Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-07 05:50
Beslagen ramen: ja, regelmatig bij regenachtig weer. De schuifjes op de linkerruit richten betekent schuifje sluiten, dus dat is wat onhandig. Of doe ik iets verkeerd?

Actieradius: bij ongeveer 11 graden Celsius, weinig wind (gisteren), 90% snelweg gereden met 100 km/uur, gestart met volle accu (u kunt 400 km rijden), 250 km gereden en had 12% accu over (u kunt nog 38 km rijden). Klimaat binnen op 19 graden automatisch. Regelmatig even op volle kracht met airco i.v.m. het beslaan van de linkerruit.

Ik vind dat de auto ook niet heel behaaglijk warm wordt.

Onze VW e-up is comfortabeler en geeft een eerlijke schattig over wat er nog gereden kan worden.

Maar: de Jeep rijdt heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Auto vol geeft ie aan 400
Zodra je een meter rijdt is dat al 380 .
Ik denk dat er een kabouter ij verstop zit met een bingo molentje die balletjes trekt met de actieradius .
Op een rit met snelweg kan je 250 aanhouden meer haal je er echt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:33
Gezien de actieradius welke jullie aangeven vind ik de afwijken tov de WLTP wel heel groot.

Ik heb hiervoor een ID.3 en een Ionic gereden en ik ben gewend dat de werkelijkheid tov de WLTP tussen de 50/70 km verschilt.
Hier zie ik afwijkingen van meer dan 100km, wat ik wel erg veel vind eigenlijk.

Ben benieuwd wat ik er straks zelf uit haal als ik mijn Avenger Summit heb mogen ontvangen.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 11:13
MarijeKoek schreef op zondag 18 februari 2024 @ 22:35:

Ik vind dat de auto ook niet heel behaaglijk warm wordt.
Daarover gesproken, ik vind dat er vooral bij koud weer ontzettend veel koude lucht uit de stuurkolom komt. Er zitten daar ook vrij grote openingen, ik heb daar nu wat stukken zwart schuimrubber tussen gestopt en dat scheelt een hoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 14:45
f.welvering schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:20:
Gezien de actieradius welke jullie aangeven vind ik de afwijken tov de WLTP wel heel groot.

Ik heb hiervoor een ID.3 en een Ionic gereden en ik ben gewend dat de werkelijkheid tov de WLTP tussen de 50/70 km verschilt.
Hier zie ik afwijkingen van meer dan 100km, wat ik wel erg veel vind eigenlijk.

Ben benieuwd wat ik er straks zelf uit haal als ik mijn Avenger Summit heb mogen ontvangen.
Die grote afwijkingen zijn wel echt als je alleen snelweg rijdt hoor. WLTP is altijd gemeten met een "combinatie van stad en snelweg" -> lees: "rij alles met 50 en rem een hoop". Als ik minder (30-50%) snelweg rijd, kom ik wel richting 330 (de 70 km verschil die je noemt).

Maar ik snap je punt, ik denk dat over het algemeen dit wel een wat zwakker punt van de auto is. Hij rijdt heerlijk, ik vind hem erg comfortabel en heb weinig issues verder met de app etc., maar de range is wel net wat minder dan verwacht. You win some you lose some :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
Berry0299 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:12:
Auto vol geeft ie aan 400
Zodra je een meter rijdt is dat al 380 .
Ik denk dat er een kabouter ij verstop zit met een bingo molentje die balletjes trekt met de actieradius .
Op een rit met snelweg kan je 250 aanhouden meer haal je er echt niet uit
Ja precies. Bij de e-up heb ik na de eerste drie rotondes meer actieradius dan wanneer ik startte, bij de Jeep gaat de teller eigenlijk nooit omhoog (met break-stand). Ben benieuwd hoe dat in de bergen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
Toch eigenlijk vreemd dat een auto anno 2024 dat zo slecht kan inschatten? Je hebt na 1000'en km's toch wel een aardig gemiddelde zou je zeggen en dat kun je koppelen aan de weersverwachting, dat te samen moet een redelijke inschatting kunnen geven zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
outlandos schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:25:
Toch eigenlijk vreemd dat een auto anno 2024 dat zo slecht kan inschatten? Je hebt na 1000'en km's toch wel een aardig gemiddelde zou je zeggen en dat kun je koppelen aan de weersverwachting, dat te samen moet een redelijke inschatting kunnen geven zou je zeggen.
Precies dat. Die inschatting zou gewoon gekoppeld moeten zijn aan je verbruik. Is ook gewoon met een software-update te realiseren, dus hopelijk komt dat nog een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvdY
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-01 11:49
In mijn Kia Niro was de actieradius zodanig dat je er van uit kon gaan. Nu ben je nog steeds zelf aan het rekenen en dat in 2024.

Overigens voor de zoveelste keer antwoord van mijn vrienden van de IT service. "Wij kunnen niks meer doen sterkte er mee":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9ARpeQZYO9qa5l8YyfHam1ka0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4aV87xxuNq9j4MXr0YutBAB.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige dat niet wil is de terms & conditions accepteren. Het gevoel bekruipt me dat er een paar stagiaires met een bel script op de IT service werken.

Vandaag alles verwijderd en account opgezegd. De dealer gebeld die de auto geleverd heeft, met het verzoek mijn auto opnieuw te koppelen. En tadaa, in de browser kon ik ze accepteren. Geen hogere wiskunde zou je zeggen.

Feit is wel dat de app nog steeds niet werkt. Geen state of charge, heb je ook niks aan eigenlijk :P, maar de kachel aan en uitzetten werkt dus ook niet.

Even afwachten of de auto nog moet merken dat er het een en ander gewijzigd is op de achtergrond. Ik hoop het van harte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
En de connected services staan wel op Nederland in de auto? (Instellingen-> connected services)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 21:56
Ik krijg een beetje medelijden met "Angelique". Ze zit als een soort buffer tussen de klanten en de IT afdeling van Stellantis. Als ik haar stem hoor op mijn voicemail dan klinkt het alsof ze ieder moment om kan vallen. En dat gun ik haar zeker niet, ze doet heel erg haar best om de problemen onder de aandacht te houden (is althans mijn ervaring). Alleen wordt met elke afgeleverde Jeep haar berg werk groter en groter. . . . . . 8)7

Hou vol Angelique!

Ik zal vanuit mijn kant helpen door geen Stellantis product meer te bestellen een volgende keer, ondanks dat de auto zelf prima bevalt (gelukkig).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:36
Voor degenen die bij de start van elke rit via het ADAS-(snelkoppelingen) -menu één of meer rijhulpjes uitzetten:

Er is een nieuwe (?) menu-optie "Snelle deactivering" bijgekomen. Althans, ik heb het nooit eerder gezien dus ws via een update toegevoegd.

- App-drawer
- ADAS
- Functies
- kies auto-pictogram onder het 3-streepjes-pictogram
- op scherm "Snelle deactivering": vink de gewenste uit te schakelen opties aan: - Rijstrook Assistent ; - Driver Attention Alert; - Snelheidslimiet-herkenning.

Het in 1 keer deactiveren van de aangevinkte opties doe je dan door de fysieke ADAS-knop op het dashboard ingedrukt te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Die app is ook wel weer echt regelrecht belachelijk bezig.

Laadniveau is actueel
Locatie is van een uur geleden
Zegt losgekoppeld terwijl aangesloten

Zo onbegrijpelijk dat het ene wel ververst en het andere niet.

#nou, na 3x de auto aan en weer uit werkt het weer

[ Voor 10% gewijzigd door Piepertie op 20-02-2024 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Piepertie schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:35:

#nou, na 3x de auto aan en weer uit werkt het weer
Ik heb nooit geweten/gemerkt dat het aan- en uitzetten van de auto daar invloed op heeft?

De app is in 1 ding heel consequent bij mij. Ongeacht de SOC geeft hij een resterende laadtijd van 68:14 uur. Maar daar kijk ik niet meer naar, geeft meer rust :O . Wat wel betrouwbaar is zijn de e-mails van het starten en voltooien van de laadsessie, altijd 100% accuraat. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Dekkert schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Ik heb nooit geweten/gemerkt dat het aan- en uitzetten van de auto daar invloed op heeft?
Misschien helpt het ook als je simpelweg wat meer geduld hebt dan ik 😄 Maar 9 van de 10 keer werkt de app bij mij wel na een keer aan- en uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Dekkert schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:49:
[...]

De app is in 1 ding heel consequent bij mij. Ongeacht de SOC geeft hij een resterende laadtijd van 68:14 uur. Maar daar kijk ik niet meer naar, geeft meer rust :O . Wat wel betrouwbaar is zijn de e-mails van het starten en voltooien van de laadsessie, altijd 100% accuraat. d:)b
Die e-mails vond ik bijzonder irritant, meteen uitgezet. Bij mij geven de app updates hetzelfde bericht, en die kan ik gewoon wegswypen. ik krijg al genoeg spam in mijn mailbox :D

• Dekkert
Snap ik, maar ik krijg die app updates ook niet altijd en dus uitgezet. Mail heb ik ook genoeg }:| , maar dit is de enige berichtgeving voor het laden die tot nu toe betrouwbaar is gebleken.

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-07 08:52
Net een update in de auto gehad. Ze maken het niet echt duidelijk hè? Weer hetzelfde FW nummer 1.26.30.32
Ook de app had een update. Benieuwd wat er verbeterd is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
De app geeft opeens uit het niets de locatie van mijn auto weer. Terwijl ze (Angelique en consorten) al die tijd volhielden dat de gps op de boordcomputer uit was gezet door de dealer. Nou ja leuke verrassing i guess? Duurt een half jaar maar dan heb je ook wat :+

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 22-02-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 08:43

bpt

Antal72 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:54:
Net een update in de auto gehad. Ze maken het niet echt duidelijk hè? Weer hetzelfde FW nummer 1.26.30.32
Ook de app had een update. Benieuwd wat er verbeterd is :)
App? Bij mij is de laatste versie van 11 januari (Android)
Nog geen update in de auto gehad hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antal72
bpt schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:43:
[...]

App? Bij mij is de laatste versie van 11 januari (Android)
Nog geen update in de auto gehad hier!
App versie (iOS) is 1.87.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antal72
Vannacht onderweg bleef het scherm ‘hangen’, daarna schermen op zwart en starte daarna alles weer op. Ik had even een kleine hartverzakking.
Nadat alles was opgestart brandde er een icoon met een moersleutel.

De auto geparkeerd, uitgezet en na paar minuten weer aan. Alles weer normaal.

Hoop dat het niet vaak voor gaat komen dit, niet goed voor m’n gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:31
Heeft deze auto de optie om de stroomsterkte te limiteren of aan te passen tijdens het laden?
Ik vond het niet direct terug in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 00:19
Baassii schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Hi Dennis, waar zitten de sensoren? Dan kan ik het ook eens proberen.
Die rechthoekige dingen in de bumper. Kan je alleen bij als klep beetje open is. 1 links 1 rechts

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.monfrooij
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik hem te koop staan, het is onze tweede auto en hebben hem niet meer nodig. Mocht iemand interesse hebben.

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:36
Mantis schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:46:
Heeft deze auto de optie om de stroomsterkte te limiteren of aan te passen tijdens het laden?
Ik vond het niet direct terug in de handleiding.
Nee, helaas (nog?) niet.

• Berry0299
Op de een of andere manier viel het me van de week pas op :
Er zit een gaatje onder de mistlampen voor .
Aan beide zijdes.
Iemand een idee waarom ? Just curious

• bpt

bpt

Berry0299 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:53:
Op de een of andere manier viel het me van de week pas op :
Er zit een gaatje onder de mistlampen voor .
Aan beide zijdes.
Iemand een idee waarom ? Just curious
Meestal zijn gaatjes in verlichting om druk verschil en/of warmte te kunnen reguleren (zodat er geen barst ontstaat), geen idee of dat ook de gaatjes zijn die jij aanhaalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Antal72 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:46:
[...]

App versie (iOS) is 1.87.3
Dank. Mijn versie is 1.83.4 dus de app doet geen automatische update, nu handmatig gedaan. Van de releasenotes wordt je weer helemaal blij natuurlijk:
"Prestatieverbeteringen en aanpassingen".
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
Met wat hulp van de customer service werkt nu ook de verkeersinformatie in de navigatie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Antal72 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:59:
Met wat hulp van de customer service werkt nu ook de verkeersinformatie in de navigatie hier.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Toen ik met ze in contact was zeiden ze dat ik met de dealer contact moest opnemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antal72
MrTomatosoup schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:08:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Toen ik met ze in contact was zeiden ze dat ik met de dealer contact moest opnemen...
Ik heb een e-mail gestuurd, mijn factuur adres was niet goed (land stond zowel op NL als DE) en verkeersinfo deed het niet. Dacht dat dat met elkaar te maken kon hebben. Ik werd door ze gebeld voor meer informatie en kreeg paar dagen erna terugkoppeling dat het opgelost zou zijn.
Factuur adres staat nog steeds op dubbel land, maar TomTom traffic info werkt nu wel. Ik denk dat omdat het allemaal gewoon werkt ik geen nieuwe melding ga maken van het land.

Gisteren ook weer een update van een minuut, versie nog steeds hetzelfde.
Lijkt steeds beter te worden.
Ik ben blij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdY
Bij mij werkt de app nog steeds niet. Ik heb echt alles al geprobeerd. Ook in de instellingen van de auto. Ik heb afgelopen week niet gereden, dus nog niet ge-update. Hopelijk komt die bij mij ook snel en werkt het daarna wel. Als je de optie 'automatisch downloaden op wifi' aan hebt staan, dan installeert de auto de update niet direct zelf toch?

Iets anders waar ik toch nog op terug wil komen hier. Ik heb sinds ik de auto heb (nu 1400km gereden) al 4 keer de voorruit schoongemaakt omdat er een vettige aanslag op zit. Ook blijft het raam heel snel beslaan. Gisteravond was het 9 graden en niet vochtig, maar toch beslaat het raam. Ook toen wederom de ruit schoon gemaakt. Ik blijf klooien met het handmatig ontwasemen van de voorruit, heel onhandig. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik vond trouwens dat ik niet echt lekker zat ten opzichte van het stuur en de armsteun/deurpaneel. Ik ben lui en houd er van om lekker te kunnen leunen onderweg. Echter wanneer ik met mijn benen ontspannen en lekker zit, dan zit ik zo ver naar achter dat ik links niets te leunen heb en ik zit net te ver van het stuur vandaan. Als ik dichterbij ga zitten dan zitten mijn benen opgevouwen. Ik ben overigens maar 1.76, maar misschien kloppen mijn verhouding niet helemaal :P.

Ik had in mijn vorige auto de mogelijkheid om de zitting te kantelen, dus voorkant omhoog en achterkant naar beneden. Hierdoor verandert de hoek en zit je dichterbij maar hebben je benen meer ruimte. Ik heb dat gereproduceerd door het frame van de stoel los te halen, de voorste bouten te vervangen voor M10 50mm en onder het frame 2 stalen busjes van 20mm te maken waar de bout doorheen gaat. Hierdoor is de zitting iets gekanteld en zit het (voor mij) een stuk comfortabeler. Wellicht heeft iemand hier iets aan. Let er wel op als je dit doet dat je ook even de achterste bouten iets los draait, dan kantelt de stoel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt

bpt

AvdY schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:05:
Iets anders waar ik toch nog op terug wil komen hier. Ik heb sinds ik de auto heb (nu 1400km gereden) al 4 keer de voorruit schoongemaakt omdat er een vettige aanslag op zit. Ook blijft het raam heel snel beslaan. Gisteravond was het 9 graden en niet vochtig, maar toch beslaat het raam. Ook toen wederom de ruit schoon gemaakt. Ik blijf klooien met het handmatig ontwasemen van de voorruit, heel onhandig. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Je bent zeker niet de enige! Ik had me ook al voorgenomen de ruiten te ontvetten (om te proberen) maar nog niet aan toe te gekomen. Als ik jou begrijp heeft dat waarschijnlijk ook niet veel nut dus met betrekking tot het beslaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antal72
Bij mij werkt de app nog steeds niet. Ik heb echt alles al geprobeerd. Ook in de instellingen van de auto. Ik heb afgelopen week niet gereden, dus nog niet ge-update. Hopelijk komt die bij mij ook snel en werkt het daarna wel. Als je de optie 'automatisch downloaden op wifi' aan hebt staan, dan installeert de auto de update niet direct zelf toch?

Ik vond trouwens dat ik niet echt lekker zat ten opzichte van het stuur en de armsteun/deurpaneel. Ik ben lui en houd er van om lekker te kunnen leunen onderweg. Echter wanneer ik met mijn benen ontspannen en lekker zit, dan zit ik zo ver naar achter dat ik links niets te leunen heb en ik zit net te ver van het stuur vandaan. Als ik dichterbij ga zitten dan zitten mijn benen opgevouwen. Ik ben overigens maar 1.76, maar misschien kloppen mijn verhouding niet helemaal :P.

Ik had in mijn vorige auto de mogelijkheid om de zitting te kantelen, dus voorkant omhoog en achterkant naar beneden. Hierdoor verandert de hoek en zit je dichterbij maar hebben je benen meer ruimte. Ik heb dat gereproduceerd door het frame van de stoel los te halen, de voorste bouten te vervangen voor M10 50mm en onder het frame 2 stalen busjes van 20mm te maken waar de bout doorheen gaat. Hierdoor is de zitting iets gekanteld en zit het (voor mij) een stuk comfortabeler. Wellicht heeft iemand hier iets aan. Let er wel op als je dit doet dat je ook even de achterste bouten iets los draait, dan kantelt de stoel makkelijker.
Vette ramen ken ik wel. Vond het al zo typisch dat ie nieuw van de dealer kwam met enorme vette aanslag. We zijn zaterdag door de auto-spa gegaan; nog steeds vette vegen. Ik ga morgen een sopje maken en eens goed zemen. ;)

En de ruiten beslaan hier ook snel. Even de ontwaseming knop indrukken (voorruitverwarming) dan is het zo weg. 10 -15 seconden of zo. Op sommige dagen moet het een paar keer tijdens de rit, niet zo een drama vind ik. Alle auto’s hebben zo hun eigenaardigheden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Als je de optie 'automatisch downloaden op wifi' aan hebt staan, dan installeert de auto de update niet direct zelf toch?
Klopt, hij download de update wel maar installeert deze niet automatisch. Vervelend dat het nog steeds net werkt zeg, ik heb gelukkig weinig problemen meer. Alleen de SOC die soms wat na lijkt te ijlen.

En de beslagen ramen komen mij ook bekend voor. Die beslaan sneller dan elke andere auto die ik heb gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdY
Antal72 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Vette ramen ken ik wel. Vond het al zo typisch dat ie nieuw van de dealer kwam met enorme vette aanslag. We zijn zaterdag door de auto-spa gegaan; nog steeds vette vegen. Ik ga morgen een sopje maken en eens goed zemen. ;)

En de ruiten beslaan hier ook snel. Even de ontwaseming knop indrukken (voorruitverwarming) dan is het zo weg. 10 -15 seconden of zo. Op sommige dagen moet het een paar keer tijdens de rit, niet zo een drama vind ik. Alle auto’s hebben zo hun eigenaardigheden toch?
Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens. Ik heb een auto gekozen met automatische klimaat beheersing. Ik kies ervoor om de airco aan te houden, om vocht problemen te voorkomen. Echter lijkt de auto nu zelf te bepalen dat de airco toch uit kan, waarom anders die vochtige lucht. Na instappen met een natte jas kan ik me voorstellen dat de ramen in eerste instantie even beslaan, maar als ik 100km/u rijd op de snelweg dan mag ik toch aannemen dat een auto in 2024 geen beslagen ramen meer krijgt tijdens het rijden.

Ik heb de ramen nu echt al meerdere malen goed schoon gemaakt maar de vette aanslag blijft terugkomen. Vroeger rookte ik in de auto, maar zelfs toen had ik meerdere weken nodig om zo'n aanslag op het raam te krijgen. Vreemd, want waar komt dit nu vandaan..

Ik ben nog aan het knutselen geweest. Iets wat me vanaf dag 1 irriteerde is de binnenspiegel. Ondanks dat Jeep adverteerde (ruim een jaar lang) met een automatisch dimmende binnenspiegel in de standaarduitrusting zit er bij mij een gewone spiegel in. In de Opel Mokka en de Peugeot 2008 zitten exact dezelfde dimmende spiegels als in de Jeep. Dus ik dacht mooi, spiegeltje bestellen via e-bay voor 4 tientjes en het is opgelost. Helaas. Na een geruime tijd zoeken vind ik in de Jeep geen bedrading voor de dimmende spiegel.

Ik was in de veronderstelling dat men tegenwoordig maar 1 type kabelboom maakt, of ten minste per uitvoering een kabelboom. En dat dit soort opties dus standaard zijn voorbedraad. Helaas is dat niet het geval :( .

Na een week rijden nog steeds geen update :'(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
AvdY schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:54:
[...]

Na instappen met een natte jas kan ik me voorstellen dat de ramen in eerste instantie even beslaan, maar als ik 100km/u rijd op de snelweg dan mag ik toch aannemen dat een auto in 2024 geen beslagen ramen meer krijgt tijdens het rijden.
Je hebt de auto toch niet per ongeluk in ECO modus staan? Dat heeft namelijk ook invloed op de werking van het klimaatsysteem.

Dat van die spiegel vond ik ook bijzonder. Mijn 16 jaar oude Volvo zonder allerlei pakketten heeft een hele fijne dimmende binnenspiegel. Ik had er bij het uitzoeken van Avenger juist ook op gelet en was blij dat het in de folder stond. Des te groter de verrassing dat het er "gewoon" niet in zit en de dealers zich verschuilen achter een drukfoutje. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
AvdY schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:54:
[...]

Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens. Ik heb een auto gekozen met automatische klimaat beheersing. Ik kies ervoor om de airco aan te houden, om vocht problemen te voorkomen. Echter lijkt de auto nu zelf te bepalen dat de airco toch uit kan, waarom anders die vochtige lucht. Na instappen met een natte jas kan ik me voorstellen dat de ramen in eerste instantie even beslaan, maar als ik 100km/u rijd op de snelweg dan mag ik toch aannemen dat een auto in 2024 geen beslagen ramen meer krijgt tijdens het rijden.

Ik heb de ramen nu echt al meerdere malen goed schoon gemaakt maar de vette aanslag blijft terugkomen. Vroeger rookte ik in de auto, maar zelfs toen had ik meerdere weken nodig om zo'n aanslag op het raam te krijgen. Vreemd, want waar komt dit nu vandaan..

Ik ben nog aan het knutselen geweest. Iets wat me vanaf dag 1 irriteerde is de binnenspiegel. Ondanks dat Jeep adverteerde (ruim een jaar lang) met een automatisch dimmende binnenspiegel in de standaarduitrusting zit er bij mij een gewone spiegel in. In de Opel Mokka en de Peugeot 2008 zitten exact dezelfde dimmende spiegels als in de Jeep. Dus ik dacht mooi, spiegeltje bestellen via e-bay voor 4 tientjes en het is opgelost. Helaas. Na een geruime tijd zoeken vind ik in de Jeep geen bedrading voor de dimmende spiegel.

Ik was in de veronderstelling dat men tegenwoordig maar 1 type kabelboom maakt, of ten minste per uitvoering een kabelboom. En dat dit soort opties dus standaard zijn voorbedraad. Helaas is dat niet het geval :( .

Na een week rijden nog steeds geen update :'(.
Vreemd, ik herken de vette binnen ramen helemaal niet. De climate control werkt ook prima. Vreemd dat zoiets schijnbaar per auto verschilt?

Bij de nieuwe Nissan Leaf, gekocht voor mijn partner met hele dikke korting omdat de nieuwe er aan komen, word ik fox wild van de climate control. Zelfs op 17 graden wordt het te warm. Als ik er in rijd doe ik meestal een jas aan en de verwarming uit. Altijd nog beter dan koppijn van de verwarming. Gelukkig komen we nu in de jaargetijden waarin de verwarming überhaupt niet meer aan hoeft. Heel fijn. Hopelijk werkt de airco met warm weer straks wel goed. Voor de rest een uitstekende auto voor het geld hoor, alhoewel de range matig is maar dat wisten we bij aanschaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvdY
Dekkert schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:36:
[...]

Je hebt de auto toch niet per ongeluk in ECO modus staan? Dat heeft namelijk ook invloed op de werking van het klimaatsysteem.

Dat van die spiegel vond ik ook bijzonder. Mijn 16 jaar oude Volvo zonder allerlei pakketten heeft een hele fijne dimmende binnenspiegel. Ik had er bij het uitzoeken van Avenger juist ook op gelet en was blij dat het in de folder stond. Des te groter de verrassing dat het er "gewoon" niet in zit en de dealers zich verschuilen achter een drukfoutje. -O-
De eco stand hadden ze er bij mij wel uit kunnen laten 8)7 . Ik heb ook het hele menu al meerdere malen doorzocht op deze instelling. Mijn vorige auto had namelijk de mogelijkheid om de verschillende rijmodi te programmeren ten aanzien van de climate control.

Bij mij deed de dealer hetzelfde, 'staat in de kleine letters'. Waardeloos. Helaas dus ook niet voorbedraad.. Ik ga eens kijken of ik iets aftermarket kan krijgen. Wellicht met camera, want die heb ik nu ook niet. Als ik zover ben dan zal ik hier uiteraard even delen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f.welvering
Vrijdag mogen ophalen, wat een fijne auto om in te rijden.
Was het wachten zeker waard.
Nu de uitdaging om de app actief te krijgen. Jeep vind het lastig dat de auto geïmporteerd is uit Duitsland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BQ1Oy0Hypi3Hta0gabhcTVHxYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/El5znEin4Wp1EBzhCiy0V4AJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door f.welvering op 11-03-2024 08:22 ]

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Hebben jullie ook wel eens last van piepende remmen? Vooral bij het eerste wegrijden merk ik het, na een stukje rijden lijkt het minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
Ja, vooral als ik langzaam achteruit mijn oprit af rijd en daarbij zachtjes rem. Verder merk ik er niet zoveel van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f.welvering
Piepertie schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:44:
Ja, vooral als ik langzaam achteruit mijn oprit af rijd en daarbij zachtjes rem. Verder merk ik er niet zoveel van.
Denk dat dit komt door roestvorming op de remschijven, dat piept/schuurt het de eerste (paar) keer even en dan is het weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
MrTomatosoup schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:34:
Hebben jullie ook wel eens last van piepende remmen? Vooral bij het eerste wegrijden merk ik het, na een stukje rijden lijkt het minder.
ja, vrijwel alleen/hoofdzakelijk bij het wegrijden. De goede uitleg van @f.welvering verklaart het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvdY
Het onwaarschijnlijke is dan toch eindelijk gebeurd! De app werkt! Locatie zichtbaar, knoppen werken, planning is in te stellen etc. Het is een wonder!

Ik had van de week ineens constant de melding op mijn telefoon dat flitsmeister en android auto connectie hadden met de auto. Terwijl de auto al uren stil stond. Ik kan vanaf binnen in de auto kijken. Er is me al eens opgevallen dat bij het voorverwarmen de auto 'aan' lijkt te gaan. Het lampje van de P knop brandt dan ook. Dat was nu ook het geval, ik had het idee dat de auto misschien wel een update aan het downloaden was. En ja, de volgende dag na 20min rijden krijg ik ineens een update gepusht. De live services van TomTom werken weer (flitsers en files). Na een telefoontje met de customer service en wederom de auto opnieuw aan de app koppelen werkt het eindelijk.

Ik heb het hier al eens eerder gemeld. Maar ik had wederom vocht in de achterlichten. Zie foto's, deze zijn gisteren gemaakt. Ik werk bij een bedrijf met een groot wagenpark, waar de Jeep een van de 3 auto's is die je kunt kiezen. Na een rondje over het parkeerterrein blijk ik niet de enige te zijn met een auto met lekke achterlichten. Bij mij zitten er simpele halogeen lampjes in, die houden het wel vol met wat vocht. Ik kan me voorstellen dat bij de duurdere versie waar leds in zitten dit sneller tot problemen zal leiden. Ik zou zeggen houd het eens in de gaten. Zeker als straks na de zomer de vochtige perioden langer gaan aanhouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w31FY5SKDub4ydf1dvFgoKjZH4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wS99fT6yB3R2TaAfUvzwQBpY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4CvIK2N0_LsATRYdunsOzE8Ydg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Msa91AkhCezaheUlHs4E0qZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Na wat contact met de customer service werkt bij mij de file- en flitserinfo van TomTom ook eindelijk!

Ze hebben remote een update gepusht (waar ik niks van gemerkt heb, applicatieversie van TomTom is ook nog hetzelfde), en sindsdien werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
dennistijsen schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Jeetje ook een vreselijke storing zeg, je zou toch verwachten dat een nieuwe auto minimaal 5 jaar probleemloos rijdt.
Bij mij is de OBC (Onboard Charger) vervangen en kan ik na een maandje weer in de Jeep rijden. Zo te lezen staat er weer een update klaar maar wacht ik nog maar even. Ook geen verkeersinformatie op de TomTom, zal het nog eens controleren. Carplay gebruik ik standaard, als dat maar blijft werken. Vervanging van de OBC was gewoon garantie (gelukkig), maar het kost altijd weer tijd. Garages hebben het blijkbaar druk, 4-6 weken wachten voor een servicebeurt is tegenwoordig normaal. Ik zal vast mijn afspraak inplannen om de winterbanden om te wisselen.

[ Voor 23% gewijzigd door Odeklontje op 18-03-2024 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Piepertie schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:40:
Telefoon blijft verbonden met de wifi van de auto (SSID My Jeep PJKxxx) en ik blijf op mijn telefoon zien 'verbonden met Android Auto'. Ook de Bluetooth verbinding blijft hangen.

Als ik mijn thuisnetwerk selecteer op mijn mobiel schakelt hij direct weer terug naar de auto.
Waar vind je het wachtwoord van wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Odeklontje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 05:50:
[...]

Waar vind je het wachtwoord van wifi?
Geen idee, dat is de verbinding die t.b.v. Android Auto wordt opgezet. Ik weet eigenlijk niet of je die verbinding ook als wifi hotspot kunt gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekkert
Recent een grappige kilometerstand, en ook de afspraak gemaakt voor de eerste servicebeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fqFixHc1t-mMlRO9yDOr0SLYoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqXcSKsZTVdHpxDwU3qAOn9V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixem
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-05 22:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVv-q2zgEMOMTSxGVt5_f6PYe_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7k0yZSFTv5Khv0CAcObNF7V.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg de laatste tijd vaak deze storing als ik mijn rijhulpfuncties aan heb staan. Het begint met een andere storing bijvoorbeeld dat botsdetectie niet werkt dan dit erachteraan daarna staat de auto stil. Ben ondertussen vaste klant bij de lokale Jeep dealer geworden, ben er bijna dagelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Pfff, dat is balen. Ik heb dat in het verleden ook gehad met een nieuw gekochte Citroën C4 coupe en daar wordt je niet vrolijk van.
Ik hoop dat ze de oplossing snel gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Plots had ik geen sfeerverlichting meer .
Welke kleur ik ook koos in het menu niks werd gekozen .
Balen want als het er niet is baal je toch.
Zag mezelf al uren bij een dealer zitten .
Maar enfin er is dus ergens een menu waar een knopje zit dat je dat kan uitzetten.
Zo verborgen dat ik het op zeker niet bewust heb uitgezet.
Zit ook totaal niet in het cluster waar ee rest van het verlichting keuze menu zit .
Heel apart maar gelukkig werkt het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Berry0299 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:31:
Maar enfin er is dus ergens een menu waar een knopje zit dat je dat kan uitzetten.
Zit ook totaal niet in het cluster waar ee rest van het verlichting keuze menu zit .
Dit had ik dus ook sinds vrijdag. Als de auto start gaat de sfeerverlichting uit. Kan jij aangeven met welke knop je dit kan wijzigen. Vreemd dat dit dus meer voorkomt. Iets in de software gewijzigd? Ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:31:
Nu je t zegt, volgens mij heb ik de sfeerverlichting ook al een paar dagen niet gezien. Vandaag in sport gereden en normaal valt me de kleur verandering altijd op, maar nu niet.

Waar kunnen we precies die knop vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:16:
[...]

Nu je t zegt, volgens mij heb ik de sfeerverlichting ook al een paar dagen niet gezien. Vandaag in sport gereden en normaal valt me de kleur verandering altijd op, maar nu niet.

Waar kunnen we precies die knop vinden?
Ik ga even kijken hoe ik er kwam zat zeker een kwartier te pielen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Het was mij al eens opgevallen dat als je de verlichting op 'auto' hebt staan, de sfeerverlichting uit gaat als je koplampen ook uit gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berry0299
INSTELLINGEN-HELDERHEID
Daar zit een schuifje Interieurverlichting
En die heb ik zelf op zeker nooit uitgezet
Enige wat ik recent deed is de kaart op auto zetten had hem blijkbaar Altijd op nachtstand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/450NTaRCJf-QLw8itBdRNdhlfoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1RaGl074UPoBLJ8xG8lBKON.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 87% gewijzigd door Berry0299 op 25-03-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Piepertie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:03:
Het was mij al eens opgevallen dat als je de verlichting op 'auto' hebt staan, de sfeerverlichting uit gaat als je koplampen ook uit gaan.
Ja,klopt heb hem Altijd op auto staan
Merkte het in tunnel "goh wat donkerder hier " dan mis je die sfeerverlichting wel
Tenminste ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07 21:00
Vandaag weer een lamge rit voor de boeg, op naar Frankrijk! 1000km, via parijs en limoges naar het zuiden. Iemand nog goede tips voor onderweg qua laden, reistijd en verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Baassii schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:46:
Vandaag weer een lamge rit voor de boeg, op naar Frankrijk! 1000km, via parijs en limoges naar het zuiden. Iemand nog goede tips voor onderweg qua laden, reistijd en verbruik?
Ik heb voornamelijk in Duitsland gereden, daar zijn veel laadpunten, weet niet hoe dat precies in Frankrijk zit maar zal niet onwijs anders zijn. Hou een beetje in de gaten waar je ongeveer wilt landen en of daar plek is/uitwijkmogelijkheden.

Daarnaast altijd proberen tot zo leeg mogelijk te rijden (ik reed meestal niet zo hard mogelijk, ~110, maar kan je natuurlijk wel doen. Gaat ie wel sneller leeg), en dan tot 80% opladen. Dat gaat meestal ongeveer in een half uur bij mij. Lekker koffietje doen en genieten van de reis ;)

Ik heb trouwens het probleem dat de zomertijd niet is doorgevoerd op de klok, dus die staat een uur achter. Hij staat gewoon op automatisch. Ik kan de instelling voor zomertijd ook niet aanpassen. Iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tos23
  • Laatst online: 11-01 21:38
Baassii schreef op zondag 31 maart 2024 @ 09:46:
Ben erg benieuwd naar je ervaring! Denk dat er meer van de zomer een lange reis maken. Zou leuk zijn als je het achteraf kan delen hier. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piepertie
Mijn auto wil niet naar zomertijd, meer mensen last van? De tijd staat op automatisch via netwerk, en het vinkje 'zomertijd' aanzetten lukt niet. Handmatig op de goede tijd zetten gaat natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
Tos23 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Ben erg benieuwd naar je ervaring! Denk dat er meer van de zomer een lange reis maken. Zou leuk zijn als je het achteraf kan delen hier. :)
Vandaag geen goede ervaring. Er komt een koude luchtstroom onder bij het stuur vandaan die het rijden heel oncomfortabel maakt. Daarnaast is mijn laadsnelheid abominabel. Ik haal gemiddeld nog geen 30/uur bij snelladers die tot 300 kunnen. Dit bij twee opvolgende stations.
De anderen die aan het laden waren haalden met gemak de 100. En ik heb geen andere temperatuur dan anders en toen haalde ik wel 80% laden in een half uur. Ik hoop maar dat het niet is omdat ik mijn onderhoud pas kon plannen na mijn vakantie, want dan worden het twee heeel lange weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Die koude lucht uit de stuurkolom vond ik ook vervelend, daar zit echt een groot gat. Ik heb dat dicht gestopt met een stuk zwart schuimrubber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Summit
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05-2024
Piepertie schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:15:
Mijn auto wil niet naar zomertijd, meer mensen last van? De tijd staat op automatisch via netwerk, en het vinkje 'zomertijd' aanzetten lukt niet. Handmatig op de goede tijd zetten gaat natuurlijk wel.
Bij mij werd de zomer tijd automatisch aangepast door op een bepaalde radiozender naar muziek te luisteren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Baassii
Vandaag wat uitgevonden. Toen ik gisteren wilde snelladen, ging dat echt zoooo langzaam dat ik vermoedde dat er een soort beveiliging op gegaan was in verband met het service window. Er stond een rood sleuteltje rechts in mijn scherm. Dit heb ik weg gehaald en nu gaat het weer lekker supersnel en kan ik in 30 minuten naar 80%. Resetten doe je zo. https://www.pe2008.net/pe...rvice_indicator-1979.htmlAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN_lKs9gclIgXikHzjS3b-ZVfc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9QZTSnrFxZNXtmwaX3bgXeso.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Baassii op 01-04-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Summit schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:41:
[...]

Bij mij werd de zomer tijd automatisch aangepast door op een bepaalde radiozender naar muziek te luisteren
Welke zender?

Wat ik geprobeerd heb is de tijd handmatig goed zetten, en dan terug op 'automatisch'. Ik heb verschillende zenders geprobeerd (NPO1, NPO3, 538, Slam) maar steeds springt hij na ongeveer een minuut terug naar wintertijd.

Ook fijn, dat schuifje 'zomertijd' wat niet aan of uit te zetten is.

[ Voor 7% gewijzigd door Piepertie op 01-04-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 00:19
Piepertie schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:21:
[...]

Welke zender?

Wat ik geprobeerd heb is de tijd handmatig goed zetten, en dan terug op 'automatisch'. Ik heb verschillende zenders geprobeerd (NPO1, NPO3, 538, Slam) maar steeds springt hij na ongeveer een minuut terug naar wintertijd.

Bij mij hetzelfde.

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:21:
[...]

Welke zender?

Idem! Heb het maar weer handmatig gedaan. Blijft lastig schijnbaar anno 2024 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.monfrooij
Die van mij is verkocht.
Toppunt van slechte service van jeep / stelantis.
De beschadiging aam de deuren waar de auto mee waa geleverd is niet eens opgelost in ongeveer een jaar dat ik de auto heb gehad.

De communicatie met de app is nooit opgelost en de software is gewoon bizar slecht voor iets wat je al klaar product levert.

Dat de auto fijn rijd maakt de rest van de problemen, zeker in geval van een nieuwe auto gewoon niet goed. Hoe dit auto van het jaar kon worden is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
d.monfrooij schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:53:
Die van mij is verkocht.
Toppunt van slechte service van jeep / stelantis.
De beschadiging aam de deuren waar de auto mee waa geleverd is niet eens opgelost in ongeveer een jaar dat ik de auto heb gehad.

De communicatie met de app is nooit opgelost en de software is gewoon bizar slecht voor iets wat je al klaar product levert.

Dat de auto fijn rijd maakt de rest van de problemen, zeker in geval van een nieuwe auto gewoon niet goed. Hoe dit auto van het jaar kon worden is mij een raadsel.
En heb je er nog een leuke prijs voor terug kunnen krijgen? Ik kan me voorstellen dat voor de koper fijn is dit via een autodealer te laten lopen ivm €2000 korting? Heb jij dat ook gedaan en hoe dan? Beetje brutale vragen misschien, ben erg benieuwd. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.monfrooij
Baassii schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:26:
[...]

En heb je er nog een leuke prijs voor terug kunnen krijgen? Ik kan me voorstellen dat voor de koper fijn is dit via een autodealer te laten lopen ivm €2000 korting? Heb jij dat ook gedaan en hoe dan? Beetje brutale vragen misschien, ben erg benieuwd. 🙄
Opzich wel ik denk dat ze er zelf nog een kleine 3k winst op zullen maken bij verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Baassii schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:21:
Vandaag wat uitgevonden. Toen ik gisteren wilde snelladen, ging dat echt zoooo langzaam dat ik vermoedde dat er een soort beveiliging op gegaan was in verband met het service window. Er stond een rood sleuteltje rechts in mijn scherm. Dit heb ik weg gehaald en nu gaat het weer lekker supersnel en kan ik in 30 minuten naar 80%. Resetten doe je zo. https://www.pe2008.net/pe...rvice_indicator-1979.html[Afbeelding]
Dat rode sleuteltje heb ik ook, ik ben pas over anderhalve week aan de beurt bij de dealer. Hopelijk houd ik het tot die tijd vol, anders bedankt voor de tip @Baassii _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
Op 10 januari de auto opgehaald en deze week de drie matjes en de cover voor de middenconsole eindelijk ontvangen.
In dit geval wilde de dealer al veel eerder de complete set bij het afleveren van de auto aan ons meegeven (eigenlijk al in de auto plaatsen), maar kreeg de opdracht om eerst de wat langer wachtende klanten te bedienen en ons ook weer vervolgens op de wachtlijst te zetten.
Zo blijf je dus steeds als dealer achter de wagen aanlopen. En in plaats van een enkele klant met onvrede over de aflevering, een constante stroom aan onvolledige afleveringen te hebben.
maar hier was het dus duidelijk geen onwil van de afleverende dealer, maar van hogerhand een opdracht.

Al met al eindelijk de auto compleet en toch al veel plezierige kilometers, zonder kopzorgen aan de auto zelf, maar de App, zullen we maar over zwijgen, dat is en blijft een regelrechte teleurstelling.
Stellantis moet maar eens in de leer bij BMW of Audi, waar je wel een goede app, voor bediening, laden en laadinformatie in vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
MHGroentje schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:18:
Op 10 januari de auto opgehaald en deze week de drie matjes en de cover voor de middenconsole eindelijk ontvangen.
In dit geval wilde de dealer al veel eerder de complete set bij het afleveren van de auto aan ons meegeven (eigenlijk al in de auto plaatsen), maar kreeg de opdracht om eerst de wat langer wachtende klanten te bedienen en ons ook weer vervolgens op de wachtlijst te zetten.
Zo blijf je dus steeds als dealer achter de wagen aanlopen. En in plaats van een enkele klant met onvrede over de aflevering, een constante stroom aan onvolledige afleveringen te hebben.
maar hier was het dus duidelijk geen onwil van de afleverende dealer, maar van hogerhand een opdracht.

Al met al eindelijk de auto compleet en toch al veel plezierige kilometers, zonder kopzorgen aan de auto zelf, maar de App, zullen we maar over zwijgen, dat is en blijft een regelrechte teleurstelling.
Stellantis moet maar eens in de leer bij BMW of Audi, waar je wel een goede app, voor bediening, laden en laadinformatie in vindt.
Die matjes zijn al zeker een half jaar op voorraad en online te bestellen. De dealer had ook kunnen zeggen fuck it ik bestel ze gewoon online voor mn klanten zodat ze er niet zo belachelijk lang op hoeven te wachten.

Niet dat mijn dealer dat heeft gedaan, ik heb ze gewoon zelf besteld. Was 3 tientjes ofzo daar ga ik niet op zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dekkert schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:30:
Recent een grappige kilometerstand, en ook de afspraak gemaakt voor de eerste servicebeurt.

[Afbeelding]
Een beurt voor een EV bij 11000 km? Wat gaan ze in godsnaam doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:03
Navi schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:06:
[...]

Omdat je tegenwoordig bij veel garages al een aantal maanden van tevoren een afspraak moet maken ivm wachttijden, is dit denk ik voor de 15.000km-beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:40:
[...]

Omdat je tegenwoordig bij veel garages al een aantal maanden van tevoren een afspraak moet maken ivm wachttijden, is dit denk ik voor de 15.000km-beurt.
Dan nog vind ik dat heel erg snel, zullen waarschijnlijk meer wat basiscontroles zijn dan echt onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Navi schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:06:
[...]

De Jeep staat standaard op 12.500 km service en daarna +25.000 km service (37.000 km), zo vertelde ze bij mijn dealer (Staat volgens mij ook in het boekje?). Stond ook in mijn display dat ik x-kilometer was overschreven op de beurt. Een wachttijd van 4-6 weken schijnt normaal te zijn. Maar als je in de eerste weken niks krijgt dan blijft de auto gewoon rijden en laden ondanks dat steeksleuteltje in je display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Correct, op 12.500 km. de eerste beurt inderdaad. Woensdag is ie aan de beurt, dan ben ik ruim 2.000 km. over die termijn heen. De wachttijd was 4 weken.

Tot nu toe eigenlijk probleemloze kilometers op een paar kleine dingetjes na:
- In totaal 4 keer een rit gehad waarbij ik steeds en storingsmelding (akoestisch en visueel) kreeg dat er een storing in het remsysteem zat, steeds als ik over een heuvel, drempel etc. reed.

- In totaal 2 keer gezien dat het grote scherm een soort van knippert. Hij valt niet uit, maar lijkt even te dimmen en dan weer naar volledige helderheid te gaan.

Beide issues lijken in eerste instantie op een los contact of slechte (stekker)verbinding, maar ze verdwijnen als ik de auto uitzet en weer opnieuw aan zet. Ik zal het vermeldden bij de beurt, misschien zien ze iets terug in logs.

Verder is mijn auto nog steeds niet 'compleet'. De afdekking van de middenconsole en de veiligheidsset zijn sinds 1-11-2023 nog niet nageleverd. Niet echt schokkend, maar het begint me wel te irriteren dat de leverende dealer niet meer reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
Vandaag de 12500 km beurt gehad. Er is nog geen oplossing voor de achterklep, die het bij vochtig weer nauwelijks doet en ook niet voor de koude lucht tegen de schenen van de bestuurder als je ca 100 rijdt. Verder weinig gedaan.

En als je van de irritante meldingen voor het onderhoud af wilt: dat heb ik in een eerdere post gelinkt.

Het volgende interval is in ieder geval 25k km.

Zijn jullie aangemeld op het jeep wave programma? Dan schijnt het onderhoud gratis te zijn. Mij lukt aanmelden niet. Als ik alles invul blijft het aanmelden hangen nadat ik op verzenden heb gedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Baassii schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:56:

Het volgende interval is in ieder geval 25k km.
In het display van m'n Jeep staat het interval op 12.500 km per keer. Maar bij de Jeep Dealer zeiden ze dat ik na de volgende 25.000km pas weer hoef te komen. Wat is het nou? :? De auto blijft wel rijden en laden maar dat sleuteltje haal ik zelf niet weg uit het display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Dekkert schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:34:

Verder is mijn auto nog steeds niet 'compleet'. De afdekking van de middenconsole en de veiligheidsset zijn sinds 1-11-2023 nog niet nageleverd. Niet echt schokkend, maar het begint me wel te irriteren dat de leverende dealer niet meer reageert.
Hier ook nog niet compleet sinds de levering half november 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Heeft iemand de airco wel eens op 3 gekregen?
Autostand geeft 2 vd 3 standen aan maar krijg nooit de 3e voor elkaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds68jMDtoveEw_FwJjng8nczKyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6WBsPrS2dg6TCTMvYbMsOCT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Volgens mij is er een update geweest vd kaarten optie
Als ik navigeer met Google Maps toont ie bij de klokken nu een andere lay-out dan bij de reguliere kaarten .
Dat was volgens mij niet zo.
Google Maps heeft nu zijn eigen lay-out?
Of is dat mijn beleving?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNlvsbMKeyOpYKTr61ppAHGN7aE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zApWaxwUz9iAfoQnTiSBA2Uc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Berry0299 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:53:
Volgens mij is er een update geweest vd kaarten optie
Als ik navigeer met Google Maps toont ie bij de klokken nu een andere lay-out dan bij de reguliere kaarten .
Dat was volgens mij niet zo.
Google Maps heeft nu zijn eigen lay-out?
Of is dat mijn beleving?[Afbeelding]
Bij mij ziet dit er altijd al zo uit (een maand dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Berry0299 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:50:
Heeft iemand de airco wel eens op 3 gekregen?
Autostand geeft 2 vd 3 standen aan maar krijg nooit de 3e voor elkaar
[Afbeelding]
Je bedoeld de auto stand op 3 zetten?
Ik kan dat doen door nog een keer op auto te klikken, echter heb ik niet echt het gevoel dat er verschil zit tussen de 3 standen. Iemand die weet wat dit zou moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijeKoek
[quote]MHGroentje schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:18:

Eindelijk? Ik vind het nog snel!
Ik heb ze nog niet en de auto al sinds 1 november voor de deur. Dealerservice om te huilen, maar ik ben er nu aan gewend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijeKoek
Correct, op 12.500 km. de eerste beurt inderdaad. Woensdag is ie aan de beurt, dan ben ik ruim 2.000 km. over die termijn heen. De wachttijd was 4 weken.

- In totaal 4 keer een rit gehad waarbij ik steeds en storingsmelding (akoestisch en visueel) kreeg dat er een storing in het remsysteem zat, steeds als ik over een heuvel, drempel etc. reed.

- In totaal 2 keer gezien dat het grote scherm een soort van knippert. Hij valt niet uit, maar lijkt even te dimmen en dan weer naar volledige helderheid te gaan.

Beide issues lijken in eerste instantie op een los contact of slechte (stekker)verbinding, maar ze verdwijnen als ik de auto uitzet en weer opnieuw aan zet. Ik zal het vermeldden bij de beurt, misschien zien ze iets terug in logs.

Dat is heel irritant! Afdekking tot daar aan toe, maar een veiligheidssetje wel prettig om te hebben toch?
Was dit toevallig in Alkmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
f.welvering schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:33:
[...]

Je bedoeld de auto stand op 3 zetten?
Ik kan dat doen door nog een keer op auto te klikken, echter heb ik niet echt het gevoel dat er verschil zit tussen de 3 standen. Iemand die weet wat dit zou moeten doen?
Ja maar bij mij blijft ie max "twee puntjes "
Geen halszaak maar ik denk waarom dan suggereren dat er 3 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
f.welvering schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:32:
[...]

Bij mij ziet dit er altijd al zo uit (een maand dus)
Volgens mij kreeg ik eerder de "donkere modus " van de regulier navigatie te zien met de aanwijzingen van Google maps .
Als ik de standaard navigatie gebruik (TOMTOM) ziet de layout er echt anders uit was in mijn beleving eerst niet zo .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Ik begrijp dat de net geïntroduceerde Alfa Junior/Milano die gebaseerd is op de Avenger WEL navigatie incl. laadstops heeft.
Sterker nog Alfa pocht daar ook mee .
Lijkt me dat de Avenger rijders deze optie ook eindelijk krijgen op korte termijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299

Bij mij was de uiteindelijke levering zo vaak uitgesteld zelfs een afhaalafspraak afgezegd omdat ze de auto niet op kenteken kregen dat de dealer zich waarschijnlijk zo schaamde dat toen ik hem ophaalde dat ie de afdekking uit zijn eigen auto had gehaald om die van mij compleet te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevindewild
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-11-2024
Even een vraag in dit Forum. Ben sinds kort eigenaar van een Jeep avenger.
Ben bij de Dealer geweest en die heeft de App geactiveerd alleen tot op heden maakt die eigenlijk geen verbinding.

Met Jeep nederland gemaild en gebeld en volgens hun moet ik de auto in een gebied zetten waar 3g/4g of 5g netwerk aanwezig is. (ongeveer heel Nederland dus) Op moment van typen en contact met Jeep ben ik aanwezig in Utrecht.

Kan de accu status, laden, locatie etc. niet zien in de App.

Heeft iemand dit probleem ook en wat heb je gedaan om dit op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
kevindewild schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:13:
Even een vraag in dit Forum. Ben sinds kort eigenaar van een Jeep avenger.
Ben bij de Dealer geweest en die heeft de App geactiveerd alleen tot op heden maakt die eigenlijk geen verbinding.

Met Jeep nederland gemaild en gebeld en volgens hun moet ik de auto in een gebied zetten waar 3g/4g of 5g netwerk aanwezig is. (ongeveer heel Nederland dus) Op moment van typen en contact met Jeep ben ik aanwezig in Utrecht.

Kan de accu status, laden, locatie etc. niet zien in de App.

Heeft iemand dit probleem ook en wat heb je gedaan om dit op te lossen.
Er is denk ik géén één Avenger bezitter met een werkende app.
Half dit forum wordt gevuld door app issues
Locatie tonen heeft 99% sws niet of voor elkaar gekregen .
Als de dealer de app heeft geactiveerd zou je sms'jes en/of mailtjes gehad moeten hebben .
Die kreeg ik al op weg naar de dealer voor ik de auto had.
Heb je destijds wel iets ontvangen ? want als helemaal niets het doet heeft de dealer denk ik de app niet (goed) geactiveerd .
Bij activatie moet je een automatisch gerenegeerd bericht ontvangen hebben

[ Voor 20% gewijzigd door Berry0299 op 17-04-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.welvering
Berry0299 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:20:
[...]

Er is denk ik géén één Avenger bezitter met een werkende app.
Half dit forum wordt gevuld door app issues
Locatie tonen heeft 99% sws niet of voor elkaar gekregen .
Als de dealer de app heeft geactiveerd zou je sms'jes en/of mailtjes gehad moeten hebben .
Die kreeg ik al op weg naar de dealer voor ik de auto had.
Heb je destijds wel iets ontvangen ? want als helemaal niets het doet heeft de dealer denk ik de app niet (goed) geactiveerd .
Bij activatie moet je een automatisch gerenegeerd bericht ontvangen hebben
Mijn app werkt wel, dat wil zeggen dat hij de locatie weergeeft welke bijna altijd accuraat is.
De laadstatus loopt bijna altijd achter.
Op afstand starten van de verwarming werkt meestal wel.

App kan zeker nog wat verbetering hebben, langzaam verbeterd het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
f.welvering schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:09:
[...]

Mijn app werkt wel, dat wil zeggen dat hij de locatie weergeeft welke bijna altijd accuraat is.
De laadstatus loopt bijna altijd achter.
Op afstand starten van de verwarming werkt meestal wel.

App kan zeker nog wat verbetering hebben, langzaam verbeterd het.
Ik bedoelde een 100 % werkende app , de locatie geeft ie weer ja maar niet de locatie van je auto
Er is zelfs een forum lid die zijn Avenger mede uit frustratie over de app verkocht heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Berry0299 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:36:
[...]

Ik bedoelde een 100 % werkende app , de locatie geeft ie weer ja maar niet de locatie van je auto
Er is zelfs een forum lid die zijn Avenger mede uit frustratie over de app verkocht heeft
Nou ik moet zeggen dat de locatie van de app vrij accuraat is hoor.
Op dit moment spot-on zelfs.

Maar het duurde zo'n 3 weken voordat de app dat deed.
Laadstatus blijft nog onbetrouwbaar overigens.

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste