Een vriend van me heeft al ruim 8 jaar een warmtepomp draaien met 0 onderhoud, behalve zelf een keer schoon maken.Reshadf schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:02:
zojuist van Adlar een mailtje gehad om tot het eind van het jaar voorzien te zijn van eventuele service en onderhoud voor 85 euro ipv 199. Is dit iets wat anderen hebben afgenomen, hoe doen jullie dit? Mijn warmtepomp staat er pas een maand of twee en heeft nu met de wat warmere dagen gekoeld maar verder nog niets gedaan.
Onlangs was er een vertegenwoordiger van Quatt bij mijn moeder op bezoek. Vanwege de waardeloze ervaringen met Adlar (niet de pomp, wel het bedrijf erachter) had ik haar aangeraden om iig geen adlar te nemen.
Het viel me op dat in het aanbod van Quatt geen onderhoudscontract was opgenomen. Toen ik hiernaar vroeg, zei hij dat hij voorheen bij Adlar had gewerkt en ze daar de vertegenwoordigers erg pushen om onderhoudscontracten te verkopen, maar dat ze intern eigenlijk weten dat zo'n onderhoudscontract onzin is. Een warmtepomp heeft, in tegenstelling tot een CV, namelijk nauwelijks onderhoud nodig. Quatt heeft er volgens de vertegenwoordiger in kwestie daarom voor gekozen om geen onderhoudscontracten aan te bieden, omdat ze vinden dat ze daarmee gebakken lucht verkopen.
Tja, de vriescel hier in mijn restaurant draait ook al 10 jaar zonder onderhoud (behalve schoonmaken van de radiator), hetzelfde geldt voor de airco... dus... makes sense.
Ik heb daarom mijn onderhoudscontract maar opgezegd.