Adlår Castra Aurora 2 Warmtepompen ervaringen

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
Dank! @VW-Bart Grootste probleem van fysiek omwisselen is dat de ontluchter dan niet meer op hoogste unt zit. Die zit alleen op blauwe gedeelte.
Nou heb ik op de zolder, het hoogste punt van de hele installatie wel een automatische ontluchter zitten. Maar ik weet niet of dat voldoende is.

Of zou ik de ontluchter en de drukmeter kunnen wisselen? Druk en tempmeter zitten dan op de retour/blauw. Druk is overal hetzelfde neem ik aan?

[ Voor 20% gewijzigd door KarlMarX op 11-08-2025 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azaden
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:58
Ik heb de Homey App voor lokale toegang tot je Adlar warmtepomp voor publieke testing vrijgegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5x-pRql6hBaDcLzjzFbAHl1WpTs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DoSF3TwPequMdAr6HMlqkHuS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:10
KarlMarX schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:11:
Dank! @VW-Bart Grootste probleem van fysiek omwisselen is dat de ontluchter dan niet meer op hoogste unt zit. Die zit alleen op blauwe gedeelte.
Nou heb ik op de zolder, het hoogste punt van de hele installatie wel een automatische ontluchter zitten. Maar ik weet niet of dat voldoende is.

Of zou ik de ontluchter en de drukmeter kunnen wisselen? Druk en tempmeter zitten dan op de retour/blauw. Druk is overal hetzelfde neem ik aan?
De ‘drukmeter’ laat ook temperatuur zien volgens mij? Dat is natuurlijk wel nuttige info om de temperatuur te weten die de vloer in gaat. En je kunt ook altijd nog een ontluchter in het leidingwerk zetten vlak voor/na de verdeler. Maar mijn gevoel zegt dat de lucht er toch wel uit gaat als de leidingen naar boven weglopen, lucht gaat altijd omhoogt tenzij er een ‘sifon’ tussen zit, dan moet het worden meegenomen door de waterstroming maar ook dan gaat het er wel uit. (Maar goed ik ben geen loodgieter)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerndGaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-08 15:22
Pssss, er bestaat een apart draadje voor dit onderwerp:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1983694/0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
@BerndGaykema Ah dank. Het ging in dit topic ook al vaker over vervangen van verdelers, vandaar. Als een lief modje mijn vragen wil verplaatsen naar dat andere topic, graag.

@VW-Bart Er zit een los thermometertje bij de retourbalk. Die kan ik dan op de aanvoerbalk zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:23
azaden schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:49:
Ik heb de Homey App voor lokale toegang tot je Adlar warmtepomp voor publieke testing vrijgegeven.

[Afbeelding]
Nog geen tijd gehad om de nieuwere versie te testen , maar staat zeker op de agenda om dit aankomende dagen te gaan doen.

Misschien in de hittegolf , op kantoor met airco aan 😉

Net even tussendoor al app geïnstalleerd.
Gewoon over bestaande heen en neemt settings over.

1) in geavanceerde instellingen nu idd toggle knop voor energie. Default stond deze op uit en zie idd niet meer de metingen etc.

2) zie nog wel warmwater opties in de app voorbij komen. Misschien handig om daar ook toggle knop voor te maken. Warm water wordt nu niet gebruikt in de wp.

3) als ik in apparaat de wp open , 1e tabblad is thermometer. Hier kan ik niet naar rechts spullen om naar andere tabs te gaan. Zodra ik op de 2e en opvolgende tabs zit kan ik wel swippen naar rechts en links.

Just my 2 cents.

Rest test ik vanavond of morgen even

[ Voor 32% gewijzigd door mversluis op 12-08-2025 08:46 ]

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mversluis

Adlar homey App test

Vanuit apparaten Wp.

- 1e Tab temperatuur
Temperatuur wijzigen in app , WP wijzigt mee

- 2e Tab Aan/Uit
Aan/uit wijzigen in app , WP wijzigt mee

- 3e tab
(Verwarmings)modus
koud , verwarmen en vloeverwarming wijzigen in app , WP wijzigt mee
Optie's warm water , koud en warm water , verwarmen en warm water , vloerverwarming en warm water => verbergen met Toggle button (deze functies worden niet gebruikt)

Bedrijfs modus
Eco , normaal en boost wijzigen in app , WP wijzigt mee

Warmwater Curve
verbergen met Toggle button (deze functies worden niet gebruikt)

- 4e Tab
Query gegevens worden netjes weergeven
Vermogingsmetingen kunnen aan/uit uitgeschakeld worden in advanced settings
- Toggle op aan , na herstart app worden deze wel zichtbaar
- Toggle op off, na herstart app worden deze niet zichtbaar

- Hidden tab 
Slider kaart afhandelingen kunnen aan/uit uitgeschakeld worden in advanced settings
- Toggle op aan , na herstart Tab in app worden deze wel zichtbaar
- Toggle op off, na herstart Tab- app worden deze niet zichtbaar

- 5e Tab
Meldingen verschijnen zoals aan / uit gezet , compressor is aan , ontdooien is niet actief, retourwater is aan

So far so good , niets op aan te merken

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
Vanuit Flow.
Temperatuur
Temperatuur wijzigen vanuit flow , Wp Apparaat in homey en WP wijzigen mee

Aan/Uit
Aan/uit wijzigen vanuit flow , Wp Apparaat in homey en WP wijzigen mee

(Verwarmings)modus
koud , verwarmen en vloeverwarming Wp Apparaat in homey en WP wijzigen mee

Bedrijfs modus
Eco , normaal en boost Wp Apparaat in homey en WP wijzigen mee

So far so good , niets op aan te merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
Advanced Flow

- ALS WP is uitgezet , DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt
- ALS WP is aangezet , DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt

In advanced settings params op off gezet;
- Spanning gerelateerde alarm afhandeling
- stroom gerelateerde alarm afhandeling
- vermogen gerelateerde alarm afhandeling
Ik zal verwachten dat de stroom functies niet meer zichtbaar zijn in flow kaarten.
Echter zie ik in ALS , EN , DAN nog verschillende kaartjes

- ALS water flow groter is dan 6 l/min, DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt
- ALS waterstroom is veranderd , DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt
- ALS water doorstroom is boven 5l/min, DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt niet 

Wat is het verschil tussen water flow , waterstroom en water doorstroom ?
(klinkt als vertalings dingetje)

- ALS de ingestelde tempr is veranderd , DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt
- ALS compressor frequentie werd groter dan 15Hz  , DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt
- ALS compressor frequentie werd kleiner dan 15Hz  , DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt
- ALS ventilator frequentie werd groter dan 15Hz  , DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt
- ALS ventilator frequentie werd kleiner dan 15Hz  , DAN stuur push notification naar gebruiker ; Werkt

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste