Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 13:52
Mijn Avenger staat sinds een uurtje of twee voor de deur! Al een stukje mee gereden, gaaf hoor. Hij is thuis afgeleverd door een soort koerier, dus kon hem verder geen vragen stellen.

Ik snap nu alleen niet hoe ik de auto moet koppelen aan de app, ik begreep dat ik daar later nog een mail over moet ontvangen o.i.d. Ben benieuwd, anders de dealert maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
MrTomatosoup schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Heb vanochtend nog met dit nummer gebeld, zou moeten werken: 0080004265337
Nummer is geblokkeerd met 2 nullen. 1 nul dan is het niet bereikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinweer
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-01-2024
JEEP® KLANTENSERVICE

00 800 0 426 5337

Bel gratis* het Jeep® servicenummer 00 800 0 426 5337 voor informatie over onze producten en diensten. U kunt ook de toetsencombinatie 00 800 0 IAM JEEP gebruiken. Gratis nummer, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00-18.00 uur, uitgezonderd feestdagen en bijzondere omstandigheden.

Dit kom rechtstreek van de website af

Dit heb ik ook gebeld het nummer moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Martinweer schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:30:
JEEP® KLANTENSERVICE

00 800 0 426 5337

Bel gratis* het Jeep® servicenummer 00 800 0 426 5337 voor informatie over onze producten en diensten. U kunt ook de toetsencombinatie 00 800 0 IAM JEEP gebruiken. Gratis nummer, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00-18.00 uur, uitgezonderd feestdagen en bijzondere omstandigheden.

Dit kom rechtstreek van de website af

Dit heb ik ook gebeld het nummer moet werken
via andere telefoon werkt het wel. Ik heb ze gesproken. App moet door de dealer goed ingesteld worden. Waarschijnlijk is niet alles aangevinkt bij de dealer. Omdat Content autogroep geen officiële dealer meer is kunnen en mogen ze dit niet meer volgens Jeep. Vandaar dat dit dus fout gaat. Kan dan mooi gedaan worden samen met de achterklep bij van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Martinweer schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:37:
Gewoon even bellen met klantenservice van jeep
00 800 0 426 5337

Gr martin
MrTomatosoup schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Heb vanochtend nog met dit nummer gebeld, zou moeten werken: 0080004265337
Ik heb ook gebeld. Hij zei dat hij niet kan helpen omdat hij geen toegang heeft tot het platform. Hij zegt dat ik bij de dealer (servicepunt) moet zijn want zij kunnen voertuiglocatie aanvinken...

Toch ongelooflijk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:20
Inderdaad, ik geloof het niet.
Mijn Jeep is op 29-9 afgeleverd en alles mbt app-account was door dealer goed ingesteld (keurig zowel SMS als mail met activeringslink ontvangen) en alles werkte. Tot en met 3-10 werd de locatiebepaling en de kilometerteller netjes bijgewerkt. Daarna stopte het tot nu toe. Ga er niet van uit dat mijn dealer "een vinkje weer heeft uitgezet"...
Gezien de vele meldingen hier en in Duitse en Engelse forums over exact hetzelfde probleem, denk ik dat het aan de backend van Stellantis ligt. Maar daar moeten we hen kennelijk eerst maar weer van overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
outlandos schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

[...]

Ik heb ook gebeld. Hij zei dat hij niet kan helpen omdat hij geen toegang heeft tot het platform. Hij zegt dat ik bij de dealer (servicepunt) moet zijn want zij kunnen voertuiglocatie aanvinken...

Toch ongelooflijk dit.
dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-07 16:05
Goedemorgen allen, hier ook een toekomstige Avenger berijder (komende van een Model 3 SR). Geplande aflevering eind November.

Gelijk even een vraag voor de huidige bezitters: weet iemand of er ook een bedrade optie is voor de Apple Car Play/ Android Auto?

Dus als een telefoon met een kabeltje verbonden wordt met een van de usb-ingangen?

Ik vraag dit omdat ik een OttoCast Box op het oog heb (full Android systeem op het scherm ipv mirror screen als het ware) en dat systeem heeft een bedrade Car Play/ Android Auto route nodig, vandaar.

Als een eigenaar dit zou willen proberen, heel graag 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Ik dacht dat wireless Android Auto juist de 'optie' is en werkt het bedraad altijd. En doet die Ottocast niks meer dan een auto zonder wireless, wireless maken :-)

Niet elke auto ondersteunt namelijk de wifi verbinding die hiervoor nodig is, en dan is zo'n kastje wel handig. Maar het biedt in dit geval toch geen extra functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
Piepertie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:55:
Ik dacht dat wireless Android Auto juist de 'optie' is en werkt het bedraad altijd. En doet die Ottocast niks meer dan een auto zonder wireless, wireless maken :-)

Niet elke auto ondersteunt namelijk de wifi verbinding die hiervoor nodig is, en dan is zo'n kastje wel handig. Maar het biedt in dit geval toch geen extra functionaliteit?
Ik ga er zelf ook van uit dat "wireless aan boord" ook automatisch betekent dat het bedraad ook werkt, maar zeker weten doe ik het niet haha, vandaar het verzoek aan de huidige eigenaren of je je tel een keer met een lader wilt aansluiten :-D

De nieuwe generatie OttoCast boxjes doen echt meer dan alleen wireless maken, het model wat ik op het oog heb bijvoorbeeld: YouTube: Ottocast P3 OttoAIBox CarPlay AI Media Adapter ⫸ 2024 Model ⫷ UNBOX...

Voor de bijrijders echt geweldig (ook extra schermpjes op aan te sluiten)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joelio9675DH
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik zal het nog eens testen, maar volgens mij is het alleen draadloos. Met een kabeltje laad de telefoon alleen op denk ik.

quote]cihanski schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:14:
Goedemorgen allen, hier ook een toekomstige Avenger berijder (komende van een Model 3 SR). Geplande aflevering eind November.

Gelijk even een vraag voor de huidige bezitters: weet iemand of er ook een bedrade optie is voor de Apple Car Play/ Android Auto?

Dus als een telefoon met een kabeltje verbonden wordt met een van de usb-ingangen?

Ik vraag dit omdat ik een OttoCast Box op het oog heb (full Android systeem op het scherm ipv mirror screen als het ware) en dat systeem heeft een bedrade Car Play/ Android Auto route nodig, vandaar.

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
Joelio9675DH schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:22:
Ik zal het nog eens testen, maar volgens mij is het alleen draadloos. Met een kabeltje laad de telefoon alleen op denk ik.

quote]cihanski schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:14:

[/quote]
Super bedankt, nu begreep ik dat er onder de 'sleeve" zowel een USB-A als een USB-C ingang was, als het niet teveel moeite is: zou je ze allebei willen testen? Ik zie namelijk op foto's dat er bij allebei een ander logo is geplaatst bij deze ingangen (wishfull thinking haha)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 19:06
Net een mail gehad van de leasemaatschappij dat de productieweek toch niet meer feb. 24 is maar in november. Nog steeds rijkelijk laat voor een first edition, maar het lijkt te gaan rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
cihanski schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:18:
[...]

De nieuwe generatie OttoCast boxjes doen echt meer dan alleen wireless maken, het model wat ik op het oog heb bijvoorbeeld: YouTube: Ottocast P3 OttoAIBox CarPlay AI Media Adapter ⫸ 2024 Model ⫷ UNBOX...

Voor de bijrijders echt geweldig (ook extra schermpjes op aan te sluiten)!
Hey, dit ziet er inderdaad best gaaf uit. Wist niet dat dit kon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
cihanski schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

Super bedankt, nu begreep ik dat er onder de 'sleeve" zowel een USB-A als een USB-C ingang was, als het niet teveel moeite is: zou je ze allebei willen testen? Ik zie namelijk op foto's dat er bij allebei een ander logo is geplaatst bij deze ingangen (wishfull thinking haha)?
Volgens de specs is mbt de middenconsole de USB-C zowel data als power en de USB-A alleen power. De USB-C achterin is alleen power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
Alfred Spijker schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Volgens de specs is mbt de middenconsole de USB-C zowel data als power en de USB-A alleen power. De USB-C achterin is alleen power.
Oké, dus de USB-C ingang in de middenconsole zou wellicht de wired Carplay/Android Auto ingang kunnen zijn! Duimen dat het lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Houden jullie de start knop eigenlijk even ingedrukt bij het aan- en uitzetten of gewoon een single touch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Ik houd hem even ingedrukt, heb het idee dat hij bij single touch niks doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Als ik de telefoon van mijn dochter via de USB-C aansluit kan ik hem inderdaad gelijk koppelen via Android Auto, dus dat lijkt te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cihanski
Piepertie schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:28:
Als ik de telefoon van mijn dochter via de USB-C aansluit kan ik hem inderdaad gelijk koppelen via Android Auto, dus dat lijkt te werken.
Super, dank voor het testen! De OttoCast was al onderweg dus dat wordt een mooie upgrade als mijn Avenger eind November geleverd wordt (zakelijk lease, 1st Edition in de kleur Sun met 2-tone zwart dak)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:36:
Houden jullie de start knop eigenlijk even ingedrukt bij het aan- en uitzetten of gewoon een single touch?
Uit het instructieboekje:
STOP: contact uit: sommige functies
blijven actief totdat de sleutel wordt
uitgenomen of het bestuurdersportier
wordt geopend, op voorwaarde dat het
contact van tevoren aan was
ENGINE: contact in voedingsmodus:
contact is aan, controlelampjes gaan
branden en de meeste elektrische
functies werken
START: motorstart: loslaten als motor is
gestart

Dat laatste "loslaten" impliceert dus 'vasthouden tot'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Of dit:
AUTO'S MET KNOP STOP START ENGINE
Elektrische aandrijfunit: rempedaal
intrappen.
Trap het gaspedaal niet in.
Druk op de knop STOP START
ENGINE.
Laat de toets los nadat de motor
gestart is.
Voordat u de motor weer start of
uitschakelt terwijl de auto stilstaat, drukt
u nog een keer kort op de knop STOP
START ENGINE.

[ Voor 50% gewijzigd door Alfred Spijker op 17-10-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdebruin
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-11-2024
[quote]cihanski schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Super, dank voor het testen! De OttoCast was al onderweg dus dat wordt een mooie upgrade als mijn Avenger eind November geleverd wordt (zakelijk lease, 1st Edition in de kleur

leuk man youtube in de auto!!!

groet henk

[ Voor 19% gewijzigd door henkdebruin op 18-10-2023 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 15:45
Msc jeep schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:09:
[...]

Mooi dat het is opgelost. Ik ga denk ik even kijken of een andere dealer eerder tijd heeft. Paar minuten tijd moeten ze toch wel hebben.
En de klep is weer mis.
Ik kreeg ook geen reactie op m’n mail maar het werkte wel ineens. Vin nummer vermelden. En locatie services werkt niet melden.
In je auto wel eerst alles delen aanzetten.

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
dennistijsen schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

En de klep is weer mis.
Ik kreeg ook geen reactie op m’n mail maar het werkte wel ineens. Vin nummer vermelden. En locatie services werkt niet melden.
In je auto wel eerst alles delen aanzetten.
Ik heb mijn VIN nummer doorgeven en aangegeven dat locatie services niet werkt. Alles delen stond/staat reeds aan.

