Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:25:
[...]

Ik vind het een geniale gek, maar goed dat is een discussie die wel heel erg off-topic is :D

Overigens ben ik ook actief in het tesla topic hier op Tweakers en ik kan je verzekeren dat daar veel minder negativiteit heerst dan hier, integendeel kan ik wel zeggen. Een negatieve noot is daar eerder uitzondering dan regel. En gezien de hele hoge activiteit in dat topic is dat toch knap.
Ja omdat die te vergelijken zijn met Apple gebruikers
Is haast een religie voor bezitters .
En ik denk dat het particuliere bezit van een Tesla ook verwaarloosbaar is ,zeker nieuw .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:49
Berry0299 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Ja omdat die te vergelijken zijn met Apple gebruikers
Is haast een religie voor bezitters .
En ik denk dat het particuliere bezit van een Tesla ook verwaarloosbaar is ,zeker nieuw .
Klinkt alsof je eens een proefrit moet maken.
Zelf geen Tesla maar om mij heen wel een paar Model 3/Y bezitters en het is zeker niet de beste auto maar wel de beste EV naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 08:43

bpt

Piepertie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:53:
[...]

Bij mij hangt hij vast op 26 januari. Is er iemand bij wie de app nog wel werkt of niet?
Laatste update was hier 28-01 20:15, dit is voor zowel locatie en batterij status, etc..

Ook de 'op afstand features' blijven eeuwig lang laden en geven nooit een resultaat (ook geen fout, waar dit eerder nog wel eens een fout gaf).

Wel gereden met de auto daarna, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 21:56
Piepertie schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:36:
Wat me misschien nog wel het meest stoort aan die storing in de app is dat ze de klanten er niet eens over informeren. Doe dan ff een melding in de app of een mail ofzo.

Of lees op zijn minst mee op Tweakers 😆
Exact dit. Er komt geen enkele communicatie vanuit Jeep/Stellantis zelf.

Bij mijn volgende mail aan de serviedesk zal ik ze het linkje naar dit topic meesturen @Piepertie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Bij mij hangt de app sinds 27-01 om 00:29 uur.
Sindsdien alle info 'bevroren', ook de kilometerstand naast de locatie en SOC.

Die locatie boeit me niet (mag van mij uit de app, ik weet wel waar ik geparkeerd heb :+ ) maar die SOC en de voortgang van een laadsessie wil ik wel heel graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
De app hangt bij verschillende hier ook sinds verschillende tijden. Iemand die daar iets zinnigs van kan zeggen? Als het aan de back-end zou liggen zou de synchronisatie bij iedereen rond hetzelfde tijdstip gestopt moeten zijn toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Dekkert op 02-02-2024 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
Dekkert schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:33:
De app hangt bij verschillende hier ook sinds verschillende tijden. Iemand die daar iets zinnigs van kan zeggen? Als het aan de back-end zou liggen zou de synchronisatie bij iedereen rond hetzelfde tijdstip gestopt moeten zijn toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONfxV4RJLacthksBuDxTk19wdts=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A5SPYBF4TpClbEvGJs8iCCLz.png?f=fotoalbum_large

Vreemd inderdaad dat we allemaal andere dagen en tijden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinuz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:26
Hebben jullie een abbonnement voor de app?

Ik heb "connect one" en heb alleen de knopjes voor de sloten/klimaat/ knipperlichten + een locatie. Geen van allen werkt overigens en hebben ook niet gewerkt sinds ik de auto heb ontvangen op 25 jan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 11:13
Mijn mobiel is dinsdag volledig gereset, misschien heb ik daarom die vroege datum. De dagen ervoor de app ook inderdaad niet open gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bpt

bpt

Ik heb tussen mijn aangegeven datum en gisteravond niet gereden, misschien heeft dat er mee te maken (dat de laatste keer dat ik heb geparkeerd er ook gesynct is, en er pas vanaf de 29ste problemen zijn waardoor de 28ste blijft staan).

Misschien zitten we ook op verschillende servers waar ze om en om omgevallen zijn?

Ik kreeg sowieso niet het idee dat er gesynct werd als er niet gereden was, bewust de app geopend is (om een actie uit te voeren) of de laadsessie gestopt of start werd.

Wie zal het zeggen, de customer service in ieder geval niet 😉!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

sinuz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:50:

Ik heb "connect one" en heb alleen de knopjes voor de sloten/klimaat/ knipperlichten + een locatie. Geen van allen werkt overigens en hebben ook niet gewerkt sinds ik de auto heb ontvangen op 25 jan.
Diezelfde knoppen heb ik, als FE eigenaar kreeg je dit er standaard bij als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]

Vreemd inderdaad dat we allemaal andere dagen en tijden hebben.
Bij mij is de app op 30 Jan kwart voor 7 s morgens gestopt. Toen heb ik hem geparkeerd op mijn werk. Vond het al raar dat ik geen mailtjes kreeg van mijn laadsessie. Daarna gereden maar geen beweging meer in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Die mailtjes waren de enige betrouwbare bron van informatie rondom laadsessies, maar die komen ook niet meer inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
sinuz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:50:

Als ik inlog via de website dan zie ik dat Connect One en Connect Plus actief zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekkert
Die Connect Plus biedt geen diensten die ik niet al gebruik via Apple Carplay, dus na de vervaldatum laat ik die ook maar lekker vervallen. Scheelt weer een ergernis :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j14gCAzVLxO-xOvahlTKmtJtsBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OoRrYekUtkmbqPKHBarkDOO7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P88LyLlb8PaH-aEdx6VJkx13Ccs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0gfrPeR4zSwFhI5nfrYPPugl.jpg?f=fotoalbum_large

Update staat al 10 minuten op 25%... Dat iets basaals als een software update zo spannend kan zijn. Ik blijf nog maximaal een kwartier zitten en dan moet ik toch echt de auto uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Zenuwslopend inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berry0299
n0pe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:40:
[...]

Klinkt alsof je eens een proefrit moet maken.
Zelf geen Tesla maar om mij heen wel een paar Model 3/Y bezitters en het is zeker niet de beste auto maar wel de beste EV naar mijn mening.
Nee op elke straathoek staat er een en Elon Musk is een gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:57:
[Afbeelding]

Update staat al 10 minuten op 25%... Dat iets basaals als een software update zo spannend kan zijn. Ik blijf nog maximaal een kwartier zitten en dan moet ik toch echt de auto uit.
Welke versie had je voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 14:45
outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:57:
[Afbeelding]

Bij mij is de update met begonnen, 5%. Maakt hij bij jou ook allemaal gekke geluidjes? Een soort gezoem elke 5-6 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:31
Zonder alle posts mbt het niet bijwerken van de app sinds een kleine week (net zoals bij mij) te quoten, mijn ervaring van vandaag.
Vlak voor het uitschakelen melding van een update met installatietijd van 8 min. Update gestart en auto verlaten en afgesloten. Na een kwartier auto aangezet en installatie was afgerond. Het firmware versienumner was niet gewijzigd, dus kennelijk een ander soort update. Leek mij hoopvol...
Toen herinnerde ik me dat ik die middag een paar keer een popupje voorbij heb zien flitsen met iets over "webservices". In instellingen die webservices opgezocht en zag toen dat daar geen land meer stond geselecteerd. En ik wist zeker dat ik die ooit logischerwijs op Nederland had ingesteld. Opnieuw op NL ingesteld dus. Vlak daarna kreeg ik weer een update-melding met installatietijd van 1 min. Ook deze update uitgevoerd.
Daarna in de auto gelijk de app getest en zowaar alles behalve locatie werkt weer. Ik vermoed overigens dat de locatie alleen bij het uitzetten van de auto verstuurd wordt, dus zal morgen even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
MrTomatosoup schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:24:
[...]

Bij mij is de update met begonnen, 5%. Maakt hij bij jou ook allemaal gekke geluidjes? Een soort gezoem elke 5-6 seconden.
Kwartiertje later was de update afgerond! Ik kan alleen geen land selecteren op een of andere manier...

Update: gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:16:
[...]

Welke versie had je voor de update?
Durf ik niet te zeggen.

De update is gelukt. Stond 8 min maar was alles bij elkaar een kwartier. Ik kreeg een melding (pop-up) met iets van Webservices available.

Geen idee wat ze daarmee bedoelen, maar ik kan wel bevestigen dat de app weer actuele waardes doorgeeft! Locatie niet, maar dat heeft het nooit gedaan. Overigens ook geen halszaak.

Ben al blij dat de update succesvol is verlopen en de app weer werkt :) even afkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrTomatosoup schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Kwartiertje later was de update afgerond! Ik kan alleen geen land selecteren op een of andere manier...

Hier geen gekke geluidjes opgemerkt. Naar land instellingen heb ik nog niet gekeken, maar de app werkt weer (en de taal stond nog steeds in het Nederlands) dus ik ben allang blij.

Aan bovenstaande berichten af te leiden lijken ze deze update naar iedereen uit te rollen. Waarschijnlijk een (soort van) hotfix.

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 02-02-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
MrTomatosoup schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:35:
[...]

Bij mij waren het 2 updates na elkaar. 1 van aangekondigd 8 min die idd een kwartier duurde en vlak daarna nog 1 van 1 min. Die ging wel heel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Alfred Spijker schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:54:
[...]

Bij mij waren het 2 updates na elkaar. 1 van aangekondigd 8 min die idd een kwartier duurde en vlak daarna nog 1 van 1 min. Die ging wel heel snel.
Bij mij werkte het al voor de update. Ik had toevallig een nieuwe telefoon. Daardoor moest ik de app opnieuw downloaden. Zonet wel de update gedaan geen idee wart er is gewijzigd. Wel blij dat alles nu werkt / ook de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kleine update nu ook binnen. Inderdaad na selecteren land. Verliep vlotjes. Alleen geen idee wat de updates inhouden. Jeep publiceert geen content log van hun updates voorzover ik weet. Nou ja zolang de SoC in de app actueel is (en blijft) ben ik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt

bpt

Net even gekeken, geen update schermen gezien (misschien terwijl de auto niet in gebruik was? Hangt aan de wifi en auto update staat aan), wel de vraag over land selectie (waar ik overigens kan klikken wat ik wil, niets blijft als keuze geselecteerd staan)

App werkt in ieder geval wel weer 👍🏻

Edit: vandaag de update melding(en) gekregen. Het weer werken van de app was dus niet per definitie gerelateerd aan de update in de auto..

Update datum (die van 8 minuten) gaf trouwens 30/07/2024 als datum aan (auto dus straks uit de toekomst 8) )

Voor de geïnteresseerde, update pakket naam was: BSRF_19.03RC7_19.03RC8BIS_EE_CUS-MARKET_230131_J+F_4

Net bij uitstappen de tweede update gekregen van 1 minuut.
Pakketnaam: AOTA_FEBRUARY2024_-1140506048

[ Voor 52% gewijzigd door bpt op 03-02-2024 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Hier werkt de app ook weer na de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Na ongeveer twee maanden en richting de 15k aan kilometers laadt de Jeep Avenger niet meer. Geen snellader of gewone lader. Dus achtergelaten bij de dealer en is het wachten begonnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxximum
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:44
Vandaag mijn nieuwe Avenger Summit opgehaald. In de garage de auto gekoppeld met mijn iphone, en Carplay was zichtbaar. Nadat de verkoper de auto buiten had gezet, en ik weg ben gereden was Carplay niet te vinden. Auto werd afgeleverd met software versie 1.26.30.32. De auto meld dat er een kleine OTA update is, maar die installatie lukt niet. In auto privacy instellingen op Gevens en locatiedelen staan, maar in Jeep App staat dat de Privacy mode on is . Weet dat meerderen dit issue hebben gehad, maar ben op zoek naar de oplossing.
Update: Carplay werkt nu nadat ik even een USB kabel heb gebruikt. Als ik du nu weg haal blijft Carplay draadloos ook werken.

[ Voor 10% gewijzigd door maxximum op 03-02-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hebben jullie ook dat als je de auto instapt (en niet thuis bent) dat de auto dan zelf de navigatie start naar huis? Dit nu al 2 keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
outlandos schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:11:
Hebben jullie ook dat als je de auto instapt (en niet thuis bent) dat de auto dan zelf de navigatie start naar huis? Dit nu al 2 keer gehad.
Ja, best wel irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Misschien eens home adres uit de navigatie halen, dan kan hij ook niet meer automatisch starten zou je denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Is een instelling bij TomTom navigatie die je uit kunt zetten. Ik geloof onder overig -> privacy.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred Spijker
MrTomatosoup schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:46:
[...]
Is een instelling bij TomTom die je uit kunt zetten. Ik geloof onder overig -> privacy.
Klopt. Heet iets van frequente bestemmingen automatisch voorstellen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoU8UmyVDlk552m7oXC6NtyvNtY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q9gRk9SceOEQo9KNPa43LjfP.png?f=fotoalbum_large

Jeep app wil hier niet meer laden, zie screenshot hierboven.

Werkt de app nog bij jullie?

Edit: rebooten van mijn telefoon heeft het opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 04-02-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 22:00
Berry0299 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:51:
En dealers die gewoon beweren "zit niet in de uitrusting "
Totaal geen enkele band met het product dat ze verkopen.
Een Tesla zou ik persoonlijk nooit aan beginnen .
Heb denk ik nog nooit een Tesla gezien waarvan alle verlichting werkt.
Nog afgezien dat het geleid wordt door een gevaarlijke gek.
Ik had dus ook alle inlegmatjes zelf gekocht via Mopar en dan toch eens de helpdesk van Jeep hierover gecontacteerd. Die zeiden me dat alle matjes inbegrepen waren en ik er niet voor had moeten betalen . Hebben ze me een voucher gegeven voor de gemaakte kosten , vreemde is , geen voucher voor de Mopar store , maar een voucher voor een Jeep Garage in Gent ( een uur rijden van mijn garage achter men hoek)
Ik vraag me ook af wat ik nu met die bon moet doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnA
Mij viel me op dat na mijn laatste update de geluidkwaliteit van de speakers enorm beter is , ik was er echt zwaar over teleurgesteld en nu klinkt het echt wel veel beter . Nog mensen dit opgemerkt of zie (of hoor) ik spoken? Jammer dat er geen Changelogs te vinden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pepijnA schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:52:
Mij viel me op dat na mijn laatste update de geluidkwaliteit van de speakers enorm beter is , ik was er echt zwaar over teleurgesteld en nu klinkt het echt wel veel beter . Nog mensen dit opgemerkt of zie (of hoor) ik spoken? Jammer dat er geen Changelogs te vinden zijn
Ik heb geen verschil gemerkt. Heb je hem op standaard of dynamisch ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Hier lijkt de app ook weer gereanimeerd, en ook de mails die ik kreeg over de laadsessies. Echter is er bij mij geen update geweest? Kan iemand waar recent de update is geweest even aangeven welke versie nu de laatste is?

@outlandos : Je hoeft tijdens een update niet in de auto te blijven. Bij alle updates tot op heden heb ik deze gewoon gestart en heb daarna de auto verlaten. Bij terugkomst was de update volledig afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Ik merk dat het updaten van de SoC ook echt veel sneller en soepeler gaat dan voor de update. Hij weet vaak meteen als ik de app open al wat de SoC is, en anders een aantal seconden later. In ieder geval niet meer van die slome laad-cirkeltjes elke keer.

Locatie heeft bij mij (in tegenstelling tot anderen blijkbaar) eigenlijk altijd prima gewerkt. Misschien domme vraag, maar weet iedereen zeker dat ze de goede privacy instellingen hebben aangezet in de auto?
MrTomatosoup schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:37:

Thanks voor de update, ik ga maar weer eens bellen. Ik heb al een paar keer door alle settings gekamd, maar volgens mij staat alles aan. Ik krijg wel informatie over laadpalen e.d., maar heb nog nooit een file of flitser gezien op de navigatie.
Ik heb contact gehad met jeep over die tomtom services die niet lijken te werken, ze gaan een update uitvoeren (jippie....). Wel leuk, eerste keer dat ze plek hadden was over een maand. Ga er in ieder geval achteraan dat ik gewoon een paar maanden extra Connect Plus krijg, want ik heb nu niet de volledige functionaliteit waar ik wel voor heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
pepijnA schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:48:
[...]

Ik had dus ook alle inlegmatjes zelf gekocht via Mopar en dan toch eens de helpdesk van Jeep hierover gecontacteerd. Die zeiden me dat alle matjes inbegrepen waren en ik er niet voor had moeten betalen . Hebben ze me een voucher gegeven voor de gemaakte kosten , vreemde is , geen voucher voor de Mopar store , maar een voucher voor een Jeep Garage in Gent ( een uur rijden van mijn garage achter men hoek)
Ik vraag me ook af wat ik nu met die bon moet doen 8)7
Hoe heb je de helpdesk gecontact? Gebeld? Welk nummer? Ik wil die matjes ook wel namelijk, maar mijn dealer wist van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrTomatosoup schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:56:
Ik merk dat het updaten van de SoC ook echt veel sneller en soepeler gaat dan voor de update. Hij weet vaak meteen als ik de app open al wat de SoC is, en anders een aantal seconden later. In ieder geval niet meer van die slome laad-cirkeltjes elke keer.

Locatie heeft bij mij (in tegenstelling tot anderen blijkbaar) eigenlijk altijd prima gewerkt. Misschien domme vraag, maar weet iedereen zeker dat ze de goede privacy instellingen hebben aangezet in de auto?

[...]
Ja locatie en alles staat op delen hier. Maar ik heb het ooit eens helemaal uitgezocht samen met Jeep helpdesk (toen ze de telefoon nog oppakten). Ik had toen een jongen aan de lijn die echt zn best voor me wilde doen. Alles is uitgezocht en is vanuit Jeep goed gezet op mn account. Toch doet gps het niet in de app. De afdronk was dat mijn dealer zeer waarschijnlijk gps delen heeft uitgezet op de boordcomputer van mijn auto.

Om het zeker te weten moet ik naar de dealer die mn auto dan aan de computer moet koppelen. Maar de dealer zit in Amsterdam (best een stuk rijden) en eerlijk gezegd vind ik dit de minst interessante functie van de app. En ergens ook wel een fijn idee dat ze me niet kunnen tracken. Volgens de Jeep medewerker kunnen ze je zelfs tracken als je delen van locatie in de auto op uit hebt staan. Niet dat ze dat zomaar zullen doen natuurlijk, maar technisch schijnt het mogelijk te zijn. Als gps delen op je boordcomputer uit staat zou dat technisch onmogelijk moeten zijn.

Edit:

SoC laadt hier ook een stuk sneller! Ik hoef de app nu niet meer 2 keer achter elkaar te starten om een SoC update te krijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 05-02-2024 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
Dekkert schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:19:
Kan iemand waar recent de update is geweest even aangeven welke versie nu de laatste is?
FHW.1.26.30.32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Ik haalde zojuist mijn Avenger van de laadpaal af bij kantoor en toen kreeg ik ook de melding van die "8-minuten update". Die staat nu te installeren. Het lijkt erop dat de auto's weer (gefaseerd?) kunnen communiceren met het netwerk van Stellantis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piepertie
Dekkert schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:12:
Ik haalde zojuist mijn Avenger van de laadpaal af bij kantoor en toen kreeg ik ook de melding van die "8-minuten update". Die staat nu te installeren. Het lijkt erop dat de auto's weer (gefaseerd?) kunnen communiceren met het netwerk van Stellantis.
Let op dat er nog een tweede, kleinere update komt (die kwam bij mij niet gelijk, maar na de volgende rit) en dat je je regio opnieuw moet selecteren. Ik kreeg hiervoor een pop-up melding maar het kan ook via instellingen -> connect services o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Dank @Piepertie , ik houd het in de gaten. Ben benieuwd wat ik ga merken van de update, de communicatie / synchronisatie met de app deed het ieder geval al weer voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnA
outlandos schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:16:
[...]

Ik heb geen verschil gemerkt. Heb je hem op standaard of dynamisch ingesteld?
Stond en staat nog steeds op dynamische. Het is echt sinds de updates dat ik de kicks en basslines voel wat daarvoor verre van het geval was . Het is een groot verschil. Misschien was eerst de processing voor de 4 en de 6 speaker setup hetzelfde en hebben ze er nu eentje voor de 6 gemaakt? ( Heb de Summit met 6 speakers )

Voordien klonk het goed op stil niveau, maar luid ontbrak echt de "punch" in de audio .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnA
MrTomatosoup schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:58:
[...]

Hoe heb je de helpdesk gecontact? Gebeld? Welk nummer? Ik wil die matjes ook wel namelijk, maar mijn dealer wist van niets.
Via de website , contact formulier ingevuld ( op een zaterdag avond en had een uur later antwoord )
Jeep België weliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pepijnA schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:47:
[...]

Stond en staat nog steeds op dynamische. Het is echt sinds de updates dat ik de kicks en basslines voel wat daarvoor verre van het geval was . Het is een groot verschil. Misschien was eerst de processing voor de 4 en de 6 speaker setup hetzelfde en hebben ze er nu eentje voor de 6 gemaakt? ( Heb de Summit met 6 speakers )

Voordien klonk het goed op stil niveau, maar luid ontbrak echt de "punch" in de audio .
Ik heb een testrit gemaakt met een Summit en vond het geluid echt heel erg matig. Toen heb ik zelfs besloten dat als het geluid ook zo slecht is in mijn FE dat ik hem zou verkopen.

Gelukkig bleek het geluid in mijn FE een stuk beter te zijn. Misschien dat ze met de update iets hebben gefixed aan de geluidsinstallatie van de Summit? Zou wel vreemd zijn want als ik me goed herinner heeft die exact dezelfde speakers als de FE. Desalniettemin weet ik zeker dat het geluid van de Summit waar ik die testrit in had absoluut van lager niveau was dan in mijn FE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Was nog op zoek naar een laadkabel , maar deze prijs slaat alles.

https://moparstore.be/mode-3-laadkabel-52224650.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:30
Daar is vast een alternatief voor te vinden.

Dit is wel een bizar bedrag.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pepijnA
outlandos schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:11:
[...]

Ik heb een testrit gemaakt met een Summit en vond het geluid echt heel erg matig. Toen heb ik zelfs besloten dat als het geluid ook zo slecht is in mijn FE dat ik hem zou verkopen.

Gelukkig bleek het geluid in mijn FE een stuk beter te zijn. Misschien dat ze met de update iets hebben gefixed aan de geluidsinstallatie van de Summit? Zou wel vreemd zijn want als ik me goed herinner heeft die exact dezelfde speakers als de FE. Desalniettemin weet ik zeker dat het geluid van de Summit waar ik die testrit in had absoluut van lager niveau was dan in mijn FE.
Dat moet dan haast wel gelijk getrokken zijn , een blij man achter het stuur nu sinds twee dagen alleszins :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bpt

bpt

pepijnA schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:16:
[...]
Dat moet dan haast wel gelijk getrokken zijn , een blij man achter het stuur nu sinds twee dagen alleszins :D
Zou mooi zijn als het enige verbetering heeft gegeven, misschien de update (8 minuten) beginnende met BSRF in de naam. Ik heb geen audio techniek verstand, maar een snelle Google geeft wel audio hits op basis van die letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Ik heb tot op heden nog geen update gehad.
Maar misschien had ik die al toen mijn schermen op zwart gingen en ie naar de dealer moest.
Maar dat stond los vd werking vd app. die deed het daarna nog steeds niet .
Pas sinds een paar dagen doet die het weer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Berry0299 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:46:
Ik heb tot op heden nog geen update gehad.
Maar misschien had ik die al toen mijn schermen op zwart gingen en ie naar de dealer moest.
Maar dat stond los vd werking vd app. die deed het daarna nog steeds niet .
Pas sinds een paar dagen doet die het weer .
Bij mij werkte de app ook al weer voordat ik enige updates had gehad - dit staat voor zover ik dat kan beoordelen, dus ook los van elkaar (en komt overeen met jou verhaal!). Overigens is er nergens een versienummer aangepast in de zichtbare schermen, kans is dus groot dat bij de fix van de dealer deze updates dan ook al meegenomen zijn

Heb je nu verder geen problemen meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
bpt schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:51:
[...]

Bij mij werkte de app ook al weer voordat ik enige updates had gehad - dit staat voor zover ik dat kan beoordelen, dus ook los van elkaar (en komt overeen met jou verhaal!). Overigens is er nergens een versienummer aangepast in de zichtbare schermen, kans is dus groot dat bij de fix van de dealer deze updates dan ook al meegenomen zijn

Heb je nu verder geen problemen meer?
As we speak krijg ik op dit moment een update binnen
Oertraag
Update gelukt
Enige verschil wat ik denk te bemerken is een kleiner lettertype ?

[ Voor 6% gewijzigd door Berry0299 op 07-02-2024 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt

bpt

Berry0299 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:06:
[...]

As we speak krijg ik op dit moment een update binnen
Oertraag
Update gelukt
Enige verschil wat ik denk te bemerken is een kleiner lettertype ?
Hier ook nog verder niets ontdekt. Nog geen kans gehad om de audio te 'testen' of dat verbetering heeft gekregen.

Fijn dat het in ieder geval goed is gegaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 00:19
dennistijsen schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:54:
[...]

Ja ik. Staat al sinds 10-11 bij de dealer Hedin in Alkmaar.
Krijgen ze niet opgelost. De radio is vervangen maar dat hielp niets. Belabberde service.
Vandaag heb ik hem eindelijk kunnen ophalen na 3 maanden in de garage.
Voor de zwarte schermen is de radio vervangen, toen ik vroeg waarom het daarna nog weken duurde voordat hij het deed vertelde de monteur dat ze een zekering verwijderd hadden en vergeten terug te plaatsen, professioneel.

Gedoe met de achterklep zou ook gerepareerd zijn, computer achterklep is vervangen, probleem is onveranderd. Hij had het getest in de garage, maar de klep doet moeilijk bij vocht, niet in de garage.
Als ik de sensoren droogveeg doet de klep het wel. Waarschijnlijk zijn de benaderingsschakelaars van de klep gevoelig voor water.

Ik heb direct automatische updates uitgezet, mij niet meer gezien.

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 00:19
Odeklontje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:02:
Na ongeveer twee maanden en richting de 15k aan kilometers laadt de Jeep Avenger niet meer. Geen snellader of gewone lader. Dus achtergelaten bij de dealer en is het wachten begonnen. :(
Jeetje ook een vreselijke storing zeg, je zou toch verwachten dat een nieuwe auto minimaal 5 jaar probleemloos rijdt.

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

dennistijsen schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:40:
[...]
Vandaag heb ik hem eindelijk kunnen ophalen na 3 maanden in de garage.
Man man man, wat een geklungel! Blij dat je hem in ieder geval weer hebt.

Zelf nog geen probleem met de achterklep gehad anders dan dat hij 2 keer is gestopt met openen, waarschijnlijk omdat ik ongeduldig nogmaals mijn voet er onder had geschopt omdat ik dacht dat ik niet goed zat met de sensor locatie (sindsdien een seconde langer geduld en geen probleem meer mee gehad).

Ik begrijp het wel met de updates, al ben ik te eigenwijs (nieuwschierig) om het uit te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-06 22:07
dennistijsen schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:40:
[...
Als ik de sensoren droogveeg doet de klep het wel. Waarschijnlijk zijn de benaderingsschakelaars van de klep gevoelig voor water.

Ik heb direct automatische updates uitgezet, mij niet meer gezien.
Hi Dennis, waar zitten de sensoren? Dan kan ik het ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Baassii schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:12:
Even een verbruikscheck na een milde herfst en winter: ik zit op 10000 km en gemiddeld 17,1 per 100km. En jullie?
Ik moest even zoeken, maar gelukt met de aanwijzingen van @MrTomatosoup _/-\o_

Auto in gebruik vanaf 1 november, in totaal nu 8145 km. en gemiddeld verbruik van 17,85 per 100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Piepertie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:54:
[...]

Let op dat er nog een tweede, kleinere update komt (die kwam bij mij niet gelijk, maar na de volgende rit) en dat je je regio opnieuw moet selecteren. Ik kreeg hiervoor een pop-up melding maar het kan ook via instellingen -> connect services o.i.d.
Na die "8-minuten update" afgelopen maandag geen tweede meer gehad en er staat ook niets klaar.
Huidige versie is echter ook FHW 1.26.30.32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Na het probleem dat de auto de Bluetooth verbinding actief houdt met mijn telefoon, houdt de telefoon ook de Wifi verbinding van de auto vast. Thuisnetwerk is ook gewoon niet te selecteren, hij schakelt steeds weer terug naar de auto. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Nee, dat gaat hier gewoon goed eigenlijk.
Je hebt het vermoedelijk al eens geprobeerd, maar anders eens alle verbindingen verwijderen (zowel in de auto als op je telefoon) en dan opnieuw koppelen?

(Wifi verbinding van de auto staat bij mij uit b.t.w.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:08:
Na het probleem dat de auto de Bluetooth verbinding actief houdt met mijn telefoon, houdt de telefoon ook de Wifi verbinding van de auto vast. Thuisnetwerk is ook gewoon niet te selecteren, hij schakelt steeds weer terug naar de auto. Meer mensen last van?
Bedoel je met de wifi de wifi van je thuisnetwerk? Ik heb de auto weleens verbonden met mn thuis wifi maar toen kreeg ik ook dat de bluetooth verbonden bleef. Ik heb dat toen gelijk uitgezet en sindsdien nergens meer last van.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat de toegevoegde waarde is van het connecten met je thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Telefoon blijft verbonden met de wifi van de auto (SSID My Jeep PJKxxx) en ik blijf op mijn telefoon zien 'verbonden met Android Auto'. Ook de Bluetooth verbinding blijft hangen.

Als ik mijn thuisnetwerk selecteer op mijn mobiel schakelt hij direct weer terug naar de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.welvering
Piepertie schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:40:
Telefoon blijft verbonden met de wifi van de auto (SSID My Jeep PJKxxx) en ik blijf op mijn telefoon zien 'verbonden met Android Auto'. Ook de Bluetooth verbinding blijft hangen.

Als ik mijn thuisnetwerk selecteer op mijn mobiel schakelt hij direct weer terug naar de auto.
Dat hij terug springt komt doordat de Bluetooth verbonden blijft. Had ik ook wel eens met mijn ID. 3.

Vraag is eerder waarom gaat de Bluetooth en WiFi van de auto niet uit als je deze verlaat 🤔

Ik heb mijn auto nog niet dus heb nog geen vergelijkingsmateriaal

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:40:

Dat is vervelend zeg. Ik weet precies wat je bedoelt. Enorm irritant. Heb het zelf 2 keer gehad maar nu al een hele tijd niet. Hoop dat je er snel een oplossing voor vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Baassii schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:12:
Even een verbruikscheck na een milde herfst en winter: ik zit op 10000 km en gemiddeld 17,1 per 100km. En jullie?
16,7 gemiddeld na 3700km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Poging om het probleem wat te kaderen:

@Piepertie gebruikt een Android toestel (althans, dat meen ik op te maken uit zijn vorige post 8) ), Ik gebruik zelf een iOs toestel en heb het probleem niet. Ik heb de auto ook niet verbonden met het Wifi netwerk van thuis.

Hebben anderen waarbij de verbinding met de auto actief blijft een Android of iOs device?
En is de auto verbonden met een Wifi netwerk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f.welvering
Een eigenschap van Android Auto verbonden via draadloze signalen is dat zodra de auto bluetooth verbinding maakt met Android de telefoon een wifi verbinding zoekt met de auto voor weergave.
Zou me niets verbazen dat dit is wat gebeurt zodra je met de hand de wifi omzet naar je huisnetwerk en Bluetooth nog verbonden is met de auto.

Dan blijft nog steeds de vraag, waarom blijft de bluetooth van de auto aan bij het verlaten van de auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AvdY
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-01 11:49
Na bijna een jaar mee lezen heb ik mijzelf toch maar geregistreerd om mee te kunnen denken/helpen/klagen. Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen.

Ik heb 31-1 mijn Jeep Avenger op mogen halen. Het betreft een uitvoering met het longitude business pack, met winterpack in het pastel wit. Verder kon ik niets kiezen. Het is een bedrijfsauto die ook privé gebruikt mag worden en voorlopig doe ik dat ook.

Ten tijde van het bestellen van mij auto kreeg ik als voorloper een Kia Niro EV Dynamic Plus. Daar heb ik 25k km mee gereden. Eerder had ik nog niet elektrisch gereden. Ik kon ook als nieuwe auto kiezen voor een Kia Niro, echter vond ik de bijtelling met verplichte eigen bijdrage te hoog. Het verschil was 90,- per maand. De moeite, dacht ik zo.

Ik heb inmiddels 1000km met de Jeep gereden en het is al een behoorlijk avontuur. Na de eerste 100km kwam ik thuis aan, zette de wagen stil en kreeg de melding 'Storing in elektrisch aandrijfssysteem, raadpleeg een reparateur'. Dat was vlot. Advies van van Mossel: "Als de melding weg is, gewoon doorrijden, dit gebeurt vaker met nieuwe auto's". De melding is uiteindelijk een maal terug in beeld gekomen nadat ik de 12v accu heb los gehad. Ik denk dat het daar misschien iets mee te maken heeft.

Ik ben ook al 2 weken aan het mailen en bellen met CustomerServicesHolland. Ik kan namelijk de 'terms and conditions' voor het gebruik van de app niet accepteren, er komt telkens een foutmelding in beeld. Daarmee is het met de app onmogelijk om de auto een commando als voorverwarmen te versturen. De IT afdeling neemt geen contact met je op, maar een dame die ontzettend haar best doet, moet mijn verhaal zo goed als mogelijk door geven richting de IT afdeling. Het voelt alsof ik in een rondje loop.

Ik vind verder dat de auto op zich prima rijdt. Is wat trager dan de Kia, maar hij laadt wel sneller. Verder heb ik soms het gevoel dat het rempedaal onder mijn voet verdwijnt. Echter gaven mijn collega's aan dat ze dit ook hadden in hun Nissan Leaf, dat dit wellicht te maken heeft met regenereren.

Helaas heeft Jeep besloten dat de auto sinds 16 maart 2023 (toen is de auto besteld) een stuk duurder is geworden. In plaats van 39.750,-, is de auto op kenteken gekomen voor 41.750,-. Wat krijg je daar extra voor? Nou, als je vandaag besteld, een heel optiepakket. Ik krijg niets extra behalve een hogere bijtelling, sterker nog, de automatisch dimmende de binnenspiegel die men in de standaard uitrusting heeft opgenomen in de prijslijst, die zit er niet op. Dat laatste was namelijk een foutje in de prijslijst, elke prijslijst dus, vanaf januari 2023 t/m nu. En de aanpassing van de fiscale waarde, dat staat in de kleine lettertjes. Ik snap het, maar met deze redernatie hadden ze een doos met 4 wielen en een stuur kunnen leveren onder het mom van "dat staat op de laatste pagina in de kleine letters". Al met al had ik dus liever een andere keus gemaakt, maar ik moet het er 5 jaar mee doen. Maar het is zeker de laatste keer dat ik voor een stellantis product kies.

Ik heb inmiddels een extra subwoofer ingebouwd, dat is een hele fijne toevoeging aan het geheel. Ik kan het iedereen aanraden.

Ik heb ook zo nu en dan last van het opnieuw verbinden van mijn samsung galaxy s23 met android auto. Ik heb mijn auto verbonden met het wifi netwerk thuis.

Het viel me vanmiddag op dat ik vocht in de achterlichten heb zitten, heeft iemand anders dit al opgemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt

bpt

AvdY schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:47:

In plaats van 39.750,-, is de auto op kenteken gekomen voor 41.750,-. Wat krijg je daar extra voor?

Ik heb inmiddels een extra subwoofer ingebouwd, dat is een hele fijne toevoeging aan het geheel. Ik kan het iedereen aanraden.

Het viel me vanmiddag op dat ik vocht in de achterlichten heb zitten, heeft iemand anders dit al opgemerkt?
Is daar niet een regeling voor, voor die fiscale waarde? Lijkt me namelijk raar dat dit zomaar kan. Ik herinner me dat iemand een vergelijkbaar probleem heeft gehad ergens eerder in het topic en daar wel een aanpassing heeft heeft kunnen laten doen (ik weet alleen niet wat de regels precies zijn)

Heb je de subwoofer zelf ingebouwd of laten doen? Waar zit deze? Waarschijnlijk ten koste van laad ruimte gok ik?
Als het niet al te veel moeite is, heb je hier wellicht fotos en/of een linkje van? Ik heb zelf ook wel wat moeite met het mindere geluid, ik weet het, luxe probleem, maar eerder altijd met geluid upgrade pakketten gereden en dit voelt met het huidige geluid op iets hoger volume wel echt als een achteruitgang (niet dat het slecht is voor 'normaal gebruik' overigens)

Vocht in de (voor!)lichten is 'normaal' naar ik heb gelezen, staat volgens mij ook ergens in de handleiding. Een van mijn vorige autos had dit ook wel eens, er zitten waarschijnlijk ergens kleine gaatjes om bij temperatuur verschillen de druk kwijt te kunnen, bij afkoeling zuigt het dan ook weer (vochtige koude) lucht naar binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
En welke subwoofer? 😀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvdY
Als ik wat tijd heb, kan ik van de week wel even een korte how-to schrijven.

Het is een Audison APBX 10 met een Audison SR.5600. Ik had deze spullen nog en was ook van plan om de speakers in de deuren mee aan te sturen. Ik denk dat daar veel winst te behalen is. Echter na een halve dag zoeken kon ik de juiste draden niet vinden en durfde het niet aan om het halve dashboard eruit te halen aangezien het niet mijn auto is.

Zie foto's. Let niet op de wago klemmetjes. Ik heb het zo gedaan dat het er snel uit kan. Ik werk bij een bedrijf waar ik eens per jaar de auto naar binnen moet brengen voor een controle. Dan haal ik hem er dus eenvoudig weer uit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gxlu6gfqfoIPdZ4LMN3YYlH_Wog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrYKUlqY9oo0d5EPc2znAqtv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1RRvNxWUNoH4GzjNSOx3WRzIbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xgTXP0jHpLizuGApf8omxbP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door AvdY op 12-02-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdebruin
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-11-2024
dat is best een mooie oplossing toch?

waar heb je het signaal vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

henkdebruin schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 06:27:
Hier ook erg nieuwsgierig naar waar je alles vandaan hebt afgetapt. Neemt met de dubbele bodem minder ruimte in beslag dan verwacht, mooi!

Misschien tzt toch ook maar iets inbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdY
henkdebruin schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 06:27:
dat is best een mooie oplossing toch?

Van de linker achter deur, nu een mono signaal dus. Voor de sub werkt dat prima. In de deur vond ik een twisted pair Blauw/Groen. Echter vond ik na de stekker die in de stijl verwerkt zit (tussen harnas deur en harnas auto) deze kleurstelling niet terug in een twisted pair. Ik heb dus voor de zekerheid het signaal helemaal bij de speaker zelf afgetakt.

Misschien als er ooit iemand achter komt hoe je bij de headunit kan komen dat ik daar signaal vandaan haal, en direct de hele auto aanstuur met de gebruikte versterker. Voorlopig klinkt dit echt prima.

De gebruikte subwoofer is ook actief te verkrijgen, dan heb je dus geen losse versterker nodig.

Ik heb ooit zo'n platte sub gehad van Pioneer. Die is actief en past misschien wel geheel onder de verstelbare laadvloer. Echter heb ik dat ding destijds terug gestuurd omdat ik dacht dat deze defect was, bleek gewoon niet meer uit te komen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Kun je de voeding ook ergens vandaan trekken achterin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvdY
Piepertie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:38:
Kun je de voeding ook ergens vandaan trekken achterin?
Helaas niet, deze heb ik vanaf de accu naar achteren gelegd. Als je wat bekleding wegtrekt aan de bestuurderskant dan kun je als je langs de pedalen naar boven kijkt een rubber zien zitten. Als je de motorkap opent kun je hetzelfde rubber zien zitten als je achter de accu naar het brandschot (heet dat nog zo?) kijkt. In mijn geval zaten daar nog 2 ongebruikte doorvoeren in. Beiden van ongeveer 1cm doorsnee. Hier heb ik gezekerde voedingskabel door aangelegd.

Voor je massakabel zit er achterin wel een bout die je los kunt draaien. Ik heb de remote via een high/low converter aangesloten die het signaal van de speakers oppikt en daarmee de versterker inschakelt. Zou niet nodig zijn met deze versterker echter ging hij wel aan, maar was het signaal te zwak en kreeg ik er geen geluid uit, kan aan mijn versterker liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWNuTzLejvbVUQmRpq8lwGXTu50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jxA2nwuCLwyPVX0mh4pVmh6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOTQONq2MY9sTo2z9uog6ojzqog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guhVEgCaE89WhclLSvIefLjf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door AvdY op 13-02-2024 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
Ik heb een brief van Kantar (?) gekregen met het verzoek mee te doen aan een onderzoek in opdracht van Jeep:

"Met dit onderzoek verzamelen we informatie over de redenen waarom mensen voor een bepaalde auto hebben gekozen, welke aspecten daarbij belangrijk zijn en om te horen of Jeep aan deze verwachtingen voldoet."

Voor dat laatste stuur ik ze wel een linkje naar dit forum 😄
Meer mensen die deze brief hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:20:
Ik heb een brief van Kantar (?) gekregen met het verzoek mee te doen aan een onderzoek in opdracht van Jeep:

"Met dit onderzoek verzamelen we informatie over de redenen waarom mensen voor een bepaalde auto hebben gekozen, welke aspecten daarbij belangrijk zijn en om te horen of Jeep aan deze verwachtingen voldoet."

Voor dat laatste stuur ik ze wel een linkje naar dit forum 😄
Meer mensen die deze brief hebben gehad?
Hier geen brief of mail gehad.

Moet wel zeggen dat de auto sinds de laatste update(s) probleemloos functioneert, inclusief de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

outlandos schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:07:
[...]
Moet wel zeggen dat de auto sinds de laatste update(s) probleemloos functioneert, inclusief de app.
Ook het op afstand starten van de klimaatregeling? Die werkt niet meer sinds de 12e bij mij vanuit de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt

bpt

Super tof, dankjewel hiervoor!
Kan ook nergens (nog) een werkplaats handleiding vinden (in de hoop de bekabeling dichterbij vandaan te kunnen aftappen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
bpt schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Ook het op afstand starten van de klimaatregeling? Die werkt niet meer sinds de 12e bij mij vanuit de app.
Niet geprobeerd. Kom ik bij je op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Over dat verbruik, rijden jullie vooral in ECO, normaal of sport? Ik rij vooral met normaal, af en toe eens in sport als ik er zin in heb maar niet veel. Maar misschien dat dat is waarom mijn verbruik iets hoger uitvalt? Want dit haal ik echt niet na 6000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Ik heb mijn Avenger nog niet, maar ben wel erg benieuwd wat jullie ervaring is met de actieradius.
Wat is jullie gemiddelde actiradius met de Avenger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTomatosoup
f.welvering schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:42:
Ik heb mijn Avenger nog niet, maar ben wel erg benieuwd wat jullie ervaring is met de actieradius.
Verschilt erg hoe je rijdt en ook hoe koud het buiten is :D.

Wel zou ik in ieder geval de verwachting loslaten dat je er 400 km mee gaat kunnen rijden. 300 is een betere inschatting, zeker als je wat snelweg rijdt. In de stad rem je meer regeneratief en dus rij je wat zuiniger, dan kan je misschien wel 350 halen, maar mij lukt dat niet :'(

Ik vind de inschatting van de auto zelf vaak veel te positief, hij vertelt dan dat je nog 300 kan rijden met 75% terwijl je de afgelopen 25% niet 100 km hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrTomatosoup schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:28:
[...]

Over dat verbruik, rijden jullie vooral in ECO, normaal of sport? Ik rij vooral met normaal, af en toe eens in sport als ik er zin in heb maar niet veel. Maar misschien dat dat is waarom mijn verbruik iets hoger uitvalt? Want dit haal ik echt niet na 6000 km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqJSsGZKH_iMYiLZhfoBEWZnV2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Gz8q5otGSrjO5FZD2r76yJy.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zelfs nog iets lager. Ik ben niet zuiniger gaan rijden (integendeel), maar zal komen door het zachte weer van de afgelopen weken.

Om antwoord te geven op je vraag: ik rij 80% van de tijd op normaalste en 20% in sport. Eco heb ik nog maar 2 keer gebruikt omdat het toen spannend werd of ik het zou halen. Kachel meestal op 19,5, soms als ik moe ben iets hoger (maar nooit hoger dan 20,5).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvdY
f.welvering schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:42:
Ik rijd vrijwel alles in sport, combi van binnendoor en snelweg en daarbij altijd op D+B (dus drive 2 keer ingedrukt). Effectief lijk ik uit te komen rond de 300km. De actieradius die de auto aangeeft slaat nergens op. Na 13km naar kantoor ben ik al 40km kwijt. Je zou verwachten dat het systeem ziet: gemiddeld verbruik is 18kwh/100km, accu netto is 50kwh, actieradius is 50/18*100= 277km. Maar deze Jeep met grootheidswaanzin komt iedere keer van de stekker met 400km actieradius 8)7 . Naarmate de actieradius afneemt, lijkt de 'benzine' meter wel meer de realiteit te weergeven.

Iets anders dan. Vandaag was het erg nat buiten. Ik had het geluk voor wat nacontroles op pad te zijn. Dus auto in, auto uit. Jas vochtig, schoenen nat, je kent het wel. Binnen de kortste keren beslaan de ramen in de Jeep, terwijl toch de airco gewoon aan staat. Ook na een langer stuk rijden moest ik steeds handmatig de knop gebruiken om maximaal te ontwasemen. Het lijkt af en toe alsof de auto stiekem de airco uit zet om energie te besparen. Is dit ergens in te stellen? Ik kon zo snel niets vinden, maar weet dat mijn Kia in de zuinige stand ook besparend te werk ging met de climate control.

Vandaag en gisteren weer contact gehad met mijn nieuwe vriendin van CustomerServiceHolland. De IT afdeling gaf aan dat ik zichtbaar de app gebruikte dus gaan ze er vanuit dat het probleem is opgelost. Niet dus, weer een boze mail gestuurd. Krijg ik als antwoord, voor de 2e keer, zet de auto met tussenpozen een aantal keer aan en uit zodat de update geactiveerd wordt. Echter krijg ik gewoon geen updates te zien. De versie van mijn auto is op dit moment FHW.1.26.30.32. Hebben jullie die ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Ja, dat is (voor zover ik weet) de laatste versie. Dat de ramen erg snel beslaan vind ik ook.

Gisteren 250km gereden naar Hoogerheide, bij thuiskomst nog 30% accu over. Niet harder gereden dan 100 en op de eco stand. Vond het toch niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb maar zeer zelden dat de ramen beslaan. Denk op 1 hand te tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt

bpt

AvdY schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:44:
[...]
Binnen de kortste keren beslaan de ramen in de Jeep, terwijl toch de airco gewoon aan staat. Ook na een langer stuk rijden moest ik steeds handmatig de knop gebruiken om maximaal te ontwasemen.
Dit herken ik ook, ik twijfelde eerst of de roostertjes dicht stonden (dat was niet zo). Bij mij niet met natte jas/kleding, maar wel in druilerig/koud weer. Overigens helpt het een kwartiertje vooraf de klimaatregeling op afstand aan te zetten.
AvdY schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:44:
[...]
FHW.1.26.30.32. Hebben jullie die ook?
Ja. Dat is de laatste versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvdY
bpt schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:59:
[...]

Dit herken ik ook, ik twijfelde eerst of de roostertjes dicht stonden (dat was niet zo). Bij mij niet met natte jas/kleding, maar wel in druilerig/koud weer. Overigens helpt het een kwartiertje vooraf de klimaatregeling op afstand aan te zetten.
Dat zou inderdaad kunnen helpen ja. Werkte de app maar dan kon ik het proberen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d.monfrooij
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb een google review ingevuld voor de app en krijg vervolgens reactie via de app contact te zoeken.

\De ironie in het verhaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iPbZw0CPfvYJ7nOvpLM7FZMUeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRi3ThpHhRaCv7QXz4odXvZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Er werkt echt helemaal niets in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

AvdY schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:21:
[...]
Dat zou inderdaad kunnen helpen ja. Werkte de app maar dan kon ik het proberen..
Ja.. Sorry.. niet iedereen heeft die luxe heb ik gelezen....

Vandaag weer beslagen ramen: zelfs het ritje terug, waar na parkeren en weer instappen misschien 10 minuten zat.

Het enige wat echt helpt is de ventilatie stand omhoog zetten (de algemene stand, niet alleen voorraam: anders blijven de zijramen beslagen 🥲).

Was wel na een minuut of wat wel weer weg, maar toch vervelend als je door wil..
Misschien de binnenkant eens proberen te ontvetten binnenkort, ook al is het allemaal nog niet zoveel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
d.monfrooij schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:28:
Ik heb een google review ingevuld voor de app en krijg vervolgens reactie via de app contact te zoeken.

\De ironie in het verhaal:

[Afbeelding]

Er werkt echt helemaal niets in de app
Het zijn een stelletje prutsers die erachter zitten. Hetzelfde wat de telefonische helpdesk betreft. Die flikkerde gewoon telkens de telefoon er op zodra ik aan de beurt was. Nog voordat ik iets kon zeggen.

Maar de vrije markt werkt heel simpel: dan in het vervolg toch geen Jeep/Stellantis product meer.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste