RubenWwijk schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:49:
Vandaag een offerte ontvangen voor de Aurora II - 6kW. Inclusief installatie en na aftrek van de subsidie kom ik uit op een netto bedrag van €4.300. Het gaat om een eenvoudige installatie, zonder hoogtes of bijzonderheden: de buitenunit komt op een paar meter van de cv-ketel te staan.
Is dit een beetje in lijn met wat jullie hebben betaald? Bij het zoeken kwam ik maar een paar bedragen tegen: één rond de €4.250 en een andere rond de €3.700.
Ik zat op 6997,- inclusief alles. Daar ging dan later weer de subsidie vanaf (2775,-). Maakt een totale investering van 4222,- voor de warmtepomp.
Separaat heb ik nog (niet via Adlar) een extra investering gedaan van ongeveer 3277,- voor een Atlantic Explorer incl installatie. In die installatie zat ook het afkoppelen van de oude CV. Die gebruikte ik alleen voor SWW en was via deze partij goedkoper van via Adlar (500 euro) . Bij de boiler kreeg ik geloof ik weer 725,- subsidie euro van terug. Maakt dus een totale netto investering van 6774,- om compleet gasloos te zijn.
Bij mij voor de Adlar echter wel meerprijs voor monteren op muurbeugel aan gevel (150,-), extra leidingwerk (350,-), werken op hoogte dus minikraan nodig (300.-), magneetfilter als optie (199,-) en onderhoudscontract Gold (199,-).
Ik kom dan dus op vergelijkbaar bedrag uit, maar als je die extra posten niet hebt zou het denk ik wel iets goedkoper kunnen nog.
Er is nu een actie van een gratis accu geloof ik, als je daar van afziet, dan kun je misschien wel wat extra korting vragen?
In mijn prijs zat ook een flinke korting. Moest daar wel even de boot voor afhouden en wat onderhandelen
Mogelijk zijn de prijzen tussen oktober 2024 en nu wel weer iets omhoog gegaan (zoals met alles zo'n beetje....). Aan de prijzen die ik noem kun je daarom denk ik geen rechten ontlenen, maar wellicht wel gebruiken in onderhandelen.
[
Voor 30% gewijzigd door
pentaw1nz op 21-05-2025 12:56
]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024