Heb jij de mail in het Nederlands of Engels geschreven?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 18-10-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quamel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb een vraagje over de console, af en toe als ik de auto opstart krijg ik de melding dat de energiebesparingsmodus aan staat. Ik kan dan de helderheid van het scherm niet meer aanpassen en afhankelijk van het licht past ie hem zelf aan (dus als ik onder een brug rij bijvoorbeeld) en dat vind ik echt ongelooflijk irritant. Iemand enig idee hoe ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Quamel schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:07:
Ik heb een vraagje over de console, af en toe als ik de auto opstart krijg ik de melding dat de energiebesparingsmodus aan staat. Ik kan dan de helderheid van het scherm niet meer aanpassen en afhankelijk van het licht past ie hem zelf aan (dus als ik onder een brug rij bijvoorbeeld) en dat vind ik echt ongelooflijk irritant. Iemand enig idee hoe ik dit kan uitzetten?
Met de verlichting (kop- en achterlampen) op 'auto' gaat de helderheid automatisch mee als de lampen aan of uit gaan, en kun je de helderheid inderdaad niet aanpassen. Als je de verlichting gewoon aan zet, kun je de helderheid wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Zojuist mijn eerste lange rit gemaakt. Mijn mobiel wordt loeiheet tijdens het gebruiken van Android Auto en loopt sneller leeg dan dat hij oplaadt.. Ook met kabel. Ik hoop dat daar wel een update voor komt. Ik had hem wel uit het hoesje gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Piepertie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:51:
Zojuist mijn eerste lange rit gemaakt. Mijn mobiel wordt loeiheet tijdens het gebruiken van Android Auto en loopt sneller leeg dan dat hij oplaadt.. Ook met kabel. Ik hoop dat daar wel een update voor komt. Ik had hem wel uit het hoesje gehaald.
Wat voor telefoon heb je? In mijn vorige auto (citroen c3) had ik met mijn OnePlus 8t ook dat hij erg heet werd, maar niet dat hij sneller leegliep.

Heb je als je inplugt de optie om Android auto te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Samsung Galaxy S20. Ik las ergens anders dat het heel veel scheelt als je Android Auto alleen bedraad gebruikt. Eigenlijk een beetje belachelijk, maar als dat de oplossing is moet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quamel
  • Laatst online: 16-10-2024
Piepertie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:48:
Samsung Galaxy S20. Ik las ergens anders dat het heel veel scheelt als je Android Auto alleen bedraad gebruikt. Eigenlijk een beetje belachelijk, maar als dat de oplossing is moet het maar.
Heb je fast wireless charging uitstaan? Dat maakt mijn telefoon wat minder heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Oh dat kan ik wel proberen, thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McJeepFace
  • Laatst online: 21-11-2023
Volgens de specs heeft de First Edition Semi-automatische park assist. Heeft iemand deze al gevonden?
Ik niet namelijk.... Verder een top auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
outlandos schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Ik heb mijn VIN nummer doorgeven en aangegeven dat locatie services niet werkt. Alles delen stond/staat reeds aan.

Heb jij de mail in het Nederlands of Engels geschreven?
Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
McJeepFace schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:32:
Volgens de specs heeft de First Edition Semi-automatische park assist. Heeft iemand deze al gevonden?
Ik niet namelijk.... Verder een top auto.
Volgens mij zit het er niet op.
Heb alle knoppen wel geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Werkt bij jullie de interval-knop van de ruitenwisser? De eerste stand is automatisch, en de tweede is niet in te stellen met de draaiknop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:02:
Werkt bij jullie de interval-knop van de ruitenwisser? De eerste stand is automatisch, en de tweede is niet in te stellen met de draaiknop..
Ik zal de volgende keer eens testen, maar misschien dat iemand anders dit weet?

Doet de ruitenwisser achter het ook als je hem op automatisch zet eigenlijk? Viel mij net op dat ik het achterraam best wel nat vond maar hij deed niks dus toen heb ik zelf meer handmatig de achterruitwisser heen en weer laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Piepertie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:02:
Als je automatische ruitenwissers met regensensor hebt, is er geen intervalstand volgens mij. Waarom zou je dat dan nog willen? Op de stand Automatisch kan je de gevoeligheid instellen (meer/minder slagen) met de draaischakelaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:22:
[...]
Doet de ruitenwisser achter het ook als je hem op automatisch zet eigenlijk? Viel mij net op dat ik het achterraam best wel nat vond maar hij deed niks dus toen heb ik zelf meer handmatig de achterruitwisser heen en weer laten gaan.
Er zit geen regensensor op de achterruit, maar als je de draaiknop in de 2e stand zet als de voorruitwisser op Automatisch staat, gaat de achterruitwisser automatisch mee met de voorruitwisser. Niet 1-op-1, maar om de paar slagen voor, 1 slag achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Alfred Spijker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:53:
[...]

Als je automatische ruitenwissers met regensensor hebt, is er geen intervalstand volgens mij. Waarom zou je dat dan nog willen? Op de stand Automatisch kan je de gevoeligheid instellen (meer/minder slagen) met de draaischakelaar.
Mwa daar heb je wel gelijk in, maar ik vond hem nogal snel 'op hol' slaan terwijl er niet zoveel regen was. Maar als je die gevoeligheid kan instellen met de draaiknop is het ook goed natuurlijk, zal dat eens proberen. Had dat niet direct door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Piepertie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

Mwa daar heb je wel gelijk in, maar ik vond hem nogal snel 'op hol' slaan terwijl er niet zoveel regen was. Maar als je die gevoeligheid kan instellen met de draaiknop is het ook goed natuurlijk, zal dat eens proberen. Had dat niet direct door.
Tip: begin eerst op de langzaamste stand; als je dan de neiging krijgt de wisser zelf te willen bedienen ivm teveel regenwater, zet je hem 1 stand hoger. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Nog even over dat laden, ik heb vandaag voor de tweede keer de auto opgeladen, en voor de tweede keer stopt hij bij 67%. In het dashboard staat dan ook 'Laden gereed'. Is dat echt geen instelling? Ik moet het laden dan opnieuw starten en dan laadt hij wel tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Piepertie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:36:
Nog even over dat laden, ik heb vandaag voor de tweede keer de auto opgeladen, en voor de tweede keer stopt hij bij 67%. In het dashboard staat dan ook 'Laden gereed'. Is dat echt geen instelling? Ik moet het laden dan opnieuw starten en dan laadt hij wel tot 100%.
Dat is idd vreemd. Er is (nog?) geen instelling om het laden zelf te begrenzen, dus als je het laden niet zelf beëindigt zou er tot 100% geladen moeten worden.
Was dat laden bij dezelfde laadpaal? En waren dat openbare of privé-laadpalen? Ik denk dat je de oorzaak van het voortijdig afbreken eerder bij de laadpaal dan bij de auto moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nederlands geprobeerd eergisteren, maar nog zonder resultaat. Ik wacht maar rustig af maar verwacht er niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:53:
[...]

Alfred Spijker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:57:
[...]

Er zit geen regensensor op de achterruit, maar als je de draaiknop in de 2e stand zet als de voorruitwisser op Automatisch staat, gaat de achterruitwisser automatisch mee met de voorruitwisser. Niet 1-op-1, maar om de paar slagen voor, 1 slag achter.
Bedankt voor de tip. Voor alle duidelijkheid: draaischakelaar en draaiknop is 1 en dezelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:41:
[...]

[...]

Bedankt voor de tip. Voor alle duidelijkheid: draaischakelaar en draaiknop is 1 en dezelfde?
Goed gezien. Nee, het is niet dezelfde. Lees voor draaischakelaar = draairing (met de 5 streepjes erop) .
De draaiknop tbv de bediening van de achterruitwisser zit helemaal aan het uiteinde van de hendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

Ik zit hier jaloers mee te lezen hoe jullie allemaal al geleverd hebben gekregen (hier weer vertraging, door naar half/eind december..)

Teruglezend kan ik niet goed vinden welke accessoires ik moet checken op aanwezigheid bij levering, is er toevallig een lijst waar ik overheen lees?

Wat ik heb: middenconsole afdekking, juiste laadkabel, rubber matten (hoeveel en waar?) en de middenconsole verdeler. Is dat het hetgeen wat over het algemeen mistte bij diegenen die iets niet geleverd hadden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Kreeg afgelopen donderdag 19-10 een software update in de auto aangeboden. Na installatie geen merkbaar verschil mbt niet functioneren van de app.
Maar vrijdagmiddag 20-10 was de locatie in de app opeens bijgewerkt (sinds 3-10). En ook de kilometertellerstand was in de app bijgewerkt. Dat bijwerken was (toevallig?) tijdens/net na een laadsessie.
Daarentegen meldde de app vanmorgen dat de auto "aangesloten" was, maar dat klopte niet.
Er wordt kennelijk wel aan verbetering gewerkt, maar het verdient zeker nog geen schoonheidsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
bpt schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:07:
Ik zit hier jaloers mee te lezen hoe jullie allemaal al geleverd hebben gekregen (hier weer vertraging, door naar half/eind december..)

Teruglezend kan ik niet goed vinden welke accessoires ik moet checken op aanwezigheid bij levering, is er toevallig een lijst waar ik overheen lees?

Wat ik heb: middenconsole afdekking, juiste laadkabel, rubber matten (hoeveel en waar?) en de middenconsole verdeler. Is dat het hetgeen wat over het algemeen mistte bij diegenen die iets niet geleverd hadden gekregen?
Heb je het hier over een First Edition of een andere latere uitvoering. De dingen die je opsomt zijn namelijk niet altijd standaard op alle uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

De First Edition, inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:08:
Kreeg afgelopen donderdag 19-10 een software update in de auto aangeboden. Na installatie geen merkbaar verschil mbt niet functioneren van de app.
Maar vrijdagmiddag 20-10 was de locatie in de app opeens bijgewerkt (sinds 3-10). En ook de kilometertellerstand was in de app bijgewerkt. Dat bijwerken was (toevallig?) tijdens/net na een laadsessie.
Daarentegen meldde de app vanmorgen dat de auto "aangesloten" was, maar dat klopte niet.
Er wordt kennelijk wel aan verbetering gewerkt, maar het verdient zeker nog geen schoonheidsprijs.
Dat aangesloten (plugged in het Engels) heb ik ook soms en ik heb de update nog niet gehad. Lijkt een bug te zijn die ze in de nieuwe update schijnbaar nog niet hebben opgelost. Maar als mijn locatie voorziening het doet na de update zijn we toch weer een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Net in de auto gezeten, maar geen update beschikbaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 19:39
Hier ook in afwachting… Eerste elektrische auto, hoop om me in te verdiepen.

Wat ik me afvraag, is de auto ook te verbinden aan 2 apps? 1 op mijn telefoon, andere op telefoon van mijn partner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
outlandos schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Dat aangesloten (plugged in het Engels) heb ik ook soms en ik heb de update nog niet gehad. Lijkt een bug te zijn die ze in de nieuwe update schijnbaar nog niet hebben opgelost. Maar als mijn locatie voorziening het doet na de update zijn we toch weer een stap verder.
Gisteren de update gehad maar helaas nog geen locatie gegevens in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
bpt schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:07:

Ik miste alleen de midden console afdekking. Verder problemen met sluiten achterklep. Komt helaas vaker voor. Dus een aandachtspuntje. Ook de app werkt nog niet geheel probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Antal72 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:23:

Wat ik me afvraag, is de auto ook te verbinden aan 2 apps? 1 op mijn telefoon, andere op telefoon van mijn partner?
Je kan verschillende profielen aanmaken, maar ik heb geen idee of de auto zo slim is om het profiel te kiezen nav wiens mobiel er connect met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Antal72 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:23:
outlandos schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:51:
[...]
Je kan verschillende profielen aanmaken, maar ik heb geen idee of de auto zo slim is om het profiel te kiezen nav wiens mobiel er connect met de auto.
Volgens mij haal je 2 dingen hier doorelkaar. Profielen maak je in de auto zelf, zodat je voor elke bestuurder een eigen profiel (schermindeling, kleuren, ADAS-instellingen, etc) hebt wat je bij het starten kan kiezen.
In de app wordt geen onderscheid gemaakt tussen profielen. Alle info daarin is algemene informatie (locatie, accu-status, km-teller, etc). Zolang je op de verschillende telefoons maar met hetzelfde Jeep-account inlogt waaraan na aflevering de auto wordt gekoppeld (via dealer) moet alles werken.
Je kan overigens de app-functionaliteit ook via een browser op je telefoon benaderen, zolang je maar hetzelfde Jeep-account gebruikt via:
https://myuconnect.jeep.com/nl/nl/login

[ Voor 15% gewijzigd door Alfred Spijker op 22-10-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 19:39
Alfred Spijker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

[...]

Zolang je maar hetzelfde Jeep-account gebruikt.
Thanks! Daar ga ik op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

[...]

Volgens mij haal je 2 dingen hier doorelkaar. Profielen maak je in de auto zelf, zodat je voor elke bestuurder een eigen profiel (schermindeling, kleuren, ADAS-instellingen, etc) hebt wat je bij het starten kan kiezen.
In de app wordt geen onderscheid gemaakt tussen profielen. Alle info daarin is algemene informatie (locatie, accu-status, km-teller, etc). Zolang je op de verschillende telefoons maar met hetzelfde Jeep-account inlogt waaraan na aflevering de auto wordt gekoppeld (via dealer) moet alles werken.
Je kan overigens de app-functionaliteit ook via een browser op je telefoon benaderen, zolang je maar hetzelfde Jeep-account gebruikt via:
https://myuconnect.jeep.com/nl/nl/login
Ik bedoelde eigenlijk verbinding maken als in met BT/Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Voor de mensen die een whatsapp bericht willen inspreken, maar van Google Assistent horen krijgen dat hij 'geen nummer van (persoon x) kan vinden':

https://support.google.co...er-voor-whatsapp?hl=en-GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Alfred Spijker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:08:
Het bijwerken van de app gaat bij mij nu helemaal goed. Afgelopen dagen en vandaag op verschillende locaties geweest en steeds werd de locatie, accustatus en kilometerstand goed bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:58:
[...]

Het bijwerken van de app gaat bij mij nu helemaal goed. Afgelopen dagen en vandaag op verschillende locaties geweest en steeds werd de locatie, accustatus en kilometerstand goed bijgewerkt.
Hier nog steeds geen locatie beschikbaar. Accu percentage geeft hij daarentegen wel steeds vaker goed door.

De update van de auto heb ik trouwens nog steeds niet gehad, meer mensen die hem ook nog niet hebben ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
Zo. De eerste 3000 kilometer zitten erop. Terugweg uit Frankrijk ging weer prima. Overal goed te laden, navi zoekt ook goed op laadpunten. Gebruik valt ook niet tegen, al heb ik niet echt hard gereden, zo 110-115. Vond nog best wel een beetje spannend. Achterklep doet af toe stom als ik m met de AB wil openen, dan stopt ie. Met de hand knop gaat het daarna wel goed. Granny loader werkt ook. Laadsnelheid bij snellader ook prima.

Ik was gewend de hakken van mijn voeten blijkbaar een beetje onder de stoel neer te zetten. Dat lukt echter niet bij de Jeep. 😀

[ Voor 25% gewijzigd door Baassii op 23-10-2023 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 22:00
Baassii schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:43:
Zo. De eerste 3000 kilometer zitten erop. Terugweg uit Frankrijk ging weer prima. Overal goed te laden, navi zoekt ook goed op laadpunten. Gebruik valt ook niet tegen, al heb ik niet echt hard gereden, zo 110-115. Vond nog best wel een beetje spannend. Achterklep doet af toe stom als ik m met de AB wil openen, dan stopt ie. Met de hand knop gaat het daarna wel goed. Granny loader werkt ook. Laadsnelheid bij snellader ook prima.

Ik was gewend de hakken van mijn voeten blijkbaar een beetje onder de stoel neer te zetten. Dat lukt echter niet bij de Jeep. 😀
Dat van die voeten onder de stoel is wel een goeie , ik verwacht mijn avenger volgende week en dat gaat ook wennen worden vrees ik . Heb je ook de achterklep met voetsensor? ok hier hetzelfde probleem dat ie blijft hangen? Bedankt voor alle interessante feedback tot nu toe trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Ik had al eerder gemeld dat het bijwerken vsn de gegevens bij mij in de app (nog steeds) goed werkt.
Kreeg vandaag voor het eerst een e-mailreactie van Jeep/FCA met een case-nummer en het verzoek om schermafbeeldingen van de app op te sturen, zodat de IT-afdeling er naar kan kijken... LOL
Voor degenen die nog steeds zoekende zijn naar een oplossing, het e-mailadres wat gebruikt werd, is:

customerservicesholland@customercare.fcagroup.com

Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:37:
Ik had al eerder gemeld dat het bijwerken vsn de gegevens bij mij in de app (nog steeds) goed werkt.
Kreeg vandaag voor het eerst een e-mailreactie van Jeep/FCA met een case-nummer en het verzoek om schermafbeeldingen van de app op te sturen, zodat de IT-afdeling er naar kan kijken... LOL
Voor degenen die nog steeds zoekende zijn naar een oplossing, het e-mailadres wat gebruikt werd, is:

customerservicesholland@customercare.fcagroup.com

Wellicht helpt het.
Shit dan vrees ik dat ik straks tig mails tegelijkertijd krijg ... Ach wat kan het rotten, ik ga nog een mail sturen naar dat adres. Bedankt voor het delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:37:
[...]
Shit dan vrees ik dat ik straks tig mails tegelijkertijd krijg ... Ach wat kan het rotten, ik ga nog een mail sturen naar dat adres. Bedankt voor het delen.
Idd, dan moeten ze maar tijdig en adequaat reageren. Ik weet niet of een mail naar dat adres ook automatisch een ticket/case-nummer genereerd in hun systeem of dat ze dat handmatig doen, maar dan heb je iig een referentie.
Hieronder de inhoudelijke tekst van het genoemde bericht:

Onze excuses dat u zo lang moest wachten op antwoord.
Als u ons screenshots van de app kan sturen dan kunnen wij een IT ticket voor u aanmaken.
IT zal verder kijken naarf het probleem.
Voor verdere vragen kunt u deze e-mail beantwoorden of contact opnemen met Jeep op nummer 0080004265337

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Is het bij jullie ook niet mogelijk om in te loggen op de jeep app? Die geeft de melding dat mijn login gegevens opeens onjuist zijn. En Face ID is weer uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Leuk om te delen: het verbruik de afgelopen 3000 km. Hoe gaat dat bij jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYR1WZyCpRsVUlI2OPWe6lB2ldE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6eWdCEzwtT290zTRJxHkivr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Baassii schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:31:
Is het bij jullie ook niet mogelijk om in te loggen op de jeep app? Die geeft de melding dat mijn login gegevens opeens onjuist zijn. En Face ID is weer uitgeschakeld.
Inloggen werkt hier gewoon. Touch-ID idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Baassii schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:32:
Leuk om te delen: het verbruik de afgelopen 3000 km. Hoe gaat dat bij jullie?
Ik zit rond de 6km/kWh, rijd veel snelweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 12:42

PDT

Ik heb vanmorgen onze nieuwe Jeep Avenger opgehaald. Hele leuke auto. Ik kan alleen nergens vinden hoe je het opladen kunt beperken tot een bepaald percentage, bijvoorbeeld 80%.

Weet iemand hoe dat ingesteld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
PDT schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:50:
Ik heb vanmorgen onze nieuwe Jeep Avenger opgehaald. Hele leuke auto. Ik kan alleen nergens vinden hoe je het opladen kunt beperken tot een bepaald percentage, bijvoorbeeld 80%.

Weet iemand hoe dat ingesteld kan worden?
Is al eerder langsgekomen hier, lijkt inderdaad niet makkelijk mogelijk te zijn.

Los daarvan, heeft het dus niet echt zin om dat te doen. De auto laadt zelf langzamer hoe voller hij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrTomatosoup schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:12:
[...]

Is al eerder langsgekomen hier, lijkt inderdaad niet makkelijk mogelijk te zijn.

Los daarvan, heeft het dus niet echt zin om dat te doen. De auto laadt zelf langzamer hoe voller hij zit.
Het heeft desondanks wel nog zin hoor. Niet als je direct gaat rijden na te laden tot 100% maar wel als je niet gaat rijden voor langere tijd. Dan kun je beter ervoor zorgen dat de batterij onder de 80% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT

PDT

outlandos schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Het heeft desondanks wel nog zin hoor. Niet als je direct gaat rijden na te laden tot 100% maar wel als je niet gaat rijden voor langere tijd. Dan kun je beter ervoor zorgen dat de batterij onder de 80% is.
Wat jammer dat dat niet kan. Er is heel veel informatie dat batterijen sneller verouderen/capaciteit verliezen als ze constant maximaal opgeladen worden.

Hmmm, eerste tegenvaller van een verder fijne auto. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
PDT schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:23:
[...]

Wat jammer dat dat niet kan. Er is heel veel informatie dat batterijen sneller verouderen/capaciteit verliezen als ze constant maximaal opgeladen worden.

Hmmm, eerste tegenvaller van een verder fijne auto. :|
Met een slimme laadpaal kun je wel schema s instellen, bijv 11kw per uur is ca 20% accu. Stel hij staat op 15% dan zet ik hem aan van 13:00 tot 16:00 (goedkoopste tijden met een dynamisch contract, zeker in het weekend). Dan weet ik dat hij automatisch zal stoppen rond de 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Via de app krijg ik nu bericht dat er een update klaar staat. Beter laat dan nooit haha.

Helaas nog 0 antwoord op al mn mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
@Alfred Spijker weet jij, of iemand anders hier natuurlijk, een manier om de Jeep volledig uit te krijgen?

Ik heb namelijk het eerste serieuze probleem. Toen ik in de auto stapte merkte ik dat de update die gister beschikbaar was niet meer in de lijst stond. Kan het zijn dat de auto heeft hij hem zelf geïnstalleerd?

Eenmaal geparkeerd merkte ik bij het uitstappen een vreemde melding (2 om precies te zijn) op in het display:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLApHIJqRzyl_fYYm03zOw4ICZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlcfT4Q6fdOhPqGhQP3s6HI2.jpg?f=fotoalbum_large

Gevolgd door:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpkAXv0CE4bhMcuethnEpjTTx_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxdi520qaHIvAKTX1eYMM3qP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wat boodschappen gedaan en toen ik opnieuw in de auto stapte merkte ik dat het infotainment geen opstart tijd had en ook geen keuze van profielen, ik zat gelijk in het goede profiel. Alsof hij niet uit had gestaan.

Eenmaal thuis hetzelfde probleem (en weer exact dezelfde 2 meldingen). Dat merkte ik zeer hinderlijk doordat mijn telefoon zelfs een half uur na het thuiskomen - nog aangaf dat de verbinding met de auto actief was. Ik moest handmatig in de bluetooth settings van mijn telefoon de verbinding verbreken.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks werkt: het systeem sluit niet meer volledig af.

Zelfs 2 uur later zie nog een lampje branden in de auto die mij niet eerder is opgevallen en maar blijft branden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HIPsvdMidFDcj85hChgM5BncIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/md6FIvL5EsGYeQMTkLgmY6nB.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de goede orde, ik sta op 100% vlak terrein geparkeerd, zowel vanavond bij het boodschappen doen als nu bij mij thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 26-10-2023 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Blijft de auto op 'contact' staan zeg maar? Dat is wel vervelend zeg. Maar die meldingen zie ik ook bij het in- en uitstappen en het lampje van de handrem blijft ook een tijdje branden. Die gaat later uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Piepertie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:07:
Blijft de auto op 'contact' staan zeg maar? Dat is wel vervelend zeg. Maar die meldingen zie ik ook bij het in- en uitstappen en het lampje van de handrem blijft ook een tijdje branden. Die gaat later uit.
@outlandos Deze meldingen zijn idd niet 'vreemd', ze zijn standaard bij in- of uitstappen. Parkeerrem idem. Na vergrendelen van de auto gaat het rode lampje in de parkeerremknop na enige tijd vanzelf uit. Maar de andere signalen wijzen er idd op dat het systeem niet (goed) afsluit.
Als je het aandurft, zou je de 12V-accu kunnen loskoppelen (kan zonder gereedschap met een soort klemmechanisme), 10 min wachten en dan weer vastkoppelen. Het systeem start dan opnieuw op; het is geen reset naar fabrieksinstellingen of zo, dus je zou geen gegevens kwijt kunnen raken.
Dit is vaak het eerste wat een mobiele servicedienst doet als ze op locatie een storing moeten verhelpen bij een EV.
En anders een ritje naar de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:07:
Alfred Spijker schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

@outlandos Deze meldingen zijn idd niet 'vreemd', ze zijn standaard bij in- of uitstappen. Parkeerrem idem. Na vergrendelen van de auto gaat het rode lampje in de parkeerremknop na enige tijd vanzelf uit. Maar de andere signalen wijzen er idd op dat het systeem niet (goed) afsluit.
Als je het aandurft, zou je de 12V-accu kunnen loskoppelen (kan zonder gereedschap met een soort klemmechanisme), 10 min wachten en dan weer vastkoppelen. Het systeem start dan opnieuw op; het is geen reset naar fabrieksinstellingen of zo, dus je zou geen gegevens kwijt kunnen raken.
Dit is vaak het eerste wat een mobiele servicedienst doet als ze op locatie een storing moeten verhelpen bij een EV.
En anders een ritje naar de dealer...
Vreemd genoeg was de auto helemaal uit toen ik er vanmorgen instapte en sindsdien ook niet meer het probleem ondervonden. Goed om te weten dat jullie dezelfde meldingen krijgen bij het uitstappen. Vreemd waar je op gaat letten als er iets niet helemaal functioneert zoals het hoort, want daarvoor waren die meldingen mij nooit opgevallen. Anyway, all good now.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Ik weet nu wel wat je bedoelt, ik had het zojuist ook. Was toch al zeker 20 minuten thuis, zet binnen een Dumpert filmpje aan maar de telefoon had de Bluetooth verbinding met de auto nog vast. Toen in de auto gestapt en inderdaad niet het normale 'Jeep' laadscherm bij het inschakelen, maar direct alles aan. Morgen even kijken of het bij mij ook weg is, anders even op onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnz
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-05 19:22

cnz

De OBD stekker links onder naast het stuur, de cap hang bij mij los, moet het er op de stekker of niet? Hoe is het jullie? Ik vermoed dat dit wel het verschil maakt, groet aan iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT

PDT

outlandos schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:33:
[...]

Met een slimme laadpaal kun je wel schema s instellen, bijv 11kw per uur is ca 20% accu. Stel hij staat op 15% dan zet ik hem aan van 13:00 tot 16:00 (goedkoopste tijden met een dynamisch contract, zeker in het weekend). Dan weet ik dat hij automatisch zal stoppen rond de 75%
Ja, zo'n oplossing gebruik ik nu ook. Onze andere auto is een iX3. Daar kun je wel gewoon een percentage instellen. Werkt toch een stuk simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT

PDT

cnz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:28:
De OBD stekker links onder naast het stuur, de cap hang bij mij los, moet het er op de stekker of niet? Hoe is het jullie? Ik vermoed dat dit wel het verschil maakt, groet aan iedereen
Bij mij hangt ie ook los. Viel me gisteren op (ik heb 'm pas sinds woensdag). Ik moet nog even kijken hoe dat op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT

PDT

Cruise Control werkt niet meer.
Ik heb sinds woensdag een Avenger. Gisteren tijdens lichte regen stopte de Cruise Control opeens met werken. Ik krijg de melding dat de omstandigheden dit niet toestaan oid. Ik dacht dat een of meerdere sensoren misschien erg vies waren geworden, maar kan eigenlijk niets vinden. Een paar uur later toen het volkomen droog was werkte de cruise control nog steeds niet.

Hebben andere Avenger bezitters hier ook last van? En nog belangrijker, weten jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:24:
Ik weet nu wel wat je bedoelt, ik had het zojuist ook. Was toch al zeker 20 minuten thuis, zet binnen een Dumpert filmpje aan maar de telefoon had de Bluetooth verbinding met de auto nog vast. Toen in de auto gestapt en inderdaad niet het normale 'Jeep' laadscherm bij het inschakelen, maar direct alles aan. Morgen even kijken of het bij mij ook weg is, anders even op onderzoek.
Nog gelukt?

Zal wel door de nieuwe update komen dan, want daarvoor had ik hier geen last van. Of heb jij die update nog niet geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
cnz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:28:
PDT schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:16:
Bij mij hangt ie ook los. Viel me gisteren op (ik heb 'm pas sinds woensdag). Ik moet nog even kijken hoe dat op te lossen is.
Volgens mij is dat een beschermkapje (aan een draadje om kwijtraken te voorkomen) om vervuiling van de OBD-connector te voorkomen. Op die connector zit in normale situaties niets aangesloten.
Al bij de aflevering van mijn Jeep was mij dat ook opgevallen dat die los hing en de verkoper heeft het ter plekke terug geplaatst. Monteur was het kennelijk vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
PDT schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:20:
Cruise Control werkt niet meer.
Ik heb sinds woensdag een Avenger. Gisteren tijdens lichte regen stopte de Cruise Control opeens met werken. Ik krijg de melding dat de omstandigheden dit niet toestaan oid. Ik dacht dat een of meerdere sensoren misschien erg vies waren geworden, maar kan eigenlijk niets vinden. Een paar uur later toen het volkomen droog was werkte de cruise control nog steeds niet.

Hebben andere Avenger bezitters hier ook last van? En nog belangrijker, weten jullie een oplossing?
Ja, ik heb dat ook vaak. Meestal pakt hij hem na een paar keer proberen wel. Ik weet ook nog steeds niet of ik hem nou met de 'ok' knop of de 'play-pause' knop moet aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
outlandos schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Nog gelukt?

Zal wel door de nieuwe update komen dan, want daarvoor had ik hier geen last van. Of heb jij die update nog niet geïnstalleerd?
Ik heb voor zover ik kan zien alle updates. Vanochtend stond de auto gewoon 'uit', ik ga er vanaf nu wel op letten. Het viel me gisteren trouwens ook op dat de PNRD lampjes bleven branden terwijl hij uit stond, dat is nu ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Piepertie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Ik weet ook nog steeds niet of ik hem nou met de 'ok' knop of de 'play-pause' knop moet aanzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZLRyZWE8T8K4folI71g9HSXA_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjkCD1DvU7VjzDuHe5MdjxOd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

Ik heb voor zover ik kan zien alle updates. Vanochtend stond de auto gewoon 'uit', ik ga er vanaf nu wel op letten. Het viel me gisteren trouwens ook op dat de PNRD lampjes bleven branden terwijl hij uit stond, dat is nu ook niet meer.
Dan had je dus exact hetzelfde als ik. Benieuwd of we het vaker gaan meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Heeft iemand de parkeerhulp (xpk) al ontdekt die op pagina 171 van de handleiding staat? De 1st edition zou die toch moeten hebben? En ook zie ik nergens de mogelijkheid de autohold in te schakelen die in de optielijst staat (xc4)

[ Voor 29% gewijzigd door Baassii op 28-10-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Baassii schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:35:
Heeft iemand de parkeerhulp al ontdekt die op pagina 171 van de handleiding staat? De 1st edition zou die toch moeten hebben?
De semi-automatische parkeerhulp is al vrij snel na de introductie van de 1st Edition geschrapt uit de specs. Geldt kennelijk voor heel Europa, want ook daar lees ik dergelijke vragen/reacties.
Geen idee of het met een toekomstige update alsnog uitgerold gaat worden, aangezien het al wel in het instructieboekje staat. Maar het zou ook zo maar een te betalen optie op nieuwe uitvoeringen kunnen worden.
Moet zeggen dat de huidige parkeerhulp heel bruikbaar is, als je eenmaal doorhebt dat de blauwe hulplijnen de ideale stuurbewegingen aangeven zodat je heel strak langs een trottoirband of recht in een parkeervak kan manoeuvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:07:
[...]
Dan had je dus exact hetzelfde als ik. Benieuwd of we het vaker gaan meemaken.
Ik heb nog even gekeken wat er bij mij precies gebeurt na het uitschakelen van de motor en het verlaten/afsluiten van de auto:
Het rode lampje in de parkeerremknop en het witte lampje in de P van de PRND-knoppen blijven ca. 30 sec. branden en gaan dan beide uit. Volgens mij een indicatie dat het systeem uit gaat of in ieder geval in een soort van standby-/slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Ik had het net weer. Terug de auto in, de auto in- en uitgeschakeld en toen was na een paar minuten de Bluetooth verbinding weg. Ik heb vooralsnog het gevoel dat de auto echt uit kan, maar ook op contact kan blijven staan. Dus dat ik zelf de auto niet altijd (goed) uit zet of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:12:
Ik had het net weer. Terug de auto in, de auto in- en uitgeschakeld en toen was na een paar minuten de Bluetooth verbinding weg. Ik heb vooralsnog het gevoel dat de auto echt uit kan, maar ook op contact kan blijven staan. Dus dat ik zelf de auto niet altijd (goed) uit zet of zoiets.
Ik had het zojuist ook weer. Alsof het infotainment systeem op standby/connected blijft. Best wel vervelend en direct begonnen na de laatste update. Daarvoor nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT

PDT

Piepertie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

Ja, ik heb dat ook vaak. Meestal pakt hij hem na een paar keer proberen wel. Ik weet ook nog steeds niet of ik hem nou met de 'ok' knop of de 'play-pause' knop moet aanzetten.
Gisteren deed hij weer. Hopelijk was het iets eenmaligs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Vandaag geen last meer gehad. Hopelijk blijft het zo.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste