Adlår Castra Aurora 2 Warmtepompen ervaringen

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:11

Jerra

Beunhaas in wording

ijtsehummel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:00:
Is er überhaupt een draadloze thermostaat die wel goed werkt bij de Adlar? Ik gebruik nu al 2 jaar de timing en dat bevalt me prima met stooklijn 6.
De honeywell round modulation lijkt niet vast te lopen zoals de DT6 dat deed, ik kan dag ook terugzien als ik een paar weken de OTGW eraan hang.
Daarmee overigens uberhaupt aan adlar moeten bewijzen dat de dt6 elke 48uur vastloopt en dezelfde binnentemperatuur blijft doorgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:49
MrBas schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:02:
Sorry hoor, maar zeer slecht advies. Enkelpolige schakelaars zijn in nederland niet toegestaan, enkel in Openbare verlichtingsopstellingen of stuurstroominstallaties. De Nul dient ten aller tijde meegeschakeld te worden bij eindgroepen.
Klopt. Maar kijk even terug naar de tekst waarop ik reageerde. Daar werd niet gevraagd of het mag of niet. Adlar kwam blijkbaar met de keuze van 1- of 2-polig. Legaliteit is aan Adlar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-10 21:22
Welke thermostaat gebruiken jullie met de Adlar? Ze raden 2 stuks van Honeywell aan die zeer slecht beoordeeld worden, een Tado die bijna alles achter een betaalmuur heeft en een Toon waar je volgens mij ook niet zoveel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:01
ijtsehummel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:00:
Is er überhaupt een draadloze thermostaat die wel goed werkt bij de Adlar? Ik gebruik nu al 2 jaar de timing en dat bevalt me prima met stooklijn 6.
Stooklijn 6 is niet de dynamische stooklijn, dus je thermostaat doet hierbij eigenlijk niets. Bewaakt hooguit een ondergrens, als dat al werkt

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:20
BerndGaykema schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:25:
[...]
Klopt. Maar kijk even terug naar de tekst waarop ik reageerde. Daar werd niet gevraagd of het mag of niet. Adlar kwam blijkbaar met de keuze van 1- of 2-polig. Legaliteit is aan Adlar.
Je geeft zelf aan, beiden zijn goed wat dus pertinent niet juist is. Enkelpolige schakelaars zijn niet toegestaan dus ook niet een goed voorstel vanuit Adlar.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:20
ohno_nl schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:48:
[...]

Maar als ik een aardlekautomaat koop (deze) zit ik goed. Want die schakelt ook de nul, toch?
Klopt, mijn voorkeur zou echter meer voor een andere merk automaat zijn, zoals:

https://www.elektrototaal...jwjHgmuyU3GRoCj7MQAvD_BwE

Top kwaliteit voor een lage prijs.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijtsehummel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:59
pentaw1nz schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:04:
[...]

Stooklijn 6 is niet de dynamische stooklijn, dus je thermostaat doet hierbij eigenlijk niets. Bewaakt hooguit een ondergrens, als dat al werkt
weet ik. LH8 is de dynamische. Vorig jaar de LH7 nog. Als ik P27 op 0 zet en de thermostaat gebruik, een round modulation, op 22 graden, gebeurt er niets, nada. Settemperatuur is 18C! En wp slaat ook niet aan. Adlar zou het bekijken maar komen er niet weer op terug. Dus daarom gebruik ik de customline stokerij op LH6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
cupra4 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:51:
Welke thermostaat gebruiken jullie met de Adlar? Ze raden 2 stuks van Honeywell aan die zeer slecht beoordeeld worden, een Tado die bijna alles achter een betaalmuur heeft en een Toon waar je volgens mij ook niet zoveel aan hebt.
Adlar gebruikt alleen de meting van de ingestelde en werkelijke kamertemperatuur. Communiceert via opentherm.
Ik gebruik tado v3+ . Dat werkt prima. Van tado x is bekend dat alleen de bedradeversie werkt met de jan module.
Alle toeters en bellen die in de tado zitten heb je dus niet nodig. Enkel de registratievan de kamertemperatuur.

Geschakelde woning 170m2 bwjr1993;spouw- en dakisolatie;vanaf 2010:vloerisolatie tonzon+geheel hr++;kunstst.achterpui+triple glas;beneden 4lowt jaga-convectoren;1(hal-)radiator,boven radiatoren; wp Adlar Castra AuroraII 6KW jan.2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan H
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:41
ijtsehummel schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:09:
[...]
weet ik. LH8 is de dynamische. Vorig jaar de LH7 nog. Als ik P27 op 0 zet en de thermostaat gebruik, een round modulation, op 22 graden, gebeurt er niets, nada. Settemperatuur is 18C! En wp slaat ook niet aan. Adlar zou het bekijken maar komen er niet weer op terug. Dus daarom gebruik ik de customline stokerij op LH6.
Voor de dynamische stooklijn LT8 moet je L27 op ‘0’ hebben staan.

Geschakelde woning 1990 146 m2 standaard geïsoleerd, glas vervangen door HR++ vloerverwarming beneden 55 m2, boven radiatoren. Aurora II 6 kW op het zuiden aan 1e verdieping sinds maart 2023. Tevreden klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:51
cupra4 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:51:
Hier ook een draadloze Tado V3. Het enige wat ik gebruik is de thermostaat. Ik heb wel Radiatorknoppen en draadloze thermostaten in alle kamers maar deze worden behalve voor temperatuur uitlezen niet gebruikt. Waterzijdig inregelen was genoeg om een goede balans in huis te vinden.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Weet iemand of je kunt antwoorden op een update opnje ticket via supportadlar@adlar.com ? Dat is waarvan je het antwoord ontvangt.

Ik had een ticket aangemaakt mbt onderhoud (nooit iets over gehoord, wel pakket afgenomen) en thermostaat sturing.

Wil graag antwoorden, maar weet niet of ze dit lezen? Of moet het steeds weer via ticket systeem?
Leuk detail: de ticket nummers die in hun mails staan, zijn totaal anders dan het nummer dat ik zelf ontvang bij aanmaken ticket.

Kreeg ook 2 reacties door elkaar.
Graag zouden we telefonisch contact hebben over deze vraag zodat we het e.e.a. aan kunnen passen. En een datum afstemmen voor onderhoud.

Daarnaast hebben we een nieuwe update voor de thermostaat sturing die we graag bij u zouden willen installeren. Waardoor u wel de thermostaat goed kunt gebruiken.
En
Beste ,

Ik heb de custom stooklijn ingesteld zoals u wilt, hij zou nu ook moeten blijven staan.

Warmte groet,

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:01
pentaw1nz schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:41:
Weet iemand of je kunt antwoorden op een update opnje ticket via supportadlar@adlar.com ? Dat is waarvan je het antwoord ontvangt.

Ik had een ticket aangemaakt mbt onderhoud (nooit iets over gehoord, wel pakket afgenomen) en thermostaat sturing.

Wil graag antwoorden, maar weet niet of ze dit lezen? Of moet het steeds weer via ticket systeem?
Leuk detail: de ticket nummers die in hun mails staan, zijn totaal anders dan het nummer dat ik zelf ontvang bij aanmaken ticket.

Kreeg ook 2 reacties door elkaar.

[...]

En

[...]
Kunnen ze die nieuwe thermostaat sturing niet op afstand in de warmtepomp zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
Ramon_1984 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:47:
[...]

Kunnen ze die nieuwe thermostaat sturing niet op afstand in de warmtepomp zetten?
Wellicht wel. Ze zeggen ook niet dat dit alleen op locatie kan. Maar dat was ook mijn vraag niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijtsehummel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:59
Ik weet niet hoelang jullie moeten wachten op die update( en verhelpen storing). Deze week belde de secretaresse: 16 Jan. 2026! Eerder kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
ijtsehummel schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:20:
Ik weet niet hoelang jullie moeten wachten op die update( en verhelpen storing). Deze week belde de secretaresse: 16 Jan. 2026! Eerder kan echt niet.
Ik heb nog nooit een storing gehad gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:49
ijtsehummel schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:20:
Snelheid van hulp voor storing hangt af van het onderhoudscontract welke je hebt afgesloten.
Bij een storing die niet ernstig is, alleen vervelend, zul je langer moeten wachten dan bij bijvoorbeeld een uitval van de wp.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste