percentage aangeven).
Dat was bij mij ook zo, tot afgelopen zaterdag. Sindsdien ook geen accupercentage meer. Daarmee is de app nu echt compleet onbruikbaar. Ik ben benieuwd of er reactie op mijn (nette O+ ) email komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Bij mij werkt de app sinds de laatste update van de auto. De app geeft alleen sindsdien 3 foutmeldingen (remsysteem, ABS en airbag) maar als ik een diagnose start in de auto zegt hij 'geen foutmeldingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-07 16:05
Poeh mensen, ik krijg 15 December de Avenger afgeleverd, maar als ik de ellende hier lees...
Kom van een Tesla Model 3 SR+ waar de afgelopen 4 jaar letterlijk NIKS mee gebeurd is, terwijl juist diezelfde Tesla veelal werd beticht van matige kwaliteit...

Is het nog een idee om een "let op de volgende zaken bij aflevering" lijst op te stellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piepertie
- Of de achterklep werkt
- Of je een zoemend/knisperend geluid hoort tijdens het rijden
- Hetzelfde voor het geluid van een metalen plaat tegen de wielen tijdens bochten
- Levering van cover middenconsole, veiligheidshamers, gevarendriehoek etc.
- Of de drive assist inschakelt (en niet zegt 'inschakelen geweigerd')
- Of je de nieuwste firmware alvast hebt (1.26.30.32 bij mij)

Heb je er vast een paar :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:10:
- Of de achterklep werkt
- Of je een zoemend/knisperend geluid hoort tijdens het rijden
- Hetzelfde voor het geluid van een metalen plaat tegen de wielen tijdens bochten

- Levering van cover middenconsole, veiligheidshamers, gevarendriehoek etc.
- Of de drive assist inschakelt (en niet zegt 'inschakelen geweigerd')
- Of je de nieuwste firmware alvast hebt (1.26.30.32 bij mij)

Heb je er vast een paar :-)
Allemaal goede punten.

Wat het dikgedrukte betreft: daar heb je bij aflevering zeer waarschijnlijk nog geen last van. Dit is iets dat bij Raby en mij pas na respectievelijk ca 2000 en 1000 km begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tos23
  • Laatst online: 11-01 21:38
Sinds juli 2023 rijd ik heel tevreden in een gele First Edition. De afdekhoesjes kwamen een paar weken later maar afgezien daarvan ben ik heel blij met deze auto. Vervelend om te lezen dat sommige rijders van de Avenger problemen ondervinden.

Wat betreft de laadplanning in de navigatie. Peugeot en Citroën hebben sinds een paar weken ‘E-route’ geïntroduceerd in de App Store. Dit werkt via Apple CarPlay en begreep dat het dit jaar ook nog voor Opel en DS geïntroduceerd wordt. Hopelijk dat Stellantis deze lijn doortrekt naar de Jeep Avenger en Fiat 600e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Ik lees geregeld een review vd Avenger .
Daar komt regelmatig terug dat ie zo licht zou sturen .
Dat ervaar ik totaal niet.
Hij stuurt fijn maar ervaar dat totaal niet als licht.
Voor werk rij ik dagelijks in een Seat Leon ST
En die stuurt vele malen lichter .
Zou het sturen vd Avenger echt niet als licht omschrijven en zeker niet vermelden een opvallend punt .
Is mijn ervaring nou zo anders ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Over de deur rubbers had nog wel wat langer vergadert mogen worden .
Met dit natte weer is het me nu al geregeld gebeurd dat ik een leuke waterval in het interieur had bij het openen vd deur .
De waterstroom wordt netjes afgevoerd alleen recht het interieur in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:58:
Ik lees geregeld een review vd Avenger .
Daar komt regelmatig terug dat ie zo licht zou sturen .
Dat ervaar ik totaal niet.
Hij stuurt fijn maar ervaar dat totaal niet als licht.
Voor werk rij ik dagelijks in een Seat Leon ST
En die stuurt vele malen lichter .
Zou het sturen vd Avenger echt niet als licht omschrijven en zeker niet vermelden een opvallend punt .
Is mijn ervaring nou zo anders ?
Haha ik dacht bij het proefrijden ook direct aan al die reviewers die hadden opgemerkt dat het te licht/gevoelloos zou sturen, maar inderdaad dat ervaar ik zelf helemaal niet zo. Misschien wel licht maar zeker niet te licht, eigenlijk gewoon meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Als je stil staat gaat het stuur bizar licht, ik denk dat ze dat bedoelen. Zodra je gaat rijden is het inderdaad heel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Piepertie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:10:
- Levering van cover middenconsole
@cihanski
Let daatbij ook op de aanwezigheid van 3 rubberen inlegmatjes in het opbergvak(plank) in het dashboard en de 2 opbergvakken in de middenconsole (vakje vlak voor de oplaadplek en vak met verstelbare flessenhouders). Zonder deze matjes rammelt en schuift alles tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
cihanski schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:56:
Poeh mensen, ik krijg 15 December de Avenger afgeleverd, maar als ik de ellende hier lees...
Je leest in forums idd meestal alleen de ellende. Eigenaren zonder problemen gaan niet op zoek naar informatie/medestanders over de problemen die ze niet hebben...
Als tegengas kan ik je melden dat mijn eind september geleverde FE (nog...) probleemloos is. Los van de al genoemde ontbrekende en na te leveren zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Is er een mogelijkheid de cruisecontrol tr resetten .
Hij weigert continue dienst "omstandigheden "
Wil een harde reset ofzo uitvoeren .
Tot voor 2 dagen probleemloos nu nooit meer in te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Berry0299 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:57:
Is er een mogelijkheid de cruisecontrol tr resetten .
Hij weigert continue dienst "omstandigheden "
Wil een harde reset ofzo uitvoeren .
Tot voor 2 dagen probleemloos nu nooit meer in te schakelen
Ok wellicht gewoon toeval maar wat bij mij hielp :
Rijstrook assistentie uitzetten ,stuk rijden ,cruisecontrol tevergeefs aanzetten,Rijstrook assistentie weer aanzetten en vervolgens melde de cruisecontrol zich weer en liet zich inschakelen.
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste