Adlår Castra Aurora 2 Warmtepompen ervaringen

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlfva1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:58
Ik zag heel wat scriptjes voorbij komen voor het berekenen van de actuele COP van de WP. Zijn er inmiddels al mensen die wat gegevens hebben met de gemiddelde waarde over een hele dag bijv en wat is de maximale COP die gehaald is? De reden dat ik het vraag is dat bij mij de COP op dit moment tussen de 6 en de 8 schommelt en dat vind ik zelf nogal hoog, dus vroeg me af of ik de enige ben en dus misschien ergens een foutje in de berekening maak. Andere ervaringen?

Twee onder 1 kap woning 170m2 bwjr 2001 met standaard spouw-, dak- en vloer-isolatie ;beneden vloerverwarming, boven radiatoren; wp Adlar Castra AuroraII 6KW sinds Okt 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

reiker

dan jij!

nlfva1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:58:
Ik zag heel wat scriptjes voorbij komen voor het berekenen van de actuele COP van de WP. Zijn er inmiddels al mensen die wat gegevens hebben met de gemiddelde waarde over een hele dag bijv en wat is de maximale COP die gehaald is? De reden dat ik het vraag is dat bij mij de COP op dit moment tussen de 6 en de 8 schommelt en dat vind ik zelf nogal hoog, dus vroeg me af of ik de enige ben en dus misschien ergens een foutje in de berekening maak. Andere ervaringen?
Ik zie ook zulke getallen, en niet gehinderd door al teveel kennis over het onderwerp zou ik zeggen dat het voor deze tijd van het jaar niet heel raar is. De temperatuur is nog relatief hoog, dus het kost niet zoveel energie om er energie uit te onttrekken en aan het watersysteem af te geven. Mijn unit (de 10kW zelfs...) heeft dan ook meestal runs van ongeveer een uur. De koudere nachten tot nu draait 'ie wel eens twee of drie uur, richting het eind van de nacht.
Over een maand of twee zullen we vast niet meer zo vaak een COP van 8 zien uit die berekening, denk ik.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.bok10
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:37
Beste, hoe moet ik mijn t6 aanmelden. Adlar België reageerd
nergens op. Telefonisch zijn ze al een week niet te bereiken. Iedereen is druk bezig blijkbaar. Geloof ik niet. Denk dat ze falliet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:14
Met de Homey App wordt COP automatische berekend en die staat iets hoger dan 6 op dit moment.

Niet helemaal eerlijk aangezien stuckadoor vandaag hele dag buiten deur had open staan:-)

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:14
Dirk.bok10 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 17:17:
Beste, hoe moet ik mijn t6 aanmelden. Adlar België reageerd
nergens op. Telefonisch zijn ze al een week niet te bereiken. Iedereen is druk bezig blijkbaar. Geloof ik niet. Denk dat ze falliet zijn.
Aparte conclusie die getrokken wordt als een bedrijf niet reageert dat ze failliet zijn.....

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste