Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 21:56
Inmiddels heb ik er 6250 kilometers opzitten. De auto zelf (een Longitude Business Pack) is probleemloos tot nu toe.

Over de app blijven we geduldig communiceren met de Customer Care van Jeep/Stellantis maar daar hebben ze na drie maanden nog weinig voortgang geboekt. Ze blijven wel netje communiceren, dat dan weer wel. . . .

Bij mij is de locatie zelden actueel, er staat regelmatig dat de laatste update 7 of 9 uur geleden is terwijl ik er dan net mee gereden heb. Maar dat vind ik niet zo'n issue, ik weet wel waar ik geparkeerd heb :+

De SOC vind ik veel relevanter en die is zelden actueel (en soms ontbreekt die tegel geheel in het dashboard). Ook is de geschatte laadtijd in eerste aanleg onrealistisch (als in meer dan 20 uur). Na een refresh verandert vaak in een meer realistische tijd, maar soms ook niet.

Nul punten voor betrouwbaarheid van de app. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Dekkert schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:06:
Inmiddels heb ik er 6250 kilometers opzitten. De auto zelf (een Longitude Business Pack) is probleemloos tot nu toe.

Over de app blijven we geduldig communiceren met de Customer Care van Jeep/Stellantis maar daar hebben ze na drie maanden nog weinig voortgang geboekt. Ze blijven wel netje communiceren, dat dan weer wel. . . .

Bij mij is de locatie zelden actueel, er staat regelmatig dat de laatste update 7 of 9 uur geleden is terwijl ik er dan net mee gereden heb. Maar dat vind ik niet zo'n issue, ik weet wel waar ik geparkeerd heb :+

De SOC vind ik veel relevanter en die is zelden actueel (en soms ontbreekt die tegel geheel in het dashboard). Ook is de geschatte laadtijd in eerste aanleg onrealistisch (als in meer dan 20 uur). Na een refresh verandert vaak in een meer realistische tijd, maar soms ook niet.

Volgens mij verdwijnt die "tegel" als je je einddoel niet meer kan halen met je huidige lading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:27
Dat ervaar ik ook. Als ik in de app kijk nadat ik de auto aan de (openbare) laadpaal heb gezet staat er meestal dat het nog 68 uur duurt voor de batterij vol is. Als je in de auto kijkt, zie je overigens ook dat de auto eerst langzamer oplaadt en dan sneller gaat laden. Wellicht wordt de laadsnelheid al de cloud ingemikt als hij nog langzaam aan het laden is. Na een refresh zie je dan inderdaad wel een realistische verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-07 05:50
bpt schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:06:
[...]

Ooit antwoord gekregen hierover?
Ja, excuses: het kan geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04

Zo je rijdt flink. Hier pas op de helft qua aantal gereden km.

Maar ik snap je app frustratie goed. Gelukkig werkt mijn app weer naar behoren (op de locatie na, maar dat staat uitgezet op de boordcomputer van mn Jeep dus daar kan de app niks aan doen), maar vorige week was dat wel anders zoals jullie hebben kunnen lezen.

Even afkloppen, want een goed werkende SoC is wel erg fijn en de auto voorverwarmen met dit koude weer ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tos23
  • Laatst online: 11-01 21:38
Inmiddels 10.500 km gereden met m’n Avenger FE. Ik ben nog altijd erg tevreden over hoe de auto rijdt. Het enige is dat ik had gewild, met m’n 1.90 m, de stoel iets verder naar achter zou kunnen schuiven.

Zoals vele anderen hier op het forum geen problemen met de app, af en toe dat die een foutmelding geeft met opslaan van voorverwarming. Dit lost zich op door nog een keer de actie op te slaan.

Met kerst bij de Fastned gestaan en deze startte met 15% waarbij ik een laadsnelheid van 103 Kw kreeg. (Zie foto).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCQqmrOUmtmF5M5l1Dt5kEmWa0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bx30v8NMPA2tPjLhUQo8OXr1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg van de week verrassend een notificatie voor een voorgestelde route (naar m’n werk) van de ingebouwde navigatie. Erg handige functie! Hebben andere dit al ervaren? (Zal de volgende keer een foto ervan maken)

Al met al erg tevreden met de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Laatst online: 08-07 05:50
In mijn herinnering heb ik dakdragers voor de elektrische Avenger in het Mopar aanbod gezien, maar ik kan ze nu niet meer vinden. Iemand een idee? Of heb ik gedroomd? (vervoer graag een surfplank op het dak)

Ik weet de prijs ook nog (daar schrok ik wel van), rond de 400 euro.

Jeep zelf (chatfunctie op de website) weet het ook niet, hun standaard antwoord is altijd 'ik verwijs u graag naar uw dealer, wie is dat?'

[ Voor 34% gewijzigd door MarijeKoek op 17-01-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 11:59
Tos23 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:05:
Ik kreeg van de week verrassend een notificatie voor een voorgestelde route (naar m’n werk) van de ingebouwde navigatie. Erg handige functie! Hebben andere dit al ervaren?
Ja, al twee keer gehad dat de auto spontaan begint met navigeren. Naar huis in mijn geval. Ik dacht dat het een rare bug was :-)

Ik rijd ook zonder problemen, intussen alweer 6300km op de teller. Wel wat kleine irritaties, zoals de dode hoekwaarschuwing in de spiegels die vaak om niks gaan branden en de achteruitrij camera die vooral vlak na het starten erg traag opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 08:43

bpt

Piepertie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:15:
[...]

Ja, al twee keer gehad dat de auto spontaan begint met navigeren. Naar huis in mijn geval. Ik dacht dat het een rare bug was :-)

Ik rijd ook zonder problemen, intussen alweer 6300km op de teller. Wel wat kleine irritaties, zoals de dode hoekwaarschuwing in de spiegels die vaak om niks gaan branden en de achteruitrij camera die vooral vlak na het starten erg traag opstart.
Ik dacht dat het trage starten aan mij lag, blijkbaar niet :9 . Overigens heb ik meer moeite met dat het beeld af en toe verspringt in een andere modus waardoor ik weer opnieuw moet oriënteren wat ik nu zie (maar dat kan natuurlijk wél aan mij liggen).
Kwestie van wennen misschien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Dat de camera achteruit soms niet al te snel is herken ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt

bpt

MarijeKoek schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:24:
In mijn herinnering heb ik dakdragers voor de elektrische Avenger in het Mopar aanbod gezien
Niet bij Mopar, maar hier staat 'origineel Jeep' en voldoet aan die belachelijke prijs 8)7

Lijkt me een universele (klemmende) drager, dus misschien de moeite om andere merken te kijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Klein beetje offtopic, maar leuk genoeg om te delen:

https://www.autoweek.nl/a...komt-definitief-dit-jaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelio9675DH
  • Laatst online: 16-03-2024
Heeft iemand een tip voor het volgende;

Ik kan sinds vandaag de deuren niet meer op slot zetten met de sleutel/afstandsbediening.

De auto maakt een soort klik geluid maar verder gebeurt er niks. Ik heb alle deuren gecontroleerd en die zijn gewoon dicht. De achterklep ook.

Sluiten van de deuren met de app of handmatig met de sleutel werkt ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Joelio9675DH op 21-01-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Ik kreeg van de week verrassend een notificatie voor een voorgestelde route (naar m’n werk) van de ingebouwde navigatie. Erg handige functie! Hebben andere dit al ervaren? (Zal de volgende keer een foto ervan maken)
Ja, dat gebeurt bij mij ook. Zowel van de ingebouwde navi als in Apple Carpay. Op zich makkelijk, maar niet altijd relevant voor mij. Als ik van kantoor vertrek doet hij een voorstel naar huis, maar ik rijd ook van kantoor naar diverse andere locaties. Dat laat zich snel genoeg corrigeren, dus geen probleem verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Hmmmm, waar ik de Avenger nog iets 'Jeep achtigs' vind hebben mis ik dat volledig bij de Wagoneer. Van de Avenger werd ik enthousiast, van de Wagoneer niet.
(Je kunt er ook Kia of ander willekeurig merk op plakken :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Sinds vanmiddag alle schermen op zwart .
Zowel achter het stuur als de navigatie.
Iemand wel eens aan de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:42:
Wat vervelend. Ik heb het hier eerder langs zien komen. Diegene vond het "levensgevaarlijk". Wellicht even de zoek functie gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Bijzonder @Berry0299 . Domme vraag wellicht, maar was dat plotseling of heb je vooraf iets gemerkt aan de auto? En gebeurde het tijdens het rijden, of bij het opstarten voor een rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Dekkert schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:27:
Bijzonder @Berry0299 . Domme vraag wellicht, maar was dat plotseling of heb je vooraf iets gemerkt aan de auto? En gebeurde het tijdens het rijden, of bij het opstarten voor een rit?
Nee vanmiddag plots
Nog stukje gereden naar de supermarkt "in de hoop" dat het zichzelf zou herstellen.
Beide schermen zijn totaal "dood"
Rest van auto werkt maar zonder schermen heb je er niks aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkdebruin
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-11-2024
de anwb haalt de 12 v accu een paar min eraf en daarna deed bij mij alles het weer.

1x voorgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idcre8
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-04-2024
@Berry0299 ik heb dit ook 1x gehad tijdens het rijden. ANWB is gekomen en heeft net als bij henkdebruin iets met de accu gedaan. Daarna gelukkig nooit meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Ok dank vd reacties .
Bij mij was het bij het starten voor de rit dus.
Gissteren is ie opgehaald.
Blijkbaar is het simpel te verhelpen .
Maar das wijsheid achter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
henkdebruin schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:33:
de anwb haalt de 12 v accu een paar min eraf en daarna deed bij mij alles het weer.

1x voorgekomen.
Hier heb je de anwb niet voor nodig. Maar wel goede tip, helaas net iets te laat zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:17:
[...]

Hier heb je de anwb niet voor nodig. Maar wel goede tip, helaas net iets te laat zo te lezen.
Nou het lijkt mij persoonlijk nooit verstandig zelf aan elektronica van je auto te sleutelen .
Ook al lijkt de oplossing simpel het wil niet zeggen dat het in jou geval ook zo ligt.
Bij een 2 maanden oude auto verwacht je zulke kunstgrepen niet.
Dat doe je met je Fiatje van 15 jaar oud misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:26:
[...]

Nou het lijkt mij persoonlijk nooit verstandig zelf aan elektronica van je auto te sleutelen .
Ook al lijkt de oplossing simpel het wil niet zeggen dat het in jou geval ook zo ligt.
Bij een 2 maanden oude auto verwacht je zulke kunstgrepen niet.
Dat doe je met je Fiatje van 15 jaar oud misschien.
Hoe je de stroom er af haalt heeft mn dealer laten zien bij de aflevering. Dat kan een kneus met 2 linker handen zoals ondergetekende zelfs. En dat heeft niets te maken met sleutelen aan electronica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Hoe je de stroom er af haalt heeft mn dealer laten zien bij de aflevering. Dat kan een kneus met 2 linker handen zoals ondergetekende zelfs. En dat heeft niets te maken met sleutelen aan electronica.
Zegt genoeg dat een dealer al gaat uitleggen hoe de stroom eraf moet bij een gloednieuwe auto
Ik kan het ook gaat het mij niet om
Blijkbaar al ingecalculeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvolkel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-05-2024
Aanstaande vrijdag kunnen wij onze Jeep ophalen, besteld in april 2023. Wij hebben voor de Altitude uitvoering gekozen met o.a. business pack en driver assistance pack. Nu belt de dealer echter op met de opmerking dat ze 'vergeten zijn het business pack erin te zetten'. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Is het business pack niet gewoon een optie die later nog ingebouwd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
Berry0299 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:20:
[...]

Zegt genoeg dat een dealer al gaat uitleggen hoe de stroom eraf moet bij een gloednieuwe auto
Ik kan het ook gaat het mij niet om
Blijkbaar al ingecalculeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berry0299
Update :
Kan hem al weer ophalen .
Was blijkbaar vastgelopen na een update .
Had geen melding gekregen van een update.
Dus mede Avengers wees gewaarschuwd: een update kan je schermen op zwart zetten .
Blijkbaar moet ie dan meer dan 10 minuten vd accu en hij werkt weer .
Blijkbaar Italiaanse elektronica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 13:41
luukvolkel schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:28:
Aanstaande vrijdag kunnen wij onze Jeep ophalen, besteld in april 2023. Wij hebben voor de Altitude uitvoering gekozen met o.a. business pack en driver assistance pack. Nu belt de dealer echter op met de opmerking dat ze 'vergeten zijn het business pack erin te zetten'. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Is het business pack niet gewoon een optie die later nog ingebouwd kan worden?
Ik neem aan dat met "ze" de dealer bedoeld wordt, die het vergeten is?
Mag toch aannemen dat het wel op de koopovereenkomst staat die je hebt ondertekend?
Uit de laatste prijslijst van sept. 2023:

Altitude
Business Pack
o Navigatiesysteem
o Achteruitrijcamera
o Draadloze telefoonlader
o Verkeersbordherkenning
o Afdekking van de middenconsole

Het lastigste om achteraf te monteren zullen de lader en de camera zijn. Meestal ligt de bedrading er wel al standaard. Ik zou in eerste instantie de dealer in gebreke stellen en het hen achteraf laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik heb het idee dat de Tom Tom navigatie het niet helemaal goed doet bij mij. Laadpunten e.d. geeft hij wel aan, maar ik heb hem nog nooit file zien aangeven. Ik heb ook continu dit icoontje, wat lijkt alsof hij geen verbinding heeft met de verkeersinfo van TomTom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLjfa1xDEFrzAkEqjBhJDYpPpPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qb2cuLg7UOCVUh0Rs3cfdIFH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnz
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-05 19:22

cnz

Inmiddels heeft de Avanger langer bij de garage gestaan dan ik heb mogen rijden, morgen 8 weken!
Het begon met uitvallende schermen, vervolgens een update vastgelopen en infotainment gecrasht: geen radio geen navigatie geen clima en schermen die elke 2 minuten op zwart gingen.
Via Jeep de auto bij de dealer achtergelaten, er was geen communicatie te verkrijgen met het computer systeem. Computer vervangen, echter de achteruit kamers werkt niet zoals het moet en men krijgt het niet voor elkaar. Technicus van Stellantis bij de dealer geweest, no way!
Nu is deze issue onder behandeling in Italië, is een bijzonder geval, afwachten dus.
Wel meteen een Alfa Romeo Tonale hybride als vervangende auto gekregen, het rijdt geweldig maar het is anders dan een full EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
cnz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:57:
Inmiddels heeft de Avanger langer bij de garage gestaan dan ik heb mogen rijden, morgen 8 weken!
Het begon met uitvallende schermen, vervolgens een update vastgelopen en infotainment gecrasht: geen radio geen navigatie geen clima en schermen die elke 2 minuten op zwart gingen.
Via Jeep de auto bij de dealer achtergelaten, er was geen communicatie te verkrijgen met het computer systeem. Computer vervangen, echter de achteruit kamers werkt niet zoals het moet en men krijgt het niet voor elkaar. Technicus van Stellantis bij de dealer geweest, no way!
Nu is deze issue onder behandeling in Italië, is een bijzonder geval, afwachten dus.
Wel meteen een Alfa Romeo Tonale hybride als vervangende auto gekregen, het rijdt geweldig maar het is anders dan een full EV
Vervelend zeg! Dat ze je niet gewoon een nieuwe auto geven verbaast me wel. Wat kost het wel niet al die manuren, transport, etc. en een klant die niet tevreden is.

Gelukkig heb je geen fiat panda meegekregen zoals iemand anders hier.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 25-01-2024 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.monfrooij
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09-2024
Mijn vrouw rijd vooral in de avenger.
Er zit nu bijna 6000km op.
Gisteren viel voor het eerst de auto uit voor het verkeerslicht melde ze mij.
Ik heb het zelf niet gezien maar na opnieuw "starten" werkte wel alles weer.

De lakschade aan de binnenkant van de deuren is nog niets aan gedaan en schijnt enkel bij de gele modellen te zijn meld de dealer.

Ik heb vorige week de lap voor de midden console mogen ontvangen (auto begin oktober al opgehaald)

Verder ondanks dit alles is het echt een fijne auto maar de klanten service vam stellantis/jeep laat zwaar te wensen over

De app is gewoon kut niks anders over te melden.

[ Voor 10% gewijzigd door d.monfrooij op 26-01-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-02-2024
Sinds een maand rijd ik ook, tot nu toe, tevreden in mijn Jeep Avenger First Edition. Vanmorgen geen problemen gehad, en vanmiddag kreeg ik één zwart scherm bij aan zetten van de auto, het scherm wat je voor je neus ziet (dus niet waar navigatie, radio, etc op staat). Auto reed nog wel.
Op het werkende scherm kreeg ik de melding dat ik een afspraak moest maken met de een dealer, en of ik die direct eentje wilde zoeken (wat overigens niet werkte). Contact opgenomen met meerdere dealers, eerste afspraak mogelijkheid is pas 16 februari.

Een aantal uur later nog keer geprobeerd en deden beide schermen het wel.

Als ik jullie posts zie ben ik niet de enige met dit issue, maar schijnt door een update te komen? Bij het afleveren eind december werd mij al verteld door de dealer dat ik de updates NIET uit moest voeren, omdat er daardoor problemen kunnen ontstaan? Helaas heeft de auto zelf de update uitgevoerd, en zit ik met de gebakken peren.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet enorm happig erop ben om nu de weg op te gaan, zeker geen lange stukken, met de kans dat ik niet kan zien hoe hard ik rijd, of hoever ik nog kan rijden.
Voor de mensen met vergelijkbare problemen, heeft jullie dealer dit op kunnen lossen of nemen jullie het voor lief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

SjaakTrekhaak1 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:43:
maar schijnt door een update te komen? Bij het afleveren eind december werd mij al verteld door de dealer dat ik de updates NIET uit moest voeren, omdat er daardoor problemen kunnen ontstaan? Helaas heeft de auto zelf de update uitgevoerd, en zit ik met de gebakken peren.
Benieuwd welke update/versie er dan binnen is gekomen, weet je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
SjaakTrekhaak1 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:43:
Sinds een maand rijd ik ook, tot nu toe, tevreden in mijn Jeep Avenger First Edition. Vanmorgen geen problemen gehad, en vanmiddag kreeg ik één zwart scherm bij aan zetten van de auto, het scherm wat je voor je neus ziet (dus niet waar navigatie, radio, etc op staat). Auto reed nog wel.
Op het werkende scherm kreeg ik de melding dat ik een afspraak moest maken met de een dealer, en of ik die direct eentje wilde zoeken (wat overigens niet werkte). Contact opgenomen met meerdere dealers, eerste afspraak mogelijkheid is pas 16 februari.

Een aantal uur later nog keer geprobeerd en deden beide schermen het wel.

Als ik jullie posts zie ben ik niet de enige met dit issue, maar schijnt door een update te komen? Bij het afleveren eind december werd mij al verteld door de dealer dat ik de updates NIET uit moest voeren, omdat er daardoor problemen kunnen ontstaan? Helaas heeft de auto zelf de update uitgevoerd, en zit ik met de gebakken peren.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet enorm happig erop ben om nu de weg op te gaan, zeker geen lange stukken, met de kans dat ik niet kan zien hoe hard ik rijd, of hoever ik nog kan rijden.
Voor de mensen met vergelijkbare problemen, heeft jullie dealer dit op kunnen lossen of nemen jullie het voor lief?
Bij mij werkten alle schermen niet kwam door een vast gelopen update zei de dealer .
Werd verholpen door de auto minimaal 10 minuten los te koppelen van de accu .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:58

FreakNL

Well do ya punk?

Berry0299 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:34:
Update :
Kan hem al weer ophalen .
Was blijkbaar vastgelopen na een update .
Had geen melding gekregen van een update.
Dus mede Avengers wees gewaarschuwd: een update kan je schermen op zwart zetten .
Blijkbaar moet ie dan meer dan 10 minuten vd accu en hij werkt weer .
Blijkbaar Italiaanse elektronica
Herkenbaar van mijn Renegade , daar werkt de touch van mijn scherm soms ineens niet meer. Harde reset (via de accu of zekering) en het werkt weer.

Ik heb de Avenger zien staan op het werk (had hem nog nooit in het wild gezien). Ik overwoog hem wel maar ik vind hem te klein en te laag. Bovendien mis ik een beetje het Jeep DNA. No offense voor degenen die hem wel rijden btw maar ik hou het bij mijn Renegade’tje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
MrTomatosoup schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:33:
Ik heb het idee dat de Tom Tom navigatie het niet helemaal goed doet bij mij. Laadpunten e.d. geeft hij wel aan, maar ik heb hem nog nooit file zien aangeven. Ik heb ook continu dit icoontje, wat lijkt alsof hij geen verbinding heeft met de verkeersinfo van TomTom.
[Afbeelding]
Ik heb het betreffende icoontje maar hoogst zelden gezien en het de afgelopen dagen voor je in de gaten gehouden.
De keren dat het icoontje getoond werd was er zeer ws even geen 4G-verbinding. Als de verbinding langere tijd wegvalt, bijvoorbeeld in een (ondergrondse) parkeergarage, kleurt de hele rechter kolom rood met de melding "dat je het maar even zelf moet uitzoeken". Of dat (mede) veroorzaakt wordt door het tegelijk wegvallen van de GPS-verbinding, weet ik niet.
Heb je wel alle opties mbt de door jou genoemde ontbrekende meldingen aanstaan in de nav-opties? En ook het delen van je locatie?
Het werkt bij mij feilloos: files, flitsers, etc. worden allemaal tijdig gemeld met de geschatte vertraging erbij. Zelfs aanbevolen alternatieve routes worden dan op de kaart getoond met een groene kleur naast de huidige (blauwe) route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leegsmart
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-08-2024
Wij hebben nu 7000km erop zitten met de Jeep Avenger First Edition. Heeft één van jullie ook problemen met het laden aan bepaald type publieke laadpaal? Wij hebben verschillende soorten publieke laadpalen in de wijk (allemaal van Total) en bij het ene model paal doet de auto het altijd wel en bij het andere model paal niet. De auto blijft de kabel vergrendelen en ontgrendelen totdat er een rood kruis verschijnt op de laadpaal.

Kan dit aan de laadkabel liggen?

Edit: herken overigens het beeld hierboven dat de auto bugs heeft (o.a. de dode hoek sensor op de zijspiegel gaat bij regenval soms aan als er geen auto in de dode hoek zit).

[ Voor 15% gewijzigd door leegsmart op 28-01-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
leegsmart schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:15:
Edit: herken overigens het beeld hierboven dat de auto bugs heeft (o.a. de dode hoek sensor op de zijspiegel gaat bij regenval soms aan als er geen auto in de dode hoek zit).
Is geen bug maar een feature... 🙄
Staat ook letterlijk in het instructieboekje:
Bij slecht weer, zoals zware regenval, kan het systeem onterecht reageren.
Het regelmatig schoonmaken van de sensors aan beide zijkanten de auto kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
leegsmart schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:15:
Kan dit aan de laadkabel liggen?
Mogelijk. Er zijn eerdere berichten in dit topic over een meegeleverde 1-fase-kabel ipv een 3-fase-kabel.
Zoek op "laadkabel" in dit topic.
Weet niet of een laadpaal daarom dergelijke kabels weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hem
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-01-2024

Hem

Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 30-01-2024 08:49 . Reden: Hier hebben we V&A voor :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:50:
[...]

Mogelijk. Er zijn eerdere berichten in dit topic over een meegeleverde 1-fase-kabel ipv een 3-fase-kabel.
Zoek op "laadkabel" in dit topic.
Weet niet of een laadpaal daarom dergelijke kabels weigert.
1 Fase kabel werkt gewoon, maar op 1/3 van de snelheid. In spreek uit ervaring want ik was degene die van Jeep per abuis 1 fase kabel bij zn auto kreeg meegeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistijsen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 00:19
Berry0299 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:42:
Ja ik. Staat al sinds 10-11 bij de dealer Hedin in Alkmaar.
Krijgen ze niet opgelost. De radio is vervangen maar dat hielp niets. Belabberde service.

Nibe s2125-12 -400v SMOS40 BA-ST9040 2FE UKV120 EMK213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
dennistijsen schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:54:
[...]

Ja ik. Staat al sinds 10-11 bij de dealer Hedin in Alkmaar.
Krijgen ze niet opgelost. De radio is vervangen maar dat hielp niets. Belabberde service.
Als ik dit soort dingen lees zou ik bijna de consumenten aankoop module aanzetten op mn rechtsbijstandverzekering. Wat een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-06 22:07
Even een verbruikscheck na een milde herfst en winter: ik zit op 10000 km en gemiddeld 17,1 per 100km. En jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quamel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik hoor echt een apart geluid de laatste tijd. Alsof er een kiezelsteen tegen de voorruit/zijkant van de auto knalt. Ik hoor het echt 2-3x wanneer ik rijd en ik rij gewoon op de snelweg. Ik denk dat het van mijn speakers komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Alfred Spijker schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:41:
[...]

Ik heb het betreffende icoontje maar hoogst zelden gezien en het de afgelopen dagen voor je in de gaten gehouden.
De keren dat het icoontje getoond werd was er zeer ws even geen 4G-verbinding. Als de verbinding langere tijd wegvalt, bijvoorbeeld in een (ondergrondse) parkeergarage, kleurt de hele rechter kolom rood met de melding "dat je het maar even zelf moet uitzoeken". Of dat (mede) veroorzaakt wordt door het tegelijk wegvallen van de GPS-verbinding, weet ik niet.
Heb je wel alle opties mbt de door jou genoemde ontbrekende meldingen aanstaan in de nav-opties? En ook het delen van je locatie?
Het werkt bij mij feilloos: files, flitsers, etc. worden allemaal tijdig gemeld met de geschatte vertraging erbij. Zelfs aanbevolen alternatieve routes worden dan op de kaart getoond met een groene kleur naast de huidige (blauwe) route.
Thanks voor de update, ik ga maar weer eens bellen. Ik heb al een paar keer door alle settings gekamd, maar volgens mij staat alles aan. Ik krijg wel informatie over laadpalen e.d., maar heb nog nooit een file of flitser gezien op de navigatie.
Baassii schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:12:
Even een verbruikscheck na een milde herfst en winter: ik zit op 10000 km en gemiddeld 17,1 per 100km. En jullie?
Ik heb er nu 5000 opzitten, gemiddeld verbruik was ~17,5 maar nu met het koudere weer de laatste weken 18.5 geloof ik. (kan natuurlijk ook dat ik wat sportiever ben gaan rijden nu ik hem een tijdje heb >:) ). Ik vind 17,1 netjes hoor, dat lukt mij niet! Ik rij wel best wat snelweg, dat zou natuurlijk roet in het eten kunnen gooien. Probeer wel zo veel mogelijk <105 te rijden.
Quamel schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:03:
Ik hoor echt een apart geluid de laatste tijd. Alsof er een kiezelsteen tegen de voorruit/zijkant van de auto knalt. Ik hoor het echt 2-3x wanneer ik rijd en ik rij gewoon op de snelweg. Ik denk dat het van mijn speakers komt.
Ik herken dit geluid wel, maar tot nu toe dacht ik dat het gewoon een kiezelsteen tegen de zijkant/ruit oid was :). Zal er eens wat meer op letten. Ik hoor het niet 2-3x per keer dat ik rij, maar het komt wel eens voor. Ik heb nog nooit aan de speaker gedacht.

[ Voor 18% gewijzigd door MrTomatosoup op 30-01-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Quamel schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:03:
Precies wat hierboven al is gezegd:
Ik herken dit geluid wel, maar tot nu toe dacht ik dat het gewoon een kiezelsteen tegen de zijkant/ruit oid was :). Zal er eens wat meer op letten. Ik hoor het niet 2-3x per keer dat ik rij, maar het komt wel eens voor. Ik heb nog nooit aan de speaker gedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
Gemiddeld 16.6kWh/100km. Het is wel erg afhankelijk van de buitentemperatuur en rijstijl, ik haal regelmatig 15kWh/100km.

Vandaag door een stomme fout mijn mobiel gereset. Dus de Jeep app doet weer helemaal niks na opnieuw installeren. Laadniveau klopt niet, zegt onterecht dat de lader aangesloten is, uitgesteld laden werkt niet etc etc.

Grrr wat een troep is die app toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quamel
Mijn ruit zou vol barsten hebben gezeten als het echt kiezelstenen waren, zo vaak heb ik het gehoord. Denk dat de speakers zijn uitgeblazen, gemiddelde volume is ook wel 30 bij mij tbf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Quamel schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:52:
Mijn ruit zou vol barsten hebben gezeten als het echt kiezelstenen waren, zo vaak heb ik het gehoord. Denk dat de speakers zijn uitgeblazen, gemiddelde volume is ook wel 30 bij mij tbf
Anders even via de fader het geluid alleen naar de achterspeakers sturen en luisteren of het geluid dan nog voorkomt. Of alleen naar rechts, als dat rare geluid links zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Piepertie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Gemiddeld 16.6kWh/100km. Het is wel erg afhankelijk van de buitentemperatuur en rijstijl, ik haal regelmatig 15kWh/100km.

Vandaag door een stomme fout mijn mobiel gereset. Dus de Jeep app doet weer helemaal niks na opnieuw installeren. Laadniveau klopt niet, zegt onterecht dat de lader aangesloten is, uitgesteld laden werkt niet etc etc.

Grrr wat een troep is die app toch.
Bij mij werkt de locatie auto ineens in de app ( voorheen nog nooit gewerkt). Alleen wordt de app niet meer geüpdatet sinds vanmorgen 7 uur. Dus laadniveau en dergelijke is niet juist weergegeven. Ene probleem opgelost krijg je er weer een andere voor terug. Zag wel dat er ineens 3G staat ipv 4G. Morgen eens kijken of ik dit kan aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Msc jeep op 30-01-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Hebben mensen trouwens nog last van dat ze geen 100 kW halen? Vanmorgen bij een snellader tikte hij hem aan bij mij (weliswaar met 1% SoC), maar heb het al wel vaker voorbij zien komen inmiddels! Merk wel dat zodra je de 50-60% voorbij bent, het echt langzamer gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FP0Gq9PbhMIohUGYM8feVrw0Dcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTQ627VNr0pvhZR3jB5AbMIH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred Spijker
MrTomatosoup schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:48:
Hebben mensen trouwens nog last van dat ze geen 100 kW halen? Vanmorgen bij een snellader tikte hij hem aan bij mij (weliswaar met 1% SoC), maar heb het al wel vaker voorbij zien komen inmiddels! Merk wel dat zodra je de 50-60% voorbij bent, het echt langzamer gaat.
Nee, geen last van, want die 100 kW haal je alleen maar van 0 tot ca. 50%. Precies zoals jij ervaart. Dat is normaal snellaad-gedrag, niet alleen bij Jeep, etc.
Als je zoekt, ga je vast wel de nodige laad grafieken vinden die dit allemaal laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrTomatosoup schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:48:

[Afbeelding]
1%? Waaghals! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
outlandos schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:05:
Eerste deukje is een feit. Natuurlijk geen briefje of iets. Iemand ervaring met wat uitdeuken kost? Het zit precies op die scherpe lijn die aan de zijkanten van de Avenger zit om hem er gestroomlijnder uit te laten zien. De lakschade is aanwezig maar valt mee. Dus het zou dan sec even het uitdeuken betreffen. Sorry voor de donkere foto's, maar ben er pas vanavond achter gekomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze deuk is er gister uitgehaald en nu weer als nieuw. Benieuwd hoe lang dat duurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Was niet de bedoeling :D. Had hem met 5% aan de lader gehangen met uitgesteld laden, hij zou vannacht om 4:00 beginnen. Maar dat heeft hij dus niet gedaan, en toen ik instapte was de SoC opeens 1% vanochtend 8)7. Was wel even billen knijpen op weg naar de snellader vanmorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
MrTomatosoup schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:47:
[...]

Was niet de bedoeling :D. Had hem met 5% aan de lader gehangen met uitgesteld laden, hij zou vannacht om 4:00 beginnen. Maar dat heeft hij dus niet gedaan, en toen ik instapte was de SoC opeens 1% vanochtend 8)7. Was wel even billen knijpen op weg naar de snellader vanmorgen.
Bij 0 % kan je nog 4 kilometer rijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:37:
[...]
Bij mij werkt de locatie auto ineens in de app ( voorheen nog nooit gewerkt). Alleen wordt de app niet meer geüpdatet sinds vanmorgen 7 uur. Dus laadniveau en dergelijke is niet juist weergegeven. Ene probleem opgelost krijg je er weer een andere voor terug. Zag wel dat er ineens 3G staat ipv 4G. Morgen eens kijken of ik dit kan aanpassen.
Misschien ligt het niet aan jou (doet het sowieso niet, maar je begrijpt wat ik bedoel). Bij mij update hij sinds eergistermiddag ook geen nieuwe status meer. Dat het voor zo'n groot concern anno 2024 nog zo moeilijk is om een stabiele app te bouwen is best opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bpt

bpt

outlandos schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:38:
[...]
Precies wat hierboven al is gezegd:
[...]
Ik heb dat geluid ook al een keer of 3 gehoord, en ik rij echt niet zoveel snelweg (het was wel steeds op de snelweg).
Ik was eigenlijk ook onder de veronderstelling dat het een steentje was terwijl ik bij mijn vorige auto(s) hier eigenlijk nooit last van heb gehad.

Ik dacht dat het mogelijk door de vorm van de auto (of iets in die richting) was dat deze meer steenslag hapt dan mijn vorige autos..

Ook hier dus wat meer opletten, het vervelende is dat dit natuurlijk altijd onverwacht komt en het echt heel snel komt en gaat.. ;)

Wat betreft de speakers verder valt het volume me ook wat tegen (Bose installatie in vorige, totaal niet vergelijkbaar maar ik kan me er soms wel aan storen dat het echt een basis installatie is op de Avenger). Hoewel geen lelijk geluid, mis ik wel wat volume op sommige momenten. Met de dynamisch stand valt de bas ook weg op momenten dat andere tonen de overhand hebben. Als er ooit een betaalbare upgrade komt, zal ik die toch eens overwegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:39:
[...]
Misschien ligt het niet aan jou (doet het sowieso niet, maar je begrijpt wat ik bedoel). Bij mij update hij sinds eergistermiddag ook geen nieuwe status meer. Dat het voor zo'n groot concern anno 2024 nog zo moeilijk is om een stabiele app te bouwen is best opmerkelijk.
De app is niet de boosdoener. De backend van Jeep/Stellantis ligt al een paar dagen in storing. Schijnt zelfs Europees-breed te zijn.
Dus liever een stabiele backend... 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:30:
[...]

De app is niet de boosdoener. De backend van Jeep/Stellantis ligt al een paar dagen in storing. Schijnt zelfs Europees-breed te zijn.
De front end, backend, middle end, who cares. De app werkt niet, punt. En niet voor een eerste keer. Waardoor het komt is voor mij als eindgebruiker niet ter zake doende.

No offence trouwens, want je bericht is wel informatief in die zin dat ik nu weet dat het een algemeen probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:56:
[...]
De front end, backend, middle end, who cares. De app werkt niet, punt. En niet voor een eerste keer. Waardoor het komt is voor mij als eindgebruiker niet ter zake doende.

No offence trouwens, want je bericht is wel informatief in die zin dat ik nu weet dat het een algemeen probleem is.
Dat was ook mijn reden om dat te posten.
Het boeit mij namelijk niet wat anderen ervan vinden. Juist hier op Tweakers is die achtergrond informatie juist wel relevant. Anders kan je beter op Facebook gaan zitten. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:22:
[...]

Dat was ook mijn reden om dat te posten.
Het boeit mij namelijk niet wat anderen ervan vinden. Juist hier op Tweakers is die achtergrond informatie juist wel relevant. Anders kan je beter op Facebook gaan zitten. 😜
Daarover gesproken, hoe weet je eigenlijk dat soort dingen? Je lijkt vaak meer info te hebben dan gemiddeld voorhanden. Wat voor ons fijn is natuurlijk, tegelijkertijd neem je het ook relatief vaak op voor Jeep/Stellantis en hun app en customer service. Deze combinatie van factoren doet vermoeden dat je (direct of indirect) bij hen in dienst bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quamel
Weet iemand trouwens hoe je kan scrollen door je playlist op de console? Bij mij krijg ik steeds de foutmelding dat er geen playlist is, maar toen mijn broer een keer zijn telefoon had verbonden kon ik gewoon door zijn muziek scrollen? Komt het omdat ik misschien direct van mijn apple music library afspeel ipv een afspeellijst?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:59:
[...]
Daarover gesproken, hoe weet je eigenlijk dat soort dingen? Je lijkt vaak meer info te hebben dan gemiddeld voorhanden. Wat voor ons fijn is natuurlijk, tegelijkertijd neem je het ook relatief vaak op voor Jeep/Stellantis en hun app en customer service. Deze combinatie van factoren doet vermoeden dat je (direct of indirect) bij hen in dienst bent.
Je moet je heel erg gaan schamen dat je dit soort niet-gefundeerde aantijgingen durft te posten. In een Tweakers-forum notabene. Ook hier weer Facebook-gedrag: "iemand heeft een andere mening dan ik, dus zal het wel fake of een trol zijn." Als ik een bepaalde partij zou vertegenwoordigen, had ik dat wel in een handtekening gezet.

Ik ben net als vele anderen in dit forum eigenaar van een auto, waar dit topic over gaat en op geen enkele manier verbonden aan partijen die welk belang dan ook hebben in dat product. Aangezien in dit soort forums de negatieve berichten vrijwel altijd de overhand hebben, wil ik ook een tegengeluid laten horen als het (bij mij) wel allemaal goed gaat. Ook om te voorkomen dat potentiële kopers door alle negativiteit worden afgeschrikt.

Daarnaast ben ik oprecht geïnteresseerd in alle aspecten van het product wat ik gekocht heb. En lees daarvoor veel informatie uit verschillende binnen- en buitenlandse bronnen. En die deel ik dan hier als ik het zinvol vind.

Maar je bent niet verplicht om mijn bijdragen te lezen. Je kan me gewoon op je negeer lijst zetten, dan heb je geen last meer van mijn berichten.

Een excuus is wel op z'n plaats, denk ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:25:
[...]

Je moet je heel erg gaan schamen dat je dit soort niet-gefundeerde aantijgingen durft te posten. In een Tweakers-forum notabene. Etc. etc.

Een excuus is wel op z'n plaats, denk ik zo.
Een aantijging is een kwaadwillende beschuldiging. Het was noch kwaadwillend bedoeld, noch een beschuldiging.

Maar je hebt overduidelijk veel kennis van zaken als het om de Jeep Avenger en de werking van de app (inclusief backend?) gaat. En aangezien je geregeld bij negatieve berichten de roeping voelt om een tegengeluid te laten horen (en je meest kritische noot tot op heden is geweest dat de functionaliteit van de app enigszins beperkt is) heb ik enkel gesteld dat de combinatie van die 2 zaken mij doet vermoeden dat er een mogelijkheid bestaat dat je er werkt. Er zit ook een (verkapt) compliment in, maar schijnbaar zie je alleen het "kwaadaardige". Je neemt het onderwerp wel erg serieus moet ik zeggen. Relativeren en humor zijn ver te zoeken.

So much for:

"Het boeit mij namelijk niet wat anderen ervan vinden".

[ Voor 17% gewijzigd door outlandos op 31-01-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
"Het boeit mij namelijk niet wat anderen ervan vinden".
Idd, precies dat. Welterusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Op de man spelen en in dit geval zelfs bedrijven opzoeken waar men werkt plus publiceren en bekritiseren is een no go.

[ Voor 253% gewijzigd door Outerspace op 10-02-2024 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Heren, ik zou het erg jammer vinden als dit topic verandert in boos of geïrriteerd heen en weer gepraat.

Laten we persoonlijke zaken erbuiten houden en vooral ervan uitgaan dat we het beste voorhebben met elkaar hier: elkaar informeren en op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MrTomatosoup schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:28:
Heren, ik zou het erg jammer vinden als dit topic verandert in boos of geïrriteerd heen en weer gepraat.

Laten we persoonlijke zaken erbuiten houden en vooral ervan uitgaan dat we het beste voorhebben met elkaar hier: elkaar informeren en op de hoogte houden.
Eens hoor, en ik ben ook blij met zn bijdrage in dit draadje.

Het enige dat ik heb gezegd is dat hij veel kennis van zaken heeft, maar e.e.a. soms wel lijkt te bekijken als door een roze Jeep bril. Dat hij vervolgens als door de hond gebeten loopt te foeteren dat ik me diep moet schamen is even lachwekkend als overtrokken. Helemaal als dan blijkt dat "op geen enkele manier verbonden aan partijen die welk belang dan ook hebben" toch niet helemaal blijkt te kloppen.

Er zal ongetwijfeld nog een reactie komen van Alfred, maar die zal ik negeren. Om daarmee hopelijk asap back on topic te geraken. Ik denk dat iedereen hier daarbij het meest gebaat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
Ik las nergens kwaad in de zin, dus ik hoop dat het hierbij blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Quamel schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:08:
Weet iemand trouwens hoe je kan scrollen door je playlist op de console? Bij mij krijg ik steeds de foutmelding dat er geen playlist is, maar toen mijn broer een keer zijn telefoon had verbonden kon ik gewoon door zijn muziek scrollen? Komt het omdat ik misschien direct van mijn apple music library afspeel ipv een afspeellijst?
Ik heb hier ook last van met spotify. Ik dacht eigenlijk dat het alleen met apple (heb zelf android) werkte door deze opmerking in de manual (p.285):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0L6LfS2T4r1U0Mik9ar9hPyYjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/icYp3HzCn1uEgV2uWTIiRNg0.png?f=user_large

Op p. 290 hebben ze het erover dat spraakbediening alleen werkt met usb aansluiting, zou dat er nog mee te maken kunnen hebben? (de USB aansluiting dan):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmf8v-5Uf_QlPJIADiKDcbTEHyE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jUWDobO53yRvm29qzSUj3UJG.png?f=user_large

Dit is de algemene info over die knop, p.282:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_H9_l-0rOlK8OrwHYm9RQK-Leqs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SrwvRaPaac4SczPauItD1RZn.png?f=user_large

Nog een update: op p.62 staat dat de USB-C poort voor Android Auto of Carplay gebruikt kan worden. Ik ga dat eens proberen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKV6Qr3GgmTW87D4wofedvd-9ck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mrt1G6EiW0gILChU5r3yH2qO.png?f=user_large

Als we het dan toch hebben over USB-poorten, bij mij geeft alleen de USB-C poort licht, de USB-A poort niet. Hoort dat?

[ Voor 13% gewijzigd door MrTomatosoup op 01-02-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
[quote]Alfred Spijker schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:30:
[...]

Vanmorgen bevestigingsmail van Jeep ontvangen. Geolocatie app is opgelost. Dit kan ik bevestigen. Ik heb aangegeven dat de app is vastgelopen. Even wachten op de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Ik lees hier niet dagelijks, eerder wekelijks. Er staat van mij nog steeds een ticket open bij Stellantis over de app en ik heb ze gisteren weer gemaild met een update van mijn bevindingen. Die waren alleen maar slechter geworden, en gemeld dat de app sinds een aantal dagen niet meer heeft gesynchroniseerd (wat logisch is als de backend eruit ligt :+ ).

Vanmorgen kreeg ik een mail terug dat ze het allemaal vervelend vinden en mijn mail en screenshots weer doorgeven aan de ICT afdeling. Geen woord over de storing in de backend. . . . .

Mij zijn ze al lang kwijt met die waardeloze app en omgeving. Als de gratis periode voorbij is dan haal ik alles van mijn telefoon af. De auto zelf rijdt probleemloos, maar de volgende wordt geen Stellantis product meer.

De auto is ook nog steeds niet compleet (afdekking middenconsole en de veiligheidset) en de dealer geeft geen reactie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Ik zou best voor je willen kijken, maar waar vind ik dat? Zojuist bij thuiskomst eens door alle menu's getikt, maar ik zie alleen samenvattingen van de laatste rit, maar geen overall stand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Nu online
Dekkert schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:17:
[...]

Ik zou best voor je willen kijken, maar waar vind ik dat? Zojuist bij thuiskomst eens door alle menu's getikt, maar ik zie alleen samenvattingen van de laatste rit, maar geen overall stand?
Met dat knopje bovenop de richtingaanwijzer-pook kan je door verschillende menuutjes scrollen, dit kan je ook customizen in de instellingen. 1 Daarvan is de trip computer. Met het knopje op de ruitenwisser-pook kan je vervolgens door 3 weergaves scrollen: huidig verbruik, en 2 'sessies' die je kunt resetten.

Zie ook p.73 van de manual

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hG7BbhFTlO_YJPPx7rrx2rzlxfE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vkTpLagF0bslHQUowX0Ed6B6.png?f=user_large

p.s., ben wel heel veel de manual aan het doorspitten vandaag :D

[ Voor 19% gewijzigd door MrTomatosoup op 01-02-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

MrTomatosoup schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:24:
[...]
Als we het dan toch hebben over USB-poorten, bij mij geeft alleen de USB-C poort licht, de USB-A poort niet. Hoort dat?
Hier ook hoor, dit weet ik zonder te kijken omdat ik een keer de ingang probeerde te vinden in het donker zonder succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
@outlandos
Ik ben niet de persoon die jij als "bewijs" hebt gegoogled. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Hou er aub mee op mij te belasteren.
Ik post heel bewust onder mijn eigen naam, omdat ik een hekel heb aan anonieme toetsenbordridders, die zo anoniem hun eigen gelijk denken te moeten halen. En zo ben ik niet en wil ik zeker niet worden. En dat je dan kan googlen op wat ik (of een naamgenoot) allemaal doe, neem ik voor lief.

Excuses aan de mede-lezers voor de vervuiling van dit topic. Ik zal niet meer op hem/dit onderwerp reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Msc jeep schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:44:
[quote]
[...]
Vanmorgen bevestigingsmail van Jeep ontvangen. Geolocatie app is opgelost. Dit kan ik bevestigen.
Heb je daar iets specifieks voor moeten doen? Opnieuw aanmelden in de app oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
Avenger 4e best verkochte full EV in januari
https://www.autoweek.nl/a...che-autos-winnen-terrein/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Wat me misschien nog wel het meest stoort aan die storing in de app is dat ze de klanten er niet eens over informeren. Doe dan ff een melding in de app of een mail ofzo.

Of lees op zijn minst mee op Tweakers 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
Nu de levering nog op orde krijgen, man man blijft maar uitgesteld worden. Ik zou mijn Avenger Summit week 45 '23 krijgen. Ondertussen uitgesteld naar waarschijnlijk week 22 productie.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Alfred Spijker schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:27:
[...]

Heb je daar iets specifieks voor moeten doen? Opnieuw aanmelden in de app oid?
Nee, alleen gemeld bij Jeep. Voor de rest niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
f.welvering schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:56:
[...]

Nu de levering nog op orde krijgen, man man blijft maar uitgesteld worden. Ik zou mijn Avenger Summit week 45 '23 krijgen. Ondertussen uitgesteld naar waarschijnlijk week 22 productie.
Dat had ik ook elke x stel je je erop in en 4 weken later weer uitstel
Tot 6x toe bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

[...]

Zelfde was hier, in totaal 12 maanden van bestellingen tot levering 8)7

Oorspronkelijke leverdatum zou september zijn, pas in december bij de dealer binnen, leasemaatschappij een december stop voor de boekhouding, na de eerste week van januari dus pas kunnen ophalen..

Sterkte :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Het ging hier niet anders: telkens 4 weken er bij. Op die manier werd April (verwachte levering) eind september.

Saillant detail: ik was half september geïnformeerd dat het half oktober/eind oktober zou worden. En nog geen week na dat telefoontje werd ik gebeld dat de auto opeens op hun stoep stond. Er was echt geen pijl op te trekken.

Zo te lezen is er weinig veranderd sindsdien.

[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 01-02-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Mijn werkgever is er ondertussen een beetje klaar mee, zijn ondertussen zover dat we kosteloos mogen annuleren. Kijken nu naar het importeren van een Avenger uit Duitsland, daar staan ze namelijk ruim op voorraad.

Ze weten Bij Stellantis of Hedin in dit geval niet hoe ze moeten communiceren.
Als we zelf niet bellen vertellen ze niet eens dat de levering uitgesteld is.
Baal er wel van gezien de initiële belofte 3 maanden levertijd was, wat nu zou uitlopen naar bijna 1 jaar.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 10:28
f.welvering schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:03:
Mijn werkgever is er ondertussen een beetje klaar mee, zijn ondertussen zover dat we kosteloos mogen annuleren. Kijken nu naar het importeren van een Avenger uit Duitsland, daar staan ze namelijk ruim op voorraad.

Baal er wel van gezien de initiële belofte 3 maanden levertijd was, wat nu zou uitlopen naar bijna 1 jaar.
Waarom niet gewoon wat anders bestellen dan? Waar ze je wel als klant willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
twowheeler schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:15:
[...]

Waarom niet gewoon wat anders bestellen dan? Waar ze je wel als klant willen hebben.
Tja die overweging hebben we ook wel besproken. Maar ondanks deze ervaring hebben we onze zinnen toch wel wat gezet op de Avenger... misschien komen we er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
f.welvering schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:03:

Toen ik bestelde was het "nieuwe auto op vooraad levertijd 4-6 weken " Na de handtekening bleek "op voorraad " op voorraad besteld bij de fabriek en moest de hele auto uberhaupt nog gebouwd worden.
En die domme klant denkt dat op voorraad in de auto wereld ook echt fysiek op voorraad is haha...
Daar kwam de reactie van de dealer en leasmaatschappij op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
De app bij mij toont alleen de status van 29 januari jl. Heel handig dat ik nu weet hoe de accu ervoor stond op 29 januari om 21.10
De refresh knop bestaat ook niet meer
Locatie heeft nog nooit gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Berry0299 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:37:
De app bij mij toont alleen de status van 29 januari jl. Heel handig dat ik nu weet hoe de accu ervoor stond op 29 januari om 21.10
Bij mij hangt hij vast op 26 januari. Is er iemand bij wie de app nog wel werkt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Piepertie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:53:
[...]

Bij mij hangt hij vast op 26 januari. Is er iemand bij wie de app nog wel werkt of niet?
Ik zit op reactie te wachten van Jeep icm vastkopen app. Maar zijn niet altijd snel met reactie. Volgens mij krijgt niemand meer een update in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Berry0299 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:37:
Als de locatie niet werkt zou ik toch naar Jeep mailen. Uiteindelijk lossen ze het wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:53:
[...]

Dat is wel heel vroeg. Wellicht komt dat omdat je niet hebt gereden tussen 26 en 29 januari?

Hier heeft de app net als bij@Berry0299 op 29 januari het leven gegeven.

Vriend van me met hetzelfde probleem heeft mail gestuurd en zowaar redactie gehad. Ze gaan het doorzetten maar geen woord over een eventuele storting. Zo kennen we de customer service weer, onbekwaam en slecht in de communicatie.

De auto rijdt prima (ook niet meer dan prima trouwens, maar gewoon prima), maar het hele aanloop proces van het constant uitstellen, halfbakke levering, slechte communicatie, de helpdesk die op sommige dagen nadat je lang hebt gewacht gewoon zodra het je beurt is de verbinding verbreekt, mails waar vaker niet dan wel op wordt gereageerd, langzame app die regelmatig in storting ligt en bovendien weinig functionaliteit kent, zorgen er alles bij elkaar voor dat ik niet opnieuw een Stellantis product zou kopen. Dan toch maar gewoon een Tesla next time.

En dan kom ik alles bij elkaar genomen nog goed weg. De verhalen van 2 mede tweakers hier dat de auto al maanden buiten werking is en de dealer het niet opgelost krijgt (waarbij 1 tweaker daardoor nu al maanden zn leven waagt in een fiat panda) is natuurlijk pas echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
En dealers die gewoon beweren "zit niet in de uitrusting "
Totaal geen enkele band met het product dat ze verkopen.
Een Tesla zou ik persoonlijk nooit aan beginnen .
Heb denk ik nog nooit een Tesla gezien waarvan alle verlichting werkt.
Nog afgezien dat het geleid wordt door een gevaarlijke gek.

[ Voor 3% gewijzigd door Berry0299 op 02-02-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:51:
En dealers die gewoon beweren "zit niet in de uitrusting "
Totaal geen enkele band met het product dat ze verkopen.
Een Tesla zou ik persoonlijk nooit aan beginnen .
Heb denk ik nog nooit een Tesla gezien waarvan alle verlichting werkt.
Nog afgezien dat het geleid wordt door een gevaarlijke gek.
Ik vind het een geniale gek, maar goed dat is een discussie die wel heel erg off-topic is :D

Overigens ben ik ook actief in het tesla topic hier op Tweakers en ik kan je verzekeren dat daar veel minder negativiteit heerst dan hier, integendeel kan ik wel zeggen. Een negatieve noot is daar eerder uitzondering dan regel. En gezien de hele hoge activiteit in dat topic is dat toch knap.
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste