Marcva schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 05:42:
[...]
Ik ben een van degenen die het over de bedrijfsvoering heeft gehad en of ze wel in control zijn.
Marcva in "Adlår Castra Aurora 2 Warmtepompen ervaringen"
Ik kan niet oordelen over hun financiële situatie, maar als ik naar mijn eigen ervaring kijk past die wel in de suggestie van @
steefweer:
- installatie komt op dag 1 bij lange na niet af, maar eindfactuur komt wel (contract = na oplevering).
- installatie wordt min of min voltooid, maar geen eindfactuur:
- bij het fixen van één van de open eindjes ontstaat indirect waterschade: afvoer wasmachine niet teruggezet;
- schade is vrijdagmiddag, niemand bereikbaar planner geeft in weekend via appje aan: stuur een mail;
- maandagochtend gebeld: maak een ticket aan op portal:
- geweigerd en geëscaleerd naar medewerker;
- "komt goed, gaan we netjes oplossen";
- op verzoek offertes opgevraagd voor laminaat verwijderen / leggen en uithuizen, opslaan en weer inhuizen meubilair en zooi (zolder);
- nu wordt het stil, terwijl mijn zoldervloer nog nat is;
- ik geef opdracht werkzaamheden uit te voeren;
- Adlår schakelt via verzekering een schadeexpert in die alleen de vloer vergoedt, zonder gevolgschade;
- ik schakel een contra-expert in;
- Adlår plaatst vaten op betonplex ivm laminaat er onder vervangen;
- Adlår stuurt na halfjaar een rappel op de eindafrekening;
- ik weiger expliciet te betalen, want mijn schade is van vergelijkbare omvang;
- fast-forward naar incassobureau: gebruikelijke riedeltje, betwiste vordering, geen boodschap aan, rente, kosten, hel, verdoemenis;
- hoor er niks meer van, dus incassobureau lijkt ook onzeker over de uitgangspositie van Adlår;
- ondertussen steggelen mijn contra-expert en verzekeraar Adlår nog met elkaar en claimen Adlår en ik vorderingen bij elkaar. Soort status quo.
- ondanks dat de vordering van Adlår bij een incassobureau ligt krijg ik nog telefoontjes en vriendelijk bedoelde betalingsherinneringen (die zinloos irritant zijn);
- als ik de medewerker daarover mail waarmee ik kort contact had krijg ik een auto reply: door omstandigheden voor onbepaalde tijd afwezig.
Op basis van bovenstaande trek ik de conclusie dat ze niet in control zijn, met de nadruk op de debiteurenkant. Dat gecombineerd met dat ze zelfs zelf nog schrapen aan vorderingen die ze al uitbesteed hebben
kán een signaal zijn dat de bodem van de schatkist in zicht is.
Even een update van mijn financiële horror ervaring met Adlår. Ze veroorzaken in november 24 waterschade, nemen geen verantwoordelijkheid, komen via hun verzekering met een fooi, feitelijke schade factor 5 hoger, alles zelf betaald, contra expert ingehuurd, na 9 maanden is hun verzekeraar door de bocht, inclusief meerderendeel van mijn juridische kosten.
Ik had laatste termijn achtergehouden om te kunnen verrekenen. Stok achter de deur.
Daar had Adlår onaangekondigd een incassobureau voor ingeschakeld, geweigerd te betalen, torenhoge rente en invorderingskosten weerstaan.
Toen ik alles binnen had nog maar eens gevraagd om creditnota voor niet uitgevoerde werkzaamheden. Nul reactie.
Zelf een overzicht gemaakt van alle (credit)nota's. Adlår weigert dat consequent, dus voor mijzelf een vergoeding opgenomen. Evenals de extra kosten die mijn jurist heeft moeten maken om zijn uren vergoed te krijgen door verzekeraar Adlår. Aangeboden per direct te betalen. Geen reactie Adlår, wel incassobureau: prima, doen, sluiten dossier.
De onsympathieke handelwijze van Adlår heeft hen een enorme bak geld gekost. Ik heb uiteindelijk mijn recht gehaald, maar niet voor niks.
Overigens stuurt adlår 3 ongespecificeerde laaste herinneringen per week. Ook al ligt de vordering bij incassobureau. Ook nu alles betaald is. Ik heb er bijna 100. Om gek van te worden.