Jeep Avenger elektrisch - deel 1

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-05 21:56
Binnen een maand na levering kapot en geen enkele verantwoordelijkheid tonen. Voel me opgelicht.
Tja, dat snap ik wel. Komt er geen enkele communicatie vanuit de dealer? En eventueel vervangend vervoer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 19:06
MarijeKoek schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:32:
De dealer vindt het niet zo spannend, zo lang de auto wel oplaadt. Ben benieuwd naar de andere reactie(s).
Kleine update: Ik stond net bij een AC lader met een geïntegreerde kabel, en ik hoorde het geluid niet. Doet me vermoeden dat het aan de kabel ligt. Zal het van de week nog eens met mijn eigen kabel proberen! Ben er nog niet aan toe gekomen om de dealer te bellen maar zal dat doen met mijn nieuwe bevindingen B)

Ik vind het overigens wel spannend, want knetterend geluid betekent over het algemeen slechte connectie en kleine arc flashes. Niet bijzonder goed voor de elektronica. Bovendien moet hij gewoon met 11 kW kunnen laden, en is het het probleem van de dealer (en jeep) als hij dat niet doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 13:52
dennistijsen schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:35:
Mijn Jeep Avenger staat al sinds 10 november zo dood als een pier bij de dealer.
Reparatie kan nog wel 3 maanden duren. Jeep Nederland doet niets, geeft niet thuis.
Wat een slechte service.
Binnen een maand na levering kapot en geen enkele verantwoordelijkheid tonen. Voel me opgelicht.
Ik zou de dealer een formele ingebrekestelling sturen. En ik zou een zaak openen bij een juridisch loket of de consumentenbond o.i.d. Dit moet je echt niet pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Berry0299 schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:44:
Voor wie zich afvraagt: hoe lang kan ik nog rijden met de Avenger als de boordcomputer 0% batterij aangeeft :
4 kilometer blijkbaar
YouTube: Wenn nichts mehr geht! Jeep Avenger Elektro
Interessante video en ik herken wel wat er gezegd wordt. Het snelladen bij Jeep is maximaal 500 km/u wat waarschijnlijk maximaal 93kW is. Bij Fastned nog nooit zulke snelheden gehaald op plekken waar ik als enige stond te laden en ook minimaal een uurtje de motor 'warm' heb gereden, als dat een voorwaarde is. Bij Aral Pulse stations in Duitsland haal ik het zonder problemen. Het 100 kW snelladen waarmee Jeep te koop loopt heb ik nog nooit kunnen halen, de begrenzing is vermoedelijk op de max. 500 km/u of 93 kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGUd7IET9AGlEeNufUClkZyjJOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uWXE5fN3LhcRbaDwBt61VCoN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuFD40N-z7gH10ZlEKootT4DAh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pmo5f20Pg3SjQc8eOy25NSiK.png?f=fotoalbum_large

En dat je mobiel warm wordt tijdens het draadloos opladen ervaar ik ook. Volgens Apple is de werking van de iPhone 15 tot max. 35 graden. Dus met CarPlay en navigatie aan haal ik deze temperatuur (waarschijnlijk warmer) na ongeveer een uurtje. CarPlay stopt dan ook als je dit scherm op je iPhone ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASTg-hv0ihDc-IwKE9UBtTC3b7Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pm3M3lDBkUNliBKZRCSXkxML.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:55:
[...]

Weet je hoe lang een gemiddeld huishouden doet met 54 kWh?
Hier zou dat 3-4 dagen zijn daar waar wij elektrisch koken en alleen nog gas hebben voor warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-09 12:39
MrTomatosoup schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:17:
[...]

Kleine update: Ik stond net bij een AC lader met een geïntegreerde kabel, en ik hoorde het geluid niet. Doet me vermoeden dat het aan de kabel ligt. Zal het van de week nog eens met mijn eigen kabel proberen! Ben er nog niet aan toe gekomen om de dealer te bellen maar zal dat doen met mijn nieuwe bevindingen B)

Ik vind het overigens wel spannend, want knetterend geluid betekent over het algemeen slechte connectie en kleine arc flashes. Niet bijzonder goed voor de elektronica. Bovendien moet hij gewoon met 11 kW kunnen laden, en is het het probleem van de dealer (en jeep) als hij dat niet doet.
De dealer merkte op dat sommige auto’s in de showroom dit geluid ook maken, en gaat navraag doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTomatosoup
MarijeKoek schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:17:
[...]

De dealer merkte op dat sommige auto’s in de showroom dit geluid ook maken, en gaat navraag doen.
Ben benieuwd! Overigens hoorde ik het uiteindelijk ook met die andere kabel, dus is niet de kabel helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijeKoek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-09 12:39
Het is overigens een erg fijne auto hoor! Maar met een aantal gekkigheden. Zo heeft de auto gisteren alle voorkeursradiozenders gewist, wat mij betreft zonder goede reden. En af en toe geeft de auto problemen met het dimlicht aan, waarvan eenmaal met een lichtshow (stroboscoopachtig, niet prettig voor tegenliggers).

Maar wat ik me nog afvroeg: weet iemand of het navigatiesysteem achteraf nog is in te bouwen/ te uploaden (door de dealer)? Onze FE is er niet mee uitgevoerd (ook niet als verrassing), maar ik zie nu in dat ik dus ook niet kan plannen wanneer ik op een langere reis moet gaan laden (met realtime accu-informatie zeg maar), iets wat met een EV toch wel heel handig is. Ik weet, apps ABRP en Fastned en zo, maar dat is niet met realtime info...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:53
MarijeKoek schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:07:
Maar wat ik me nog afvroeg: weet iemand of het navigatiesysteem achteraf nog is in te bouwen/ te uploaden (door de dealer)? Onze FE is er niet mee uitgevoerd (ook niet als verrassing), maar ik zie nu in dat ik dus ook niet kan plannen wanneer ik op een langere reis moet gaan laden (met realtime accu-informatie zeg maar), iets wat met een EV toch wel heel handig is. Ik weet, apps ABRP en Fastned en zo, maar dat is niet met realtime info...
Dat is met een EV idd heel handig; mi zelfs een must. Maar bespaar je de moeite, want de (optioneel) ingebouwde TomTom-navigatie kan helaas (nog?) niet dynamisch een route plannen.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Weinig berichten hier dus neem aan dat veruit de meeste zonder issues rondrijdt. Hier in elk geval wel. :)

Is het al bekend of ik een paid account nodig heb na het gratis jaar in mn accu % te kunnen zien?

[ Voor 32% gewijzigd door outlandos op 28-12-2023 19:30 ]

• Alfred Spijker
outlandos schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:29:
Is het al bekend of ik een paid account nodig heb na het gratis jaar in mn accu % te kunnen zien?
Ja het is bekend en ja je hebt het daarvoor nodig... :

Met Connect PLUS Renewal kunt u uw reizen plannen, in de auto, maar ook als u zich niet in de auto bevindt, door middel van de mobiele app Jeep®: geniet van een stressloze rijervaring door altijd geïnformeerd te blijven over het verkeer, over de beschikbaarheid van parkeerplaatsen, en nog veel meer.
Ook kunt u het opladen van uw elektrische voertuig rechtstreeks door middel van de app controleren en beheren.

Hoewel het hier specifiek over tijdens opladen gaat, zou het me niet verbazen dat alle info achter de pay-wall komt...

Ik heb vorige week deze renewal al aangekocht, was toen tijdelijk €57 ipv €80 per jaar. Gaat in na het verlopen van het eerste gratis jaar. Heb wel gelijk het automatisch verlengen daarna uirgezet, want die stond automatisch op €80. Zal de komende 2 jaar best wel weer een keer een kortingsactie voor komen...

[ Voor 23% gewijzigd door Alfred Spijker op 28-12-2023 20:58 ]

• Msc jeep
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-03 17:19
Alfred Spijker schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:51:
[...]

Met Connect PLUS Renewal kunt u uw reizen plannen, in de auto, maar ook als u zich niet in de auto bevindt, door middel van de mobiele app Jeep®: geniet van een stressloze rijervaring door altijd geïnformeerd te blijven over het verkeer, over de beschikbaarheid van parkeerplaatsen, en nog veel meer.
Ook kunt u het opladen van uw elektrische voertuig rechtstreeks door middel van de app controleren en beheren.

Hoewel het hier specifiek over tijdens opladen gaat, zou het me niet verbazen dat alle info achter de pay-wall komt...

Ik heb vorige week deze renewal al aangekocht, was toen tijdelijk €57 ipv €80 per jaar. Gaat in na het verlopen van het eerste gratis jaar. Heb wel gelijk het automatisch verlengen daarna uirgezet, want die stond automatisch op €80. Zal de komende 2 jaar best wel weer een keer een kortingsactie voor komen...
Heb je dit via de app verlengd. Lukt bij niet omdat ik een foutmelding krijg bij het invoeren rekeningnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:29:
Weinig berichten hier dus neem aan dat veruit de meeste zonder issues rondrijdt. Hier in elk geval wel. :)
Hier ook geen enkel probleem sinds de aflevering eind september. Niets van alle horror verhalen mbt uitvallende schermen, niet sluitende/openende achterklep, roestvorming op remschijfbehuizing, niet werkende keyless entry, vastlopende updates, etc.
Heb vorige week de ontbrekende inlegmatjes en middenconsole deksel ontvangen en ben nu helemaal compleet en zeer tevreden.
Het rijden in de Jeep Avenger is elke dag weer een feest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Msc jeep schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:33:
[...]
Heb je dit via de app verlengd. Lukt bij niet omdat ik een foutmelding krijg bij het invoeren rekeningnummer.
Ja via app. (eigenlijk wordt voor dat deel een website gedeelte in de app weergegeven). Creditcard gebruikt ipv SEPA.

• outlandos
Alfred Spijker schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:51:
[...]

Dat is wel een aanname. Je kan het opladen helemaal niet controleren en beheren via de app. De app kan niks. Behalve SoC weergeven.

• Alfred Spijker
outlandos schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:46:
[...]
Dat is wel een aanname. Je kan het opladen helemaal niet controleren en beheren via de app. De app kan niks. Behalve SoC weergeven.
Dat schreef ik ook. Het abonnement omvat overigens wel meer zaken dan alleen de app-functionaliteit mbt de navigatie.
En hoewel "app kan niks" enigszins ongenuanceerd is, zou de functionaliteit idd veel beter kunnen.
Momenteel gebruik ik de app hoofdzakelijk ter controle van het laadproces en het op afstand aanpassen van schema's voorverwarming bij koud weer.

• Msc jeep
Alfred Spijker schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:40:
[...]

Ja via app. (eigenlijk wordt voor dat deel een website gedeelte in de app weergegeven). Creditcard gebruikt ipv SEPA.
Dan ga ik het proberen met een creditcard. SEPA werkt helaas niet.

• Alfred Spijker
Msc jeep schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:05:
[...]
Dan ga ik het proberen met een creditcard. SEPA werkt helaas niet.
Wellucht is die app/website-integratie de boosdoener. Je zou het nog in je browser kunnen proberen via https://myuconnect.jeep.com/nl/nl/login
Maar de prijs staat inmiddels weer op €80/jaar. Dus mss beter een komende actie afwachten. We blijven tenslotte zuinige Hollanders... :*)

• outlandos
Alfred Spijker schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:57:
[...]

Dat schreef ik ook. Het abonnement omvat overigens wel meer zaken dan alleen de app-functionaliteit mbt de navigatie.
En hoewel "app kan niks" enigszins ongenuanceerd is, zou de functionaliteit idd veel beter kunnen.
Momenteel gebruik ik de app hoofdzakelijk ter controle van het laadproces en het op afstand aanpassen van schema's voorverwarming bij koud weer.
Oke ik bedoelde met de app kan niks dat de app niks kan in relatie tot het controleren/beheren van het opladen. Maar je hebt gelijk het voorverwarmen (en in de zomer verkoelen) kan handig zijn.

Wat vinden jullie trouwens van deze review:

YouTube: De Jeep Avenger | Fijne superheld met een drankprobleem

Ik herken die 240/250 km range niet, jullie wel? Zit na 3000 km op 16,1 kwh per 100km en dat is sinds begin oktober dus de relatief koude maanden.

Edit: dat de climate control op 23 graden moet worden gezet alvorens het behagelijk wordt herken ik trouwens ook helemaal niet. Hij staat hier altijd op 19,5 en dat ervaar ik als zeer prettig (ik heb het trouwens liever te koud binnen dan te warm, maar 19,5 zit daar mooi tussen).

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 29-12-2023 00:40 ]

• Msc jeep
Alfred Spijker schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:12:
[...]

Wellucht is die app/website-integratie de boosdoener. Je zou het nog in je browser kunnen proberen via https://myuconnect.jeep.com/nl/nl/login
Maar de prijs staat inmiddels weer op €80/jaar. Dus mss beter een komende actie afwachten. We blijven tenslotte zuinige Hollanders... :*)
via de browser werkt het ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:14:
[...]

Ik herken die 240/250 km range niet, jullie wel? Zit na 3000 km op 16,1 kwh per 100km en dat is sinds begin oktober dus de relatief koude maanden.

Edit: dat de climate control op 23 graden moet worden gezet alvorens het behagelijk wordt herken ik trouwens ook helemaal niet.
De tester is kennelijk een koukleum met een te zware rechtervoet... 🐨 ☃️ 👟

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Ik reed tweede kerstdag van mijn ouders in Lemmer naar huis (140 km) en de accu ging daarbij van 65% naar 2%. Oftewel grofweg 200 km op een accu. Dat viel me ook wel tegen, hoewel ik de hele weg 130 heb gereden met wind tegen.

Die climate control issues herken ik ook wel. Ik had het ook vaak koud bij een instelling van 23°, maar dat kwam doordat ik hem steevast op de eco-stand zette. Dan wordt de verwarming ook beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
MarijeKoek schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:07:
Het is overigens een erg fijne auto hoor! Maar met een aantal gekkigheden. Zo heeft de auto gisteren alle voorkeursradiozenders gewist, wat mij betreft zonder goede reden. En af en toe geeft de auto problemen met het dimlicht aan, waarvan eenmaal met een lichtshow (stroboscoopachtig, niet prettig voor tegenliggers).

Ook met nav geeft ie geen laadstops aan.
Hij vindt ze wel maar het uitrekenen welke je neemt moet je zelf doen .
Als de accu capaciteit onder 15% gaat geeft ie aan : zoek een laadpunt die je vervolgens zelf moet kiezen
Hele route van te voren met laadstops niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:14:
[...]

Oke ik bedoelde met de app kan niks dat de app niks kan in relatie tot het controleren/beheren van het opladen. Maar je hebt gelijk het voorverwarmen (en in de zomer verkoelen) kan handig zijn.

Edit: dat de climate control op 23 graden moet worden gezet alvorens het behagelijk wordt herken ik trouwens ook helemaal niet. Hij staat hier altijd op 19,5 en dat ervaar ik als zeer prettig (ik heb het trouwens liever te koud binnen dan te warm, maar 19,5 zit daar mooi tussen).
Op routes met bijna alleen snelweg ben ik blij dat ik 250 haal .
De range en het aantal daadwerkelijke kilometers lopen totaal niet synchroon.
En ik rij snelweg op de cruisecontrol met de max toegestane snelheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:41
Berry0299 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:52:
[...]

Op routes met bijna alleen snelweg ben ik blij dat ik 250 haal .
De range en het aantal daadwerkelijke kilometers lopen totaal niet synchroon.
En ik rij snelweg op de cruisecontrol met de max toegestane snelheid
De GoM is vrij simpel inderdaad. Toen ik rond de 0° C met 130-135 door Duitsland aan het crossen was ging de range er ongeveer met 2 km per gereden km af, in plaats van dat ie de range aanpast aan de situatie. Terwijl je toch zou denken dat er enige intelligentie in verwerkt zou zijn… wat dat betreft heb je er eigenlijk niks aan, je moet echt je SoC in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35
Wat zijn GoM en SoC ook alweer? Ik heb het topic even nagezocht maar kan het niet vinden. Als tweaker weet ik wat een SOC is, maar ik vermoed dat het hier wat anders betekent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Of-Aaargh schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 08:58:
Wat zijn GoM en SoC ook alweer? Ik heb het topic even nagezocht maar kan het niet vinden. Als tweaker weet ik wat een SOC is, maar ik vermoed dat het hier wat anders betekent. :P
SoC is state of charge, ofwel het percentage batterij wat in je auto zit. GoM geen idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
De interieurverlichting gaat spontaan niet meer aan bij het instappen, ik heb dat zelf niet (bewust) uitgezet. Hoe zet je dat ook alweer aan??

Bij instellingen -> voertuig -> welkomstverlichting staat het schuifje gewoon aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
Piepertie schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:52:
De interieurverlichting gaat spontaan niet meer aan bij het instappen, ik heb dat zelf niet (bewust) uitgezet. Hoe zet je dat ook alweer aan??

Bij instellingen -> voertuig -> welkomstverlichting staat het schuifje gewoon aan.
Instellingen -> aanpassingen -> interieurverlichting geloof ik! En anders helderheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
MrTomatosoup schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:04:
[...]

Instellingen -> aanpassingen -> interieurverlichting geloof ik! En anders helderheid
Nee, dat is voor de kermiskleuren rondom het dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Piepertie schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:28:
[...]
Nee, dat is voor de kermiskleuren rondom het dashboard
Idd. En Welkomsverlichting is aan de buitenkant... Je moet bij de Persoonlijke instellingen zoeken naar Instapverlichting/Uitstapverlichting.
Wellicht heb je de binnenverlichting een keer (per abuis) handmatig ingeschakeld door de touch-bediening van de lamp even "vast te houden"? Dan kan je dacht ik dit weer ongedaan maken door met gesloten deuren de touch-bediening weer even vast te houden, daarna uit te stappen, alle deuren te sluiten en op auto op slot doen en dan vervolgens weer de auto te openen.
Ik kan het nu niet zelf uittesten, dus laat even weten of dit heeft gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:41
Of-Aaargh schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 08:58:
De SoC is zoals aangegeven de State of Charge, m.a.w. je batterijpercentage. De GoM is de guess-o-meter, de indicatie van de range.

Skoda omschrijft 't als volgt:
De GOM is de Guess-O-Meter. Zo wordt het klokje of metertje in een elektrische auto genoemd dat de actieradius voorspelt. “De GOM zegt 200 kilometer”, is dan ook correcte EV-taal. De G staat voor ‘guess’ (gissen) en stamt uit de tijd dat je niet kon vertrouwen op de voorspelde actieradius – de resterende kilometers leken wel gegokt.
Van dat gokken heeft de Jeep nu nog een handje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
Alfred Spijker schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:46:
[...]

Wellicht heb je de binnenverlichting een keer (per abuis) handmatig ingeschakeld door de touch-bediening van de lamp even "vast te houden"? Dan kan je dacht ik dit weer ongedaan maken door met gesloten deuren de touch-bediening weer even vast te houden, daarna uit te stappen, alle deuren te sluiten en op auto op slot doen en dan vervolgens weer de auto te openen.
Ik heb even met het lampje zitten rotzooien en het werkt weer. Maar geen idee wat ik precies heb gedaan :-)

Thnx voor de hulp in ieder geval! 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Piepertie schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:56:
[...]
Ik heb even met het lampje zitten rotzooien en het werkt weer. Maar geen idee wat ik precies heb gedaan :-)

Thnx voor de hulp in ieder geval! 👍🏼
Mooi. Het zit in de bediening van de aanraakgevoelige plafonnier en leeslampjes vóór: tikken of vasthouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
De app laadt nu mn SoC in één keer, dus zonder dat ik hem 2 maal kort achter elkaar moet op te starten voor een SoC refresh. En de comments zoals verwarming werkt nu ook vrijwel altijd. App kan nog steeds relatief weinig maar wel fijn dat de basisfuncties nu goed werken.

Als er weer een sale is voor het jaarabonnement laten we elkaar hier dan even op de hoogte houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekkert
Dat viel mij inderdaad ook op @outlandos (y)

Voor de Kerstvakantie ben ik flink aan het mailen en bellen geweest met de helpdesk, maar daarna een tijd niets meer gehoord. De app had ik een poos niet gebruikt, maar toen ik gisteren keek was de batterijstatus "ineens" goed zichtbaar. Verwarming nog niet getest, dat zal ik binnenkort weer eens doen.

Mocht er na een jaar betaald moeten worden voor deze app dan ga ik dat op basis van de huidige functionaliteit en prestaties zeker niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37

bpt

MarijeKoek schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:17:
[...]

Ooit antwoord gekregen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
In dit topic is al regelmatig gesproken over de automatische opener van de achterklep. Die weigert regelmatig verder te openen dan een centimetertje, soms blijft ie zelfs bijna dicht zitten. Ik meen dat dit met name bij nat weer is, maar weet dat niet meer zeker. Volgens mij is er over geopperd dat dit te maken had met sensoren bij de klep.

Hebben jullie dit ook gehad, wat was bij jullie de oplossing en weet iemand waar die sensoren zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
Baassii schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:01:
In dit topic is al regelmatig gesproken over de automatische opener van de achterklep. Die weigert regelmatig verder te openen dan een centimetertje, soms blijft ie zelfs bijna dicht zitten. Ik meen dat dit met name bij nat weer is, maar weet dat niet meer zeker. Volgens mij is er over geopperd dat dit te maken had met sensoren bij de klep.

Hebben jullie dit ook gehad, wat was bij jullie de oplossing en weet iemand waar die sensoren zitten?
Bij moet er een sensor + nog een onderdeeltje aan de linkerkant worden vervangen. Helaas zijn deze onderdelen niet op voorraad. Ga binnenkort maar weer eens contact opnemen met de dealer. Ik weet niet precies waar de sensorsystemen zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Baassii schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:01:

Gelukkig bij mij tot nu toe 1 keer voorgekomen. Weet ook (nog) niet waar die sensoren precies zitten.
Maar ik heb enige tijd terug onderstaande (Duitse) tip gelezen en bewaard. Wellicht helpt het bij jou.

Das Problem, die elektrische Heckklappe öffnet und schließt - aber sie zieht sich dann nicht mehr in die verriegelte Endposition.
Hi, bei mir hat da heute folgendes funktioniert:
1. elektrische Heckklappe und Handsfree für Heckklappe ein den Fahrzeugeinstellungen deaktivieren.
2.Heckklappe manuell öffnen und ganz nach oben drücken, danach manuell schließen.
3.Einstellungen wieder aktivieren.
4.Heckklappe über Knopf im Dach öffnen und schließen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Summit
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05-2024
bpt schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:06:
[...]

Ooit antwoord gekregen hierover?
Ik woon in België. Heb dit geluid ook opgemerkt dat onder de wagen hoorbaar is, bij het begin van het opladen. Dit probleem gemeld aan een technieker bij de dealer in Gent. Ze kennen dit en het is geen probleem.
Het geluid is afkomstig van een waterpomp die in werking treed, om de opwarming die tijdens het opladen van de batterijen ontstaat, af te koelen. Onder de (motor)kap bevind zich langs de linkerzijde een reservoir met koelvloeistof voor die waterpomp .Zie afbeelding 293 op pagina 235 van de handleiding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bpt

bpt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ndbPmyLmExHZupLGyoqjkk6JC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hcfqq4Rq2EDGYb2NeUqYitQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opgehaald, geen problemen gevonden en rijd lekker.

Matjes er bij zoals vooraf besproken ( had ik vooraf al aangehaald en moesten ze toen uitzoeken hoe dat zat) en met de juiste laadkabel en 'start set' (gevarendriehoek e.d.). Dat laatste moest ik ook aanhalen, die waren ze vergeten.

App gekoppeld en locatie+ batterij status werken. Ook op afstand starten van klimaatbeheer werkt (zonder foutmelding), rest nog niet geprobeerd. Dit moest ik in de auto overigens zelf eerst aanzetten (net als de achterklep sensor, die stond standaard uit). (Werkt ook via via Galaxy Watch Jeep app)

Tot zover tevreden, al had ik zwart besteld. Daar was miscommunicatie tussen lease/dealer geweest..
Hier kwam ik vorige week achter toen ik de kentekenkaart binnenkreeg (grijs op de kaart).

Ik kreeg de keuze annuleren, of ter compensatie €1000 op de rekening (mijn verzoek was laten wrappen, maar dat viel erg duur uit waardoor het geen optie was).
Na een jaar (januari 23 besteld) zie ik er niets voor om te annuleren en komt dat geld wel van pas voor een laadpaal voor op de oprit.

Al met al tot zover allemaal zonder technische mankementen, in ieder geval 🙏🏻👍🏻

Edit: er zit onverwacht ook navigatie in (niet besteld, ook niet in catalogus waarde te zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piepertie
Bij mij zat het klepje voor de laad aansluiting vastgevroren.. Heb er een föhn bij moeten pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
bpt schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:57:
[Afbeelding]
Vandaag opgehaald, geen problemen gevonden en rijd lekker.
Gefeliciteerd! Veel zorgeloze kilometers toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Eerste deukje is een feit. Natuurlijk geen briefje of iets. Iemand ervaring met wat uitdeuken kost? Het zit precies op die scherpe lijn die aan de zijkanten van de Avenger zit om hem er gestroomlijnder uit te laten zien. De lakschade is aanwezig maar valt mee. Dus het zou dan sec even het uitdeuken betreffen. Sorry voor de donkere foto's, maar ben er pas vanavond achter gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KxdmTzbiYK-LpfgcJOGmopSHUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1vn8GLpKic3alxYeGathB2G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L10BNps4uxTXtVcIlF0f_VPU-z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1XI7fo9UTXIyB6w6aS6DZvi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GN2EA8iPqi9CX6dL2dxkzKAW-IA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKEtHuVpKVqckWfVcTAKYgTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Balen @outlandos -O-

Geen idee van de kosten, maar zoek een op 'spotrepair' en een bedrijf in de buurt voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip110
  • Laatst online: 09-01-2024
Nu 3 weken trotse eigenaar van een Jeep Avenger. 2000km gereden en de auto laadt niet meer bij. Staat nu vanaf zaterdag bij de dealer maar nog steeds geen witte rook. De auto geeft zichzelf niet vrij voor laden. Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dekkert schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:38:
Balen @outlandos -O-

Geen idee van de kosten, maar zoek een op 'spotrepair' en een bedrijf in de buurt voor meer info
Heb een goede gevonden in de buurt, dank.

Kom er net van terug. Het uitdeuken kost 150 a 200 euro. Omdat het precies op de "naad" zit heb je kans dat het uitdeuken zorgt voor extra lakschade. Met mogelijk als gevolg dat hij moet worden overgespoten (en vanwege de lastige kleur moeten dan beiden deuren worden overgespoten). In dat geval moet je denken aan 1000 euro. De kans dat het moet worden overgespoten is wel klein, maar uiteraard geen garanties.

Tsjaaaa lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno83
  • Laatst online: 17-06-2024
Sinds 15 december heb ik eindelijk mijn Summit mogen ophalen. Gepland was begin september.
Na 1500 fijne kilometers staat mijn auto sinds 31 december stil en sinds 4 januari bij de garage.
s' avonds 30 december aan de thuislader (3 fase,11Kwh) gezet en kwam de volgende ochtend erachter dat 1 van de 3 fases eruit was gesprongen van de Liander. nadat de monteur de zekering had vervangen (zat achter de zegels) ik 130€ armer. kwam ik erachter dat de oud volledig over de zeik is geraakt. Een mooi storing lampjes bingo op het dashboard en een kabel die niet meer vrijgegeven werd. Voor geen mogelijk kwam de kabel los aan de auto zijde. ANWB (Jeep services) monteur kreeg het ook niet voor elkaar. Conclusie, kabel los moeten halen aan de thuislaad paal en met de sleepdienst naar de garage. Hopelijk komen ze er deze week aan toe om er naar te kijken. Vervangend vervoer, een Fiat Panda. De garage had niks anders staan.
Tot nu toe dus niet zo blij met mijn nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Ja, snap ik. Zou ik ook en lastige keuze vinden.
Maar ik zou de gok wagen, de lak is nog vers en daarmee soepeler dan op een oudere auto.

Succes met de afweging ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekkert
Philip110 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:13:
Nu 3 weken trotse eigenaar van een Jeep Avenger. 2000km gereden en de auto laadt niet meer bij.
Dan ben je ver gekomen op 1 lading ;) (vergeef me de flauwe grap)

Lijkt op software, maar dat zal de dealer al geprobeerd hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piepertie
Ai.. Veel mensen met ellende opeens zeg. Hoop dat jullie het spoedig opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

Piepertie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:54:
Bij mij werkt de app sinds de laatste update van de auto. De app geeft alleen sindsdien 3 foutmeldingen (remsysteem, ABS en airbag) maar als ik een diagnose start in de auto zegt hij 'geen foutmeldingen'.
Tot mijn schrik precies dezelfde 3 meldingen in de app sinds vanmiddag. Heeft dit zich vanzelf opgelost of heb je hiervoor een dealer ritje moeten maken :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris007
  • Laatst online: 10-01-2024
Hi hi, mijn jeep is 29 december geleverd, 1200 km erop staan. Eerste probleem heeft zich al aangeboden. Ik kreeg hem niet meer open met mijn afstandsbediening sleutel. Moest hem via de app openmaken. Weet iemand waarom dit gebeurd?

Groetjes Chrisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Chris007 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:37:
Hi hi, mijn jeep is 29 december geleverd, 1200 km erop staan. Eerste probleem heeft zich al aangeboden. Ik kreeg hem niet meer open met mijn afstandsbediening sleutel. Moest hem via de app openmaken. Weet iemand waarom dit gebeurd?

Groetjes Chrisje
Groeten doen we hier niet Chrisje, dan kunnen we de hele dag wel aan de gang blijven ;)

Ik heb het probleem ook 1 maal gehad. Ik heb de auto toen old school met de fysieke sleutel opengemaakt (ja dat kan ook nog steeds, hoeft dus niet met de app).

Ik ben toen bij de dealer langsgeweest (waar ik heel toevallig toch al naar toe wilde want ik moest mn laadkabel wisselen). Die heeft de batterij vervangen en sindsdien geen problemen meer ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
bpt schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Tot mijn schrik precies dezelfde 3 meldingen in de app sinds vanmiddag. Heeft dit zich vanzelf opgelost of heb je hiervoor een dealer ritje moeten maken :/ ?
Volgens mij gaan die meldingen vanzelf weg op den duur, maar durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piepertie
[...]

Het duurde echt weken, maar die meldingen verdwijnen inderdaad vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn app krijgt sinds gisteravond 19:00 uur geen updates meer door van de auto. Dus het accu percentage blijft op 59% en de comments zoals auto voorverwarmen komen niet door. Meer mensen last van? Vooral dat accu percentage is super irritant. Status blijft op "plugged", wat ook onjuist is.

Heeft iemand hier misschien nog het telefoonnummer van Jeep app helpdesk? Ik heb ze ooit eens gesproken maar kan het nummer helaas niet meer terugvinden.

[ Voor 34% gewijzigd door outlandos op 10-01-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:05:
Eerste deukje is een feit. Natuurlijk geen briefje of iets. Iemand ervaring met wat uitdeuken kost? Het zit precies op die scherpe lijn die aan de zijkanten van de Avenger zit om hem er gestroomlijnder uit te laten zien. De lakschade is aanwezig maar valt mee. Dus het zou dan sec even het uitdeuken betreffen. Sorry voor de donkere foto's, maar ben er pas vanavond achter gekomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb precies zon deuk . Een of ander L*L heeft zijn deur in die van mij gegooid.
Schadeherstel heeft pas 12 feb plek. Ben hem 3 dagen kwijt .
Casco verzekerd maar zonder "tegenpartij" eigen risico van 300,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Berry0299 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Ik heb precies zon deuk . Een of ander L*L heeft zijn deur in die van mij gegooid.
Schadeherstel heeft pas 12 feb plek. Ben hem 3 dagen kwijt .
Casco verzekerd maar zonder "tegenpartij" eigen risico van 300,-
Als je beroep dat op je verzekering dan verlies je toch ook je schade vrije jaren?

Telefoonnummer van Jeep customer service gevonden: 0080004265337

Bijna een uur in de wacht gestaan en toen ik eindelijk iemand kreeg werd de lijn er op gegooid. Nee, voor mij nooit meer Jeep.

[ Voor 19% gewijzigd door outlandos op 10-01-2024 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Als je beroep dat op je verzekering dan verlies je toch ook je schade vrije jaren?

Telefoonnummer van Jeep customer service gevonden: 0080004265337

Bijna een uur in de wacht gestaan en toen ik eindelijk iemand kreeg werd de lijn er op gegooid. Nee, voor mij nooit meer Jeep.
Ik heb hem Private Lease dus geen "last" van schadevrije jaren Alleen dus nu die 300 eigen risico omdat er geen tegen partij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepertie
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:41:
Mijn app krijgt sinds gisteravond 19:00 uur geen updates meer door van de auto. Dus het accu percentage blijft op 59% en de comments zoals auto voorverwarmen komen niet door. Meer mensen last van? Vooral dat accu percentage is super irritant. Status blijft op "plugged", wat ook onjuist is.
Ja, bij mij hetzelfde. Accu percentage, gekoppeld/losgekoppeld en ook locatie vaker achterhaald dan actueel. Ik vind het vooral vervelend als ik uitgesteld wil laden. Dan blijft de app volhouden dat de lader niet is aangesloten terwijl het laden wel gewoon is begonnen. Ik doe dan de auto even op contact en weer uit, meestal ziet hij dan de lader wel en dan kan ik uitgesteld laden selecteren in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Piepertie schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:34:
[...]

Ja, bij mij hetzelfde. Accu percentage, gekoppeld/losgekoppeld en ook locatie vaker achterhaald dan actueel. Ik vind het vooral vervelend als ik uitgesteld wil laden. Dan blijft de app volhouden dat de lader niet is aangesloten terwijl het laden wel gewoon is begonnen. Ik doe dan de auto even op contact en weer uit, meestal ziet hij dan de lader wel en dan kan ik uitgesteld laden selecteren in de app.
Ja dat had ik ook soms, maar nu gebeurt er dus helemaal niks meer in de app. Sinds gisteravond 19:00 uur (precies het tijdstip dat het laden klaar was).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ir2vb9ELOjrZfmfdzlYlKY9934=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g4EFXYZA0oAQOpr629rfl80P.png?f=fotoalbum_large

Ik heb er al hele stukken in gereden vandaag, van alles en nog wat geprobeerd. Maar mn auto geeft geen signaal meer naar de app. Erg vervelend (vooral met dat uitgesteld laden inderdaad). Maar verbazen doet het vrijwel niemand meer hier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
En zojuist wordt de telefoonverbinding weer verbroken met de customer service. Top!

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 10-01-2024 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Wat vervelend weer met de app. Laat ik dan weer degene zijn waar alles in de app altijd gewoon werkt. Acculading, geplande en handmatige voorverwarming, locatie, etc., alles wordt keurig vrijwel direct bijgewerkt.
Overigens is het niet zo dat de app direct met de auto communiceert. De app communiceert op de telefoon via Wi-Fi of 4G met de backend van Stellantis, die vervolgens via de 4G-verbinding van de auto met die auto communiceert. Het is dus cruciaal dat de 4G-verbinding van de auto actief is, herkenbaar aan het autosymbool met daarin de tekens 4G, in de rechterbovenhoek van het U-connect display.
Als het aan de app ligt, kan het mogelijk helpen het cache geheugen van de app te wissen (NIET de gegevens), de app te forced killen en opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:31:
Wat vervelend weer met de app. Laat ik dan weer degene zijn waar alles in de app altijd gewoon werkt. Acculading, geplande en handmatige voorverwarming, locatie, etc., alles wordt keurig vrijwel direct bijgewerkt.
Overigens is het niet zo dat de app direct met de auto communiceert. De app communiceert op de telefoon via Wi-Fi of 4G met de backend van Stellantis, die vervolgens via de 4G-verbinding van de auto met die auto communiceert. Het is dus cruciaal dat de 4G-verbinding van de auto actief is, herkenbaar aan het autosymbool met daarin de tekens 4G, in de rechterbovenhoek van het U-connect display.
Als het aan de app ligt, kan het mogelijk helpen het cache geheugen van de app te wissen (NIET de gegevens), de app te forced killen en opnieuw te starten.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist gecontroleerd: 4g staat aan in de auto. Privacy instelling op deel alles (heb al geprobeerd die even uit en daarna weer aan te zetten, zonder effect) en cache verwijderd en forced kill. Helaas allemaal zonder resultaat. Het lijkt toch echt alsof de auto geen update meer doorgeeft (aan wie dan ook).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-5tz5Qi3AuITcLxmj3tGQeOwSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5oR3HtwK7RoP8FyhCcn05GR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCg2K8c0s17_-Smxim0NA4NPDt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eJ9BBuJx3RVcfoMfnyqaI3C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ir2vb9ELOjrZfmfdzlYlKY9934=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g4EFXYZA0oAQOpr629rfl80P.png?f=fotoalbum_large

Dat terwijl de app sinds een paar weken juist "voldoende" werkte.

Edit: ik heb in de auto de wifi aangezet en verbonden met de wifi van mn huis. Helaas helpt dit ook niets.

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 10-01-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Ik heb gemerkt dat in de app vrijwel alle gegevens gesynchroniseerd worden als ik iets met planning voorverwarmen doe. Dus een nieuwe planning maak of een bestaande wijzig en dan op Planningen opslaan tik. Ik krijg dan gedurende enige tijd een zandloper-achtige animatie (gegrijsd scherm met in het midden een witte punt) die best wel even kan duren. Uiteindelijk volgt de melding dat de planning is bijgewerkt (Geslaagd). Dat zie ik in de app, maar ook zijn alle andere gegevens dan bijgewerkt.
Het lijkt dus of je bij het opslaan van een nieuwe of gewijzigde planning een gehele opdracht tot bijwerken forceert.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfred Spijker op 10-01-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:08:
Ik heb gemerkt dat in de app vrijwel alle gegevens gesynchroniseerd worden als ik iets met planning voorverwarmen doe. Dus een nieuwe planning maak of een bestaande wijzig en dan op Opslaan tik. Ik krijg dan gedurende enige tijd een zandloper-achtige animatie die best wel even kan duren. Uiteindelijk volgt de melding dat de planning is bijgewerkt. Dat zie ik in de app, maar ook zijn alle andere gegevens dan bijgewerkt.
Het lijkt dus of je bij het opslaan van een nieuwe of gewijzigde planning een gehele opdracht tot bijwerken forceert.
Ja dat denk ik ook. Maar sinds gisteravond 19:00 uur werken de opdrachten ook niet meer: zandloper animatie gaat door tot bijna in het oneindige met uiteindelijk een foutmelding als resultaat (Mislukt).

Volgens mij heb ik alles geprobeerd. En bij Jeep pakken ze de telefoon niet op. So that's that? Enige hoop is dat er binnenkort een firmware update komt en dat die het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:17:
[...]
Enige hoop is dat er binnenkort een firmware update komt en dat die het verhelpt.
Maar ik mag toch aannemen dat we inmiddels allemaal dezelfde firmware hebben? Dan zou jouw probleem nu bij iedereen moeten optreden. Ik denk eerder dat de backend van Stellantis nogal buggy is. En dan is het van belang dat iedereen met hetzelfde probleem dit zsm bij Stellantis meldt. En ja, dan moeten ze wel bereikbaar zijn...
Ook maar even mailen naar dat Uconnect service mailadres dan toch maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:29:
[...]

Maar ik mag toch aannemen dat we inmiddels allemaal dezelfde firmware hebben? Dan zou jouw probleem nu bij iedereen moeten optreden. Ik denk eerder dat de backend van Stellantis nogal buggy is. En dan is het van belang dat iedereen met hetzelfde probleem dit zsm bij Stellantis meldt. En ja, dan moeten ze wel bereikbaar zijn...
Ook maar even mailen naar dat Uconnect service mailadres dan toch maar?
Wil ik best doen, maar naar welk email adres adviseer je dat te sturen? Toen mn gps niet werkte heb ik naar 3 verschillende mailadressen iets gestuurd maar nooit antwoord gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred Spijker
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:37:
[...]
Wil ik best doen, maar naar welk email adres adviseer je dat te sturen?
uconnectservices@jeep.com
customerservicesholland@customercare.fcagroup.com

Van beide mailadressen heb ik in het recente verleden reacties gekregen. De 2e is meer algemeen, maar de eerste lijkt me toepasselijker.

Eerder gebruikt:
info.connectivity@stellantis.com

[ Voor 6% gewijzigd door Alfred Spijker op 10-01-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Alfred Spijker schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Van beide mailadressen heb ik in het recente verleden reacties gekregen. De 2e is meer algemeen, maar de eerste lijkt me toepasselijker.

Eerder gebruikt:
Mail gestuurd naar uconnectservices@jeep.com

Ben benieuwd. Dank in elk geval voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nog geen reactie natuurlijk, had me ook verbaasd als ik binnen 24 uur iets zou horen. Het zou me zelfs verbazen als ik überhaupt iets hoor maar dat terzijde.

Nu maak ik gewoon een foto van het accu percentage bij het uitstappen zodat ik het laden op afstand zelf kan uitrekenen. Voor even een doable workaround. Gelukkig heb ik (buiten het deukje) geen verdere klachten, hij rijdt heerlijk en het geluid waar ik ooit last van had is sinds het bezoek aan de garage ook helemaal weg.

Hoe gaat het hier met de mensen wiens Jeep bij de garage staat vanwege oplaad problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-02 08:56
[...]

ook mijn echtgenote heeft exact het zelfde probleem. Maandag de 8e januari de auto nieuw opgehaald, na twee dagen de melding in de app. Geen werkelijke problemen aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
De EV versies worden allemaal 2000,- GOEDKOPER en de basisversie verdwijnt vd prijslijst.
Dus wie op het punt staat te tekenen ik zou even goed naar de offerte kijken ...

https://www.autoweek.nl/a...-nu-ook-als-mild-hybride/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MHGroentje
Besteld op 10 februari 2023, mogen ophalen op 8 januari 2024. maar het resultaat mag er wezen.
Blije vrouw en geen gang naar een tankstation meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4uHbUiq61cSOb15yGk89om5Vso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmecRGQeDCudroNFDh7pDARa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wez8JdWlFa_0QtaYYkrFCe8MXsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8u6jn4wMESLGgqK0TxTuSnO.jpg?f=fotoalbum_large

Ter volledigheid, de Avenger, Altitude business pack, net binnen de subsidie regeling gekocht, nu problemen met de belastingdienst, omdat in de tussentijd de prijs van de auto gestegen is.
Als bijkomend probleem, verkeerd opgegeven door de importeur of verkeerd ingevoerd bij de RDW, staat de auto als Summit, blauw in het systeem.

[ Voor 26% gewijzigd door MHGroentje op 12-01-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno83
  • Laatst online: 17-06-2024
outlandos schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:27:
Nog geen reactie natuurlijk, had me ook verbaasd als ik binnen 24 uur iets zou horen. Het zou me zelfs verbazen als ik überhaupt iets hoor maar dat terzijde.

Nu maak ik gewoon een foto van het accu percentage bij het uitstappen zodat ik het laden op afstand zelf kan uitrekenen. Voor even een doable workaround. Gelukkig heb ik (buiten het deukje) geen verdere klachten, hij rijdt heerlijk en het geluid waar ik ooit last van had is sinds het bezoek aan de garage ook helemaal weg.

Hoe gaat het hier met de mensen wiens Jeep bij de garage staat vanwege oplaad problemen?
Staat al 2 weken bij de garage en gaan er pas 5 februari naar kijken.
Erg druk bij de werkplaats en geen passende oplossing. Waardeloze garage die zijn verantwoording niet neemt. Ik heb wel geteld 2 weken kunnen rijden met mijn nieuwe Jeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MHGroentje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:31:
Besteld op 10 februari 2023, mogen ophalen op 8 januari 2024. maar het resultaat mag er wezen.
Blije vrouw en geen gang naar een tankstation meer.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ter volledigheid, de Avenger, Altitude business pack, net binnen de subsidie regeling gekocht, nu problemen met de belastingdienst, omdat in de tussentijd de prijs van de auto gestegen is.
Als bijkomend probleem, verkeerd opgegeven door de importeur of verkeerd ingevoerd bij de RDW, staat de auto als Summit, blauw in het systeem.
Alle Avengers zijn sinds vandaag toch juist 2000 euro in prijs gedaald?

Overigens een hele mooie kleur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Arno83 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Staat al 2 weken bij de garage en gaan er pas 5 februari naar kijken.
Erg druk bij de werkplaats en geen passende oplossing. Waardeloze garage die zijn verantwoording niet neemt. Ik heb wel geteld 2 weken kunnen rijden met mijn nieuwe Jeep.
Dit kan toch niet? Heb je wel gelijkwaardig vervangend vervoer gekregen? Of was jij degene met de panda? Ik zou juridische stappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

MHGroentje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:21:
[...]
ook mijn echtgenote heeft exact het zelfde probleem. Maandag de 8e januari de auto nieuw opgehaald, na twee dagen de melding in de app. Geen werkelijke problemen aanwezig.
Hier ook geen problemen in de auto zelf, ik gok nieuwigheid kwaaltje.

Edit: na opladen zijn de meldingen bij mij weggegaan

[ Voor 7% gewijzigd door bpt op 14-01-2024 00:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
@Alfred Spijker ik denk dat ik het gefixed heb!

Bij het selecteren van comments (zoals voorverwarmen) moet ik telkens mn 4 cijferige security code invullen. Wat me opviel is dat hij geen bericht gaf dat de code correct was, maar ook niet dat hij fout was. Ik heb toen meerdere malen expres een verkeerde code ingevoerd (kreeg toen wel het bericht dat hij fout was) en dan wordt je automatisch een uur geblokkeerd.

Na ruim een uur wachten heb ik de security code gewijzigd naar een nieuwe code. Toen opnieuw geprobeerd en nog zonder resultaat helaas.

Maar nadat ik er vanmorgen een stukje mee heb gereden heb ik de app nog eens geprobeerd en voila, alles doet het weer. Kan heel erg toeval zijn natuurlijk maar zeer aannemelijk heeft het toch met het resetten van de security code te maken gehad.

Hopelijk blijft hij het nu doen.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 13-01-2024 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MHGroentje
outlandos schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Alle Avengers zijn sinds vandaag toch juist 2000 euro in prijs gedaald?

Overigens een hele mooie kleur!!
Dank je, we hebben met de RDW contact gehad, er is een coulance regeling voor tussentijdse prijsstijgingen, de bepaling van de waarde was namelijk net voor de prijsverlaging uitgevoerd. We zijn benieuwd wat het gaat brengen.
In ieder geval blijkt de fout van het verkeerd invoeren bij de importeur te liggen, die melden de auto’s bij de RDW aan. Dus dat moet eerst gecorrigeerd, van Summit terug naar Altitude, dan de betaalde en overeengekomen prijs verantwoorden. Dan kunnen ze de subsidie toekennen.
Al met al na een jaar wachten op de auto, nog allerlei gedoe.
Die App die niet naar behoren werkt, is naar blijkt gewoon een Stellantis flut app.
Bij mijn elektrische BMW en bij de BMW PHEV van onze zoon, totaal geen problemen met de App, werkt perfect en alles kun je aansturen en uitlezen. Waarschijnlijk het verschil tussen Deutsche Grundlichkeit en Franse Slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
overigens is de verlenging van het abbo voor de services weer naar €56 nu. Voor de liefhebbers van ondermaatse services 🤣

[ Voor 3% gewijzigd door Baassii op 14-01-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
is er iemand die al ervaaring heeft met een locatie in de app naar de auto sturen?
wij kunnen in de app, alles lijkt ook te werken, maar een ingegeven locatie zie je wel in de app, maar er zit geen send & go functie, die volgens de jeep info zou moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Baassii schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:35:
overigens is de verlenging van het abbo voor de services weer naar €56 nu. Voor de liefhebbers van ondermaatse services 🤣
Neem in een overweging mee dat dit abonnement ook de updates van een eventueel aanwezige navigatie omvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
MHGroentje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:15:
is er iemand die al ervaaring heeft met een locatie in de app naar de auto sturen?
Voor zover ik weet is dit (nog) niet mogelijk.
volgens de jeep info zou moeten werken.
Welke info? Waar? Link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Alfred Spijker schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Eerder gebruikt:
Update: in de PlayStore heeft Jeep/Stellantis recent gereageerd op een 1-sterbeoordeling...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFERGQkZCH19Y6RHqdNhxMD5YSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytNQjuN3VOKgwQBO8dQRADCN.jpg?f=fotoalbum_large

Het laatst vermelde e-mailadres is kennelijk de juiste mbt app-problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHGroentje
Alfred Spijker schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Voor zover ik weet is dit (nog) niet mogelijk.

[...]

Welke info? Waar? Link?
als je de versie van de Jeep app opent en een demo opent, krijg je send en go functie. zou voor alle modellen in de openingslijst moeten werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3nLEGbM6l_f8czNukPkZs7-5gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXQIa4KcfSXDJnTELSFNxzCC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpt

bpt

MHGroentje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:37:
[...]

als je de versie van de Jeep app opent en een demo opent, krijg je send en go functie. zou voor alle modellen in de openingslijst moeten werken.

[Afbeelding]
Nog niet geprobeerd, maar: is het niet adres zoeken, resultaat omhoog swipen en dan daar vervolgens 'route' kiezen?

Het doet niets in de app, maar mogelijk dan beschikbaar in de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
MHGroentje schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:37:
[...]

[Afbeelding]
Dit heeft bij nog nooit gewerkt. Nog maar eens een mail verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
Msc jeep schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:31:
[...]
Dit heeft bij nog nooit gewerkt. Nog maar eens een mail verzonden.
https://www.jeep.nl/mopar/connected-services/uconnect-services

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_P9aZzt6085QQlRuCBDXtlBKjb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWHjC0ri9ZBOrDHYlnO4Dhur.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vermoed dat dit komt omdat de Avenger een ander navigatie systeem (Tomtom) heeft dan de eerdere modellen/uitvoeringen, waardoor communicatie tussen app en nav niet (goed?) mogelijk is.
Waarschijnlijk om dezelfde reden is er daarom (nog?) geen Dynamic Range Mapping.

[ Voor 15% gewijzigd door Alfred Spijker op 14-01-2024 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno1983
  • Laatst online: 27-03-2024
outlandos schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Dit kan toch niet? Heb je wel gelijkwaardig vervangend vervoer gekregen? Of was jij degene met de panda? Ik zou juridische stappen ondernemen.
Klopt, ik rij nog steeds de Panda en ga de garage ook in gebreken stellen. Ik moet zelf overal achteraan en de garage doet geen moer.
Mijn geduld is nu wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHGroentje
Alfred Spijker schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:41:
[...]

https://www.jeep.nl/mopar/connected-services/uconnect-services

[Afbeelding]

Ik vermoed dat dit komt omdat de Avenger een ander navigatie systeem (Tomtom) heeft dan de eerdere modellen/uitvoeringen, waardoor communicatie tussen app en nav niet (goed?) mogelijk is.
Waarschijnlijk om dezelfde reden is er daarom (nog?) geen Dynamic Range Mapping.
Bedankt voor de info. Bij de introductie vorig jaar werd er uitgebreid reclame over gemaakt, maar nu blijkt het dus niet te werken.
Jammer dat ze bij de demo modus niet iets daarover vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Alfred Spijker schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Neem in een overweging mee dat dit abonnement ook de updates van een eventueel aanwezige navigatie omvat.
Is dat zo? Bij aflevering heb ik dat expliciet aan de dealert gevraagd en die zei dat er geen abbonnement op de navigatie zit (ik heb geen FE, wel een business pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekkert
Alfred Spijker schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Update: in de PlayStore heeft Jeep/Stellantis recent gereageerd op een 1-sterbeoordeling...

[Afbeelding]

Het laatst vermelde e-mailadres is kennelijk de juiste mbt app-problemen.
Die review zou zo maar eens van mij kunnen zijn {Edit: was niet mijn review :+ ].
Ik krijg wel af en toe een terugkoppeling op het ticket wat open staat, al slaat dat regelmatig nergens op.
Oh ja: Mocht iemand ook een ticket open hebben staan en je wordt een paar dagen later gebeld vanuit Frankrijk, dan is is dat de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
Dekkert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Die review zou zo maar eens van mij kunnen zijn {Edit: was niet mijn review :+ ].
Ik krijg wel af en toe een terugkoppeling op het ticket wat open staat, al slaat dat regelmatig nergens op.
Oh ja: Mocht iemand ook een ticket open hebben staan en je wordt een paar dagen later gebeld vanuit Frankrijk, dan is is dat de servicedesk.
vandaag terugkoppeling gehad van jeep. Moet nadere gegevens doorsturen zodat de IT afdeling er naar kan kijken. Probleem van geen locatie in de jeep app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msc jeep
En gelijk al antwoord dat het is ontvangen. Moet niet gekker worden. Normaal hoor je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Msc jeep schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:11:
En gelijk al antwoord dat het is ontvangen. Moet niet gekker worden. Normaal hoor je niks.
Op het mailadres uit die review reactie?

Mijn app geeft ook geen locatie aan maar dat komt zeer waarschijnlijk omdat dat is uitgezet door de dealer op mijn auto zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msc jeep
outlandos schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:14:
[...]

Op het mailadres uit die review reactie?

Mijn app geeft ook geen locatie aan maar dat komt zeer waarschijnlijk omdat dat is uitgezet door de dealer op mijn auto zelf.
Ja mailadres uit de review reactie gebruikt.

Ik wacht maar af. Ze gaan er iedergeval naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berry0299
MHGroentje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:12:
[...]

Bedankt voor de info. Bij de introductie vorig jaar werd er uitgebreid reclame over gemaakt, maar nu blijkt het dus niet te werken.
Jammer dat ze bij de demo modus niet iets daarover vermelden.
Er zijn wel meer opties waarmee ze reclame maakten en folderden die uiteindelijk de FE niet gehaald hebben :
Voorruit verwarming , Gescheiden klimaat regeling , Parkeer automaat, Runstop
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste