Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adlår Castra Aurora 2 Warmtepompen ervaringen

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste
Acties:

• HeHoe
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19:43
Hier mijn ervaring met Adlar service

Had plotseling de volgende storing E03 "Water Flow Failure". Dus een koud huis.
Na het nodige telefonisch contact is het opgelost. Ondanks dat ik telkens een ander aan de lijn kreeg, wisten ze waar het overging. (hoefde niet steeds alles weer te vertellen) Er werd niet volgens een belscript gewerkt, er werd direct intern ruggespraak gehouden. :) En natuurlijk word er geprobeerd via een harde reset van de WP het probleem op te lossen. Omdat dit niet werkte. is er verder gezocht.
Het probleem lag in het feit dat de parameter P134 (Low water flow protection value) een verkeerde waarde had. Deze hebben ze op afstand aangepast.
Toch kwam de foutmelding terug. Dus weer gebeld. Werd intern nagevraagd, bleek de aanpassing nog niet op mijn systeem was door gekomen.
Zouden dit monitoren. En ja, een uur verder was de wijziging is door gekomen, geen storing E03 meer.
Al met al vond ik dit een positieve ervaring. Alleen heeft team support ook weer aan andere parameters gezeten . :( Zoals P05 van 0 (bediening door aan/uit thermostaat) naar 1 (bediening door bedieningsunit) te zetten.

Alleen vind het wel vreemd dat de P134 plotseling verkeert stond. :? De JAN was spanningsloos. De JAN zet ik alleen aan als ik service van Adlar wens. En ja, service ticket worden nog steeds zonder overleg met klant gesloten. En heropenen lukt ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door HeHoe op 20-11-2025 19:43 ]

Just because someone's opinion is different than your own it does not mean they are wrong.

• Ahum.....
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:18
ewoutbrogt schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:37:
[...]

Als ik kijk in de tabellen kijkt met 7 graden buitentemperatuur en in/outlet op 30/35 geeft dit een COP van 4.77, maar grootste deel van de dag zitten we onder die 7 graden buitentemperatuur
Dan komt die 14 kW overeen met 14*4.77/10 = 6.7 m3 gas. Dan valt dat in de marge met je gasverbruik.
Wat prijs betreft, 6.7m3 gas kost bijna 9 euro, 14kW kost zo'n 4.50. Het is even wennen aan de getallen, en ja, als iedereen aan de warmtepomp gaat, met daardoor een dubbel zo groot electra verbruik, dan moet er meer koper in de grond, maar kennelijk is dit hoe wij het als mens en politiek voor ogen hebben. Bij mij gaat er op deze dagen zo'n 14-18kW aan electra door de warmtepomp, dus zulke gekke getallen zijn het ook niet.

Als je tijdelijk 50 graden door de leidingen wilt laten gaan zakt de COP naar 3 of lager wat hem een stuk minder efficient maakt, en met een delta T (verschil aanvoer uitvoer) betekend dat je invoer dan 45 moet zijn, en dat zal wel een tijdje duren voordat alles zo is opgewarmd voordat je 50 graden hebt. Verwarmen met lage temperatuur is traag, maar de temperatuur in huis wordt er wel constanter mee.

Ondanks dat de pomp er bijna een jaar staat (zonder support van Adlar) ben ik nog steeds bezig om hem zo constant mogelijk te laten draaien, zoals in deze grafiek van verbuik van gisteren.[Afbeelding]
Hallo Ewout, met welke stooklijn krijg jij zo'n mooie gelijkmatige grafiek?
Ben er hevig jaloers op! O+

Vrijst. woning 1953, 3 x 25ah, 10400WP (45 panelen), van het gas af, full electric Adlar Castra 6kW, LTV wandverwarming Warp Systems gestuct met leem, Zonnestroomboiler 160 l., Zappi EV lader, Hyundai Kona Electric, Nexus 20 kWh, fan van Homewizard.

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste